Algemeen filetopic / Het wel en wee op de Nederlandse weg # 2

Bespreek hier alles over de Nederlandse autosnelwegen, wat je niet in de andere subfora kwijt kunt. Zoals geschiedenis, gebruik, knooppunten, aansluitingen, intensiteiten, etcetera.

Moderator: Moderatoren

Gebruikersavatar
mavas
2x5 autosnelweg
Berichten: 18191
Lid geworden op: do 31 mar 2005, 17:27
Locatie: Zuid-Kennemerland
Contacteer:

Re: Algemeen filetopic / Het wel en wee op de Nederlandse we

Bericht door mavas » wo 22 dec 2010, 9:40

Vanmorgen in recordtijd naar Schalkwijk gereden, heerlijk als al die bangerikken niet op de weg rijden. 8-) Ik rij altijd in zijn 1 weg, en dat gaat me goed af. Geen slippende wielen ofzo. Als wegenfreak vind ik deze periode toch ook wel weer leuk, ik zie het als een uitdaging om zonder wegglijden op de bestemming te komen.

Vanmorgen ook nog even met iemand een auto geduwd die niet uit een klein kuiltje kon komen. Die bleek een automaat te hebben. Tja, lastig als je in deze tijd een automaat hebt. Dan kun je maar moeilijk op je koppeling rijden.

Om te kijken hoe glad/stevig het wegdek is, test ik dit altijd door verschillende remvertragingen uit te proberen op een recht stuk weg, waar ik veel ruimte heb. Eerst rustig aan remmen en op de motor afremmen, daarna even stevig het rempedaal indrukken om te voelen of ik wegglij. Dan kan ik ook beter inschatten of ik tijdig stil kan staan als een verkeerslicht plotseling op rood springt of een weggebruiker voor me opeens stilstaat.
Noord-Hollandse wegen, dé site voor ontwikkeling van de provinciale wegen in Noord-Holland
Bezoek ook eens de Wegenwiki, dé wiki voor verkeer

Rein
2x4 autosnelweg
Berichten: 10197
Lid geworden op: zo 10 jun 2007, 10:18
Locatie: Haarlemmermeer

Re: Algemeen filetopic / Het wel en wee op de Nederlandse we

Bericht door Rein » wo 22 dec 2010, 10:13

Er is nog steeds een snelheidsdeken tussen KP Velsen en de Wijkertunnel. Inderdaad liggen daar nog een paar stukjes ijs op met name de rechterrijstrook.

Hoewel ik trachtte me aan de limiet te houden, is 50 km/h wel heel erg langzaam hoor! Ik snap dat RWS het verstandiger acht geen verkeer met (meer dan) 120 km/h over dit stukje te laten rijden, maar een Vmax instellen van 70 km/h had m.i. ook gekund en was veilig genoeg geweest.

Gebruikersavatar
captain007
Forumbeheerder
Berichten: 8709
Lid geworden op: di 21 okt 2008, 16:21
Locatie: Beneden-Leeuwen
Contacteer:

Re: Algemeen filetopic / Het wel en wee op de Nederlandse we

Bericht door captain007 » wo 22 dec 2010, 10:20

@Mavas: Vooral de wegen in Schalkwijk vind ik er nu nog erg slecht bij liggen ;) . Ik kijk vanuit mijn flat op de kruising Boerhaavelaan en Europaweg en daar zijn toch nog slechte stukken (met name de minder gebruikte voorsorteerstroken).

chriskrusz
autoweg
Berichten: 2341
Lid geworden op: do 25 jan 2007, 11:28
Locatie: Almere

Re: Algemeen filetopic / Het wel en wee op de Nederlandse we

Bericht door chriskrusz » wo 22 dec 2010, 10:45

mavas schreef:Vanmorgen in recordtijd naar Schalkwijk gereden, heerlijk als al die bangerikken niet op de weg rijden. 8-)
Dat ligt eerder aan de kerstvakantie natuurlijk.
Vanmorgen ook nog even met iemand een auto geduwd die niet uit een klein kuiltje kon komen. Die bleek een automaat te hebben. Tja, lastig als je in deze tijd een automaat hebt. Dan kun je maar moeilijk op je koppeling rijden.

