De VZP's: Verzorgingsplaatsen in Nederland

Bespreek hier alles over de Nederlandse autosnelwegen, wat je niet in de andere subfora kwijt kunt. Zoals geschiedenis, gebruik, knooppunten, aansluitingen, intensiteiten, etcetera.

Moderator: Moderatoren

Gebruikersavatar
GuteFahrt
2x2 autosnelweg
Berichten: 7136
Lid geworden op: di 07 jun 2011, 22:39
Locatie: Waddenstad Harlingen
Contacteer:

Re: De VZP's: Verzorgingsplaatsen in Nederland

Bericht door GuteFahrt » zo 14 okt 2018, 10:53

Klopt dat er nog meer zijn. In Alkmaar ook zo zag ik gisteren.
krusefahrer's photostream

"Geloof niet te veel. Verbaas u niet te weinig."

Gebruikersavatar
Jeroen
2x2 autosnelweg
Berichten: 6382
Lid geworden op: do 23 jun 2005, 17:27
Locatie: Ergens op de rechterrijstrook

Re: De VZP's: Verzorgingsplaatsen in Nederland

Bericht door Jeroen » zo 14 okt 2018, 11:22

Chris schreef: do 11 okt 2018, 19:15 Ik denk dat vrachtwagenchauffeurs het ook wel waarderen, het is goedkoper dan uit eten gaan bij een wegrestaurant. In bijvoorbeeld Noord-Amerika is het normaal dat lange-afstandschauffeurs gewoon naar een Walmart rijden om daar voor een week boodschappen te doen, maar in Europa kan je de truck vaak niet bij een supermarkt kwijt.
In Nederland komt dat ook vooral doordat supermarkten midden tussen de bebouwing liggen in voornamelijk wijkcentra in plaats van wat meer buiten de steden/dorpen op bedrijventerreinen. En als je het toch zou proberen met de vrachtwagen loop je het risico dat je ten eerste al wordt weggejaagd door het personeel, omdat je een hoop plaatsen voor andere klanten bezet houdt en ten tweede dat je klem gezet wordt door andere geparkeerde personenauto's.

Daar komt nog bij dat het aantal Nederlandse chauffeurs dat internationaal rijdt tegenwoordig bij lange na niet meer zo groot is als vroeger en er dus sowieso niet meer zo veel behoefte aan is. Veel Nederlandse chauffeurs voelen ze zich overigens sowieso te goed om zelf wat eten klaar te maken.

Basjuh1981
autoweg
Berichten: 1388
Lid geworden op: vr 23 sep 2016, 16:26
Locatie: Den Haag

Re: De VZP's: Verzorgingsplaatsen in Nederland

Bericht door Basjuh1981 » zo 14 okt 2018, 20:07

^^ Of met andere woorden: ze kunnen niet koken :heygrr:

Gebruikersavatar
GuteFahrt
2x2 autosnelweg
Berichten: 7136
Lid geworden op: di 07 jun 2011, 22:39
Locatie: Waddenstad Harlingen
Contacteer:

Re: De VZP's: Verzorgingsplaatsen in Nederland

Bericht door GuteFahrt » zo 14 okt 2018, 20:21

Maak van kunnen maar willen. ;)
krusefahrer's photostream

"Geloof niet te veel. Verbaas u niet te weinig."

Basjuh1981
autoweg
Berichten: 1388
Lid geworden op: vr 23 sep 2016, 16:26
Locatie: Den Haag

Re: De VZP's: Verzorgingsplaatsen in Nederland

Bericht door Basjuh1981 » ma 15 okt 2018, 8:13

:lol:
Dat koken laten ze wel over aan hun MOE- en Turkse collega's.

Boerenkool
autoweg
Berichten: 1207
Lid geworden op: wo 22 okt 2014, 20:21

Re: De VZP's: Verzorgingsplaatsen in Nederland

Bericht door Boerenkool » ma 15 okt 2018, 21:45

Keuzes van de subway vallen ook wel mee eugenlijk.Vier soorten brood, een paar stijlen beleg ( steakreepjes/tomatensausgehaktbal/ham ofzo) en vier sauzen en wel/niet salade. Een enkelimg kiest delen van de salade ( ik heb zelf graag steak en chease met alleen augurk pepertjes en olijfschijfjes)
Dat kan je ool best in een menutouchscreen vangen zoals die bij de Mac ook staan.
Broodjes krijg je wel in een makkelijke papierwikkel.

