Mooiste snelwegen van Nederland

Bespreek hier alles over de Nederlandse autosnelwegen, wat je niet in de andere subfora kwijt kunt. Zoals geschiedenis, gebruik, knooppunten, aansluitingen, intensiteiten, etcetera.

Moderator: Moderatoren

Gebruikersavatar
Vinny
4x5 autosnelweg
Berichten: 41327
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 12:52
Locatie: Friesland

Re: Mooiste snelwegen van Nederland

Bericht door Vinny » vr 02 dec 2011, 21:09

Ja dat doet me denken aan de oude foto's van afrit Abcoude. Dat was toen wel heel kaal, ik denk dat die paar bomen het toch net wat leuker maken. Aan de andere kant, vorig jaar ben ik met twee Zwitserse meisjes op pad geweest in Nederland en die waren best onder de indruk van het enorm weidse landschap tussen Amsterdam en Utrecht. Zo ver kijken, dat kan nergens in Zwitserland... 8-)
Let op: Sarcasmemodus over een lengte van 10 kilometer.

Gebruikersavatar
Wouter N14
Moderator
Berichten: 21917
Lid geworden op: vr 08 jul 2005, 12:56
Locatie: Roosendaal

Re: Mooiste snelwegen van Nederland

Bericht door Wouter N14 » vr 02 dec 2011, 21:15

Vinny schreef:Zo ver kijken, dat kan nergens in Zwitserland... 8-)
Nou, bij helder weer bovenop een berg heb je toch een aardig panorama :p
Het mooiste overkomt je, het minste is bedacht. Freek de Jonge

Gebruikersavatar
mavas
2x5 autosnelweg
Berichten: 18188
Lid geworden op: do 31 mar 2005, 17:27
Locatie: Zuid-Kennemerland
Contacteer:

Re: Mooiste snelwegen van Nederland

Bericht door mavas » vr 02 dec 2011, 21:36

Vinny schreef: vorig jaar ben ik met twee Zwitserse meisjes op pad geweest in Nederland en die waren best onder de indruk van het enorm weidse landschap tussen Amsterdam en Utrecht.
Heb je het nu over jezelf, of over de omgeving?





;)
Noord-Hollandse wegen, dé site voor ontwikkeling van de provinciale wegen in Noord-Holland
Bezoek ook eens de Wegenwiki, dé wiki voor verkeer

Gebruikersavatar
Palance
4x5 autosnelweg
Berichten: 31547
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 13:17
Locatie: Паланцедрецхт
Contacteer:

Re: Mooiste snelwegen van Nederland

Bericht door Palance » vr 02 dec 2011, 21:42

Ik denk dat Vinny ook erg van Zwitserse bergen kan genieten :dyn_hyp:
"You know the greatest danger facing us is ourselves, an irrational fear of the unknown. But there’s no such thing as the unknown — only things temporarily hidden, temporarily not understood.” - James T. Kirk

Autosnelwegen.net

Gaiajohan
autoweg
Berichten: 1030
Lid geworden op: zo 10 jul 2011, 23:25

Re: Mooiste snelwegen van Nederland

Bericht door Gaiajohan » za 03 dec 2011, 0:57

Ik moet zeggen dat ik aquaducten altijd wel mooi vind. Vooral als er net een zeilboot vaart, terwijl jij eronder doorgaat.
Zoals dit:
Afbeelding alleen is dat geen snelweg..

Ik rij regelmatig door de
Prinses Margriettunnel (A7),
Geau akwadukt (N7),
Houkesleat akwadukt (N7) ,
Akwadukt Mid-Fryslân (A32)
Leppa Akwadukt (A32)
Akwadukt Langdeel (N31)

ik vind Langdeel dan de mooiste om te zien :). Die gaat ook echt lekker diep. (Geen snelweg, aquaduct is wel voorbereid)
In het donker is de Geau akwadukt erg mooi verlicht. (Is helaas geen snelweg en wordt het ook nooit.)
Akwadukt Mid-Fryslân geeft je vóór het naar binnen rijden juist weer echt een tunnel-gevoel..
terwijl de Prinses Margriettunnel een onverzettelijkheid uitstraalt..
Duurzaam Veilig: Doar wor je kregel van!

