Provincie stopt voorlichting door verkeersslachtoffers voor VO onderwijs, teken petitie

Bespreek hier alles over de Nederlandse autosnelwegen, wat je niet in de andere subfora kwijt kunt. Zoals geschiedenis, gebruik, knooppunten, aansluitingen, intensiteiten, etcetera.

Moderator: Moderatoren

Danny Hilferink
zandpaadje

Provincie stopt voorlichting door verkeersslachtoffers voor VO onderwijs, teken petitie

Bericht door Danny Hilferink » ma 14 dec 2020, 10:08

Afbeelding

Een meerderheid van het Limburgs parlement stemde tegen verlenging van de Traffic Informers. Wij van traffic Iînformers geven al 20 jaar voorlichting op middelbaar onderwijs. Wij maakte zelf ooit een ernstig ongeluk mee waarbij we eenvoudig of meervoudig gehandicapt raakte. Vanuit deze ervaring confronteren wij de leerlingen met onze heftige ervaringen. De leerlingen zijn doodstil en lopen vaak teneergeslagen de klas uit. Onbegrijpelijk dat het parlement dit niet wilt verlengen. Wrang voor ons is wel dat de staten leden die tegenstemden meerdere keren zijn uitgenodigd om een les van ons te ervaren in de klas. Dan voel je echt de sfeer en zie je de gezichten van de kinderen. Wij willen hier niet mee stoppen, het gaat niet om ons maar om de jongeren. Teken/deel de petitie A.u.b.
Dank de traffic informers

https://petities.nl/petitions/steun-kra ... ?locale=nl

Attietattie
2x4 autosnelweg

Re: Provincie stopt voorlichting door verkeersslachtoffers voor VO onderwijs, teken petitie

Bericht door Attietattie » ma 14 dec 2020, 11:25

Waar is de zegen van 'het Limburgs parlement' voor nodig? Is er subsidie nodig? Zijn jullie een stichting? Is het niet mogelijk door middel van sponsoring veel meer geld los te peuteren?

Ik vind het een heel goed initiatief hoor, maar wat meer informatie is wel prettig.
'De beste verkeersdrempel is vriendelijkheid' - Loesje

Danny Hilferink
zandpaadje

Re: Provincie stopt voorlichting door verkeersslachtoffers voor VO onderwijs, teken petitie

Bericht door Danny Hilferink » ma 14 dec 2020, 11:42

Onze projectleiders hebben geprobeerd een sponsor te vinden om zo op eigen benen te staan. Het is heel lastig en het is helaas niet gelukt. Het project bestaat al 20 jaar. Er is inderdaad subsidie nodig voor onder andere de vrijwilligersbijdrage en de projectleiders steken enorm veel tijd in het plannen van de lessen. maar ook vooral reiskosten sommigen van ons zijn afhankelijk van de rolstoeltaxi
Het draait helaas zoals altijd om geld.het rovl wat gaat over verkeersveiligheid heeft een sloken dat is we maken van de nul een punt. Maar zo’n geweldig project als de onze zetten ze stop. En ze hebben geen alternatief.
Daarom de petitie
Bedankt voor je reactie trouwens.

Attietattie
2x4 autosnelweg

Bericht door Attietattie » ma 14 dec 2020, 14:20

Ik vind dit wel een mooi project. Ik zie hier wel heil in.

Het feit dat ik het nog niet kende is geen goed teken. Probeer meer te doen met Linkedin. Benader de bedrijven die jullie petitie hebben ondertekend. Ik denk dat je als organisatie die zich inzet voor verkeersveiligheid, graag in één zin genoemd wil worden met Traffic Informers. Meld je aan bij vrijwilligersorganisaties zodat die hopelijk kunnen chauffeuren. Volgens mij is er best veel mogelijk.
'De beste verkeersdrempel is vriendelijkheid' - Loesje

Schelpenpaadje
expressweg

Bericht door Schelpenpaadje » ma 14 dec 2020, 14:36

Mooi initiatief en goed dat jullie je inzetten het toch voort te kunnen zetten.

Voor de beeldvorming:
Hoeveel budget was er tot nu toe jaarlijks beschikbaar c.q. nodig?
Hoeveel bezoeken werden er jaarlijks afgelegd?

Om jullie verzoek iets concreter te maken zou ik tevens deze informatie toevoegen aan de petitie.

Hajo
2x2 autosnelweg

Bericht door Hajo » ma 14 dec 2020, 17:59

^^ Heel mooi initiatief! :top: Vroeger heb ik beroepsmatig meer dan genoeg ellende meegemaakt. Mijn steun hebben jullie dan ook.
Donateur Vereniging Wegenforum