Qua Jumbo: miscshien is het wel een keuze. jumbo leidt onder de minder bekende naam als AH en heeft de reputatie duur te zijn, al zijn ze dat niet bijzonder. Maat de winkels waren vaak Super de Boers of Konmars geweest en die waren erg duur.
Zouden ze dan willen dat mensen kennis met je merk maken op een plek waar je sowieso alles duurder maakt?

Jumbo is ook een familiebedrijf. Iedere cent gaat in het aflossen van leningen die zijn aangegaan voor t kopen van de winkels. En dat kopen gaat nog door.

Spar is geen vreemde van Jumbo. Het zijn de buurtjes in Veghel van Sligro die daar flinke belangen hebben. Er zijn allerlei kruisrelaties tussen beiden. Diverse keren namen ze over en weer dingen over. Nu neemt Jumbo net de EmTes over van Sligro, en neemt La Pace voortaan Sligro als leverancier. Misschien dat als de tijd rijp is Spar gewoon bij Jumbo komt als het ToGoconcept. De merknaam is uitstekend en zeer bekend.

Gebruikersavatar
GuteFahrt
2x2 autosnelweg
Berichten: 7136
Lid geworden op: di 07 jun 2011, 22:39
Locatie: Waddenstad Harlingen
Contacteer:

Re: De VZP's: Verzorgingsplaatsen in Nederland

Bericht door GuteFahrt » ma 15 okt 2018, 22:06

^^ Als je iets meer tijd neemt voor het typen van een bericht, dan leest het hopelijk wat prettiger... :idea:

Zelf zag ik bij knooppunt Zurich dat het restaurant daar inmiddels onderdeel van de Hajé keten is. Dat was altijd Routiers. "Poort van Friesland" prijkte ook altijd op de voorgevel. Geen idee wanneer dit is veranderd.

SV beeld 2015: https://goo.gl/maps/ERLod1wHENS2
krusefahrer's photostream

"Geloof niet te veel. Verbaas u niet te weinig."

Schelpenpaadje
2x2 autosnelweg
Berichten: 5777
Lid geworden op: wo 10 feb 2016, 9:54

Re: De VZP's: Verzorgingsplaatsen in Nederland

Bericht door Schelpenpaadje » ma 15 okt 2018, 22:13

Jumbo is dan misschien ten opzichte van Albert Heijn een relatieve nieuwkomer, ik geloof niet dat naamsbekendheid een probleem is. Daar is ook flink in geïnvesteerd d.m.v. marketing (tv, autosport enz.).

Albert Heijn profiteert nog steeds van de succesvolle transformatie naar een "goedkopere" supermarkt van zo'n 10-15 jaar geleden. Er waren toen heel veel verschuivingen met bijbehorende prijzenoorlogen. Je noemt al de fusie van diverse ketens naar Konmar, via SuperDeBoer naar Jumbo. In die tijd legde C1000 (eerst nog verbonden aan Ahold) de tegenstelde weg af, van goedkope A-super ("geen fratsen") naar een meer luxe uitstraling. Uiteindelijk heeft AH aan het langste eind getrokken, hoewel de verschillen in prijs en aanbod in de praktijk kleiner zijn dan hoe we ze ervaren.

Een fusie tussen Jumbo en Spar zie ik er niet van komen. Bij eerdere overnames (zoals C1000) heeft Jumbo filialen aan AH moeten verkopen om te voorkomen dat ze te groot zouden worden. Ik denk dat de mededingingsautoriteiten graag wat kleine partijen in de markt houden (naast de prijsvechters) om te voorkomen dat AH of Jumbo te dominant wordt. Een samenwerking, zoals je al aangeeft, heeft minder nadelen dan een fusie of overname.

Bij supermarkten aan de snelweg draait het eerst om locatie (hoeveel potentiele klanten rijden er dagelijks voorbij) en daarna om gewoonte (een trouwe AH-klant zal sneller bij een AH-formule over de drempel stappen). Ik geloof niet dat de prijsbeleving van de 'reguliere' supermarkten van dezelfde keten veel uitmaakt. Als je kijkt naar het prijsverschil van Albert Heijn en AH XL zou AH in dat geval veel gedesillusioneerde klanten van zich vervreemden ;)

Schelpenpaadje
2x2 autosnelweg
Berichten: 5777
Lid geworden op: wo 10 feb 2016, 9:54

Re: De VZP's: Verzorgingsplaatsen in Nederland

Bericht door Schelpenpaadje » ma 15 okt 2018, 22:18

GuteFahrt schreef: ma 15 okt 2018, 22:06 ^^ Als je iets meer tijd neemt voor het typen van een bericht, dan leest het hopelijk wat prettiger... :idea:

Zelf zag ik bij knooppunt Zurich dat het restaurant daar inmiddels onderdeel van de Hajé keten is. Dat was altijd Routiers. "Poort van Friesland" prijkte ook altijd op de voorgevel. Geen idee wanneer dit is veranderd.

