[A067] Eindhoven - Venlo: verbreding 2x3

Discussieer hier over actuele grote wegenplannen en in uitvoering zijnde grote projecten

Moderator: Moderatoren

Gebruikersavatar
Chris
Moderator
Berichten: 76295
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 15:19
Locatie: NL

Re: A67: verbreding of vrachtwagenstrook?

Bericht door Chris » di 24 aug 2010, 17:33

Snelwegenkenner schreef:Waardoor is die gehele A67 tussen Eindhoven en Venlo zo druk, terwijl het eigenlijk een transportader tussen Eindhoven en Venlo door leeg gebied is?
De A2 tussen Eindhoven en St Joost is weer minder druk, terwijl dat ook een transportader door leeg gebied is.
De feiten;

Rustigste punt A67 (Eindhoven - Venlo):
* Asten - Liessel: 47.500 mvt/etmaal

Rustigste punt A2 (Eindhoven - St. Joost):
* Kelpen-Oler - Grathem: 55.400 mvt/etmaal

Gebruikersavatar
GrandmasterE
verkeersader
Berichten: 619
Lid geworden op: ma 24 dec 2007, 0:01
Locatie: Zuidoost-Noord-Brabant

Re: A67: verbreding of vrachtwagenstrook?

Bericht door GrandmasterE » zo 05 sep 2010, 1:46

Een update:
Sneller & Beter schreef:A67 - Start MIRT-onderzoek
In het BO-MIRT van voorjaar 2010 hebben rijk en de provincies Noord-Brabant en Limburg afgesproken om voor de A67 een MIRT-onderzoek te starten (afronding voorjaar 2011).

Naast het MIRT-onderzoek wordt een routevisie opgesteld en bereiden rijk en regio (voor de korte termijn) een gezamenlijk pakket van No Regret-maatregelen voor. Definitieve afspraken over het pakket aan No Regret-maatregelen volgen in het BO-MIRT van najaar 2010.

Doel MIRT-onderzoek
Een MIRT-onderzoek is bedoeld om de opgave nader te concretiseren wat betreft inhoudelijke scope, geografische omvang, tijd en/of doel. Het MIRT-onderzoek kan leiden tot een aanscherping van de gebiedsagenda. Ook kan de uitkomst leiden tot (bestuurlijke) afspraken tussen de betrokken partijen over het vervolgproces, een ruimtelijke reservering of een aanpassing van de sectorale wet- en regelgeving en normering.

Wat wel, wat niet
Belangrijk is dat de uitkomst van een MIRT-onderzoek, in tegenstelling tot een MIRT-verkenning, niet leidt tot een besluit over een mogelijke rijksinvestering. De uitkomst van een MIRT-onderzoek kan, via de aanscherping van de gebiedsagenda en na besluitvorming in een bestuurlijk overleg, wel aanleiding zijn om voor een bepaald onderdeel een MIRT verkenning te starten.

Wat is er aan de hand?
De 75 km lange A67 is een belangrijke verbinding tussen de Belgische grens (via Eindhoven en Venlo) en de Duitse grens. Op de rijksweg rijdt voor Nederlandse begrippen veel vrachtverkeer. Dit maakt in- en uitvoegen van personenauto’s moeilijk. Zeker als de lengte om in- of uit te voegen kort is. Dit kan leiden tot verkeersonveilige situaties, ongevallen en files.

Vragen A67
Ten aanzien van de A67 leven een aantal vragen. Deze hebben betrekking op de ontwikkeling van het vrachtverkeer tussen Antwerpen en Duitsland en de wijze waarop met hoge percentages vrachtverkeer en veel verkeersbewegingen rond aansluitingen op rijkswegen met twee rijstroken in modellen voor verkeerprognoses wordt omgegaan. Het MIRT-onderzoek moet antwoorden geven op deze vragen om zo te bepalen wat de 'filegevoeligheid' is van de A67 op de middenlange termijn.

