Minst fijne/mooie snel/N-wegen

Bespreek hier alles over de Nederlandse autosnelwegen, wat je niet in de andere subfora kwijt kunt. Zoals geschiedenis, gebruik, knooppunten, aansluitingen, intensiteiten, etcetera.

Moderator: Moderatoren

red28
polderweggetje

Minst fijne/mooie snel/N-wegen

Bericht door red28 » wo 30 nov 2016, 20:03

Na het welbekende ''mooiste snelweg'' topic op dit forum dacht ik dat het weleens tijd is voor de minst fijne/mooie snel/N-weg die ons land kent! :facepalm:

Graag ook even onderbouwen waarom :D !

Aan mij de eer om af te trappen;

1. Met stip op één, de A15. Vooral het stuk Tiel-Deil ervaar ik als een vervelende weg om te rijden, veel vrachtverkeer, kleine ruimtes, groot snelheidsverschil en continu de betonnen bak van de Betuwelijn naast je...
2. De N65 tussen Tilburg en Den Bosch. Veel flitspalen en geen groene golf aanwezig waardoor je vaak voor elke kruising moet stoppen.
3. A73 Venlo-Maasbracht. Oersaaie weg met weinig zicht op de mooie omgeving die zich daar al begint te vormen. Ook de stukken met max. 100km/h rond Roermond en Venlo maken het dat deze weg vaak tergend langzaam voorbij raast :sadley: .
4. N50 tussen Emmeloord en Hattemerbroek. Vind dit persoonlijk de meest saaie weg van Nederland. Altijd als ik hier rijdt begin ik spontaan moe te worden... ;). Overigens maakt de brug bij Kampen nog iets goed!
5. N44 Den Haag-Wassenaar. Weinig ruimte, opgefokt stadsverkeer, flitspalen, veel vrachtverkeer, nee deze weg probeer ik altijd te mijden!

Nou, het potje azijn is weer op! Morgen kunnen we weer vrolijk genieten van het asfalt wat wel de moeite waard is in Nederland, en dat is er gelukkig zat ;) !

Gaiajohan
autoweg

Re: Minst fijne/mooie snel/N-wegen

Bericht door Gaiajohan » wo 30 nov 2016, 20:20

Hmm..

1. A2 tussen Maasbracht en Eindhoven. Smal, druk en in noordelijke richting een ramp
2. N910, had nooit een N-weg mogen zijn. Vrachtverkeer wordt geweerd, smal, gevaarlijk gemaakt door middel van gevaarlijke palen ergens op de weg. Ronduit een irritante weg om te rijden met al die kruisingen erin waar je rare slingers moet maken..
3. Alle N9xx wegen in het Westerkwartier. De N981 is gewoon kapot gemaakt met 30kmh door Opende, zonder alternatief. Nee, de Kaleweg is GEEN alternatief, of je moet m maar ombouwen naar GOW. N980 moet eigenlijk worden uitgebouwd veel dorpen, N978.. Hoe kan zo'n polderweggetje ooit een N-nummer hebben.. Eigenlijk mist het hele Westerkwartier een goede Oost-west weg.. behalve de N388 is er niks..
4. A27 tussen de A1 en de A6. Opgefokt hobbeldehobbel, gewoon dramatisch..
5. N50 tussen Emmeloord en Hattemerbroek. Vreselijk saai
Duurzaam Veilig: Doar wor je kregel van!

