Truck stops in Nederland

Bespreek hier alles over de Nederlandse autosnelwegen, wat je niet in de andere subfora kwijt kunt. Zoals geschiedenis, gebruik, knooppunten, aansluitingen, intensiteiten, etcetera.

Moderator: Moderatoren

Gebruikersavatar
Willem
2x4 autosnelweg
Berichten: 10938
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 15:46
Locatie: Delft

Re: Truck stops in Nederland

Bericht door Willem » di 14 nov 2017, 8:13

mhkamp schreef: Een goed voorbeeld is truckstop Holsloot (De Jachtweide). Na voltooiing van de A37 is de truckstop doodgebloed vanwege het omrijden. Ondanks reclame langs de N34 heeft het niet kunnen baten.
Terwijl je voor bv. Frans op den Bult in Deurningen ook moet omrijden maar die zaak het wel redt.

Gebruikersavatar
mhkamp
2x2 autosnelweg
Berichten: 6129
Lid geworden op: vr 15 jun 2007, 21:32
Locatie: Nieuw Buinen
Contacteer:

Re: Truck stops in Nederland

Bericht door mhkamp » di 14 nov 2017, 9:02

^^ Dat bedoel ik.
Als je wilt worden wie je nog nooit bent geweest, zal je moeten doen wat je nog nooit hebt gedaan!
WeFo Lidnummer 0010.

Matti
stadsweg
Berichten: 302
Lid geworden op: za 14 okt 2017, 20:53
Locatie: Knooppunt Gieten

Re: Truck stops in Nederland

Bericht door Matti » di 14 nov 2017, 12:35

duikgek89 schreef:Bestaat Feyenoord langs de Napoleonsweg nog?
Nog nooit van gehoord dus heb ff gegooled zo te zien bestaat die nog leuke naam trouwens :D
Boerenkool schreef:de Oude Ketting in Boxtel.
Die draait nog steeds wel goed.
Willem schreef:Terwijl je voor bv. Frans op den Bult in Deurningen ook moet omrijden maar die zaak het wel redt.

Ik vindt omrijden in het geval van Frans op den Bult wel een groot woord. Die weg ligt zowat Parallel aan de A1 en via :AS: Hengelo-Noord en :AS: Oldenzaal zit je er zo weer op.

Voor redelijk veel chauffeurscafés moet je een klein eindje omrijden. Kijk maar naar Roadrunner Frederikshaven enz. Echter door mond op mond reclame en goede service blijven dit soort cafés goed draaien. Apps als truck parking Europe zorgen daar ook een klein deel voor.

Gebruikersavatar
Wesso
2x3 autosnelweg
Berichten: 7931
Lid geworden op: za 16 jul 2005, 1:27
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: Truck stops in Nederland

Bericht door Wesso » di 14 nov 2017, 13:13

^^ Bij mond op mond reclame denk ik aan #Metoo. ;)

Matti
stadsweg
Berichten: 302
Lid geworden op: za 14 okt 2017, 20:53
Locatie: Knooppunt Gieten

Re: Truck stops in Nederland

Bericht door Matti » di 14 nov 2017, 14:10

^^
De gouden regel is ook what happend in the cabin stays in de cabin :mrgreen:

Gebruikersavatar
Wesso
2x3 autosnelweg
Berichten: 7931
Lid geworden op: za 16 jul 2005, 1:27
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: Truck stops in Nederland

Bericht door Wesso » di 14 nov 2017, 18:35

Boerenkool schreef: Langs de oude A2route van voor pakweg de jaren 70 heb je er enkele: Treurenburg in Den Bosch, de Oude Ketting in Boxtel. Anderen langs het post70 trace zijn bij de omweg ook aan of zelfs ver van afritten komen te liggen en zieltogend ten onder gegaan: Peters Hoek in Boxtel, De Liempse Barrier.
De Liempdse Barrier heeft een nieuwe eigenaar en heet nu Barhier. De zaken schijnen goed te lopen, de ambitie is om het meest funky wegrestaurant van Nederland te worden.

