Vereniging Wegenforum ?

Bespreek hier alles over de Nederlandse autosnelwegen, wat je niet in de andere subfora kwijt kunt. Zoals geschiedenis, gebruik, knooppunten, aansluitingen, intensiteiten, etcetera.

Moderator: Moderatoren

sirdanilot
2x2 autosnelweg
Berichten: 5457
Lid geworden op: zo 13 sep 2009, 21:42
Locatie: Leiden

Re: Vereniging Wegenforum ?

Bericht door sirdanilot » zo 01 jul 2012, 9:00

Als ik zou kunnen doneren via iDeal, zou zelfs ik, een arme student, enkele euro's geven !

jeroent
autoweg
Berichten: 2301
Lid geworden op: zo 17 apr 2005, 14:15
Locatie: 500 meter voorbij Midden-Limburg

Re: Vereniging Wegenforum ?

Bericht door jeroent » do 26 jul 2012, 23:03

Het idee op zich vind ik wel spannend. Ik zou wel wat duidelijker willen weten wat het doel van de vereniging is. Je noemt een historische werkgroep, maar het kan net zo goed een soort belangenbehartiging zijn a la ROVER voor het OV. Met andere woorden, als we er met zijn allen de schouders onder zetten, wat gaat het ons dan opleveren, wat meer is dan een forum en meetings. Een vereniging, een maandblad: het lijken me meer middelen om een bepaald doel te bereiken. En als ik heel eerlijk ben is me niet 100% duidelijk wat dat doel is.

En vanuit eerdere ervaringen deel ik de mening dat de gemiddelde forummer (algemeen, niet wegenforum) niet zo te porren is voor tijdsbesteding in activiteiten als bestuur, werkgroepen enz. Maar dat hangt er helemaal vanaf hoe het zich ontwikkelt. Lid worden en contributie betalen zou ik ook geen probleem mee hebben, mits er een duidelijke doelstelling komt.

Gebruikersavatar
Kaaiman
Secretaris
Berichten: 17386
Lid geworden op: ma 26 jun 2006, 16:54
Locatie: Hoogeveen
Contacteer:

Re: Vereniging Wegenforum ?

Bericht door Kaaiman » vr 27 jul 2012, 0:27

^^ Volgens mij is het hoofddoel van een eventuele vereniging:

Het professionaliseren en stroomlijnen van de bestaande activiteiten en faciliteiten op het gebied van informatievoorziening betreffende het landwegennet in Nederland (en België?) teneinde zowel de reeds beschikbare informatie alsmede nog te ontdekken informatie voor een breed publiek te ontsluiten.

(Kaaiman, 2012)
Laatst gewijzigd door Kaaiman op vr 27 jul 2012, 1:00, 1 keer totaal gewijzigd.
Deur Drenthe • website over het Drentse provinciaal en rijkswegennet
@DeurDrenthe • volg het Drentse wegennieuws op Mastodon

Davy
expressweg
Berichten: 4617
Lid geworden op: vr 11 sep 2009, 3:06
Locatie: Aardenburg (Zeeuws-Vlaanderen)

Re: Vereniging Wegenforum ?

Bericht door Davy » vr 27 jul 2012, 0:43

Waar ik ook een beetje voor vrees is dat je met de verenigingsdoelstellingen enkel een clubje gaat overhouden met fanatieke wegennerds...
Ik denk niet dat forummers zoals ik, die dit als een pure hobby zien, daar zitten op te wachten... Werkgroepen, officiele voorstellingen/voordrachten en wat weet ik nog allemaal, ik beken eerlijk, ik zit er niet op te wachten. Ik vind het erg leuk om beeldmateriaal te maken en te bekijken en wat bij te leren over wegeninfra enzo, maar het blijft hobby en het moet leuk blijven. Als er allerlei verplichtingen aankomen dan ga ik passen.

kees
expressweg
Berichten: 3408
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 23:21
Locatie: Het Bosch van de Hertog

Re: Vereniging Wegenforum ?

