Het algemene afwaardeertopic

Bespreek hier alles over de Nederlandse autosnelwegen, wat je niet in de andere subfora kwijt kunt. Zoals geschiedenis, gebruik, knooppunten, aansluitingen, intensiteiten, etcetera.

Moderator: Moderatoren

Gebruikersavatar
GuteFahrt
2x2 autosnelweg
Berichten: 7136
Lid geworden op: di 07 jun 2011, 22:39
Locatie: Waddenstad Harlingen
Contacteer:

Het algemene afwaardeertopic

Bericht door GuteFahrt » do 03 sep 2015, 15:41

Bij deze open ik een nieuwe draad waarvan er geloof ik nog niet een is in in het Nederlandse gedeelte. Al een tijdje loop ik met het idee rond en nu dan maar eens de daad bij de gedachte voegen, aangezien ik erg benieuwd ben in welke hoedanigheid er (nog steeds) wegen worden afgewaardeerd in Nederland en de verhalen daarachter. Maar er is meer; voorbeelden van afwaarderingen die doorslaan, maatregelen om afwaarderingen tot een succes te maken enzovoorts. Dit soort zaken kun je dan kwijt in dit topic. Zowel over genummerde als over niet-genummerde verkeersaders.

Om af te trappen heb ik een vraag: ik zie in Friesland op steeds meer plekken stukken GBOGOW-bubeko wegen waar je ook die snelheid aan mag houden, maar die wel een ETW bubeko markering hebben gekregen. Op de wegenwiki valt dat te lezen over bijvoorbeeld De N358 tussen Metslawier en Ternaard. Wat is hier precies de achterliggende gedachte (m.a.w. waarom zou men dit doen)? Dit levert toch alleen maar extra verwarring op?
Laatst gewijzigd door GuteFahrt op do 03 sep 2015, 18:38, 1 keer totaal gewijzigd.
krusefahrer's photostream

"Geloof niet te veel. Verbaas u niet te weinig."

Gebruikersavatar
Kaaiman
Secretaris
Berichten: 17386
Lid geworden op: ma 26 jun 2006, 16:54
Locatie: Hoogeveen
Contacteer:

Re: Het algemene afwaardeertopic

Bericht door Kaaiman » do 03 sep 2015, 16:09

GuteFahrt schreef:de draad bij de gedachte voegen
Even gecorrigeerd. :dyn_hyp:
Deur Drenthe • website over het Drentse provinciaal en rijkswegennet
@DeurDrenthe • volg het Drentse wegennieuws op Mastodon

boe!
2x5 autosnelweg
Berichten: 18233
Lid geworden op: di 19 jul 2005, 20:02
Locatie: Leusden

Re: Het algemene afwaardeertopic

Bericht door boe! » do 03 sep 2015, 17:16

-1
GuteFahrt schreef:Wat is hier precies de achterliggende gedachte (m.a.w. waarom zou men dit doen)?
Genoeg wegbeheerders die het verschil niet snappen tussen GOW en ETW en vervolgens de boel door elkaar halen. In Leusden is recent een weg opnieuw geasfalteerd. Belijning is ETW, snelheid is conform GOW. Ik ga nog wel een keer navragen bij de beleidsmedewerker wat daar de reden van is.

Gebruikersavatar
keokiracer
2x3 autosnelweg
Berichten: 8646
Lid geworden op: do 10 mar 2011, 3:52
Locatie: Halsteren
Contacteer:

Re: Het algemene afwaardeertopic

Bericht door keokiracer » do 03 sep 2015, 17:35

De Tholenseweg in Halsteren, liggen hoge drempels en van die plateaus waar bussen geen last van hebben maar de meeste auto's wel en een tweetal wegversmallingen. Is een 30-zone bibeko op een weg met amper huizen ernaast en een vrijliggend fietspad........
Er ligt geen DV-markering, dat dan weer niet :p
Youtube (Best of Dutch Dashcam serie)| Picasa | Flickr
Vinny: Ik stel voor om naast de Uitspraak van de Week ook de "Grootste betweter van de maand" te gaan nomineren. De Geelhoedaward of de Keokiracerring ofzo...

