[N062] Reconstructie Sloeweg

Discussieer hier over actuele grote wegenplannen en in uitvoering zijnde grote projecten

Moderator: Moderatoren

Peter
2x4 autosnelweg
Berichten: 10225
Lid geworden op: di 01 mar 2005, 8:42
Locatie: Gieten

Re: [N062] Reconstructie Sloeweg

Bericht door Peter » do 22 sep 2016, 10:26

De N60 moest toch omgenummerd worden met een doorgaande route via een deel van de N60 en een deel van de N61, die nu N290 is. Daarbij was het geen belangrijke hoofdas meer, die een laag nummer rechtvaardigt. Wellicht de N69 ook niet, ook al is die drukker dan de N290. De N58 was een onlogisch stompje na het vervallen van de veerverbinding.

Maar goed: wel suf dat een N23 kennelijk niet kon. Het mag kennelijk alleen als de weg een rijksweg is, was of zal worden.
130 km/h ? Dan haalt de trein me nog steeds in ...

Gebruikersavatar
harry
Wegnummerfotograaf
Berichten: 22840
Lid geworden op: ma 28 feb 2005, 12:09
Locatie: Leipendam
Contacteer:

Re: [N062] Reconstructie Sloeweg

Bericht door harry » do 22 sep 2016, 21:11

Peter schreef:Duidelijke voorbeelden zijn de Drentse N34 en Groningse N46. Minder duidelijk is de Brabantse N69.
En heel erg vaag is de N48 bij Ommen. Daar is een stukje overgedragen aan de Provincie. Die had het heel makkelijk N348 kunnen noemen, maar besloot dit rare, nu "doorlopende" nummer te handhaven. :roll:
wegnummers.nl foto's van genummerde wegen (o.a. NBA) en van plaatsnaamborden
--Harry.

Gebruikersavatar
Coen Tunnel
Voorzitter
Berichten: 32132
Lid geworden op: di 26 apr 2005, 11:39
Locatie: Aan de 🅰2️⃣8️⃣

Re: [N062] Reconstructie Sloeweg

Bericht door Coen Tunnel » do 22 sep 2016, 21:36

^^ Dat hele nummer N48 kan beter opgeheven worden. Rond Ommen kan het de N348 worden, van Hoogeveen tot de rotonde Ommerkanaal kan het prima N36 worden.

Peter
2x4 autosnelweg
Berichten: 10225
Lid geworden op: di 01 mar 2005, 8:42
Locatie: Gieten

Re: [N062] Reconstructie Sloeweg

Bericht door Peter » vr 23 sep 2016, 6:12

De provincie heeft halfslachtige aspiraties om van de N348 (iig tot de N35) weer een autoweg te maken (maar dan zonder gelijkvloerse kruisingen). Wie weet wil men de de belangrijker ogende N48 dan ook weer invoeren en dat is makkelijker te doen als de provincie reeds een claim heeft op het nummer...
130 km/h ? Dan haalt de trein me nog steeds in ...

Gebruikersavatar
Kaaiman
Secretaris
Berichten: 17386
Lid geworden op: ma 26 jun 2006, 16:54
Locatie: Hoogeveen
Contacteer:

Re: [N062] Reconstructie Sloeweg

Bericht door Kaaiman » vr 23 sep 2016, 7:21

We zijn een beeeetje aan het afdwalen. Deze (om)nummerdiscussie is al veeeel vaker gevoerd, dus daar is vast wel een beter geschikt topic voor. :idea:
Deur Drenthe • website over het Drentse provinciaal en rijkswegennet
@DeurDrenthe • volg het Drentse wegennieuws op Mastodon

Gebruikersavatar
harry
Wegnummerfotograaf
Berichten: 22840
Lid geworden op: ma 28 feb 2005, 12:09
Locatie: Leipendam
Contacteer:

Re: [N062] Reconstructie Sloeweg

Bericht door harry » vr 23 sep 2016, 16:36

Kaaiman schreef:Deze (om)nummerdiscussie is al veeeel vaker gevoerd
Toch hoor ik van Peter nu iets wat ik nog niet wist, dus is het nog een beeeeetje nuttig geweest.
wegnummers.nl foto's van genummerde wegen (o.a. NBA) en van plaatsnaamborden
--Harry.

Gebruikersavatar
Rene
4x5 autosnelweg
Berichten: 36660
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 11:48
Locatie: Noord-Holland
Contacteer:

Re: [N062] Reconstructie Sloeweg

Bericht door Rene » vr 23 sep 2016, 17:03

Behalve dan dat dit niet klopt:
Peter schreef:Wat bedoeld wordt is dat een rijks-stroomweg, die door het rijk naar de provincie wordt afgeschoven, zijn 2 cijferige nummer mag behouden.
Zeeland heeft netjes omgenummerd, de andere provincies hebben het erbij gelaten, maar dat is niet conform de regels.
Overigens is het geen gegeven dat die regels altijd zo zullen blijven. Maar het lijkt me goed om nu terug te gaan naar de N62.

