Bushaltes langs de autosnelweg

Bespreek hier alles over de Nederlandse autosnelwegen, wat je niet in de andere subfora kwijt kunt. Zoals geschiedenis, gebruik, knooppunten, aansluitingen, intensiteiten, etcetera.

Moderator: Moderatoren

Gebruikersavatar
Rene
4x5 autosnelweg
Berichten: 36667
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 11:48
Locatie: Noord-Holland
Contacteer:

Bushaltes langs de autosnelweg

Bericht door Rene » vr 11 mar 2005, 9:42

Op het oude forum hebben we het er al eens over gehad.
Bushaltes langs autosnelwegen.
Van de bushaltes langs de A200 heb ik inmiddels twee foto's genomen.

De eerste is van de bushalte langs de rijbaan richting Amsterdam, met halterende bus.
Afbeelding

De tweede is van de bushalte langs de rijbaan richting Haarlem.
Afbeelding

Zoas je kunt zien staan de wachtende reizigers direct langs de rijbaan van een autosnelweg... :roll: :?

Alain
expressweg
Berichten: 3484
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 18:09
Contacteer:

Bericht door Alain » vr 11 mar 2005, 9:51

Waar moeten ze dan gaan staan René? ;-)

Gebruikersavatar
Palance
4x5 autosnelweg
Berichten: 31594
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 13:17
Locatie: Паланцедрецхт
Contacteer:

Bericht door Palance » vr 11 mar 2005, 10:43

Ook op de A29 tussen de Haringvlietbrug en afrit Numansdorp zit zo'n bushalte langs de snelweg. Ik heb Frits' fotoserie van dat traject nog even nagekeken, maar helaas heeft Frits deze bushalte blijkbaar gemist.
"You know the greatest danger facing us is ourselves, an irrational fear of the unknown. But there’s no such thing as the unknown — only things temporarily hidden, temporarily not understood.” - James T. Kirk

Autosnelwegen.net

Gebruikersavatar
harry
Wegnummerfotograaf
Berichten: 22897
Lid geworden op: ma 28 feb 2005, 12:09
Locatie: Leipendam
Contacteer:

Bericht door harry » vr 11 mar 2005, 10:48

Palance schreef:Ook op de A29 tussen de Haringvlietbrug en afrit Numansdorp zit zo'n bushalte langs de snelweg.
En op de A44 richting Amsterdam, direct na de brug over de Ringvaart.
wegnummers.nl foto's van genummerde wegen (o.a. NBA) en van plaatsnaamborden
--Harry.

Gebruikersavatar
Rene
4x5 autosnelweg
Berichten: 36667
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 11:48
Locatie: Noord-Holland
Contacteer:

Bericht door Rene » vr 11 mar 2005, 13:29

Alargule schreef:Waar moeten ze dan gaan staan René? ;-)
Een bushalte hóórt gewoon niet langs een autosnelweg, om redenen van verkeersveiligheid.
In dit geval: op 500 m afstand ligt een aansluiting. Als je daar nu bushaltes maakt onderaan de toeritten, dan is het al heel wat veiliger.

Trouwens: die bus halteerde daar erg fijn. Eén vrachtwagen op de invoegstrook die niet had kunnen invoegen en de ramp was niet te overzien geweest. :roll:

Gebruikersavatar
Palance
4x5 autosnelweg
Berichten: 31594
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 13:17
Locatie: Паланцедрецхт
Contacteer:

Bericht door Palance » vr 11 mar 2005, 14:07

Op de A29 richting Rotterdam ligt de bushalte aan een soort parallelbaan bij een viaduct. Je kunt daar overstappen op buslijnen op de Hoeksche Waard die over dat viaduct rijden. Daarnaast is er een busafrit (met bussluis) in die richting. Je hoeft daar dus niet op de snelweg te wachten.

