Mooiste snelwegen van Nederland

Bespreek hier alles over de Nederlandse autosnelwegen, wat je niet in de andere subfora kwijt kunt. Zoals geschiedenis, gebruik, knooppunten, aansluitingen, intensiteiten, etcetera.

Moderator: Moderatoren

SnarfFlevoland
2x2 autosnelweg
Berichten: 6217
Lid geworden op: di 20 mei 2008, 8:40
Locatie: [CH]

Mooiste snelwegen van Nederland

Bericht door SnarfFlevoland » zo 28 mar 2010, 21:35

Op het forum heb ik nog geen draad gezien van de mooiste snelweg(en) van Nederland. Daar is het dan maar eens hoog tijd voor!

Welke snelweg(en) vindt u/jij de mooiste in Nederland?

Mijn top drie:
1. A348 (Ellecom - Velp): Mooi landschappelijke kronkelsnelweg, met uitzicht op heuvels, bossen, dorpjes en de IJssel.
2. A50 (Apeldoorn - Arnhem): Dwars door de Veluwebossen, wildviaducten en bij Arnhem een mooie afdaling met mooi uitzicht.
3. A77 (Boxmeer - Goch): Korte snelweg met leuke doorkijkjes in het typische Nederlandse boerenlandschap en met uitzicht op de Maas!

Verder vind ik grote stukken van de A1, A7 en de A79 ook erg mooi! :)
"A mile of highway will take you just one mile... A mile of runway takes you anywhere!"

Gebruikersavatar
Jeroen
2x2 autosnelweg
Berichten: 6389
Lid geworden op: do 23 jun 2005, 17:27
Locatie: Ergens op de rechterrijstrook

Re: Mooiste snelwegen van Nederland

Bericht door Jeroen » zo 28 mar 2010, 23:09

De A77 vind ik nou net een van de saaiste snelwegen, maar dat komt misschien ook omdat ik hem net iets te vaak bereden heb. :hypocrite:

A348 en A50 scoren idd hoog. Op stedelijk niveau vind ik de A10-zuid, de A4 bij Schiphol of de A16 bij Rotterdam dan weer een stuk indrukwekkender.

Euregio
geband
Berichten: 962
Lid geworden op: zo 13 sep 2009, 10:12
Locatie: Overijssel/ Den Haag

Re: Mooiste snelwegen van Nederland

Bericht door Euregio » ma 29 mar 2010, 10:22

Hmmm, voor deze vraag heb ik een nachtje voor moeten slapen! :lol:

De A2 Maastricht - Grens is erg mooi. (naar mijn herinneringen).
De A12 Zoetermeer - Den Haag valt bij mij wel in de smaak, veel groen zoals Balijbos, en het Westerpark en toch heel stedelijk zoals bij Nootdorp die grote witte brug, en dan het prinsclausplein tot aan Den Haag, bijzonder!
De A7 Afsluitdijk.
De A2 Eindhoven - Weert.

Deze wegen staan bij mij in de top 10!

Leuk topic.

Groeten!

Gebruikersavatar
Via
2x5 autosnelweg
Berichten: 15216
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 17:09

Re: Mooiste snelwegen van Nederland

Bericht door Via » ma 29 mar 2010, 12:22

Goed idee om dit topic te starten!

Mijn persoonlijke top-3:

1: A50 Apeldoorn-Arnhem, vanwege de fraaie ligging op de Veluwe en de mooie ecoducten,
2: A58 Bergen op Zoom-Vlissingen, vanwege het mooie polderlandschap en de soberheid van de snelweginrichting zelf (geen lichtmasten of portalen)
3: A10, vanwege de stedelijke bebouwing en uiterlijk van de weg.

Verder vond ik de A15 in de Betuwe mooi totdat de Betuweroute werd aangelegd... :roll:

De A58 Tilburg-Eindhoven en N65 vind ik ook wel mooi, maar die ben ik op een of andere manier gewend dus is het niet speciaal meer.

Gebruikersavatar
Kaaiman
Secretaris
Berichten: 17386
Lid geworden op: ma 26 jun 2006, 16:54
Locatie: Hoogeveen
Contacteer:

Re: Mooiste snelwegen van Nederland

Bericht door Kaaiman » ma 29 mar 2010, 12:30

Hoewel ik ze nog nooit in het echt heb gezien denk ik dat ik de A270 de mooiste snelweg vind.
Beton, brede groene middenberm, bruine reflectorpaaltjes aan beide kanten, geen portalen, lichtmasten en andere flauwekul.

