www.rijkswaterstaat.nl schreef: Aanleg nieuwe aansluiting Zevenhuizen - Waddinxveen
De A12 is één van de oudste snelwegen in Nederland en ook één van de drukste wegen. Reden om actie te ondernemen om de doorstroming op de A12 te verbeteren. Er moet worden geïnvesteerd in veiligheid, onderhoud, modernisering en goede inpassing in de omgeving. Het project 'De A12 vernieuwd op weg' richt zich onder andere op de nieuwe aansluiting tussen Zevenhuizen en Waddinxveen.
Moderne uitstraling
Impressie van aansluiting Zevenhuizen Impressie van aansluiting Zevenhuizen
Een aansluiting met een moderne uitstraling die het groeiende verkeer aankan. Met deze maatregel wordt de huidige verkeersstroom op de aansluitingen van de A12 op de N219 (Zevenhuizen, afrit 9) en de N456 (Waddinxveen, afrit 10) voortaan in goede banen geleid via de nieuwe aansluiting. Aansluiting 9 en 10 verdwijnen.
De nieuwe aansluiting op de nieuwe rondweg N219 verbetert de doorstroming én de veiligheid op de A12. Ook is het een verbetering voor de wegen die daarop aansluiten. Verder betekent dit dat er minder verkeersdrukte is in het centrum van Zevenhuizen. Het verkeer van de nieuwe N219 en de deels verschoven Bredeweg kan in de toekomst, door de nieuwe op- en afritten, ook de A12 op rijden. Als de nieuwe aansluiting van de N219 op de A12 in gebruik is, worden de aansluitingen Waddinxveen/Moordrecht en Zevenhuizen/Waddinxveen weggehaald. Waarschijnlijk gaat de nieuwe aansluiting in het derde kwartaal van 2009 open voor verkeer.
Samenwerking
De nieuwe aansluiting Zevenhuizen/Waddinxveen is onderdeel van het project ‘N219 Omleiding Zevenhuizen’. Het project is opgedeeld in stukken. Hiervoor is in 2004 een samenwerkingsovereenkomst gesloten tussen Rijkswaterstaat, de Provincie Zuid-Holland en ProRail en de gemeenten Waddinxveen en Zevenhuizen-Moerkapelle.
Rijkswaterstaat zorgt voor een goede aansluiting van de N 219 en de A12 door middel van:
* Aansluiting zuidzijde op de A12 door Haarlemmermeeraansluiting
* De N 219 gaat met een viaduct over het spoor en de A12 heen
* Aansluiting noordzijde op de A12 door een klaverblad
Provincie Zuid-Holland: werkzaamheden ten noorden van de A12
* Bouw fietsviaduct parallel aan de A12
Prorail en Rijkswaterstaat: werkzaamheden spoorlijn
* De Noordelijke Dwarsweg komt met een nieuwe tunnel onder het spoor en de A12 voor fietsers, laag landbouw- en bestemmingsverkeer. Daarmee komen twee landbouwoverwegen op een andere plek te vervallen.
Maart 2008 Waarschijnlijk start eerste werkzaamheden
Eind 2009 Openstelling aansluiting Zevenhuizen-Waddinxveen
Het contract wordt momenteel voorbereid. In het contract staat onder andere wat het project inhoudt en wat er moet gebeuren. Waarschijnlijk wordt deze in het vierde kwartaal van 2007 gegund aan de aannemer om vervolgens halverwege maart 2008 te beginnen met de eerste werkzaamheden.
[A012] [N219] Reconstructie afrit Zevenhuizen
Moderator: Moderatoren
-
- Moderator
[A012] [N219] Reconstructie afrit Zevenhuizen
Ik dacht dat er al eens gesproken was over deze aansluiting, maar kan hem niet meer vinden. Op de site van Rijkswaterstaat staat een duidelijk verhaal met een mooie impressie van de toekomstige situatie, dus vandaar even dit bericht.
Het mooiste overkomt je, het minste is bedacht. Freek de Jonge
-
- 2x5 autosnelweg
Re: A12: vernieuwde aansluiting Zevenhuizen / N219
Als ik die impressie voor waar mag aannemen gaat de A12 een heel eind verschuiven 

-
- Wegnummerfotograaf

https://wegnummers.nl foto's van genummerde wegen in Europa (o.a. NBA: https://wegnummers.nl/nba)
http://borden.plaatsengids.nl foto's van plaatsnaamborden
--Harry.
--Harry.
-
- 2x5 autosnelweg
-
- 2x5 autosnelweg
Zie ik het zo goed? 

Deur Drenthe • website over het Drentse provinciaal en rijkswegennet
@DeurDrenthe • volg het Drentse wegennieuws op Twitter
-
- Wegnummerfotograaf

https://wegnummers.nl foto's van genummerde wegen in Europa (o.a. NBA: https://wegnummers.nl/nba)
--Harry.
--Harry.
-
- 2x5 autosnelweg
Ja, dat zie je goedKaaiman schreef:Zie ik het zo goed?