Sommige automaten hebben een winterstand. Dan rijdt de auto ontzettend stroperig en verbruikt meer brandstof, maar je komt wel makkelijker weg. Ik heb dit overigens nooit uit kunnen testen op de combinatie gladheid+zomerbanden, ik ken het alleen icm winterbanden.

Gebruikersavatar
Wouter N14
Moderator
Berichten: 21917
Lid geworden op: vr 08 jul 2005, 12:56
Locatie: Roosendaal

Re: Algemeen filetopic / Het wel en wee op de Nederlandse we

Bericht door Wouter N14 » wo 22 dec 2010, 11:07

^^ Ik heb eergisteren een automaat uit een parkeervak helpen duwen die in z'n winterstand stond. Dat was dus niet genoeg...
Het mooiste overkomt je, het minste is bedacht. Freek de Jonge

chriskrusz
autoweg
Berichten: 2341
Lid geworden op: do 25 jan 2007, 11:28
Locatie: Almere

Re: Algemeen filetopic / Het wel en wee op de Nederlandse we

Bericht door chriskrusz » wo 22 dec 2010, 11:36

Wouter N14 schreef:^^ Ik heb eergisteren een automaat uit een parkeervak helpen duwen die in z'n winterstand stond. Dat was dus niet genoeg...
Met zomerbanden eronder?

Ik heb zelf overigens wel een automaat maar geen winterstand. Daarentegen wel vierwielaandrijving (quattro), en ik ben nog nooit ergens vast komen te zitten. Vorige winter heb ik met zomerbanden gereden, toen was er één keer dat ik moeite had om de parkeerplek voor mijn huis uit te rijden omdat beide voorwielen in een met ijs beklede goot terechtkwamen, wat een mooi kuiltje vormde*. Ik kon toen nog wel terug achteruit rijden, dus toen ben ik weer met wat meer vaart door die kuil gereden. Dit jaar winterbanden eronder, ik kom zonder enige moeite overal in en weer weg.

*) Als beide wielen op dezelfde as totaal geen grip hebben blijf je lekker staan met je quattro. Het torsen differentieel geeft de as met meeste grip een veelvoud van de weerstand op de as met de minste grip, maar als je vermenigvuldigt met 0 krijg je alsnog 0. Wellicht is dit op te lossen door tegelijk met het gas een beetje op de rem te drukken zodat er op alle wielen wat weerstand is? Ik bedenk dit nu pas.

boe!
2x5 autosnelweg
Berichten: 18236
Lid geworden op: di 19 jul 2005, 20:02
Locatie: Leusden

Re: Algemeen filetopic / Het wel en wee op de Nederlandse we

Bericht door boe! » wo 22 dec 2010, 15:59

Rene schreef:
rysz schreef:In twee toch? Tja, zal toch wel zo rond 3000 toeren gas moeten geven
Nee, ik maak amper toeren en trek ook op een glad wegdek in zijn 1 weg.
3000 toeren is inderdaad heel veel. Ook in de tweede versnelling moet een auto bij 1000-1500 toeren gaan rollen.
chriskrusz schreef:Ik moet zeggen dat remmen op sneeuw met mijn winterbanden enorm veel beter werkt dan met mijn zomerbanden: op zomerbanden glijdt het lekker door, met de winterbanden eronder grijpt vaak de ABS niet eens in.
Dat is een kwestie van eerder je gas loslaten. Waar ik normaal gesproken op 100 meter ga remmen, laat ik nu op 200 meter het gas los. In het ergste geval moet ik dan nog ietsje bijremmen, maar aan glijden kom je echt niet toe.