No Regret Pakket
De korte termijn-maatregelen in het No Regret Pakket zijn bedoeld om de verkeersveiligheid van de rijksweg te verbeteren zodat er minder ongevallen plaatsvinden en minder files ontstaan. Belangrijk hierbij is dat er nu te weinig parkeerplaatsen voor vrachtverkeer op de verzorgingsplaatsen zijn. Daarom parkeren vrachtauto’s op vluchtstroken van de rijksweg en dat is onveilig. Een belangrijk onderdeel van het No Regret Pakket is dan ook het vergroten van de capaciteit van de verzorgingsplaatsen.
Er is nog niet echt veel bekend dus. Ik vraag me sowieso af of men wil investeren in een weg die de haven van Antwerpen faciliteert.

Gebruikersavatar
Chris
Moderator
Berichten: 76295
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 15:19
Locatie: NL

Re: A67: verbreding of vrachtwagenstrook?

Bericht door Chris » zo 05 sep 2010, 9:44

Op de rijksweg rijdt voor Nederlandse begrippen veel vrachtverkeer.
Voor internationale begrippen niet dan? Er zijn maar weinig snelwegen met meer vrachtverkeer dan de A67, ook buiten Nederland.
Ik vraag me sowieso af of men wil investeren in een weg die de haven van Antwerpen faciliteert.
Bij de grens rijden 12.000 vrachtwagens. Bij Eindhoven zijn dat 31.000 vrachtwagens. Tussen Eindhoven en Venlo rijden 18.000 vrachtwagens. Minstens een aanzienlijk deel daarmee komt niet vanuit Antwerpen. Bovendien is het een probleem voor Nederland, en dient Nederland dat ook aan te pakken. Ik hoop niet dat we een Zwitserse houding* gaan aan nemen...

* zie de debacles rond de Gotthardtunnel.

Gebruikersavatar
Via
2x5 autosnelweg
Berichten: 15219
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 17:09

Re: A67: verbreding of vrachtwagenstrook?

Bericht door Via » zo 05 sep 2010, 11:06

No regret...

Als je als overheid wilt dat nieuwkomers fatsoenlijk Nederlands spreken doe dan zelf ook niet mee met dit soort nietszeggende termen. :neenee:

Gebruikersavatar
GrandmasterE
verkeersader
Berichten: 619
Lid geworden op: ma 24 dec 2007, 0:01
Locatie: Zuidoost-Noord-Brabant

Re: A67: verbreding of vrachtwagenstrook?

Bericht door GrandmasterE » zo 05 sep 2010, 16:47

Chris schreef:Bij de grens rijden 12.000 vrachtwagens. Bij Eindhoven zijn dat 31.000 vrachtwagens. Tussen Eindhoven en Venlo rijden 18.000 vrachtwagens. Minstens een aanzienlijk deel daarmee komt niet vanuit Antwerpen. Bovendien is het een probleem voor Nederland, en dient Nederland dat ook aan te pakken. Ik hoop niet dat we een Zwitserse houding* gaan aan nemen...
* zie de debacles rond de Gotthardtunnel.
Het is zeker een probleem van/voor Nederland, en ik hoop dat ook dat dit opgelost gaat worden (ooit). Het zal me echter niet verbazen dat de politiek het belang van Antwerpen toch overrate, en er een naar gevoel bij krijgt om deze weg aan te pakken.

Gebruikersavatar
Rene
4x5 autosnelweg
Berichten: 36661
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 11:48
Locatie: Noord-Holland
Contacteer:

Re: A67: verbreding of vrachtwagenstrook?

Bericht door Rene » zo 05 sep 2010, 19:05

ViaHaaren schreef:No regret...

Als je als overheid wilt dat nieuwkomers fatsoenlijk Nederlands spreken doe dan zelf ook niet mee met dit soort nietszeggende termen. :neenee:
Helemaal mee eens.
Dit soort terminologie is absoluut niet goed - maar het is nu zo genoemd dus zitten we er ook aan vast.

"Geen spijt"-pakket is ook veel duidelijker...

Gebruikersavatar
GrandmasterE
verkeersader
Berichten: 619
Lid geworden op: ma 24 dec 2007, 0:01
Locatie: Zuidoost-Noord-Brabant

Re: A67: verbreding of vrachtwagenstrook?