Coen Tunnel
Voorzitter

Bericht door Coen Tunnel » wo 30 nov 2016, 20:48

Een paar wegen waar ik aan moet denken.
  • N50 Hattemerbroek-Kampen: weg die ik dagelijks moet gebruiken voor mijn werk. Te smal, te druk, nerveus rijden door meermaals invoegen. Na Kampen is de weg rustiger en beter te doen.
  • N2 door Maastricht: niet meer van deze tijd dat de snelweg wordt onderbroken en je langs meerdere VRI's door de stad gaat. Gelukkig is dat binnenkort verleden tijd.
  • A27/A58 St. Annabosch-Galder: ondanks de mooie troeteleik van Anneville een veel te drukke weg met veel vrachtverkeer dat al vrij vroeg voorsorteert voor KP Galder, waarna je met heel lage snelheid door de klaverlus gaat en het lastig invoegen is op de A16. Soms sla ik bij Hooipolder af en rij ik over de A59 naar de A16. Iets om en ondanks de VRI bij Hooipolder rijdt het dan wel even fijn door.
  • N319 Zutphen-Winterswijk: best een aardige omgeving, maar dit is een belangrijke route naar de Achterhoek die voor geen meter opschiet.
  • A12 Waterberg-Oud-Dijk: erg drukke weg met vaak files. Landschappelijk niet onaardig maar het rijdt in de spits zo vervelend.

Wouter N14
Moderator

Bericht door Wouter N14 » wo 30 nov 2016, 20:58

Eerste ingeving:
A4 Den Haag - Burgerveen: overdag is 100 tergend traag
Diverse wegen in het Westland: ze zijn zeldzaam aldaar, maar er zijn nog stukken waar je 80 mag. Alleen heeft bijna niemand dat door.
Het mooiste overkomt je, het minste is bedacht. Freek de Jonge

Basjuh1981
autoweg

Bericht door Basjuh1981 » wo 30 nov 2016, 21:17

^^ Ben het roerend met je eens. Als ik naar mijn vader rijdt (Den Haag - 's-Gravenzande), heb je bij Poeldijk nog de mogelijkheid in in te halen. Daarna is het drama. Ik rij daarom zo veel mogelijk binnendoor. Dan kom ik niet zoveel verkeer tegen.

verfmeer95
expressweg

Bericht door verfmeer95 » wo 30 nov 2016, 21:41

^^ Ik vind het met dat 80 waar je 60 mag wel meevallen. Zeker op de grotere wegen (Ring N211, N213, N222 en N223). Ik kan wel begrijpen dat op bijv. het 80 stuk van de N211 tussen Poeldijk en 's-Gravenzande maar 60 wordt gereden, aangezien dit wegbeeld en dit wegbeeld sprekend op dit wegbeeld of dit wegbeeld, waarbij die eerste twee :A1-80: zijn, en de laatste twee :A1-60: . Als die laatste voorbeelden dan ook nog met flitsers worden gehandhaafd, vindt ik het niet raar dat mensen bij die andere wegen het ook op 60 houden.

Bovendien is bijv. de N220 pas ergens in de afgelopen jaren van 60 naar 80 gegaan, en daardoor zie je daar nog wel eens mensen te langzaam rijden.

Rein
2x3 autosnelweg

Bericht door Rein » wo 30 nov 2016, 21:54

Als het gaat om saaie wegen dan is dit mijn top 3:

1. A2 Den Bosch - Eindhoven en dan met name het stuk tussen Vught en Boxtel met die ellenlange rij hoge bomen. Ik word er spontaan depressief van.
2. A7 Purmerend - Hoorn. Vrij recht en door saai landschap.
3. A28 tussen Meppel en Hoogeveen. Op een bepaalde manier ook erg saai.

Als het gaat om wegen die niet fijn zijn om te rijden dan is dit mijn top 3:

1. A2 Amsterdam - Utrecht door de Vmax van 100 km/h en de trajectcontrole. Sowieso is 100 km/h op een snelweg al traag, maar op deze weg is het natuurlijk helemaal verschrikkelijk. Om mijn leed te beperken zet ik er tussen de verschillende deeltrajecten even flink het gas op.
2. A1 tussen KP Eemnes en Barneveld. Het is daar altijd druk en daarmee een erg vervelende weg om te rijden. De Vmax kan je daar zelden halen (m.u.v. bij Amersfoort).
3. A10 west en wederom door de belachelijk lage Vmax en de trajectcontrole. Sinds de A5 open is mijd ik de A10 west als de pest. En dat terwijl ik het qua omgeving eigenlijk een mooie weg vind.

