Mooiste snelwegen van Nederland

Bespreek hier alles over de Nederlandse autosnelwegen, wat je niet in de andere subfora kwijt kunt. Zoals geschiedenis, gebruik, knooppunten, aansluitingen, intensiteiten, etcetera.

Moderator: Moderatoren

Gebruikersavatar
Snelwegenkenner
2x2 autosnelweg
Berichten: 6192
Lid geworden op: za 23 jun 2007, 14:12
Locatie: Roosendaal

Re: Mooiste snelwegen van Nederland

Bericht door Snelwegenkenner » do 18 nov 2010, 16:23

Ik vind het ook wel goed als ze de weerszijden van de snelweg met bomen/struiken beplanten. Waarom doet men dat bijna niet in Nederland? :confuuuse:

1. Het verlicht het lawaai buitenaf met een ietsje.
2. Vanuit de omgeving zie je de snelweg minder en daardoor minder horizonvervuiling.
3. De snelweg is om snel van A naar B te gaan, niet om van het landschap te genieten.
4. Extra Bomen/struiken produceren zuurstof.

Wij zijn in NL voor duurzaam en veilig. De bomen/struiken voldoen aan beide criteria. Ook goed voor de milieufreaks.

Ik vind het zelfs een mooi beeld voor de snelweg geven, zoals hier in Duitsland.
SPOILER: TOON

Afbeelding

Uploaded with ImageShack.us
Ik snap ons land echt niet meer, hoor... :roll:

Euregio
geband
Berichten: 962
Lid geworden op: zo 13 sep 2009, 10:12
Locatie: Overijssel/ Den Haag

Re: Mooiste snelwegen van Nederland

Bericht door Euregio » do 18 nov 2010, 16:32

Veel bedrijventerreinen in Vlaanderen zijn veel minder zichtbaar dan bij ons. Omdat wij vaak een sloot tussen het terrein en de snelweg hebben, en de Vlamen een stuk groen.

Ik vind dat laatste mooier, het geeft een wat ruimtelijker gevoel, en het bedrijvenpark stoort dan minder.

Gebruikersavatar
Snelwegenkenner
2x2 autosnelweg
Berichten: 6192
Lid geworden op: za 23 jun 2007, 14:12
Locatie: Roosendaal

Re: Mooiste snelwegen van Nederland

Bericht door Snelwegenkenner » do 18 nov 2010, 16:50

Mij lijkt de A67 wel een aardige weg om dat te gaan starten, samen met de verbreding. :)

Gebruikersavatar
Jackbauer1350
2x3 autosnelweg
Berichten: 7873
Lid geworden op: ma 21 nov 2011, 22:03
Locatie: Wijdemeren
Contacteer:

Re: Mooiste snelwegen van Nederland

Bericht door Jackbauer1350 » wo 30 nov 2011, 0:06

Oud topic maar toch wil ik mijn lijstje even posten.

Mooiste rijksweg(deel).

1. A7
Met name het stuk Afsluitdijk. Blijft toch erg gaaf om daar over heen te planken. Maar ook het eerste deel door Noord Holland rijdt erg prettig, tenzij je tussen Zaandam en Purmerend er n de spits gaat rijden. En uitzicht op een best mooi landschap.

2. A2
Nu deze is aangepakt de afgelopen jaren is dit toch een erg mooie snelweg geworden en stijgt tie in mijn lijstje een heel stuk. Jammer blijft dat de betonnen boogbruggetjes bij Hooggelegen zijn gesneuveld. Die hadden toch iets karakteristieks.

3. N57
Het stuk over de Deltawerken, erg mooi om dat deel te rijden.




Lelijkste rijksweg(deel)

