Vaste oeververbinding NL-UK

Bespreek hier alles over de Nederlandse autosnelwegen, wat je niet in de andere subfora kwijt kunt. Zoals geschiedenis, gebruik, knooppunten, aansluitingen, intensiteiten, etcetera.

Moderator: Moderatoren

Gebruikersavatar
Vinny
4x5 autosnelweg
Berichten: 41382
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 12:52
Locatie: Friesland

Bericht door Vinny » wo 31 aug 2005, 19:48

waldo79 schreef:Dat is niet helemaal correct; de spitstreinen Leiden-Gouda zijn reguliere zware treinen (OT: meestal mat '64). De light-rail heeft eigen lage perrons op het traject Gouda-Alphen ;) By the way, ik wist niet dat er 'Alpen' gelegen zijn aan de Rijn :D
Maar die kunnen toch niet meer stoppen in Boskoop en Waddinxveen? :?:
Let op: Sarcasmemodus over een lengte van 10 kilometer.

Gebruikersavatar
Vinny
4x5 autosnelweg
Berichten: 41382
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 12:52
Locatie: Friesland

Bericht door Vinny » wo 31 aug 2005, 19:50

R4 schreef:e bedoelt Nederlands waarschijnlijk in plaats van Vlaams?
Ik bedoel dus Nederlands met een Vlaams accent en woordkeuze. In Frankrijk noemen ze het trouwens wel 'Flamand'; Ik had de toevallige tref een film in een openluchtbioscoop te zien die ondertiteld was in het 'Flamand', volgens de omroep. In het Nederlands dus... ;)
Laatst gewijzigd door Vinny op wo 31 aug 2005, 19:50, 1 keer totaal gewijzigd.
Let op: Sarcasmemodus over een lengte van 10 kilometer.

Ds79m
2x3 autosnelweg
Berichten: 9082
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 13:17

Bericht door Ds79m » wo 31 aug 2005, 19:50

R4 schreef:Hier worden internationale treinen steeds in meerdere talen omgeroepen: de Thalys bijvoorbeeld wordt steeds in Nederlands, Frans, Engels en Duits omgeroepen. Als het heel druk is in het station en de omroeper dus veel werk heeft, dan kan hij wel eens een taal minder omroepen. Om de schermen in de stations te begrijpen als toerist heb je geen talenkennis nodig: het enige wat erop staat is de bestemming van de trein, het uur van vertrek en eventueel in het rood hoeveel minuten vertraging.
Dat soort normale dingen spreken over het algemeen wel voor zich. Het gaat meer om onvoorziene omstandigheden. Bijvoorbeeld een wijziging van het vertrekspoor die vlak voordat de trein binnenkomt wordt bekendgemaakt. Hetzelfde geldt voor uitval van treinen, werkzaamheden, storingen en al dat soort zaken. Als zoiets even vlot in het Nederlands wordt rondgeroepen, en je ziet een deel van de mensen op het perron weglopen, en een deel blijven staan, dan sta je toch even met je oren te klapperen als Japanse toerist zijnde. :)
Peter - Als je veel tegenwind hebt, kun je beter zelf gaan liggen

Gebruikersavatar
Vinny
4x5 autosnelweg
Berichten: 41382
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 12:52
Locatie: Friesland

Bericht door Vinny » wo 31 aug 2005, 19:53

En nu een on topic reactie:
Wat voor merkwaardige vloeiende 4 levelstacs je ook ontwerpt; het blijven allemaal onveilige situaties, omdat je geen tijd krijgt om aan de nieuwe situatie te wennen. Verplicht stoppen en invoegen op een andere weg lijkt me dan ook toch wel vereist...
Let op: Sarcasmemodus over een lengte van 10 kilometer.