kees
expressweg
Berichten: 3408
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 23:21
Locatie: Het Bosch van de Hertog

Re: Algemeen filetopic / Het wel en wee op de Nederlandse we

Bericht door kees » wo 22 dec 2010, 16:01

In bed kruipen terwijl je op een rijbaan staat. :nuts:
nu.nl schreef: Duitse chauffeur valt in slaap in file

PRINSENBEEK - De politie heeft dinsdag op de A16 (Rotterdam - Breda) een 38-jarige vrachtwagenchauffeur uit Waren (Duitsland) aangehouden die in een file in slaap was gevallen.
© ANPDe vrachtwagen stond bij het oplossen van de file stil op de rijbaan. De man was in bed gekropen.

Politie en een medewerker van Rijkswaterstaat kregen hem maar met moeite wakker. Zijn rijbewijs is afgepakt omdat hij te veel had gedronken, meldde de politie woensdag. De chauffeur was rond 17.30 uur op de A16 ter hoogte van Prinsenbeek in de file gereden. Omdat hij moe was had hij zijn vrachtwagen stilgezet en was hij in de cabine gaan slapen. De chauffeur ontkende dat hij had gedronken, maar zei dat hij zijn rijtijd had overschreden en daarom in bed was gedoken. De man hoopte dat medeweggebruikers hem wel wakker zouden claxonneren.

rysz
woonerf
Berichten: 62
Lid geworden op: do 21 jun 2007, 11:05
Locatie: Zeist

Re: Algemeen filetopic / Het wel en wee op de Nederlandse we

Bericht door rysz » wo 22 dec 2010, 16:50

boe! schreef:
Rene schreef:
rysz schreef:In twee toch? Tja, zal toch wel zo rond 3000 toeren gas moeten geven
Nee, ik maak amper toeren en trek ook op een glad wegdek in zijn 1 weg.
3000 toeren is inderdaad heel veel. Ook in de tweede versnelling moet een auto bij 1000-1500 toeren gaan rollen.
Hmm... Inderdaad ja. Vandaag er even op gelet, maar kan inderdaad nog met een stuk minder toeren (bedenke wel dat ik bij die 3000 toeren natuurlijk nog niet mijn koppeling in 1 keer op laat komen). Tja, de tip van de 2e versnelling was mij ook pas vorige winter gegeven, kan er deze winter pas serieus gebruik van maken, dus moet dat nog een beetje uitvinden zo.

Intussen heeft nog niemand gereageerd op mijn vraag over het nieuwe rijden en niet meer terug mogen schakelen. Waarom "mag" dat niet? (even los van de sneeuw-situatie natuurlijk)

Seat Ibiza
2x2 autosnelweg
Berichten: 6382
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 22:05
Locatie: Ibiza ;-)

Re: Algemeen filetopic / Het wel en wee op de Nederlandse we

Bericht door Seat Ibiza » wo 22 dec 2010, 16:54

rysz schreef:Intussen heeft nog niemand gereageerd op mijn vraag over het nieuwe rijden en niet meer terug mogen schakelen. Waarom "mag" dat niet? (even los van de sneeuw-situatie natuurlijk)
Volgens mij is dat zo omdat je in een hogere versnelling minder afremt op de motor. Gedachte er achter zal zijn, dat je dan eerder je gas moet loslaten, waardoor de brandstoftoevoer langer afgesloten is (motormanagement zorgt daarvoor) en je dus een langer stuk "gratis" rijdt.

