[A067] Eindhoven - Venlo: verbreding 2x3

Discussieer hier over actuele grote wegenplannen en in uitvoering zijnde grote projecten

Moderator: Moderatoren

Gebruikersavatar
Via
2x5 autosnelweg
Berichten: 15219
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 17:09

Re: [A067] Verbreding 2x3 ??

Bericht door Via » do 23 okt 2014, 17:50

Ik denk dat dit een tijdelijke brug gaat worden die er nu provisorisch aan wordt geplakt. Wanneer de grote brug wordt vervangen zal deze meteen op 2x3 met in-/uitvoegers worden gedimensioneerd.

StefanR88
polderweggetje
Berichten: 20
Lid geworden op: wo 25 apr 2012, 20:05
Locatie: Someren

Re: [A067] Verbreding 2x3 ??

Bericht door StefanR88 » za 29 nov 2014, 21:14

Interessant, de nieuwe brug lijkt inderdaad ruimte voor 2 tot 3 rijstroken (danwel 1 rijstrook versmald), ik ben benieuwd wat er verder in het toekomst gebeurd.
Dit is wel een beste oplossing voor een tijdelijke situatie bij aanleg van nieuwe verbrede brug (en de sloop van de brug)

Verder een artikel hieronder
Zwevend beton voor nieuwe oprit A67 bij Lierop

Laatste update
29 november, 19:58
LIEROP - Hij is 30 meter lang, weegt 45.000 kilo en zweeft door de Lieropse lucht; één van de 33 betonnen liggers die dit weekend geplaatst worden langs de A67 ter hoogte van de afslag Lierop.
De liggers zijn onderdeel van de nieuwe verlengde oprit die het Rijkswaterstaat daar aan het aanleggen is. Die oprit ligt grotendeels op een nieuw stuk viaduct naast het bestaande viaduct over de Zuid-Willemsvaart. De oprit wordt verlengd zodat het verkeer straks veiliger in kan voegen.

De 33 liggers - ook een aantal van 40 meter lang - worden met twee enorme hijskranen op steunpunten gehesen. Later komt er beton overheen en daarna asfalt.
Op zaterdag kon het publiek de werkzaamheden bekijken vanaf een speciaal voor de gelegenheid opgebouwde tribune. 's Ochtends om 8 uur stond er al een handje vol belangstellenden.
Bron:
http://www.ed.nl/regio/deurne-e-o/somer ... -1.4650444

Het plaatsen van liggers ging vrijdag van start en duurt als alles volgens planning verloopt tot maandagochtend 5.00 uur. Tot die tijd is onder andere de N266 ter hoogte van Lierop afgesloten.
Naar verwachting kan de nieuwe oprit in juni 2015 in gebruik genomen worden.

Gebruikersavatar
nielske1990
autoweg
Berichten: 1999
Lid geworden op: di 05 jul 2005, 19:54
Locatie: Helmond

Re: [A067] Verbreding 2x3 ??

Bericht door nielske1990 » zo 30 nov 2014, 15:59

StefanR88 schreef:Interessant, de nieuwe brug lijkt inderdaad ruimte voor 2 tot 3 rijstroken (danwel 1 rijstrook versmald)
3 rijstroken? Net het nieuwe viaduct gezien en dat lukt nóóóóóóóit. Dit ding lijkt me duidelijk gedimensioneerd op 1 rijstrook + 1 vluchtstrook. Je kan er dan wellicht twee rijstroken van maken, maar geen idee wat je daaraan zou hebben...
La meccanica delle emozioni op A67/A270/N270/N279

Boerenkool
autoweg
Berichten: 1207
Lid geworden op: wo 22 okt 2014, 20:21

Re: [A067] Verbreding 2x3 ??

Bericht door Boerenkool » di 02 dec 2014, 20:58

Nou, de andere brug heeft ook maar twee stroken. Als men naar drie stroken zou gaan kan je dan de rechterstrook naast de uitvoegstrook over de nieuwe brug laten lopen. Ook kun je nu bij onderhoud of vervanging omleiden over de nieuwe brug.
Ik ben dus ook wel benieuwd hoe dicht bij hij ligt, als hij schuin een stuk er van af ligt heb je er weinig aan, strak er tegen geeeft veel flexibiliteit, zelfs al zou er een barrier tussen blijven vanwege hoogteverschil/constructieve redenen.

