[A067] Eindhoven - Venlo: verbreding 2x3

Discussieer hier over actuele grote wegenplannen en in uitvoering zijnde grote projecten

Moderator: Moderatoren

Egbert
expressweg
Berichten: 2732
Lid geworden op: do 27 okt 2011, 8:10

Re: [A067] Eindhoven - Venlo: verbreding 2x3

Bericht door Egbert » ma 25 feb 2019, 13:37

verfmeer95 schreef: ma 25 feb 2019, 11:34 ^^ De Leenderweg is een hoogwaardigere ontsluiting dan de Aalsterweg. En voor mensen die in Putten, de wijk ten oosten van de Leenderweg, wonen is de Aalsterweg ook gewoon nog om. Dus de aansluiting N2>Leenderweg moet gehandhaaft blijven.
Voor wat betreft het stuk tot het Floraplein geef ik je volledig gelijk, dat is abosluut een betere weg. Maar het stuk Floraplein tot de ring vind ik nog altijd een heel vervelend stukje weg.
Maar vanaf de N2 voor Waalre via de Leenderweg is 700 meter verder, dus of het zoveel sneller is waag ik te betwijfelen. Vooral in de huidige situatie als je ook nog eens voor de Leenderheide in de file komt te staan.

Schelpenpaadje
2x2 autosnelweg
Berichten: 5804
Lid geworden op: wo 10 feb 2016, 9:54

Re: [A067] Eindhoven - Venlo: verbreding 2x3

Bericht door Schelpenpaadje » ma 25 feb 2019, 13:46

Als beide invalswegen niet optimaal zijn dan pleit dat des te meer voor spreiding en dus behoud van de bestaande relaties.

Gebruikersavatar
captain007
Forumbeheerder
Berichten: 8711
Lid geworden op: di 21 okt 2008, 16:21
Locatie: Beneden-Leeuwen
Contacteer:

Re: [A067] Eindhoven - Venlo: verbreding 2x3

Bericht door captain007 » ma 25 feb 2019, 14:57

^^ Dat is het denk ik inderdaad. En laten de kruisingen Leenderweg en Aalsterweg met de ring ook aardig druk zijn. Het voordeel is nu dat je verkeer kan spreiden over de uit/invalswegen die aansluiten vanaf de ring. Door meer te trechteren naar minder wegen gaat het vooral in de stad meer knellen.

Steyn_E
autoweg
Berichten: 1436
Lid geworden op: ma 27 dec 2010, 22:40

Re: [A067] Eindhoven - Venlo: verbreding 2x3

Bericht door Steyn_E » di 26 feb 2019, 12:16

^^

Dat zie je aan de noordkant van Eindhoven sterk: de Kennedylaan is de enige weg met een aansluiting op de randweg. Die is dus knetterdruk met een overbelaste Ring aan die zijde tot gevolg. Nog buiten het gebrek aan een alternatief richting Helmond. Maar aan de noordkant heb je verder alleen de Boschdijk, maar daar kun je alleen komen via Best. Inmiddels staat er zelfs regelmatig file vanaf de A58 richting de Kennedylaan (enkelstrooks bypass langs de rotonde is dus te krap). Mogelijk dat een extra aansluiting hier wat kan helpen (liefst op de Boschdijk, anders op de Huizingalaan). Dat en een complete randweg aan de oostzijde. Heb trouwens laatst ergens gelezen dat er nu, in plaats van de "grote ruit" (om Helmond heen) toch weer gekeken wordt naar een "kleine ruit", dus tussen Eindhoven en Nuenen door. Dat lijkt me nou een toptoevoeging. Misschien ook gelijk een goede reden om dan Leenderheide nog eens aan te pakken (of zelfs op Leenderheide aan te sluiten).

Edit: een complete randweg zou, door een aansluiting op de Geldropseweg en de N270 natuurlijk ook helpen om de Aalster- en Leenderweg te ontlasten.