Ds79m
2x3 autosnelweg
Berichten: 9079
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 13:17

Re: [N062] Reconstructie Sloeweg

Bericht door Ds79m » vr 23 sep 2016, 17:30

^^ het lijkt mij goed om dat woord 'netjes' te schrappen, want een nog onzinnigere verspilling van belastinggeld is nauwelijks te bedenken.
Peter - Als je veel tegenwind hebt, kun je beter zelf gaan liggen

Gebruikersavatar
Kaaiman
Secretaris
Berichten: 17386
Lid geworden op: ma 26 jun 2006, 16:54
Locatie: Hoogeveen
Contacteer:

Re: [N062] Reconstructie Sloeweg

Bericht door Kaaiman » za 15 okt 2016, 20:43

Besluitenlijst BO MIRT najaar 2016 schreef:Het Rijk draagt als eenmalige bijdrage een bedrag van € 5,0 miljoen (prijspeil 2014) bij aan de bekostiging van de Sloeweg ervan uitgaande dat Provinciale Staten van Zeeland instemmen met een variant voor de aansluiting N62/Bernardweg die voorziet in een conflictvrije en robuuste doorgaande N62 en waarvan de verkeersveiligheid via een audit wordt aangetoond. Deze bijdrage wordt beschikbaar gesteld uit de resterende gereserveerde middelen voor het Mobiliteitsfonds Zeeland.
Tot nu toe heeft de verdubbeling van de Sloeweg de provincie 18,5 mln euro extra gekost. De provincie heeft daarnaast 10,6 mln euro gereserveerd voor het knooppunt. Dat bedrag komt nu dus op 15,6 mln euro in totaal. Bovendien heeft de provincie een meevaller van 10,8 mln euro van de Sluiskiltunnel en volgens nieuwsberichten wil de provincie dat bedrag inzetten voor het knooppunt.

Al met al zou je zeggen dat het oorspronkelijk geplande sterknooppunt, dat geraamd wordt op 22,5 mln euro, financieel haalbaar zou kunnen zijn. Want alles opgeteld kom je op 26,4 mln euro en dan hou je nog een kleine 4 mln euro over om die 18,5 mln euro nog wat te compenseren of toch dat stukje N254 Bernhardweg ter hoogte van de Frankrijkweg te verdubbelen.
Deur Drenthe • website over het Drentse provinciaal en rijkswegennet
@DeurDrenthe • volg het Drentse wegennieuws op Mastodon

hoevenpe
expressweg
Berichten: 3704
Lid geworden op: ma 01 aug 2005, 9:29

Re: [N062] Reconstructie Sloeweg

Bericht door hoevenpe » za 15 okt 2016, 21:30

Zou men dan nog van het 'bestaande' TB uit mogen gaan en een substantieel bedrag aan bureaucratie besparen?

Gebruikersavatar
mavas
2x5 autosnelweg
Berichten: 18186
Lid geworden op: do 31 mar 2005, 17:27
Locatie: Zuid-Kennemerland
Contacteer:

Re: [N062] Reconstructie Sloeweg

Bericht door mavas » ma 17 okt 2016, 9:39

Wel mooi dat men als voorwaarde een veiligheidsaudit verplicht heeft gesteld. Dat zorgt in ieder geval voor een duidelijk ontwerp voor de weggebruiker.
Noord-Hollandse wegen, dé site voor ontwikkeling van de provinciale wegen in Noord-Holland
Bezoek ook eens de Wegenwiki, dé wiki voor verkeer

Widejo
verkeersader
Berichten: 727
Lid geworden op: di 22 sep 2015, 17:18
Locatie: Freie und Hansestadt Hamburg

Re: [N062] Reconstructie Sloeweg

Bericht door Widejo » do 10 nov 2016, 16:02

Provincie kiest voor de 'halve haarlemmermeer'. Volledig conflictvrij is toch 'te duur' :hm: ?
Op de website van Provincie Zeeland staat het volgende persbericht: https://www.zeeland.nl/actueel/college- ... nhardweg-0

EDIT: betere bron.
Hamburg, meine Perle

Gebruikersavatar
Kaaiman
Secretaris
Berichten: 17386
Lid geworden op: ma 26 jun 2006, 16:54
Locatie: Hoogeveen
Contacteer:

Re: [N062] Reconstructie Sloeweg

Bericht door Kaaiman » do 10 nov 2016, 17:14

Hmmm, als ik het bericht zo lees scheelt de gekozen variant het 'maar' 4,2 mln met de stervariant, die op zich nog steeds breed draagvlak heeft.
Bij deze Haarlemmermeervariant is het verkeer in vier richtingen conflictvrij. Veel belanghebbenden hebben een voorkeur uitgesproken voor de Ster-variant. Deze variant is 4,2 miljoen duurder. Financiële dekking zal in dat geval uit de bestemmingsreserve Sluiskil moeten komen.
Het lijkt erop dat de stervariant dus nog niet helemaal van de baan is als er nog een geldpotje vrijkomt.

