Algemene tunneldraad

Bespreek hier alles over de Nederlandse autosnelwegen, wat je niet in de andere subfora kwijt kunt. Zoals geschiedenis, gebruik, knooppunten, aansluitingen, intensiteiten, etcetera.

Moderator: Moderatoren

Hajo
2x2 autosnelweg

Re: Algemene tunneldraad

Bericht door Hajo » vr 28 mei 2021, 18:47

^^ Vijftien maanden dicht dus. Gaat dat niet een verkeersinfarct veroorzaken? :|
Donateur Vereniging Wegenforum

Rein
2x3 autosnelweg

Bericht door Rein » vr 28 mei 2021, 18:55

De gemeente zegt dat er 30.000 voertuigen per dag doorheen gaan en dan zegt mijn gezonde verstand dat dit inderdaad tot files gaat leiden op omliggende doorgaande routes (s112, s113, Amsterdamse brug). Maar wellicht dat er na enige tijd veel uitwijk is naar de IJtunnel (s116) waardoor het elders weer wat lucht geeft. De IJtunnel heeft denk ik voorlopig capaciteit genoeg.

mavas
2x5 autosnelweg

Bericht door mavas » vr 28 mei 2021, 20:11

De IJtunnel op zichzelf wel, maar de afrit van de A10 naar de S116 lijkt mij de flessenhals. Idem de verkeerslichten ten zuiden van de IJtunnel en de omliggende wegen.
Noord-Hollandse wegen, dé site voor ontwikkeling van de provinciale wegen in Noord-Holland
Bezoek ook eens de Wegenwiki, dé wiki voor verkeer

Durashift
autoweg

Bericht door Durashift » za 29 mei 2021, 0:30

Vroeger lag die tunnel er niet en toen vond het verkeer zijn weg toch ook ;) :dyn_hyp:

Het zal in september misschien wat drukte gaan geven.. maar op een gegeven moment is men de omleiding wel gewend en heeft het meeste, dagelijkse, verkeer wel zijn alternatieve route gevonden..

Bovendien.. dan komt het 'corona seizoen' al weer op gang.. dus dat thuiswerken moet dan weer structureler.. zal iets kunnen helpen, denk ik.

Tram blijft wel rijden, toch?