Matti
stadsweg
Berichten: 302
Lid geworden op: za 14 okt 2017, 20:53
Locatie: Knooppunt Gieten

Re: Truck stops in Nederland

Bericht door Matti » di 14 nov 2017, 23:00

Het ziet er naar uit dat deze man zich niet gaat richten op vrachtwagenchauffeurs. Maar dat hoeft ook niet zo was Aaneen in Emmeloord ook en dat zit nu vol chauffeurs elke avond :D

Egbert
expressweg
Berichten: 2732
Lid geworden op: do 27 okt 2011, 8:10

Re: Truck stops in Nederland

Bericht door Egbert » wo 15 nov 2017, 7:17

duikgek89 schreef:Bestaat Feyenoord langs de Napoleonsweg nog?
Ja, inclusief faciliteiten. Alleen kom je daar als trucker niet meer makkelijk langs. Er staan incidenteel nog wel eens vrachtwagens, maar weinig internationaal vervoer.

https://app.truckparkingeurope.com/nl/p ... -feyenoord

Gebruikersavatar
sven_engelen
expressweg
Berichten: 3353
Lid geworden op: ma 09 dec 2013, 10:42
Locatie: Venlo/Arnhem
Contacteer:

Re: Truck stops in Nederland

Bericht door sven_engelen » wo 15 nov 2017, 9:13

duikgek89 schreef:Bestaat Feyenoord langs de Napoleonsweg nog?
Bestaat inderdaad nog. Maar aangezien de N273 niet zoveel meer gebruikt wordt door vrachtwagenchauffeurs betwijfel ik of er nog veel klanten komen. De mc donald's in Kessel is waarschijnlijk ook om die reden gesloten...
Svenlo

Gebruikersavatar
Jeroen
2x2 autosnelweg
Berichten: 6389
Lid geworden op: do 23 jun 2005, 17:27
Locatie: Ergens op de rechterrijstrook

Re: Truck stops in Nederland

Bericht door Jeroen » wo 15 nov 2017, 9:33

Het kan wel een alternatieve route zijn voor een rustplaats richting het zuiden, want in kilometers is de N273 niet langer en langs de A73-zuid zit afgezien van een kleine pomp zonder restaurant en met een veel te kleine parking helemaal niets voor chauffeurs.

Matti
stadsweg
Berichten: 302
Lid geworden op: za 14 okt 2017, 20:53
Locatie: Knooppunt Gieten

Re: Truck stops in Nederland

Bericht door Matti » wo 15 nov 2017, 9:42

^^
Klopt na Malden heb je eigenlijk zowat niks voor de chauffeur meest dichterbij lijkt mij dan Venlo of naar Nobis. Maar goed als je weinig rijtijd over hebt kan dat soms nog wel lastig gaan. :roll:

Gebruikersavatar
sven_engelen
expressweg
Berichten: 3353
Lid geworden op: ma 09 dec 2013, 10:42
Locatie: Venlo/Arnhem
Contacteer:

Re: Truck stops in Nederland

Bericht door sven_engelen » wo 15 nov 2017, 9:50

Ja het restaurant langs de Keulse barrière heb je nog... :roll:
Svenlo

Gebruikersavatar
Chris
Moderator
Berichten: 76271
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 15:19
Locatie: NL

Re: Truck stops in Nederland

Bericht door Chris » wo 15 nov 2017, 9:56

Ik vind het wel opvallend dat op de A73 zuidelijk van Venlo zo weinig voorzieningen zijn, want bepaald rustig is die snelweg nou ook weer niet met 45.000 - 58.000 voertuigen per dag en een redelijk aandeel vrachtverkeer. Misschien omdat net voor het knooppunt Het Vonderen op de A2 richting noorden nog een VZP zit.