Bericht door kees » vr 27 jul 2012, 0:56

Kaaiman, leuk dat je een opzet maakt. Dan hebben we iets om onze eigen gedachten aan te scherpen.
Ik vind dat het geschiedenisaspect sterker naar voren moet komen. Daar zit bijvoorbeeld het sterke van autosnelwegen.nl en de doelestelling om meer oude informatie van wegen te vinden. Ik zou het denken aan ´het documenteren en eventueel beschikbaar stellen van informatie over...´
Wat wil je zeggen met het woord 'professionaliseren'? Wil je dat de beheerder betaald gaat worden ofzo? Ik vind dat ´professionaliseren´ een hol begrip geworden, omdat het teveel gebruikt is en niets zegt over wat je precies wil.
Je wilt weten of je voor verdieping van de informatie gaat of verbreding van de doelgroep. Bij het eerste moet je je op de inhoud richten, bij de tweede op de vorm.
Het begrip ´landwegennet´ vnd ik ook een dubieuze. In de gedachten van veel mensen is een landweg een achterafweg, dus zoals jij het beschrijft is het een netwerk van achterafweggetjes. Zeg gewoon snel- en autowegennet ofzo.

Gebruikersavatar
Kaaiman
Secretaris
Berichten: 17386
Lid geworden op: ma 26 jun 2006, 16:54
Locatie: Hoogeveen
Contacteer:

Re: Vereniging Wegenforum ?

Bericht door Kaaiman » vr 27 jul 2012, 1:03

Autowegennet vind ik te beperkt volgens de gangbare definities. Ik heb landwegen gebruikt als term om spoorwegen en waterwegen uit te sluiten. Het blijft dan nog wel een wat breed begrip. Misschien is weginfrastructuur al een betere term.

Verbeterde versie (gewijzigd onderstreept):

Het professionaliseren en stroomlijnen van de bestaande activiteiten en faciliteiten op het gebied van informatievoorziening betreffende de ontwikkeling van de weginfrastructuur in Nederland (en België?) teneinde zowel de reeds beschikbare informatie alsmede nog te ontdekken informatie voor een breed publiek te ontsluiten.

Faciliteiten: zoals websites, is net wat breder dan activiteiten dat meer op meetings lijkt te duiden.
Ontwikkeling: is breder dan alleen de geschiedenis, het laat ook ruimte voor de toekomst. Wat mij betreft een niet te verwaarlozen onderwerp, ook op dit forum.

Zijn we nu niet eigenlijk al bezig met een visie/missie? ;)
Deur Drenthe • website over het Drentse provinciaal en rijkswegennet
@DeurDrenthe • volg het Drentse wegennieuws op Mastodon

Gebruikersavatar
Palance
4x5 autosnelweg
Berichten: 31547
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 13:17
Locatie: Паланцедрецхт
Contacteer:

Re: Vereniging Wegenforum ?

Bericht door Palance » vr 27 jul 2012, 7:38

daviedoff schreef:Waar ik ook een beetje voor vrees is dat je met de verenigingsdoelstellingen enkel een clubje gaat overhouden met fanatieke wegennerds...
Ik denk niet dat forummers zoals ik, die dit als een pure hobby zien, daar zitten op te wachten... Werkgroepen, officiele voorstellingen/voordrachten en wat weet ik nog allemaal, ik beken eerlijk, ik zit er niet op te wachten. Ik vind het erg leuk om beeldmateriaal te maken en te bekijken en wat bij te leren over wegeninfra enzo, maar het blijft hobby en het moet leuk blijven. Als er allerlei verplichtingen aankomen dan ga ik passen.
Je zou zo'n initiatief natuurlijk ook een stuk positiever kunnen benaderen. Daarnaast verplicht niemand jou om lid te worden van zo'n vereniging of er actief aan te gaan bijdragen.
"You know the greatest danger facing us is ourselves, an irrational fear of the unknown. But there’s no such thing as the unknown — only things temporarily hidden, temporarily not understood.” - James T. Kirk

Autosnelwegen.net

kees
expressweg
Berichten: 3408
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 23:21
Locatie: Het Bosch van de Hertog

Re: Vereniging Wegenforum ?

Bericht door kees » vr 03 aug 2012, 0:34

Kaaiman schreef:Zijn we nu niet eigenlijk al bezig met een visie/missie? ;)
Begin dit jaar ben ik betrokken geweest bij het opstellen van een visie/missie voor onze afdeling. De uiteindelijk uitgekozen visie/missie had het volgende stramien.
Een kort statement in de vorm van een paar woorden, een slogan.
Daarna op een rij de vragen:
- wie zijn we?
- wat doen we?
- waarom doen we het?
- waar zijn we op aanspreekbaar?