Richting Hellegatsplein ligt die aan de oprit van verzorgingsplaats Buttervliet.
"You know the greatest danger facing us is ourselves, an irrational fear of the unknown. But there’s no such thing as the unknown — only things temporarily hidden, temporarily not understood.” - James T. Kirk

Autosnelwegen.net

Alain
expressweg
Berichten: 3484
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 18:09
Contacteer:

Bericht door Alain » vr 11 mar 2005, 14:27

René schreef:
Alargule schreef:Waar moeten ze dan gaan staan René? ;-)
Een bushalte hóórt gewoon niet langs een autosnelweg, om redenen van verkeersveiligheid.
In dit geval: op 500 m afstand ligt een aansluiting. Als je daar nu bushaltes maakt onderaan de toeritten, dan is het al heel wat veiliger.

Trouwens: die bus halteerde daar erg fijn. Eén vrachtwagen op de invoegstrook die niet had kunnen invoegen en de ramp was niet te overzien geweest. :roll:
't Was ironisch bedoeld, René... :roll:

Gebruikersavatar
Rene
4x5 autosnelweg
Berichten: 36667
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 11:48
Locatie: Noord-Holland
Contacteer:

Bericht door Rene » vr 11 mar 2005, 14:36

Alargule schreef:
René schreef:
Alargule schreef:Waar moeten ze dan gaan staan René? ;-)
Een bushalte hóórt gewoon niet langs een autosnelweg, om redenen van verkeersveiligheid.
In dit geval: op 500 m afstand ligt een aansluiting. Als je daar nu bushaltes maakt onderaan de toeritten, dan is het al heel wat veiliger.

Trouwens: die bus halteerde daar erg fijn. Eén vrachtwagen op de invoegstrook die niet had kunnen invoegen en de ramp was niet te overzien geweest. :roll:
't Was ironisch bedoeld, René... :roll:
Mmm, ik zie nu pas dat er eigenlijk een knipoog achter had moeten staan...

Bart
autoweg
Berichten: 1875
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 13:27
Locatie: Den Haag

Bericht door Bart » vr 11 mar 2005, 14:39

tja, elders in dit forum (foto's A1/A50), staan foto's van bushokjes langs de A50. Hiervoor is wel iets van een op/afrit gemaakt, wat veel veiliger is dan die haltes langs de A200
Bart - als alles op jou afkomt, zit jij op de verkeerde baan...

Gebruikersavatar
Willem
2x4 autosnelweg
Berichten: 10948
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 15:46
Locatie: Delft

Bericht door Willem » vr 11 mar 2005, 16:35

Ergens langs de A7 in de Wieringermeer staat midden in het niets nog een eenzame haltepaal te staan. Er loopt geen pad naar toe, en langs de vluchtstrook is geen haltehaven.

Die paal zal wel verdwaald zijn en niet in gebruik zijn.

Frank_NL
stadsweg
Berichten: 468
Lid geworden op: vr 11 mar 2005, 13:47
Locatie: Maastricht

Bericht door Frank_NL » vr 11 mar 2005, 18:19

[quote="Willem"]Ergens langs de A7 in de Wieringermeer staat midden in het niets nog een eenzame haltepaal te staan. Er loopt geen pad naar toe, en langs de vluchtstrook is geen haltehaven.

Die paal zal wel verdwaald zijn en niet in gebruik zijn.[/quote]

Die bushalte komt uit de videoclip van Busje komt zo van Holleboer... :D

[img]http://www.oortwijn.nl/busje/images/Busje_cd.jpg[/img]

[b]Waarom werkt de opmaak niet? GRRRR[/b]

Seat Ibiza
2x2 autosnelweg
Berichten: 6389
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 22:05
Locatie: Ibiza ;-)

Bericht door Seat Ibiza » vr 11 mar 2005, 19:28

Bestaan de bushaltes op de A2 ten zuiden van Maastricht Airport eigenlijk nog? Op het stuk waar de rijbanen uit elkaar liggen en er huizen "in de middenberm" staan waren er vroeger in elk geval bushaltes.