fonsoy
stadsweg

Bericht door fonsoy » wo 30 nov 2016, 22:51

1. N203/N246/A8 dwars door krommenie. Veel VRI's,erg druk en veel baanwisselingen met veel asociale chauffeurs. Er is ook vaak file. Dit is de route voor relaties van Amsterdam (noord) naar Alkmaar.
2. A59 langs alle Brabantse dorpjes (tussen Waalwijk en Den Bosch). Niets dan geluidsschermen zichtbaar.
3. A15 is inderdaad een vreselijk saaie weg door de betonnen spoorbak die er naast ligt. Het landschap aan de andere kant spreekt me ook niet enorm aan.
4. A12 tussen Lunetten en Maanderbroek krijgt een speciale vermelding. Prachtige route, echter vind ik het irritant hoeveel mensen daar, als het met 130 mag, met 100 links rijden als de plusstrook dicht is. Verder is de snelheidslimiet t.h.v. Bunnik ook erg laag met 100.

Willem
2x4 autosnelweg

Bericht door Willem » do 01 dec 2016, 13:47

Alle snelwegen met een Vmax van :A1-80:, dus de A10-west en het deel op de A13/A20 vind ik vervelend rijden.
Verder vind ik de A7 tussen Hoorn en de Afsluitdijk erg saai.

JGB07
dorpsstraat

Bericht door JGB07 » do 01 dec 2016, 15:48

^^
Met stip voor mij: de A5 van Raasdorp naar Coenplein en Vice Versa.
Al dat gehobbel op die viaducten en andere kuilen, vindt die weg beslist niet comfortabel.

De weg zelf is overigens wel mooi en geeft ergens een futuristisch gevoel zo hoog tussen de kantoren te rijden:)

Afrit13
verkeersader

Bericht door Afrit13 » do 01 dec 2016, 16:15

Vervelende wegen vind ik:

A1 Barneveld-Hoevelaken; altijd druk als ik er kom.
A30; als het niet druk is is het een fijne weg, maar als het druk is stroopt de linkerbaan soms gigantisch op.
A50 Grijsoord-Ewijk; druk, mensen rijden niet door, etc. etc. Wel een mooie weg over de rivier.
N325 in de kom van Nijmegen; het is zonde dat ze een goede weg hebben verpest naar een irritante stadsweg.
N226 Amersfoort-Woudenberg; heel druk, wordt niet doorgereden.

Basjuh1981
autoweg

Bericht door Basjuh1981 » do 01 dec 2016, 17:23

verfmeer95 schreef:Bovendien is bijv. de N220 pas ergens in de afgelopen jaren van 60 naar 80 gegaan
Waar dan? Welliswaar de oude situatie, dus voor de verbouwing van de Oranjesluisweg en Westerlee, maar bij Maasdijk is het al zeker 10 jaar 60, misschien wel langer. Vanaf de Oranjesluis is het 80. Ik dacht dat ter hoogte van de Woutersweg het weer 60 werd.

harry
Wegnummerfotograaf

Bericht door harry » do 01 dec 2016, 17:38

Rein schreef:1. A2 Den Bosch - Eindhoven en dan met name het stuk tussen Vught en Boxtel met die ellenlange rij hoge bomen. Ik word er spontaan depressief van.
Ik kan me geen hoge bomen herinneren op dat stuk.
Wel op het stuk Liempde-Best, waar het juist een fraai stuk weg oplevert. Alsof je op een brede oprijlaan rijdt.
https://wegnummers.nl foto's van genummerde wegen in Europa (o.a. NBA: https://wegnummers.nl/nba)
http://borden.plaatsengids.nl foto's van plaatsnaamborden
--Harry.

verfmeer95
expressweg

Bericht door verfmeer95 » do 01 dec 2016, 18:39

Basjuh1981 schreef:
verfmeer95 schreef:Bovendien is bijv. de N220 pas ergens in de afgelopen jaren van 60 naar 80 gegaan
Waar dan? Welliswaar de oude situatie, dus voor de verbouwing van de Oranjesluisweg en Westerlee, maar bij Maasdijk is het al zeker 10 jaar 60, misschien wel langer. Vanaf de Oranjesluis is het 80. Ik dacht dat ter hoogte van de Woutersweg het weer 60 werd.
Bij de Woutersweg is het nu ook 80. Ik dacht dat het vroeger meer 60 was, maar Streetview is er pas sinds 2009, en toen was men al met de wegwerkzaamheden bezig.