Gebruikersavatar
GuteFahrt
2x2 autosnelweg
Berichten: 7136
Lid geworden op: di 07 jun 2011, 22:39
Locatie: Waddenstad Harlingen
Contacteer:

Re: Het algemene afwaardeertopic

Bericht door GuteFahrt » do 03 sep 2015, 18:33

boe! schreef:
GuteFahrt schreef:Wat is hier precies de achterliggende gedachte (m.a.w. waarom zou men dit doen)?
Genoeg wegbeheerders die het verschil niet snappen tussen GOW en ETW en vervolgens de boel door elkaar halen. In Leusden is recent een weg opnieuw geasfalteerd. Belijning is ETW, snelheid is conform GOW. Ik ga nog wel een keer navragen bij de beleidsmedewerker wat daar de reden van is.
Aha. Wel, ik blijf gewoon 80 rijden maar of iedereen dat doet? Sommigen gaan twijfelen en rijden 70, weer anderen toch maar 60. Ik word er niet blij van.

Ik haalde de N358 aan tussen Ternaard en Metslawier maar sinds kort hetzelfde verhaal tussen Ternaard en Holwerd, al staat er bij het uitrijden van eerstgenoemde plaats wel een bord :A1-60: en aan de andere kant weer niet. Verder komt het in Friesland onder andere al voor op de N 393 en op de rondweg van (J)Irnsum, daarnaast tussen Oudemirdum en Sondel in Gaasterland.
krusefahrer's photostream

"Geloof niet te veel. Verbaas u niet te weinig."

jms
dorpsstraat
Berichten: 237
Lid geworden op: di 29 mei 2012, 10:38
Locatie: Groningen

Re: Het algemene afwaardeertopic

Bericht door jms » ma 07 sep 2015, 11:49

Afgelopen weekend heb ik dit ook meegemaakt op de N392 waar door de overvloedige regenval zestig ook geen verkeerd snelheid was. Wat je ook vaak ziet is dat korte zestig stukken ook etw-belijning krijgen. Veel mensen vinden dit logisch terwijl in principe de belijning van de weg de classificatie zou moeten volgen dit gebeurt bijvoorbeeld op de N393 tussen Vrouwenparochie en Sint-Annaparochie.

kees
expressweg
Berichten: 3408
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 23:21
Locatie: Het Bosch van de Hertog

Re: Het algemene afwaardeertopic

Bericht door kees » ma 07 sep 2015, 12:04

Kaaiman schreef:
GuteFahrt schreef:de draad bij de gedachte voegen
Even gecorrigeerd. :dyn_hyp:
Ik vond het anders wel een leuk woordgrapje.

Gebruikersavatar
Mandelsoft
expressweg
Berichten: 3228
Lid geworden op: za 26 sep 2009, 16:16
Locatie: Zoetermeer
Contacteer:

Re: Het algemene afwaardeertopic

Bericht door Mandelsoft » ma 07 sep 2015, 12:09

Volgens mij is er in Zuid-Holland geen enkele weg te vinden met SW-markering, terwijl dat wel zou kunnen op bijvoorbeeld de N470 of N206 tussen Katwijk en Noordwijk. Dit is waarschijnlijk alleen gedaan omdat je 80 mag en geen 100 :facepalm:
Sommige mensen zijn niet in een model te vatten...

Gebruikersavatar
Coen Tunnel
Voorzitter
Berichten: 32133
Lid geworden op: di 26 apr 2005, 11:39
Locatie: Aan de 🅰2️⃣8️⃣

Re: Het algemene afwaardeertopic

Bericht door Coen Tunnel » ma 07 sep 2015, 12:38

^^ Op de provinciale wegen misschien niet, op de rijkswegen wel (N57, N59).

Gebruikersavatar
Mandelsoft
expressweg
Berichten: 3228
Lid geworden op: za 26 sep 2009, 16:16
Locatie: Zoetermeer
Contacteer:

Re: Het algemene afwaardeertopic

Bericht door Mandelsoft » ma 07 sep 2015, 13:48

^^ Verdraaid! Nu je het zegt, zie ik dat de N59 op Goeree-Overflakkee en de N57 Europoort - Goeree-Overflakkee wel SW markering heeft. Maar ook dit is nog steeds vrij schraal;

Met dit wegbeeld zou de N206 voor dit deel wel zodanig als SW moeten worden gemarkeerd:
https://www.google.nl/maps/@52.2896356, ... 312!8i6656
Sommige mensen zijn niet in een model te vatten...

boe!
2x5 autosnelweg
Berichten: 18233
Lid geworden op: di 19 jul 2005, 20:02
Locatie: Leusden

Re: Het algemene afwaardeertopic

Bericht door boe! » ma 07 sep 2015, 13:59

Een stroomweg is in principe 100 km/u en een GOW 80 km/u. Als er geen plannen zijn om de snelheid op de trekken naar 100 km/u, dan kan ik mij voorstellen dat er GOW-markering wordt aangebracht zodat dit aansluit bij de geldende maximumsnelheid.

