Aanpassen/verbeteren van KP Lankhorst

Bespreek hier alles over de Nederlandse autosnelwegen, wat je niet in de andere subfora kwijt kunt. Zoals geschiedenis, gebruik, knooppunten, aansluitingen, intensiteiten, etcetera.

Moderator: Moderatoren

Chris
Moderator

Bericht door Chris » ma 11 apr 2005, 13:10

Als het zo makkelijk was, had men allang 2 verbindingswegen Hoogeveen - Meppel aangelegd, maar het probleem is net die driehoek tussen de A32 en de A28, daar schijnt iets van natuur te zitten, wat niet weg mag
Ik kan me zo niet iets bedenken, maar er zit wel een meertje, en bij De Wijk zit een hele grote ooievaarskolonie misschien dat die bij dat meertje wat eten gaan halen ofzo...

Maar zoiets als KP Zurich is toch ook wel mogelijk bij Lankhorst? gewoon n fly-under ;) Daar is bijna dezelfde situatie als bij Lankhorst, alleen zit er daar nog een soort afslag bij in.

Matthijs
expressweg

Bericht door Matthijs » ma 11 apr 2005, 13:13

Chrizz schreef: fly-under ;)
Bijna, zoiets heet een dive-under. :)

Vinny
4x5 autosnelweg

Bericht door Vinny » ma 11 apr 2005, 13:15

Nou je zit natuurlijk met afrit Meppel-Zuid, de spoorlijn en een kanaal (de omgelegde Hoogeveense vaart) Voor al deze kruisingen moeten dure kunstwerken komen, terwijl de relatie (kennelijk) minimaal is. Dus waarschijnlijk lange tijd geen optie geweest.
(Hier zie je ook de enorme fout die ooit gemaakt is mbt. de A 28, hij had natuurlijk rechtdoor moeten lopen en langs het kanaal naar Assen en Groningen, zoals ooit oorspronkelijk de bedoeling is geweest).
Let op: Sarcasmemodus over een lengte van 10 kilometer.

Matthijs
expressweg

Bericht door Matthijs » ma 11 apr 2005, 13:21

Ben ik het niet echt mee eens.
Volgens mij was dit ook niet echt een plan. Wel was er een plan de A6 door te trekken naar Groningen, halverwege tussen de A7 en A28 door. Met dat plan in het achterhoofd ligt de A28 op de goede plek, omdat-ie zo een betere verbinding naar Hoogeveen en Twente oplevert.

Je zou het een fout kunnen noemen dat de A6 niet is doorgetrokken, maar dat lijkt me niet. Als men dat van tevoren had geweten was de A28 misschien inderdaad westelijker gelegd... maar ja.

Zie ook dit plaatje.

Chris
Moderator

Bericht door Chris » wo 25 mei 2005, 16:34

Knooppunt Lankhorst in 2009 volledig
De nieuwe verbindingswegen komen binnen het bestaande knooppunt, waardoor met een korte bestemmingsplanprocedure volstaan kan worden. De aanleg kost € 20 miljoen en start in 2007.
Nou ben ik toch wel benieuwd naar de configuratie van dit Knooppunt! Hopelijk combineren ze het met de aanleg van 2x4 tussen Hattemerbroek en Ommen en 2x3 tot Lankhorst.

Matthijs
expressweg

Bericht door Matthijs » wo 25 mei 2005, 16:55

Chrizz schreef:Nou ben ik toch wel benieuwd naar de configuratie van dit Knooppunt!
Zo natuurlijk.
Hopelijk combineren ze het met de aanleg van 2x4 tussen Hattemerbroek en Ommen en 2x3 tot Lankhorst.
Grappenmaker!
Het zou zelfs niet eens echt logisch zijn. Lankhorst heeft 3 richtingen. De verbindingen tussen 2 ervan, A32 en A28-NO worden aangelegd, en jij wil uitgerekend de 3e richting (die helemaal niet betrokken is) verbreden.

(Ik doe nu wel een beetje negatief, maar ik ben het er niet mee oneens dat er weleens wat mag gebeuren op dat stuk. Ik sluit alleen (vrijwel) uit dat dat hiermee gecombineerd gaat worden.)

Chris
Moderator

Bericht door Chris » wo 25 mei 2005, 16:57

Tsjah, als ze het in 1 keer doen, ben je wel in één klap van het gezeur af. Hoef je de komende 10, 15 jaar er ook niets meer aan te doen. Enne, daarom zei ik ook hopelijk ;)

Rene
Secretaris

Bericht door Rene » wo 25 mei 2005, 17:04

Chrizz schreef:
Knooppunt Lankhorst in 2009 volledig
De nieuwe verbindingswegen komen binnen het bestaande knooppunt, waardoor met een korte bestemmingsplanprocedure volstaan kan worden. De aanleg kost € 20 miljoen en start in 2007.
Nou ben ik toch wel benieuwd naar de configuratie van dit Knooppunt! Hopelijk combineren ze het met de aanleg van 2x4 tussen Hattemerbroek en Ommen en 2x3 tot Lankhorst.
Van de verbindingsboog Steenwijk --> Hoogeveen heb ik vernomen dat deze rechts zal uitvoegen van de A32, dan over de A32 en A28 wordt heengetild, en vervolgens met een scherpe boog naar rechts uitmondt op de A28 hoofdrijbaan rechts. Maar zeker ben ik daar niet van, dus daarom stond het ook niet in het nieuwsbericht.
Bereikbaar op emailadres: secretaris [at] wegenforum.nl (zonder spaties, en met apestaartje i.p.v. [at])