Bericht door GrandmasterE » do 02 dec 2010, 5:16

L1.nl schreef:Geld voor verbetering A2 en A67

Het rijk stelt waarschijnlijk een groot bedrag beschikbaar voor de verbetering van de de A2 tussen Eindhoven en Weert en voor de A67 tussen Eindhoven en Venlo.
De Tweede Kamer heeft daar woensdag een motie van het CDA over aangenomen. In totaal wil de kamer de komende tijd 4 miljard euro investeren in infrastructuur. Dat geld gaat naar 17 projecten verspreid over het lang, waaronder dus de A2 en de A67.

Gebruikersavatar
GrandmasterE
verkeersader
Berichten: 619
Lid geworden op: ma 24 dec 2007, 0:01
Locatie: Zuidoost-Noord-Brabant

Re: A67: verbreding of vrachtwagenstrook?

Bericht door GrandmasterE » wo 26 jan 2011, 23:21

Een mooi filmpje van de A67. Tel het aantal vrachtwagens ;)!
Link

Gebruikersavatar
Snelwegenkenner
2x2 autosnelweg
Berichten: 6192
Lid geworden op: za 23 jun 2007, 14:12
Locatie: Roosendaal

Re: A67: verbreding of vrachtwagenstrook?

Bericht door Snelwegenkenner » do 27 jan 2011, 9:13

Dat stuk is duidelijk aan een verbreding toe. :yes:

waldo79
4x3 autosnelweg
Berichten: 20524
Lid geworden op: do 05 mei 2005, 10:28
Locatie: 's-Hertogenbosch

Re: A67: verbreding of vrachtwagenstrook?

Bericht door waldo79 » do 27 jan 2011, 9:33

Apart filmpje. Heb je erin zitten knippen?

Gebruikersavatar
GrandmasterE
verkeersader
Berichten: 619
Lid geworden op: ma 24 dec 2007, 0:01
Locatie: Zuidoost-Noord-Brabant

Re: A67: verbreding of vrachtwagenstrook?

Bericht door GrandmasterE » do 27 jan 2011, 15:37

^^ Het is niet mijn filmpje. Als dat zo zou zijn, dan had ik er geen 'horses-theme' van gemaakt :D.
Het is wel een vreemde weg. Vanaf 1:10 zijn op de rijbaan aan de rechtse kant even geen vrachtwagens te zien, het verkeer stroomt dan (zeer) goed door, en je kunt als automobilist (zeer) hoge snelheden halen (filmpje is van buiten de spits). De vele vrachtwagens zorgen echter voor de problemen in de doorstroming. Uiteraard is de A67 ook berucht om de invoegproblemen, als je vrachtwagens (of auto's) wil zien die klem komen te zitten, rij dan eens een keer op de A67; vooral de opritten Geldrop en Someren richting Venlo geven problemen.

Gebruikersavatar
Chris
Moderator
Berichten: 76295
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 15:19
Locatie: NL

Re: [A067] Verbreding of vrachtwagenstrook?

Bericht door Chris » wo 25 apr 2012, 16:20

Rijkswaterstaat schreef:Rijkswaterstaat kiest voor extra brug over Zuid-Willemsvaart

25-04-2012 | Noord-Brabant | persbericht

Om verkeer veiliger te laten invoegen moet de aansluiting A67 Someren/Lierop richting Venlo worden aangepast. Hiervoor wil Rijkswaterstaat langs de A67 een extra brug bouwen over de Zuid-Willemsvaart.

De plannen worden nog voor de zomer tijdens een informatieavond toegelicht. Als alles volgens planning verloopt is de nieuwe aansluiting in 2014 klaar.

De aansluiting A67 Someren/Lierop richting Venlo heeft een korte invoegstrook. Dit levert onveilige situaties op. Eerder is gekeken naar een variant waarbij de aansluiting zou worden verlegd in de richting van Lierop. Na afweging van verschillende alternatieven heeft Rijkswaterstaat nu gekozen voor de ‘brugvariant’.

