[A067] Eindhoven - Venlo: verbreding 2x3

Discussieer hier over actuele grote wegenplannen en in uitvoering zijnde grote projecten

Moderator: Moderatoren

Boerenkool
autoweg
Berichten: 1207
Lid geworden op: wo 22 okt 2014, 20:21

Re: [A067] Eindhoven - Venlo: verbreding 2x3

Bericht door Boerenkool » za 06 jan 2018, 18:48

Is het misschien niet deels een naijleffect van die korte invoegstrook net voor dat kanaal, waar ook geen vluchtstrook op de brug lag?

Daarnaast is het ook denk ik een plek waar je moe wordt als je vanaf Rotterdam of t Roergebied komt. Lang redelijk eentoning stuk met lange vrachtwagentreintjes. Dan verslapt de aandacht wel eens, wordt er geappt etc. Richting west vertraagt t verkeer ineens vanwege de Randweg Eindhoven. Richting Oost is er misschien een idee " zo we hebben eindhoven gehad hehe". Ik vind Eindhoven ook wel een beetje een gat qua stopplaatsen. Best een stuk zonder. De eerste onder Eindhoven op A2 is vaak onprettig druk. Ik weet niet hoe dat op de A67 is.

Gebruikersavatar
Chris
Moderator
Berichten: 76287
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 15:19
Locatie: NL

Re: [A067] Eindhoven - Venlo: verbreding 2x3

Bericht door Chris » za 06 jan 2018, 19:03

In de notitie reikwijdte en detail wordt ook genoemd dat de A67 als saai en eentonig wordt betiteld door weggebruikers.

Schelpenpaadje
2x2 autosnelweg
Berichten: 5804
Lid geworden op: wo 10 feb 2016, 9:54

Re: [A067] Eindhoven - Venlo: verbreding 2x3

Bericht door Schelpenpaadje » za 06 jan 2018, 20:33

^^ In het verlengde van smart mobility lijkt het me logisch aan die saaiheid iets te doen d.m.v. augmented reality.
SPOILER: TOON

Dit was inderdaad spottend bedoeld
Laatst gewijzigd door Schelpenpaadje op za 06 jan 2018, 20:47, 1 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
sven_engelen
expressweg
Berichten: 3353
Lid geworden op: ma 09 dec 2013, 10:42
Locatie: Venlo/Arnhem
Contacteer:

Re: [A067] Eindhoven - Venlo: verbreding 2x3

Bericht door sven_engelen » za 06 jan 2018, 20:42

^^ Ik hoop dat dat sarcastisch werd bedoeld. Gewoon de weg verbreden naar 2x3. Niks met augmented reality en al die meuk. De weg is om op te letten niet om allerlei meuk omheen te bouwen.
Svenlo

Gebruikersavatar
Jeroen
2x2 autosnelweg
Berichten: 6389
Lid geworden op: do 23 jun 2005, 17:27
Locatie: Ergens op de rechterrijstrook

Re: [A067] Eindhoven - Venlo: verbreding 2x3

Bericht door Jeroen » za 06 jan 2018, 20:46

Ik vind het om eerlijk te zijn wel meevallen op de A67. Ik ken tig Duitse snelwegen met 0 uitzicht op de omgeving en/of weinig verkeer die ik als chauffeur aanzienlijk saaier vind rijden. Bij de A67 heb ik nog de 'gezelligheid' van collega's die me continu inhalen...

Gebruikersavatar
Naturist
expressweg
Berichten: 3508
Lid geworden op: zo 16 jan 2011, 15:48
Locatie: Meijerij, omgeving 's-Hertogenbosch

Re: [A067] Eindhoven - Venlo: verbreding 2x3

Bericht door Naturist » za 06 jan 2018, 21:48

Boerenkool schreef: za 06 jan 2018, 18:48 Is het misschien niet deels een naijleffect van die korte invoegstrook net voor dat kanaal, waar ook geen vluchtstrook op de brug lag?