Jip
dorpsstraat
Berichten: 181
Lid geworden op: di 29 dec 2009, 2:28

Re: Algemeen filetopic / Het wel en wee op de Nederlandse we

Bericht door Jip » wo 22 dec 2010, 17:13

Rene schreef:En dan nog zie je van die knurften die het voor elkaar krijgen met spinnende voorwielen en hoge toerentallen amper weg te komen...
Dat doe ik ook wel eens, gewoon omdat het kan :D

Gebruikersavatar
Wouter N14
Moderator
Berichten: 21917
Lid geworden op: vr 08 jul 2005, 12:56
Locatie: Roosendaal

Re: Algemeen filetopic / Het wel en wee op de Nederlandse we

Bericht door Wouter N14 » wo 22 dec 2010, 17:41

[url=http://www.westonline.nl/nieuwsitem/47125]www.rtvwest.nl[/url] (22-12-2010) schreef: KLPD: Waarschuwen heeft gewerkt

REGIO - Het Korps Landelijke Politiediensten (KLPD) denkt dat de waarschuwing voor extra snelheidscontroles op gladde snelwegen heeft geholpen. Het korps waarschuwde dinsdagavond voor de extra controles. Slechts twee automobilisten lapten de limiet van 50 km/uur aan de laars. Ze reden meer dan 30 km/uur te hard. Acht vrachtwagenchauffeurs kregen een bon omdat ze een inhaalverbod negeerden. Verder werd één chauffeur van een truck met gevaarlijke stoffen stopgezet, omdat hij reed terwijl de weg glad was. Verschillende chauffeurs werden beboet voor bumperkleven en overbelading. De snelheidsbeperking werd onder meer ingevoerd op de A4, A12, A13 en A20.
Het mooiste overkomt je, het minste is bedacht. Freek de Jonge

nederland24
2x2 autosnelweg
Berichten: 5540
Lid geworden op: vr 04 sep 2009, 19:22
Locatie: Breda

Re: Algemeen filetopic / Het wel en wee op de Nederlandse we

Bericht door nederland24 » wo 22 dec 2010, 19:03

^^ Die snelheidsbeperkingen zijn echt paniekvoetbal. Ik ben een groot voorstander van een inhaalverbod voor vrachtwagens met dit weer, maar vijftig kilometer per uur is echt overdreven. Een maximumsnelheid van 70 of 80 km/h is veel geloofwaardiger. Op het OWN geldt toch ook geen snelheidslimiet van 50km/h bubeko. Terwijl de wegen op het OWN er vast niet beter bijliggen.

boe!
2x5 autosnelweg
Berichten: 18236
Lid geworden op: di 19 jul 2005, 20:02
Locatie: Leusden

Re: Algemeen filetopic / Het wel en wee op de Nederlandse we

Bericht door boe! » wo 22 dec 2010, 21:15

Veel van die vrachtwagenongevallen waren op trajecten waar een maximumsnelheid van 50 km/u was ingesteld. Blijkbaar reden ze veel harder, want je moet een knappe jongen zijn om bij 50 km/u de vrachtwagen in de berm te parkeren. Dus zo'n vreselijk paniekvoetbal was het nu ook weer niet.

jan
autoweg
Berichten: 1843
Lid geworden op: ma 16 mei 2005, 16:11
Locatie: 's-Hertogenbosch

Re: Algemeen filetopic / Het wel en wee op de Nederlandse we

Bericht door jan » wo 22 dec 2010, 21:29

De Gelderlander schreef:Snelweg A348 weer open na afsluiting wegens ijzel

woensdag 22 december 2010

VELP - De gehele A348, tussen Velp en Dieren, is woensdagmiddag op last van de politie afgesloten geweest wegens ijzel. Alle op- en afritten waren geblokkeerd. Rond vijf uur werd de weg weer opengesteld.
Volgens politiewoordvoerder Paul Koetsier was de weg 'spekglad'. "Collega's reden naar een ongeval, maar zagen onderweg zoveel auto's glibberen dat besloten werd de weg per direct af te sluiten."
Volgens Koetsier waren er verscheidene botsingen geweest en waren er wagens tegen de vangrail gereden. Ook zouden drie auto's van de weg zijn geraakt wegens slippartijen. Voor zover bekend, zijn er geen gewonden.
Mijn auto zat ook helemaal onder de bevroren regen toen ik vanaf mijn werk naar huis ging. Normaal rijd ik dan via de A348 naar huis, maar dat ging dus niet.;) Nou ja, gelukkig heb ik met de A50 een gelijkwaardig alternatief.
De lokale wegen waren best glad hier, maar de A12 en A50 waren prima te doen.