Gebruikersavatar
nielske1990
autoweg
Berichten: 1999
Lid geworden op: di 05 jul 2005, 19:54
Locatie: Helmond

Re: [A067] Verbreding 2x3 ??

Bericht door nielske1990 » wo 03 dec 2014, 21:29

Mooi filmpje van het plaatsen van de liggers voor het nieuwe viaduct afgelopen weekend:
Link
La meccanica delle emozioni op A67/A270/N270/N279

Boerenkool
autoweg
Berichten: 1207
Lid geworden op: wo 22 okt 2014, 20:21

Re: [A067] Verbreding 2x3 ??

Bericht door Boerenkool » vr 05 dec 2014, 21:35

Ah dat komt er wel strak aan. Leek zelfs wel alsof ze die betonnen randbalk weg hebben gesloopt om de wapening vrij te maken. Al kon ik dat maar in een flits zien, dus kan ik me vergissen.
Dan zou het wellicht zelfs een constructieve eenheid kunnen worden.
Zo wordt een eventuele wegverbreding wel erg makkelijk.
Een vervanging weer minder makkelijk. Maar ik vraag me ook af of ze zo' n brug wel echt slopen. Het ziet er niet karig uit dat beton.
Als je goed betonrot voorkomt en de wapening is ok kan zon brug veel langer mee, al dan niet met een renovatie. Paar verstekelementen, draden pogen bij te spannen, hogesterktebeton er boven en hoppa.

Gebruikersavatar
Naturist
expressweg
Berichten: 3508
Lid geworden op: zo 16 jan 2011, 15:48
Locatie: Meijerij, omgeving 's-Hertogenbosch

Re: [A067] Verbreding 2x3 ??

Bericht door Naturist » vr 12 dec 2014, 19:41

^^Vergeet het maar!
Moest vandaag bij een leverancier van ons in Asten zijn en zag mijn kans schoon om de werken bij Asten eens goed te bekijken.
Kreeg officieel niets te horen, maar ben genoeg te weten gekomen om te kunnen zeggen dat een verbreding met de nieuw erbij gekomen brug niet mogelijk is.
Brug is echt alleen voor de toerit Asten met een vluchtstrook en ligt zelfs onder verkanting.
Heb mijn ogen en de lens goed de kost gegeven en ook een videootje gemaakt vanaf richting Venlo waarop je kunt zien dat verbreding over het geheel van de brug echt niet mogelijk is.
De bestaande brug zal echt straks bij uiteindelijke verbreding vervangen moeten worden en dan zal de nu nieuw aangelegde brug waarschijnlijk blijven liggen
maar oordeel zelf:

Dit is een driveby
Afbeelding

Vanonder is de verkanting goed te zien
Afbeelding

Overzicht
Afbeelding

De techniek van versterkte aarde ( De voordeliger variant op het bij de eerste aanleg A2 Den Bosch-Eindhoven gebruikte Terra Armee) vind de laatste tijd veel navolging.
Afbeelding

[youtube]8oH2ofJ_B5I?list=UUfABn9yhr5g7ZDyE4JrV7KA[/youtube]

Ik verlang naar de tijd dat de Nederlandse regering deed wat het hoort te doen: Vooruit zien.
Wat daarbij hoort is toekomstvast en redundant bouwen.
:denk:
Ik verlang naar de tijd dat de Nederlandse regering deed wat het hoort te doen: Vooruit zien.
Wat daarbij hoort is toekomstvast en redundant bouwen. 

N ° de membre 40

Egbert
expressweg
Berichten: 2732
Lid geworden op: do 27 okt 2011, 8:10

Re: [A067] Verbreding 2x3 ??