1. A13
Bah!
Alleen al die lichtmasten dat is geen gezicht, de verhouding tussen paal en armatuur.

2. A9
Segment door Badhoevedorp, ziet er niet uit met die schermen er langs.

3. A4
segment bij de Beneluxtunnel, warrig zooitje.


Mooiste knooppunten

1. Prins Clausplein
Blijf het mooi vinden richting Den Haag op de A12 die fly-overs te zien 8-)

2. Joure
Hoewel het eigenlijk niet meer kan tegenwoordig blijft het een mooi kunstwerk die rotonde.

3. Rottepolderplein.
Ook een mooie constructie met die rotonde op het middenlevel.


Lelijkste knooppunten

1. Klein Polderplein.
Wat een gekunselde rommel is dat geworden en één grijze massa.

2. Julianaplein
Gewone kruising en lelijk.

3. Vaanplein
Hoe kun je zo'n mooi windmolenknooppunt, de enige die ons land had, de vernieling in helpen.

Gaiajohan
autoweg
Berichten: 1030
Lid geworden op: zo 10 jul 2011, 23:25

Re: Mooiste snelwegen van Nederland

Bericht door Gaiajohan » wo 30 nov 2011, 0:26

^^
Dan zou ik nog maar even van Joure genieten, want die verdwijnt ook binnen een paar jaar. (Alhoewel ik er bijna dagelijks hinder van ondervind)..

Voor mij:
Tsja A50 Arnhem - Apeldoorn scoort bij mij wel hoog. Verder hou ik van óf een mooie bomenrij, óf een mooi zichtbaar landschap.
Daarom vind ik de A28 op bepaalde plekken ook mooi, bij nationaal park Dwingelderveld.
De A6 bij het Tjeukemeer

Echt lelijke snelwegen? Tsja, ik hou niet van stedelijk gebied, dus scoort een A27, A2 en A12 bij utrecht sowieso al laag. Een A10 nog lager..
Duurzaam Veilig: Doar wor je kregel van!

sirdanilot
2x2 autosnelweg
Berichten: 5457
Lid geworden op: zo 13 sep 2009, 21:42
Locatie: Leiden

Re: Mooiste snelwegen van Nederland

Bericht door sirdanilot » wo 30 nov 2011, 1:30

De A15 is de lelijkste snelweg aller tijden, met die spoorlijn en een niet al te denderend landschap, en éllenlang (als je van Gorinchem naar Bemmel rijdt zit je er wel even op...)

De A58 langs Bergen op Zoom vind ik altijd wel mooi, met die bossen.

Ik hou op zich wel van stedelijkheid, en kp. Kleinpolderplein is zo extreem stedelijk, met dat krappe knooppunt en die gebouwen vlak langs de weg, dat het mooi wordt van lelijkheid. Verder vind ik de entree van R'dam via de A29 ook wel mooi, net als die via de A16 (afrit Feijenoord) en de A13 (Stadhoudersviaduct). Ook de A12 Den Haag in heeft wel wat. Jammer dat Leiden niet zo'n mooie stadsentree heeft, alleen een afritje op de A4 die met een veel te smalle 1x2 weg naar de stad leidt, zodat je altijd in de file staat... de entree via de A44 is dan wel iets beter (de Plesmanlaan is best breed), maar ook niet je-dat.

Gebruikersavatar
keokiracer
2x3 autosnelweg
Berichten: 8646
Lid geworden op: do 10 mar 2011, 3:52
Locatie: Halsteren
Contacteer:

Re: Mooiste snelwegen van Nederland

Bericht door keokiracer » wo 30 nov 2011, 9:37

sirdanilot schreef:De A58 langs Bergen op Zoom vind ik altijd wel mooi, met die bossen.
Alleen jammer van het ziekenhuis + lelijke flats + Philip Morris aan de andere kant :geenlach:

Bossen vind ik mooi, maar ook stedelijke wegen doen mij wat, zo vind ik de A13 (alleen Kleinpolderplein zelf) en de A20 wel mooi. De lelijkste? Ik heb er zelf nog nooit gereden, maar ik heb er foto's van gezien en op SV rondgekeken: A10 door Bos En Lommer, hoge flats langs een snelweg vind ik niets. Dat is dan blijkbaar weer iets té stedelijk ;)
Youtube (Best of Dutch Dashcam serie)| Picasa | Flickr
Vinny: Ik stel voor om naast de Uitspraak van de Week ook de "Grootste betweter van de maand" te gaan nomineren. De Geelhoedaward of de Keokiracerring ofzo...