SV beeld 2015: https://goo.gl/maps/ERLod1wHENS2
Ik dacht even dat die hele keten was overgenomen, maar was in de war met AC:

https://nl.wikipedia.org/wiki/AC_Restaurants

Grappige om te lezen dat AC Restaurants ooit is begonnen onder de vleugels van Albert Heijn, om via La Place bij Jumbo terecht te komen. Van der Valk was ook even eigenaar maar heeft alleen de hotels behouden.

In hoeverre is er bij deze restaurants sindsdien iets veranderd? Nog meer dan de naam op de gevel? Je zou zeggen dat het ombouwen van een bestaande restaurantformule hét moment is om te vernieuwen en te verbreden.

Gebruikersavatar
Coen Tunnel
Voorzitter
Berichten: 32103
Lid geworden op: di 26 apr 2005, 11:39
Locatie: Aan de 🅰2️⃣8️⃣

Re: De VZP's: Verzorgingsplaatsen in Nederland

Bericht door Coen Tunnel » ma 15 okt 2018, 22:40

Boerenkool schreef: ma 15 okt 2018, 21:45 Keuzes van de subway vallen ook wel mee eugenlijk.Vier soorten brood, een paar stijlen beleg ( steakreepjes/tomatensausgehaktbal/ham ofzo) en vier sauzen en wel/niet salade. Een enkelimg kiest delen van de salade ( ik heb zelf graag steak en chease met alleen augurk pepertjes en olijfschijfjes)
Dat kan je ool best in een menutouchscreen vangen zoals die bij de Mac ook staan.
Broodjes krijg je wel in een makkelijke papierwikkel.
Zes soorten brood, vijftien soorten beleg, twee soorten kaas,tien sauzen, alle salade (sla/ui/paprika/komkommer/tomaat/augurk/jalapeños/olijven) is facultatief... in totaal zijn er zo'n 4,9 miljard combinaties mogelijk bij Subway: https://twitter.com/subway/status/10417 ... 17?lang=en

Op basis van het Nederlandse assortiment kom ik, wat betreft broodjes, op zo'n 1,7 miljard verschillende combinaties als ik zo snel een berekening maak.

Als ik in de rij sta is het eerder regel dan uitzondering dat andere klanten keuzes maken betreffende wat ze aan salade e.d. op hun Sub willen.

En dan hebben we de salades, koekjes, e.d. nog niet meegerekend.

Gebruikersavatar
Hajo
2x3 autosnelweg
Berichten: 8625
Lid geworden op: ma 28 feb 2005, 11:17
Locatie: Zeist

Re: De VZP's: Verzorgingsplaatsen in Nederland

Bericht door Hajo » di 16 okt 2018, 19:15

^^ Wat vinden jullie van de keuze aan dranken bij Subway?

Boerenkool
autoweg
Berichten: 1207
Lid geworden op: wo 22 okt 2014, 20:21

Re: De VZP's: Verzorgingsplaatsen in Nederland

Bericht door Boerenkool » di 16 okt 2018, 20:16

Het.aantal combinaties mag dan wel groot zijn, het is een sequentie van tellens enkele keuzes.

Menu 1. Brood 1 2 3 4 5 6
Kkik voor heel ipv half

menu 2 beleg kies pkaatje

Menu 3 warm/koud. Drinken erbij
Menu 4 klik op de saladedelen die je wil
Menu 5 kies saus

Mc donalds heeft ook zulke menuborden. Het kan dus best.
Mijn keuse is het niet overigens, ik heb graag dat diplomaloos werk ook blijft bestaan.

Qua jumbo: het is naar kartelautoriteuten best handig dat het op naam.van de bevriende buren staat. Er zijn ook al meermalen winkels aan EmTe verkocht die nu zelf gekocht wordt. Nu de AH zo hard groeit kunnen ze na een paar jaar zeggen " ons marktaandeel is veel lager dan AH, we moeten wel "

AC hotels. Het was al een tijd dat eeen steeds groter deel Burger King werd. Maar nu zijn er al ACs die La Place zijn. Bijv Meerkerk. Meteen drukker.

