Knooppunt Lankhorst

Bespreek hier alles over de Nederlandse autosnelwegen, wat je niet in de andere subfora kwijt kunt. Zoals geschiedenis, gebruik, knooppunten, aansluitingen, intensiteiten, etcetera.

Moderator: Moderatoren

Hoe kan het knooppunt Lankhorst het best worden aangepakt?

De trompet van Via Haaren
10
33%
Een dive under of een fly over á la knp. Zurich
4
13%
De ui van Wicher
6
20%
Het ei van René
0
Geen stemmen
Het verbreden van de N 851
7
23%
Knooppunt aanpassen is duur en overbodig. Laten we het geld ergens anders aan besteden
3
10%
Het antwoord van mijn keuze staat er niet bij. (post hieronder een ander voorstel)
0
Geen stemmen

Totaal aantal stemmen: 30

snelwegracer
autoweg

Bericht door snelwegracer » za 23 apr 2005, 15:35

Ik denk toch dat de automobilisten toch door Meppel gaan over autoweg met afrittten. :D. Maar ik vind het grappig verzonnen. Zoiets heb je ook al bij Steenbergen.

overdrive
verkeersader

Bericht door overdrive » za 23 apr 2005, 15:48

Steenberger variant...

Dwars door het huis van m'n neef... :EE:

Geweldige plan dus, Rene!!! :twisted:
Eerst verdwijnt de waarheid, dan de wil om die te kennen.

Rene
Secretaris

Bericht door Rene » za 23 apr 2005, 16:11

snelwegracer schreef:Ik denk toch dat de automobilisten toch door Meppel gaan over autoweg met afrittten. :D
Autoweg Meppel: 70 km/h met trajectcontrole. A28: 120 km/h. Eens kijken of het echt druk wordt op die autoweg... ;)
Bereikbaar op emailadres: secretaris [at] wegenforum.nl (zonder spaties, en met apestaartje i.p.v. [at])

Vinny
4x5 autosnelweg

Bericht door Vinny » ma 25 apr 2005, 12:32

Autoweg Meppel: 70 km/h met trajectcontrole. A28: 120 km/h. Eens kijken of het echt druk wordt op die autoweg...
Ik weet niet in hoeverre mijn ouders represenentatief zijn voor de gemiddelde weggebruiker. Maar ik weet zeker dat mijn vader (gesteld dat we richting Assen moeten) gewoon onder het uitspreken van de zin: Ze zijn gek daar in Den Haag gewoon via de N 371 rijdt (en dan niet meer via de A 28 naar Hoogeveen).
Als we naar Hoogeveen zouden moeten (geen idee wat we daar te zoeken hebben) zouden mijn ouders er bij Staphorst afgaan en dan via de witte weg naar De Wijk rijden en van daaraf evt. weer de snelweg op.

Ik denk dus dat er niet alleen erg veel wegen in Meppel bij komen, deze ook nauwelijks door de eigenwijze betweterige automobilist worden genomen.
Zie ook het verhaal van DjIdee over sluipverkeer A 1 Voorst-Twello.
Let op: Sarcasmemodus over een lengte van 10 kilometer.

Noorderling
zandpaadje

Bericht door Noorderling » wo 25 mei 2005, 21:54

Hey iedereen (ben net nieuw)

Maar ik ik heb voor de fly huppelpup gekozen (sorry weet niet precies hoe ik het moet schrijven.

Maar het is sinds gisteren uitgezonden op RTV Drenthe en ze weten het uiteindelijk wat de plannen zijn.

Vanaf Groningen/Assen/Hoogeveen: Voor de bestande tunnel komt een afslag (een korte bocht) richting de A32.

Vanaf Leeuwarden: Er word valk naast de bestande viaduct nog een gebouwd die gaat over de A28 loopt eventjes door en dan een korte lus naar rechts de A 28 op.

Ik weet nog niet hoe ik de plaatjes moet gebruiken. Maar degene die een beetje figuur der in hebben mogen natuurlijk de plaatjes laten zien.

Groetjes,

Chris
Moderator

Bericht door Chris » wo 25 mei 2005, 22:00

Verbinding A28 en A32 in 2009
MEPPEL - Rijkswaterstaat begint over twee jaar met de aanleg van twee nieuwe verbindingen tussen de snelwegen A28 en A32 onder Meppel.

Beide wegen komen binnen het bestaande knooppunt Lankhorst in de gemeente Staphorst. Daardoor kan volstaan worden met een korte bestemmingsplan-procedure. Nu moeten alle auto's tussen Drenthe en Friesland nog door Meppel heen. Vanaf 2009 kan het verkeer vanaf Hoogeveen via een nieuwe afslag richting Friesland. Omgekeerd gaat het verkeer vanaf Friesland over de A28 heen, om vervolgens met een grote bocht naar rechts uit te komen op die A28 richting Hoogeveen. De aanleg van de twee nieuwe wegen kost 20 miljoen euro en wordt volledig door het rijk betaald.
bron: rtv Drenthe

ik zoek nog verder :)

DjIdee
autoweg

Bericht door DjIdee » wo 25 mei 2005, 22:23

oftewel, men gaat een gigantisch krappe lus maken voor de relatie A32Meppel -> A28Hoogeveen?

Chris
Moderator

Bericht door Chris » wo 25 mei 2005, 22:30

Dat lijkt er wel op. Evenals een hele krappe U-bocht van A28 Hoogeveen naar A32 Meppel.

A15-racer

Bericht door A15-racer » do 26 mei 2005, 11:51

Rara, op welk alternatief zou ik gestemd hebben :P?

Vinny
4x5 autosnelweg

Bericht door Vinny » do 26 mei 2005, 13:39

In elk geval niet op de ei van René :P

Die variant is niet zo populair geloof ik...
Let op: Sarcasmemodus over een lengte van 10 kilometer.

Rene
Secretaris

Bericht door Rene » do 26 mei 2005, 13:41

Vinny schreef:In elk geval niet op de ei van René :P

Die variant is niet zo populair geloof ik...
Ach ja, ware kunst wordt altijd onderschat... :roll: :mrgreen:
Bereikbaar op emailadres: secretaris [at] wegenforum.nl (zonder spaties, en met apestaartje i.p.v. [at])