Dit betekent dat de aansluiting op dezelfde plek blijft liggen, maar dat de invoegstrook in oostelijke richting wordt verlengd. Parallel aan de A67 wordt hiervoor een brug gebouwd over de Zuid-Willemsvaart.

Ook geluidsscherm bij Lierop

De gemeente Someren heeft bij het ministerie van Infrastructuur en Milieu een aanvraag gedaan voor de financiering van een extra geluidsscherm langs de A67 bij Lierop. In samenspraak met Rijkswaterstaat, de beheerder van de weg, start de gemeente binnenkort met de uitwerking van het ontwerp voor dit geluidsscherm.
Informatieavond vóór de zomer

Samen met de gemeente Someren organiseert Rijkswaterstaat in juni een informatieavond om de plannen toe te lichten. Voor de aanpassing aan de A67 en de bouw van de brug is onder andere een wijziging van het bestemmingsplan noodzakelijk. Dit betekent dat de plannen te zijner tijd ook ter inzage komen te liggen.
huidige situatie:
Afbeelding

Het mooiste zou zijn dat deze nieuwe brug ruimte krijgt voor 3 rijstroken + invoegstrook, zodat de oude brug bij een latere verbreding in één richting gebruikt kan worden. Maar dat zal wel niet gebeuren denk ik...

Gebruikersavatar
GrandmasterE
verkeersader
Berichten: 619
Lid geworden op: ma 24 dec 2007, 0:01
Locatie: Zuidoost-Noord-Brabant

Re: [A067] Verbreding of vrachtwagenstrook?

Bericht door GrandmasterE » wo 25 apr 2012, 16:29

Zo, en ik maar denken dat de lus gewoon verder naar het westen verplaats zou gaan worden zodat de invoegstrook verlengd zou gaan worden, zonder iets aan de brug te hoeven doen. Men kiest dus voor een lange termijn oplossing. Helemaal goed. Dan heeft het interview dat RWS met mij had over de A67 toch nog wat opgeleverd.
Laatst gewijzigd door GrandmasterE op wo 25 apr 2012, 18:23, 1 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
Rene
4x5 autosnelweg
Berichten: 36661
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 11:48
Locatie: Noord-Holland
Contacteer:

Re: [A067] Verbreding of vrachtwagenstrook?

Bericht door Rene » wo 25 apr 2012, 16:36

Als men maar niet kiest voor een apart enkelstrooks viaduct ernaast. Dat zou pas echt getuigen van een korte-termijn-visie...

Gebruikersavatar
nielske1990
autoweg
Berichten: 1999
Lid geworden op: di 05 jul 2005, 19:54
Locatie: Helmond

Re: [A067] Verbreding of vrachtwagenstrook?

Bericht door nielske1990 » wo 25 apr 2012, 16:51

Goede oplossing al had ook een ruimere bocht geen overbodige luxe geweest. Ook de afrit kent redelijk veel vrachtverkeer, terwijl je met de auto al niet veel harder dan met 60-70 km/h uit de bocht kunt komen. Een langere invoegstrook op een nieuwe brug vereist op zijn minst ook een langere doorgetrokken streep om te zorgen dat men meer op snelheid komt bij het invoegen...
La meccanica delle emozioni op A67/A270/N270/N279

Gebruikersavatar
Chris
Moderator
Berichten: 76295
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 15:19
Locatie: NL

Re: [A067] Verbreding of vrachtwagenstrook?

Bericht door Chris » wo 25 apr 2012, 16:54

Op Street View kan je al zien dat het min of meer prijsschieten tussen de vrachtwagen is...

Afbeelding

Gebruikersavatar
keokiracer
2x3 autosnelweg
Berichten: 8646
Lid geworden op: do 10 mar 2011, 3:52
Locatie: Halsteren
Contacteer:

Re: [A067] Verbreding of vrachtwagenstrook?

Bericht door keokiracer » wo 25 apr 2012, 18:14

^^ Vooral even dat SV-beeld verder klikken: de SV-auto komt in de problemen! Klik
Youtube (Best of Dutch Dashcam serie)| Picasa | Flickr
Vinny: Ik stel voor om naast de Uitspraak van de Week ook de "Grootste betweter van de maand" te gaan nomineren. De Geelhoedaward of de Keokiracerring ofzo...