Daarnaast is het ook denk ik een plek waar je moe wordt als je vanaf Rotterdam of t Roergebied komt. Lang redelijk eentoning stuk met lange vrachtwagentreintjes. Dan verslapt de aandacht wel eens, wordt er geappt etc. Richting west vertraagt t verkeer ineens vanwege de Randweg Eindhoven. Richting Oost is er misschien een idee " zo we hebben eindhoven gehad hehe". Ik vind Eindhoven ook wel een beetje een gat qua stopplaatsen. Best een stuk zonder. De eerste onder Eindhoven op A2 is vaak onprettig druk. Ik weet niet hoe dat op de A67 is.
Heeft het niet gewoon te maken met die belachelijk korte oprit vanaf Geldrop richting Eindhoven die te kort is in verhouding tot het verticaal alignement (spoorviaduct)
Ik redt met mijn bus net 80 per uur tegen het einde van de oprit.
Ik verlang naar de tijd dat de Nederlandse regering deed wat het hoort te doen: Vooruit zien.
Wat daarbij hoort is toekomstvast en redundant bouwen. 

N ° de membre 40

Gebruikersavatar
sven_engelen
expressweg
Berichten: 3353
Lid geworden op: ma 09 dec 2013, 10:42
Locatie: Venlo/Arnhem
Contacteer:

Re: [A067] Eindhoven - Venlo: verbreding 2x3

Bericht door sven_engelen » za 06 jan 2018, 21:59

Boerenkool schreef: za 06 jan 2018, 18:48 Daarnaast is het ook denk ik een plek waar je moe wordt als je vanaf Rotterdam of t Roergebied komt. Lang redelijk eentoning stuk met lange vrachtwagentreintjes. Dan verslapt de aandacht wel eens, wordt er geappt etc. Richting west vertraagt t verkeer ineens vanwege de Randweg Eindhoven. Richting Oost is er misschien een idee " zo we hebben eindhoven gehad hehe". Ik vind Eindhoven ook wel een beetje een gat qua stopplaatsen. Best een stuk zonder. De eerste onder Eindhoven op A2 is vaak onprettig druk. Ik weet niet hoe dat op de A67 is.
Komt 's avonds grotendeels doordat er geen verlichting staat. De weg vanuit Rotterdam is grotendeels verlicht tot na Eindhoven. Daarna is er geen verlichting tot Venlo en daarna is de A67 tot de grens schaarst verlicht en daar heb ik ook last van als ik vanuit Utrecht of Rotterdam naar huis rijd. Dat heb ik tevens ook met de A73 van Rijkevoort tot Venlo omdat de weg onverlicht is maar daarvoor een flink stuk verlicht was. Dat maakt me enorm moe terwijl als ik uit het ruhrgebied kom er geen last van heb omdat de weg al vanaf het begin onverlicht is. De concentratie moet tevens op onverlichte stukken flink omhoog.
Svenlo

Gebruikersavatar
Vinny
4x5 autosnelweg
Berichten: 41327
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 12:52
Locatie: Friesland

Re: [A067] Eindhoven - Venlo: verbreding 2x3

Bericht door Vinny » zo 07 jan 2018, 8:58

Zou het plaatsen van verlichting niet een supersnelle quick-win zijn waarmee zowel wat gedaan wordt aan de "ééntonigheid" en bovendien het verkeer beter gaat doorstromen?
Let op: Sarcasmemodus over een lengte van 10 kilometer.

DjIdee
autoweg
Berichten: 2396
Lid geworden op: ma 28 feb 2005, 22:19
Locatie: Marum

Re: [A067] Eindhoven - Venlo: verbreding 2x3

Bericht door DjIdee » zo 07 jan 2018, 10:33

sven_engelen schreef: za 06 jan 2018, 21:59 De concentratie moet tevens op onverlichte stukken flink omhoog.
Dat maakt het voor mij dat ik het altijd heerlijk vind als ik de polder in rij vanuit de Randstad.
Avonds laat tot net voorbij Almere is het lastig aandacht erbij houden, daarna in het donker is het prettiger en alerter rijden vind ik...