Gebruikersavatar
captain007
Forumbeheerder
Berichten: 8711
Lid geworden op: di 21 okt 2008, 16:21
Locatie: Beneden-Leeuwen
Contacteer:

Re: [A067] Eindhoven - Venlo: verbreding 2x3

Bericht door captain007 » di 26 feb 2019, 13:42

^^ Ik zie alleen zo'n randweg, zeker niet tussen Eindhoven en Geldrop er komen. Je moet dwars door de Urkhovense Zeggen en andere stukken waar de kleine Dommel ligt en je zit met DAF wat er tussen in de weg ligt. Niet voor niets gingen de plannen voor een grotere ruit om die gebieden heen, omdat het denk ik politiek niet haalbaar is gebleken om nog voor andere trace's te kiezen. Rijksweg 75 is uiteindelijk ook nooit haalbaar gebleken, anders had de regio Eindhoven de huidige problematiek ook niet gehad en hadden we waarschijnlijk ook nooit de parallelstructuur op de A67/A2 gehad.

Gebruikersavatar
Coen Tunnel
Voorzitter
Berichten: 32134
Lid geworden op: di 26 apr 2005, 11:39
Locatie: Aan de 🅰2️⃣8️⃣

Re: [A067] Eindhoven - Venlo: verbreding 2x3

Bericht door Coen Tunnel » di 26 feb 2019, 17:15

Steyn_E schreef: di 26 feb 2019, 12:16Inmiddels staat er zelfs regelmatig file vanaf de A58 richting de Kennedylaan (enkelstrooks bypass langs de rotonde is dus te krap).
Slaat die file helemaal terug tot op de A58? Dan moet de A2 toch ook vastlopen?

Een oplossing kan zijn om de bypass langs de rotonde te verbreden en vloeiender te maken, zodat die direct doorloopt in de uitvoeger naar de Kennedylaan. Dat zou vermoedelijk al een hoop schelen.
Mogelijk dat een extra aansluiting hier wat kan helpen (liefst op de Boschdijk, anders op de Huizingalaan). Dat en een complete randweg aan de oostzijde.
Hoe dan? Er is geen enkele ruimte om nog een aansluiting met fatsoelijke in- en uitvoegstroken aan te leggen.

Daarbij is de Kennedylaan wel duidelijk de beste invalsweg van de stad. De Huizingalaan heeft maar 1 rijstrook per richting en loopt niet door tot de ring, die weg is puur gebouwd om wijken te ontsluiten. De Boschdijk is beperkt interessant voor verkeer komende vanaf 's-Hertogenbosch, maar zal richting de ring vaak langzamer zijn dan de Kennedylaan of de N2+Tilburgseweg. Bovendien heeft de Boschdijk op het laatste deel tot de ring ook maar 1 rijstrook per richting met langsparkeren. Niet geschikt om grote hoeveelheden verkeer langs te leiden.

Ik besef me dat de Leenderweg en de Aalsterweg niet beter zijn, maar aan de zuidkant zijn nou eenmaal geen goede alternatieven. Vanuit het noorden zijn er met de Kennedylaan en Tilburgseweg echter twee inprikkers die 2x2 ongelijkvloers tot aan de ring lopen.

Steyn_E
autoweg
Berichten: 1436
Lid geworden op: ma 27 dec 2010, 22:40

Re: [A067] Eindhoven - Venlo: verbreding 2x3

Bericht door Steyn_E » wo 27 feb 2019, 6:44

^^

Excuus, dat stukkie heet tegenwoordig A50. De rechterstrook op het weefvak staat regelmatig vast, zodanig dat het lastig uitvoegen is vanaf de A50 (120-0 in 200m, met wevend verkeer de andere kant op). Dat levert behoorlijk gevaarlijke situaties op. Zelf had ik zitten denken over het ontweven door in knooppunt Ekkersweijer een boog buitenom aan te leggen. Hierdoor kan verkeer naar de afrit rechts houden, en wordt het weefvak een splitsing A50-afrit. Samen met een vloeiender boog buitenom (op maaiveld, desnoods een betonnen keerwand langs de huidige rotonde en een geluidsscherm in plaats van de geluidswal) krijg je zoiets:
Afbeelding
Afbeelding

Mocht namelijk die oostelijke randweg er inderdaad komen dan zal het hier nog wel veel drukker worden. Dan zijn vloeiender bochten echt wel gewenst.