Gebruikersavatar
Snelwegenkenner
2x2 autosnelweg
Berichten: 6192
Lid geworden op: za 23 jun 2007, 14:12
Locatie: Roosendaal

Re: Mooiste snelwegen van Nederland

Bericht door Snelwegenkenner » za 03 dec 2011, 11:54

Bij de A4 bij Steenbergen komt ook een aquaduct. 8-)

Starlet
stadsweg
Berichten: 397
Lid geworden op: do 02 jun 2011, 13:06
Locatie: Bergen op Zoom

Re: Mooiste snelwegen van Nederland

Bericht door Starlet » zo 04 dec 2011, 19:16

^^ Met een brug had je daar een veel mooier uitzicht gehad. :mrgreen:

Gaiajohan
autoweg
Berichten: 1030
Lid geworden op: zo 10 jul 2011, 23:25

Re: Mooiste snelwegen van Nederland

Bericht door Gaiajohan » zo 04 dec 2011, 22:41

^^ Alleen ook openstaande bruggen :)
Laatst gewijzigd door Wouter N14 op zo 04 dec 2011, 22:56, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Gebruik a.u.b. ^^ en niet de quote-knop als je direct op een bericht reageert.
Duurzaam Veilig: Doar wor je kregel van!

Starlet
stadsweg
Berichten: 397
Lid geworden op: do 02 jun 2011, 13:06
Locatie: Bergen op Zoom

Re: Mooiste snelwegen van Nederland

Bericht door Starlet » ma 05 dec 2011, 19:48

^^ Tuurlijk niet, 10-15 meter boven NAP was voldoende geweest. Geen beweegbaar gedeelte. Plezierjachten met hogere masten zie je nauwelijks. En binnenvaart is nagenoeg 0 daar. Hier een voorbeeld. Een aquaduct is daar gewoon weggegooid geld. Vanuit dat oogpunt is het gewoon reëel dat de gemeente Steenbergen de meerkosten voor een aquaduct betaalt. Aan de andere kant ontstaat er zo wel een heel unieke A4-zuid (vanaf Vaanplein).

Gebruikersavatar
Vinny
4x5 autosnelweg
Berichten: 41327
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 12:52
Locatie: Friesland

Re: Mooiste snelwegen van Nederland

Bericht door Vinny » ma 05 dec 2011, 20:15

De gemeente Steenbergen heeft bedongen dat de haven in de binnenstad bereikbaar moest blijven voor schepen met een mast. Dan moet de brug wel minimaal 25 meter hoog zijn of open kunnen. Ik vind een aquaduct dus beter.
Let op: Sarcasmemodus over een lengte van 10 kilometer.

Gaiajohan
autoweg
Berichten: 1030
Lid geworden op: zo 10 jul 2011, 23:25

Re: Mooiste snelwegen van Nederland

Bericht door Gaiajohan » ma 05 dec 2011, 20:28

^^ Dat dus. :P Zeilschepen wil je er toch altijd wel doorheen hebben kunnen. Of schepen met een bepaalde soort lading..
En sowieso houd je in de meeste bruggen altijd een gedeelte dat open kan.
http://g.co/maps/dtn7a
Die brug heeft bv een doorvaarhoogte van 9,5 meter. Van Starkenborghkanaal is puur vrachtverkeer. Toch zit er een beweegbaar deel in.

Hij hoeft bijna nooit omhoog, maartoch, het is mogelijk.

Bovendien als jij een hoge brug gaat maken krijg je te maken met harde winden. Zelfs deze brug van 9,5 meter heeft al deze borden ervoor staan:
http://g.co/maps/vqhdz

Had de oude brug niet, die zie je nog als je uitzoomt.. Was bijna een historisch stuk, zaten kogelgaten in uit WW2 -> http://www.rtvnoord.nl/groningeninbeeld ... to&id=1681
Duurzaam Veilig: Doar wor je kregel van!

