[A067] Eindhoven - Venlo: verbreding 2x3

Discussieer hier over actuele grote wegenplannen en in uitvoering zijnde grote projecten

Moderator: Moderatoren

Gebruikersavatar
sven_engelen
expressweg
Berichten: 3353
Lid geworden op: ma 09 dec 2013, 10:42
Locatie: Venlo/Arnhem
Contacteer:

Re: [A067] Eindhoven - Venlo: verbreding 2x3

Bericht door sven_engelen » wo 10 mei 2017, 21:31

Die A2-oplossing zie ik meer als een provisorisch iets. Iets wat later afgemaakt wordt. Dan heb ik het liefst een hoger budget voor verbreding aan beide kanten
Svenlo

StefanR88
polderweggetje
Berichten: 20
Lid geworden op: wo 25 apr 2012, 20:05
Locatie: Someren

Re: [A067] Eindhoven - Venlo: verbreding 2x3

Bericht door StefanR88 » wo 10 mei 2017, 22:21

captain007 schreef:Als we kijken naar het beschikbare budget dan is Leenderheide - Geldrop 2x3 denk ik het hoogst haalbare. Sowieso moeten de kunstwerken over de spoorlijn Eindhoven - Weert vervangen worden (zelfde scenario als bij A12 Ede - Grijsoord) als je daar iets gaat doen i.v.m. eisen ProRail aan nieuwe standaarden voor 25kV bovenleiding geschiktheid. Het viaduct in Genoenhuis en een fietspad westelijker zouden nog gehandhaafd kunnen worden als men een constructie zou toepassen met insnoering vluchtstrook of de creatieve oplossing A2 Leenderheide - Valkenswaard (zuidelijke richting).
Maak maar tot Asten een verbreding van de A67, ik heb inmiddels begrepen dat zeker tot minimaal afrit Someren en maximaal tot afrit Asten zal verbreedt worden. Dit is mede mogelijk gemaakt door de Provincie en Metropoolregio Eindhoven.
Vandaag is het al 2e dag op een rij in de ochtendspits weer vast tot aan afrit Asten, het wordt alleen maar erger daar!! :nuts: (rond 8.00 u)
gelukkig hoef ik ook nooit in de spits op A67 te rijden.

Gebruikersavatar
sven_engelen
expressweg
Berichten: 3353
Lid geworden op: ma 09 dec 2013, 10:42
Locatie: Venlo/Arnhem
Contacteer:

Re: [A067] Eindhoven - Venlo: verbreding 2x3

Bericht door sven_engelen » do 11 mei 2017, 9:10

En dat is nou hetgene wat jammer is. Heel de A67 ligt tussen de 50 en 70.000 auto's per etmaal. Met die vrachtwagens maakt dat er zeker 50.000 die zich door één rijstrook moeten wringen op de hele afstand van Eindhoven naar Venlo en vice versa. Daarom is het belangrijk dat de weg tot minimaal knooppunt Zaarderheiken naar 2x3 wordt verbreed in plaats van afrit Asten...
Svenlo

Gebruikersavatar
Jeroen
2x2 autosnelweg
Berichten: 6388
Lid geworden op: do 23 jun 2005, 17:27
Locatie: Ergens op de rechterrijstrook

Re: [A067] Eindhoven - Venlo: verbreding 2x3

Bericht door Jeroen » do 11 mei 2017, 13:43

^^ Overdrijven is ook een vak. 90 kmh op de linkerrijstrook is vervelend maar ook weer niet bepaald wringen te noemen.

Ik denk persoonlijk wel dat het opheffen van het inhaalverbod daar niet zo'n slimme zet is geweest.

Gebruikersavatar
captain007
Forumbeheerder
Berichten: 8709
Lid geworden op: di 21 okt 2008, 16:21
Locatie: Beneden-Leeuwen
Contacteer:

Re: [A067] Eindhoven - Venlo: verbreding 2x3

Bericht door captain007 » do 11 mei 2017, 15:34

StefanR88 schreef:Maak maar tot Asten een verbreding van de A67, ik heb inmiddels begrepen dat zeker tot minimaal afrit Someren en maximaal tot afrit Asten zal verbreedt worden.
De vraag is eerst hoe groot de zak geld is die beschikbaar is. Men sprak eerst over 50 miljoen en dat is zeker niet voldoende. Voor een verbreding tot Asten moeten ook de bruggen over de Zuid-Willemsvaart aangepast/vervangen worden en dat is al een dure grap.