Bericht door Egbert » ma 15 dec 2014, 7:05

http://www.1limburg.nl/vvd-en-pvda-venl ... d-voor-a67
VVD en PvdA Venlo willen Europees geld voor A67

Europa moet geld beschikbaar stellen om het Limburgse gedeelte van de A67 (Venlo-Eindhoven) te verbreden.

Dat schrijven de PvdA en de VVD in Venlo in een open brief aan onder andere de provinciebesturen van Limburg en Brabant, de Tweede Kamer en het parlement van de Duitse deelstaat Nordrhein-Westfalen.

Brabantse deel
Onlangs sprak de Tweede Kamer zich al uit voor verbreding van de A67. Maar dat gaat vooral om het Brabantse gedeelte, tussen Eindhoven en Someren. Daar is zo'n 270 miljoen euro voor uitgetrokken.

2 x dubbelbaans
VVD en PvdA in Venlo vrezen nu dat het Limburgse gedeelte 2 x dubbelbaans blijft. Ze willen daarom een subsidieaanvraag bij de Europese Commissie.

Europa heeft tot 2020 in totaal 26 miljard euro beschikbaar om verbindingen per spoor, water, lucht en weg te versterken. Voor de eerste ronde daarvan moeten de aanvragen uiterlijk in februari 2015 binnen zijn.

Ds79m
2x3 autosnelweg
Berichten: 9079
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 13:17

Re: [A067] Verbreding 2x3 ??

Bericht door Ds79m » ma 15 dec 2014, 7:16

^^ Geen onlogische gedachte. De A67 verbindt immers het Ruhrgebied met de grootste Europese havens in Antwerpen en Rotterdam.
Peter - Als je veel tegenwind hebt, kun je beter zelf gaan liggen

Gebruikersavatar
Kaaiman
Secretaris
Berichten: 17386
Lid geworden op: ma 26 jun 2006, 16:54
Locatie: Hoogeveen
Contacteer:

Re: [A067] Verbreding 2x3 ??

Bericht door Kaaiman » ma 15 dec 2014, 12:01

De A67 rekent de EU in z'n geheel tot het TEN-T Kernnetwerk, dus reden genoeg om juist Europa om geld te vragen.
Deur Drenthe • website over het Drentse provinciaal en rijkswegennet
@DeurDrenthe • volg het Drentse wegennieuws op Mastodon

Boerenkool
autoweg
Berichten: 1207
Lid geworden op: wo 22 okt 2014, 20:21

Re: [A067] Verbreding 2x3 ??

Bericht door Boerenkool » di 16 dec 2014, 22:51

Naturist schreef:^^Vergeet het maar!
Moest vandaag bij een leverancier van ons in Asten zijn en zag mijn kans schoon om de werken bij Asten eens goed te bekijken.
Kreeg officieel niets te horen, maar ben genoeg te weten gekomen om te kunnen zeggen dat een verbreding met de nieuw erbij gekomen brug niet mogelijk is.
Brug is echt alleen voor de toerit Asten met een vluchtstrook en ligt zelfs onder verkanting.
Heb mijn ogen en de lens goed de kost gegeven en ook een videootje gemaakt vanaf richting Venlo waarop je kunt zien dat verbreding over het geheel van de brug echt niet mogelijk is.
:
Jammer jammer. En ook moeilijk te begrijpen, dan geef je wel echt geld voor niks uit door die brug dan zo breed te bouwen.
Maar geheel overtuigd ben ik nog niet. Het is normaal dat bij wegen de middenberm het hoogst is en het afloopt naar rechts toe. En het lijkt redelijk in lijn met de oude brug. Ik zou een situatie met links en middenstrook op de oude brug, rechterstrook en invoegstrook op de nieuwe brug nog wel voor me. In tegenrichting zou je dan ook zoiets moeten doen.