Gebruikersavatar
Snelwegenkenner
2x2 autosnelweg
Berichten: 6192
Lid geworden op: za 23 jun 2007, 14:12
Locatie: Roosendaal

Re: Mooiste snelwegen van Nederland

Bericht door Snelwegenkenner » wo 30 nov 2011, 17:24

sirdanilot schreef:De A15 is de lelijkste snelweg aller tijden, met die spoorlijn en een niet al te denderend landschap, en éllenlang (als je van Gorinchem naar Bemmel rijdt zit je er wel even op...)
Van Nederland vind ik het stuk tussen Gorinchem en Valburg inderdaad het meest saaie stuk. Echt een irritante lange route en de spoordijk verminderd de saaiheid niet.
Laatst gewijzigd door Snelwegenkenner op wo 30 nov 2011, 21:09, 1 keer totaal gewijzigd.

nederland24
2x2 autosnelweg
Berichten: 5540
Lid geworden op: vr 04 sep 2009, 19:22
Locatie: Breda

Re: Mooiste snelwegen van Nederland

Bericht door nederland24 » wo 30 nov 2011, 20:53

^^Over dat stuk ben ik vorige week nog geweest, maar ik vond het wel meevallen. Alleen jammer dat de Betuweroute niet verdiept is aangelegd. Vooral met die mist heeft de weg wel iets bijzonders. :)

jan
autoweg
Berichten: 1843
Lid geworden op: ma 16 mei 2005, 16:11
Locatie: 's-Hertogenbosch

Re: Mooiste snelwegen van Nederland

Bericht door jan » wo 30 nov 2011, 21:36

Snelwegenkenner schreef:
sirdanilot schreef:De A15 is de lelijkste snelweg aller tijden, met die spoorlijn en een niet al te denderend landschap, en éllenlang (als je van Gorinchem naar Bemmel rijdt zit je er wel even op...)
Van Nederland vind ik het stuk tussen Gorinchem en Valburg inderdaad het meest saaie stuk. Echt een irritante lange route en de spoordijk verminderd de saaiheid niet.
Gorinchem - Deil vind ik op zich nog wel te pruimen, maar vanaf Deil vind ik het ook het lelijkste / saaiste traject dat ik ken; je kijkt continue naar een muur (genaamd Betuweroute), bij elke afrit heb je een bedrijventerreintje, en als je dan al wat van het landschap ziet is er niet veel aan.

Gebruikersavatar
Mandelsoft
expressweg
Berichten: 3228
Lid geworden op: za 26 sep 2009, 16:16
Locatie: Zoetermeer
Contacteer:

Re: Mooiste snelwegen van Nederland

Bericht door Mandelsoft » wo 30 nov 2011, 21:51

Een aantal stedelijke snelwegen zijn mooi van lelijkheid, zoals de A12, A13 en A16 en A20. Wat dat betreft zijn deze wegen niet bepaald saai. Wel saaie snelwegen zijn de A7, de A67 buiten Eindhoven, de A12 tussen Gouda en KP Oudenrijn,de A28 Zwolle-Groningen, en ik heb zo'n vermoeden dat de A6 ook saai is na Almere.

Andere mooie snelwegen vind ik de A28 Utrecht-Amersfoort, de A50 Arnhem-Zwolle en de A1 Barneveld-Deventer.
Sommige mensen zijn niet in een model te vatten...

Gebruikersavatar
Wesso
2x3 autosnelweg
Berichten: 7931
Lid geworden op: za 16 jul 2005, 1:27
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: Mooiste snelwegen van Nederland

Bericht door Wesso » wo 30 nov 2011, 21:57

Mandelsoft schreef:Wel saaie snelwegen zijn ... de A12 tussen Gouda en KP Oudenrijn,
Vind ik eigenlijk wel mooi, vooral die bomenrijen tussen Reeuwijk en Nieuwerbrug. En de weg loopt door een open landschap. Om het een snelwegpanorama te noemen gaat me echter iets te ver.

Gebruikersavatar
captain007
Forumbeheerder
Berichten: 8709
Lid geworden op: di 21 okt 2008, 16:21
Locatie: Beneden-Leeuwen
Contacteer:

Re: Mooiste snelwegen van Nederland

Bericht door captain007 » wo 30 nov 2011, 22:18

nederland24 schreef:^^Over dat stuk ben ik vorige week nog geweest, maar ik vond het wel meevallen. Alleen jammer dat de Betuweroute niet verdiept is aangelegd. Vooral met die mist heeft de weg wel iets bijzonders. :)
Daar is die weg ook redelijk berucht door. Enkele jaren geleden zijn er op de A15 nog flinke kettingbotsingen geweest door mistbanken.