Gebruikersavatar
Coen Tunnel
Voorzitter
Berichten: 32103
Lid geworden op: di 26 apr 2005, 11:39
Locatie: Aan de 🅰2️⃣8️⃣

Re: De VZP's: Verzorgingsplaatsen in Nederland

Bericht door Coen Tunnel » wo 17 okt 2018, 7:57

Boerenkool schreef: di 16 okt 2018, 20:16 Het.aantal combinaties mag dan wel groot zijn, het is een sequentie van tellens enkele keuzes.

Menu 1. Brood 1 2 3 4 5 6
Kkik voor heel ipv half

menu 2 beleg kies pkaatje

Menu 3 warm/koud. Drinken erbij
Menu 4 klik op de saladedelen die je wil
Menu 5 kies saus

Mc donalds heeft ook zulke menuborden. Het kan dus best.
In een restaurant kan dat werken, maar McDonald's gebruikt zulke self-service kiosks ook niet bij de drive. En bij McDonald's kun je ook ingrediënten wegklikken, maar daar zullen veel meer mensen de standaard nemen. Bij Subway zullen veel meer mensen precies hun eigen keuze maken.

En ik was zelf de keuze tussen heel en half broodje vergeten. Dan zijn er dus bijna 3,4 miljard verschillende broodjes mogelijk. Nog afgezien van de keuzes voor dubbel vlees, dubbel kaas en eventueel bacon er bij. En tijdelijke acties.
AC hotels. Het was al een tijd dat eeen steeds groter deel Burger King werd. Maar nu zijn er al ACs die La Place zijn. Bijv Meerkerk. Meteen drukker.
Alle AC's in Nederland zijn in 2017 omgebouwd naar La Place nadat Jumbo het bedrijf had overgenomen. De hotels vielen al langer onder de vlag van Tulip Inn. Alleen het hotel in Holten voert nog de naam AC Hotel.

Spamkip
polderweggetje
Berichten: 36
Lid geworden op: wo 12 aug 2009, 19:09
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: De VZP's: Verzorgingsplaatsen in Nederland

Bericht door Spamkip » wo 17 okt 2018, 22:20

Boerenkool schreef: ma 15 okt 2018, 21:45Misschien dat als de tijd rijp is Spar gewoon bij Jumbo komt als het ToGoconcept. De merknaam is uitstekend en zeer bekend.
Spar is geen kleine keten, ze hebben wereldwijd meer dan 12,5 duizend winkels en een omzet van 34,5 miljard. Tegenover Jumbo met net iets meer dan 600 winkels en een omzet van 7 miljard.

Gebruikersavatar
Chris
Moderator
Berichten: 76153
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 15:19
Locatie: NL

Re: De VZP's: Verzorgingsplaatsen in Nederland

Bericht door Chris » wo 17 okt 2018, 22:26

Spar is in Nederland wel een wat kleinere speler. Ze hebben inmiddels weliswaar 240 winkels, maar dat zijn veelal kleine vestigingen, en daardoor heeft het wat minder de bekendheid zoals Jumbo of Albert Heijn, zelfs als mensen de keten wel van naam kennen. Volgens Distrifood had Spar in 2017 een marktaandeel van slechts 1,3%.

Schelpenpaadje
2x2 autosnelweg
Berichten: 5777
Lid geworden op: wo 10 feb 2016, 9:54

Re: De VZP's: Verzorgingsplaatsen in Nederland

Bericht door Schelpenpaadje » do 18 okt 2018, 0:24

Over de recente expansie van Spar in Nederland:

https://www.distrifood.nl/formules/arti ... -101119026

Boerenkool
autoweg
Berichten: 1207
Lid geworden op: wo 22 okt 2014, 20:21

Re: De VZP's: Verzorgingsplaatsen in Nederland

Bericht door Boerenkool » do 18 okt 2018, 16:08

Ik dacht dat de internationale spars in andere handen waren.

Maar met klein bedoel ik kleine winkels. Spar is een straathoekformule, ietsje duurder maat wel in dat dorp/die wijk waar je anders niks had. Dat wordt nu ook in stadswijken uitgerold en past ook heel goed bij pompstations.