Gebruikersavatar
Victor
autoweg
Berichten: 1481
Lid geworden op: di 01 mar 2005, 21:39
Locatie: Oosterhout

Re: [A067] Verbreding of vrachtwagenstrook?

Bericht door Victor » wo 25 apr 2012, 18:18

GrandmasterE schreef:Zo, en ik maar denken dat de lus gewoon verder naar het oosten verplaats zou gaan worden zodat de invoegstrook verlengd zou gaan worden, zonder iets aan de brug te hoeven doen.
Naar het westen zou dat dan moeten zijn :)

Davy
expressweg
Berichten: 4617
Lid geworden op: vr 11 sep 2009, 3:06
Locatie: Aardenburg (Zeeuws-Vlaanderen)

Re: [A067] Verbreding of vrachtwagenstrook?

Bericht door Davy » wo 25 apr 2012, 19:34

Chris schreef:Op Street View kan je al zien dat het min of meer prijsschieten tussen de vrachtwagen is...
http://i.imgur.com/j75Bq.jpg
Dat heb ik een tijdje geleden met eigen ogen kunnen aanschouwen, een vrachtwagen lukte het niet om in te voegen tussen een rijtje andere vrachtwagens op de A67 zelf, het snelheidsverschil was te groot (oprit loopt nog eens bergop en als je zwaar geladen bent...), er restte de vrachtwagens niets anders dan te stoppen op de invoegstrook en wachten op een gat dat groot genoeg was. In elk geval is een langere oprit daar sowiso geen overbodige luxe!

StefanR88
polderweggetje
Berichten: 20
Lid geworden op: wo 25 apr 2012, 20:05
Locatie: Someren

Re: [A067] Verbreding of vrachtwagenstrook?

Bericht door StefanR88 » wo 25 apr 2012, 20:13

volgens mij heeft extra brug ook te maken om in de toekomst voor een verbreding in te plannen??, :top:. Maargoed huidige brug is ook best smal naar mijn mening (gezien brede vrachtwagens)
ik snap niet dat rijkswaterstaat nog steeds niet lobbyed voor een verbreding van A67???, verwachten ze soms iets anders ofzo.

Gebruikersavatar
Kaaiman
Secretaris
Berichten: 17386
Lid geworden op: ma 26 jun 2006, 16:54
Locatie: Hoogeveen
Contacteer:

Re: [A067] Verbreding of vrachtwagenstrook?

Bericht door Kaaiman » wo 25 apr 2012, 22:35

Gezien de ambitie voor verbredingsruimte 2x3 voor de gehele A67 die geponeerd is in de SVIR, lijkt het me in die lijn logisch alle nieuwe kunstwerken dan ook op 2x3 te dimensioneren.
Deur Drenthe • website over het Drentse provinciaal en rijkswegennet
@DeurDrenthe • volg het Drentse wegennieuws op Mastodon

Gebruikersavatar
mavas
2x5 autosnelweg
Berichten: 18191
Lid geworden op: do 31 mar 2005, 17:27
Locatie: Zuid-Kennemerland
Contacteer:

Re: [A067] Verbreding of vrachtwagenstrook?

Bericht door mavas » wo 25 apr 2012, 23:27

^^ Dan is het alleen nog de vraag of die verbreding aan de noordzijde of de zuidzijde zou moeten plaatsvinden. Als men kiest voor de noordzijde dan heeft een 3-strooks brede oprit geen nut.
Noord-Hollandse wegen, dé site voor ontwikkeling van de provinciale wegen in Noord-Holland
Bezoek ook eens de Wegenwiki, dé wiki voor verkeer

StefanR88
polderweggetje
Berichten: 20
Lid geworden op: wo 25 apr 2012, 20:05
Locatie: Someren

Re: [A067] Verbreding of vrachtwagenstrook?