Bij een invoegstrook zie ik niet direct argumenten om hem erg naar rechts af te laten lopen, ik zou juist vrij vlak of naar links laten aflopen zodat het invoegen vloeiend verloopt. Anders moet je tegensturen om niet t kanaal in te vliegen, terwijl ze juist graag verkanting gebruiken om je de logische kant op te delegeren.
Het kan ook zijn dat de uitvoerders ook niet echt gekend zijn in een half stiekem ingebouwde ruimtereserve door een tekenaar. Je hebt wel vaker dat Rijkswaterstaat alleen het huidig gerealiseerd aantal stroken communiceert. De A4 bij Leiden, bij Midden Delfland, Coentunnel, de A2 over hele stukken Den-Bosch-Amsteram enzo, je ziet soms onlogische vluchtstroken, brede vluchtstroken, linker vluchtstroken.
Maar misschien wil ik het wel te graag zien.

Gebruikersavatar
Naturist
expressweg
Berichten: 3508
Lid geworden op: zo 16 jan 2011, 15:48
Locatie: Meijerij, omgeving 's-Hertogenbosch

Re: [A067] Verbreding 2x3 ??

Bericht door Naturist » wo 17 dec 2014, 9:24

^^Vermoed het laatste. :sadley:
Het oude adagio voor de overheid geldt blijkbaar nog steeds: Het kan alleen maar goed zijn als het flink extra geld kost. :roll:
Ik verlang naar de tijd dat de Nederlandse regering deed wat het hoort te doen: Vooruit zien.
Wat daarbij hoort is toekomstvast en redundant bouwen. 

N ° de membre 40

Rogier
2x2 autosnelweg
Berichten: 5070
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 15:54

Re: [A067] Verbreding 2x3 ??

Bericht door Rogier » wo 17 dec 2014, 10:36

Waarschijnlijk moet de oudere brug verhoogd worden om aan het nieuwere deel te kunnen koppelen.
Anders wordt de doorvaarthoogte zeer waarschijnlijk te laag.
Bij Wezep, 't Harde en Nunspeet moesten de viaducten van de A28 ook bijna 40 cm verhoogd worden, toen deze begin jaren negentig van een vluchtstrook werden voorzien.

Steyn_E
autoweg
Berichten: 1438
Lid geworden op: ma 27 dec 2010, 22:40

Re: [A067] Verbreding 2x3 ??

Bericht door Steyn_E » wo 17 dec 2014, 14:05

Zou het kunnen dat er later naast het nieuwe stuk nog een stuk eraan bouwen? Dat dan met dezelfde verkanting. Dan loopt de stroom Venlo-Eindhoven op de vierstrooks oude brug, en maken ze van de aanbouw nog een vierstrooksbrug. Hoef je ook de weg niet af te sluiten.

Gebruikersavatar
Naturist
expressweg
Berichten: 3508
Lid geworden op: zo 16 jan 2011, 15:48
Locatie: Meijerij, omgeving 's-Hertogenbosch

Re: [A067] Verbreding 2x3 ??

Bericht door Naturist » za 20 dec 2014, 21:09

^^Het lijkt mij een reële optie wanneer het eenmaal zo ver is, maar dan wel aan de kant van de oude brug.
De huidige brug kan nog decennia mee en is zonder deze aangebouwde brug -zoals je hieronder kunt zien- ook al een ingesnoerd model.

Afbeelding

Tegen beter weten in hoopt mijn nostalgisch hart vurig dat ze dan hetzelfde ontwerp toepassen als de brug die je hierboven ziet. :)<>:
Ik verlang naar de tijd dat de Nederlandse regering deed wat het hoort te doen: Vooruit zien.
Wat daarbij hoort is toekomstvast en redundant bouwen. 

N ° de membre 40

Gebruikersavatar
nielske1990
autoweg
Berichten: 1999
Lid geworden op: di 05 jul 2005, 19:54
Locatie: Helmond

Re: [A067] Verbreding 2x3 ??