Gebruikersavatar
mavas
2x5 autosnelweg
Berichten: 18177
Lid geworden op: do 31 mar 2005, 17:27
Locatie: Zuid-Kennemerland
Contacteer:

Re: De VZP's: Verzorgingsplaatsen in Nederland

Bericht door mavas » za 10 nov 2018, 23:42

Ik was van de week voor de tweede keer bij de Subway op Akermaat langs de A9. Het verbaasde mij hoe lang de rij was sinds de laatste keer dat ik daar was. Misschien toeval, of zou het zo succesvol zijn?
Noord-Hollandse wegen, dé site voor ontwikkeling van de provinciale wegen in Noord-Holland
Bezoek ook eens de Wegenwiki, dé wiki voor verkeer

Schelpenpaadje
2x2 autosnelweg
Berichten: 5777
Lid geworden op: wo 10 feb 2016, 9:54

Re: De VZP's: Verzorgingsplaatsen in Nederland

Bericht door Schelpenpaadje » zo 11 nov 2018, 9:14

^^ Of het personeel is gewoon langzaam :mrgreen:

Gebruikersavatar
Chris
Moderator
Berichten: 76153
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 15:19
Locatie: NL

Re: De VZP's: Verzorgingsplaatsen in Nederland

Bericht door Chris » di 25 jun 2019, 20:39

Op 11 september worden 19 locaties geveild: https://www.rijksvastgoedbedrijf.nl/vas ... nestations

A. Locatie ‘Coosenhoek’, Vierpolders (N57)
B. Locatie ‘Utrechtsebrug’, Amsterdam (A2)
C. Locatie '‘t Loo’, Wezep (A28)
D. Locatie ‘De Weeren’, Oldeholtwolde (A32)
E. Locatie ‘Hackelaar’, Muiden (A1)
F. Locatie ‘Struik’, Holten (A1)
G. Locatie ‘Varakker’, Opheusden (A15)
H. Locatie ‘Blommendaal’, Meerkerk (A27)
I. Locatie ‘Haerst’, Zwolle (A28)
J. Locatie ‘Deersels’, Maasbree (A67)
K. Locatie ‘De Vonken’, Terwispel (A7)
L. Locatie ‘Stille Wald’, Didam (A18)
M. Locatie ‘Galgeveld’, Dorst (A27)
N. Locatie ‘Ganzenven’, Schaijk (A50)
O. Locatie ‘Zierikzee’, Zierikzee (N59)
P. Locatie ‘Vliedberg’, 's-Heer Arendskerke (A58)
Q. Locatie ‘Middelaar’, Amersfoort (A1)
R. Locatie ‘Aalscholver’, Lelystad (A6)
S. Locatie ‘De Smarpot’, Akkrum (A32)

Het lijkt me voor de hand liggend dat Hackelaar het meeste gaat opleveren. Dat is met afstand de drukste locatie van deze veiling.

boe!
2x5 autosnelweg
Berichten: 18221
Lid geworden op: di 19 jul 2005, 20:02
Locatie: Leusden

Re: De VZP's: Verzorgingsplaatsen in Nederland

Bericht door boe! » di 25 jun 2019, 21:38

Vreemd dat Middelaar wordt geveild, die verzorgingsplaats gaat verdwijnen. In het verleden heeft Rijkswaterstaat de huurrechten in soortgelijke gevallen onderhands verlengd tot aan de sluiting van het tankstation.

Schelpenpaadje
2x2 autosnelweg
Berichten: 5777
Lid geworden op: wo 10 feb 2016, 9:54

Re: De VZP's: Verzorgingsplaatsen in Nederland

Bericht door Schelpenpaadje » di 25 jun 2019, 22:03

Smarpot is de kleinste en rustigste uit het rijtje?

Steyn_E
autoweg
Berichten: 1424
Lid geworden op: ma 27 dec 2010, 22:40

Re: De VZP's: Verzorgingsplaatsen in Nederland

Bericht door Steyn_E » di 25 jun 2019, 23:52

Haerst bij Zwolle en Ganzenven bij Oss lijken mij ook dure plaatsen, beiden erg druk volgens mij. Opvallend is dat Ganzenven in het kader van de overname van Texaco door Esso al is omgebouwd tot Esso, slechts een paar maanden terug. Bijzonder zo vlak voor een veiling.

Durashift
expressweg
Berichten: 2531
Lid geworden op: zo 04 feb 2018, 15:32

Re: De VZP's: Verzorgingsplaatsen in Nederland

Bericht door Durashift » wo 26 jun 2019, 0:45

Zijn dat volledige ombouwen?
Want als ik naar die bij Bunnik kijk.. dan is het pompeiland gedeelte wel Esso.. maar de signing van de shop is nog in Texaco stijl volgens mij. (zwart met stippen).