Kwam er laatst achter (nachtelijke rit vanuit Rotterdam) dat de A12 tussen Gouda en Utrecht de verlichting ook uit is snachts. Dat, icm een lege A12 is heerlijk :top:

Steyn_E
autoweg
Berichten: 1436
Lid geworden op: ma 27 dec 2010, 22:40

Re: [A067] Eindhoven - Venlo: verbreding 2x3

Bericht door Steyn_E » zo 07 jan 2018, 10:44

^^
Blijf het fascinerend vinden dat de meningen over verlichting 's nachts zo uiteenlopen. Ik vind het ook altijd heerlijk rijden 's avonds laat (na 9 uur) als de verlichting uit is. Ik heb altijd meer last van het "streperige" wanneer de verlichting wat verder uit elkaar staat (dat donker/licht verschil tussen de lichtmasten in), daar krijg ik na een half uurtje hoofdpijn van. Dat verlichting in de spits gewenst is wanneer de dagen korter zijn lijkt me evident. Maar wat mij betreft mag het meeste wel uit na een uur of 9. Dat wil zeggen, alles behalve bij de op- en afritten en knooppunten. Waar de afstand tussen afritten erg kort is kun je het beter aan laten staan (laten we zeggen, bij weefvakken en daar waar de afstand tussen de vorige invoegstrook en de volgende uitvoegstrook minder dan 750 meter is of zo), en op de randwegen waar meerdere snelwegen uitkomen. Voor het lezen van de bebording is verlichting altijd fijn namelijk.

Dennal
stadsweg
Berichten: 434
Lid geworden op: zo 16 nov 2008, 11:05
Locatie: Eindhoven, Noord-Brabant
Contacteer:

Re: [A067] Eindhoven - Venlo: verbreding 2x3

Bericht door Dennal » ma 08 jan 2018, 15:03

Jeroen schreef: za 06 jan 2018, 20:46 Ik vind het om eerlijk te zijn wel meevallen op de A67. Ik ken tig Duitse snelwegen met 0 uitzicht op de omgeving en/of weinig verkeer die ik als chauffeur aanzienlijk saaier vind rijden. Bij de A67 heb ik nog de 'gezelligheid' van collega's die me continu inhalen...
A67 vindt ik meevallen qua saaiheid, gezien de vele bosgebieden en lanschappen (De Peel en De Kempen) die erg varierend zijn, bij saai denk ik aan de A50 Eindhoven <-> Oss. ;)
As ge nie mìr nèijsgierig bent, dan worde aauwd!

Raadscommissie gem. Eindhoven (verkeer & veiligheid).

Boerenkool
autoweg
Berichten: 1207
Lid geworden op: wo 22 okt 2014, 20:21

Re: [A067] Eindhoven - Venlo: verbreding 2x3

Bericht door Boerenkool » di 09 jan 2018, 23:05

Schelpenpaadje schreef: za 06 jan 2018, 20:33 ^^ In het verlengde van smart mobility lijkt het me logisch aan die saaiheid iets te doen d.m.v. augmented reality.
SPOILER: TOON

Dit was inderdaad spottend bedoeld
Parbleu, ik sla net de NRC van 6 januari open en daar brainstormt men er echt al even vluchtig over.
Punten/scoresysteempjes die veiligheid/zuinigheid belonen in nieuwe autos schijnen een behoorlijk succrs te zijn, mensen dagen zichzelf en anderen uit.
In dat licht oppert de heer Terken, expirimenteel psycholoog en leider bij t Smart Mobilty Squad van de TU Eindhoven dat t misschien wel een leuk idee is om smallere stroken op de voorruit van vrachtwagens te projecten en scores te geven zodat vrachtwagenchauffeurs op anders eentonige trajecten elkaar uitdagen in wedstrijdjes strak strookrijden.

Gebruikersavatar
sven_engelen
expressweg
Berichten: 3353
Lid geworden op: ma 09 dec 2013, 10:42
Locatie: Venlo/Arnhem
Contacteer:

Re: [A067] Eindhoven - Venlo: verbreding 2x3

Bericht door sven_engelen » vr 02 mar 2018, 9:23

Hoor ik nou goed dat een motie voor de verbreding verworpen is door de 2e kamer of heb ik het echt verkeerd gelezen?
Svenlo

Rein
2x4 autosnelweg
Berichten: 10197
Lid geworden op: zo 10 jun 2007, 10:18
Locatie: Haarlemmermeer

Re: [A067] Eindhoven - Venlo: verbreding 2x3

Bericht door Rein » vr 02 mar 2018, 10:20

Bedoel je deze?