Die VZP bij Roermond heeft trouwens wel een merkwaardige parkeerplaats voor vrachtwagens, 4 stroken van 3 parkeerplaatsen achter elkaar (fileparkeren dus). Dan heb je een strook van 80 meter waar maar 3 vrachtwagens op passen. Schuin parkeren zie je veel vaker. Of hooguit één strook met fileparkeren langs de zijkant.

Gebruikersavatar
Jeroen
2x2 autosnelweg
Berichten: 6389
Lid geworden op: do 23 jun 2005, 17:27
Locatie: Ergens op de rechterrijstrook

Re: Truck stops in Nederland

Bericht door Jeroen » wo 15 nov 2017, 10:25

Matti schreef:^^
Klopt na Malden heb je eigenlijk zowat niks voor de chauffeur meest dichterbij lijkt mij dan Venlo of naar Nobis. Maar goed als je weinig rijtijd over hebt kan dat soms nog wel lastig gaan. :roll:
Je hebt nog truckstop Arizona aan de N271 wat ook wel een mooi tentje is, al ligt die al wat verder bij de A73 vandaan (tot halverwege jaren '90 wel aan de doorgaande route richting het zuiden). Vroeger had je bij Heijen ook nog de een aantal jaren geleden gesloten Borasterie en ook het restaurant 'bij ons' aan de A57/A77 grensovergang zijn de deuren een paar maanden geleden definitief dicht gegaan.

Matti
stadsweg
Berichten: 302
Lid geworden op: za 14 okt 2017, 20:53
Locatie: Knooppunt Gieten

Re: Truck stops in Nederland

Bericht door Matti » wo 15 nov 2017, 11:07

Jeroen schreef:Je hebt nog truckstop Arizona aan de N271 wat ook wel een mooi tentje is, al ligt die al wat verder bij de A73 vandaan
Klopt al valt het hemelsbreed nog wel mee (5,2 km). Het is puur dat je de maas over moet waardoor je 12 km nodig bent om op de A73 te komen :roll:

Egbert
expressweg
Berichten: 2732
Lid geworden op: do 27 okt 2011, 8:10

Re: Truck stops in Nederland

Bericht door Egbert » wo 15 nov 2017, 11:31

Matti schreef:^^
Klopt na Malden heb je eigenlijk zowat niks voor de chauffeur meest dichterbij lijkt mij dan Venlo of naar Nobis. Maar goed als je weinig rijtijd over hebt kan dat soms nog wel lastig gaan. :roll:
Je hebt langs de A73 bij Venray nog De Wuust met een AC aan de westzijde en De Romeinse Put met voetgangerstunnel naar De Wuust aan de oostzijde. Op Trade Port West langs de A67 heb je Heijerhoeve wat qua omrijden in tijd vast niet langer is dan via de N273 rijden.
Bij Roermond kun je natuurlijk zoveel meer maken. Het Vonderen is genoemd, is nu een beetje vreemd maar kan uitgebreid worden en ligt dicht genoeg bij de stad om als restaurant eventueel ook voor niet-snelweggebruikers interessant te zijn. Anders kun je bij het retailpark nog wat doen (daar zit nu een BK en KFC maar de ingang heeft een fysieke hoogtebeperking van 2,7 meter).

Wat betreft die N273: je kunt er gif op innemen dat die meer en meer vrachtwagenonvriendelijk wordt gemaakt. Je had al de rotonde bij het begin van de Middenpeelweg/N277, je hebt nu de nieuwe rotonde bij Bayer/Nunhems Zaden en binnenkort wordt de dorpspassage Baarlo aangepakt. Ik zie het er nog wel van komen dat meer kruispunten worden omgebouwd naar rotonde: Neer, Horn, aansluitingen N280, Heelderpeel, Grathem.