Helaas is de weg nog maar een kort leven als autosnelweg beschoren...
Deur Drenthe • website over het Drentse provinciaal en rijkswegennet
@DeurDrenthe • volg het Drentse wegennieuws op Mastodon

Gebruikersavatar
harry
Wegnummerfotograaf
Berichten: 22840
Lid geworden op: ma 28 feb 2005, 12:09
Locatie: Leipendam
Contacteer:

Re: Mooiste snelwegen van Nederland

Bericht door harry » ma 29 mar 2010, 12:46

Kaaiman schreef:A270 ... en andere flauwekul.
Helaas is de A270 (net als de A348) wel een stukje lelijker geworden door de ANWB-redesign-wegwijzers.
wegnummers.nl foto's van genummerde wegen (o.a. NBA) en van plaatsnaamborden
--Harry.

Gebruikersavatar
Kaaiman
Secretaris
Berichten: 17386
Lid geworden op: ma 26 jun 2006, 16:54
Locatie: Hoogeveen
Contacteer:

Re: Mooiste snelwegen van Nederland

Bericht door Kaaiman » ma 29 mar 2010, 13:17

Daar heb je dan weer helemaal gelijk in.
Deur Drenthe • website over het Drentse provinciaal en rijkswegennet
@DeurDrenthe • volg het Drentse wegennieuws op Mastodon

Bizzie
dorpsstraat
Berichten: 103
Lid geworden op: do 13 apr 2006, 0:26
Locatie: Zwolle

Re: Mooiste snelwegen van Nederland

Bericht door Bizzie » ma 29 mar 2010, 14:04

Mijn top 3:

1. A16: Terbregseplein - knp. Ridderkerk. Mooie skyline + en imposante snelweg en brug.
2. A50: Apeldoorn - Arnhem: Mooi landschap. En mooi uitzicht in de afdaling bij Terlet.
3. A4: Badhoevedorp - Burgerveen: Imposante snelweg (2*5) en indrukwekkend omgeving met Schiphol.

Gebruikersavatar
Mandelsoft
expressweg
Berichten: 3228
Lid geworden op: za 26 sep 2009, 16:16
Locatie: Zoetermeer
Contacteer:

Re: Mooiste snelwegen van Nederland

Bericht door Mandelsoft » ma 29 mar 2010, 15:46

Mijn top-3:
- A10 Amsterdam - Dwars door de stad. Geeft een stedelijke uitstraling, zonder dat het echt lelijk wordt.
- A28 Zeist-Amersfoort. Dwars door de Utrechtse Heuvelrug. De weg staat nog vol met Old-School bewegwijzering en lijnverlichting. Mooi!
- A50 Apeldoorn-Zwolle. Dwars door de heuvels en de Veluwe. Prachtig landschap!
Sommige mensen zijn niet in een model te vatten...

Gebruikersavatar
Chris
Moderator
Berichten: 76266
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 15:19
Locatie: NL

Re: Mooiste snelwegen van Nederland

Bericht door Chris » ma 29 mar 2010, 16:24

De A1 ten westen van Apeldoorn verslaat de A50 toch echt makkelijk m.i. Ik heb er vanmiddag nog wat foto's gemaakt, ik zal die later posten.

Frits
2x2 autosnelweg
Berichten: 6048
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 15:32

Re: Mooiste snelwegen van Nederland

Bericht door Frits » ma 29 mar 2010, 19:10

Kaaiman schreef:Hoewel ik ze nog nooit in het echt heb gezien denk ik dat ik de A270 de mooiste snelweg vind.
:yes:

Ook al is duurt het maar kort, maar de A270 staat bij mij ook op de eerste plaats.
De autogordel: een band voor het leven.

Ds79m
2x3 autosnelweg
Berichten: 9079
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 13:17

Re: Mooiste snelwegen van Nederland

Bericht door Ds79m » ma 29 mar 2010, 19:16

Ik vind wegen vooral mooi of bijzonder als ze 'iets' hebben dat je niet zo snel elders kunt vinden.

