[A022] Dak Velsertunnel ernstig beschadigd door vrachtwagen

Bespreek hier alles over de Nederlandse autosnelwegen, wat je niet in de andere subfora kwijt kunt. Zoals geschiedenis, gebruik, knooppunten, aansluitingen, intensiteiten, etcetera.

Moderator: Moderatoren

Groningen
expressweg
Berichten: 3808
Lid geworden op: vr 03 sep 2010, 13:22
Locatie: Zwolle

Re: [A022] Dak Velsertunnel ernstig beschadigd door vrachtwa

Bericht door Groningen » wo 10 sep 2014, 18:32

^^ Als ze daar nou 2 man voor aannemen hebben die zich in notime terugverdiend...

Gebruikersavatar
Alfa
2x4 autosnelweg
Berichten: 10306
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 20:54

Re: [A022] Dak Velsertunnel ernstig beschadigd door vrachtwa

Bericht door Alfa » wo 10 sep 2014, 19:20

Ik vind het wel een beetje ongemakkelijk dat ze iedereen met een pet op tegenwoordig boetes willen laten uitschrijven. Laat dat maar een politietaak blijven. Als CU vindt dat er te weinig boetes uitgeschreven worden moeten ze maar meer agenten inzetten. Dat hoeven geen volwaardige agenten te zijn, hulpagenten volstaan daarvoor.

Gebruikersavatar
Vinny
4x5 autosnelweg
Berichten: 41327
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 12:52
Locatie: Friesland

Re: [A022] Dak Velsertunnel ernstig beschadigd door vrachtwa

Bericht door Vinny » wo 10 sep 2014, 19:54

Let op: Sarcasmemodus over een lengte van 10 kilometer.

boe!
2x5 autosnelweg
Berichten: 18233
Lid geworden op: di 19 jul 2005, 20:02
Locatie: Leusden

Re: [A022] Dak Velsertunnel ernstig beschadigd door vrachtwa

Bericht door boe! » wo 10 sep 2014, 21:05

Alfa schreef:Laat dat maar een politietaak blijven. Als CU vindt dat er te weinig boetes uitgeschreven worden moeten ze maar meer agenten inzetten.
Het probleem is dat de agenten die er zijn niet echt bereid zijn om bekeuringen uit te schrijven. Sinds het afschaffen van het bonnenquotum is het aantal 'handmatige' bekeuringen fors gedaald, terwijl er niet echt minder overtredingen worden gemaakt. Ik snap wel dat bonnen schrijven niet het leukste onderdeel is van de functie van politie-agent, maar het hoort bij de functie en die handschoen wordt onvoldoende opgepakt.

Gebruikersavatar
mhkamp
2x2 autosnelweg
Berichten: 6129
Lid geworden op: vr 15 jun 2007, 21:32
Locatie: Nieuw Buinen
Contacteer:

Re: [A022] Dak Velsertunnel ernstig beschadigd door vrachtwa

Bericht door mhkamp » wo 10 sep 2014, 21:14

Er is natuurlijk een verschil : Een automobilist die 10km/h te hard rijd over een provinciale weg of een vrachtwagen die bijna het dak van de Velsertunnel er af ramt is er één.
Eind juli moest ik naar Nürnberg. Op de heenweg gewoon via de BAB73 en de N4 door de stad heen. Op de terugweg moest ik een andere route nemen omdat die spoorbrug 3,90m is. Je weet dat je combinatie 4m. is, dus hoef ik het niet te proberen, ondanks dat de Tomtom mij er graag af wilde hebben. Iets met opletten??
Als je wilt worden wie je nog nooit bent geweest, zal je moeten doen wat je nog nooit hebt gedaan!
WeFo Lidnummer 0010.

Gebruikersavatar
Jeroen
2x2 autosnelweg
Berichten: 6388
Lid geworden op: do 23 jun 2005, 17:27
Locatie: Ergens op de rechterrijstrook

Re: [A022] Dak Velsertunnel ernstig beschadigd door vrachtwa

Bericht door Jeroen » wo 10 sep 2014, 23:05

^^ De situatie bij de Velsertunnel is anders omdat al meermaals gebleken is dat de speling tussen de werkelijke hoogte en de toegestane doorrijhoogte veel kleiner is dan bij de meeste andere tunnels.