Gebruikersavatar
Chris
Moderator
Berichten: 76496
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 15:19
Locatie: NL

Bericht door Chris » wo 31 aug 2005, 19:53

Ds79m schreef:
R4 schreef:Hier worden internationale treinen steeds in meerdere talen omgeroepen: de Thalys bijvoorbeeld wordt steeds in Nederlands, Frans, Engels en Duits omgeroepen. Als het heel druk is in het station en de omroeper dus veel werk heeft, dan kan hij wel eens een taal minder omroepen. Om de schermen in de stations te begrijpen als toerist heb je geen talenkennis nodig: het enige wat erop staat is de bestemming van de trein, het uur van vertrek en eventueel in het rood hoeveel minuten vertraging.
Dat soort normale dingen spreken over het algemeen wel voor zich. Het gaat meer om onvoorziene omstandigheden. Bijvoorbeeld een wijziging van het vertrekspoor die vlak voordat de trein binnenkomt wordt bekendgemaakt. Hetzelfde geldt voor uitval van treinen, werkzaamheden, storingen en al dat soort zaken. Als zoiets even vlot in het Nederlands wordt rondgeroepen, en je ziet een deel van de mensen op het perron weglopen, en een deel blijven staan, dan sta je toch even met je oren te klapperen als Japanse toerist zijnde. :)
In de internationale trein Berlin - Amsterdam wordt alles in het Nederlands, Duits en Engels omgeroepen. Zelfs de aansluitende treinen en hun perrons. Dat doen ze bij de NS nooit. In Duitsland is dat voorzover ik weet normaal.

Over de rijbaanwissel: Dat kan best ín de tunnel worden gedaan, als je toch 2 buizen gaat boren. Na een kilometer of 100 laat je de ene gewoon wat dieper gaan en met een flauwe bocht over de ander heen. Aan de kust hoef je dan alleen nog maar het vrachtverkeer van het gewone verkeer te laten splitsen. Flyovers dan aan beide uiteinden van de tunnel. Hebben GB en NL allebei een flyover erbij :)

Gebruikersavatar
Vinny
4x5 autosnelweg
Berichten: 41382
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 12:52
Locatie: Friesland

Bericht door Vinny » wo 31 aug 2005, 20:00

Dat doen ze bij de NS nooit.
Mis. Het stuk Bad Bentheim - Amsterdam Centraal wordt geëxploiteerd door de NS, dus ze doen het wel ;)

In Frankrijk (in de TGV) noemen ze het trouwens ook meestal niet. Alleen bij het betreden van Rennes werden sommige correspondences genoemd met vertrektijd en -spoor (maar alleen in het Frans).
Let op: Sarcasmemodus over een lengte van 10 kilometer.

N342
autoweg
Berichten: 1483
Lid geworden op: za 16 apr 2005, 14:19
Locatie: Twente

Bericht door N342 » wo 31 aug 2005, 22:17

Vinny schreef:
Dat doen ze bij de NS nooit.
Mis. Het stuk Bad Bentheim - Amsterdam Centraal wordt geëxploiteerd door de NS, dus ze doen het wel ;)
Ooit geweten dat de NS niet meer bestaat. Bad Bentheim - Amsterdam Centraal word geëxploiteerd door NS Internationaal (Dat wil zeggen zorgt voor de tractie (loc)). Het is en blijft echter een Duitse IC.

Gebruikersavatar
Wesso
2x3 autosnelweg
Berichten: 7942
Lid geworden op: za 16 jul 2005, 1:27
Locatie: Ede
Contacteer:

Bericht door Wesso » wo 31 aug 2005, 22:23

Terug van weggeweest. 8-)

Wat dacht je van:
goedkope vluchten tussen Zestienhoven en Londen met speciale laadruimte voor auto's. Niks dure tunnels en fly-overs. ;)

Gebruikersavatar
Vinny
4x5 autosnelweg
Berichten: 41382
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 12:52
Locatie: Friesland

Bericht door Vinny » wo 31 aug 2005, 22:47

Het is en blijft echter een Duitse IC.
Ja de kleuren verdwijnen niet als je de grens overgaat. :P