Gebruikersavatar
Kaaiman
Secretaris
Berichten: 17386
Lid geworden op: ma 26 jun 2006, 16:54
Locatie: Hoogeveen
Contacteer:

Re: Het algemene afwaardeertopic

Bericht door Kaaiman » ma 07 sep 2015, 14:46

Als ik het als wegbeheerder zou moeten regelen, ging het als volgt:
  • :G3: :A1-100: : groene middenvulling, doorgetrokken kantlijn
  • :G3: :A1-80: / :A1-70: : geen middenvulling, doorgetrokken kantlijn
  • :C9: : geen middenvulling, onderbroken kantlijn
Juridisch is de groene streep gekoppeld aan een Vmax van 100 km/u. (middels jurisprudentie)
Dat houdt dus in, dat indien er op een autoweg een snelheid lager dan 100 km/u geldt, de groene streep weggelaten moet worden. De weg is echter nog wel autoweg, dus stoppen in de berm mag in principe niet, er zijn ook geen erftoegangen. Een doorgetrokken kantlijn is daarom gepast.

Waar de N206 dus autoweg is met Vmax 80, zou die van mij dus SW-markering zonder groene vulling krijgen. Waar de N206 geen autoweg is, zou die van mij GOW-markering krijgen.

Volgens mij is de lijn die ik schets in de meeste provincies inmiddels beleid.

Weliswaar wordt nog steeds gecommuniceerd dat je aan de strepen de Vmax kunt aflezen, maar dat is in praktijk onjuist. Je kunt alleen het wegtype en het daarbij verwachte weggedrag aan de strepen aflezen. Enkel de groene streep heeft enige (juridische) zeggingskracht m.b.t. de Vmax.
Deur Drenthe • website over het Drentse provinciaal en rijkswegennet
@DeurDrenthe • volg het Drentse wegennieuws op Mastodon

Gebruikersavatar
GuteFahrt
2x2 autosnelweg
Berichten: 7136
Lid geworden op: di 07 jun 2011, 22:39
Locatie: Waddenstad Harlingen
Contacteer:

Re: Het algemene afwaardeertopic

Bericht door GuteFahrt » ma 14 sep 2015, 21:43

Ik heb een vraag m.b.t. het aankomen rijden op :zone-30: die nu in veel (de meeste) dorpen zijn ingesteld, althans in Friesland. Zijn er ook richtlijnen m.b.t. aangeven dat je een dorp met zo'n zone nadert of niet?

Het valt mij op dat er best wat dorpjes in de provincie zijn met een Vmax van 30, maar de wegen die naar deze plekjes toe leiden hebben nog geregeld Vmax 80. Lijkt mij niet echt prettig als je als ter plaatse niet bekende dan vol in de ankers moet, zeker niet als er ook nog wegversmallingen zijn aangebracht en je het motorvoertuig tot stilstand moet brengen.

Ik ken echter een voorbeeld uit de buurt van Harlingen (Kimswerd, niet al te lang geleden nog Vmax 50, nu :zone-30: zone), waarbij je tijdig met een :A1-60: bord min of meer al wordt geattendeerd op het feit dat de snelheid er nog verder uit moet. Dat vind ik persoonlijk beter en duidelijker in een dergelijke situatie.
krusefahrer's photostream

"Geloof niet te veel. Verbaas u niet te weinig."

Gebruikersavatar
Mandelsoft
expressweg
Berichten: 3228
Lid geworden op: za 26 sep 2009, 16:16
Locatie: Zoetermeer
Contacteer:

Re: Het algemene afwaardeertopic

Bericht door Mandelsoft » ma 14 sep 2015, 22:12

Kaaiman schreef: Dat houdt dus in, dat indien er op een autoweg een snelheid lager dan 100 km/u geldt, de groene streep weggelaten moet worden. De weg is echter nog wel autoweg, dus stoppen in de berm mag in principe niet, er zijn ook geen erftoegangen. Een doorgetrokken kantlijn is daarom gepast.

Waar de N206 dus autoweg is met Vmax 80, zou die van mij dus SW-markering zonder groene vulling krijgen. Waar de N206 geen autoweg is, zou die van mij GOW-markering krijgen.