Davy
expressweg
Berichten: 4617
Lid geworden op: vr 11 sep 2009, 3:06
Locatie: Aardenburg (Zeeuws-Vlaanderen)

Re: [A022] Dak Velsertunnel ernstig beschadigd door vrachtwa

Bericht door Davy » wo 10 sep 2014, 23:30

Inderdaad, en ik ga het nog maar eens herhalen: die tunnel voldoet gewoon niet meer, punt!

Albaufstieg
autoweg
Berichten: 1029
Lid geworden op: ma 30 dec 2013, 23:45
Locatie: Gouda

Re: [A022] Dak Velsertunnel ernstig beschadigd door vrachtwa

Bericht door Albaufstieg » wo 10 sep 2014, 23:36

^^ De tunnel wordt toch na 2015 gerenoveerd?

Davy
expressweg
Berichten: 4617
Lid geworden op: vr 11 sep 2009, 3:06
Locatie: Aardenburg (Zeeuws-Vlaanderen)

Re: [A022] Dak Velsertunnel ernstig beschadigd door vrachtwa

Bericht door Davy » wo 10 sep 2014, 23:43

Dat zal aan de doorrijhoogte niks veranderen denk ik...

Ik vind het ook een beetje triest te lezen dat de vrachtwagenchauffeur die terecht verwacht dat hij door die tunnel kan als grote schuldige wordt aanzien. De toegestane hoogte moet simpelweg naar 3m80 worden gebracht, er is hier geen andere oplossing mogelijk.

Gebruikersavatar
Mark
Forumbeheerder
Berichten: 10234
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 21:11
Locatie: Spijkenisse

Re: [A022] Dak Velsertunnel ernstig beschadigd door vrachtwa

Bericht door Mark » do 11 sep 2014, 6:52

Wat is er nu eigenlijk precies strafbaar? Dat je als te hoge vrachtwagen op een tunnel afrijdt, maar wordt afgevangen door het alarmsysteem (en dus de tunnel niet in kan), of dat je alle waarschuwingen negeert en tóch door de tunnel gaat, al dan niet met schade tot gevolg?

Rogier
2x2 autosnelweg
Berichten: 5069
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 15:54

Re: [A022] Dak Velsertunnel ernstig beschadigd door vrachtwa

Bericht door Rogier » do 11 sep 2014, 7:29

Davy schreef:Dat zal aan de doorrijhoogte niks veranderen denk ik...

Ik vind het ook een beetje triest te lezen dat de vrachtwagenchauffeur die terecht verwacht dat hij door die tunnel kan als grote schuldige wordt aanzien. De toegestane hoogte moet simpelweg naar 3m80 worden gebracht, er is hier geen andere oplossing mogelijk.
Waarom zou de hoogte naar 3,80 gebracht moeten worden.
Chauffeurs moeten de waarschuwingen niet negeren.
Als je dat toch doet, dan neem je een risico dat het fout gaat.

Rein
2x4 autosnelweg
Berichten: 10197
Lid geworden op: zo 10 jun 2007, 10:18
Locatie: Haarlemmermeer

Re: [A022] Dak Velsertunnel ernstig beschadigd door vrachtwa

Bericht door Rein » do 11 sep 2014, 8:22

Davy schreef:Dat zal aan de doorrijhoogte niks veranderen denk ik...
Jawel, ik weet niet hoe ze het doen, maar de doorrijhoogte wordt vergroot. Zie hieronder. Het zal eerder centimeters zijn dan decimeters, maar wellicht scheelt het wel weer een hoop tunneldakaanrijdingen.
Rijkswaterstaat schreef:Over de renovatie
De Velsertunnel is bijna 60 jaar oud en toe aan groot onderhoud. Rijkswaterstaat laat onder meer de doorrijhoogte van de tunnel vergroten, zodat er minder incidenten plaatsvinden met te hoge vrachtwagens. Daarnaast worden tunneltechnische installaties vernieuwd en vluchtwegen aangepast. De renovatie moet ervoor zorgen dat het verkeer vlot en veilig door de tunnel kan blijven rijden. Na de werkzaamheden voldoet de Velsertunnel ook aan de nieuwe Tunnelwet.