Maar het personeel (=conducteurs en zo) wisselt in Bad Bentheim; dan komt er een Nederlandse Crew aan boord die Nederlands spreekt en kaartjes verkoopt die wél Nederlandse kortingskaarten accepteert. (Ja ik heb ervaring, afgelopen maand nog in gezeten... )

NS internationaal = onderdeel NS, trouwens.
Let op: Sarcasmemodus over een lengte van 10 kilometer.

edwtie
polderweggetje
Berichten: 44
Lid geworden op: di 23 aug 2005, 16:53

Bericht door edwtie » wo 31 aug 2005, 23:57

Wesso schreef:Terug van weggeweest. 8-)

Wat dacht je van:
goedkope vluchten tussen Zestienhoven en Londen met speciale laadruimte voor auto's. Niks dure tunnels en fly-overs. ;)
Nee

Op langere termijn zal Zestienhoven worden gesloten. Er is geen mogeijkheid meer wegens geluidslimieten.

Gebruikersavatar
Palance
4x5 autosnelweg
Berichten: 31587
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 13:17
Locatie: Паланцедрецхт
Contacteer:

Bericht door Palance » do 01 sep 2005, 7:33

edwtie schreef:
Wesso schreef:Terug van weggeweest. 8-)

Wat dacht je van:
goedkope vluchten tussen Zestienhoven en Londen met speciale laadruimte voor auto's. Niks dure tunnels en fly-overs. ;)
Nee

Op langere termijn zal Zestienhoven worden gesloten. Er is geen mogeijkheid meer wegens geluidslimieten.
Hm, ik mag het niet hopen. Een vliegveld in de buurt is erg handig (ja, ik woon in de aanvliegroute, en nee, ik klaag nooit), en de eventuele verplaatsing van vluchten naar Schiphol werkt niet, omdat Schiphol daar simpelweg de ruimte niet voor heeft.

Het is nu wel zo dat er geen of nauwelijks uitbreiding meer mogelijk is vanwege die limieten.
"You know the greatest danger facing us is ourselves, an irrational fear of the unknown. But there’s no such thing as the unknown — only things temporarily hidden, temporarily not understood.” - James T. Kirk

Autosnelwegen.net

waldo79
4x3 autosnelweg
Berichten: 20584
Lid geworden op: do 05 mei 2005, 10:28
Locatie: 's-Hertogenbosch

Bericht door waldo79 » do 01 sep 2005, 8:39

Vinny schreef:
waldo79 schreef:Dat is niet helemaal correct; de spitstreinen Leiden-Gouda zijn reguliere zware treinen (OT: meestal mat '64). De light-rail heeft eigen lage perrons op het traject Gouda-Alphen ;) By the way, ik wist niet dat er 'Alpen' gelegen zijn aan de Rijn :D
Maar die kunnen toch niet meer stoppen in Boskoop en Waddinxveen? :?:
Vorig jaar ben ik naar Waddinxveen gereisd. Het stationnetje heeft zowel lightrail perrons (spoor 1 LR) als reguliere perrons (spoor 1). In Alphen stopt de lightrail aan het verlaagde perron. De treinen Leiden-Utrecht en Leiden-Gouda stoppen aan de hoge perrons ;)

edwtie
polderweggetje
Berichten: 44
Lid geworden op: di 23 aug 2005, 16:53

Bericht door edwtie » do 01 sep 2005, 10:51

Palance schreef:
edwtie schreef:
Wesso schreef:Terug van weggeweest. 8-)

Wat dacht je van:
goedkope vluchten tussen Zestienhoven en Londen met speciale laadruimte voor auto's. Niks dure tunnels en fly-overs. ;)
Nee

Op langere termijn zal Zestienhoven worden gesloten. Er is geen mogeijkheid meer wegens geluidslimieten.
Hm, ik mag het niet hopen. Een vliegveld in de buurt is erg handig (ja, ik woon in de aanvliegroute, en nee, ik klaag nooit), en de eventuele verplaatsing van vluchten naar Schiphol werkt niet, omdat Schiphol daar simpelweg de ruimte niet voor heeft.