Volgens mij is de lijn die ik schets in de meeste provincies inmiddels beleid.
Een beetje zoals de Zweedse praktijk; als de weg een autoweg is heb je een doorgetrokken kantstreep; anders is deze onderbroken. officiëel is het zo dat een doorgetrokken kantstreep betekent dat langzaam verkeer zoals fietsers van de rijbaan afmoeten, maar in de praktijk zie je dat alleen op autowegen; alleen op de Rv206 (wat een toeval! Zelfde wegnummer) heb ik het toegepast gezien op een niet-autoweg.
Sommige mensen zijn niet in een model te vatten...

Gebruikersavatar
GuteFahrt
2x2 autosnelweg
Berichten: 7136
Lid geworden op: di 07 jun 2011, 22:39
Locatie: Waddenstad Harlingen
Contacteer:

Re: Het algemene afwaardeertopic

Bericht door GuteFahrt » vr 18 sep 2015, 19:55

jms schreef:Wat je ook vaak ziet is dat korte zestig stukken ook etw-belijning krijgen. Veel mensen vinden dit logisch terwijl in principe de belijning van de weg de classificatie zou moeten volgen dit gebeurt bijvoorbeeld op de N393 tussen Vrouwenparochie en Sint-Annaparochie.
Ik denk dat je hier het stukje N393 tussen Vrouwbuurtstermolen en Vrouwenparochie bedoelt, aan de Stienzer kant. Dit betreft die korte :zone-60:.

De N393 in Vrouwenparochie ligt er momenteel erg slecht bij qua wegdek, dit wordt op korte termijn verholpen:

http://www.fryslan.frl/froubuurt

Dat proces gaat echter ook (deels) gepaard met afwaardering:

http://www.fryslan.frl/14600/wat-gaat-er-gebeuren/
krusefahrer's photostream

"Geloof niet te veel. Verbaas u niet te weinig."

jms
dorpsstraat
Berichten: 237
Lid geworden op: di 29 mei 2012, 10:38
Locatie: Groningen

Re: Het algemene afwaardeertopic

Bericht door jms » vr 18 sep 2015, 21:52

Nee ik bedoelde het stuk tussen Vrouwenparochie en Sint-Anne.

https://www.google.nl/maps/@53.2783588, ... 312!8i6656

mvalkenburg
autoweg
Berichten: 1334
Lid geworden op: ma 15 sep 2008, 13:26

Re: Het algemene afwaardeertopic

Bericht door mvalkenburg » vr 18 sep 2015, 22:29

Hier moest ook zo nodig afgewaardeerd worden, is op de historische streetview beelden ook goed te zien. Er zit 1 kruising bij die zogenaamd gevaarlijk zou zijn, en daarvoor is een chicane aangelegd, daar is deze gemeente sowieso gek op. https://goo.gl/maps/P0sT2

Gebruikersavatar
GuteFahrt
2x2 autosnelweg
Berichten: 7136
Lid geworden op: di 07 jun 2011, 22:39
Locatie: Waddenstad Harlingen
Contacteer:

Re: Het algemene afwaardeertopic

Bericht door GuteFahrt » vr 18 sep 2015, 22:39

jms schreef:Nee ik bedoelde het stuk tussen Vrouwenparochie en Sint-Anne.

https://www.google.nl/maps/@53.2783588, ... 312!8i6656
OK, maar dat is geen "zestig stuk," daar mag je gewoon 80. Zie mijn openingspost.

@mvalkenburg: ik ken 'm, kwam daar geregeld langs een paar maanden geleden. Vreemd geval is dat. Die rotonde even verderop ligt er ook wat raar in.
krusefahrer's photostream

"Geloof niet te veel. Verbaas u niet te weinig."

Gebruikersavatar
Wouter N14
Moderator
Berichten: 21917
Lid geworden op: vr 08 jul 2005, 12:56
Locatie: Roosendaal

Re: Het algemene afwaardeertopic

Bericht door Wouter N14 » vr 18 sep 2015, 22:43

Ik zag laatst trouwens ook dat de provinciale weg door Hoorn is afgewaardeerd van bubeko-80 naar bibeko-70. Op zich erg logisch, maar ik vond het juist zo'n mooie uitzondering op de veel te ruime komgrenzen die we al zoveel hebben :(
Het mooiste overkomt je, het minste is bedacht. Freek de Jonge

mvalkenburg
autoweg
Berichten: 1334
Lid geworden op: ma 15 sep 2008, 13:26

Re: Het algemene afwaardeertopic

Bericht door mvalkenburg » vr 18 sep 2015, 22:51

GuteFahrt schreef:@mvalkenburg: ik ken 'm, kwam daar geregeld langs een paar maanden geleden. Vreemd geval is dat. Die rotonde even verderop ligt er ook wat raar in.
Ja die rotonde is ook een gedrocht. Rij het stuk meestal op de motor, dus dan kun je zowel de slinger als de rotonde mooi rechtdoor rijden.