1. A12 bij Den Haag met alle gebouwen om en over de weg.

2. A4 bij Schiphol. De combinatie van de vliegtuigen en de wegbreedte.

3. A2 bij Maastricht. On-Nederlands met de afdaling naar de stad.
Peter - Als je veel tegenwind hebt, kun je beter zelf gaan liggen

SnarfFlevoland
2x2 autosnelweg
Berichten: 6217
Lid geworden op: di 20 mei 2008, 8:40
Locatie: [CH]

Re: Mooiste snelwegen van Nederland

Bericht door SnarfFlevoland » ma 29 mar 2010, 20:16

harry schreef:Helaas is de A270 (net als de A348) wel een stukje lelijker geworden door de ANWB-redesign-wegwijzers.
Het redesign opzich vind ik helemaal niet verkeerd. Het probleem is dat het maar even is toegepast, totdat het nieuwe NBA op tafel kwam. Persoonlijk zou ik het liefste op alle redesign snelwegen gewoon de nieuwe NBA layout zien. In ieder geval stoor ik er mij voor geen centimeter aan.

Overigens ziet de A270 er inderdaad er mooi uit! :) Die betonnen platen deden mij denken aan de A1 bij de Lutte, maar ja, dat is alweer verleden tijd. In ieder geval staat bij mij de A348 al jaren op de vaste nr. 1 van de mooiste snelweg in Nederland. De 2e en 3e plaats veranderen wel eens.
"A mile of highway will take you just one mile... A mile of runway takes you anywhere!"

Gebruikersavatar
Willem
2x4 autosnelweg
Berichten: 10938
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 15:46
Locatie: Delft

Re: Mooiste snelwegen van Nederland

Bericht door Willem » ma 29 mar 2010, 20:49

Wat in de lijstjes tot nu toe ontbreekt is het gedeelte van de A16 over de van Brienenoordbrug. Vooral vanwege het uitzicht van de brug op de wolkenkrabbers in het centrum van Rotterdam.

simon
autoweg
Berichten: 1935
Lid geworden op: di 11 dec 2007, 15:46
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Mooiste snelwegen van Nederland

Bericht door simon » ma 29 mar 2010, 21:01

De A50 tussen Apeldoorn en Zwolle scoort bij mij ook hoog bij de favorieten. Net zoals de A18.

Gebruikersavatar
Chris
Moderator
Berichten: 76266
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 15:19
Locatie: NL

Re: Mooiste snelwegen van Nederland

Bericht door Chris » ma 29 mar 2010, 21:03

Apeldoorn - Zwolle is toch vrij lang saai eigenlijk. Alleen de noordelijke 1/3e is landschappelijk mooi (Veluwe). Het grootste deel voert echter gewoon door polderlandschap.

jeroent
autoweg
Berichten: 2301
Lid geworden op: zo 17 apr 2005, 14:15
Locatie: 500 meter voorbij Midden-Limburg

Re: Mooiste snelwegen van Nederland

Bericht door jeroent » ma 29 mar 2010, 21:23

Waarschijnlijk nog niet genoemd omdat men er niet vaak komt, maar de A76 (tussen ten Esschen en de grens) en de A79 zijn toch zeker ook absolute toppers.
Hoe iemand Eindhoven-Weert kan noemen is me trouwens een raadsel :-))

Gebruikersavatar
Rene
4x5 autosnelweg
Berichten: 36661
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 11:48
Locatie: Noord-Holland
Contacteer:

Re: Mooiste snelwegen van Nederland

Bericht door Rene » ma 29 mar 2010, 21:24

Ik vind rijksweg 75 noordelijk van de Nederrijn wel mooi. ;)

waldo79
4x3 autosnelweg
Berichten: 20524
Lid geworden op: do 05 mei 2005, 10:28
Locatie: 's-Hertogenbosch

Re: Mooiste snelwegen van Nederland

Bericht door waldo79 » ma 29 mar 2010, 21:44

^^Zeker een mooi stuk. Renkum-Grijsoord en Waterberg-Hoenderloo doen het beide goed bij mij.

A348 vind ik echt een rijdersroute met die lange wijdse slingers in het Ijsseldal met naast je de hoogten van de Veluwe.
A2/A76/A79 in Zuid-Limburg, vooral vanwege de hoogteverschillen en uitzichten.