Tussen de nieuwe afrit en de huidige afrit Zevenhuizen ligt de lokale weg van Zevenhuizen naar Waddinxveen. Deze is al enige tijd afgesloten omdat er een tunnel onder het spoor wordt gebouwd.
-
- 2x3 autosnelweg
Ze zijn inderdaad al volop bezig; het zandlichaam van de nieuwe rijstroken ligt al klaar (van Waddinxveen tot Bleiswijk)
Ik zag afgelopen zondag aan de noordkant van afrit Waddinxveen nog een omgezaagde wegwijzer (helaas geen foto).
Deze heeft een tijdje aan de zuidkant gelegen.
Ik zag afgelopen zondag aan de noordkant van afrit Waddinxveen nog een omgezaagde wegwijzer (helaas geen foto).
Deze heeft een tijdje aan de zuidkant gelegen.
-
- 2x5 autosnelweg

-
- 4x5 autosnelweg
Dan moet je even naar Waddinxveen fietsen. 

"You know the greatest danger facing us is ourselves, an irrational fear of the unknown. But there’s no such thing as the unknown — only things temporarily hidden, temporarily not understood.” - James T. Kirk
Autosnelwegen.net
Autosnelwegen.net
-
- verkeersader
Ik zou zeggen doen! Maargoed ik denk die borden toch wat groter zijn dan ze lijken dus een busje ipv een fiets is misschien een goed idee
uh2: .

-
- 2x3 autosnelweg
Ik ben er vandaag even omheen gelopen en ik moet zeggen; met een gewone auto zal 't ook wel lukken. Wel een goede decoupeerzaag meenemen.

(de wegwijzer is dezelfde als aan de zuidkant van de afrit, ze hebben hem dus naar de noordkant (oprit) versleept en nog een vooraankondiging erbij gelegd)

(de wegwijzer is dezelfde als aan de zuidkant van de afrit, ze hebben hem dus naar de noordkant (oprit) versleept en nog een vooraankondiging erbij gelegd)
-
- 2x5 autosnelweg
Liggen die dingen gewoon buiten het bouwterrein? Dat zal ook een mooie boel worden in het weekend... 

-
- Moderator
Jammer dat het nog steeds gewoon diefstal is als je zoiets in je eigen auto schuift...

-
- 2x3 autosnelweg
Ach, wat is eigenlijk nog de waarde van zo'n ouwe wegwijzer... we leven in een weggooicultuur, remember?
Laatst hoorde ik van een bedrijf in Amsterdam dat ze een luxe bankstel (bedoeld om gasten te ontvangen) wilden afdanken. Gewoon naar het grofvuil. Niemand had tijd om het op te halen dus nu gaat 't alsnog weg. Zonde!
Maar ik heb alle bewegwijzering laten liggen hoor. Zou niet weten wat ik ermee moet. Dat spul is zo taai als een spoorstaaf, niet doorheen te komen.
Laatst hoorde ik van een bedrijf in Amsterdam dat ze een luxe bankstel (bedoeld om gasten te ontvangen) wilden afdanken. Gewoon naar het grofvuil. Niemand had tijd om het op te halen dus nu gaat 't alsnog weg. Zonde!

Maar ik heb alle bewegwijzering laten liggen hoor. Zou niet weten wat ik ermee moet. Dat spul is zo taai als een spoorstaaf, niet doorheen te komen.

-
- 2x5 autosnelweg
Zo taai als een spoorstaaf? Wilde je de wegwijzer opeten 

-
- 2x3 autosnelweg
-
- 2x5 autosnelweg
Het was al een tijdje stil rondom de nieuwe aansluiting en omlegging van de N219, maar ik weet nu waarom: NIMBY's.
AD schreef:Provincie eist omleiding N219
DEN HAAG/ZEVENHUIZEN - De provincie Zuid-Holland heeft haast met de aanleg van de omleiding van de N219 rondom Zevenhuizen.
In een kort geding bij de Haagse rechtbank eist ze dat de landbouwers J. en G. Verburg drie hectare grond beschikbaar stellen.
De grond is al onteigend maar door een fout van de provincie niet op tijd ingeschreven in het register. De gebroeders Verburg grijpen deze laatste strohalm aan om de weg tegen te houden en weigeren de overdracht van de grond. Daardoor kan de provincie niet beginnen met de aanleg van een zandlichaam voor de weg. Dat betekent volgens de provincie dat de inwoners van Zevenhuizen nog langer last hebben van stank en lawaai van het verkeer dat zich thans over een oude weg door de dorpskern wringt.
Zuid-Holland heeft de gebroeders Verburg vooruitlopend op de overdracht van het eigendom een voorschot aangeboden alsook vergoeding van eventuele schade aan teelten. De landbouwers willen echter niet op dit aanbod op ingaan. Volgens de twee broers is de aanleg van de weg niet definitief doordat de Raad van State nog geen uitspraak over het bestemmingsplan heeft gedaan. Op 22 mei staat het bestemmingsplan op de agenda van deze hoogste bestuursrechter.
Landsavocaat mr. H. Besselink zei dat de omleiding van de N219 begin 2010 klaar moet zijn. Het belang om een een einde te maken aan de verkeersoverlast in Zevenhuizen zou zwaarder wegen aan het belang van de landbouwers om een zo groot mogelijke schadevergoeding te krijgen. Advocaat mr. C. verhaegh zei namens de gebroeders Verburg dat het hen niet in de eerste om het geld is te doen. De familie heeft al sinds het droogmalen van de Zuidplaspolder in de vorige eeuw grond in het gebied. Door de onteigening van een deel van hun erfperceel zouden zij niet slechts inkomensverlies leiden maar ook te maken krijgen met een verminderd woonklimaat.
De rechter doet eind deze week uitspraak.
-
- 2x3 autosnelweg
OT: volgens mij had de schrijver van dat artikel ook haast...De provincie Zuid-Holland heeft haast met de aanleg van de omleiding van de N219 rondom Zevenhuizen.