Bericht door nielske1990 » za 20 dec 2014, 21:37

Kan aan mij liggen, maar ik zie die verkanting in het nieuwe viaduct niet hoor. En afgezien van een minuscule afwatering zou ik ook helemaal niet weten waarom. :confuuuse:

Verder denk ik dat we dit nieuwe viaduct volledig los moeten zijn van een eventuele verbreding. Tot op enkele weken terug, was er nog helemaal geen concrete aanwijzing dat er een verbreding zou gaan komen. En momenteel is het ook nog niet meer dan een voornemen. Mocht het zo ver komen, dan is de simpelste oplossing om gewoon een nieuw viaduct te bouwen voor 3 stroken + uitvoeger richting Eindhoven. Het oude viaduct bestaat zo te zien uit één deel, dus daar kun je dan mooi 3 volwaardige rijstroken + vluchtstrook op realiseren. Het nieuwe toerit-viaduct zorgt er dan voor dat je geen extra grond hoeft aan te kopen om de afritbocht te verruimen.
La meccanica delle emozioni op A67/A270/N270/N279

Gebruikersavatar
Naturist
expressweg
Berichten: 3508
Lid geworden op: zo 16 jan 2011, 15:48
Locatie: Meijerij, omgeving 's-Hertogenbosch

Re: [A067] Verbreding 2x3 ??

Bericht door Naturist » za 20 dec 2014, 23:14

^^De reden dat de brug er alleen aan die kant nu bijkomt is mi. omdat de boogstraal van die bocht al krapper is dan die van de boogstraal aan de noordzijde.
Ga je nu de weg aan de zuidzijde verbreden moet je niet alleen de nu bij gebouwde brug een andere verkanting geven (En ja ik heb de tekeningen gezien en die heeft echt een verkanting) en dan nog een brug bijbouwen én je moet veel meer grond van de gemeente Lierop verwerven dan bij het bijbouwen van een brug aan de noordzijde omdat je dan ook nog eens een compleet nieuwe oprit richting het zuiden moet aanleggen omdat die huidige eigenlijk nu al niet voldoet.
Dat snapt zelfs unne Hellemonder :p
TOEVOEGING
O verrek gij kumt ut Hellemond :mrgreen: ( Verhip, U woont te Helmond)
Ik verlang naar de tijd dat de Nederlandse regering deed wat het hoort te doen: Vooruit zien.
Wat daarbij hoort is toekomstvast en redundant bouwen. 

N ° de membre 40

Gebruikersavatar
Rene
4x5 autosnelweg
Berichten: 36661
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 11:48
Locatie: Noord-Holland
Contacteer:

Re: [A067] Verbreding 2x3 ??

Bericht door Rene » zo 21 dec 2014, 0:34

Verkanting ? Ik zie alleen afschot. Dat is wat anders.
En gezien de bouwwijze van het oorspronkelijk viaduct is verbreding niet aan de orde.
Dit is dan ook geen verbreding, maar een middel om de toerit te verplaatsen van de westzijde, veel te kort en gevaarlijk, naar de oostzijde, waar de ruimte voor een fatsoenlijke invoegstrook aanwezig is.
Niks geen verbreding dus, dat is de opzet ook helemaal niet. Dit is een verkeersveiligheidsmaatregel, geen capaciteitsvergroting.

Gebruikersavatar
Naturist
expressweg
Berichten: 3508
Lid geworden op: zo 16 jan 2011, 15:48
Locatie: Meijerij, omgeving 's-Hertogenbosch

Re: [A067] Verbreding 2x3 ??

Bericht door Naturist » zo 21 dec 2014, 20:12

^^Dat laatste probeer ik ook al een tijdje te duiden.
En als ik een zeker persoon het woord verkanting in een bepaalde context hoor bezigen, neem ik aan dat hij geen afschot bedoeld.
Waar dan in de toekomst een eventuele verbreding komt te liggen ligt hier ter discussie.
Ik verlang naar de tijd dat de Nederlandse regering deed wat het hoort te doen: Vooruit zien.
Wat daarbij hoort is toekomstvast en redundant bouwen. 

N ° de membre 40

Boerenkool
autoweg
Berichten: 1207
Lid geworden op: wo 22 okt 2014, 20:21

Re: [A067] Verbreding 2x3 ??

Bericht door Boerenkool » zo 21 dec 2014, 21:29

Er is zeker geen direct verbredingsplan, daar zou besluitvorming voor moeten zijn geweest.

Speculatie is alleen er naast de vluchtstrook nog een ruimtereservering voor een extra strook is meegebouwd, of dat de nieuwe brug gewoon absurd breed is voor een invoegstrook.