Edit: Hier zal een extra rijbaan nog wel passen: https://goo.gl/maps/q2ci6RskjZp

Hier zal een parallelbaan (extra onderdoorgang) naast gebouwd moeten worden denk ik: https://goo.gl/maps/f4JtDNgBtQG2
Mogelijk dat er met wat passen en meten (HRB links tegen de pijler aan, rechts een damwand en iets van een taperinvoeger vanaf de A2, dan zou hier misschien net 2 stroken+invoegstrook+vluchtstrook, betonnen afscheiding, 2 stroken zonder vluchtstrook passen. Enige dingetje is de linker uitvoegstrook naar de afrit Ekkersrijt (niet vanaf de hoofdrijbaan te bereiken), daar wegen de verbeteringen op het gebied van het huidige weefvak wel tegenop denk ik. Bovendien zijn er wel meer linker uitvoegers op de randweg (zoals hier: https://goo.gl/maps/VK7v5UrepCn)

Veldwachter
woonerf
Berichten: 94
Lid geworden op: za 22 aug 2015, 21:40
Locatie: Rotterdam, NL

Re: [A067] Eindhoven - Venlo: verbreding 2x3

Bericht door Veldwachter » wo 13 mar 2019, 11:54

Berichtgeving over de aanpak van de A67: https://www.omroepbrabant.nl/nieuws/295 ... -aangepakt
Anticipeer en tolereer (op) andermans fouten.

Alain
expressweg
Berichten: 3481
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 18:09
Contacteer:

Re: [A067] Eindhoven - Venlo: verbreding 2x3

Bericht door Alain » ma 18 mar 2019, 9:40

Nu heb ik jaren op dit stuk snelweg gereden (Arnhem <> Best), en hoewel ik kan beamen dat het richting de Kennedylaan erg druk kan zijn in de spits, heb ik het idee dat het verkeer van A2 naar A50 maar heel beperkt is. Logisch op zich ook, omdat het geen voor de hand liggende doorgaande route volgt. Om hier dus een compleet nieuw vlechtwerk voor aan te gaan leggen, inclusief een extra boog die nóg dichter tegen een woonwijk aan komt te liggen...

Ik zou dan eerder opteren voor het wegnemen van de oorzaken van de huidige filevorming. Die lijken op dit moment vooral te liggen in beperkte invoegcapaciteit vanaf de A2 naar de Kennedylaan. Tegenwoordig rijd ik vanuit Arnhem in de ochtendspits met enige regelmaat naar het centrum van Eindhoven, en dan zie ik het hier vaak vastlopen. Verlenging van deze invoegstrook - eventueel als doorlopend weefvak tot aan de afrit Tempellaan - zou volgens mij hier al een slok op een borrel schelen.
Steyn_E schreef: wo 27 feb 2019, 6:44 ^^

Excuus, dat stukkie heet tegenwoordig A50. De rechterstrook op het weefvak staat regelmatig vast, zodanig dat het lastig uitvoegen is vanaf de A50 (120-0 in 200m, met wevend verkeer de andere kant op). Dat levert behoorlijk gevaarlijke situaties op. Zelf had ik zitten denken over het ontweven door in knooppunt Ekkersweijer een boog buitenom aan te leggen. Hierdoor kan verkeer naar de afrit rechts houden, en wordt het weefvak een splitsing A50-afrit. Samen met een vloeiender boog buitenom (op maaiveld, desnoods een betonnen keerwand langs de huidige rotonde en een geluidsscherm in plaats van de geluidswal) krijg je zoiets:
Afbeelding
Afbeelding

Mocht namelijk die oostelijke randweg er inderdaad komen dan zal het hier nog wel veel drukker worden. Dan zijn vloeiender bochten echt wel gewenst.

Edit: Hier zal een extra rijbaan nog wel passen: https://goo.gl/maps/q2ci6RskjZp

Hier zal een parallelbaan (extra onderdoorgang) naast gebouwd moeten worden denk ik: https://goo.gl/maps/f4JtDNgBtQG2
Mogelijk dat er met wat passen en meten (HRB links tegen de pijler aan, rechts een damwand en iets van een taperinvoeger vanaf de A2, dan zou hier misschien net 2 stroken+invoegstrook+vluchtstrook, betonnen afscheiding, 2 stroken zonder vluchtstrook passen. Enige dingetje is de linker uitvoegstrook naar de afrit Ekkersrijt (niet vanaf de hoofdrijbaan te bereiken), daar wegen de verbeteringen op het gebied van het huidige weefvak wel tegenop denk ik. Bovendien zijn er wel meer linker uitvoegers op de randweg (zoals hier: https://goo.gl/maps/VK7v5UrepCn)

Gebruikersavatar
EtienneM
Moderator
Berichten: 1188
Lid geworden op: vr 12 okt 2012, 22:08
Locatie: Oostenrijk

Re: [A067] Eindhoven - Venlo: verbreding 2x3

Bericht door EtienneM » vr 05 apr 2019, 15:56

Er is inmiddels een openingspost met de actuele informatie en status van dit project geplaatst.