Landsavocaat mr. H. Besselink zei dat de omleiding van de N219 begin 2010 klaar moet zijn. Het belang om een een einde te maken aan de verkeersoverlast in Zevenhuizen zou zwaarder wegen aan het belang van de landbouwers om een zo groot mogelijke schadevergoeding te krijgen. Advocaat mr. C. verhaegh ... ...
-
- 2x5 autosnelweg
Dat register is er om de goede trouw te kunnen beoordelen...maar men heeft al geweten van de onteigening. Die vlieger lijkt me hier niet op te gaan...De grond is al onteigend maar door een fout van de provincie niet op tijd ingeschreven in het register.De gebroeders Verburg grijpen deze laatste strohalm aan om de weg tegen te houden en weigeren de overdracht van de grond.
-
- 2x5 autosnelweg
Update: ze zijn in april gestart met het aanleggen van een zandbaan vanaf de geplande nieuwe afslag de polder in. Blijkbaar mogen ze dan nu echt starten met de aanleg van de verlegde N219.
-
- 2x3 autosnelweg
Sinds een paar weken is er behoorlijk wat activiteit bij de twee turborotondes ten noordoosten van toekomstige afrit Zevenhuizen. Omdat het zonnetje vandaag goed scheen ben ik maar eens gaan kijken.
Komende vanuit Waddinxveen (N453).

Vanuit een andere hoek. Hier komt straks de nieuwe N453.

Dit is voor de nieuwe parallelweg.

Er is veel ruimte voor water.

Verderop zijn alvast borden geplaatst voor de andere rotonde met aansluiting op A12/N219.

En nog een impressie vanaf de zuidelijke rotonde, richting Moordrecht/Rotterdam.

Komende vanuit Waddinxveen (N453).

Vanuit een andere hoek. Hier komt straks de nieuwe N453.

Dit is voor de nieuwe parallelweg.

Er is veel ruimte voor water.

Verderop zijn alvast borden geplaatst voor de andere rotonde met aansluiting op A12/N219.

En nog een impressie vanaf de zuidelijke rotonde, richting Moordrecht/Rotterdam.

-
- 4x5 autosnelweg
Stond er vroeger ook al Moordrecht op de borden op de N453? Ik kan me dat daar namelijk niet herinneren.
"You know the greatest danger facing us is ourselves, an irrational fear of the unknown. But there’s no such thing as the unknown — only things temporarily hidden, temporarily not understood.” - James T. Kirk
Autosnelwegen.net
Autosnelwegen.net
-
- 2x5 autosnelweg
Jammer, geen wegnummers. 

-
- 4x5 autosnelweg
Ook dat is een gemis 

Autosnelwegen.net
Autosnelwegen.net
-
- 2x3 autosnelweg
Op de N453 niet. Daar staat alleen Moerkapelle / Waddinxveen aangegeven als je de A12 afkomt.Palance schreef:Stond er vroeger ook al Moordrecht op de borden op de N453? Ik kan me dat daar namelijk niet herinneren.
De status van wegnummers in de 4xx-serie is natuurlijk niet zodanig dat ze een plaats verdienen op de wegwijzers. Dat is altijd zo geweest. Overigens ben ik wel benieuwd of, en zo ja welk nummer de verbindingsweg tussen afrit Zevenhuizen en de Bredeweg (in het verlengde van de N456) krijgt...
-
- 2x5 autosnelweg
Komt hier ook een turborotonde waar de nieuwe binnenste rijstrook met een rechte hoek begint?
Noord-Hollandse wegen, dé site voor ontwikkeling van de provinciale wegen in Noord-Holland
Bezoek ook eens de Wegenwiki, dé wiki voor verkeer
-
- Moderator

-
- 2x5 autosnelweg
Jammer. Ik ben benieuwd waar de eerste met rechte hoek dan wel komt.
Noord-Hollandse wegen, dé site voor ontwikkeling van de provinciale wegen in Noord-Holland
-
- Moderator