Gebruikersavatar
Willem
2x4 autosnelweg
Berichten: 10938
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 15:46
Locatie: Delft

Re: Mooiste snelwegen van Nederland

Bericht door Willem » wo 30 nov 2011, 22:36

Mandelsoft schreef:Een aantal stedelijke snelwegen zijn mooi van lelijkheid, zoals de A12, A13 en A16 en A20.
Vanaf de A13 heb je nog wel een mooi panaroma op de wolkenkrabbers van de Rotterdamse binnenstad.

Groningen
expressweg
Berichten: 3808
Lid geworden op: vr 03 sep 2010, 13:22
Locatie: Zwolle

Re: Mooiste snelwegen van Nederland

Bericht door Groningen » wo 30 nov 2011, 22:36

Mandelsoft schreef:Een aantal stedelijke snelwegen zijn mooi van lelijkheid, zoals de A12, A13 en A16 en A20. Wat dat betreft zijn deze wegen niet bepaald saai. Wel saaie snelwegen zijn de A7, de A67 buiten Eindhoven, de A12 tussen Gouda en KP Oudenrijn,de A28 Zwolle-Groningen, en ik heb zo'n vermoeden dat de A6 ook saai is na Almere.

Andere mooie snelwegen vind ik de A28 Utrecht-Amersfoort, de A50 Arnhem-Zwolle en de A1 Barneveld-Deventer.
Met zo'n enorm brede middenberm doet de A6 (en ook de A37) on-Nederlands aan. Ik vind het wel mooi, ook door het weidse landschap. Saai vind ik, net als jij, de A28 Groningen-Zwolle. Ook de A7 (het stuk Groningen - Drachten, wat ik vrijwel dagelijks rijd) vind ik niet spannend. Met afritten naar plaatsen als Niekerk, Kornhorn en Frieschepalen, of all places.
Laatst gewijzigd door Groningen op wo 30 nov 2011, 22:40, 2 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
Willem
2x4 autosnelweg
Berichten: 10938
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 15:46
Locatie: Delft

Re: Mooiste snelwegen van Nederland

Bericht door Willem » wo 30 nov 2011, 22:37

Groningen schreef:Met zo'n enorm brede middenberm doet de A6 (en ook de A37) on-Nederlands aan.
Op dat stuk heb ik inderdaad het gevoel (door de oogharen) om in Amerika te rijden.

Gebruikersavatar
Coen Tunnel
Voorzitter
Berichten: 32132
Lid geworden op: di 26 apr 2005, 11:39
Locatie: Aan de 🅰2️⃣8️⃣

Re: Mooiste snelwegen van Nederland

Bericht door Coen Tunnel » do 01 dec 2011, 9:31

Mandelsoft schreef:Een aantal stedelijke snelwegen zijn mooi van lelijkheid, zoals de A12, A13 en A16 en A20. Wat dat betreft zijn deze wegen niet bepaald saai. Wel saaie snelwegen zijn de A7, de A67 buiten Eindhoven, de A12 tussen Gouda en KP Oudenrijn,de A28 Zwolle-Groningen, en ik heb zo'n vermoeden dat de A6 ook saai is na Almere.
De A28 is niet de meest bijzondere weg, maar het deel door het Dwingelderveld (tussen Fluitenberg en Beilen) en het deel langs Haren (Plassen Sassenhein, de Witte Molen) zijn beiden best aardig.

De A6 saai ten noorden van Almere? Na Almere heeft de A6 ten noorden van Lelystad nog een leuk stuk langs de dijk met vele windmolens en daarna de Ketelbrug. Uiteraard moet het mooiste deel van de A6 dan nog komen; de passage van het Tjeukemeer. Dat vind ik ook in Nederland toch wel een uniek stukje weg.

Gebruikersavatar
harry
Wegnummerfotograaf
Berichten: 22838
Lid geworden op: ma 28 feb 2005, 12:09
Locatie: Leipendam
Contacteer:

Re: Mooiste snelwegen van Nederland

Bericht door harry » do 01 dec 2011, 18:06

Eigenlijk wordt een weg steeds saaier als je er vaker rijdt.
Hoewel ik nog wel vaak kan genieten van mijn dagelijkse stukje A4 tussen Zoeterwoude en Leidschendam (maar dan alleen in die richting, want de andere kant op is het meestal file). Recreatiebos, vogelplas, weilanden, molens...
wegnummers.nl foto's van genummerde wegen (o.a. NBA) en van plaatsnaamborden
--Harry.