:arrow: Klik!
Flickr • EtienneMuis
Lidnummer 0016

Gebruikersavatar
sven_engelen
expressweg
Berichten: 3353
Lid geworden op: ma 09 dec 2013, 10:42
Locatie: Venlo/Arnhem
Contacteer:

Re: [A067] Eindhoven - Venlo: verbreding 2x3

Bericht door sven_engelen » di 10 mar 2020, 22:34

*klein beetje stof wegblazen doet*

De invoegsituatie op de parallelbaan in knooppunt Zaarderheiken richting Eindhoven is aangepast. Verkeer uit Maastricht kan nu door blijven rijden terwijl verkeer uit Nijmegen moet invoegen. Dat was tot voor dit weekend andersom.

Hoe dat eruit zag? Klikkerdeklik!

Hoe het er nu uit ziet (referentiebeeld) Klikkerdeklikkerdeklik!

Keek er toch wel even verbaasd van op vanochtend want uit automatisme ging ik naar rechts tot ik de blokmarkering zag. :rofl2:
Svenlo

Egbert
expressweg
Berichten: 2732
Lid geworden op: do 27 okt 2011, 8:10

Re: [A067] Eindhoven - Venlo: verbreding 2x3

Bericht door Egbert » do 12 mar 2020, 7:03

Dat zag ik maandag ook. Ik kom daar normaal uit de richting Nijmegen en was ook wel even verrast.
En gisteren ook weer, ik voeg naar links in, twee auto's voor me doen dat niet en de achterste rijdt zich zelfs vast en de auto waar ik achter invoeg gaat van links naar rechts.

Normaal zet RWS dan een half jaar lang een bord neer waar gewaarschuwd wordt voor een gewijzigde situatie, maar nu niet. Dat vind ik wel vreemd.

Gebruikersavatar
Chris
Moderator
Berichten: 76289
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 15:19
Locatie: NL

Re: [A067] Eindhoven - Venlo: verbreding 2x3

Bericht door Chris » di 28 apr 2020, 16:40

De structuurvisie is vastgesteld: https://www.rijksoverheid.nl/ministerie ... rderheiken
Rijksoverheid schreef:Bijgaand treft u de vastgestelde structuurvisie aan. Met vaststelling van de structuurvisie start de planstudie A67 Leenderheide – Geldrop.

Bestuurlijke reacties en afspraken in de Programmaraad SmartwayZ.NL
In lijn met de bespreking in de Programmaraad SmartwayZ.NL onderschrijven de Gedeputeerde Staten van de provincies Brabant en Limburg de keuze voor een verbreding van de A67 Leenderheide – Geldrop en benadrukken zij het belang van de afspraken over monitoring. De ontvangen reacties en afspraken in de Programmaraad SmartwayZ.NL leiden niet tot wijzigingen van de Structuurvisie.

Onderzoek stikstofdepositie en Natura 2000
De structuurvisie is gewijzigd bij het onderwerp natuur, specifiek voor het aspect stikstofdepositie. Omdat de PAS niet langer gebruikt kan worden bij de vaststelling van een besluit is onderzoek uitgevoerd naar de haalbaarheid van een ADC-toets. Daaruit blijkt dat er geen reële alternatieven zijn met een kleinere depositiebijdrage dan het voorkeursalternatief, dat er een dwingende reden is van groot algemeen belang wegens de bereikbaarheid van de regio en dat de toename van de depositie gecompenseerd kan worden. In de planstudie wordt naar de mogelijke effecten van stikstofdepositie nader onderzoek gedaan. De resultaten worden bekendgemaakt bij vaststelling van het OTB. Verder zijn er geen wijzigingen doorgevoerd ten opzichte van de u bekende (ontwerp)structuurvisie.

Financiën
Het voorkeursalternatief past binnen het beschikbaar gestelde budget. In het Programma SmartwayZ.NL hebben rijk en regio voor dit project € 212 mln. inclusief BTW beschikbaar gesteld, waarvan € 55 mln. afkomstig van de provincie Noord-Brabant, € 3 mln van de provincie Limburg en € 154 mln. van het rijk, alle bedragen prijspeil 2018. In de Programmaraad SmartwayZ.NL is de afspraak gemaakt dat de infrastructurele en infragebonden maatregelen worden bekostigd uit de middelen die binnen het programma SmartwayZ.NL zijn gereserveerd voor de A67. Het maatregelpakket (korte en lange termijn) is geraamd op € 149 mln. Het resterende budget van €63 mln. voor de A67 wordt, conform de motie van het lid Remco Dijkstra c.s., beschikbaar gehouden voor het programma SmartwayZ.NL.