Gebruikersavatar
Jeroen
2x2 autosnelweg
Berichten: 6388
Lid geworden op: do 23 jun 2005, 17:27
Locatie: Ergens op de rechterrijstrook

Re: [A022] Dak Velsertunnel ernstig beschadigd door vrachtwa

Bericht door Jeroen » do 11 sep 2014, 10:02

Mark schreef:Wat is er nu eigenlijk precies strafbaar? Dat je als te hoge vrachtwagen op een tunnel afrijdt, maar wordt afgevangen door het alarmsysteem (en dus de tunnel niet in kan), of dat je alle waarschuwingen negeert en tóch door de tunnel gaat, al dan niet met schade tot gevolg?
Voor wat ik heb begrepen worden er toch nog veel voertuigen voor het rode licht gezet die bij nameting toch nog onder de 4 meter zitten. Ik kan me moeilijk voorstellen dat die een bekeuring zullen krijgen.

boe!
2x5 autosnelweg
Berichten: 18233
Lid geworden op: di 19 jul 2005, 20:02
Locatie: Leusden

Re: [A022] Dak Velsertunnel ernstig beschadigd door vrachtwa

Bericht door boe! » do 11 sep 2014, 10:05

Het negeren van het rode licht is natuurlijk wel strafbaar.

waldo79
4x3 autosnelweg
Berichten: 20524
Lid geworden op: do 05 mei 2005, 10:28
Locatie: 's-Hertogenbosch

Re: [A022] Dak Velsertunnel ernstig beschadigd door vrachtwa

Bericht door waldo79 » do 11 sep 2014, 10:10

Klopt, maar dat betekent meer een scherpe afstelling van de sensor in de gevallen die Jeroen beschrijft.

Gebruikersavatar
Chris
Moderator
Berichten: 76266
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 15:19
Locatie: NL

Re: [A022] Dak Velsertunnel ernstig beschadigd door vrachtwa

Bericht door Chris » do 11 sep 2014, 10:38

Ze moeten natuurlijk wel enige veiligheidsmarge aanhouden. De Velsertunnel is nou eenmaal oud, en de doorrijhoogte gaat echt niet met decimeters verbeterd worden. Dat is een 'fact of life' waar chauffeurs mee moeten zullen leven. Beter even stoppen voor een rood licht dan weer het hele dak van de tunnel aan gort.

Groningen
expressweg
Berichten: 3808
Lid geworden op: vr 03 sep 2010, 13:22
Locatie: Zwolle

Re: [A022] Dak Velsertunnel ernstig beschadigd door vrachtwa

Bericht door Groningen » do 11 sep 2014, 18:50

Davy schreef:Inderdaad, en ik ga het nog maar eens herhalen: die tunnel voldoet gewoon niet meer, punt!
Inderdaad, en ik ga het nog maar eens herhalen: die tunnel laat zich niet met decimeters verhogen omdat hij van 1957 is, punt!

petervdveen
autoweg
Berichten: 2154
Lid geworden op: vr 02 sep 2011, 11:17
Locatie: Emmeloord
Contacteer:

Re: [A022] Dak Velsertunnel ernstig beschadigd door vrachtwa

Bericht door petervdveen » do 11 sep 2014, 19:02

Jeroen schreef:
Mark schreef:Wat is er nu eigenlijk precies strafbaar? Dat je als te hoge vrachtwagen op een tunnel afrijdt, maar wordt afgevangen door het alarmsysteem (en dus de tunnel niet in kan), of dat je alle waarschuwingen negeert en tóch door de tunnel gaat, al dan niet met schade tot gevolg?
Voor wat ik heb begrepen worden er toch nog veel voertuigen voor het rode licht gezet die bij nameting toch nog onder de 4 meter zitten. Ik kan me moeilijk voorstellen dat die een bekeuring zullen krijgen.
Er staat een verbodsbord met een maximale hoogte. Als je hoger bent is dat strafbaar, zo simpel is het, lijkt mij.
Waze Benelux | @petervanderveen | Linkedin
Wegstatus - Alle wegafsluitingen en meldingen voor rijks- en provinciale wegen.

waldo79
4x3 autosnelweg
Berichten: 20524
Lid geworden op: do 05 mei 2005, 10:28
Locatie: 's-Hertogenbosch