@ViaHaaren: de A15 is een druk vervelend misbaksel. De Betuweroute ontneemt je vooral tussen Deil en Valburg het zicht naar het noorden :neenee:

SnarfFlevoland
2x2 autosnelweg
Berichten: 6217
Lid geworden op: di 20 mei 2008, 8:40
Locatie: [CH]

Re: Mooiste snelwegen van Nederland

Bericht door SnarfFlevoland » ma 29 mar 2010, 21:48

De A79 heeft ook een hele poos in mijn top 3 gestaan. Vooral het dalviaduct bij Valkenburg is erg mooi! :D Toch vind ik het jammer dat je vanaf de A79 niet zoveel doorkijkjes hebt naar de omgeving. Je ziet veelal bos en struiken om je heen. Daarom vind ik de A77 wat mooier met het echte rivieren/polder landschap. Als ik mijn top 3 zou moeten verlengen, dan kwam de A79 na de A1 op de 5e plaats.

De A348 is naast de mooie uitzichten ook zeker een rijdersroute. Dat heb ik de laatste tijd wel gemerkt. Geweldig! :D En het is een lekker rustige snelweg. Daarbij vind ik het nationaal park de Veluwezoom één der mooiste gebieden van Nederland, waar ik graag kom. Dus pak ik meteen een stuk A348 (van Ellecom naar Velp) mee.

Verder vind ik de haarspeldbochten op de weg vanaf Rozendaal naar de Posbank erg indrukwekkend voor Nederland. Prachtig stukje bosweg! :D
"A mile of highway will take you just one mile... A mile of runway takes you anywhere!"

jan
autoweg
Berichten: 1843
Lid geworden op: ma 16 mei 2005, 16:11
Locatie: 's-Hertogenbosch

Re: Mooiste snelwegen van Nederland

Bericht door jan » ma 29 mar 2010, 21:59

Landelijk:

1. A1(Hoenderloo - Stroe)
2. A348: prachtige omgeving, de weg is ook altijd lekker rustig. :)
3. A12: (De Meern-Gouda): de combinatie van de brede weg samen met het 'oud-Hollands' polderlandschap.

Stedelijk:

1. A16 (Terbregseplein - Ridderkerk)
2. A4 Schiphol
3. Utrechtsebaan

sirdanilot
2x2 autosnelweg
Berichten: 5457
Lid geworden op: zo 13 sep 2009, 21:42
Locatie: Leiden

Re: Mooiste snelwegen van Nederland

Bericht door sirdanilot » ma 29 mar 2010, 23:40

De A27 bij de Utrechtse Heuvelrug is wel leuk. De A16 bij ridderkerk is ook erg imposant. De A1 bij Apeldoorn met die bossen vond ik ook erg mooi, al ben ik er maar één keer geweest. De A29 combineert stedelijkheid (vaanplein) met weidse polderuitzichten en de imposante Haringvlietbrug, om vervolgens in het niets te verdwijnen, dat vind ik wel mooi.

Verder: A7 Zaandam (het enige echte Holland), A/N256/N59 (vele eilanden, sluizen, uitzicht op water en natuur, en een klein stukje snelweg bij Goes). Eigenlijk is de hele A4 ook wel mooi: stedelijk en breed bij Schiphol, polder/Groene Hart bij Leiden, weer stedelijk bij Prinsclausplein, breed met parallelbanen in de Beneluxtunnel, en bosachtig bij Bergen op Zoom.

De A15 vind ik één van de saaiste en lelijkste snelwegen (misschien omdat hij ook gewoon zó ontzettend lang is, en dan die lelijke Betuweroute...). En misschien een beetje off-topic (want België), maar de E34 is doodsaai en eindeloos net als de E17 bij Gentbrugge (doodsaai viaduct en kedoenk-kedoenk wegdek). Maar over België moet ik niet beginnen want dat ganse land is lelijk vanaf de weg :lol:

Gebruikersavatar
Mandelsoft
expressweg
Berichten: 3228
Lid geworden op: za 26 sep 2009, 16:16
Locatie: Zoetermeer
Contacteer:

Re: Mooiste snelwegen van Nederland

Bericht door Mandelsoft » di 30 mar 2010, 10:27

^^ Niet helemaal waar. In de Ardennen zitten prachtige stukken snelweg.
Sommige mensen zijn niet in een model te vatten...