Planning
Zoals aangegeven bij toezending van de Ontwerp Structuurvisie heb ik bij vaststelling van de Definitieve Structuurvisie de planning opnieuw vastgesteld. De nieuwe planning van vaststelling van het OTB is 2023 en TB is 2024. Een belangrijke factor in het opschuiven van de planning is de stikstofproblematiek. In de planning is rekening gehouden met uitloop van een jaar i.v.m. risico’s in de planfase. De planning van het TB sluit aan bij het uitgangspunt dat de realisatie van de A67 volgt op de openstelling van de A58 Tilburg Eindhoven.
De structuurvisie ontbreekt overigens nog op de site van de Rijksoverheid.

Als ik het goed lees is er € 212 miljoen voor dit onderdeel van SmartwayZ gereserveerd, maar daarvan is alleen € 149 miljoen benodigd voor de verbreding van de A67, en de rest blijft binnen het programma SmartwayZ. Je vraagt je dan af wat er met die € 63 miljoen gebeurt. Dat is wel een 'leuk bedrag' voor andere projecten. Al zal het wel niet genoeg zijn om de A67 verder oostwaarts te verbreden tot Someren.

Overigens klinkt € 149 miljoen wel als erg veel geld voor wat in wezen maar een verbreding van 4 kilometer A67 is. Nu zal dat deel wel volledig heraangelegd moeten worden, maar toch. Dat is € 37 miljoen per kilometer en echt grote dwangpunten zijn er nou ook weer niet. Er zijn maar 4 of 5 kunstwerken op dit traject.

Gebruikersavatar
Chris
Moderator
Berichten: 76289
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 15:19
Locatie: NL

Re: [A067] Eindhoven - Venlo: verbreding 2x3

Bericht door Chris » di 12 mei 2020, 13:12

Chris schreef: di 28 apr 2020, 16:40De structuurvisie ontbreekt overigens nog op de site van de Rijksoverheid.
Deze wordt dan morgen gepubliceerd op de site van Platform Participatie: https://www.platformparticipatie.nl/nie ... index.aspx

edit: hier is hij dan: https://www.platformparticipatie.nl/pro ... index.aspx

nederland24
2x2 autosnelweg
Berichten: 5540
Lid geworden op: vr 04 sep 2009, 19:22
Locatie: Breda

Re: [A067] Eindhoven - Venlo: verbreding 2x3

Bericht door nederland24 » wo 13 mei 2020, 21:21

De maatregelen zijn wel heel minimaal te noemen eigenlijk. :|

Gebruikersavatar
sven_engelen
expressweg
Berichten: 3353
Lid geworden op: ma 09 dec 2013, 10:42
Locatie: Venlo/Arnhem
Contacteer:

Re: [A067] Eindhoven - Venlo: verbreding 2x3

Bericht door sven_engelen » wo 13 mei 2020, 22:07

^^ Mja... Dit gaat niet veel oplossen inderdaad.
Svenlo

Rogier
2x2 autosnelweg
Berichten: 5070
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 15:54

Re: [A067] Eindhoven - Venlo: verbreding 2x3

Bericht door Rogier » do 14 mei 2020, 15:30

Jammer inderdaad en het beste zou zijn om de A67 tussen Eindhoven en KNP Zaarderheiken naar 2 keer 3 rijstroken te verbreden en alle viaducten op het traject te vervangen. Tegen de tijd dat de boel aangepakt gaat worden zijn de huidige viaducten al 50 - 60 jaar oud en volgens mij is de restlevensduur ook maar beperkt.