Re: [A022] Dak Velsertunnel ernstig beschadigd door vrachtwa

Bericht door waldo79 » do 11 sep 2014, 19:21

Jeroen heeft het over de gevallen waarin vrachtwagens van 3,98 en dergelijke niet door kunnen. Punt :hap:

Gebruikersavatar
Jeroen
2x2 autosnelweg
Berichten: 6388
Lid geworden op: do 23 jun 2005, 17:27
Locatie: Ergens op de rechterrijstrook

Re: [A022] Dak Velsertunnel ernstig beschadigd door vrachtwa

Bericht door Jeroen » vr 12 sep 2014, 13:43

petervdveen schreef:
Jeroen schreef:
Mark schreef:Wat is er nu eigenlijk precies strafbaar? Dat je als te hoge vrachtwagen op een tunnel afrijdt, maar wordt afgevangen door het alarmsysteem (en dus de tunnel niet in kan), of dat je alle waarschuwingen negeert en tóch door de tunnel gaat, al dan niet met schade tot gevolg?
Voor wat ik heb begrepen worden er toch nog veel voertuigen voor het rode licht gezet die bij nameting toch nog onder de 4 meter zitten. Ik kan me moeilijk voorstellen dat die een bekeuring zullen krijgen.
Er staat een verbodsbord met een maximale hoogte. Als je hoger bent is dat strafbaar, zo simpel is het, lijkt mij.
Zo simpel is dat niet altijd. De hoogtedetectie schijnt erg gevoelig afgesteld te zijn. Een wapperend dakzeil kan al voldoende zijn om even boven de 4 meter uit te komen, terwijl je dan toch feitelijk niet te hoog bent.

Gebruikersavatar
Alfa
2x4 autosnelweg
Berichten: 10306
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 20:54

Re: [A022] Dak Velsertunnel ernstig beschadigd door vrachtwa

Bericht door Alfa » vr 12 sep 2014, 13:47

^^Dan is het de nameting die uitsluitsel moet geven.

petervdveen
autoweg
Berichten: 2154
Lid geworden op: vr 02 sep 2011, 11:17
Locatie: Emmeloord
Contacteer:

Re: [A022] Dak Velsertunnel ernstig beschadigd door vrachtwa

Bericht door petervdveen » vr 12 sep 2014, 16:29

Jeroen schreef:
petervdveen schreef:
Jeroen schreef:
Mark schreef:Wat is er nu eigenlijk precies strafbaar? Dat je als te hoge vrachtwagen op een tunnel afrijdt, maar wordt afgevangen door het alarmsysteem (en dus de tunnel niet in kan), of dat je alle waarschuwingen negeert en tóch door de tunnel gaat, al dan niet met schade tot gevolg?
Voor wat ik heb begrepen worden er toch nog veel voertuigen voor het rode licht gezet die bij nameting toch nog onder de 4 meter zitten. Ik kan me moeilijk voorstellen dat die een bekeuring zullen krijgen.
Er staat een verbodsbord met een maximale hoogte. Als je hoger bent is dat strafbaar, zo simpel is het, lijkt mij.
Zo simpel is dat niet altijd. De hoogtedetectie schijnt erg gevoelig afgesteld te zijn. Een wapperend dakzeil kan al voldoende zijn om even boven de 4 meter uit te komen, terwijl je dan toch feitelijk niet te hoog bent.
Net als bij alcohol is dit gewoon een voorselectie..
Waze Benelux | @petervanderveen | Linkedin
Wegstatus - Alle wegafsluitingen en meldingen voor rijks- en provinciale wegen.

Davy
expressweg
Berichten: 4617
Lid geworden op: vr 11 sep 2009, 3:06
Locatie: Aardenburg (Zeeuws-Vlaanderen)

Re: [A022] Dak Velsertunnel ernstig beschadigd door vrachtwa

Bericht door Davy » vr 12 sep 2014, 16:35

Groningen schreef:
Davy schreef:Inderdaad, en ik ga het nog maar eens herhalen: die tunnel voldoet gewoon niet meer, punt!
Inderdaad, en ik ga het nog maar eens herhalen: die tunnel laat zich niet met decimeters verhogen omdat hij van 1957 is, punt!
Ja en? Tijden zijn veranderd, en dan moet je daaruit je conclusies trekken. En die conclusie is heel simpel: de tunnel voldoet niet meer voor het hedendaagse vrachtverkeer en dus moet de hoogtebeperking omlaag. Er ligt een andere tunnel vlakbij, moeten ze maar de knooppunten daar vervolledigen.