Gebruikersavatar
Rene
4x5 autosnelweg
Berichten: 36661
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 11:48
Locatie: Noord-Holland
Contacteer:

Re: Algemeen filetopic / Het wel en wee op de Nederlandse we

Bericht door Rene » wo 22 dec 2010, 21:54

nederland24 schreef:^^ Die snelheidsbeperkingen zijn echt paniekvoetbal. Ik ben een groot voorstander van een inhaalverbod voor vrachtwagens met dit weer, maar vijftig kilometer per uur is echt overdreven. Een maximumsnelheid van 70 of 80 km/h is veel geloofwaardiger.
Eens. Bovendien zorgt een deken 50 ervoor dat de filestaartbeveiliging NIET meer werkt. Nergens zijn dan meer flashers te zien. Bij een deken 70 zal bij de filestaart altijd nog een *50* verschijnen.

Gebruikersavatar
Wouter N14
Moderator
Berichten: 21917
Lid geworden op: vr 08 jul 2005, 12:56
Locatie: Roosendaal

Re: Algemeen filetopic / Het wel en wee op de Nederlandse we

Bericht door Wouter N14 » wo 22 dec 2010, 21:59

^^ Ik heb toch *50* gezien, volgens mij ook in een deken.
Het mooiste overkomt je, het minste is bedacht. Freek de Jonge

Gebruikersavatar
Rene
4x5 autosnelweg
Berichten: 36661
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 11:48
Locatie: Noord-Holland
Contacteer:

Re: Algemeen filetopic / Het wel en wee op de Nederlandse we

Bericht door Rene » wo 22 dec 2010, 22:04

Een *50* wordt alleen geplaatst als op het portaal stroomopwaarts een minder restrictief beeld wordt getoond.
Zelfde principe als in een reguliere file.

JB81
autoweg
Berichten: 1542
Lid geworden op: vr 30 mar 2007, 11:25
Locatie: Breda / Utrecht

Re: Algemeen filetopic / Het wel en wee op de Nederlandse we

Bericht door JB81 » do 23 dec 2010, 9:04

kees schreef:In bed kruipen terwijl je op een rijbaan staat. :nuts:
Een paar jaar geleden stond ik een keer 's nachts in de file op de A1 Lille-Parijs achter een ongeval, waardoor de volledige rijbaan was geblokkeerd. Toen we na een uurtje of drie weer gingen rijden, bleven er heel wat vrachtauto's stilstaan met een luid toeterconcert door hun wakkere collega's als gevolg.

chriskrusz
autoweg
Berichten: 2341
Lid geworden op: do 25 jan 2007, 11:28
Locatie: Almere

Re: Algemeen filetopic / Het wel en wee op de Nederlandse we

Bericht door chriskrusz » do 23 dec 2010, 10:41

boe! schreef:
chriskrusz schreef:Ik moet zeggen dat remmen op sneeuw met mijn winterbanden enorm veel beter werkt dan met mijn zomerbanden: op zomerbanden glijdt het lekker door, met de winterbanden eronder grijpt vaak de ABS niet eens in.
Dat is een kwestie van eerder je gas loslaten. Waar ik normaal gesproken op 100 meter ga remmen, laat ik nu op 200 meter het gas los. In het ergste geval moet ik dan nog ietsje bijremmen, maar aan glijden kom je echt niet toe.
Laat ik mijn uitspraak eens wat nuanceren: als het glad is dan kijk ik zo nu en dan wat er gebeurt als ik hard op de rem ga staan, zodat ik weet wat ik kan verwachten. Normaal laat ik uiteraard veel eerder het gas los zodat ik zonder glijden stil kom te staan. Mijn auto is wel nogal zwaar (1600kg rijklaar) en zal bij weinig grip dus ver doorschuiven, en die winterbanden maken bij mij echt heel veel uit (ik zou Continental bijna gaan geloven, zij zeggen dat deze banden ontworpen zijn voor maximaal remvermogen).