Willem
2x4 autosnelweg

Bericht door Willem » do 01 dec 2016, 21:50

Meestal hang je daar wel achter iemand die stug 55 blijft rijden.....

Vinny
4x5 autosnelweg

Bericht door Vinny » do 01 dec 2016, 22:34

Willem schreef:Alle snelwegen met een Vmax van :A1-80:, dus de A10-west en het deel op de A13/A20 vind ik vervelend rijden.
Ik vind persoonlijk de A 6 wel saaier. Vervelend rijden vind ik geen enkele snelweg (of N weg) bij voorbaat, er zijn wel punten in het wegennet die ik liever mijd, zoals knooppunt Joure of de verbindingsboog van de A 10 west naar de A 10 zuid met een aanhangwagen (Eén keer gedaan, was billenknijpen). Qua N wegen vind ik wegen met veel VRI's erg vervelend, zoals de N 207. Ik vind rotondes minder erg, maar daar ben ik kennelijk de enige van hier op het forum :dyn_hyp:
Let op: Sarcasmemodus over een lengte van 10 kilometer.

R-R-L
dorpsstraat

Bericht door R-R-L » do 01 dec 2016, 23:42

Afrit13 schreef:Vervelende wegen vind ik:

A1 Barneveld-Hoevelaken; altijd druk als ik er kom.
A30; als het niet druk is is het een fijne weg, maar als het druk is stroopt de linkerbaan soms gigantisch op.
A50 Grijsoord-Ewijk; druk, mensen rijden niet door, etc. etc. Wel een mooie weg over de rivier.
N325 in de kom van Nijmegen; het is zonde dat ze een goede weg hebben verpest naar een irritante stadsweg.
N226 Amersfoort-Woudenberg; heel druk, wordt niet doorgereden.
Allemaal wegen die ik vaak rij, spijker op de kop.

A12 vanaf Grijsoord naar het oosten is ook verschrikkelijk, het rijdt er nooit door. Vanaf Duiven is het nog erger, blij dat ik verhuisd ben en daar nooit meer kom.

duikgek89
2x2 autosnelweg

Bericht door duikgek89 » vr 02 dec 2016, 1:47

^^ Meestal omdat er zo'n 110 idioot links aan het plakken is. Het zou al helpen als men OF gewoon ging autorijden OF zou bedenken dat ze teveel tijd hebben en dan gewoon met 85 rechts gaan rijden tussen de vrachtwagens. En dan gaan ze bij Oud-dijk het liefst dwars over de weg en het puntstuk de A18 richting Varsseveld op...

De A2 vind ik ook vervelend. Met name dat gigantische stuk waar het breed genoeg is om gewoon 180 te rijden maar waar je dan overdag maar 100 mag. Op het westelijke deel van de A12 heb je dat verplichte onnodige getreuzel ook.

De vervelendste N-weg gaat voor mij, op de stukken die ik me goed kan herinneren tussen:
N325 bij Lent
N65 Vught - Tilburg
N59, te druk, schiet niet op

Maar ik kan me eerlijk gezegd weinig N-wegen herinneren die ik fijn vind rijden.

sven_engelen
expressweg

Bericht door sven_engelen » vr 02 dec 2016, 8:44

Minst mooie snelwegen:
1. A67: Knooppunt Zaarderheiken - Geldrop. Saai eentonig landschap...
2. A15 Nijmegen - Deil. Idem
3. A58 Eindhoven - Tilburg. Het landschap is niet eentonig maar het duurt en het duurt..