Gebruikersavatar
duikgek89
2x3 autosnelweg
Berichten: 7670
Lid geworden op: ma 23 jul 2007, 15:31

Re: [A067] Eindhoven - Venlo: verbreding 2x3

Bericht door duikgek89 » do 11 mei 2017, 16:27

Jeroen schreef:^^ Overdrijven is ook een vak. 90 kmh op de linkerrijstrook is vervelend maar ook weer niet bepaald wringen te noemen.

Ik denk persoonlijk wel dat het opheffen van het inhaalverbod daar niet zo'n slimme zet is geweest.
Ik denk dat je de post van Sven niet helemaal juist interpreteert.

Zijn redenatie lijkt te zijn dat met pakweg 70.000mvt, waarvan pakweg 20.000 vrachtwagens, er toch zo'n 50.000 auto's overblijven die over de linkerrijstrook 'moeten' rijden, omdat het rechts 'vol' zit met vrachtwagens.

Ik kom niet zo vaak op de A67. Af en toe pak ik het stukje A73 - Duitse grens en ook zo nu en dan Eindhoven --> Turnhout. Het stuk Eindhoven <--> Venlo rij ik vrij zelden. Ik kan dus niet goed oordelen hoe het stuk is. Maar wat ik me herinner is het niet fijn rijden (daarom mijd ik het ook als dat niet teveel omrijden betekent), bovendien zijn de genoemde intensiteiten voor 2x2 ook echt niet weinig te noemen. Als je dan het aandeel vrachtverkeer meeweegt en Sven's redenatie een beetje doortrekt en tot de conclusie komt dat je ongeveer 50.000mvt op twee rijstroken (ipv vier) afwikkelt...
Ik denk alleen dat er dringendere trajecten zijn in Nederland.

StefanR88
polderweggetje
Berichten: 20
Lid geworden op: wo 25 apr 2012, 20:05
Locatie: Someren

Re: [A067] Eindhoven - Venlo: verbreding 2x3

Bericht door StefanR88 » do 11 mei 2017, 20:36

captain007 schreef:
StefanR88 schreef:Maak maar tot Asten een verbreding van de A67, ik heb inmiddels begrepen dat zeker tot minimaal afrit Someren en maximaal tot afrit Asten zal verbreedt worden.
De vraag is eerst hoe groot de zak geld is die beschikbaar is. Men sprak eerst over 50 miljoen en dat is zeker niet voldoende. Voor een verbreding tot Asten moeten ook de bruggen over de Zuid-Willemsvaart aangepast/vervangen worden en dat is al een dure grap.
Dan loop je waarschijnlijk nog flink op achter; In Oktober 2016 is het bekend geworden dat nog extra budget bovenop komt
Volgens Ministerie van Infrastructuur en Milieu:
Voor het project is € 208 miljoen beschikbaar, waarvan € 55 miljoen afkomstig
van de provincie Noord-Brabant, € 3 miljoen van de provincie Limburg en € 150
miljoen van het Rijk. Dit budget kan mogelijk nog aangevuld worden met een
bedrag uit het generieke budget van € 59 miljoen, beschikbaar in het Programma
voor Smart Mobility-maatregelen.
Ik ga vanuit dat ze al berekend hebben.
Bovendien is er al bidbook vanuit het regio en de provincie naar de ministerie gestuurd, en is ook door Ministerie geaccepteerd.
Nu loopt er een MIRT onderzoek naar de aanpassingen, binnenkort is er al een bijeenkomst in Asten (bij de Nobis)
De verbreding zal waarschijnlijk rond 2019-2020 starten.

Boerenkool
autoweg
Berichten: 1207
Lid geworden op: wo 22 okt 2014, 20:21

Re: [A067] Eindhoven - Venlo: verbreding 2x3

Bericht door Boerenkool » do 11 mei 2017, 21:59

Dat is de vloek van dit soort wegen. Als je naar strooketmaalintensiteiten kijkt valt het mee. Maar de ergernissen en vertragihgen zijn er niet minder om. De overbelasting is over zeer lange afstand met zeer veel vrachtverkeer en een verouderd allignement.
Korte invoeg/uitvoegstrookjes naar een rechterbaan die propvol zit met treintjes vrachtwagens. Gehaast 135 willende automobilisten tussen de 95 in zijn 3 inhalende bejaarden links. Plots inhalende trucs . Bij het.minste of geringste ontstaan forse kettingremracties en flinke ongelukken met zeer lange vertragingen tot gevolg.
Op een 3 strooksweg piep je er veel makkelijker langs en kunnen slakken en inhalende vrachtwagens behoorlijk op strook 2 terecht. Dat geeft ook lucht rechts om in en uit tr voegen en je kan links af en toe een stukje doorrijden.