Gebruikersavatar
Kaaiman
Secretaris
Berichten: 17386
Lid geworden op: ma 26 jun 2006, 16:54
Locatie: Hoogeveen
Contacteer:

Re: [A067] Eindhoven - Venlo: verbreding 2x3

Bericht door Kaaiman » vr 15 mei 2020, 7:37

Zonder het document zelf nog gelezen te hebben: vanwaar de aanleg van die pechhavens? De A67 heeft toch gewoon een vluchtstrook? En over spitsstroken waarvoor pechhavens nodig zijn, zie ik ook niets staan.
Deur Drenthe • website over het Drentse provinciaal en rijkswegennet
@DeurDrenthe • volg het Drentse wegennieuws op Mastodon

Gebruikersavatar
sven_engelen
expressweg
Berichten: 3353
Lid geworden op: ma 09 dec 2013, 10:42
Locatie: Venlo/Arnhem
Contacteer:

Re: [A067] Eindhoven - Venlo: verbreding 2x3

Bericht door sven_engelen » vr 15 mei 2020, 8:47

^^ Ik weet niet hoe het ontwerp eruit komt te zien maar de A67 heeft op meerdere plekken pechhavens terwijl het gewoon een vluchtstrook heeft. Maar goed elke keer staat er ook wel een vrachtwagen in die pechhaven dus zo gek is dat op de A67 nog niet.
Svenlo

Gebruikersavatar
GrandmasterE
verkeersader
Berichten: 619
Lid geworden op: ma 24 dec 2007, 0:01
Locatie: Zuidoost-Noord-Brabant

Re: [A067] Eindhoven - Venlo: verbreding 2x3

Bericht door GrandmasterE » vr 15 mei 2020, 10:56

^^ Klopt! Onze Oostblokvrienden denken dat ze daar mogen rusten e.d.

marcel
2x2 autosnelweg
Berichten: 5460
Lid geworden op: ma 07 mar 2005, 14:15
Locatie: Adliswil CH
Contacteer:

Re: [A067] Eindhoven - Venlo: verbreding 2x3

Bericht door marcel » za 16 mei 2020, 16:49

Daar hebben ze in Duitsland blijkbaar ook last van, gezien het bordje dat het verboden is (op de A65)
Afbeelding

Gebruikersavatar
Jackbauer1350
2x3 autosnelweg
Berichten: 7874
Lid geworden op: ma 21 nov 2011, 22:03
Locatie: Wijdemeren
Contacteer:

Re: [A067] Eindhoven - Venlo: verbreding 2x3

Bericht door Jackbauer1350 » za 16 mei 2020, 16:50

^^ Wat vast en zeker met het rijverbod voor vrachtverkeer op zon-en feestdagen te maken heeft bij onze oosterburen.

Boerenkool
autoweg
Berichten: 1207
Lid geworden op: wo 22 okt 2014, 20:21

Re: [A067] Eindhoven - Venlo: verbreding 2x3

Bericht door Boerenkool » do 21 mei 2020, 21:34

Vluchthavens kunnen de vluchtstrook vrijhouden voor hulpdiensten. Een weg als de a67 kan enorme opstoppingen kennen als er flink ongeluk is. Het is dan eerder regel dan uitzondering dat er door vermoeide/afgeleide chauffeurs achterop de file geklapt wordt. Vaak ook alleen blikschade. Als ze dan telkens de vluchtstrook gebruiken kunnen de hulpdiensten en takeldiensten vaak het grote ongeluk niet goed bereiken. Omdat de weg volstaat rijden die schadeautos ook niet makkelijk weer snel de weg op . Vluchthavens zijn dan een uitkomst.

Parkeren daar; ik vraag me af of die Oost Euopese chauffeurs het echt niet weten of dat het berekening is. Ze zijn iets minder bekend met lokale fileplekken en parkeerkplekken; ze laten zich makkelijker verrassen dat de tachograaftijd krap word. Rijden ook op t scherpst van de snede. De boete voor te lange werktijden zijn na meer dan een uur geloof ik in Nl al net zo hoog als de vluchthaven/strookparkeerboete. Die is 220 euro ofzo. En dan moeten ze je net pakken op dat moment., de pakkans is niet enirm. Tachografen worden ook makkelijk nog 5 dagen later uitgelezen en dan krijg je alsnog een boete, in landen als Frankrjjk is dat dacht ik zelfs wel soms 10.000 euro.

Gebruikersavatar
GrandmasterE
verkeersader
Berichten: 619
Lid geworden op: ma 24 dec 2007, 0:01
Locatie: Zuidoost-Noord-Brabant

Re: [A067] Eindhoven - Venlo: verbreding 2x3

Bericht door GrandmasterE » do 21 mei 2020, 23:05

^^ Ik vraag mij af of die pechhavens het beoogde doel bereiken; ik denk zelf van niet. Het zorgt juist voor meer stilstaande voertuigen dan noodzakelijk is, met alle nadelen van dien. En als de situaties zich voordoen waar deze pechhavens voor bedoeld zijn, dan worden deze regelmatig door allerlei oorzaken hiervoor toch niet gebruikt.