Maar dat is hier blijkbaar teveel gevraagd...

Gebruikersavatar
mhkamp
2x2 autosnelweg
Berichten: 6129
Lid geworden op: vr 15 jun 2007, 21:32
Locatie: Nieuw Buinen
Contacteer:

Re: [A022] Dak Velsertunnel ernstig beschadigd door vrachtwa

Bericht door mhkamp » vr 12 sep 2014, 17:08

^^ Ja, geld.

Oplossing : Beide knooppunten vervangen voor turborotondes :knetter:
Als je wilt worden wie je nog nooit bent geweest, zal je moeten doen wat je nog nooit hebt gedaan!
WeFo Lidnummer 0010.

Gebruikersavatar
duikgek89
2x3 autosnelweg
Berichten: 7670
Lid geworden op: ma 23 jul 2007, 15:31

Re: [A022] Dak Velsertunnel ernstig beschadigd door vrachtwa

Bericht door duikgek89 » vr 12 sep 2014, 19:22

Ja en de tunnels zone 30 maken, dan wappert het zeil wat minder.

Gebruikersavatar
Rene
4x5 autosnelweg
Berichten: 36660
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 11:48
Locatie: Noord-Holland
Contacteer:

Re: [A022] Dak Velsertunnel ernstig beschadigd door vrachtwa

Bericht door Rene » vr 12 sep 2014, 23:35

Of iets met oude triangels en moderne infrarood-metingen.
Gelukkig komt het groot-onderhoud eraan...

boe!
2x5 autosnelweg
Berichten: 18233
Lid geworden op: di 19 jul 2005, 20:02
Locatie: Leusden

Re: [A022] Dak Velsertunnel ernstig beschadigd door vrachtwa

Bericht door boe! » za 13 sep 2014, 11:10

^^ De aannemer kan natuurlijk ook met een vrachtwagen tegen het dak aanrijden.

Rein
2x4 autosnelweg
Berichten: 10197
Lid geworden op: zo 10 jun 2007, 10:18
Locatie: Haarlemmermeer

Re: [A022] Dak Velsertunnel ernstig beschadigd door vrachtwa

Bericht door Rein » wo 29 okt 2014, 14:16

De Minister heeft Kamervragen beantwoord over de te hoge vrachtwagens bij de Velsertunnel. De minster meldt onder meer dat in 2014 tot en met augustus 7.639 hoogtemeldingen bij de Velsertunnel zijn geweest. Een groot deel hiervan is via de afrit vóór de tunnel omgeleid. Er zijn 1.410 voertuigen nagemeten die hoger dan 4.00 meter waren. Vervolgens hebben 64 meldingen aan de politie plaatsgevonden van een overschrijding van 10 cm of meer. In 43 gevallen daarvan zijn chauffeurs geverbaliseerd vanwege een overschrijding van het hoogteverbod bij de Velsertunnel. Bij de 21 overige meldingen bleek er uiteindelijk geen sprake te zijn van een strafbare hoogteoverschrijding.
Minister van I&M schreef:
[…]

Vraag 2
Klopt het dat er in een half jaar tijd meer dan 1100 chauffeurs bij de Velsertunnel zijn betrapt met een te hoge lading, maar dat er slechts 52 boetes zijn uitgedeeld omdat de politie vaak niet komt opdagen?

Antwoord 2
Over de verhouding tussen het aantal hoogtesignaleringen en het aantal boetes kan ik het volgende toelichten. De Velsertunnel is de laagste tunnel van Nederland met een maximale hoogte van 4,17 meter. Hierdoor is er fysiek weinig marge voor het toelaten van overschrijdingen van de wettelijk toegestane hoogte (4,00 meter) en gaat de hoogtesignalering bij deze tunnel eerder af dan bij andere tunnels. Rijkswaterstaat (RWS), politie en openbaar ministerie (OM) hanteren de afspraak dat de politie bij een overschrijding van 10 cm of meer wordt geïnformeerd en ter plaatse komt. Als sprake is van een strafbare hoogteoverschrijding, wordt de chauffeur geverbaliseerd. Bij een kleinere hoogteoverschrijding zal de chauffeur van een onderaannemer van Rijkswaterstaat de opdracht krijgen om via de pont verder te reizen.