Je hebt wel meer van die wegen. De A58 Brabant en de A27 vianen-werkendam. Ik rijdt als t effe kan via de a2 naar t zuiden.

Bij een weg als de A67 doen ze voor mijn part alleen stukken tussen kunstwerken met 3 stroken. Kan iedereen even inhalen en heb je tegen fractie prijs enorme snelheidswinsten .

Gebruikersavatar
captain007
Forumbeheerder
Berichten: 8709
Lid geworden op: di 21 okt 2008, 16:21
Locatie: Beneden-Leeuwen
Contacteer:

Re: [A067] Eindhoven - Venlo: verbreding 2x3

Bericht door captain007 » do 11 mei 2017, 22:29

^^ Afvallende rijstroken zorgen weer voor meer fluctuaties en dus meer congestie. Dat is echt dodelijk voor de doorstroming. Verhoogt bovendien ook nog eens de kans op ongevallen met alle gevolgen van dien. Als je voorbeelden zoekt moet je eens bij Leiden op de A4 gaan kijken of bij Ypenburg en Leidschendam.

Rogier
2x2 autosnelweg
Berichten: 5069
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 15:54

Re: [A067] Eindhoven - Venlo: verbreding 2x3

Bericht door Rogier » vr 12 mei 2017, 6:52

Boerenkool schreef:
Bij een weg als de A67 doen ze voor mijn part alleen stukken tussen kunstwerken met 3 stroken. Kan iedereen even inhalen en heb je tegen fractie prijs enorme snelheidswinsten .
De kosten zitten in het verbreden of vervangen van een viaduct. Het vervangen van 2 viaducten delen kost volgens mij tussen de 1 - 2 miljoen euro. Dat valt redelijk mee. Het aankopen van grond en alle procedures voordat aan de aanleg begonnen kan worden, kosten ook een hoop geld. Je schrikt soms hoeveel geld voor dit soort zaken nodig is.

Gebruikersavatar
sven_engelen
expressweg
Berichten: 3353
Lid geworden op: ma 09 dec 2013, 10:42
Locatie: Venlo/Arnhem
Contacteer:

Re: [A067] Eindhoven - Venlo: verbreding 2x3

Bericht door sven_engelen » vr 12 mei 2017, 13:49

In zo'n geval is het beter om de vluchtstrook op zo'n viaducten te laten vervallen zoals hier op de A59.

https://www.google.nl/maps/@51.691614,5 ... 312!8i6656
Svenlo

Gebruikersavatar
Coen Tunnel
Voorzitter
Berichten: 32132
Lid geworden op: di 26 apr 2005, 11:39
Locatie: Aan de 🅰2️⃣8️⃣

Re: [A067] Eindhoven - Venlo: verbreding 2x3

Bericht door Coen Tunnel » vr 12 mei 2017, 15:40

^^ Als je op meerdere plekken de vluchtstrook laat vervallen onder viaducten zal het er in de praktijk wel op neerkomen dat de Vmax naar :A1-100: gaat. Dat is op dat substandaard deel van de A59 ook zo.

Gebruikersavatar
Chris
Moderator
Berichten: 76266
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 15:19
Locatie: NL

Re: [A067] Eindhoven - Venlo: verbreding 2x3

Bericht door Chris » vr 12 mei 2017, 15:45

Het stuk tot aan Asten is inmiddels al meer dan 50 jaar oud, tegen de tijd dat een verbreding gereed is zijn de kunstwerken 60 - 70 jaar oud. Dan loop je op een gegeven moment toch tegen het feit aan dat vervanging het beste is.

Boerenkool
autoweg
Berichten: 1207
Lid geworden op: wo 22 okt 2014, 20:21

Re: [A067] Eindhoven - Venlo: verbreding 2x3

Bericht door Boerenkool » vr 12 mei 2017, 20:19

Afvallende rijstroken zijn vooral een probleem op wegen waar het met die afvallende strook erbij al op zijn tax zit. 100% bij 3 stroken wordt 150% en dus propvol Zo druk is de A58 (nog) niet. Het wordt natuurlijk wel een plek qaar het af en toe opstroopt maar ik denk dat niet vergelijkbaar is met de A4.
Ik veronderstel ook dat een korte insnoering minder dramatisch is ondat de autos achter het viaduct.meteen weer verspreiden en gas geven.