Gebruikersavatar
sven_engelen
expressweg
Berichten: 3353
Lid geworden op: ma 09 dec 2013, 10:42
Locatie: Venlo/Arnhem
Contacteer:

Re: [A067] Eindhoven - Venlo: verbreding 2x3

Bericht door sven_engelen » zo 24 mei 2020, 18:53

Toch is het gebruik van die pechhavens vele malen veiliger dan het gebruiken van de vluchtstrook hoewel vrachtwagenchauffeurs soms op de A67 de gekste dingen uithalen zoals parkeren op een in of uitvoegstrook. Wat dat betreft is de A67 een kamikazesnelweg.
Svenlo

Durashift
expressweg
Berichten: 2544
Lid geworden op: zo 04 feb 2018, 15:32

Re: [A067] Eindhoven - Venlo: verbreding 2x3

Bericht door Durashift » zo 24 mei 2020, 19:19

Boerenkool schreef: do 21 mei 2020, 21:34 (..)
Parkeren daar; ik vraag me af of die Oost Euopese chauffeurs het echt niet weten of dat het berekening is. Ze zijn iets minder bekend met lokale fileplekken en parkeerkplekken; ze laten zich makkelijker verrassen dat de tachograaftijd krap word. (..)
Ik heb het idee dat men het wel een geschikte plek vinden omdat e.e.a wel overeen kan komen met dat wat ze in hun thuisland ervaren.
Dergelijke chauffeurs parkeren ook rustig op een P langs de provinciale weg, naar mijn indruk.

OP de A28 zie je ze ook weleens staan, op z'n pechhaven, tussen Utrecht en Amersfoort.

Gebruikersavatar
GrandmasterE
verkeersader
Berichten: 619
Lid geworden op: ma 24 dec 2007, 0:01
Locatie: Zuidoost-Noord-Brabant

Re: [A067] Eindhoven - Venlo: verbreding 2x3

Bericht door GrandmasterE » zo 24 mei 2020, 19:41

sven_engelen schreef: zo 24 mei 2020, 18:53 Toch is het gebruik van die pechhavens vele malen veiliger dan het gebruiken van de vluchtstrook hoewel vrachtwagenchauffeurs soms op de A67 de gekste dingen uithalen zoals parkeren op een in of uitvoegstrook. Wat dat betreft is de A67 een kamikazesnelweg.
Ja, zo kun je het ook zien; het misbruiken van een pechhaven is inderdaad veiliger dan het misbruiken van een vluchtstrook.

Gebruikersavatar
GrandmasterE
verkeersader
Berichten: 619
Lid geworden op: ma 24 dec 2007, 0:01
Locatie: Zuidoost-Noord-Brabant

Re: [A067] Eindhoven - Venlo: verbreding 2x3

Bericht door GrandmasterE » ma 07 jun 2021, 13:47

Hierbij een podcast over de maatregelen die (kunnen) worden genomen ten behoeve van de doorstroming op de A67 tussen knooppunt Leenderheide en de aansluiting Geldrop (dan wel knooppunt Zaarderheiken).

YouTube:
Link

SoundCloud:
https://soundcloud.com/smart-wayznl/a67 ... HtiAsVgw3r

Egbert
expressweg
Berichten: 2732
Lid geworden op: do 27 okt 2011, 8:10

Re: [A067] Eindhoven - Venlo

Bericht door Egbert » ma 01 nov 2021, 16:53

Bij gebrek aan beter plaats ik het hier maar: RWS heeft de afrit 39 herbenoemd van Venlo-Tradeport West naar Venlo-Noordwest (nog niet alle borden zijn aangepast) en afrit 38 herbenoemd van Helden naar Panningen.

Gebruikersavatar
harry
Wegnummerfotograaf
Berichten: 22844
Lid geworden op: ma 28 feb 2005, 12:09
Locatie: Leipendam
Contacteer:

Re: [A067] Eindhoven - Venlo: verbreding 2x3

Bericht door harry » ma 01 nov 2021, 18:26

^^ Is ook deels gemeld in het NBA-topic.
wegnummers.nl foto's van genummerde wegen (o.a. NBA) en van plaatsnaamborden
--Harry.

Plaats reactie