Gebruikersavatar
Snelwegenkenner
2x2 autosnelweg
Berichten: 6192
Lid geworden op: za 23 jun 2007, 14:12
Locatie: Roosendaal

Re: Mooiste snelwegen van Nederland

Bericht door Snelwegenkenner » di 18 aug 2015, 22:18

Lijst van wegen in Nederland die me niet boeien en vervelend saai zijn:
Dit komt door de industriële revolutie langs deze wegen en asfaltzee waardoor je minder van de omgeving ziet. Ook verpest de trein die naast de snelweg raast een paar van deze snelwegen.
1. A16 Hazeldonk - Moerdijkbrug (in Belgie blijft deze saai tot St Job)
2. A15 Tiel - Valburg
3. A12 grens duitsland - Velperbroek
4. A67 Eindhoven - Venlo
5. A2 Empel - Everdingen

Lijst van wegen die me wel interesseren:
1. A79 Maastricht - Heerlen
2. A348 Arnhem - Dieren
3. A76 Geleen - Grens Duitsland
4. A4 Bergen op Zoom - Grens Belgie
5. A1 Barneveld - Beekbergen

Gebruikersavatar
Mark
Forumbeheerder
Berichten: 10234
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 21:11
Locatie: Spijkenisse

Re: Mooiste snelwegen van Nederland

Bericht door Mark » di 18 aug 2015, 22:20

Snelwegenkenner schreef:Ook verpest de trein die naast de snelweg raast een paar van deze snelwegen.
Wat is daar zo erg aan?

Gebruikersavatar
Snelwegenkenner
2x2 autosnelweg
Berichten: 6192
Lid geworden op: za 23 jun 2007, 14:12
Locatie: Roosendaal

Re: Mooiste snelwegen van Nederland

Bericht door Snelwegenkenner » di 18 aug 2015, 22:21

^^ Je ziet minder van de omgeving. Maar dit is net zoals met de asfaltzee persoonlijk. ;)

Gebruikersavatar
Mark
Forumbeheerder
Berichten: 10234
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 21:11
Locatie: Spijkenisse

Re: Mooiste snelwegen van Nederland

Bericht door Mark » di 18 aug 2015, 22:24

Dat snap ik dus niet want een spoorlijn is gewoon een open iets. Alleen bij de HSL en de Betuweroute heb je veel geluidsschermen, waarbij je die op de naastgelegen snelwegen (A15, A16) ook veel hebt.

Techum
verkeersader
Berichten: 584
Lid geworden op: vr 11 okt 2013, 10:02

Re: Mooiste snelwegen van Nederland

Bericht door Techum » wo 19 aug 2015, 12:36

Mijn favorieten:

- A32 t.h.v. Steenwijk (Havelterberg). Doet buitenlands aan.
- A28 Veluwe tussen Wezep en Harderwijk. Jammer dat veel parkeerplaatsen zijn afgesloten.
- A50 bij Hattem en het stuk naar Arnhem. Prachtig aangelegd in het landschap.
- A6 door het Tjeukemeer. Sowieso elke snelweg met uitzicht op water en (zeil)bootjes 8-)
- A5 Westrandweg. Stadssnelweg op niveau en tussen kantoren en industrie ingepuzzeld.

RSK
Penningmeester
Berichten: 7088
Lid geworden op: do 19 sep 2013, 11:40
Locatie: Knooppunt Bodegraven
Contacteer:

Re: Mooiste snelwegen van Nederland

Bericht door RSK » wo 19 aug 2015, 13:50

^^ Bij diesellijnen speelt het inderdaad niet echt, maar electrische spoorlijnen tekenen het landschap vaak wel, aangezien ze geregeld op een verhoging liggen en de bovenleiding altijd een meter of 6 à 7 boven de grond staat. Daarom snap ik ook niet zo dat de spoorlijn tussen Bodegraven en Alphen aan den Rijn eigenlijk nauwelijks omstreden is, terwijl men voor de N11 allerlei maatregelen heeft genomen, zoals die idioot grote wal bij Zwammerdam.