chriskrusz
autoweg
Berichten: 2341
Lid geworden op: do 25 jan 2007, 11:28
Locatie: Almere

Re: Algemeen filetopic / Het wel en wee op de Nederlandse we

Bericht door chriskrusz » do 23 dec 2010, 10:43

JB81 schreef:
kees schreef:In bed kruipen terwijl je op een rijbaan staat. :nuts:
Een paar jaar geleden stond ik een keer 's nachts in de file op de A1 Lille-Parijs achter een ongeval, waardoor de volledige rijbaan was geblokkeerd. Toen we na een uurtje of drie weer gingen rijden, bleven er heel wat vrachtauto's stilstaan met een luid toeterconcert door hun wakkere collega's als gevolg.
Misschien een idee voor vrachtwagens: een file-wekker. Gewoon parkeersensoren op de voorbumper zetten, en dan hard piepen als het obstakel voor de vrachtwagen verdwijnt.

Gebruikersavatar
harry
Wegnummerfotograaf
Berichten: 22844
Lid geworden op: ma 28 feb 2005, 12:09
Locatie: Leipendam
Contacteer:

Re: Algemeen filetopic / Het wel en wee op de Nederlandse we

Bericht door harry » do 23 dec 2010, 14:11

Wouter N14 schreef:Ik heb toch *50* gezien, volgens mij ook in een deken.
Misschien heb je de A4 gezien afgelopen dinsdag? Daar was géén deken, maar wel een file van Den Haag tot Zoeterwoude. De matrixborden gaven afwisselend 70, *50* en 50 aan.
Rene schreef:Een *50* wordt alleen geplaatst als op het portaal stroomopwaarts een minder restrictief beeld wordt getoond.
Zelfde principe als in een reguliere file.
En dat principe gebruiken ze ook in de tunnels van de N11, zelfs als daar al een permanente Vmax van 50 geldt. :)
wegnummers.nl foto's van genummerde wegen (o.a. NBA) en van plaatsnaamborden
--Harry.

Sophie
expressweg
Berichten: 3442
Lid geworden op: vr 03 mar 2006, 10:26
Locatie: Sankt Augustin (Duitsland)

Re: Algemeen filetopic / Het wel en wee op de Nederlandse we

Bericht door Sophie » do 23 dec 2010, 14:48

De Velsertunnel is in beide richtingen dicht.
»Als je in de verkeerde trein stapt heeft het geen zin door het gangpad in de tegenovergestelde richting te lopen«
Dietrich Bonhoeffer

Gebruikersavatar
mhkamp
2x2 autosnelweg
Berichten: 6129
Lid geworden op: vr 15 jun 2007, 21:32
Locatie: Nieuw Buinen
Contacteer:

Re: Algemeen filetopic / Het wel en wee op de Nederlandse we

Bericht door mhkamp » do 23 dec 2010, 15:37

Nu.nl schreef: Tweetal zet als grap Groningse wegen af
GRONINGEN - Twee Groningers hebben woensdag bij wijze van grap meerdere wegen en bruggen in de Groningse binnenstad afgezet met roodwitte waarschuwingslinten.
© Nu.nl
Door de wegversperringen stond het verkeer in de stad op meerdere plekken tijdelijk vast, meldde de politie Groningen donderdag.
De twee, een 28-jarige man uit de stad en een 20-jarige vrouw uit Winsum, verklaarden later tegenover de politie nieuwsgierig te zijn naar reacties van mensen op de linten.
Omdat het sneeuwde, waren de linten slecht zichtbaar en ontstonden er gevaarlijke situaties voor het verkeer, aldus de politie. Ongevallen deden zich niet voor.