Misschien is dit een goede kapstok om uit te werken.
Het is nu te laat om nog even een concept te verzinnen, dus dat komt een andere keer wel.

nederland24
2x2 autosnelweg
Berichten: 5540
Lid geworden op: vr 04 sep 2009, 19:22
Locatie: Breda

Re: Vereniging Wegenforum ?

Bericht door nederland24 » vr 03 aug 2012, 19:22

^^En natuurlijk: Welke doelen streven we na.
-Informatievoorziening
-Belangen behartigen enz.

Gebruikersavatar
Kaaiman
Secretaris
Berichten: 17386
Lid geworden op: ma 26 jun 2006, 16:54
Locatie: Hoogeveen
Contacteer:

Re: Vereniging Wegenforum ?

Bericht door Kaaiman » za 04 aug 2012, 23:31

^^ Dat laatste niet wat mij betreft. Het is geen actieclub, maar een liefhebberijclub.
Deur Drenthe • website over het Drentse provinciaal en rijkswegennet
@DeurDrenthe • volg het Drentse wegennieuws op Mastodon

kees
expressweg
Berichten: 3408
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 23:21
Locatie: Het Bosch van de Hertog

Re: Vereniging Wegenforum ?

Bericht door kees » zo 05 aug 2012, 1:14

Laten we het over de inhoud hebben, Nederland24.
Als je kunt invullen wie we zijn en wat we doen, kun je vandaaruit je doelen formuleren.
En belangen behartigen is niet iets wat we nu doen en ook absoluut niet moeten willen.

Davy
expressweg
Berichten: 4617
Lid geworden op: vr 11 sep 2009, 3:06
Locatie: Aardenburg (Zeeuws-Vlaanderen)

Re: Vereniging Wegenforum ?

Bericht door Davy » zo 05 aug 2012, 1:27

Palance schreef:
daviedoff schreef:Waar ik ook een beetje voor vrees is dat je met de verenigingsdoelstellingen enkel een clubje gaat overhouden met fanatieke wegennerds...
Ik denk niet dat forummers zoals ik, die dit als een pure hobby zien, daar zitten op te wachten... Werkgroepen, officiele voorstellingen/voordrachten en wat weet ik nog allemaal, ik beken eerlijk, ik zit er niet op te wachten. Ik vind het erg leuk om beeldmateriaal te maken en te bekijken en wat bij te leren over wegeninfra enzo, maar het blijft hobby en het moet leuk blijven. Als er allerlei verplichtingen aankomen dan ga ik passen.
Je zou zo'n initiatief natuurlijk ook een stuk positiever kunnen benaderen. Daarnaast verplicht niemand jou om lid te worden van zo'n vereniging of er actief aan te gaan bijdragen.
Ik sta op zich zeker niet negatief t.o.v. dit initiatief, maar het komt bij mij over als dat men het allemaal meer professioneel en zakelijk wil aanpakken, en zeker als die vereniging echt met het forum zal verbonden worden vind ik dat toch niet onbelangrijk.
Projecten, locaties bezoeken is erg leuk, maar dat moeten bijvoorbeeld voor mij geen studiereizen/schoolreizen gaan worden zeg maar met allerlei officiele voordrachten en wat weet ik nog allemaal, dat is niets voor mij. En ik heb dan een beetje de indruk dat men liever geen losse, meer informele bijeenkomsten wil "omdat dit niet in het plaatje past en/of het geen meerwaarde biedt".

Plus zeker ook het feit wat mij (en ook anderen!) aanbelangt: wat dan met het Belgische gedeelte? Want ik blijf het gewoon raar vinden dat dit in het Nederlandse gedeelte staat, goed wetende dat veel Vlamingen dit niet zullen lezen... Het komt een beetje over als dat de Vlamingen buitenspel worden gezet en ze er geen zaken mee hebben, terwijl heel deze discussie toch best wel gevolgen kan hebben.

Gebruikersavatar
Palance
4x5 autosnelweg
Berichten: 31547
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 13:17
Locatie: Паланцедрецхт
Contacteer:

Re: Vereniging Wegenforum ?