Maar er is ook veel mogelijk, talud vervangen door damwand, vluchtstrookinsnoering, vluchtstrook buiten de draagpaal om door leiden zoals op de A27 bij gorinchem.

Het liefst heb ik alles fatsoenlijk geregeld maar ja, budgetten he. Dan liever zoveel mogelijk waar voor het geld, 80% weg 3 stroken is beter dan 5 km kek strak heraangelegd.

Gebruikersavatar
keokiracer
2x3 autosnelweg
Berichten: 8646
Lid geworden op: do 10 mar 2011, 3:52
Locatie: Halsteren
Contacteer:

Re: [A067] Eindhoven - Venlo: verbreding 2x3

Bericht door keokiracer » vr 12 mei 2017, 20:34

Toen er een stukje van de derde rijstrook op de A4 werd geopend van Roelofarendsveen tot Hoogmade stond er daarna ook continu file voor Hoogmade. Ook al voor de verbreding door het Ringvaartaquaduct klaar was. Probleem is dat wanneer er een keer een filegolf langskomt de file bij die versmalling blijft hangen. Daar is zelfs speciaal op de A1 bij Holten een stuk derde rijstrook aangelegd richting Apeldoorn, als buffer zodat de file niet verder rolt, maar daar blijft hangen.
Een echte verbreding (echt, als in het hele stuk en niet ...%, tenzij er op die puntjes 100 staat) is gewoonweg nodig, en heraanleg lijkt mij ook de beste optie, ook omdat er op het westelijke stuk (Geldrop-Leenderheide) inmiddels al zoveel verkeer (vnl de hoge hoeveelheid vrachtwaggels) dat je serieus moet gaan denken aan 2x4 voor de lange termijn. Dan moet de weg sowieso opnieuw aangelegd worden, want 2x3 onder die viaducten proppen lukt nog wel, 2x4 gaat je echt niet lukken.
Het is en blijft een groeiregio met de Brainport en aangezien de regio Venlo de toplocatie voor distributiecentra in Europa is. Zo zijn er alleen in het afgelopen jaar al 5 verschillende bedrijven die hebben aangegeven een distributiecentrum te gaan bouwen in de Venlo-TradePort (XPO, Techstyle, Schenker, VidaXL en nog een die ik zo snel niet kan vinden).
Youtube (Best of Dutch Dashcam serie)| Picasa | Flickr
Vinny: Ik stel voor om naast de Uitspraak van de Week ook de "Grootste betweter van de maand" te gaan nomineren. De Geelhoedaward of de Keokiracerring ofzo...

Willy84
polderweggetje
Berichten: 40
Lid geworden op: ma 08 jun 2015, 20:16

Re: [A067] Eindhoven - Venlo: verbreding 2x3

Bericht door Willy84 » vr 12 mei 2017, 21:47

sven_engelen schreef:In zo'n geval is het beter om de vluchtstrook op zo'n viaducten te laten vervallen zoals hier op de A59.

https://www.google.nl/maps/@51.691614,5 ... 312!8i6656
Als ik zie hoeveel vrachtwagens half over de vluchtstrook en half op de rijbaan rijden lijkt me het niet echt verstandig zolang de politie beperkt handhaaft op bellen/administratie/scheren/tv-kijken/etc...

Rogier
2x2 autosnelweg
Berichten: 5069
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 15:54

Re: [A067] Eindhoven - Venlo: verbreding 2x3

Bericht door Rogier » za 13 mei 2017, 0:31

Na 2025 moeten op de trajecten, die begin jaren zestig aangelegd zijn (delen van de A67) veel viaducten toch vernieuwd moeten worden i.v.m. verzwakking door het zware vrachtverkeer. In dat geval kun je dit traject net zo goed meteen naar 3 rijstroken verbreden.

Gebruikersavatar
Hajo
2x3 autosnelweg
Berichten: 8633
Lid geworden op: ma 28 feb 2005, 11:17
Locatie: Zeist

Re: [A067] Eindhoven - Venlo: verbreding 2x3

Bericht door Hajo » za 13 mei 2017, 9:48

^^ Eens. Naar mijn mening is een verbreding naar 2x3 met een ruimte reservering voor 2x4 tussen :KP: Leenderheide en :KP: Zaarderheiken de meest robuuste oplossing.

