Vaste oeververbinding NL-UK

Bespreek hier alles over de Nederlandse autosnelwegen, wat je niet in de andere subfora kwijt kunt. Zoals geschiedenis, gebruik, knooppunten, aansluitingen, intensiteiten, etcetera.

Moderator: Moderatoren

Gebruikersavatar
Willem
2x4 autosnelweg
Berichten: 10938
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 15:46
Locatie: Delft

Bericht door Willem » di 06 sep 2005, 20:51

Ed schreef: Of aan de andere oever van de haven. Daar gaan alle vrachtferries heen namelijk. Dan krijg je uit de tunnel de M14 richting Ipswich, bij Ipswich kan je naar London via de A12
Om het helemaal perfect te krijgen wordt de A12 dan nog tot M12 omgebouwd.

edwtie
polderweggetje
Berichten: 43
Lid geworden op: di 23 aug 2005, 16:53

Re: Vaste oeververbinding NL-UK

Bericht door edwtie » vr 17 aug 2007, 10:30

Wat moeten Engeland en Nederland doen?

- Verdrag sluiten voor een verbinding tussen UK en NL
- Snelweg A20/ E30/E25 wordt doorgetrokken tot een tunnel of een burg met tunnels
- een nieuwe spoorlijn gaat naar Londen. (internationale spoorlijn) tussen Rotterdam centraal en tunnel

Realisatie:

- Ombouw oude spoorlijn naar metrolijn in 2010

Private bedrijven:

-Europese Subsidie
-miljarden euro..

Gebruikersavatar
Rene
4x5 autosnelweg
Berichten: 36661
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 11:48
Locatie: Noord-Holland
Contacteer:

Re: Vaste oeververbinding NL-UK

Bericht door Rene » vr 17 aug 2007, 11:23

edwtie schreef:-miljarden euro..
tientallen ? honderden ?
In elk geval absoluut onbetaalbaar, want de vervoersvraag is zodanig dat je die mega-investering nooit en te nimmer binnen een normale concessietermijn terug kunt verdienen.

Matt
verkeersader
Berichten: 575
Lid geworden op: ma 28 feb 2005, 16:39
Locatie: Nuth

Re:

Bericht door Matt » vr 17 aug 2007, 11:37

Alain schreef:Vliegen lijkt mij niet alleen vele malen goedkoper, maar ook efficiënter. Ik vraag me af waarom de helicopter bijvoorbeeld nooit is doorontwikkeld tot een voertuig met een redelijk grote capaciteit (100/200 passagiers), voor oeververbindingen over korte afstand. Technologisch lijkt me dat geen probleem.
Een helicopter is vreselijk inefficient in vergelijking met een vliegtuig wat betreft energieverbruik. Dat resulteert dan in te dure vliegtickets.
Fahrn, fahrn, fahrn, auf der Autobahn...

edwtie
polderweggetje
Berichten: 43
Lid geworden op: di 23 aug 2005, 16:53

Re: Vaste oeververbinding NL-UK

Bericht door edwtie » vr 17 aug 2007, 13:01

ongeveer 25 a 30 miljard ...en het wordt niet in een keer betaald.. want bouw gaat ongeveer 10 a 16 jaar duren.

Gebruikersavatar
Willem
2x4 autosnelweg
Berichten: 10938
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 15:46
Locatie: Delft

Re: Vaste oeververbinding NL-UK

Bericht door Willem » vr 17 aug 2007, 18:35

En Eurotunnel bezwijkt al regelmatig bijna onder zijn lasten, terwijl die niet in de buurt van deze 25 a 30 miljard komen.

Gebruikersavatar
Rene
4x5 autosnelweg
Berichten: 36661
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 11:48
Locatie: Noord-Holland
Contacteer:

Re: Vaste oeververbinding NL-UK

Bericht door Rene » vr 17 aug 2007, 19:49

Ja, maar de Eurotunnel moest ook zonodig een spoorweg worden - dat was dom.
Had men een wegverbinding gebouwd tussen Zandgat en Dover, dan was de kans groot geweest dat het hele financiële echèc non-existent was geweest.

Gebruikersavatar
Vinny
4x5 autosnelweg
Berichten: 41327
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 12:52
Locatie: Friesland

Re: Vaste oeververbinding NL-UK

Bericht door Vinny » vr 17 aug 2007, 20:44

Ondertussen is de Snelboot Hoek van Holland - Harwich vervangen door een exemplaar die net zo traag is als de Stoomboot van Sinterklaas, wordt de Internationale Treinverbinding Hoek van Holland - Schiedam gedegradeerd tot metrolijn en neemt de reistijd naar GB alleen maar toe :kwaad:
Let op: Sarcasmemodus over een lengte van 10 kilometer.

Alain
expressweg
Berichten: 3481
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 18:09
Contacteer:

Re: Re:

Bericht door Alain » za 18 aug 2007, 17:18

Matt schreef:
Alain schreef:Vliegen lijkt mij niet alleen vele malen goedkoper, maar ook efficiënter. Ik vraag me af waarom de helicopter bijvoorbeeld nooit is doorontwikkeld tot een voertuig met een redelijk grote capaciteit (100/200 passagiers), voor oeververbindingen over korte afstand. Technologisch lijkt me dat geen probleem.
Een helicopter is vreselijk inefficient in vergelijking met een vliegtuig wat betreft energieverbruik. Dat resulteert dan in te dure vliegtickets.
Ook wanneer men bewust had gekozen voor mijn idee van doorontwikkeling? Lijkt me dat men dan ook meer was gaan kijken naar efficiëntere motoren.

Gebruikersavatar
Kaaiman
Secretaris
Berichten: 17386
Lid geworden op: ma 26 jun 2006, 16:54
Locatie: Hoogeveen
Contacteer:

Re: Vaste oeververbinding NL-UK

Bericht door Kaaiman » zo 19 aug 2007, 11:57

Vinny schreef:Ondertussen is de Snelboot Hoek van Holland - Harwich vervangen door een exemplaar die net zo traag is als de Stoomboot van Sinterklaas, wordt de Internationale Treinverbinding Hoek van Holland - Schiedam gedegradeerd tot metrolijn en neemt de reistijd naar GB alleen maar toe :kwaad:
Complottheorie om de Eurotunnel rendabel te krijgen...
:denk:
Deur Drenthe • website over het Drentse provinciaal en rijkswegennet
@DeurDrenthe • volg het Drentse wegennieuws op Mastodon

edwtie
polderweggetje
Berichten: 43
Lid geworden op: di 23 aug 2005, 16:53

Re: Vaste oeververbinding NL-UK

Bericht door edwtie » ma 14 mei 2018, 21:43

lang niet geschreven. Metro naar hoek van holland wordt al in werkelijkheid geworden. WEgens brexit is er een douanegebouwen in snelwegen gebouwd. en een hek met strengste bewaking.

waldo79
4x3 autosnelweg
Berichten: 20524
Lid geworden op: do 05 mei 2005, 10:28
Locatie: 's-Hertogenbosch

Re: Vaste oeververbinding NL-UK

Bericht door waldo79 » ma 14 mei 2018, 23:18

Hmmm, na 11 jaar terugkomen en een voor mij onbegrijpelijk bericht in deze draad posten.

Veel maffer heb ik niet meegemaakt.
:dontknow:

Gesloten