Gebruikersavatar
Vinny
4x5 autosnelweg
Berichten: 41385
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 12:52
Locatie: Friesland

Bericht door Vinny » zo 13 mar 2005, 19:35

@ Frank: Tegenwoordig is er langs de A 7 een busoverstappunt met Mc Donalds voor interlinerreizigers om over te stappen in de richting Alkmaar / Hoorn / Den Helder (?) of andersom in Zurich voor de richting Bolsward / Sneek / Leeuwarden. In ieder geval is het geen bus '2', aangezien alle interlinger 3xx nummers hebben.
Let op: Sarcasmemodus over een lengte van 10 kilometer.

Gebruikersavatar
Willem
2x4 autosnelweg
Berichten: 10948
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 15:46
Locatie: Delft

Bericht door Willem » ma 14 mar 2005, 20:13

Bushaltes bij wegrestaurants heb je op meer plaatsen, niet alleen bij Middenmeer en Zurich.

Naar Den Ruygen Hoek langs de A4 rijdt eveneens een Interliner.

Matthijs
expressweg
Berichten: 2702
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 15:01
Locatie: Hilversum
Contacteer:

Bericht door Matthijs » ma 14 mar 2005, 22:32

Frank_NL schreef:
Willem schreef:Ergens langs de A7 in de Wieringermeer staat midden in het niets nog een eenzame haltepaal te staan. Er loopt geen pad naar toe, en langs de vluchtstrook is geen haltehaven.

Die paal zal wel verdwaald zijn en niet in gebruik zijn.
Die bushalte komt uit de videoclip van Busje komt zo van Holleboer... :D

Afbeelding

Waarom werkt de opmaak niet? GRRRR
Vreemd, het lijkt alleen bij jou niet te werken...
(Ik heb het gewoon letterlijk geciteert van jou, niks veranderd, en bij mij werkt het dus wel.)
Misschien grapje van René? ;)

Quattro
verkeersader
Berichten: 875
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 16:26
Locatie: Antwerpen/Brecht & W-VL

Bericht door Quattro » ma 14 mar 2005, 22:58

Bushaltes langs een autosnelweg???

En ik die vond dat het niet klopte als er een bus van het openbaar vervoer over de autosnelweg reed :lol:

blijkbaar kan het dus erger :shock: is dat niet levensgevaarlijk een bushalte op een autosnelweg. Zowel voor het andere verkeer op de autosnelweg als voor de reizigers op de bus en de mensen die op de bus staan te wachten? :shock:

Gebruikersavatar
Rene
4x5 autosnelweg
Berichten: 36667
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 11:48
Locatie: Noord-Holland
Contacteer:

Bericht door Rene » di 15 mar 2005, 9:09

Wicher schreef:Misschien grapje van René? ;)
Nee. Ik snapte zelf ook niet waarom het bij Frank niet werkte.
Hij had wel zelf bij zijn profiel de BBCode uitgeschakeld, die heb ik daarna maar weer ingeschakeld. Ook een edit van mij op de post van Frank om de codes alsnog te laten werken was niet succesvol. Ik kan er dus verder weinig aan doen. Hopelijk gaat het bij toekomstige postings van hem wèl goed. :?

Gebruikersavatar
Palance
4x5 autosnelweg
Berichten: 31594
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 13:17
Locatie: Паланцедрецхт
Contacteer:

Bericht door Palance » di 15 mar 2005, 10:24

Bart schreef:tja, elders in dit forum (foto's A1/A50), staan foto's van bushokjes langs de A50. Hiervoor is wel iets van een op/afrit gemaakt, wat veel veiliger is dan die haltes langs de A200
Ik heb 3 bushaltes geteld langs de A50 (3 per richting), tussen KP Beekbergen en KP waterberg. Zijn er wellicht meer?
"You know the greatest danger facing us is ourselves, an irrational fear of the unknown. But there’s no such thing as the unknown — only things temporarily hidden, temporarily not understood.” - James T. Kirk

Autosnelwegen.net

DjIdee
autoweg
Berichten: 2396
Lid geworden op: ma 28 feb 2005, 22:19
Locatie: Marum

Bericht door DjIdee » di 15 mar 2005, 12:50

volgens mij zitten ten noorden van beekbergen ook nog een paar, maar helemaal zeker ben ik er niet van.