Betreft een PVV motie en die worden, zo heb ik wel eens begrepen, standaard afgewezen door de rest van de Tweede Kamer, ongeacht het onderwerp.

Basjuh1981
autoweg
Berichten: 1388
Lid geworden op: vr 23 sep 2016, 16:26
Locatie: Den Haag

Re: [A067] Eindhoven - Venlo: verbreding 2x3

Bericht door Basjuh1981 » vr 02 mar 2018, 10:42

Stel je voor dat je de PVV eens gelijk geeft of steunt.

Gebruikersavatar
Kaaiman
Secretaris
Berichten: 17386
Lid geworden op: ma 26 jun 2006, 16:54
Locatie: Hoogeveen
Contacteer:

Re: [A067] Eindhoven - Venlo: verbreding 2x3

Bericht door Kaaiman » vr 02 mar 2018, 10:57

Zo te lezen wil de PVV dat niet de MIRT verkenning wordt afgewacht om het hele stuk te verbreden naar 2x3. Dat is in feite het bij voorbaat opzij schuiven van de uitkomsten van onderzoeken die nog lopen.
Deur Drenthe • website over het Drentse provinciaal en rijkswegennet
@DeurDrenthe • volg het Drentse wegennieuws op Mastodon

Gebruikersavatar
sven_engelen
expressweg
Berichten: 3353
Lid geworden op: ma 09 dec 2013, 10:42
Locatie: Venlo/Arnhem
Contacteer:

Re: [A067] Eindhoven - Venlo: verbreding 2x3

Bericht door sven_engelen » vr 02 mar 2018, 12:35

^^ Dus de verbreding is (nog) niet van de baan?
Svenlo

verfmeer95
expressweg
Berichten: 3549
Lid geworden op: wo 31 jul 2013, 19:37

Re: [A067] Eindhoven - Venlo: verbreding 2x3

Bericht door verfmeer95 » vr 02 mar 2018, 12:39

^^ Nee, maar er wordt gewoon het normale proces afgewacht. Als de MIRT klaar is weten we meer.

Boerenkool
autoweg
Berichten: 1207
Lid geworden op: wo 22 okt 2014, 20:21

Re: [A067] Eindhoven - Venlo: verbreding 2x3

Bericht door Boerenkool » za 03 mar 2018, 23:12

Als je als 1 partij een motie indient is de kans op succes sowieso al minder. Dan krijgt die partij alle eer en de andere meestemmende partijen niet.
Meestal gaan ze vooraf bij elkaar langs en noemen ze het dan de motie Pietje-Jantje-Klaasje. Dat maakt t dragelijker. Of ze gunnen je een keer wat als je hun ook wat gunt. Maar dat doen ze voor/in de PVV niet graag.

Dan is er nog t regeringspartijeneffect. De deelnemende partijen aan de regering krijgen sowieso al veel kritiek uit eigen en andere gelederen. Die hebben een sterke bewijsdrang te laten zien dat hun deelname zin heeft en tot goede dingen leidt. Zo'n partij zal zelden accepteren dat de oppositie met een leuk plan komt en de regering dat gaat betalen en zij alleen bij t kruisje hoeven tekenen zonder iets van de eer te krijgen.
Die wijzen zo'n motie liever af om dan de regering net het plan te laten komen en dan te zeggen dat het op hun verzoek snel gaat.
En als de regering wat gevraagd wordt waar punten te halen zijn willen ze betrokken zijn.
Een motie van 1 oppositiepartij is daarom al snel kansloos en vooral bedoeld tot benadrukking.

Gebruikersavatar
Vinny
4x5 autosnelweg
Berichten: 41327
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 12:52
Locatie: Friesland

Re: [A067] Eindhoven - Venlo: verbreding 2x3

Bericht door Vinny » zo 04 mar 2018, 9:28

Dat zijn politieke spelletjes. Als kiezer zijnde prik ik daar meestal zo doorheen... :rofl2:
Let op: Sarcasmemodus over een lengte van 10 kilometer.