Neemt niet weg dat ieder voordeel zijn nadeel heeft. Zo vind ik de A12 tussen Bodegraven en Woerden het mooiste stukje snelweg in de wijde omtrek, omdat het een fraai uitzicht op het Groene Hart biedt. Dat voordeel is ook gelijk het nadeel: door de sterk verhoogde ligging beperkt de A12 hier het open zicht door de polders. Overigens is de A12 zelf daar niet de enige schuldige aan, ook de bomenrijen die men er naast heeft gezet, doen het uitzicht geen goed.
Ceterum censeo arcum Bodegravum construendam esse.

Gebruikersavatar
harry
Wegnummerfotograaf
Berichten: 22840
Lid geworden op: ma 28 feb 2005, 12:09
Locatie: Leipendam
Contacteer:

Re: Mooiste snelwegen van Nederland

Bericht door harry » wo 19 aug 2015, 15:32

RSK schreef:ook de bomenrijen die men er naast heeft gezet, doen het uitzicht geen goed.
Voor een deel zouden die bomen er ook geweest kunnen zijn zonder de snelweg, want er loopt een landbouwweg parallel.
Als de A12 geen verlichting en geen signaleringsportalen had gehad, was het een van de mooist ingepaste snelwegen geweest, IMO.
wegnummers.nl foto's van genummerde wegen (o.a. NBA) en van plaatsnaamborden
--Harry.

Gebruikersavatar
Vahalis
autoweg
Berichten: 1126
Lid geworden op: ma 11 jun 2012, 10:10
Locatie: 030

Re: Mooiste snelwegen van Nederland

Bericht door Vahalis » wo 19 aug 2015, 17:09

RSK schreef:^^ Bij diesellijnen speelt het inderdaad niet echt, maar electrische spoorlijnen tekenen het landschap vaak wel, aangezien ze geregeld op een verhoging
Veronderstel je nu een verband tussen electrificatie en hoog liggen? Dat zou vreemd zijn. Veruit de meeste geëlektrificeerde spoorlijnen zijn hun leven ongeëlectrificeerd begonnen.

RSK
Penningmeester
Berichten: 7088
Lid geworden op: do 19 sep 2013, 11:40
Locatie: Knooppunt Bodegraven
Contacteer:

Re: Mooiste snelwegen van Nederland

Bericht door RSK » wo 19 aug 2015, 19:37

^^ Nee, dat verband suggereer ik niet. Het gaat mij om afzonderlijke storende elementen van spoorlijnen in het landschap. Zo liggen spoorlijnen vaak op een dijk en volgen ze zelden de verkavelingspatronen. De bovenleidingsportalen zijn aanvullende storende elementen, vergelijkbaar met lantaarnpalen en de portalen met matrixborden en bewegwijzering bij (snel)wegen.
harry schreef:
RSK schreef:ook de bomenrijen die men er naast heeft gezet, doen het uitzicht geen goed.
Voor een deel zouden die bomen er ook geweest kunnen zijn zonder de snelweg, want er loopt een landbouwweg parallel.
Het hangt er een beetje van af hoe je het bekijkt. Een paar bomen hadden er inderdaad ook in de uitgangssituatie wel gestaan, maar wat zich nu rond de A12 bevindt, is onderhand een half bos. De massale bomenaanplant is volgens mij vooral ingezet bij de verbreding in de jaren '80. Westelijk van Waarder is inmiddels gelukkig aardig de bijl er in gegaan, maar bij Reeuwijk en Gouda is het bar en bo(o)s.