En om nog even in de buurt te blijven: Dit https://goo.gl/maps/IT7Gm moest ook zo nodig verlaagd worden van 80 naar 60. Niet dat het je ooit lukte om hier de 80 te halen vanwege sukkelaars voor je, maar daar is nu de VMax ook netjes op aangepast.

Emil
verkeersader
Berichten: 930
Lid geworden op: di 25 okt 2011, 11:07

Re: Het algemene afwaardeertopic

Bericht door Emil » zo 25 okt 2015, 18:10

GuteFahrt schreef:Maar er is meer; voorbeelden van afwaarderingen die doorslaan, maatregelen om afwaarderingen tot een succes te maken enzovoorts. Dit soort zaken kun je dan kwijt in dit topic.
Om dit topic wat leven in te blazen... De N262 (Roosendaal - Belgische grens) is denk ik het beste voorbeeld in Nederland van een afgewaardeerde weg zonder enige vorm van nut of noodzaak. De N262 is in 2012 in het kader van 'duurzaam veilig' afgewaardeerd van een 2x2 autoweg (100km/h) naar GOW zonder autoweg status. De enige kruising van de weg (waar vroeger alleen mocht worden overgestoken) is omgedoopt tot nutteloze rotonde waar een hoop CO2 wordt verspilt. Op de hele weg is inhalen niet toegestaan, terwijl het bijna overal zeer overzichtelijk is. Onbegrijpelijk dat de provincie heeft bedacht dat een GOW vast wel veiliger zal zijn dan een 2x2 autoweg.. :confuuuse:

Op Streetview zijn de beelden uit de goeie ouwe tijd nog terug te vinden. https://www.google.nl/maps/@51.4837419, ... 312!8i6656

RSK
Penningmeester
Berichten: 7088
Lid geworden op: do 19 sep 2013, 11:40
Locatie: Knooppunt Bodegraven
Contacteer:

Re: Het algemene afwaardeertopic

Bericht door RSK » zo 25 okt 2015, 22:37

Toen ik een tijdje terug vanuit Roosendaal in Essen ging tanken, viel me op dat de oude contouren nog goed te zien waren. Eeuwig zonde, al kan ik me zo voorstellen dat hier ook een kostenfactor in zit: het bedient vrijwel geen verkeer en moet wel onderhouden worden. Maar dat rechtvaardigt nog niet het opdoeken van de autowegstatus en het inhaalverbod.

Overigens zit een volgende afwaardering in de pijplijn: ik heb me nog niet helemaal verdiept in het nieuwe verkeerscirculatieplan voor Reeuwijk-Brug, maar wel de hoofdlijnen doorgelezen. De Raadhuisweg wordt een Zone 30, maar omdat het asfalt nog wel erg nieuw is, blijft dat gelukkig liggen (voorkeur ging uit naar klinkers). Het vrijliggende fietspad moet een voetpad worden, de fietsers moeten de rijbaan op om samen met wat plantenbakken als aanvullende snelheidsremmers te fungeren. Eerlijk gezegd snap ik niet hoe slecht de nieuwe randweg is ontworpen als dergelijke draconische maatregelen nodig zijn om verkeer uit die straat te weren. Het voornaamste probleem was de drukte (rond 20.000 mvt per dag), maar dat gaat grotendeels naar de randweg toe.
Ceterum censeo arcum Bodegravum construendam esse.

Gebruikersavatar
GuteFahrt
2x2 autosnelweg
Berichten: 7136
Lid geworden op: di 07 jun 2011, 22:39
Locatie: Waddenstad Harlingen
Contacteer:

Re: Het algemene afwaardeertopic

Bericht door GuteFahrt » di 24 nov 2015, 12:22

De aanpak van de N393 t.h.v. Vrouwenparochie is inmiddels afgerond . Volgende week maandag is er een officiële opening.

Gister ben ik er langsgekomen en de situatie is een beetje vergelijkbaar geworden met de dorpspassage van Twijzel, op de N355. Het grootste gedeelte heeft z'n Vmax van 50 behouden, enkel de "echte" dorpskern is een :zone-30: geworden. Er zijn niet of nauwelijks kruisende wegen dus qua voorrang verlening valt het mee.

