Snelweg Breukelen - Lexmond via Woerden/Lopik ('A2½')

Bespreek hier alles over de Nederlandse autosnelwegen, wat je niet in de andere subfora kwijt kunt. Zoals geschiedenis, gebruik, knooppunten, aansluitingen, intensiteiten, etcetera.

Moderator: Moderatoren

LennyKravitz
autoweg
Berichten: 1016
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 14:16
Locatie: Rotterdam

Snelweg Breukelen - Lexmond via Woerden/Lopik ('A2½')

Bericht door LennyKravitz » vr 08 sep 2006, 1:40

Las net dit: http://www.ad.nl/groenehart/article610846.ece
Snelweg erbij in Groene Hart

UTRECHT - Een nieuwe snelweg langs Woerden en Leidsche Rijn door het Groene Hart, evenwijdig aan rijksweg A2.

Die suggestie doet de regio Utrecht in een studie naar de bereikbaarheid van deze regio na 2020. Dat blijkt uit de netwerkanalyse die maandag aan minister Peijs van verkeer wordt aangeboden.

De A2, die aan de vooravond staat van een ingrijpende verbreding en van de aanleg van een tunnel bij Leidsche Rijn, loopt volgens sommige rekenmodellen over vijftien jaar toch al weer vol. Daarom wordt gedacht aan een nieuwe snelweg, aangeduid met A2½, dwars door het dichtbevolkte Groene Hart. De weg zou bij Breukelen moeten beginnen en bij Lexmond op rijksweg A27 eindigen. Niet alleen de A2, maar de gehele regio Utrecht dreigt over vijftien jaar dicht te slibben, blijkt uit de netwerkanalyse van rijkswaterstaat, provincie Utrecht, de stad Utrecht, Amersfoort en de regio’s Utrecht en Amersfoort. Het rapport zet de groei van de mobiliteit en de mogelijke maatregelen op een rij. Keuzes moeten nog gemaakt worden.

Belangrijk instrument tegen de files is de kilometerheffing die in 2012 landelijk wordt ingevoerd. Ook tolheffing op speciale trajecten is mogelijk.


Afbeelding

Een snelweg parallel aan de A2/A27 tussen Breukelen en Lexmond... (zie kaartje)... omdat de A2 over een aantal jaar toch dichtslibt...

M'n mond viel open... maar gaat vast toch niet door... ;)

p.s.
op het kaartje staan ook de A30 en een doortrekking van de n230 geprojecteerd ;)
Laatst gewijzigd door LennyKravitz op za 09 sep 2006, 23:32, 1 keer totaal gewijzigd.
It aint over 'till it's over...

Gebruikersavatar
Vinny
4x5 autosnelweg
Berichten: 41327
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 12:52
Locatie: Friesland

Bericht door Vinny » vr 08 sep 2006, 2:22

Los daarvan, na een A x hebben we een nieuw triest dieptepunt bereikt in het niveau van wegnummerologie... :cry:

Is het nou zo moeilijk om een normaal nummer te verzinnen? Op de site van Erwin kun je precies zien welke nog niet zijn 'uitverkocht'... :roll:
Let op: Sarcasmemodus over een lengte van 10 kilometer.

ReisThijs
verkeersader
Berichten: 599
Lid geworden op: di 11 okt 2005, 23:50
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Bericht door ReisThijs » vr 08 sep 2006, 2:48

Ik heb even snel wat kaartjes geprutst:
Het gedeelte A2 - A12 moet denk ik redelijk eenvoudig te realiseren zijn, daar kan gewoon de bestaande spoorlijn worden gevolgd. Dat zou dan (als de A12 Gouda - Woerden tenminste sterk wordt uitgebreid) kunnen dienen als een soort A3, een alternatieve verbinding A'dam-R'dam dus:
Afbeelding
En het nummer? A20 natuurlijk, met dubbelnummering A12-A20 tussen Gouda en Woerden ;) . Amsterdam-Rotterdam kan dan via A2-A20.