Op zich zijn bomen wel beter dan geluidsschermen, maar zo verschrikkelijk veel? Nee, dat hoort niet thuis in het 'open' Groene Hart. Laatst werd er een hele heisa gemaakt van het feit dat er ruim 900 bomen plat moesten voor de nieuwe Gouwebrug langs de A12, maar je hoort er niemand over dat je 50 jaar geleden vanaf de spoordijk in Bodegraven de Van Brienenoordbrug kon zien liggen. Qua bebouwing is die lijn trouwens nog verrassend open, de voornaamste zichtbarrière vormen de bomen langs de A12 bij Gouda...
harry schreef:Als de A12 geen verlichting en geen signaleringsportalen had gehad, was het een van de mooist ingepaste snelwegen geweest, IMO.
De A12 is ook zeker niet bar slecht ingepast, maar het zou wel beter kunnen. Nu ligt de weg op een dijk die zo'n 4 meter hoger ligt dan het omliggende veenlandschap. Wat dat betreft heeft men de N11 een stuk mooier ingepast: die ligt gewoon op maaiveld. Als je tussen Bodegraven en Zwammerdam fietst en de polder in kijkt, zie je op de momenten dat er even geen verkeer is helemaal niets van die weg. Het meest storende beeldelement van de N11 is juist de verhoogde ligging langs Zwammerdam. Maar die valt gelukkig weer in het niet bij de horizononterende nieuwe haven en windturbines bij Alphen aan den Rijn.

Maar goed, zo'n maaiveldligging als bij de N11 zou voor de A12 ook prima mogelijk zijn, in ieder geval tot aan Waarder. De knelpuntjes die ik kan bedenken zijn de kruising van de Enkele Wiericke en de Dubbele Wiericke, alsmede de onderdoorgang van de Weiweg en het tunneltje ten westen van de Enkele Wiericke. Je kunt de snelweg op die plaatsen kortstondig omhoog brengen vanaf maaiveld, maar je zou er ook onderlangs kunnen gaan.

Maar goed, laat de A12 voorlopig maar liggen zoals hij ligt. Het terugbrengen van de weg naar maaiveld kost kapitalen, terwijl de enige winst zit in extra openheid van het landschap. Het uitzicht vanaf de weg is in ieder geval prima. En ook in andere aspecten is het een fenomenale weg: heerlijk rechtlijnig, waar moderne snelwegen vaak aan alle kanten slingeren en kronkelen.
Ceterum censeo arcum Bodegravum construendam esse.

Gebruikersavatar
harry
Wegnummerfotograaf
Berichten: 22840
Lid geworden op: ma 28 feb 2005, 12:09
Locatie: Leipendam
Contacteer:

Re: Mooiste snelwegen van Nederland

Bericht door harry » do 20 aug 2015, 12:18

RSK schreef:bij Reeuwijk en Gouda is het bar en bo(o)s.
Dat zal wel een kwestie van smaak zijn. Ik vind de bomenovervloed prima bij het Reeuwijkse Hout passen. En het doet de lelijkheid van het Bodegravense industrieterrein even vergeten.
Verder kunnen er wat mij betreft liever te veel dan te weinig bomen zijn.
(Recentelijk zijn de productiebomenakkers langs de A7 Groningen-Hoogezand gekapt. Ik weet dat dat precies de bedoeling was, maar toch vind ik het jammer.)
RSK schreef:Nu ligt de weg op een dijk die zo'n 4 meter hoger ligt dan het omliggende veenlandschap.
Althans, de helft van de weg. De andere helft is de oude A12 die veel lager ligt.
Dat geeft mij altijd nostalgische gevoelens: in 1978 reed ik over die oude A12 en zag ik het zandlichaam van de nieuwe helft liggen. Kilometerslang (en wellicht hoger dan nu om in te klinken). Dat heeft indruk gemaakt.
RSK schreef:En ook in andere aspecten is het een fenomenale weg: heerlijk rechtlijnig, waar moderne snelwegen vaak aan alle kanten slingeren en kronkelen.
Ze hebben in de jaren 70/80 dan ook een paar bochten afgesneden. :)
wegnummers.nl foto's van genummerde wegen (o.a. NBA) en van plaatsnaamborden
--Harry.