Dennal
stadsweg
Berichten: 434
Lid geworden op: zo 16 nov 2008, 11:05
Locatie: Eindhoven, Noord-Brabant
Contacteer:

Re: [A067] Eindhoven - Venlo: verbreding 2x3

Bericht door Dennal » di 26 jun 2018, 15:33

Gelukkig kan je na 19.00 uur wel genieten van de prachtige bos en heide gebieden..... Overdag kun je niet verder kijken dan de Poolse vrachtwagens om je heen. ;)

Afbeelding
Laatst gewijzigd door Dennal op wo 27 jun 2018, 11:22, 1 keer totaal gewijzigd.
As ge nie mìr nèijsgierig bent, dan worde aauwd!

Raadscommissie gem. Eindhoven (verkeer & veiligheid).

Gebruikersavatar
captain007
Forumbeheerder
Berichten: 8709
Lid geworden op: di 21 okt 2008, 16:21
Locatie: Beneden-Leeuwen
Contacteer:

Re: [A067] Eindhoven - Venlo: verbreding 2x3

Bericht door captain007 » di 26 jun 2018, 15:55

^^ Mooie plaat 8-) Dat stuk tussen Someren en Geldrop vind ik ook wel erg mooi rijden als er weinig verkeer op die weg zit. Maar dat heb je enkel in de avond :)

Gebruikersavatar
sven_engelen
expressweg
Berichten: 3353
Lid geworden op: ma 09 dec 2013, 10:42
Locatie: Venlo/Arnhem
Contacteer:

Re: [A067] Eindhoven - Venlo: verbreding 2x3

Bericht door sven_engelen » wo 27 jun 2018, 1:14

Aangezien het naar 2x3 gaat zal er wel een goed stukje bos gekapt worden ben ik bang...
Svenlo

Gebruikersavatar
sven_engelen
expressweg
Berichten: 3353
Lid geworden op: ma 09 dec 2013, 10:42
Locatie: Venlo/Arnhem
Contacteer:

Re: [A067] Eindhoven - Venlo: verbreding 2x3

Bericht door sven_engelen » vr 07 sep 2018, 9:40

Afbeelding

Zal er ook signalering toegepast worden op het stuk Someren --> Venlo of misschien wel de Duitse grens? Lijkt me op termijn wel nodig...

Bron: https://www.mirta67leenderheidezaarderh ... nv=1062229
Svenlo

Gebruikersavatar
mavas
2x5 autosnelweg
Berichten: 18191
Lid geworden op: do 31 mar 2005, 17:27
Locatie: Zuid-Kennemerland
Contacteer:

Re: [A067] Eindhoven - Venlo: verbreding 2x3

Bericht door mavas » vr 07 sep 2018, 10:30

Doe mij maar cluster 3. Die cluster 2 en 1 zijn van die maatregelen waar niemand wat aan heeft, alleen de bedrijven die hun systemen voor veel winst kunnen slijten.

Lijkt me dat als je een dynamische snelheid wil toepassen dat dat in ieder geval met oplichtende borden langs de weg moet gaan, of met signalering.

Wel apart dat het stukje A73 ook in dit project wordt meegenomen. Dat heeft nu al uitbreiding nodig.
Noord-Hollandse wegen, dé site voor ontwikkeling van de provinciale wegen in Noord-Holland
Bezoek ook eens de Wegenwiki, dé wiki voor verkeer

Gebruikersavatar
sven_engelen
expressweg
Berichten: 3353
Lid geworden op: ma 09 dec 2013, 10:42
Locatie: Venlo/Arnhem
Contacteer:

Re: [A067] Eindhoven - Venlo: verbreding 2x3

Bericht door sven_engelen » vr 07 sep 2018, 10:36

^^ Inderdaad. Het lijkt mij ook een beetje een onpraktische oplossing als je het mij vraagt. Verkeer wat vanuit Grubbenvorst komt moet straks 2 rijstroken oversteken om naar Venlo-West te gaan. Dat weefvak is juist het probleem.