Het tweede gedeelte (inclusief nieuwe Lekbrug) zie ik er niet zo snel komen, al zou het natuurlijk wel een mooi alternatief zijn voor de huidige kronkelige N204.
Dat zou dan zoiets kunnen worden:
Afbeelding

Gebruikersavatar
Mark
Forumbeheerder
Berichten: 10234
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 21:11
Locatie: Spijkenisse

Bericht door Mark » vr 08 sep 2006, 7:28

Je hebt wel een plek gekozen waar de Lek smal is :)

Ds79m
2x3 autosnelweg
Berichten: 9079
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 13:17

Bericht door Ds79m » vr 08 sep 2006, 8:29

Dat lijkt me een mooi plan. Het geeft een route van Amsterdam naar het zuidwesten/Antwerpen zonder langs 1 van de grote steden te hoeven.
Peter - Als je veel tegenwind hebt, kun je beter zelf gaan liggen

LennyKravitz
autoweg
Berichten: 1016
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 14:16
Locatie: Rotterdam

Bericht door LennyKravitz » vr 08 sep 2006, 8:35

Vinny schreef:Los daarvan, na een A x hebben we een nieuw triest dieptepunt bereikt in het niveau van wegnummerologie... :cry:

Is het nou zo moeilijk om een normaal nummer te verzinnen? Op de site van Erwin kun je precies zien welke nog niet zijn 'uitverkocht'... :roll:
Ach zal wel een "werk-nummer"" zijn...

A3 lijkt me het meest passend... noemen ze de N3 bij Dordrecht maar N217...

Bovendien zou ik de A27 vanaf Lexmond naar Breda ook A3 noemen... en dus de A27 inkorten qua nummering...
It aint over 'till it's over...

Ds79m
2x3 autosnelweg
Berichten: 9079
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 13:17

Bericht door Ds79m » vr 08 sep 2006, 9:28

Hier nog een bijbehorend artikel over de verkeersproblematiek rond Utrecht:
AD schreef:Evenveel auto’s bij meer treinen

Een nieuwe snelweg evenwijdig aan de A2, en beter openbaar vervoer. Die suggesties doet de Utrechtse regio.

UTRECHT - In het openbaar vervoer zijn volgens de Utrechtse verkeersstudie ook na de realisatie van Randstadspoor nog aanvullende maatregelen denkbaar, zoals de aanleg van de Leidsche Rijnboog. Die moet een rechtstreekse treinverbinding mogelijk maken tussen Leidsche Rijn en Amsterdam.

De studie leert echter dat verbetering van het openbaar vervoer wel tot de helft meer reizigers kan leiden, maar niet tot veel minder auto’s op de weg. Daarom blijven forse aanpassingen aan de snelwegen en de aansluitingen op de provinciale en gemeentelijke wegen volgens het rapport noodzakelijk.

De netwerkanalyse stelt voor rond vrijwel de gehele stad Utrecht het lokaal en doorgaand snelverkeer te scheiden met parallelrijbanen. Die constructie bestaat al op de A12 tussen de knooppunten Oudenrijn en Lunetten. Op deze snelweg zou het systeem uitgebreid kunnen worden van Woerden tot Driebergen. De knooppunten Lunetten, Hoevelaken en Eemnes krijgen in de studie fly-overs. Knooppunt Oudenrijn krijgt meer rijbanen.

Het kabinet besloot twee weken geleden al tot een vervolgonderzoek voor de Ring Utrecht en de driehoek Utrecht-Amersfoort Hilversum. Het is de bedoeling dat rijk, provincies, stadsregio en gemeenten komend najaar een overeenkomst sluiten voor de aanpak van de fileproblemen in de komende decennia.

Minister Peijs wil in de komende maanden ook een nieuw Meerjarenprogramma Infrastructuur en Transport vaststellen (MIT). Daarin wordt het geld voor aanleg van nieuwe wegen verdeeld.