Pino
4x3 autosnelweg
Berichten: 21915
Lid geworden op: ma 28 feb 2005, 9:17
Locatie: Sesamstraat
Contacteer:

Re: Mooiste snelwegen van Nederland

Bericht door Pino » di 30 mar 2010, 11:40

sirdanilot schreef:De A15 vind ik één van de saaiste en lelijkste snelwegen (misschien omdat hij ook gewoon zó ontzettend lang is, en dan die lelijke Betuweroute...).
Als kind heb ik heel veel de A15 afgereden: voor de regelmatige bezoeken aan mijn oma in Nijmegen was het vaste prik van Knooppunt Ridderkerk tot aan Ressen. Daar werd ik ook zonder Betuweroute niet vrolijk van. Langs vrijwel het volledige traject liggen / lagen ruilverkavelde stukken weide. Egaal groen en met rechte lijnen. Misschien is dat leuk voor een wiskundige, maar voor mij was dat Nederland op zijn saaist, min of meer ontdaan van iedere afwisseling. ALs ik tegenwoordig over de A15 rijd, staat me eerder een cultuurshock te wachten als je ziet wat er allemaal is veranderd. Al maakt juist die schok de route voor mij weer enigszins interessant. Dat houdt echter volledig op bij de A325 ten zuiden van Ressen. Wat een totaal andere wereld daar tegenwoordig.

Ik moet zeggen dat ik zowel de A1 als de A50 op de Veluwe niet goed ken. Zeker wel eens overheen gereden, maar ik heb geen mental picture. Van wat ik wel zo voor me zie, zijn de volgende favoriet (in willekeurige volgorde):
- A16 Brienenoordbrug - uitzicht op een skyline dat de A10 in het niets doet verdwijnen
- A348 - mooi ingeklemd tussen de IJssel en de Veluwezoom
- A2 vlak ten noorden van Maastricht - mooi wijds uitzicht
- A6 Tjeukemeer - blijft toch aardig, zo over het water
- A79 - de enige snelweg van het land die door echt heuvelland gaat.

sirdanilot
2x2 autosnelweg
Berichten: 5457
Lid geworden op: zo 13 sep 2009, 21:42
Locatie: Leiden

Re: Mooiste snelwegen van Nederland

Bericht door sirdanilot » di 30 mar 2010, 12:40

Ik bedoelde eigenlijk ook Vlaanderen in plaats van heel België - de Ardennen zijn inderdaad prachtig.

Maar als je op de R4-oost rijdt... van zoiets word je gewoon depressief :(. Één en al industrie, een lelijke oude spoorlijn, gigantische stinkende silo's... en dan al die vrachtwagens. Maar goed nu wordt het wel erg off topic want de R4 oost is niet eens een snelweg.

Nog een lelijke : A16 in Brabant (vooral bij Hazeldonk) met als enige spannende de Moerdijkbrug. De A6 in Flevoland is ook erg saai, behalve dan de olifantjes bij Almere :lol:

Pino
4x3 autosnelweg
Berichten: 21915
Lid geworden op: ma 28 feb 2005, 9:17
Locatie: Sesamstraat
Contacteer:

Re: Mooiste snelwegen van Nederland

Bericht door Pino » di 30 mar 2010, 13:26

sirdanilot schreef:De A6 in Flevoland is ook erg saai, behalve dan de olifantjes bij Almere
Het stukje ten noorden van Lelystad vind ik wel aardig. Je rijdt langs de windmolens, je ziet aan de dijk hoe ver je onder zeeniveau zit en krijgt de Ketelbrug met uitzicht over het IJsselmeer als beloning. Maar dan heb je het inderdaad wel weer gehad (alhoewel ik de Noordoostpolder beduidend minder saai vind dan Flevoland).