Het is nu wel zo dat er geen of nauwelijks uitbreiding meer mogelijk is vanwege die limieten.
Schiphol gaat op termijn verhuizen naar andere plek. Omdat schiphol breidt flink uit .

En Eindhoven Airport krijgt wel uitbreiding zoals HSL enzoort.

Matthijs
expressweg
Berichten: 2702
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 15:01
Locatie: Hilversum
Contacteer:

Bericht door Matthijs » do 01 sep 2005, 11:34

Zodra de 6e en 7e baan en de 2e terminal (ter grootte van de hele huidige terminal) van Schiphol af zijn is er daar ruimte zat hoor. :)

Zoiets (snel schetsje):
Afbeelding

(Het schetsje is wel van mijn hand, maar de plannen zijn officieel en serieus!)

Gebruikersavatar
Willem
2x4 autosnelweg
Berichten: 10947
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 15:46
Locatie: Delft

Bericht door Willem » do 01 sep 2005, 14:05

Of het er binnenkort van zal komen, na al die protesten tegen de 5e baan weet ik niet. Maar ongetwijfeld zullen die banen er in 2025 er liggen.

Gebruikersavatar
Vinny
4x5 autosnelweg
Berichten: 41382
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 12:52
Locatie: Friesland

Bericht door Vinny » do 01 sep 2005, 14:14

Altijd leuk dat soort plaatjes. Kun je zien hoe slecht Schiphol zijn eigen planning voorziet.

Ten eerste is een dergelijke banenstelsel onmogelijk. Nu al zitten de banen 18-36 C en 18-36 RL elkaar behoorlijk in de weg, met een nieuwe tussenliggende probleem neemt dat alleen maar toe. Bovendien loopt deze ook nog eens dwars over de taxibaan naar de Polderbaan. De toegevoegde capaciteit van deze baan zal dan ook vrijwel nul bedragen. Hetzelfde verhaal geldt voor de parralele Kaagbaan.

Tevens moet in ogenschouw worden genomen dat de N 201 in de weg ligt. Op dit moment wordt deze weg op nieuw aangelegd op het trac'e van de parralele Kaagbaan. Hier is Schiphol niet zo erg blij mee, maar ze weigerden een paar miljoen te investeren in een oostelijker trace. Wanneer de weg in 2011 klaar is kan deze gelijk weer worden afgebroken als men de parralelle Kaagbaan gaat aanleggen. Bovendien moet ook een vrij nieuw bedrijven terrein weer gesloopt gaan worden. De diverse grondeigenaren zitten al jaren lang elkaar de 'Poot' dwars (Ja ik praat hier onder meer over meneer Poot, die een essentieel belang heeft in de vastgoedsector daar). Reeds 15 jaar is er een zeer felle strijd gaande tussen hem en de overheid (lees: het SADC, een semi-overheidsclubje dat het vastgoed en infrastructuur rondom Schiphol beheert), wat een zo goed als verlammende werking heeft gehad op de ontwikkeling van het gebied ten zuid-oosten van Schiphol. Dat is een zeer vervallen gebied geworden, bestaande uit twee spookdorpen, bedrijfjes van zeer bedenkelijk allooi en uit de klauwen gegroeide files omdat de verbreding van de N 201 keer op keer is uitgesteld in afwachting van z.g.n nieuwe ontwikkkelingen.
Let op: Sarcasmemodus over een lengte van 10 kilometer.

Pino
4x3 autosnelweg
Berichten: 21979
Lid geworden op: ma 28 feb 2005, 9:17
Locatie: Sesamstraat
Contacteer:

Bericht door Pino » do 01 sep 2005, 14:48

Wicher schreef:Zodra de 6e en 7e baan en de 2e terminal (ter grootte van de hele huidige terminal) van Schiphol af zijn is er daar ruimte zat hoor. :)
Prima, zo'n terminal aan de andere kant van de A 4. Ik heb er een grafhekel aan als je zo ongeveer in Haarlem landt en vervolgens nog twintig minuten op weg bent naar de terminal (voorals als je vlucht uit London slechts 40 minuten heeft geduurd).