Minst fijne snelwegen:
1. A67 (ja daar is ie weer) Knooppunt Zaarderheiken - Eindhoven. Veel te veel vrachtverkeer op een 2x2 snelweg waardoor er files ontstaan.
2. A16 Rotterdam. Hobbel de hobbel de hobbel. Geldt ook voor de A4 Den Haag - Amsterdam trouwens dus een gedeelde tweede plaats.
3. A2 Het vonderen - Kerensheide. Als de spitsstrook open staat is het druk... Veel te druk...
4. A58 Eindhoven - Breda. In de spits ook veel te druk. Veel file en weinig doorstroming.
Svenlo

GuteFahrt
2x2 autosnelweg

Bericht door GuteFahrt » vr 02 dec 2016, 9:12

Vinny schreef:
Willem schreef:Alle snelwegen met een Vmax van :A1-80:, dus de A10-west en het deel op de A13/A20 vind ik vervelend rijden.
Ik vind persoonlijk de A 6 wel saaier.
Hier ben ik het met jullie beide eens, waarbij ik wil aantekenen dat het predikaat "saai" op de A7 bij mij begint bij Purmerend. De A6 vind ik het allersaaist en dan gaat het over het gedeelte door Flevoland, Ketelbrug uitgezonderd (idem voor N50 Eilandbrug, maar ik vind de N50 nog wel te pruimen). Wat ik me ervan kan herinneren gaat de A37 mijn top 3 van minst mooi completeren, al is dat alweer even geleden.

Nummer 4 uit de regio is de A31, wegvak Harlingen-Leeuwarden.

Minst fijn, dan gaat het over N-wegen. De N99 en de N242 komen dan het eerst in mij op. Gelukkig kom ik daar niet al te vaak meer.

@sven_engelen: de A15 is voor mij meer uitzondering dan regel maar ik herinner me wel mooie vergezichten op de Utrechtse Heuvelrug al rijdend vanaf Deil ri. Nijmegen.
krusefahrer's photostream

"Geloof niet te veel. Verbaas u niet te weinig."

Jackbauer1350
2x2 autosnelweg

Bericht door Jackbauer1350 » vr 02 dec 2016, 9:16

Minst mooie wegvakken:

A28 - tussen de Witte Molen en Groningen
A67 - grens Limburg/Noord-Brabant en ongeveer de grens DE
A15 - Rond Hardinxveld-Giesendam/Sliedrecht
N50 - 2+1 alternerend deel (ondanks dat het vanwege de wegindeling een uniek stuk weg is voor Nederland)
N57 - segment over Voorne-Putten
Allemaal vanwege die stomme betonnen barrier als rijbaanscheiding. Zijn er vast nog een paar die ik even vergeten ben.

Minst fijne om te rijden.
N201 - In ieder geval het deel wat ik het meeste rijd, tussen Hilversum en de A2
N236
Beide zijn in de spitsen vaak niet te genieten.
A4 tussen Leiden en PC Plein. Soort waterbed vanwege de ondergrond. Zelfde geldt voor delen van de A16 en A20.
Gaiajohan schreef:Hmm..

4. A27 tussen de A1 en de A6. Opgefokt hobbeldehobbel, gewoon dramatisch..
Is inmiddels een stuk vlakker geworden.

Basjuh1981
autoweg

Bericht door Basjuh1981 » vr 02 dec 2016, 16:54

verfmeer95 schreef:
Basjuh1981 schreef:
Bij de Woutersweg is het nu ook 80. Ik dacht dat het vroeger meer 60 was, maar Streetview is er pas sinds 2009, en toen was men al met de wegwerkzaamheden bezig.
Ruim 15 jaar geleden was het vanaf Oranjesluis tot en met Hoek van Holland, met uitzondering de verkeerslichten bij Heenweg, 80. Maar beter dat die 60 weer terug gedraaid is. Welke idioot dat verzonnen heeft...

Pino
2x5 autosnelweg

Bericht door Pino » vr 02 dec 2016, 17:34

GuteFahrt schreef:Hier ben ik het met jullie beide eens, waarbij ik wil aantekenen dat het predikaat "saai" op de A7 bij mij begint bij Purmerend. De A6 vind ik het allersaaist en dan gaat het over het gedeelte door Flevoland, Ketelbrug uitgezonderd (idem voor N50 Eilandbrug, maar ik vind de N50 nog wel te pruimen).
De A6 heeft nog wel een paar dingetjes die het leven aangenaam maken. Vanaf Lelystad heb je nog de afleiding van de dijk langs de weg en de enorme windmolens, en tussen Lelystad en Almere is het uitzicht weids met nog best een paar aardige boompartijen. de Noordoostpolder vind ik dramatisch saai daarentegen. De A7 door Noord-Holland is al even interessant als het gehele Noorderkwartier.