In 2014 waren er tot en met augustus 7.639 hoogtemeldingen bij de Velsertunnel. Een groot deel hiervan is via de afrit vóór de tunnel omgeleid. Er zijn 1.410 voertuigen nagemeten die hoger dan 4.00 meter waren. Vervolgens hebben 64 meldingen aan de politie plaatsgevonden van een overschrijding van 10 cm of meer. In 43 gevallen daarvan zijn chauffeurs geverbaliseerd vanwege een overschrijding van het hoogteverbod bij de Velsertunnel. Bij de 21 overige meldingen bleek er uiteindelijk geen sprake te zijn van een strafbare hoogteoverschrijding. Er is dus geen sprake van dat de politie niet kwam opdagen.

[…]

Vraag 3
Hoe vaak worden landelijk per jaar boetes uitgedeeld voor te hoog beladen vrachtwagens? Hoe vaak gebeurt dit voor te zwaar beladen vrachtwagens? Hoeveel capaciteit is hiervoor beschikbaar bij de politie en bij andere handhavingsdiensten?

Antwoord 3
Voor zover het zaken betreft die via het Centraal Justitieel Incassobureau (CJIB) zijn afgedaan gaat het om een landelijk aantal opgelegde boetes van 2.136 vanwege te zwaar beladen voertuigen in 2013 en 2.308 in de eerste acht maanden van 2014.

Het landelijk aantal door tussenkomst van het CJIB opgelegde boetes vanwege te hoog beladen vrachtwagens bedroegen 267 in 2013 en 139 in de eerste acht maanden van 2014.

[…]

Vraag 4
Deelt u de mening dat de kans op een boete voor te hoog beladen vrachtwagens momenteel te laag is en het noodzakelijk is deze kans aanzienlijk te verhogen om zo de verkeersoverlast terug te dringen en schades aan tunnels te voorkomen?

Antwoord 4
Het heeft mijn prioriteit om de verkeersoverlast door te hoog beladen vrachtwagens terug te dringen. Naleving van de regels rondom hoogtebeperking is niet alleen een kwestie van handhaving. Ook opleiding en voorlichting zijn hierbij van belang. Om de verkeersoverlast verder terug te dringen blijf ik met Transport en Logistiek Nederland en EVO in gesprek over dit onderwerp en het belang van hun rol in de voorlichting aan hun achterban.

Daarnaast onderzoek ik de mogelijkheid om voor de laatste afslag voor de Velsertunnel een videoscherm te plaatsen waarop camerabeelden te zien zijn van voorbijrijdende vrachtwagens die te hoog zijn. De chauffeur wordt met dit systeem in meer directe zin aangesproken en kan de eerst volgende afslag nemen zodat geen hinder voor het overige wegverkeer ontstaat.

[…]

Vraag 6
Bent u bereid het op korte termijn, bijvoorbeeld in de vorm van een pilot vergelijkbaar met die in Rotterdam-Rijnmond, mogelijk te maken dat weginspecteurs van Rijkswaterstaat bij de Velsertunnel bekeuringen kunnen uitdelen voor te hoog beladen vrachtwagens?

Antwoord
Er vinden momenteel met Rijkswaterstaat gesprekken plaats over een pilotvoorstel om in de regio Rotterdam weginspecteurs een BOA status te geven ten aanzien van twee typen overtredingen. […] Ik zal bezien of deze aanpak zich ook leent voor de aanpak van te hoge vrachtwagens bij tunnels.

[…]

Gebruikersavatar
Alfa
2x4 autosnelweg
Berichten: 10306
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 20:54

Re: [A022] Dak Velsertunnel ernstig beschadigd door vrachtwa

Bericht door Alfa » wo 29 okt 2014, 14:33

Dat zijn meer dan 30 meldingen per dag. En een bedroevend lage penalisatiegraad.

Gebruikersavatar
Chris
Moderator
Berichten: 76266
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 15:19
Locatie: NL

Re: [A022] Dak Velsertunnel ernstig beschadigd door vrachtwa

Bericht door Chris » wo 29 okt 2014, 14:35

Een hoogtemelding betekent niet per se een overtreding.

Plaats reactie