Gebruikersavatar
Via
2x5 autosnelweg
Berichten: 15232
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 17:09

Bericht door Via » do 01 sep 2005, 16:28

Maal dan nog altijd een gedeelte van het Markermeer leeg en bouw daar een grote nationale luchthaven. De berekende geluidstroggen geven aan dat er een minimum aan geluidshinder zal ontstaan. Zullen de mensen uit de Haarlemmermeer heel erg blij mee zijn.

Ed
verkeersader
Berichten: 825
Lid geworden op: wo 18 mei 2005, 18:04
Locatie: Goesdorf (L)

Bericht door Ed » do 01 sep 2005, 17:52

ViaHaaren schreef:Maal dan nog altijd een gedeelte van het Markermeer leeg en bouw daar een grote nationale luchthaven. De berekende geluidstroggen geven aan dat er een minimum aan geluidshinder zal ontstaan. Zullen de mensen uit de Haarlemmermeer heel erg blij mee zijn.
Dit vind ik wel erg kort door de bocht...
Brandstofprijzen Luxemburg (per 21-09-2012): Diesel 1,277 Euro95 1,419

Gebruikersavatar
Wesso
2x3 autosnelweg
Berichten: 7942
Lid geworden op: za 16 jul 2005, 1:27
Locatie: Ede
Contacteer:

Bericht door Wesso » do 01 sep 2005, 19:22

Vinny schreef:op het trac'e van de parralele Kaagbaan.
Parallelle :)
Ik heb flink wat losgemaakt geloof ik en met een nieuwe luchthaven komen die auto's wel van de grond...

N342
autoweg
Berichten: 1483
Lid geworden op: za 16 apr 2005, 14:19
Locatie: Twente

Bericht door N342 » do 01 sep 2005, 19:30

Misschien wordt het tijd om het hele Schiphol-verhaal z'n eigen topic te gaan geven?

Om het aan de Engelse kant ook op te lossen. Harwich krijgt een autosnelweg richting London (M12). Knooppunt voor de tunnel, zo kun je ook uit de richting Harwich de tunnel in.

Afbeelding

Ds79m
2x3 autosnelweg
Berichten: 9082
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 13:17

Bericht door Ds79m » do 01 sep 2005, 20:43

Loopt die tunnel op deze manier niet door de territoriale wateren van Sealand? Anders moet er misschien een douane komen om alle 5 de inwoners weer tevreden te stellen. Al is het misschien wel een goed idee om hier een verzorgingsplaats te maken waar je tax-free kan shoppen :)

(voor mensen die dit land niet kennen, klik hier en hier)
Peter - Als je veel tegenwind hebt, kun je beter zelf gaan liggen

edwtie
polderweggetje
Berichten: 44
Lid geworden op: di 23 aug 2005, 16:53

Bericht door edwtie » do 01 sep 2005, 22:41

N342 schreef:Misschien wordt het tijd om het hele Schiphol-verhaal z'n eigen topic te gaan geven?

Om het aan de Engelse kant ook op te lossen. Harwich krijgt een autosnelweg richting London (M12). Knooppunt voor de tunnel, zo kun je ook uit de richting Harwich de tunnel in.

Afbeelding
Ik zie beter.
betreft voor spoorweg. Het moet iets eerder spoorweg (linkerkant) dus

De tunnel voor spoorweg eindigt eerder dan snelweg .