Gebruikersavatar
Mandelsoft
expressweg
Berichten: 3228
Lid geworden op: za 26 sep 2009, 16:16
Locatie: Zoetermeer
Contacteer:

Re: Mooiste snelwegen van Nederland

Bericht door Mandelsoft » do 20 aug 2015, 13:40

Ik ben vorige maand nog op de A76 tussen Geleen en Heerlen geweest voor het eerst. Deze weg doet mij heel erg "Duits" aan en ik waan mij in het buitenland. Hiermee is deze weg op mijn lijst van mooiste snelwegen van Nederland gekomen :D
Sommige mensen zijn niet in een model te vatten...

Claus Plein
stadsweg
Berichten: 366
Lid geworden op: di 26 nov 2013, 21:11

Re: Mooiste snelwegen van Nederland

Bericht door Claus Plein » do 20 aug 2015, 14:27

Vooral als hij over dat talud 1,2 gaat, krijg ik altijd dat buitenlandse idee.

jelger
expressweg
Berichten: 3341
Lid geworden op: di 29 jul 2008, 9:45

Re: Mooiste snelwegen van Nederland

Bericht door jelger » do 20 aug 2015, 14:31

.. foetsie! ...
Laatst gewijzigd door jelger op ma 08 mar 2021, 21:59, 1 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
Robbert297
expressweg
Berichten: 2867
Lid geworden op: ma 08 aug 2011, 10:27
Locatie: Гронінген

Re: Mooiste snelwegen van Nederland

Bericht door Robbert297 » do 20 aug 2015, 17:55

Слава Україні

RSK
Penningmeester
Berichten: 7088
Lid geworden op: do 19 sep 2013, 11:40
Locatie: Knooppunt Bodegraven
Contacteer:

Re: Mooiste snelwegen van Nederland

Bericht door RSK » do 20 aug 2015, 23:37

harry schreef:Dat zal wel een kwestie van smaak zijn. Ik vind de bomenovervloed prima bij het Reeuwijkse Hout passen.
Dat is zeker een kwestie van smaak. Ik vind het hele Reeuwijkse Hout maar een apart verhaal. Op de plas Broekvelden-Vettenbroek (zandwinning) na, zijn de Reeuwijkse Plassen qua bodemopbouw en ontstaansgeschiedenis redelijk vergelijkbaar met de Nieuwkoopse Plassen, die eveneens door turfwinning zijn ontstaan. Daar heb je echter nauwelijks grootschalige bomen, het meest 'bossige' deel is Landgoed De Haeck.
harry schreef:En het doet de lelijkheid van het Bodegravense industrieterrein even vergeten.
Fraai is het Bodegraafse industrieterrein zeker niet, dat geef ik zonder gêne toe. Maar dat hangt natuurlijk van je perspectief af. Vanaf de A12 ziet het er zeker niet aanlokkelijk uit. Maar voor de achterliggende woonwijken vormt het (samen met de tussenliggende sportvelden) een mooie buffer voor de A12. Een soort geluidswal, maar dan functioneler. Het bedrijventerrein wordt overigens de komende jaren gerevitaliseerd, dus wellicht dat het er esthetisch nog wat op vooruit gaat.
jelger schreef:
RSK schreef:En ook in andere aspecten is het een fenomenale weg: heerlijk rechtlijnig, waar moderne snelwegen vaak aan alle kanten slingeren en kronkelen.
Volgens mij hou je niet van sturen. Afbeelding
Sturen is hartstikke leuk, ik heb vandaag genoten van de GC-200 op Gran Canaria. Maar je moet onderscheid maken tussen functionele ritten en plezierritten. Een rit voor het plezier mag best over bochtige wegen gaan (zoals langs de Meije). Maar als ik alleen op visite wil in Ede of iets af moet halen in Duiven, dan heb ik geen zin in poespas. Gewoon een zo recht mogelijke weg waar ik lekker het gas in kan trappen. En op het grote stuk rond Utrecht na, kan dat op de A12 prima! 8-)
Ceterum censeo arcum Bodegravum construendam esse.