Het woord speculatie gebruik ik niet voor niks, de enige aanwijzingen zijn de breedte en de aansluitende ligging. En dat is een flinterdunne argumentatie.

Ik zou een brug met het officiele doel immers anders anders aanleggen.
- breedte van slechts rijstrook met wat redresseerruimte aan twee kanten.
- tenminste een rijstrookbreedte van de weg af zodat je er later nog een extra stuk brug tussen in kan leggen voor een verbreding
- niet parallel maar naar de baan toelopend een invoegstrook doorgaans doet.
- nit aflopend richting water maar vlak of aflopend richting weg om invoegen te vergemakkelijken.

Dennal
stadsweg
Berichten: 436
Lid geworden op: zo 16 nov 2008, 11:05
Locatie: Eindhoven, Noord-Brabant
Contacteer:

Re: [A067] Verbreding 2x3 ??

Bericht door Dennal » za 23 mei 2015, 22:57

De burg is zo goed als af! Vanmiddag snel een foto gemaakt vanaf de N266 vanuit Someren.

Afbeelding
As ge nie mìr nèijsgierig bent, dan worde aauwd!

Raadscommissie gem. Eindhoven (verkeer & veiligheid).

Gebruikersavatar
sven_engelen
expressweg
Berichten: 3354
Lid geworden op: ma 09 dec 2013, 10:42
Locatie: Venlo/Arnhem
Contacteer:

Re: [A067] Verbreding 2x3 ??

Bericht door sven_engelen » za 23 mei 2015, 23:27

^^ Is de nieuwe invoegstrook ook al in gebruik?
Svenlo

Dennal
stadsweg
Berichten: 436
Lid geworden op: zo 16 nov 2008, 11:05
Locatie: Eindhoven, Noord-Brabant
Contacteer:

Re: [A067] Verbreding 2x3 ??

Bericht door Dennal » zo 24 mei 2015, 20:21

^^ Na mijn weten nog niet? Deze gaat eerdaags open 8-)
Laatst gewijzigd door Wouter N14 op zo 24 mei 2015, 20:34, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Voor de zoveelste keer, je hoeft niet de quote-knop te gebruiken als je direct op een bericht reageert.
As ge nie mìr nèijsgierig bent, dan worde aauwd!

Raadscommissie gem. Eindhoven (verkeer & veiligheid).

Gebruikersavatar
Naturist
expressweg
Berichten: 3508
Lid geworden op: zo 16 jan 2011, 15:48
Locatie: Meijerij, omgeving 's-Hertogenbosch

Re: [A067] Verbreding 2x3 ??

Bericht door Naturist » ma 25 mei 2015, 19:46

Ben er zojuist onderdoor gereden en verwacht dat de openstelling nog even op zich laat wachten. Zag namelijk geeneeens geleiderail op de oprit zitten.
Ik verlang naar de tijd dat de Nederlandse regering deed wat het hoort te doen: Vooruit zien.
Wat daarbij hoort is toekomstvast en redundant bouwen. 

N ° de membre 40

Gebruikersavatar
nielske1990
autoweg
Berichten: 1999
Lid geworden op: di 05 jul 2005, 19:54
Locatie: Helmond

Re: [A067] Verbreding 2x3 ??

Bericht door nielske1990 » do 25 jun 2015, 22:22

Inmiddels is bekend, dat de werkzaamheden aan de nieuwe toerit op 12 juli afgerond worden. Vanaf dan kunnen we dus mooi op volle snelheid invoegen, in plaats van die levensgevaarlijke capriolen die nu soms nodig zijn...
ED schreef:Openstelling langere oprit A67 bij Lierop uitgesteld
LIEROP - De verlengde oprit naar de snelweg A67 bij Lierop gaat later open dan gepland. Het was de bedoeling dat de weg eind juni vrijgegeven zou worden, maar dat is nu verplaatst naar 12 juli.
Rijkswaterstaat moest nader onderzoeken of alle geleverde materialen en gebruikte technieken aan de contractuele eisen voldeden, laat een woordvoerder weten. In het weekend van 10 tot en met 12 juli wordt het laatste stuk asfalt, tussen de huidige oprit en de nieuwe oprit gelegd. Daarna gaat de weg weer open voor het verkeer.
Bron: Eindhovens Dagblad
Op LinkedIn vond ik daarnaast nog een plaatje, van een nieuw type voeg dat voor het eerst wordt toegepast op dit nieuwe viaduct. Schijnt te gaan om een extra geluidsarm type. Leuk voor de omwonenden die er niet zijn :p :Afbeelding
La meccanica delle emozioni op A67/A270/N270/N279

