A205 is als je kijkt naar de hectometerpaaltjes ca 800 meter lang. De A208 ca 1,5 km op basis van hetzelfde criterium.

Moderator: Moderatoren
A205 is als je kijkt naar de hectometerpaaltjes ca 800 meter lang. De A208 ca 1,5 km op basis van hetzelfde criterium.
Het zit volgens mij dicht bij elkaar aan de top. De N307 van Hoorn naar Kampen is 79,5 km, dat is nog nét iets langer dan de al genoemde N34 die bijna 79 km. De N307 loopt na de aansluiting met de N50 nog een klein stukje door tot de komgrens van Kampen. De N307 doorkruist drie provincies.
Denk haast dat je daar de langste wel te pakken hebt.Coen Tunnel schreef: ↑ma 20 apr 2020, 10:45
Andere vraag: wat zou de langste N-weg met een nummer boven de 400 zijn? De N855 van Spier naar Steenwijk is 29,3 km. Zijn er nog betere kandidaten?
Hallo Noah, welkom op het forum! Je zou eerst even wat oudere berichten kunnen teruglezen, dan zie je dat de door jouw genoemde wegen al op de vorige pagina besproken zijn. Ook kan je je hier voorstellen. Verder zouden we het op prijs stellen als je de forumregels eens doorleest. Bedankt!NoahReijnen schreef: ↑di 21 apr 2020, 14:44De kortste snelweg is de [A038], oftewel A38 bij Ridderkerk, het kan ook zo zijn dat het de [A738], oftewel A738 bij Nijmegen is.
Zou daar nog altijd eens fotografisch bewijs van willen zien of er daadwerkelijk A33 aangegeven stond (zelfde voor de A57 trouwens).Coen Tunnel schreef: ↑ma 20 apr 2020, 10:52Nee. Begin jaren '80 was het stukje tussen de afsplitsing van de A28 en de afrit naar de Haarweg, ongeveer een kilometer, wel kortstonding A33.
Ik heb dat betreffende de A33 al eerder een keer per ongeluk in twijfel getrokken, en ik kreeg toen te maken met een boze Harry.Mark schreef: ↑di 21 apr 2020, 20:01Zou daar nog altijd eens fotografisch bewijs van willen zien of er daadwerkelijk A33 aangegeven stond (zelfde voor de A57 trouwens).Coen Tunnel schreef: ↑ma 20 apr 2020, 10:52Nee. Begin jaren '80 was het stukje tussen de afsplitsing van de A28 en de afrit naar de Haarweg, ongeveer een kilometer, wel kortstonding A33.
Tegenwoordig ligt er een verkeerscircuitje als attractie in Attractiepark Duinen Zathe te Appelscha.
Dat is duidelijk niet één kaart. Het linkerdeel is nieuwer dan het rechterdeel.Jackbauer1350 schreef: ↑di 21 apr 2020, 22:02Aan dat korte stukje 2x2 wat er in Zeeuws-Vlaanderen lag betwijfel ik of dat ooit snelweg is geweest. Lijkt mij eerder dat het altijd N60 is geweest.
Kennelijk twijfelde de maker van het topokaartje er ook aan. N60 en A60 is weergegeven.
Er is een periode geweest dat de wegbeheerders het bordAan dat korte stukje 2x2 wat er in Zeeuws-Vlaanderen lag betwijfel ik of dat ooit snelweg is geweest. Lijkt mij eerder dat het altijd N60 is geweest.
Kennelijk twijfelde de maker van het topokaartje er ook aan. N60 en A60 is weergegeven.
Het hoeft niet. Ook voor veerdiensten is het handig om ruime aan- en afvoer te hebben. Dat zie (of zag) je bijvoorbeeld ook in Denemarken.
Zelfs de Catharijnebaan in Utrecht. Daar heb ik hier wel eens foto's van gepost, uit een of ander archief. En de weg Leeuwarden-Swarteweisein (E10, nu N355) ook.
Bij de A60 was het wel kilometerslang.
Nu gaat 'ie nergens meer heenboe! schreef: ↑di 21 apr 2020, 20:45En ook 100 meter A56.
https://www.wegenwiki.nl/A56_(Nederland)
Foto van Harry:
![]()
Het "snelwegbord" betekende niet meer dan autoweg met ongelijkvloerse aansluitingen, de weg had dus dezelfde status als het een reguliere autoweg. En dan is het ook logisch, het Haagse Hubertustracé bijvoorbeeld was dus niet aangeduid als snelweg, maar als ongelijkvloerse autoweg.Coen Tunnel schreef: ↑di 21 apr 2020, 23:01Ik meen dat bij de oorspronkelijke introductie van het RVV 1966 het autowegbord nog niet bestond en een autosnelweg werd gedefinieerd als 'autoweg met gescheiden rijbanen'. Het onderscheid tussen autosnelweg en autoweg, en een verduidelijking van de vereisten voor die categorieën, zorgde er waarschijnlijk voor dat op deze stedelijke expresswegen vermoedelijk ergens tussen 1975 en 1985 de autosnelwegstatus verdween.
Als er een snelwegbord naast had gehangen, was jouw muur misschien de kortste snelweg van Nederland.
Ik weet niet of het deze van CU2030 was, maar die geeft in ieder geval mooi de situatie weer:Coen Tunnel schreef: ↑di 21 apr 2020, 23:01Zelfs de Catharijnebaan in Utrecht. Daar heb ik hier wel eens foto's van gepost, uit een of ander archief.