De A67 is een belangrijke verbinding tussen de Antwerpse haven en het Ruhrgebied. Wellicht is een verbreding tussen :KP: De Hogt en de Belgische grens te zijner tijd ook gewenst. Ik ken dat deel van de A67 niet zo goed, maar daar is een verbreding m.i. nog niet aan de orde. Het oostelijk deel heeft prioriteit.

Gebruikersavatar
Jackbauer1350
2x3 autosnelweg
Berichten: 7874
Lid geworden op: ma 21 nov 2011, 22:03
Locatie: Wijdemeren
Contacteer:

Re: [A067] Eindhoven - Venlo: verbreding 2x3

Bericht door Jackbauer1350 » za 13 mei 2017, 10:27

Bij een verbreding van het deel vanaf De Hogt naar de grens zullen de Belgen de E34/A21 eigenlijk ook moeten verbreden.

nickdh
autoweg
Berichten: 1662
Lid geworden op: wo 30 dec 2015, 19:44

Re: [A067] Eindhoven - Venlo: verbreding 2x3

Bericht door nickdh » za 13 mei 2017, 12:38

^^ En graag gelijk een nieuw wegdek aanleggen met fatsoenlijk asfalt in plaats van een testbaan voor je vering. Aan de andere kant kun je niet in slaap vallen van het lawaai, dus opletten blijf je wel.

Gebruikersavatar
duikgek89
2x3 autosnelweg
Berichten: 7670
Lid geworden op: ma 23 jul 2007, 15:31

Re: [A067] Eindhoven - Venlo: verbreding 2x3

Bericht door duikgek89 » za 13 mei 2017, 13:11

^^ Ik vind dat daar wel meevallen... Het hobbelt een beetje maar om dat nou een testbaan voor de vering te noemen? Als je daarvan al onder de indruk raakt dan zou ik de achterafweggetjes in de ardennen, in Rheinland-Pfalz, of in Oost-Europa maar niet proberen...


Mocht het nodig blijken om het traject Ranst <-> De Hogt te verbreden, vind ik wel dat België daar wat aan mag bijdragen. Bovendien lijkt het me in dat geval goed om het project internationaal te regelen zodat het hele stuk in één keer gedaan kan worden. Maar ik denk dat dit stuk nu geen grote noodzaak heeft en dat het meer zin heeft om de A16-E19 te verbreden aangezien dat stuk overvol is.

Gebruikersavatar
Coen Tunnel
Voorzitter
Berichten: 32132
Lid geworden op: di 26 apr 2005, 11:39
Locatie: Aan de 🅰2️⃣8️⃣

Re: [A067] Eindhoven - Venlo: verbreding 2x3

Bericht door Coen Tunnel » za 13 mei 2017, 13:12

Op de E34 is in de afgelopen jaren toch al aardig wat wegdek vervangen. Van :KP: Ranst naar de Nederlandse grens v.v. ligt het er beter bij dan een paar jaar terug. Er zitten een paar delen bij die voor Europese standaarden ondermaats zijn, maar ook daar wordt aan gewerkt. Zo slecht is het nou ook weer niet.

Gebruikersavatar
captain007
Forumbeheerder
Berichten: 8709
Lid geworden op: di 21 okt 2008, 16:21
Locatie: Beneden-Leeuwen
Contacteer:

Re: [A067] Eindhoven - Venlo: verbreding 2x3

Bericht door captain007 » za 13 mei 2017, 19:04

^^ Het stuk Turnhout - grens is straks nog het enige deel wat een ouder wegdek heeft inderdaad.

Ernst76
stadsweg
Berichten: 490
Lid geworden op: zo 21 feb 2016, 19:31

Re: [A067] Eindhoven - Venlo: verbreding 2x3

Bericht door Ernst76 » zo 14 mei 2017, 14:59

Misschien kent de Nederlandse regering wel geen prioriteit toe aan de A67 omdat de haven van Antwerpen concurreert met die van Rotterdam. Wat dat betreft kan beter de A15 verbreed worden, helemaal als het stuk tussen Bemmel en Zevenaar erbij komt.

Gebruikersavatar
Willem
2x4 autosnelweg
Berichten: 10938
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 15:46
Locatie: Delft

Re: [A067] Eindhoven - Venlo: verbreding 2x3

Bericht door Willem » zo 14 mei 2017, 15:52

^^ Tsja, die passage door Nederland blijft wat ongelukkig.