N342
autoweg
Berichten: 1483
Lid geworden op: za 16 apr 2005, 14:19
Locatie: Twente

Bericht door N342 » vr 02 sep 2005, 9:21

Ds79m schreef:Loopt die tunnel op deze manier niet door de territoriale wateren van Sealand? Anders moet er misschien een douane komen om alle 5 de inwoners weer tevreden te stellen. Al is het misschien wel een goed idee om hier een verzorgingsplaats te maken waar je tax-free kan shoppen :)
Daar ga je toch in de grond onder door, dus gewoon geen slapende honden wakker maken. :lol:

snelwegracer
autoweg
Berichten: 1722
Lid geworden op: wo 30 mar 2005, 9:41
Locatie: Zederik
Contacteer:

Bericht door snelwegracer » di 06 sep 2005, 9:00

Daar ben ik geweest volgens mij met de Stena line. Het is wel een goed plan.
Neem eens een kijkje op mijn forum 8-) Het forum over Transporttycoon. :).

Ed
verkeersader
Berichten: 825
Lid geworden op: wo 18 mei 2005, 18:04
Locatie: Goesdorf (L)

Bericht door Ed » di 06 sep 2005, 12:40

N342 schreef:Misschien wordt het tijd om het hele Schiphol-verhaal z'n eigen topic te gaan geven?

Om het aan de Engelse kant ook op te lossen. Harwich krijgt een autosnelweg richting London (M12). Knooppunt voor de tunnel, zo kun je ook uit de richting Harwich de tunnel in.

Afbeelding
Ik zou de tunnel ten zuiden van Harwich plannen. Hoef je niet helemaal door de haven een tunnel aan te leggen ;)
Of aan de andere oever van de haven. Daar gaan alle vrachtferries heen namelijk. Dan krijg je uit de tunnel de M14 richting Ipswich, bij Ipswich kan je naar London via de A12
Brandstofprijzen Luxemburg (per 21-09-2012): Diesel 1,277 Euro95 1,419

Gebruikersavatar
nielske1990
autoweg
Berichten: 1999
Lid geworden op: di 05 jul 2005, 19:54
Locatie: Helmond

Bericht door nielske1990 » di 06 sep 2005, 16:09

In een Japanse stad hebben ze een vliegveld in zee aangelegd, misschien een ideetje voor Schiphol, landingsbanen en terminal in zee, en dan komt er een ondergrondse sneltrein naar dat in-zeeliggende vliegveld. Weg ruimte en geluidsprobleem!

Gebruikersavatar
nielske1990
autoweg
Berichten: 1999
Lid geworden op: di 05 jul 2005, 19:54
Locatie: Helmond

Bericht door nielske1990 » di 06 sep 2005, 16:18

Er is blijkbaar ook al onderzoek naar gedaan:

http://www.noordzee.nl/vliegveld/

Het onderzoek is afgeblazen omdat de verwachtte groei uitbleek...

Gebruikersavatar
nielske1990
autoweg
Berichten: 1999
Lid geworden op: di 05 jul 2005, 19:54
Locatie: Helmond

Bericht door nielske1990 » di 06 sep 2005, 16:25

Volgens mij ligt dat vliegveld bij Nagoya. Als je met GoogleEarth inzoomed zie je in het water inderdaad iets liggen.

Nog een site over de plannen voor 'Flyland' :

http://www.flyland.nl/

Gebruikersavatar
nielske1990
autoweg
Berichten: 1999
Lid geworden op: di 05 jul 2005, 19:54
Locatie: Helmond

Bericht door nielske1990 » di 06 sep 2005, 19:11

Van Wikipedia over vliegveld Nagoya:
Om de vele bezoekers te kunnen ontvangen wordt een nieuw eiland-vliegveld gebouwd in een buitenwijk van Nagoya. Dit vliegveld, met de naam Centrair zal in februari 2005 in gebruik worden genomen. Het is de bedoeling dat dit vliegveld 24 uur per dag in gebruik is voor vertrekken en aankomsten. Er zal een landingsbaan van 3500 meter worden aangelegd, zodat ook volgetankte Jumbojets hier kunnen landen

Gesloten