Gebruikersavatar
Vinny
4x5 autosnelweg
Berichten: 41327
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 12:52
Locatie: Friesland

Re: Mooiste snelwegen van Nederland

Bericht door Vinny » do 27 aug 2015, 19:39

RSK schreef:^^ Bij diesellijnen speelt het inderdaad niet echt, maar electrische spoorlijnen tekenen het landschap vaak wel, aangezien ze geregeld op een verhoging liggen en de bovenleiding altijd een meter of 6 à 7 boven de grond staat. Daarom snap ik ook niet zo dat de spoorlijn tussen Bodegraven en Alphen aan den Rijn eigenlijk nauwelijks omstreden is, terwijl men voor de N11 allerlei maatregelen heeft genomen, zoals die idioot grote wal bij Zwammerdam.

Neemt niet weg dat ieder voordeel zijn nadeel heeft. Zo vind ik de A12 tussen Bodegraven en Woerden het mooiste stukje snelweg in de wijde omtrek, omdat het een fraai uitzicht op het Groene Hart biedt. Dat voordeel is ook gelijk het nadeel: door de sterk verhoogde ligging beperkt de A12 hier het open zicht door de polders. Overigens is de A12 zelf daar niet de enige schuldige aan, ook de bomenrijen die men er naast heeft gezet, doen het uitzicht geen goed.
Spoorlijnen zijn in de 19e eeuw expres wat verhoogd in het landschap gelegd. Dat is namelijk gedaan voor de ontwatering en de fundering van de spoorbaan. Ook werd de verkaveling niet gevolgd om zo een snelle, rechtstreekse route te voorzien.
Let op: Sarcasmemodus over een lengte van 10 kilometer.

BeervVtV
woonerf
Berichten: 67
Lid geworden op: vr 24 jul 2015, 21:53
Locatie: Bussum

Re: Mooiste snelwegen van Nederland

Bericht door BeervVtV » za 29 aug 2015, 16:59

Mijn top 3:
1. A10-Zuid, de rijbanen zo ver uit elkaar, met de sporen ertussen en de hoge skyline van de Zuidas.
2. A1, door de Veluwe.
3. A12 (Utrechtsebaan) in Den Haag. Onder de wolkenkrabbers door met vervolgens het indrukwekkende knooppunt Prins Clausplein.
Spits, het stomste moment van de dag.

Gebruikersavatar
sven_engelen
expressweg
Berichten: 3353
Lid geworden op: ma 09 dec 2013, 10:42
Locatie: Venlo/Arnhem
Contacteer:

Re: Mooiste snelwegen van Nederland

Bericht door sven_engelen » do 03 sep 2015, 13:43

Mijn mooiste:
A2: Utrecht-Holendrecht
A12: Den Haag - Utrecht
A50: Apeldoorn - Zwolle
A4: Schiphol
A10: De hele ring
A73: Roermond - Maasbracht. (helemaal kaal tot het vonderen. Ik mag het wel ;) )
Mijn lelijkste:
A67: Eindhoven - Venlo
A2: Eindhoven - Maasbracht
A16: Breda - Moerdijkbrug
A73: Venlo - Nijmegen (het is een saaie weg... Schijnbaar omdat ik hem vaker heb gehad)

Mensen gaan het niet met me eens zijn :PP:
Svenlo

Gebruikersavatar
Robbert297
expressweg
Berichten: 2867
Lid geworden op: ma 08 aug 2011, 10:27
Locatie: Гронінген

Re: Mooiste snelwegen van Nederland

Bericht door Robbert297 » do 03 sep 2015, 19:12

^^ Niet eens het stuk van de A79 tussen Broekhem en Rothem als mooiste?
Jij als Limburger zou dat stuk moeten kennen. :lol:
Слава Україні

Plaats reactie