Verkeersverzameling geërfd

Bespreek hier alles over de Nederlandse autosnelwegen, wat je niet in de andere subfora kwijt kunt. Zoals geschiedenis, gebruik, knooppunten, aansluitingen, intensiteiten, etcetera.

Moderator: Moderatoren

Xindar
zandpaadje

Verkeersverzameling geërfd

Bericht door Xindar » do 08 okt 2020, 8:33

Beste forumleden,

Enige tijd geleden heeft mijn schoonvader een erfenis aanvaard van zijn broer. Zijn broer had een verkeer verzameling van een klaar-over uniform tot verkeersborden en ook veel materiaal om les te kunnen geven in het vak verkeer.

In deze verzameling hebben wij ook spullen gevonden waarvan wij de herkomst niet kunnen achterhalen. Hopelijk kunnen jullie met al de kennis die aanwezig is ons een handje helpen.

https://we.tl/b-JhMcjLb1Sw

Via deze link is zowel een foto als het filmpje te zien van een ‘apparaat’. De verschillende verkeerslichten zijn aan te passen door het draaien aan een knop alsook het omzetten van de witte knoppen. Wij verwachten dat dit ook voor lesdoeleinden is gebruikt maar hebben nergens op ‘het apparaat’ een merkje of iets anders gevonden.

Hopelijk kunnen jullie ons helpen.

Groet Xindar.

Attietattie
2x4 autosnelweg

Re: Verkeersverzameling geërfd

Bericht door Attietattie » do 08 okt 2020, 15:10

Ik kan je niet helpen, maar ik vind het wel vet. :lol:
'De beste verkeersdrempel is vriendelijkheid' - Loesje

JB81
autoweg

Bericht door JB81 » do 08 okt 2020, 16:51

Gelet op de bushalte, de overweglichten en de pijlen op het wegdek durf ik in ieder geval wel uit te gaan van Duitse makelij.

Maar verder geen idee... leuk ding wel! :)

Hajo
2x2 autosnelweg

Bericht door Hajo » do 08 okt 2020, 20:56

Het is inderdaad Duits lesmateriaal. Dit werd met aan zekerheid grenzende waarschijnlijkheid tijdens theorielessen op rijscholen (Fahrschulen in Duits) gebruikt. Wellicht ook op andere scholen, hoewel mij de hoeveelheid details daarvoor te groot lijkt. Volgens mij horen er ook stukken karton met daarop de afbeelding van een voetganger, auto of ander voertuig bij.
Donateur Vereniging Wegenforum

Xindar
zandpaadje

Bericht door Xindar » do 08 okt 2020, 21:20

JB81 schreef:
do 08 okt 2020, 16:51
Gelet op de bushalte, de overweglichten en de pijlen op het wegdek durf ik in ieder geval wel uit te gaan van Duitse makelij.

Maar verder geen idee... leuk ding wel! :)
Dank je wel. Is slecht op de foto’s the zien maar de witte knopjes zijn voorzien van Duitse woorden. Wij vinden het ook echt een leuk ding. Maar is wel groot om ergens neer te zetten.
Hajo schreef:
do 08 okt 2020, 20:56
Het is inderdaad Duits lesmateriaal. Dit werd met aan zekerheid grenzende waarschijnlijkheid tijdens theorielessen op rijscholen (Fahrschulen in Duits) gebruikt. Wellicht ook op andere scholen, hoewel mij de hoeveelheid details daarvoor te groot lijkt. Volgens mij horen er ook stukken karton met daarop de afbeelding van een voetganger, auto of ander voertuig bij.
Dat klinkt heel logisch. We zijn zoveel spullen tegen gekomen dat er vast nog wat kartonnen attributen zijn. We gaan verder zoeken.

Allemaal bedankt voor jullie reactie!