Wat is jouw geheime afsnijweg en/of sluiproute

Bespreek hier alles over de Nederlandse autosnelwegen, wat je niet in de andere subfora kwijt kunt. Zoals geschiedenis, gebruik, knooppunten, aansluitingen, intensiteiten, etcetera.

Moderator: Moderatoren

Berrychello
stadsweg
Berichten: 406
Lid geworden op: vr 27 aug 2010, 0:42
Locatie: Vreeland

Re: Wat is jouw geheime afsnijweg en/of sluiproute

Bericht door Berrychello » do 02 mar 2017, 21:40

Ik moet dagelijks Hilversum door, dat is wel een chaos. Heenweg ring zuid, terugweg ring noord. Heen ga ik soms over de Gijsbrecht, naar de Soestdijkerstraatweg en dan door Baarn naar de A1. Dat laatste stukje wel vaker (via Baarn), maar om de Gijsbrecht te nemen moet het wel echt vast staan op de Diependaalselaan.
Terug kan het op ring noord erg vast staan, dan ga ik midden door de stad (Larenseweg, Melkpad). Gelukkig is dat niet al te vaak nodig. En iets verderop nog een stukje sluiproute, maar die hou ik voor mezelf :mrgreen:

Gebruikersavatar
Wesso
2x3 autosnelweg
Berichten: 7931
Lid geworden op: za 16 jul 2005, 1:27
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: Wat is jouw geheime afsnijweg en/of sluiproute

Bericht door Wesso » do 02 mar 2017, 22:13

Je kunt het voor jezelf houden, maar het zou mooi zijn als een beruchte sluiproute leidt tot verbreding of nieuwbouw...

Attietattie
2x4 autosnelweg
Berichten: 14340
Lid geworden op: ma 04 aug 2008, 15:19
Locatie: Almere

Re: Wat is jouw geheime afsnijweg en/of sluiproute

Bericht door Attietattie » do 02 mar 2017, 22:17

Wesso schreef:maar het zou mooi zijn als een beruchte sluiproute leidt tot verbreding of nieuwbouw...
:lol:

Wij wonen in Nederland. Dat betekent dat een beruchte sluiproute wordt volgeplempt met drempels, pollers, of vaste paaltjes.
'De beste verkeersdrempel is vriendelijkheid' - Loesje

Gebruikersavatar
Wesso
2x3 autosnelweg
Berichten: 7931
Lid geworden op: za 16 jul 2005, 1:27
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: Wat is jouw geheime afsnijweg en/of sluiproute

Bericht door Wesso » do 02 mar 2017, 22:27

^^ Die er vervolgens met grof geschut weer uitgetrokken worden. Dát is Nederland... :hap:

Gebruikersavatar
Willem
2x4 autosnelweg
Berichten: 10938
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 15:46
Locatie: Delft

Re: Wat is jouw geheime afsnijweg en/of sluiproute

Bericht door Willem » vr 03 mar 2017, 8:59

Attietattie schreef:Wij wonen in Nederland. Dat betekent dat een beruchte sluiproute wordt volgeplempt met drempels, pollers, of vaste paaltjes.
Dat heet duurzaam veilig. ;)

Gebruikersavatar
Jackbauer1350
2x3 autosnelweg
Berichten: 7872
Lid geworden op: ma 21 nov 2011, 22:03
Locatie: Wijdemeren
Contacteer:

Re: Wat is jouw geheime afsnijweg en/of sluiproute

Bericht door Jackbauer1350 » vr 03 mar 2017, 12:52

Een nieuwe weg in of rond Hilversum, that will be the day.

Berrychello
stadsweg
Berichten: 406
Lid geworden op: vr 27 aug 2010, 0:42
Locatie: Vreeland

Re: Wat is jouw geheime afsnijweg en/of sluiproute

Bericht door Berrychello » zo 19 mar 2017, 19:30

^^
Precies, dat zou fijn zijn. Ik loop 's middags altijd vast Hilversum-uit. Dus daar ga ik wat binnendoor. Dat doen niet al te veel mensen gelukkig. Maar ik zie het niet gebeuren dat Hilversum het wegennet gaat aanpassen zodat het meer doorstroomt.

Lekkere Kwal
autoweg
Berichten: 2416
Lid geworden op: ma 04 apr 2005, 1:30

Re: Wat is jouw geheime afsnijweg en/of sluiproute

Bericht door Lekkere Kwal » zo 19 mar 2017, 22:13

Ik rijd dagelijks tussen Huizen en Hilversum en rijd bijna elke keer via de Zandheuvelweg en Anna's Hoeve, daar is het nooit druk. Ik hoef gelukkig alleen bij het station te zijn, dus heb verder alleen last van de file in de spoortunnel. Terug naar Huizen pak ik soms ook de kaarsrechte Wakkerendijk/Meentweg parallel langs de snelweg, maar dat is alleen praktisch als de A27 echt vast staat. Als je naar de N201 moet is het vaak ook 's sneller via de 's Gravelandseweg naar 's Graveland, Kortenhoef en dan over 't dijkje naar de N201. Vanuit Muiderberg is mijn sluiproute de afrit Naarden Vesting, dan door de vesting naar de Huizerstraatweg en dan tussen de bossen en landgoederen direct naar het dorp.

Berrychello
stadsweg
Berichten: 406
Lid geworden op: vr 27 aug 2010, 0:42
Locatie: Vreeland

Re: Wat is jouw geheime afsnijweg en/of sluiproute

Bericht door Berrychello » ma 20 mar 2017, 23:00

^^
vwb de route van Hilversum-N201 via 's-Graveland/Kortenhoef: op drukke dagen wil de kruising Leeuwenlaan-Noorder/Zuidereinde ook erg druk zijn. Sta je zo minimaal 5 minuten te wachten, vanaf Hilversum.
Mijn alternatief (hè, noem ik 'm toch!) is via Hilversum-Noord, over de Ring West, dan de Beresteinseweg op, en dan linksaf het laatste stukje Zuidereinde en daar de N201 op.

hneel
autoweg
Berichten: 1076
Lid geworden op: zo 15 mei 2005, 8:46
Locatie: Dinteloord

Re: Wat is jouw geheime afsnijweg en/of sluiproute

Bericht door hneel » di 21 mar 2017, 21:33

Tegenwoordig regelmatig: Bij Willemstad van de A29 af, en bij Numansdorp er weer op.

Verder: Klaverpolder van A17 naar A16 (noordwaarts). Dan juist in eerste instantie zuidwaarts, meteen de afrit volgen, en via 2 rotondes weer terug de A16 op, nu noordwaarts.
Een volk dat leeft bouwt aan zijn toekomst

Plaats reactie