De uitvoering van de meest uitgebreide varianten vergt in de regio Utrecht een investering van bijna 10 miljard euro.
Peter - Als je veel tegenwind hebt, kun je beter zelf gaan liggen

Gebruikersavatar
Rene
4x5 autosnelweg
Berichten: 36661
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 11:48
Locatie: Noord-Holland
Contacteer:

Bericht door Rene » vr 08 sep 2006, 9:48

Zo'n snelweg moet er nooit komen. Volstrekt zinloos.
Het Utrechtse probleem zit niet in het doorgaand verkeer, maar in het regionale verkeer.
Wat wil je, met zoveel wegen die zijn gedowngrade de afgelopen jaren, en de zeer magere infrastructuur nabij Leidsche Rijn.

Als je het wegverkeer bij Utrecht beter wilt bedienen, dan denk ik dat het volgende moet gebeuren:
- Verbreding A12 Bodegraven - De Meern naar 2x4
- doortrekking van de N230 als ongelijkvloerse 2x2 autoweg van de A2 naar de A12, over het vrijgehouden tracé door Leidsche Rijn.
- ongelijkvloers maken N230 Ghandiplein - Enthovendreef
- opwaardering Norbruislaan en Van Tuylkade als volwaardige stadsinprikkers
- ongelijkvloerse kruising van de binnenring met een aantal belangrijke kruisende wegen, binnenring tenminste overal 2x2
- met een doorbraak de Franciscusdreef doortrekken naar de A2 bij de nieuwe aansluiting "Spoorlaan" (met een tunnel tussen de Norbruislaan en het Uraniumkanaal)
- Vleutenseweg weer terugbouwen tot een volwaardige invalsweg, en aansluiting op A2 handhaven (op parallelbanen)

Gebruikersavatar
Vinny
4x5 autosnelweg
Berichten: 41327
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 12:52
Locatie: Friesland

Bericht door Vinny » vr 08 sep 2006, 12:27

* Vinny roept om een 2+2 N 212 en doortrekking tot de A 12 in combinatie met een 2x2 N 201 van Aalsmeer tot Wilnis en de opwaardering van de N weg naar Amstelveen met een directe link naar de A 9!

Onderstaand wegenstelsel gaat de regio zo veel meer bereikbaar maken! Aanleggen! NU!
Afbeelding
Let op: Sarcasmemodus over een lengte van 10 kilometer.

Gebruikersavatar
Jeroen
2x2 autosnelweg
Berichten: 6389
Lid geworden op: do 23 jun 2005, 17:27
Locatie: Ergens op de rechterrijstrook

Bericht door Jeroen » vr 08 sep 2006, 12:30

Mooi plan, Vinny. Maar of Utrecht er iets aan zal hebben? :dontknow:

VTB
autoweg
Berichten: 1344
Lid geworden op: di 22 nov 2005, 14:42
Locatie: Tiel ... is viel

Bericht door VTB » vr 08 sep 2006, 12:38

René schreef:Het Utrechtse probleem zit niet in het doorgaand verkeer, maar in het regionale verkeer.
Zomaar een hersenspinsel...:

Zou het dan geen oplossing kunnen zijn om de afritdichtheid te verminderen? Uiteraard wel in combinatie met een verbetering van het OWN, anders wordt het effect van het opdoeken van een aantal afritten aanmerkelijk kleiner.
Wees niet ongerust:
VTB zal blijven meelezen en posten naar hartenlust. ;)

Gebruikersavatar
Jeroen
2x2 autosnelweg
Berichten: 6389
Lid geworden op: do 23 jun 2005, 17:27
Locatie: Ergens op de rechterrijstrook

Bericht door Jeroen » vr 08 sep 2006, 12:45

Probleem is dat eigenlijk al die afritten wel belangrijk zijn. Misschien dat je nog over Oog in Al kunt twijfelen, maar das dan ook alles dunkt me. Ik denk dat je dan beter de parallelbaan door kunt trekken van De Meern (A2) naar de aansluiting Utrecht-Noord. Hoewel zoiets wel dan erg breed gaat worden nu die A2 2X5 wordt.