Gebruikersavatar
Naturist
expressweg
Berichten: 3508
Lid geworden op: zo 16 jan 2011, 15:48
Locatie: Meijerij, omgeving 's-Hertogenbosch

Re: [A067] Verbreding 2x3 ??

Bericht door Naturist » do 25 jun 2015, 23:03

^^ Wel handig voor het doen van metingen, want geen andere geluiden uit de omgeving.
Ik verlang naar de tijd dat de Nederlandse regering deed wat het hoort te doen: Vooruit zien.
Wat daarbij hoort is toekomstvast en redundant bouwen. 

N ° de membre 40

Gebruikersavatar
nielske1990
autoweg
Berichten: 1999
Lid geworden op: di 05 jul 2005, 19:54
Locatie: Helmond

Re: [A067] Verbreding 2x3 ??

Bericht door nielske1990 » vr 26 jun 2015, 9:06

^^ Behalve van de scheepvaart en het vele (vracht)verkeer dat over de rotondes zwiept. En de A67 die er langs ligt is nu ook niet de meest stille snelweg qua verkeerssamenstelling. Ik ben niet overtuigd van 't nut maar goed, ergens moet je het een eerste keer toepassen... ;)
La meccanica delle emozioni op A67/A270/N270/N279

Gebruikersavatar
captain007
Forumbeheerder
Berichten: 8711
Lid geworden op: di 21 okt 2008, 16:21
Locatie: Beneden-Leeuwen
Contacteer:

Re: [A067] Verbreding 2x3 ??

Bericht door captain007 » vr 26 jun 2015, 9:26

Toen ik deze zag moest ik gelijk aan deze voegovergangen denken bij de hoofdoverspanning van De Oversteek:
Afbeelding
DSC_0018.jpg by Jeroen van Lieshout, on Flickr

Het concept is dus niet nieuw, maar het zou kunnen dat het van verschillende fabrikanten afkomstig is.

Egbert
expressweg
Berichten: 2732
Lid geworden op: do 27 okt 2011, 8:10

Re: [A067] Verbreding 2x3 ??

Bericht door Egbert » vr 26 jun 2015, 11:01

nielske1990 schreef:^^ Behalve van de scheepvaart en het vele (vracht)verkeer dat over de rotondes zwiept. En de A67 die er langs ligt is nu ook niet de meest stille snelweg qua verkeerssamenstelling. Ik ben niet overtuigd van 't nut maar goed, ergens moet je het een eerste keer toepassen... ;)
Het nut op die plek misschien, maar als je alleen al in een auto achter een vrachtwagen rijdt die over een dilatievoeg bij een brug rijdt dan hoor je dat al. Het is echt een stuk meer geluid dan wat er anders als is.
En als je dan een geluidsscherm hebt dat is berekend op het standaard geruis van verkeer, dan is aan de andere kant van dat geluidsscherm het geluid van voorbijrijdend verkeer wel weg maar blijf je een herhalend "toedoek-toedoedoek" van 5 assen vrachtwagen horen die langsrijdt.

Gebruikersavatar
Vinny
4x5 autosnelweg
Berichten: 41327
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 12:52
Locatie: Friesland

Re: [A067] Verbreding 2x3 ??

Bericht door Vinny » zo 28 jun 2015, 10:23

Ik snap dat je er niet naast wil wonen, maar ik vind het best een mooi geluid om te horen als ik onder de brug sta :oops:
Let op: Sarcasmemodus over een lengte van 10 kilometer.

Plaats reactie