Bussen op de snelweg, als het een sneldienst is, en er rijd geen trein oid, graag :D

Gebruikersavatar
harry
Wegnummerfotograaf
Berichten: 22897
Lid geworden op: ma 28 feb 2005, 12:09
Locatie: Leipendam
Contacteer:

Bushaltes op de snelweg

Bericht door harry » di 15 mar 2005, 12:59

DjIdee schreef:volgens mij zitten ten noorden van beekbergen (op de A50) ook nog een paar, maar helemaal zeker ben ik er niet van.
Ik kom daar nu geregeld langs (Ede - Groningen), en kan mij geen bushaltes herinneren (op de A50 tussen afrit Hoenderloo/Beekbergen en Zwolle). Ik zal er de volgende keer eens op letten.
wegnummers.nl foto's van genummerde wegen (o.a. NBA) en van plaatsnaamborden
--Harry.

Gebruikersavatar
Vinny
4x5 autosnelweg
Berichten: 41385
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 12:52
Locatie: Friesland

Bericht door Vinny » di 15 mar 2005, 13:37

Ach busstation Lemmer is ook een mooie; dat is ingebakken in de afrit van de A 6. Erg leuk hoe men met loze ruimte toch nog iets nuttigs kan maken! (en nee het is niet onveilig, de bussen moeten eerst de afrit nemen voordat ze op het busstation aankomen).
Let op: Sarcasmemodus over een lengte van 10 kilometer.

Frank_NL
stadsweg
Berichten: 468
Lid geworden op: vr 11 mar 2005, 13:47
Locatie: Maastricht

Bericht door Frank_NL » wo 16 mar 2005, 23:09

Bestaan de bushaltes op de A2 ten zuiden van Maastricht Airport eigenlijk nog? Op het stuk waar de rijbanen uit elkaar liggen en er huizen "in de middenberm" staan waren er vroeger in elk geval bushaltes.
Nee. Er is daar in noordelijke richting wel een uitvoegvak dat niet voor regulier verkeer bestemd is, ik meen voor bussen. En de bushaltes zijn langs de parallel gelegen duurzaam veilige weg, vlak voor de ingang.

Overigens is de kleine, fraaie parking langs de A2 een kilometer noordelijk van tankstation Kruisberg (Meerssen), langs het steilste stuk ASW van Nederland en vlak bij MAA onlangs "ontmanteld".

LennyKravitz
autoweg
Berichten: 1016
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 14:16
Locatie: Rotterdam

Bericht door LennyKravitz » do 17 mar 2005, 1:35

Bij de Heinenoordtunnel ook aan de A29, is die ook aan een afrit speciaal voor de bus toch?
It aint over 'till it's over...

Gebruikersavatar
Palance
4x5 autosnelweg
Berichten: 31594
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 13:17
Locatie: Паланцедрецхт
Contacteer:

Bericht door Palance » do 17 mar 2005, 7:42

LennyKravitz schreef:Bij de Heinenoordtunnel ook aan de A29, is die ook aan een afrit speciaal voor de bus toch?
Wel een afrit voor busverkeer van Rotterdam naar het busstation Heinenoordtunnel. Maar er ligt daar geen bushalte aan de snelweg. Afritten voor bussen zijn er wel meer. Ook bij de eerder genoemde bushalte aan de A29, waar in de richting Rotterdam (na het Hellegatsplein) zowel een bushalte aan een parallelbaan ligt, als een afrit voor bussen naar de Hoeksche Waard ligt.
"You know the greatest danger facing us is ourselves, an irrational fear of the unknown. But there’s no such thing as the unknown — only things temporarily hidden, temporarily not understood.” - James T. Kirk