VTB
autoweg
Berichten: 1344
Lid geworden op: di 22 nov 2005, 14:42
Locatie: Tiel ... is viel

Bericht door VTB » vr 08 sep 2006, 12:48

Jeroen schreef:Probleem is dat eigenlijk al die afritten wel belangrijk zijn. Misschien dat je nog over Oog in Al kunt twijfelen, maar das dan ook alles dunkt me. Ik denk dat je dan beter de parallelbaan door kunt trekken van De Meern (A2) naar de aansluiting Utrecht-Noord. Hoewel zoiets wel dan erg breed gaat worden nu die A2 2X5 wordt.
Ja, bij nader inzien valt het in de provincie Utrecht eigenlijk nog wel mee. In Noord-Brabant (ik denk zomaar even aan een A58 en A59) zou al een stuk meer "gesnoeid" kunnen worden.
Wees niet ongerust:
VTB zal blijven meelezen en posten naar hartenlust. ;)

ReisThijs
verkeersader
Berichten: 599
Lid geworden op: di 11 okt 2005, 23:50
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Bericht door ReisThijs » vr 08 sep 2006, 12:56

VTB schreef:Zomaar een hersenspinsel...:

Zou het dan geen oplossing kunnen zijn om de afritdichtheid te verminderen? Uiteraard wel in combinatie met een verbetering van het OWN, anders wordt het effect van het opdoeken van een aantal afritten aanmerkelijk kleiner.

Hetzelfde idee als de N281 en A76 bij Heerlen dus, met de "A2½" als nieuwe A2, en de oude A2 als lokale snelweg. Alleen nadat de A2 is omgebouwd tot hoofd+parrallelbanen dus een beetje overbodig.
Jeroen schreef:Ik denk dat je dan beter de parallelbaan door kunt trekken van De Meern (A2) naar de aansluiting Utrecht-Noord. Hoewel zoiets wel dan erg breed gaat worden nu die A2 2X5 wordt.
De A2 krijgt daar dus al parrallelbanen. ;)

VTB
autoweg
Berichten: 1344
Lid geworden op: di 22 nov 2005, 14:42
Locatie: Tiel ... is viel

Bericht door VTB » vr 08 sep 2006, 13:00

ReisThijs schreef:Hetzelfde idee als de N281 en A76 bij Heerlen dus, met de "A2½" als nieuwe A2, en de oude A2 als lokale snelweg. Alleen nadat de A2 is omgebouwd tot hoofd+parallelbanen dus een beetje overbodig.
Nee, dat bedoelde ik niet...dit is wat ik bedoelde:
• helemaal geen A2½;
• de bestaande A2 verbreden;
• in de regio Utrecht het aantal afritten terugbrengen + OWN optimaliseren.
Wees niet ongerust:
VTB zal blijven meelezen en posten naar hartenlust. ;)

ReisThijs
verkeersader
Berichten: 599
Lid geworden op: di 11 okt 2005, 23:50
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Bericht door ReisThijs » vr 08 sep 2006, 13:08

Maar dat is toch ook precies wat er nu al gaat gebeuren?

Gebruikersavatar
Mark
Forumbeheerder
Berichten: 10234
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 21:11
Locatie: Spijkenisse

Bericht door Mark » vr 08 sep 2006, 13:50

Ik doe een gooi:

Afbeelding

Westkant van Utrecht gaat er hard op vooruit. Ook denk ik aan opwaardering van de N201 tussen Vinkeveen en Hilversum en een stukje A80 als rondweg zuidelijk van Hilversum. Een verbetering en verlenging van de Zuilense Ring (N230 (A23?)) zou niet gek wezen.

Gebruikersavatar
Rene
4x5 autosnelweg
Berichten: 36661
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 11:48
Locatie: Noord-Holland
Contacteer:

Bericht door Rene » vr 08 sep 2006, 14:43

Jeroen schreef:Probleem is dat eigenlijk al die afritten wel belangrijk zijn. Misschien dat je nog over Oog in Al kunt twijfelen, maar das dan ook alles dunkt me. Ik denk dat je dan beter de parallelbaan door kunt trekken van De Meern (A2) naar de aansluiting Utrecht-Noord. Hoewel zoiets wel dan erg breed gaat worden nu die A2 2X5 wordt.
De A2 zou altijd al 2-3-3-2 worden tussen Maarssen N230 en Oudenrijn. Spoorlaan en Hooggelegen zijn straks sowieso alleen nog maar op de rangeerbanen aangesloten. Daar kan makkelijk nog de Vleutenseweg weer bij.
Abcoude - Maarssen N230 zou 2x4 worden, op een 2x5 weglichaam. Gelukkig wordt dat nu meteen 2x5.