Gaiajohan
autoweg
Berichten: 1030
Lid geworden op: zo 10 jul 2011, 23:25

Re: Mooiste snelwegen van Nederland

Bericht door Gaiajohan » vr 02 dec 2011, 2:05

Het rijden over het Tjeukemeer is mooi op de A6. Maar ik neem aan dat Mandelsoft daar nooit is geweest
http://g.co/maps/3etuq

Maarja, de A7 tussen Groningen en Drachten is inderdaad niet spannend. Komt ook omdat ik er dagelijks overheen rijd (en hé niks mis met Kornhorn :P). Staat Niekerk trouwens wel op een afrit vermeld?
Maargeod, ik vind het stuk tussen Sneek en Drachten ook weinig aan. Ja leuk die rotonde bij Joure, maar als je er dagelijks overheen moet word je er toch chagrijnig van dat je moet wachten voor zo'n stuk wegdek wat er gewoon niet meer hoort te zijn als je de eisen checkt..
Sowieso de is de A7 in Friesland en Groningen alleen maar weiland.
Duurzaam Veilig: Doar wor je kregel van!

Gebruikersavatar
Willem
2x4 autosnelweg
Berichten: 10938
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 15:46
Locatie: Delft

Re: Mooiste snelwegen van Nederland

Bericht door Willem » vr 02 dec 2011, 8:37

Nog saaier is het deel van de A7 van Groningen naar Nieuweschans.

Gebruikersavatar
Mandelsoft
expressweg
Berichten: 3228
Lid geworden op: za 26 sep 2009, 16:16
Locatie: Zoetermeer
Contacteer:

Re: Mooiste snelwegen van Nederland

Bericht door Mandelsoft » vr 02 dec 2011, 9:33

Ik zei ook dat ik alleen een vermoeden had dat de A6 saai was. Ik heb het zelf nooit gereden, en gezien wat jullie zeggen bewijzen jullie mijn ongelijk ;)
Sommige mensen zijn niet in een model te vatten...

Gebruikersavatar
Coen Tunnel
Voorzitter
Berichten: 32132
Lid geworden op: di 26 apr 2005, 11:39
Locatie: Aan de 🅰2️⃣8️⃣

Re: Mooiste snelwegen van Nederland

Bericht door Coen Tunnel » vr 02 dec 2011, 10:02

Gaiajohan schreef:Sowieso de is de A7 in Friesland en Groningen alleen maar weiland.
Behalve het Friese deel van de Afsluitdijk. :)

sanderl
autoweg
Berichten: 1140
Lid geworden op: ma 17 aug 2009, 12:25
Locatie: Noord-Holland

Re: Mooiste snelwegen van Nederland

Bericht door sanderl » vr 02 dec 2011, 10:43

Het stuk tussen Bolsward en Joure is prachtig bij mooi weer. Overal om je heen zie je dan masten van zeilboten die vaak uit het weiland te lijken steken. Van Heerenveen naar Drachten is inderdaad behoorlijk saai, maar echt vervelend vind ik het niet. Als er één weg uitblinkt in lelijkheid vind ik het wel de A9. Alleen de verdiepte passage door Amstelveen vind ik enigszins aardig. Zelf ben ik bijvoorbeeld erg gecharmeerd van de A348.

Gebruikersavatar
Kaaiman
Secretaris
Berichten: 17386
Lid geworden op: ma 26 jun 2006, 16:54
Locatie: Hoogeveen
Contacteer:

Re: Mooiste snelwegen van Nederland

Bericht door Kaaiman » vr 02 dec 2011, 10:45

De A50 bij Heerde met de heide in bloei... een pláátje! :)

De A37 met in de brede bermen een welig tierende bloemenzee mag er trouwens ook zijn. 8-)
Deur Drenthe • website over het Drentse provinciaal en rijkswegennet
@DeurDrenthe • volg het Drentse wegennieuws op Mastodon

Gebruikersavatar
Chris
Moderator
Berichten: 76265
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 15:19
Locatie: NL

Re: Mooiste snelwegen van Nederland

Bericht door Chris » vr 02 dec 2011, 10:46

De meeste Nederlandse snelwegen zijn redelijk saai vergeleken met het buitenland. Bijvoorbeeld onze snelwegen door de heuvelruggen zijn aardig voor Nederlandse begrippen, maar stellen weinig meer voor zodra je iets zuidelijker in de Ardennen of in het Sauerland komt. Wat ik dan wel een groot voordeel in Nederland vind is dat je op veel plekken nog een wijds uitzicht hebt. In Duitsland en België planten ze vaak de bermen vol met bomen die inmiddels volgroeid zijn zodat je door een saai nep-bos rijdt. De routes door de echte bossen met naaldbomen vind ik dan wel weer leuk.