Bericht door Palance » zo 05 aug 2012, 9:49

Dan kun je het ook zien als een uitdagende taak voor jezelf als in Nederland wonende Belg.
"You know the greatest danger facing us is ourselves, an irrational fear of the unknown. But there’s no such thing as the unknown — only things temporarily hidden, temporarily not understood.” - James T. Kirk

Autosnelwegen.net

Gebruikersavatar
Naturist
expressweg
Berichten: 3508
Lid geworden op: zo 16 jan 2011, 15:48
Locatie: Meijerij, omgeving 's-Hertogenbosch

Re: Vereniging Wegenforum ?

Bericht door Naturist » zo 05 aug 2012, 11:17

Laten we dan betreffende de vereniging vanaf nu gewoon spreken over de Benelux, we voorkomen daarmee een hoop ellende.

@Kees, m.i. mag je het belang van de onderzoekende forummer niet over het hoofd zien, dat hoeft geen rechtsbescherming te zijn maar kan wel handig zijn als je jezelf als amateur-journalist voorsteld .
Ik verlang naar de tijd dat de Nederlandse regering deed wat het hoort te doen: Vooruit zien.
Wat daarbij hoort is toekomstvast en redundant bouwen. 

N ° de membre 40

Gebruikersavatar
Palance
4x5 autosnelweg
Berichten: 31547
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 13:17
Locatie: Паланцедрецхт
Contacteer:

Re: Vereniging Wegenforum ?

Bericht door Palance » zo 05 aug 2012, 11:21

Zolang het maar niet zomaar uit naam van de vereningin of het forum is. En in de huidige situatie is dat uiteraard helemaal uit den boze.
"You know the greatest danger facing us is ourselves, an irrational fear of the unknown. But there’s no such thing as the unknown — only things temporarily hidden, temporarily not understood.” - James T. Kirk

Autosnelwegen.net

Gebruikersavatar
Naturist
expressweg
Berichten: 3508
Lid geworden op: zo 16 jan 2011, 15:48
Locatie: Meijerij, omgeving 's-Hertogenbosch

Re: Vereniging Wegenforum ?

Bericht door Naturist » zo 05 aug 2012, 13:04

^^Ben sinds de laatste aanwijzing uiterst terughoudend in m'n bewoordingen, daarover geen misverstand.
Zou het echter wel prettiger vinden als dat niet meer nodig was. Misschien bestaat er namelijk voor de vereniging een juridische mogelijkheid waarmee dat wél mogelijk wordt.
Dus tot die tijd stel ik mij voor op eigen titel.
Ik verlang naar de tijd dat de Nederlandse regering deed wat het hoort te doen: Vooruit zien.
Wat daarbij hoort is toekomstvast en redundant bouwen. 

N ° de membre 40

Gebruikersavatar
Palance
4x5 autosnelweg
Berichten: 31547
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 13:17
Locatie: Паланцедрецхт
Contacteer:

Re: Vereniging Wegenforum ?

Bericht door Palance » zo 05 aug 2012, 13:43

Ik ga er vanuit dat je (en wie dan ook) tot nu toe niet anders gedaan hebt conform de forumregels.
"You know the greatest danger facing us is ourselves, an irrational fear of the unknown. But there’s no such thing as the unknown — only things temporarily hidden, temporarily not understood.” - James T. Kirk

Autosnelwegen.net

Gebruikersavatar
harry
Wegnummerfotograaf
Berichten: 22844
Lid geworden op: ma 28 feb 2005, 12:09
Locatie: Leipendam
Contacteer:

Re: Vereniging Wegenforum ?

Bericht door harry » zo 05 aug 2012, 21:33

Naturist schreef:Laten we dan betreffende de vereniging vanaf nu gewoon spreken over de Benelux, we voorkomen daarmee een hoop ellende.
Het lijkt me handig dat een vereniging 1 land heeft als "thuisland" en dan ligt Nederland voor de hand. Het wegenforum heeft ook een .nl-adres.
Dat betekent niet dat alleen Nederlanders lid zouden kunnen zijn: ik ben zelf (ere)lid van de Deense vereniging DDF(r).
wegnummers.nl foto's van genummerde wegen (o.a. NBA) en van plaatsnaamborden
--Harry.

boe!
2x5 autosnelweg
Berichten: 18236
Lid geworden op: di 19 jul 2005, 20:02
Locatie: Leusden

Re: Vereniging Wegenforum ?

Bericht door boe! » zo 05 aug 2012, 21:44

Het wegenforum heeft ook een .be-adres.