Gebruikersavatar
Via
2x5 autosnelweg
Berichten: 15216
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 17:09

Bericht door Via » vr 08 sep 2006, 15:32

Weet je dat ik over dat noordelijk stuk tussen de A2 en de A12 ook al eens heb nagedacht? Natuurlijk met een daarop aansluitende N230. ;)

Gebruikersavatar
Kaaiman
Secretaris
Berichten: 17386
Lid geworden op: ma 26 jun 2006, 16:54
Locatie: Hoogeveen
Contacteer:

Bericht door Kaaiman » vr 08 sep 2006, 16:41

Met die N230 is wel wat te doen inderdaad. Is een N230 tussen A12-A2-A27 geen optie?

Edit: o, dat bedoel je ook zie ik nu...
Deur Drenthe • website over het Drentse provinciaal en rijkswegennet
@DeurDrenthe • volg het Drentse wegennieuws op Mastodon

Matthijs
expressweg
Berichten: 2702
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 15:01
Locatie: Hilversum
Contacteer:

Bericht door Matthijs » vr 08 sep 2006, 17:37

René schreef:
Jeroen schreef:Probleem is dat eigenlijk al die afritten wel belangrijk zijn. Misschien dat je nog over Oog in Al kunt twijfelen, maar das dan ook alles dunkt me. Ik denk dat je dan beter de parallelbaan door kunt trekken van De Meern (A2) naar de aansluiting Utrecht-Noord. Hoewel zoiets wel dan erg breed gaat worden nu die A2 2X5 wordt.
De A2 zou altijd al 2-3-3-2 worden tussen Maarssen N230 en Oudenrijn. Spoorlaan en Hooggelegen zijn straks sowieso alleen nog maar op de rangeerbanen aangesloten. Daar kan makkelijk nog de Vleutenseweg weer bij.
Abcoude - Maarssen N230 zou 2x4 worden, op een 2x5 weglichaam. Gelukkig wordt dat nu meteen 2x5.
Ik heb ook nooit gesnapt waarom Vleutenseweg nu per se weg moest. Rijkswaterstaat wilde geen extra afslagen, dus met de komst van De Wetering moest Vleutenseweg (Oog in Al) weg.
Op zich begrijpelijk, maar hier komt al een nieuwe parallelbaan. Dan kan die ene afslag er toch wel bij? Zeker als je bedenkt dat het hier om 's lands grootste stadsuitbreiding gaat.

Is 2+3+3+2 bij Utrecht trouwens niet wat smal als het daarvoor al 5+5 is? Dat is hetzelfden aantal stroken...

Gebruikersavatar
mavas
2x5 autosnelweg
Berichten: 18191
Lid geworden op: do 31 mar 2005, 17:27
Locatie: Zuid-Kennemerland
Contacteer:

Bericht door mavas » vr 08 sep 2006, 18:02

Het Groene Hart begint toch pas bij Woerden? Of zeg ik nu iets raars?

Als die A21/2 ooit wordt aangelegd, dan wel volledig van A2 - A27 (dus geen halve stukken zoals bij de A4) en met verplichte uitbreiding van de A27.
Noord-Hollandse wegen, dé site voor ontwikkeling van de provinciale wegen in Noord-Holland
Bezoek ook eens de Wegenwiki, dé wiki voor verkeer

Gebruikersavatar
harry
Wegnummerfotograaf
Berichten: 22844
Lid geworden op: ma 28 feb 2005, 12:09
Locatie: Leipendam
Contacteer:

Bericht door harry » vr 08 sep 2006, 18:55

mavas schreef:Het Groene Hart begint toch pas bij Woerden?
Tja... inmiddels misschien wel. Het wordt in ieder geval steeds kleiner. :roll:
wegnummers.nl foto's van genummerde wegen (o.a. NBA) en van plaatsnaamborden
--Harry.