Aanhouding
De politie kon het duo aanhouden bij een brug die zij hadden afgezet. Een van de twee stond nog met een rol van het waarschuwingslint in zijn handen. De man en vrouw zijn meegenomen naar het bureau, waar ze een proces-verbaal kregen.
:neenee:
Als je wilt worden wie je nog nooit bent geweest, zal je moeten doen wat je nog nooit hebt gedaan!
WeFo Lidnummer 0010.

chriskrusz
autoweg
Berichten: 2341
Lid geworden op: do 25 jan 2007, 11:28
Locatie: Almere

Re: Algemeen filetopic / Het wel en wee op de Nederlandse we

Bericht door chriskrusz » do 23 dec 2010, 17:48

^^ Tja je moet toch wat als je in Groningen woont? ;) Ik vind dit overigens getuigen van een gezonde wetenschappelijke benadering: je bent ergens nieuwsgierig naar, dus je voert een experiment uit.

Euregio
geband
Berichten: 962
Lid geworden op: zo 13 sep 2009, 10:12
Locatie: Overijssel/ Den Haag

Re: Algemeen filetopic / Het wel en wee op de Nederlandse we

Bericht door Euregio » do 23 dec 2010, 17:50

Lijkt mij wel lachen!!1 alleen ik zou het dan snachts doen wanneer niemand het ziet.
En dan de hoofdstraten, en hoofdwegen. :rofl2:

Gebruikersavatar
Wouter N14
Moderator
Berichten: 21917
Lid geworden op: vr 08 jul 2005, 12:56
Locatie: Roosendaal

Re: Algemeen filetopic / Het wel en wee op de Nederlandse we

Bericht door Wouter N14 » do 23 dec 2010, 17:53

Origineel is het niet. Aantal jaar geleden hadden een paar jongeren hetzelfde gedaan in Lyon (of zo).
Het mooiste overkomt je, het minste is bedacht. Freek de Jonge

Gebruikersavatar
Wesso
2x3 autosnelweg
Berichten: 7932
Lid geworden op: za 16 jul 2005, 1:27
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: Algemeen filetopic / Het wel en wee op de Nederlandse we

Bericht door Wesso » do 23 dec 2010, 17:56

chriskrusz schreef: Ik vind dit overigens getuigen van een gezonde wetenschappelijke benadering: je bent ergens nieuwsgierig naar, dus je voert een experiment uit.
Experimenteel gedrag hoort volgens mij bij pubers, en het gaat hier over een 20-jarige en een 28-jarige. Als je dan nog experimenteert ben je gewoon niet volwassen.

Gebruikersavatar
Palance
4x5 autosnelweg
Berichten: 31547
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 13:17
Locatie: Паланцедрецхт
Contacteer:

Re: Algemeen filetopic / Het wel en wee op de Nederlandse we

Bericht door Palance » do 23 dec 2010, 18:01

Origineel is het niet, en grappig al helemaal niet.
"You know the greatest danger facing us is ourselves, an irrational fear of the unknown. But there’s no such thing as the unknown — only things temporarily hidden, temporarily not understood.” - James T. Kirk

Autosnelwegen.net

Paixao
autoweg
Berichten: 1040
Lid geworden op: di 28 feb 2006, 15:07
Locatie: Denekamp
Contacteer:

Re: Algemeen filetopic / Het wel en wee op de Nederlandse we

Bericht door Paixao » do 23 dec 2010, 19:03

chriskrusz schreef:^^ Tja je moet toch wat als je in Groningen woont? ;) Ik vind dit overigens getuigen van een gezonde wetenschappelijke benadering: je bent ergens nieuwsgierig naar, dus je voert een experiment uit.
Wetenschappelijk idee 8, uitvoering 2. Je moet natuurlijk wel de resultaten vastleggen, dus ze hadden op zijn minst moeten gaan filmen :mrgreen:
"Success is not final, failure is not fatal: it is the courage to continue that counts." -- Winston Churchill

Gesloten