Gebruikersavatar
Palance
4x5 autosnelweg
Berichten: 31547
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 13:17
Locatie: Паланцедрецхт
Contacteer:

Re: Vereniging Wegenforum ?

Bericht door Palance » zo 05 aug 2012, 22:03

.. dat meteen redirect naar het .nl adres
"You know the greatest danger facing us is ourselves, an irrational fear of the unknown. But there’s no such thing as the unknown — only things temporarily hidden, temporarily not understood.” - James T. Kirk

Autosnelwegen.net

Gebruikersavatar
Naturist
expressweg
Berichten: 3508
Lid geworden op: zo 16 jan 2011, 15:48
Locatie: Meijerij, omgeving 's-Hertogenbosch

Re: Vereniging Wegenforum ?

Bericht door Naturist » zo 05 aug 2012, 22:07

Aha, net als goegul.nl dat doet na het zoeken. :mrgreen:
Ik verlang naar de tijd dat de Nederlandse regering deed wat het hoort te doen: Vooruit zien.
Wat daarbij hoort is toekomstvast en redundant bouwen. 

N ° de membre 40

Gebruikersavatar
Vinny
4x5 autosnelweg
Berichten: 41327
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 12:52
Locatie: Friesland

Re: Vereniging Wegenforum ?

Bericht door Vinny » zo 05 aug 2012, 23:31

kees schreef:
Kaaiman schreef:Zijn we nu niet eigenlijk al bezig met een visie/missie? ;)
Begin dit jaar ben ik betrokken geweest bij het opstellen van een visie/missie voor onze afdeling. De uiteindelijk uitgekozen visie/missie had het volgende stramien.
Een kort statement in de vorm van een paar woorden, een slogan.
Daarna op een rij de vragen:
- wie zijn we?
- wat doen we?
- waarom doen we het?
- waar zijn we op aanspreekbaar?

Misschien is dit een goede kapstok om uit te werken.
Het is nu te laat om nog even een concept te verzinnen, dus dat komt een andere keer wel.
Het probleem is (nu) dat iedereen net iets anders wil. Dat is op zich niet zo erg, we zijn geen club mensen die een echte gezamenlijke activiteit uitoefenen. Bij een roeivereniging is dat duidelijk: roeien. Bij een "vereniging wegen" is dat gewoon minder duidelijk. Wat mij betreft zou de vereniging op korte termijn eigenlijk alleen doen wat het wegenforum nu doet. Dat houdt het simpel en overzichtelijk. Als de boel eenmaal in kannen en kruiken is gestoken en er blijkt ambitie te zijn voor meer activeiten en er is draagvlak en menskracht voor: prima. De vereniging besluit dan om haar taken uit te breiden, en dat kan want de vereniging zijn de leden. :yes:
Let op: Sarcasmemodus over een lengte van 10 kilometer.

Gebruikersavatar
mhkamp
2x2 autosnelweg
Berichten: 6129
Lid geworden op: vr 15 jun 2007, 21:32
Locatie: Nieuw Buinen
Contacteer:

Re: Vereniging Wegenforum ?

Bericht door mhkamp » zo 05 aug 2012, 23:39

Vinny schreef:Bij een "vereniging wegen" is dat gewoon minder duidelijk.
Lijkt me niet: De leden van deze vereniging hebben de interesse wegen, wegenbouw en -infrastructuur. Je zou deze kunnen categoriseren als: Wegenvideo's en -foto's, geschiedenis en toekomst om maar wat te noemen. Elk persoon heeft zijn of haar vakgebied binnen een vereniging.
Als je wilt worden wie je nog nooit bent geweest, zal je moeten doen wat je nog nooit hebt gedaan!
WeFo Lidnummer 0010.

Gebruikersavatar
Rene
4x5 autosnelweg
Berichten: 36661
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 11:48
Locatie: Noord-Holland
Contacteer:

Re: Vereniging Wegenforum ?

Bericht door Rene » zo 05 aug 2012, 23:43

Vinny schreef:Wat mij betreft zou de vereniging op korte termijn eigenlijk alleen doen wat het wegenforum nu doet. Dat houdt het simpel en overzichtelijk. Als de boel eenmaal in kannen en kruiken is gestoken en er blijkt ambitie te zijn voor meer activeiten en er is draagvlak en menskracht voor: prima. De vereniging besluit dan om haar taken uit te breiden, en dat kan want de vereniging zijn de leden. :yes:
In de praktijk is dat wel het geval. Alleen moet je nu heel goed het verenigingsdoel kiezen, want notarieel het verenigingsstatuut aanpassen kost nodeloos veel geld.