Matti
stadsweg
Berichten: 302
Lid geworden op: za 14 okt 2017, 20:53
Locatie: Knooppunt Gieten

Re: Truck stops in Nederland

Bericht door Matti » wo 15 nov 2017, 11:42

^^
Rotondes vindt ik nog niet zo heel erg. Als het wordt versmald zou ik het wel minder vinden

Egbert
expressweg
Berichten: 2732
Lid geworden op: do 27 okt 2011, 8:10

Re: Truck stops in Nederland

Bericht door Egbert » wo 15 nov 2017, 11:45

Ik denk dat er weinig valt te versmallen. Ik denk dat ze de weg (vooral voordat de A73 er was) graag wilden verbreden maar dat dat nooit is uitgevoerd vanwege alle bomen.

Matti
stadsweg
Berichten: 302
Lid geworden op: za 14 okt 2017, 20:53
Locatie: Knooppunt Gieten

Re: Truck stops in Nederland

Bericht door Matti » wo 15 nov 2017, 13:12

kwam via SV een spandoek tegen van restaurant de Kar
https://www.google.nl/maps/@52.1949172, ... 6656?hl=nl
zou die ondertussen alweer open zijn?

Gebruikersavatar
Wesso
2x3 autosnelweg
Berichten: 7931
Lid geworden op: za 16 jul 2005, 1:27
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: Truck stops in Nederland

Bericht door Wesso » wo 15 nov 2017, 16:32

^^ Volgens deze Facebook-pagina (https://www.facebook.com/dekarwegrestaurant/?fref=ts) is de vergunning voor een aanbouw nog niet rond. Daarna zou er meer bekend worden gemaakt.

Gebruikersavatar
duikgek89
2x3 autosnelweg
Berichten: 7670
Lid geworden op: ma 23 jul 2007, 15:31

Re: Truck stops in Nederland

Bericht door duikgek89 » wo 15 nov 2017, 23:31

Matti schreef:nodig bent
Tukker?

Matti
stadsweg
Berichten: 302
Lid geworden op: za 14 okt 2017, 20:53
Locatie: Knooppunt Gieten

Re: Truck stops in Nederland

Bericht door Matti » wo 15 nov 2017, 23:37

? ik snap je niet helemaal

Gebruikersavatar
duikgek89
2x3 autosnelweg
Berichten: 7670
Lid geworden op: ma 23 jul 2007, 15:31

Re: Truck stops in Nederland

Bericht door duikgek89 » wo 15 nov 2017, 23:41

Was even een zijstraat. Ik hoor alleen Tukkers (mensen uit Twente) "nodig" combineren met een vervoeging van "zijn", verder ken ik alleen maar de combinatie met "hebben".

Gebruikersavatar
Coen Tunnel
Voorzitter
Berichten: 32133
Lid geworden op: di 26 apr 2005, 11:39
Locatie: Aan de 🅰2️⃣8️⃣

Re: Truck stops in Nederland

Bericht door Coen Tunnel » do 16 nov 2017, 0:10

^^ Op zich kom je dat in het hele Nedersaksische taalgebied (Groningen, Drenthe, Overijssel, Gelderland) wel tegen, niet alleen in Twente. Het was mij als in Overijssel wonende Drent in ieder geval niet opgevallen. ;)

Matti
stadsweg
Berichten: 302
Lid geworden op: za 14 okt 2017, 20:53
Locatie: Knooppunt Gieten

Re: Truck stops in Nederland

Bericht door Matti » do 16 nov 2017, 11:49

^^
Ik kom uit Haren daar woont bijna alleen maar koude kak die geen dialect kunnen. De mensen in Haren die dat wel kunnen worden door de Groningers benoemd met half stront half regenwotter. Dat betekent een mengelmoes van Gronings en Drents ;)

Gebruikersavatar
harry
Wegnummerfotograaf
Berichten: 22841
Lid geworden op: ma 28 feb 2005, 12:09
Locatie: Leipendam
Contacteer:

Re: Truck stops in Nederland

Bericht door harry » do 16 nov 2017, 17:24

Matti schreef:half stront half regenwotter. Dat betekent een mengelmoes van Gronings en Drents ;)
Nee, het betekent half Gronings, half Hollands.
Op de radio zeggen ze trouwens heel netjes haalf put-, haalf regenwotter :)

Sorry, off-topic. Deze informatie ben je eigenlijk niet nodig.
wegnummers.nl foto's van genummerde wegen (o.a. NBA) en van plaatsnaamborden
--Harry.