Bericht door StefanR88 » do 26 apr 2012, 0:36

mavas schreef:^^ Dan is het alleen nog de vraag of die verbreding aan de noordzijde of de zuidzijde zou moeten plaatsvinden. Als men kiest voor de noordzijde dan heeft een 3-strooks brede oprit geen nut.
Ik denk dat verbreding tot Asten loopt, en dan Vanaf Asten tot Sevenum 2 rijbaans en vanaf Sevenum weer 3 rijbaans. Daarom hebben ze ook voor niets voor extra brug gekozen. Eerdere opties waren in beeld, tot er geld kwam voor verbreding van A67 hebben ze vast plannen gewijzigd om aantal redens: eerdere opties nam teveel problemen mee bij een mogelijke verbreding. En viaduct bij lierop word ook verbreed in de toekomst dus ben benieuwd wat en waar geluidschermen komt, dus ik vraag me af of ze niet iets vergeten zijn.

Gebruikersavatar
GrandmasterE
verkeersader
Berichten: 619
Lid geworden op: ma 24 dec 2007, 0:01
Locatie: Zuidoost-Noord-Brabant

Re: [A067] Verbreding of vrachtwagenstrook?

Bericht door GrandmasterE » do 26 apr 2012, 0:41

^^Dan moet er toch een TB opgesteld worden? Volgens het artikel moet alleen het bestemmingsplan veranderd worden. Ik denk dat de zuidelijke rijbaan gewoon verplaatst gaat worden naar de nieuwe brug, 2 rijstroken + invoeger + vluchtstrook + ruimtereservering. De oude brug krijgt 2 rijstroken + uitvoeger + vluchtstrook (maar geen ruimtereservering). Uiteraard zal bij een noordelijke variant dezelfde configuratie mogelijk zijn.

Bij nader inzien (en het raadplegen van Google Streetview) maakt het verwijderen van de middengeleiders wellicht toch een (kleine) vluchtstrook mogelijk bij 3 rijstroken + uitvoeger.

Gebruikersavatar
Kaaiman
Secretaris
Berichten: 17386
Lid geworden op: ma 26 jun 2006, 16:54
Locatie: Hoogeveen
Contacteer:

Re: [A067] Verbreding of vrachtwagenstrook?

Bericht door Kaaiman » do 26 apr 2012, 8:26

^^ Als men het goed wil aanpakken, bouwt men gewoon een nieuwe brug ten zuiden van de huidige, die is gedimensioneerd op 4 rijstroken (3 doorgaande en 1 invoegstrook) en eventueel een vluchtstrook. Het aanpassen van de zuidelijke verbindingslussen is dan noodzakelijk.

Vervolgens:
* Rijstroken richting Venlo worden over nieuwe brug geleid.
* Middengeleider oude brug wordt verwijderd.
* Rijstroken richting Eindhoven schuiven op naar het zuiden op de noordelijke brug.

Daarmee is plaats gemaakt voor zowel 3 rijstroken+uitvoegstrook op de oude brug (opoffering vluchtstrook ten bate van uitvoegstrook - wordt vaker gedaan) en 3 rijstroken+invoegstrook (en evt. vluchtstrook) op de nieuwe brug. Probleem toekomstvast opgelost.

Overigens behoort de A67 tot het TEN-T Kernnetwerk, dus dat is wel enige reden om aanpassingen toekomstvast voor 2x3 uit te voeren.
Deur Drenthe • website over het Drentse provinciaal en rijkswegennet
@DeurDrenthe • volg het Drentse wegennieuws op Mastodon

StefanR88
polderweggetje
Berichten: 20
Lid geworden op: wo 25 apr 2012, 20:05
Locatie: Someren

Re: [A067] Verbreding of vrachtwagenstrook?