Gebruikersavatar
harry
Wegnummerfotograaf
Berichten: 22838
Lid geworden op: ma 28 feb 2005, 12:09
Locatie: Leipendam
Contacteer:

Re: Mooiste snelwegen van Nederland

Bericht door harry » vr 02 dec 2011, 13:47

Chris schreef:De meeste Nederlandse snelwegen zijn redelijk saai vergeleken met het buitenland.
Dat hangt wel van het buitenland af. De noordelijke helft van Duitsland heeft bijvoorbeeld heel veel saaie snelwegen. En Denemarken ook.
En zelfs Italië, de wegen door de Povlakte, wat de eerste leer misschien interessant lijkt maar de 3e of 4e keer al erg saai wordt.
wegnummers.nl foto's van genummerde wegen (o.a. NBA) en van plaatsnaamborden
--Harry.

Gebruikersavatar
Snelwegenkenner
2x2 autosnelweg
Berichten: 6192
Lid geworden op: za 23 jun 2007, 14:12
Locatie: Roosendaal

Re: Mooiste snelwegen van Nederland

Bericht door Snelwegenkenner » vr 02 dec 2011, 17:33

Bekijk Noord-Frankrijk maar eens. Daarmee vergeleken vind ik alle wegen in NL nog afwisselend.

Gebruikersavatar
mavas
2x5 autosnelweg
Berichten: 18185
Lid geworden op: do 31 mar 2005, 17:27
Locatie: Zuid-Kennemerland
Contacteer:

Re: Mooiste snelwegen van Nederland

Bericht door mavas » vr 02 dec 2011, 18:48

Ik vind dan juist alle (snel)wegen met een weids uitzicht mooi. Dus ook de A7, A6, A31, etc. Ik vind het altijd een verademing om in Friesland, Groningen en Drenthe te rijden, waar je dit soort type wegen veel tegenkomt. 8-)
Noord-Hollandse wegen, dé site voor ontwikkeling van de provinciale wegen in Noord-Holland
Bezoek ook eens de Wegenwiki, dé wiki voor verkeer

nederland24
2x2 autosnelweg
Berichten: 5540
Lid geworden op: vr 04 sep 2009, 19:22
Locatie: Breda

Re: Mooiste snelwegen van Nederland

Bericht door nederland24 » vr 02 dec 2011, 19:16

Chris schreef:De meeste Nederlandse snelwegen zijn redelijk saai vergeleken met het buitenland. Bijvoorbeeld onze snelwegen door de heuvelruggen zijn aardig voor Nederlandse begrippen, maar stellen weinig meer voor zodra je iets zuidelijker in de Ardennen of in het Sauerland komt. Wat ik dan wel een groot voordeel in Nederland vind is dat je op veel plekken nog een wijds uitzicht hebt. In Duitsland en België planten ze vaak de bermen vol met bomen die inmiddels volgroeid zijn zodat je door een saai nep-bos rijdt. De routes door de echte bossen met naaldbomen vind ik dan wel weer leuk.
Wat is de definitie van saai? De een vind bergen prachtig en de ander vind de polders prachtig. Ieder z'n voorkeur. ;)

Gebruikersavatar
Mandelsoft
expressweg
Berichten: 3228
Lid geworden op: za 26 sep 2009, 16:16
Locatie: Zoetermeer
Contacteer:

Re: Mooiste snelwegen van Nederland

Bericht door Mandelsoft » vr 02 dec 2011, 20:27

Snelwegenkenner schreef:Bekijk Noord-Frankrijk maar eens. Daarmee vergeleken vind ik alle wegen in NL nog afwisselend.
Ik hou ook van afwisselend wegbeeld. Dat kijk je steeds ergens anders aan. Dat gaat een stuk minder snel vervelen, iets waar ik wel last van heb in Denemarken, Noord-Duitsland en Noord-Oost-Frankrijk, maar niet in Nederland, Zuid-België, Luxemburg of Zweden
Sommige mensen zijn niet in een model te vatten...

Plaats reactie