De A15 heb ik in mijn jeugd zeer regelmatig gereden: wonend in Rotterdam op familiebezoek in het Nijmeegse. Ook voor opening van de Betuwelijn vond ik het al een supersaaie weg. Dat je nu tegen een betonbak aankijkt, wil niet zeggen dat het uitzicht vroeger interessanter was. Het was oneindig ruilverkaveld weidegebied dat nooit weids werd, maar waaraan je de leukigheidjes die het Rivierenland op zich best heeft vanaf de snelweg gewoon nooit te zien krijgt. Dat een korte fase waarin je uitzicht hebt op de Utrechtse Heuvelrug als hoogtepunt geldt, laat dan wel zien hoe hopeloos armoedig het is.

De snelwegen door de Peel vind ik ook eentonig, dus A67 en A2 Eindhoven - Maasbracht. Verder zijn er niet zoveel snelwegen waarvan ik het landschap vervelend vind. Dat het er vervelend rijden kan zijn als gevolg van drukte of matig onderhoud is natuurlijk een tweede. Alleen van de A27 Everdingen - Breda weet ik niet of ik daar nu een negatief gevoel bij heb vanwege het saaie landschap of toch primair vanwege het vervelende rijden.

brytje008
verkeersader

Bericht door brytje008 » vr 02 dec 2016, 17:44

^^ Ik vind sowieso dat de meeste Nederlandse snelwegen het qua uitzicht op natuur etc. bij lange na niet zo mooi zijn vergeleken met andere Europese landen. (ik ben sowieso geen fan van vlak landschap dat even gezegd). Ik vind de A28 het stuk door de Veluwe altijd wel mooi of in ieder geval iets hebben. Ook de A1 die door de veluwe loopt. Veder vind ik de A2 vanaf Maastricht richting luik wel mooi, omdat dit al een soort 'buitenlands gevoel geeft'. De A16 vind ik ook een fijne snelweg, maar meer qua rijden en omdat het me een vakantie gevoel geeft zoals vroeger. Sommige stukken van de A7 vind ik ook wel mooi.
Touren is rough so you got to be tough

Coen Tunnel
Voorzitter

Bericht door Coen Tunnel » vr 02 dec 2016, 17:59

Pino schreef:De A6 heeft nog wel een paar dingetjes die het leven aangenaam maken. Vanaf Lelystad heb je nog de afleiding van de dijk langs de weg en de enorme windmolens, en tussen Lelystad en Almere is het uitzicht weids met nog best een paar aardige boompartijen. de Noordoostpolder vind ik dramatisch saai daarentegen.
Maar in Friesland heb je dan nog weer de passage van het Tjeukemeer. En ten noorden van Bant gaat de A6 ook nog een stukje door het bos. Al met vind ik de A6 best een aardige weg, zoals ik al eens heb betoogd. De voor Nederlandse begrippen fraaie VZP's (met name Aalscholver en Lepelaar) zijn een aardige toevoeging.

De afstanden in Nederland zijn dermate klein dat een weg nooit gigantisch lang door eentonig gebied gaat. Een weg als de Franse A10 vind ik een stuk saaier. Maar op een aantal van de genoemde snelwegen kom ik ook niet vaak, dus dan is het misschien nog leuk omdat je er niet vaak komt. En wonende in Zwolle ben ik qua mooie snelwegen wel goed voorzien met de A50 en A28 richting zuiden.