Het asfalt ter plaatse heeft een rode toplaag gekregen en ligt er als een biljartlaken bij. De rotonde aan de westkant is ook opnieuw geasfalteerd. Een zegen, want het wegdek was tot voor kort bar slecht.

Ik vraag me wel af of er helemaal niet meer aan de situatie gesleuteld gaat worden, want er zijn bijna geen rariteiten ingepast als versmallingen of obstakels. Op zich prettig, maar waarschijnlijk is het wachten op geklaag dat men de Vmax aan de laars lapt en dan ga je dat vanzelf nog wel krijgen.
krusefahrer's photostream

"Geloof niet te veel. Verbaas u niet te weinig."

nederland24
2x2 autosnelweg
Berichten: 5540
Lid geworden op: vr 04 sep 2009, 19:22
Locatie: Breda

Re: Het algemene afwaardeertopic

Bericht door nederland24 » di 24 nov 2015, 18:09

Zones 30km/u zijn niet bedacht voor het doorgaande verkeer. Ik mag hopen dat het doorgaande verkeer een andere route heeft gekregen?

jms
dorpsstraat
Berichten: 237
Lid geworden op: di 29 mei 2012, 10:38
Locatie: Groningen

Re: Het algemene afwaardeertopic

Bericht door jms » do 26 nov 2015, 13:05

Het is niet bepaald een doorgaande route van regionaal belang maar toch de enige doorgaande weg door het dorp, uiteraard is er geen alternatief...

nederland24
2x2 autosnelweg
Berichten: 5540
Lid geworden op: vr 04 sep 2009, 19:22
Locatie: Breda

Re: Het algemene afwaardeertopic

Bericht door nederland24 » do 26 nov 2015, 19:52

De 30km/u zones zijn bedoeld voor bestemmingsverkeer. Tenminste volgens het duurzaam veilig principe.

Gebruikersavatar
GuteFahrt
2x2 autosnelweg
Berichten: 7136
Lid geworden op: di 07 jun 2011, 22:39
Locatie: Waddenstad Harlingen
Contacteer:

Re: Het algemene afwaardeertopic

Bericht door GuteFahrt » za 28 nov 2015, 10:27

^^ Zoiets ja.

De N393 gaat er hoe dan ook hard op achteruit. De andere parochies hebben ook al bebouwde kommen met :zone-30: . Tzummarum ook. :nothanks:
krusefahrer's photostream

"Geloof niet te veel. Verbaas u niet te weinig."

Gebruikersavatar
Jackbauer1350
2x3 autosnelweg
Berichten: 7874
Lid geworden op: ma 21 nov 2011, 22:03
Locatie: Wijdemeren
Contacteer:

Re: Het algemene afwaardeertopic

Bericht door Jackbauer1350 » za 28 nov 2015, 13:41

Die 30 zone in de N355 vind ik ook een raar geval aangezien dat toch een doorgaande weg is. Er zijn amper, eigenlijk geen remmende maatregelen. Enige herkenning is rood asfalt. Naar mijn idee het is Duurzaam Schijnveilig.

jms
dorpsstraat
Berichten: 237
Lid geworden op: di 29 mei 2012, 10:38
Locatie: Groningen

Re: Het algemene afwaardeertopic

Bericht door jms » za 28 nov 2015, 14:11

Ik heb daar dan ook altijd moeite om de snelheid onder de 60 te houden.

Gebruikersavatar
GuteFahrt
2x2 autosnelweg
Berichten: 7136
Lid geworden op: di 07 jun 2011, 22:39
Locatie: Waddenstad Harlingen
Contacteer:

Re: Het algemene afwaardeertopic

Bericht door GuteFahrt » za 28 nov 2015, 16:00

Jackbauer1350 schreef:Die 30 zone in de N355 vind ik ook een raar geval aangezien dat toch een doorgaande weg is. Er zijn amper, eigenlijk geen remmende maatregelen. Enige herkenning is rood asfalt. Naar mijn idee het is Duurzaam Schijnveilig.
Naar mijn mening gaat die vlieger van "Duurzaam Schijnveilig" (of beter, duurzaam verkl**t) nog steeds op als er wel 'remmende maatregelen' worden getroffen. Wat dat ook maar moge inhouden.
krusefahrer's photostream

"Geloof niet te veel. Verbaas u niet te weinig."

Plaats reactie