Gebruikersavatar
Coen Tunnel
Voorzitter
Berichten: 32133
Lid geworden op: di 26 apr 2005, 11:39
Locatie: Aan de 🅰2️⃣8️⃣

Re: Truck stops in Nederland

Bericht door Coen Tunnel » do 16 nov 2017, 17:37

Matti schreef:^^
Ik kom uit Haren daar woont bijna alleen maar koude kak die geen dialect kunnen.
Helemaal mee eens, ik heb zes jaar in Haren op school gezeten en ik herken dat wel. :) Ik doelde ook niet zozeer op dialect, maar ook in de Nederlandse taal binnen Nederland heb je tussen de verschillende gebieden toch wel enige verschillen, waarvan de grenzen van die verschillen vaak wel met dialectgrenzen overeenkomen. Denk aan bv:

Dat had een mooie kans geweest / Dat was een mooie kans geweest (of: dat zou een mooie kans zijn geweest)
Je bent een halfuur nodig / Je hebt een halfuur nodig
De deur is los / De deur is open
Ik ben om 9 uur aangereden / Ik ben om 9 uur weggereden (vertrokken)

Daar zijn toch wel de nodige overeenkomsten tussen de provincies in het Nedersaksische taalgebied - ook in het Nederlands. Zelfs bij mensen die geen dialect spreken. Ik ben in Drenthe geboren en opgegroeid, mijn ouders komen uit Overijssel en Friesland, maar ik spreek ook geen dialect. Al versta ik zeker Drents en Sallands wel behoorlijk, en Fries is ook geen probleem om te verstaan. Spreken is voor mij lastiger.

Dit soort dingen komt trouwens ook voor met losse woorden. Denk aan de welbekende friet-patatgrens. Of Friezen die ook in het Nederlands niet over een portemonnee spreken maar over een beurs; of 'hoi' gebruiken om afscheid te nemen van iemand, waar in de rest van Nederland 'doei' (of in Brabant 'houdoe') logischer zou zijn en 'hoi' juist gebruikt wordt om iemand te begroeten en niet als afscheid.

Matti
stadsweg
Berichten: 302
Lid geworden op: za 14 okt 2017, 20:53
Locatie: Knooppunt Gieten

Re: Truck stops in Nederland

Bericht door Matti » do 16 nov 2017, 18:22

Coen Tunnel schreef:Friezen die ook in het Nederlands niet over een portemonnee spreken maar over een beurs; of 'hoi' gebruiken om afscheid te nemen van iemand
Tja dan hebt je het ook over een soort volk :duck:

maar goed zoals Harry al zegt genoeg :offtopic:
terug naar de truckstops

Egbert
expressweg
Berichten: 2732
Lid geworden op: do 27 okt 2011, 8:10

Re: Truck stops in Nederland

Bericht door Egbert » vr 17 nov 2017, 12:50

Langs de N279 ligt bij Keldonk ook nog altijd de Sluis. Blijkbaat hebben ze faciliteiten voor chauffeurs (naast de grote parkeerplaats): douches en wc's.
En als je er vroeg of laat op de dag langs komt staat het altijd vol.

Gebruikersavatar
Jeroen
2x2 autosnelweg
Berichten: 6389
Lid geworden op: do 23 jun 2005, 17:27
Locatie: Ergens op de rechterrijstrook

Re: Truck stops in Nederland

Bericht door Jeroen » vr 17 nov 2017, 12:55

^^ Klopt, dat is ook nog een echt ouderwets bruin chauffeurscafé. Die kunnen ook vooral nog overleven, omdat het vrachtverkeer daar enorm is toegenomen de afgelopen jaren.

Plaats reactie