Of het vanwege concurrentie met Rotterdam te doen is weet ik niet, maar in ieder geval heeft Nederland alleen maar de overlast van verkeer dat alleen de A67 (en in mindere mate de A76) afrijdt om zo snel mogelijk van België naar Duitsland te komen of omgekeerd. Bij een verbreding van de A67 is het binnenlandse belang (zeg de bereikbaarheid van Eindhoven) relatief klein.
En waarom zou je een weg verbreden alleen om buitenlands transitverkeer te bedienen? De lasten komen immers voor rekening van Nederland, terwijl de baten naar België vloeien.

Omgekeerd kan België hetzelfde redeneren als het gaat om alle Nederlanders die hun land 's zomers onderweg naar de Middellandse Zee passeren en wel door België rijden, maar verder daar zelfs niet eens tanken.

Gebruikersavatar
Naturist
expressweg
Berichten: 3508
Lid geworden op: zo 16 jan 2011, 15:48
Locatie: Meijerij, omgeving 's-Hertogenbosch

Re: [A067] Eindhoven - Venlo: verbreding 2x3

Bericht door Naturist » zo 14 mei 2017, 19:37

Vooral dat laatste klopt, ze doen er echter ook weinig aan om dat tanken bijvoorbeeld prettiger te laten verlopen, weinig faciliteiten eten enz.
Vindt deze A67 een weg waar Europa dan maar eens flink geld in moet steken.
Ik verlang naar de tijd dat de Nederlandse regering deed wat het hoort te doen: Vooruit zien.
Wat daarbij hoort is toekomstvast en redundant bouwen. 

N ° de membre 40

Gebruikersavatar
sven_engelen
expressweg
Berichten: 3353
Lid geworden op: ma 09 dec 2013, 10:42
Locatie: Venlo/Arnhem
Contacteer:

Re: [A067] Eindhoven - Venlo: verbreding 2x3

Bericht door sven_engelen » zo 14 mei 2017, 20:08

^^ Gaat Europa dan geen gekke eisen stellen?
Svenlo

StefanR88
polderweggetje
Berichten: 20
Lid geworden op: wo 25 apr 2012, 20:05
Locatie: Someren

Re: [A067] Eindhoven - Venlo: verbreding 2x3

Bericht door StefanR88 » zo 14 mei 2017, 20:13

Ernst76 schreef:Misschien kent de Nederlandse regering wel geen prioriteit toe aan de A67 omdat de haven van Antwerpen concurreert met die van Rotterdam. Wat dat betreft kan beter de A15 verbreed worden, helemaal als het stuk tussen Bemmel en Zevenaar erbij komt.
Zoals ik al eerder aangehaald hebt, is nu wel een prioriteit geworden door maatschappelijke druk uit de regio,en de regio zuid-oost Brabant wordt als een nieuwe brainpoort regio aangewezen.(dus een plus- achtige regio)

Gebruikersavatar
Chris
Moderator
Berichten: 76266
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 15:19
Locatie: NL

Re: [A067] Eindhoven - Venlo: verbreding 2x3

Bericht door Chris » zo 14 mei 2017, 20:18

De A67 heeft ook wel een belangrijke rol voor Nederland, namelijk als exportroute vanaf de Brabantse steden naar Duitsland. Dat gaat toch grotendeels via de A58-A67 richting Duitsland. Maar op weinig plekken is de logistieke sector zo groot als in Noord-Brabant & Limburg.

Maar het is evident dat de A67 veel transitverkeer tussen België en Duitsland trekt. Er rijden dagelijks 15.000 vrachtwagens ter hoogte van de Belgische grens en 20.000 vrachtwagens tussen Eindhoven en Geldrop. Een deel van die 15.000 zal een bestemming hebben in Nederland maar vermoedelijk is het grootste deel doorgaand, laten we zeggen ruim de helft van die 20.000.

Rogier
2x2 autosnelweg
Berichten: 5069
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 15:54

Re: [A067] Eindhoven - Venlo: verbreding 2x3

Bericht door Rogier » zo 14 mei 2017, 20:29

Zelfs als een belangrijk deel doorgaand is, vind ik dat je als land hier geld in moet investeren. Ook buitenlandse vrachtwagens betalen via het eurovignet mee aan de Nederlandse infrastructuur.

Plaats reactie