Autosnelwegen.net

Gebruikersavatar
harry
Wegnummerfotograaf
Berichten: 22897
Lid geworden op: ma 28 feb 2005, 12:09
Locatie: Leipendam
Contacteer:

Re: Bushaltes op de snelweg

Bericht door harry » do 17 mar 2005, 13:53

harry schreef:
DjIdee schreef:volgens mij zitten ten noorden van beekbergen (op de A50) ook nog een paar, maar helemaal zeker ben ik er niet van.
Ik kom daar nu geregeld langs (Ede - Groningen), en kan mij geen bushaltes herinneren (op de A50 tussen afrit Hoenderloo/Beekbergen en Zwolle). Ik zal er de volgende keer eens op letten.
Die "volgende keer" was vanochtend.
Op de A50 tussen Zwolle en Arnhem zitten maar 3 bushaltes (in beide richtingen), alledrie tussen afrit Hoenderloo (Woeste Hoeve) en Schaarsbergen.
wegnummers.nl foto's van genummerde wegen (o.a. NBA) en van plaatsnaamborden
--Harry.

Gebruikersavatar
mavas
2x5 autosnelweg
Berichten: 18216
Lid geworden op: do 31 mar 2005, 17:27
Locatie: Zuid-Kennemerland
Contacteer:

Bericht door mavas » di 14 jun 2005, 18:00

Even dit oude topic uit het stof halen.

Sinds kort is de aanduiding van de bebouwde kom van Halfweg duidelijk aangebracht op de N200. Dat betekent dat je binnen de bebouwde kom rijdt in Halfweg, en er niet harder dan 50 mag.

Nu zitten er op dat stuk 2 haltes uit mijn hoofd, en als er nu een bus wegrijdt van de halte, zijn bestuurders dus verplicht om de bus voorrang te verlenen! Geen hond die dat doet natuurlijk, want dat verslechtert de doorstroming, en het zorgt voor gevaarlijke situaties.
Wie dat bedacht heeft, is niet slim bezig. :?

snelwegracer
autoweg
Berichten: 1722
Lid geworden op: wo 30 mar 2005, 9:41
Locatie: Zederik
Contacteer:

Bericht door snelwegracer » di 14 jun 2005, 18:29

de N200 is toch officieel toch een autoweg en toch geen autosnelweg?

Gebruikersavatar
Coen Tunnel
Voorzitter
Berichten: 32171
Lid geworden op: di 26 apr 2005, 11:39
Locatie: Aan de 🅰2️⃣8️⃣

Bericht door Coen Tunnel » di 14 jun 2005, 18:56

Palance schreef:
Bart schreef:tja, elders in dit forum (foto's A1/A50), staan foto's van bushokjes langs de A50. Hiervoor is wel iets van een op/afrit gemaakt, wat veel veiliger is dan die haltes langs de A200
Ik heb 3 bushaltes geteld langs de A50 (3 per richting), tussen KP Beekbergen en KP waterberg. Zijn er wellicht meer?
Nope, alleen bij Woeste Hoeve, Groenendaal en Terlet.

En alleen lijn 91, de stopdienst Apeldoorn-Arnhem stopt daar. De sneldiensten 231 en 293 en de scholierenlijn 624 rijden daar gewoon aan voorbij. :)

Frits
2x2 autosnelweg
Berichten: 6048
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 15:32

Bericht door Frits » di 14 jun 2005, 19:54

Hier één van de busstops langs de A50:

Afbeelding

Afbeelding

Gebruikersavatar
mavas
2x5 autosnelweg
Berichten: 18216
Lid geworden op: do 31 mar 2005, 17:27
Locatie: Zuid-Kennemerland
Contacteer:

Bericht door mavas » di 14 jun 2005, 20:38

Hier nog een uit Frits zijn collectie. Bij deze halte kom je dus aanrijden in een fuik van 120 -> 80 -> 50. En dan geeft een bus aan dat hij van de halte weg wilt, en dan moet je opeens stoppen!

Afbeelding

Plaats reactie