Gebruikersavatar
Kaaiman
Secretaris
Berichten: 17386
Lid geworden op: ma 26 jun 2006, 16:54
Locatie: Hoogeveen
Contacteer:

Re: Mooiste snelwegen van Nederland

Bericht door Kaaiman » di 30 mar 2010, 13:45

Pino schreef:Misschien is dat leuk voor een wiskundige, maar voor mij was dat Nederland op zijn saaist, min of meer ontdaan van iedere afwisseling.
Maar zeker weer niet saai genoeg om het mooi te vinden. Als ik je reacties over eindeloos vlakke landschappen in het subforum Wereld lees... ;)
Deur Drenthe • website over het Drentse provinciaal en rijkswegennet
@DeurDrenthe • volg het Drentse wegennieuws op Mastodon

Pino
4x3 autosnelweg
Berichten: 21915
Lid geworden op: ma 28 feb 2005, 9:17
Locatie: Sesamstraat
Contacteer:

Re: Mooiste snelwegen van Nederland

Bericht door Pino » di 30 mar 2010, 14:48

Saai genoeg om het mooi te vinden? Als jij mijn posts elders begrijpt als "saai = mooi", is de boodschap niet helemaal overgekomen. Zal ook wel komen omdat het moeilijk is om te beschrijven wat mooi is aan leegte.

Laat ik ermee beginnen dat het voordeel van de leegte van Australië en Patagonië is dat er ook geen ander verkeer is. Die eenzaamheid is deel van de charme en geeft je bovendien de gelegenheid om goed om je heen te kunnen kijken. Als ik met Streetview een blik neem die haaks op de A15 staat, dan zie ik best wel een aardig landschap. Maar dat perspectief krijg je gewoon niet als je over de A15 rijdt. In Australië kun je natuurlijk ook niet de hele tijd haaks op de weg zitten kijken, maar je hebt wel veel meer gelegenheid om dat in je op te nemen, ook omdat je blikveld op zo'n tweebaans weg veel minder bestaat uit asfalt.

Het tweede punt is dat je vlakke landschappen hebt en vlakke landschappen. Ik heb geschreven over gebieden in Australië die weliswaar vlak zijn, maar niet ruimtelijk geordend op de manier die we uit Nederland kennen. En juist daardoor zie je steeds weer iets nieuws: alles behalve rechte lijnen zonder afwisseling. Ik zou zeggen: vergelijk de Australische Outback eens met de A15. Ook mijn ritten door andere lege gebieden gaven steeds weer wisselende beelden. Een aantal van die gebieden waren trouwens ook allerminst vlak. Ter vergelijking zou ik ook nog de Povlakte kunnen noemen. Een nogal dicht bevolkt gebied, maar niet voorzien van de ruilverkaveling op zijn Hollands en daardoor alleszins afwisselend en dus niet saai.
Laatst gewijzigd door Pino op di 30 mar 2010, 21:49, 2 keer totaal gewijzigd.

waldo79
4x3 autosnelweg
Berichten: 20524
Lid geworden op: do 05 mei 2005, 10:28
Locatie: 's-Hertogenbosch

Re: Mooiste snelwegen van Nederland

Bericht door waldo79 » di 30 mar 2010, 16:17

^^Ah, dat stukje A15 is echt "pedal to the metal" :)

SnarfFlevoland
2x2 autosnelweg
Berichten: 6217
Lid geworden op: di 20 mei 2008, 8:40
Locatie: [CH]

Re: Mooiste snelwegen van Nederland

Bericht door SnarfFlevoland » di 30 mar 2010, 16:18

Pino schreef:Maar dan heb je het inderdaad wel weer gehad (alhoewel ik de Noordoostpolder beduidend minder saai vind dan Flevoland).
Dan moet je wel heel scheel kijken. Noordoostpolder = Flevoland. Je zal zeker de Flevopolder bedoelen. :P De Flevopolder is langs de A6 (en N302, N305) inderdaad (heel) erg saai... Vooral de Zuidelijke Flevopolder (Almere & Zeewolde) is erg saai en ontzettend kaal. De mooie plekjes in Flevoland zijn te vinden in de Oostelijke Flevopolder. Denk aan Natuurpark Lelystad, Veluwemeer en Drontermeer stranden en de vele (weliswaar aangeplante) grote bossen. Maar de kale stukken zijn overal in geheel Flevoland saai. Daarbij maakt het niet uit of het de NO-polder, O-Flevopolder of Z-Flevopolder is. Geef mij maar de Veluwe. 8-)
sirdanilot schreef:De A6 in Flevoland is ook erg saai, behalve dan de olifantjes bij Almere
En daarom pak ik ook graag de Oostvaardersdijk i.p.v. de A6. :)
"A mile of highway will take you just one mile... A mile of runway takes you anywhere!"

Plaats reactie