Gebruikersavatar
Tiesje
stadsweg
Berichten: 331
Lid geworden op: za 20 aug 2005, 21:20
Locatie: Tilburg

Bericht door Tiesje » vr 08 sep 2006, 20:16

Wicher schreef:Is 2+3+3+2 bij Utrecht trouwens niet wat smal als het daarvoor al 5+5 is? Dat is hetzelfden aantal stroken...
Ik denk dat het zo uitgevoerd wordt omdat de A2 richting 's-Hertogenbosch na knpt. Oudenrijn anders een bottleneck wordt. Zou het 4x3 zijn, dan krijg je een krappe samenvoeging naar 4 rijstroken. Bovendien is het na Nieuwegein zelfs maar 2x3. Er is wel besloten tot 2x4 tussen Oudenrijn en Deil. Maar volgensmij is voor het stuk Nieuwegein-Everdingen nog eens niet besloten wanneer dat moet beginnen.
Het lijkt me trouwens wel verstanding om toch rekening te houden met een extra 3de rijstrook op de parallelbanen (weet niet of dat ook zo is).

boe!
2x5 autosnelweg
Berichten: 18236
Lid geworden op: di 19 jul 2005, 20:02
Locatie: Leusden

Bericht door boe! » vr 08 sep 2006, 21:41

Over de N230:
Algemeen Dagblad schreef:Slotavond over toekomst van Noordelijke Randweg
UTRECHT - Moet er iets gebeuren met de Noordelijke Randweg langs Utrecht en Maarssen of ligt die er prima bij? Wie wil helpen bij het formuleren van een antwoord op die vraag is donderdagavond 14 september welkom in het Pim Jacobs Theater in Maarssen.

Dan vindt er een derde en laatste bijeenkoomst plaats op initiatief van De NieuwBouw. De groep jonge professionals uit de bouwwereld wil het imago van de sector verbeteren en houdt zich daarbij onder meer vast aan het principe dat de gebruiker meer mogelijkheden moet hebben om mee te beslissen over de toekomstige inrichting van Nederland.

Eerder werd al een avond georganiseerd om een beeld te krijgen van de kijk die bewoners en gebruikers hebben op de weg ten noorden van de wijk Overvecht. Ook mening belanghebbende partijen als Rijkswaterstaat, gemeente Maarssen, provincie Utrecht, transportorganisaties en natuur- en milieuorganisaties werd tijdens een speciaal belegde bijeenkomst gepeild.

Komende week moeten bewoners en belangehbbenden het eens zien te worden over welke toekomstige aanpak een oplossing kan bieden voor de problemen die zijn komen bovendrijven. Nieuwbouw wil die mening uiteindelijk op de politieke agenda zien te krijgen.

De Noordelijke Randweg wordt gevormd door de Zuilense Ring bij Maarssen en de Karl Marxdreef en Albert Schweitzerdreef in Utrecht en verbindt de snelwegen A2 en A27 met elkaar. Het laatste stuk ligt ingeklemd tussen de woonwijken van Overvecht en het natuurgebied Noorderpark.

De avond in Maarssen begint om 19.30 uur en is naar verwachting om 21.30 uur afgelopen. Aanmelden kan nog via info@degebruikerbepaalt.nl.

Gebruikersavatar
Rene
4x5 autosnelweg
Berichten: 36661
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 11:48
Locatie: Noord-Holland
Contacteer:

Bericht door Rene » vr 08 sep 2006, 21:54

Algemeen Dagblad schreef:Het laatste stuk ligt ingeklemd tussen de woonwijken van Overvecht en het natuurgebied Noorderpark.
Ingeklemd... :roll: :roll: :roll:

De N230 ligt aan de rand van de stedelijke bebouwing. Noordelijk ervan liggen wat weilanden en tuincentra...
Je kunt op die fiets zo onderhand elke pol grassprieten wel "natuurgebied" gaan noemen. Waanzin.

snelwegracer
autoweg
Berichten: 1722
Lid geworden op: wo 30 mar 2005, 9:41
Locatie: Zederik
Contacteer:

Bericht door snelwegracer » vr 08 sep 2006, 22:51

ReisThijs schreef:Ik heb even snel wat kaartjes geprutst:
Het gedeelte A2 - A12 moet denk ik redelijk eenvoudig te realiseren zijn, daar kan gewoon de bestaande spoorlijn worden gevolgd. Dat zou dan (als de A12 Gouda - Woerden tenminste sterk wordt uitgebreid) kunnen dienen als een soort A3, een alternatieve verbinding A'dam-R'dam dus:
kaartje
En het nummer? A20 natuurlijk, met dubbelnummering A12-A20 tussen Gouda en Woerden ;) . Amsterdam-Rotterdam kan dan via A2-A20.

Het tweede gedeelte (inclusief nieuwe Lekbrug) zie ik er niet zo snel komen, al zou het natuurlijk wel een mooi alternatief zijn voor de huidige kronkelige N204.
Dat zou dan zoiets kunnen worden:
kaart
Het is een korte oversteek maar liever zie door de vijfherenlanden een tunnel. Ik wil niet dat het landschap word aangetast door een snelweg. Ik zou de weg het nummer A2x ofzo geven denk ik. Ik zie het nut wel in van een bypass vanaf woerden naar de A2 bij Maarsen/Breukelen.

Het probleem zit vooral in het regionale verkeer veel mensen werken in utrecht en die komen uit Houten, De Bilt, Nieuwegein en Leidserein. Ze kunnen beter de N230 doortrekken naar de A12 en weg in zijn geheel ongelijksvloers maken. verder zou ik denken aan dubbeldeks snelwegen dus de doorgaand verkeer rijd boven het regionaal of lokaal verkeer en ik weet dat het wel wat kost. ;)
Neem eens een kijkje op mijn forum 8-) Het forum over Transporttycoon. :).

Gebruikersavatar
Kaaiman
Secretaris
Berichten: 17386
Lid geworden op: ma 26 jun 2006, 16:54
Locatie: Hoogeveen
Contacteer:

Bericht door Kaaiman » vr 08 sep 2006, 23:48

Even knutselen an de N230 levert een mooie N25 op. N25 heb ik gekozen, omdat het aan de oostkant van Utrecht denkbeeldig verlengd zou kunnen worden (dwars door De Bilt) naar de N225, die vroeger RW25 was.

Alle ongelijkvloerse kruisingen zijn weg uit de voormalige N230. De gehele weg wordt autoweg, met Vmax 100, de Ring Utrecht Noord eventueel 80.

Afbeelding
Deur Drenthe • website over het Drentse provinciaal en rijkswegennet
@DeurDrenthe • volg het Drentse wegennieuws op Mastodon

goreme
stadsweg
Berichten: 284
Lid geworden op: wo 14 jun 2006, 0:26
Locatie: Vleuten
Contacteer:

Bericht door goreme » za 09 sep 2006, 13:48

Kaaiman schreef:Even knutselen an de N230 levert een mooie N25 op. N25 heb ik gekozen, omdat het aan de oostkant van Utrecht denkbeeldig verlengd zou kunnen worden (dwars door De Bilt) naar de N225, die vroeger RW25 was.

Alle ongelijkvloerse kruisingen zijn weg uit de voormalige N230. De gehele weg wordt autoweg, met Vmax 100, de Ring Utrecht Noord eventueel 80.

Afbeelding
:) dat stukje tussen vleuten en de a12 waar N25 staat , staat mijn huis :) s inmiddels volgebouwd..

Gebruikersavatar
nielske1990
autoweg
Berichten: 1999
Lid geworden op: di 05 jul 2005, 19:54
Locatie: Helmond

Bericht door nielske1990 » za 09 sep 2006, 13:52

goreme schreef: :) dat stukje tussen vleuten en de a12 waar N25 staat , staat mijn huis :) s inmiddels volgebouwd..
Op Google Earth valt ook te zien dat dat tracé idd niet kan. Je ziet precies waar ze aan het bouwen zijn...
La meccanica delle emozioni op A67/A270/N270/N279

Plaats reactie