A28 tussen Meppel en Hoogeveen vind ik overigens wel saai en ook vaak druk waardoor het vervelend rijdt met dikwijls inhalende vrachtwagens, maar verder naar het noorden heeft de A28 nog een aantal mooie delen, vooral het parkway-achtige deel ten noorden van Spier. 8-)

brytje008
verkeersader

Bericht door brytje008 » vr 02 dec 2016, 18:26

^^ Wegen die je nog nooit gereden hebt of bijna niet komt zijn inderdaad het leukst. Soms kan je dan ook echt veranderingen zien ( als je er echt lang niet gereden hebt).

In Nederland heb je door de korte afstanden inderdaad meer variatie onderweg. Toch is het ook altijd wel het zelfde. Stukje bos, stuk weilanden en vervolgens rijd je weer op een ring van een stad, om maar even wat te noemen. Dus in principe is het in Nederland ook wel eentonig alleen zit er meer variatie in dan bijvoorbeeld in Frankrijk.
Touren is rough so you got to be tough

Coen Tunnel
Voorzitter

Bericht door Coen Tunnel » vr 02 dec 2016, 18:38

^^ Afgezien van het korte stukje A28 door Zwolle is de A50 naar Arnhem de snelweg waar ik het vaakst kom. Die weg vind ik altijd wel mooi. Al van jongs af aan is dat één van mijn favorieten.

Eentonigheid vind ik vervelend, en in Nederland is het landschap vaak niet langer dan een kwartier hetzelfde. Je komt altijd wel langs een stad, een verandering van landschap of een bijzondere situatie op de weg (bv. een brug). Een weg als de Duitse A7 is op zich best mooi, maar van pak 'm beet Schweinfurt tot Kempten ga je aaneengesloten door middelgebergte met weinig afwisseling en continu eenzelfde soort landschap. Dat gaat op een gegeven moment vervelen, ook omdat het eeuwig lijkt te duren.

Pino
2x5 autosnelweg

Bericht door Pino » vr 02 dec 2016, 20:44

^^ Even een stedelijk gebied tussendoor leidt altijd wel prettig af, ja. En aangezien een reis voor velen een aaneenschakeling is van de steden die je passeert, is een lang stuk tussen steden iets waarvoor je de zinnen even een beetje moet verzetten en waarin zelfs aangenaam landschap op enig moment gaat vervelen. Ik ga me dan altijd maar dubbel focussen op de borden. Bij ritten door de Australische Outback werden zelfs bordjes "ziekenhuis 75 km" op een gegeven moment een grote belevenis.

Overigens helemaal eens met je opmerking over de A6. Maar ja, ik reageerde op de opmerking dat de A6 in Flevoland zo vreselijk was.

Wesso
2x2 autosnelweg

Bericht door Wesso » vr 02 dec 2016, 21:18

Eigenlijk vind ik de hele A12 niet fijn om op te rijden, tenzij het abnormaal rustig is. Tussen Den Haag en Gouda druk met gekwak, na Gouda enorm veel linksplakkers en vaak druk, bij Utrecht op de snelheidsmeter letten waardoor inhalen tergend langzaam gaat, tussen Lunetten en Driebergen sukkelen over een landingsbaan, na Driebergen is het plusstrookafhankelijk hoe er wordt gereden. Bij Veenendaal en Ede neemt de drukte weer toe. Sinds de verbreding tussen Ede en Grijsoord is er meer bewegingsruimte en kan ik het wel naar m'n zin hebben (mooi gedeelte ook). Dan weer de drukte in en na Arnhem nog meer drukte, tot aan Oud-Dijk waar het verkeer enigszins vermoeid de A3 nadert.
De cursus 'Omgaan met onzekerheid' gaat waarschijnlijk niet door.

nickdh
autoweg

Bericht door nickdh » vr 02 dec 2016, 22:16

1. N59 Zierikzee - Hellegatsplein: Eens, maar nooit meer tenzij ik er echt overheen moet.
2. A15 Deil - Echteld: behoorlijk saai, en hordes aan inhalende vrachtwagens.
3. N325 Lent/Nijmegen - N840: Irritant, soms ook tractoren die lak hebben aan de inhaalplaatsen.
4. A2 Maarssen - Holendrecht: dit heeft geen uitleg nodig :p
5. A20 Kleinpolderplein - afrit Hillegersberg: de 80 zone.