Afbeelding
Svenlo

Dennal
stadsweg
Berichten: 434
Lid geworden op: zo 16 nov 2008, 11:05
Locatie: Eindhoven, Noord-Brabant
Contacteer:

Re: [A067] Eindhoven - Venlo: verbreding 2x3

Bericht door Dennal » vr 23 nov 2018, 12:55

Blijdschap en teleurstelling over verbreding A67 tussen Eindhoven en Geldrop

ASTEN/GELDROP-MIERLO - Het besluit van minister Van Nieuwenhuizen om de A67 tussen Leenderheide en Geldrop in 2024 te verbreden naar tweemaal drie stroken, leidt tot teleurstelling maar ook blijdschap.

Bron: Eindhovens Dagblad (ED.nl)
https://www.ed.nl/eindhoven/blijdschap- ... ~a0a50520/
As ge nie mìr nèijsgierig bent, dan worde aauwd!

Raadscommissie gem. Eindhoven (verkeer & veiligheid).

Steyn_E
autoweg
Berichten: 1436
Lid geworden op: ma 27 dec 2010, 22:40

Re: [A067] Eindhoven - Venlo: verbreding 2x3

Bericht door Steyn_E » vr 23 nov 2018, 14:24

^^
Het is onderhand wel duidelijk aan het worden dat men de files in Brabant nauwelijks serieus neemt. Ja, er is ca 15 jaar geleden al een smak geld tegenaan gegooid, maar dat was vooral achterstallig (A50+A59, randwegen Eindhoven en Den Bosch) en ook toen is er niet erg toekomstvast gebouwd. Alle 4 staan ze dagelijks vast, samen met de A58 en de A67. Volgens mij is de economische groei in deze regio (midden en oost-Brabant) behoorlijk onderschat in die tijd, anders hadden ze allicht de kunstwerken overal al op verbreding voorbereid (op de randwegen past dat wel, de A50 en A59 moeten toch behoorlijk op de schop en krijgen dan zelfs vluchtstrookinsnoeringen bij Sint Oedenrode en Rosmalen door de tunnelbakken) of zelfs zoals op de A27 nu een onderlaag aangebracht. Beide wegen zitten op gedeelten boven de 80.000 voertuigen en men lijkt er niks van geleerd te hebben, want ook de A67 wordt nog altijd niet naar 2x3 verbreed tot aan Venlo. Waar is eigenlijk het geld van de Ruit dan naartoe gegaan? Ik dacht dat dat in onder meer de A67 gestoken moest worden.
Het is beter dan niks doen, maar ik had toch eigenlijk wel een tijdspad verwacht waarin het hele stuk tot aan Venlo verbreed zou worden (zeg, 2030 klaar). Zeker omdat het een relatief goedkope weg is om te verbreden vanwege de goede grond en de weinige omwonenden.
Alleen tot Geldrop verbreden is niks meer dan een ontlasting voor de Randweg, zoals de derde strook naar Oirschot en Valkenswaard. Een doekje voor het bloeden zogezegd.

Rogier
2x2 autosnelweg
Berichten: 5069
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 15:54

Re: [A067] Eindhoven - Venlo: verbreding 2x3

Bericht door Rogier » vr 23 nov 2018, 14:42

^^

Deze verbredingen zijn best mogelijk, maar dan zal het jaarlijkse infrabudget flink (1 - 1,5 miljard op jaarbasis) verhoogd moeten worden.

Gebruikersavatar
Chris
Moderator
Berichten: 76287
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 15:19
Locatie: NL

Re: [A067] Eindhoven - Venlo: verbreding 2x3

Bericht door Chris » vr 23 nov 2018, 14:50

Dit beeld is overal in Nederland zowat het geval. De ontbrekende schakels die in de periode 2003-2007 zijn aangelegd en de verbredingen van de periode 2010-2014 waren al decennia noodzakelijk.

Ik had liever ook de A67 2x3 gezien tot Venlo, maar eerlijk gezegd is de verbreding van de A58 meer noodzakelijk uit het oogpunt van congestie.

De wensenlijst overschrijdt het beschikbare budget nou eenmaal ruimschoots.

Plaats reactie