Dus nu kiezen wat het hoofddoel is wat wordt nagestreefd in de toekomst, is essentieel.

Gebruikersavatar
Vinny
4x5 autosnelweg
Berichten: 41327
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 12:52
Locatie: Friesland

Re: Vereniging Wegenforum ?

Bericht door Vinny » ma 06 aug 2012, 0:14

Zullen we een doelendiscussie beginnen? :duck:

Even alle gekheid op een stokje: je hebt natuurlijk helemaal gelijk, alleen denk ik wel dat je er niet aan ontkomt dat een paar mensen een poging doen om iets zinvols op papier te krijgen. In de praktijk zul je zien dat de meeste andere mensen dan wel gaan volgen. Met een heel grote groep gaan brainstormen heeft meestal het effect dat je steeds in cirkels blijft hangen ;)
Let op: Sarcasmemodus over een lengte van 10 kilometer.

nederland24
2x2 autosnelweg
Berichten: 5540
Lid geworden op: vr 04 sep 2009, 19:22
Locatie: Breda

Re: Vereniging Wegenforum ?

Bericht door nederland24 » ma 06 aug 2012, 16:03

Rene. Doe je best om een doel uit te kiezen. :top:

Gebruikersavatar
harry
Wegnummerfotograaf
Berichten: 22844
Lid geworden op: ma 28 feb 2005, 12:09
Locatie: Leipendam
Contacteer:

Re: Vereniging Wegenforum ?

Bericht door harry » ma 06 aug 2012, 17:38

Vinny schreef:Zullen we een doelendiscussie beginnen? :duck:
Ja leuk. :) Voorstel: het doel van de vereniging is Zierikzee.
wegnummers.nl foto's van genummerde wegen (o.a. NBA) en van plaatsnaamborden
--Harry.

Gebruikersavatar
Snelwegenkenner
2x2 autosnelweg
Berichten: 6192
Lid geworden op: za 23 jun 2007, 14:12
Locatie: Roosendaal

Re: Vereniging Wegenforum ?

Bericht door Snelwegenkenner » ma 06 aug 2012, 18:15

^^ Of de BAB40 met Venlo. :hamertjetik:

petervdveen
autoweg
Berichten: 2154
Lid geworden op: vr 02 sep 2011, 11:17
Locatie: Emmeloord
Contacteer:

Re: Vereniging Wegenforum ?

Bericht door petervdveen » di 28 aug 2012, 16:25

Juerd schreef:
Palance schreef:Geen goed idee. Ik he op mijn site ook al eens zoiets gehad. Resultaat: €0,00
Nederlanders doneren in het algemeen niet via PayPal. Ik vermoed dat het met gierigheid te maken heeft, maar ook met angst voor het onbekende, in dit geval PayPal. Ik heb zulke doneerknopjes op internationale sites gehad en voor een paar hobbyprojecten kwam er uiteindelijk meer geld binnen dan ik aan kosten had, maar van Nederlanders een donatie krijgen via PayPal is heel erg zeldzaam. En dat terwijl zij de grootste groep gebruikers vormden...
Inderdaad.
Ook een ander forum waar ik lid van ben heeft een doneer functie.
Nooit gebruikt. Echter als ze ideal zouden ondersteunen zou ik zeker al een aantal keer gedoneerd hebben.
Waze Benelux | @petervanderveen | Linkedin
Wegstatus - Alle wegafsluitingen en meldingen voor rijks- en provinciale wegen.

Gebruikersavatar
Palance
4x5 autosnelweg
Berichten: 31547
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 13:17
Locatie: Паланцедрецхт
Contacteer:

Re: Vereniging Wegenforum ?

Bericht door Palance » di 28 aug 2012, 17:01

Als particulier kan dat volgens mij sowieso niet.
"You know the greatest danger facing us is ourselves, an irrational fear of the unknown. But there’s no such thing as the unknown — only things temporarily hidden, temporarily not understood.” - James T. Kirk

Autosnelwegen.net

Plaats reactie