Aan de andere kant zal men dan wel een goed bod voor die locatie doen om het te behouden / ziet men er brood in, de EG Groep?

AdAd
woonerf
Berichten: 56
Lid geworden op: za 02 jan 2010, 17:39
Locatie: Zwolle

Re: De VZP's: Verzorgingsplaatsen in Nederland

Bericht door AdAd » do 27 jun 2019, 13:41

boe! schreef: di 25 jun 2019, 21:38 Vreemd dat Middelaar wordt geveild, die verzorgingsplaats gaat verdwijnen. In het verleden heeft Rijkswaterstaat de huurrechten in soortgelijke gevallen onderhands verlengd tot aan de sluiting van het tankstation.
Middelaar komt terug als "Nieuwe Middelaar" maar zo vooruitstrevend zullen ze vast niet zijn dat het contract in 1x over gaat.

Het duurt overigens nog wel even voordat dit uitgevoerd gaat worden. Het project hoevelaken is gestopt en gaat opnieuw aanbesteed worden. De bouw zou nog een aantal jaar op zich laten wachten en nu dus nog langer.

Gebruikersavatar
brytje008
verkeersader
Berichten: 743
Lid geworden op: wo 02 sep 2015, 10:46

Re: De VZP's: Verzorgingsplaatsen in Nederland

Bericht door brytje008 » zo 04 aug 2019, 23:08

Twee weken geleden stopte ik langs de A2 bij VZP Meerssen. Toen ik het toilet in kwam was de Total medewerker bezig om alles bij te vullen, hij schrok van mij. Hij liep geïrriteerd uit het toilet. :lol: Toen ik daarna iets te drinken ging kopen en bij de kassa kwam, legde hij me uit dat die normaal gesproken alles op slot moet doen. Vanwege de veiligheid uiteraard, maar hij was dit vergeten.

Ik snap dat wel maar ik vond het in eerste instantie best apart, wat als je net getankt heb en wilt betalen terwijl alles dicht zit. Je zou toch verwachten dat de schoonmaak alles iedere keer bijvuld? Geen idee wanneer dat nog meer voor geld dat die de deuren op slot moet doen.
Touren is rough so you got to be tough

Gebruikersavatar
Coen Tunnel
Voorzitter
Berichten: 32103
Lid geworden op: di 26 apr 2005, 11:39
Locatie: Aan de 🅰2️⃣8️⃣

Re: De VZP's: Verzorgingsplaatsen in Nederland

Bericht door Coen Tunnel » ma 05 aug 2019, 5:28

^^ 's Avonds laat en 's nachts moet de medewerker achter de glasplaat bij de kassa. Moet er iets bijgevuld worden dan moet inderdaad de deur op slot.

Gebruikersavatar
Chris
Moderator
Berichten: 76153
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 15:19
Locatie: NL

Re: De VZP's: Verzorgingsplaatsen in Nederland

Bericht door Chris » do 12 sep 2019, 9:51

Gisteren zijn weer een serie tankstation-locaties geveild:

Afbeelding

Zie: https://www.tankpro.nl/brandstof/2019/0 ... dernemers/

Steyn_E
autoweg
Berichten: 1424
Lid geworden op: ma 27 dec 2010, 22:40

Re: De VZP's: Verzorgingsplaatsen in Nederland

Bericht door Steyn_E » do 12 sep 2019, 15:06

^^
Dat Hackelaar duur zou worden was te verwachten natuurlijk, maar de ~20Mln voor Haerst bij Zwolle is echt serieus veel geld. Het is geen wonder dat er nauwelijks nog onafhankelijke uitbaters langs de snelweg te vinden zijn. Total, Shell, BP en de EG Groep (Esso) zijn over niet al te lange tijd de resterende spelers. Je lokale olieboer kan hier niet tegenop bieden.

Pino
4x3 autosnelweg
Berichten: 21865
Lid geworden op: ma 28 feb 2005, 9:17
Locatie: Sesamstraat
Contacteer:

Re: De VZP's: Verzorgingsplaatsen in Nederland

Bericht door Pino » do 12 sep 2019, 16:46

^^ Dat laatste zeker. EG Group is trouwens niet alleen Esso. Zij hebben verschillende merken in franchise, bijvoorbeeld ook Texaco. Begrijp trouwens wel dat het accent min of meer op Esso ligt. In 2018 was het plan om "honderden Texaco-tankstations" om te bouwen tot Esso bijvoorbeeld.

Plaats reactie