Bericht door StefanR88 » do 26 apr 2012, 12:48

Extra brug bij Lierop voor drukke A67

LIEROP - De bewoners van het gehucht Boomen bij Lierop kunnen opgelucht ademhalen.
Het plan om de afrit van de snelweg A67 te verleggen naar hun percelen toe, is definitief van de baan. Om de oprit naar Venlo veiliger te maken, kiest Rijkswaterstaat ervoor om een extra brug te maken over de Zuid-Willemsvaart. Dat is goedkoper gebleken dan de huidige brug te verbreden naar 2 keer 3 rijstroken
http://www.ed.nl/verkeer/10930959/Extra ... ke-A67.ece

Ik snap het niet helemaal, vooral de laatste zin ontbreekt er iets volgens mij :facepalm:

Gebruikersavatar
koef
verkeersader
Berichten: 728
Lid geworden op: di 14 aug 2007, 21:31
Locatie: Eindhoven
Contacteer:

Re: [A067] Verbreding of vrachtwagenstrook?

Bericht door koef » vr 27 apr 2012, 18:47

Navraag gedaan bij de pers.
journalist schreef: Daar gaan twee versies over. De huidige wethouder van Someren geeft aan dat Rijkswaterstaat dus niet (meer) kiest voor een verbreding van de huidige brug naar 2x3 rijstroken. Rijkswaterstaat claimt zelfs dat die variant nooit aan de orde is geweest.

Hoe het ook zij, zoals ik het begrepen heb, zal de nieuwe brug een enkele rijstrook hebben, die uiteindelijk aan zal sluiten op de bestaande snelweg.

Hopelijk heb ik u zo voldoende geinformeerd. Voor meer gedetailleerde info moet ik u helaas toch verwijzen naar Rijkswaterstaat.

Gebruikersavatar
harry
Wegnummerfotograaf
Berichten: 22844
Lid geworden op: ma 28 feb 2005, 12:09
Locatie: Leipendam
Contacteer:

Re: [A067] Verbreding of vrachtwagenstrook?

Bericht door harry » vr 27 apr 2012, 18:53

journalist schreef:zoals ik het begrepen heb, zal de nieuwe brug een enkele rijstrook hebben,
^^
Rene schreef:Als men maar niet kiest voor een apart enkelstrooks viaduct ernaast. Dat zou pas echt getuigen van een korte-termijn-visie...
Tja...
wegnummers.nl foto's van genummerde wegen (o.a. NBA) en van plaatsnaamborden
--Harry.

Gebruikersavatar
GrandmasterE
verkeersader
Berichten: 619
Lid geworden op: ma 24 dec 2007, 0:01
Locatie: Zuidoost-Noord-Brabant

Re: [A067] Verbreding of vrachtwagenstrook?

Bericht door GrandmasterE » vr 27 apr 2012, 19:02

^^Dan hoop ik maar dat de journalist rijstrook en rijbaan door elkaar haalt. Een extra brug voor één rijbaan dan.

StefanR88
polderweggetje
Berichten: 20
Lid geworden op: wo 25 apr 2012, 20:05
Locatie: Someren

Re: [A067] Verbreding of vrachtwagenstrook?

Bericht door StefanR88 » vr 27 apr 2012, 20:52

koef schreef:Navraag gedaan bij de pers.
journalist schreef: Daar gaan twee versies over. De huidige wethouder van Someren geeft aan dat Rijkswaterstaat dus niet (meer) kiest voor een verbreding van de huidige brug naar 2x3 rijstroken. Rijkswaterstaat claimt zelfs dat die variant nooit aan de orde is geweest.

Hoe het ook zij, zoals ik het begrepen heb, zal de nieuwe brug een enkele rijstrook hebben, die uiteindelijk aan zal sluiten op de bestaande snelweg.

Hopelijk heb ik u zo voldoende geinformeerd. Voor meer gedetailleerde info moet ik u helaas toch verwijzen naar Rijkswaterstaat.
hmm ik snap het toch nog steeds niet, het is een totale warboel tussen begrippen. Wethouder van gemeente Someren is vaker wel onduidelijk geweest, hij heeft dan ook weinig ervaring over wegenkennis(dat heeft ie toegegeven). en bij herinrichting van Postelstraat in Someren was ie ook nooit duidelijk geweest, pas op de allerlaatste moment voor aanleg begreep ie pas wat er precies gaat gebeuren. :wall:

Wanneer komt er nou eens duidelijkheid... Rijkswaterstaat en gemeente Someren zit wel beetje tegen elkaar te vingerwijzen.

Plaats reactie