Wat mij betreft is de halve haarlemmermeer binnen het bestemmingsplan wel de één na beste oplossing, omdat zo veel mogelijk verkeer conflictvrij afgewikkeld kan worden.
Deur Drenthe • website over het Drentse provinciaal en rijkswegennet
@DeurDrenthe • volg het Drentse wegennieuws op Mastodon

hoevenpe
expressweg
Berichten: 3704
Lid geworden op: ma 01 aug 2005, 9:29

Re: [N062] Reconstructie Sloeweg

Bericht door hoevenpe » do 10 nov 2016, 17:32

Ik lees vooral dat de trompet sowieso geen optie was vanwege het bestemmingsplan, ondanks dat deze goedkoper was dan de halve haarlemmermeer...

Gebruikersavatar
koef
verkeersader
Berichten: 728
Lid geworden op: di 14 aug 2007, 21:31
Locatie: Eindhoven
Contacteer:

Re: [N062] Reconstructie Sloeweg

Bericht door koef » do 10 nov 2016, 17:35

Dat geldpotje lijkt er ook te zijn:
AD schreef: Het compleet ‘conflictvrij’ uitvoeren van het knooppunt Sloeweg, Westerscheldetunnelweg en Bernhardweg bij ’s Heerenhoek volgens de zogenaamde Stervariant zouweliswaar de veiligste en snelste zijn, maar ook duurste optie. Bij deze ‘stervariant’ worden drie viaducten aangelegd, waardoor het verkeer in alle richtingen probleemloos door kan rijden. Deze variant is 4,2 miljoen euro duurder dan de andere optie. De NV Westerscheldetunnel heeft aangeboden dit bedrag uit zijn winst te willen betalen, maar volgens Gedeputeerde Staten voldoet de nu gekozen oplossing aan alle eisen en is daarom niet op het aanbod ingegaan.

Gebruikersavatar
mavas
2x5 autosnelweg
Berichten: 18186
Lid geworden op: do 31 mar 2005, 17:27
Locatie: Zuid-Kennemerland
Contacteer:

Re: [N062] Reconstructie Sloeweg

Bericht door mavas » vr 11 nov 2016, 7:10

Nog even de twee overgebleven varianten bij elkaar:
Kaaiman schreef:D1: halve Haarlemmermeer, M€ 14
Afbeelding

E: ster (gewijzigd besteksontwerp), M€ 22,5
Afbeelding
Wel apart dat de provincie niet ingaat op het aanbod van de Westerscheldetunnel.
Ben ook wel benieuwd wat de aanvullende verkeersveiligheidsstudie op gaat leveren.
Noord-Hollandse wegen, dé site voor ontwikkeling van de provinciale wegen in Noord-Holland
Bezoek ook eens de Wegenwiki, dé wiki voor verkeer

Widejo
verkeersader
Berichten: 727
Lid geworden op: di 22 sep 2015, 17:18
Locatie: Freie und Hansestadt Hamburg

Re: [N062] Reconstructie Sloeweg

Bericht door Widejo » vr 11 nov 2016, 8:56

Provincie heeft aangegeven af te zien van het voorstel van NV Westerscheldetunnel vanwege een kans dat het hierdoor langer duurt voordat de tunnel afbetaald is en tolvrij kan worden.
Bron: http://nu.nl/beveland/4348974/college-g ... leven.html (via NU.nl)
Hamburg, meine Perle

Starlet
stadsweg
Berichten: 397
Lid geworden op: do 02 jun 2011, 13:06
Locatie: Bergen op Zoom

Re: [N062] Reconstructie Sloeweg

Bericht door Starlet » vr 11 nov 2016, 9:55

^^ Om mezelf van links-georienteerde argumentatie te bedienen: Betekent een betere route/meer asfalt niet meer verkeer? Meer verkeer resulteerd in meer tol betalingen en dus in een hogere opbrengst. Hierdoor zou een gedeelte van het geinvesteerde geld direct terugvloeien.

Overigens, is de doorslaggevende factor voor de halve haarlemmermeer aansluiting de mogelijke uitbreiding van industrie in de oksel van de N62? En dus op een goedkopere manier een directe aansluiting op de N62 kunnen realiseren in de toekomst?

Gebruikersavatar
captain007
Forumbeheerder
Berichten: 8709
Lid geworden op: di 21 okt 2008, 16:21
Locatie: Beneden-Leeuwen
Contacteer:

Re: [N062] Reconstructie Sloeweg

Bericht door captain007 » vr 11 nov 2016, 11:26

^^ Denk het niet, want als je naar de tekeningen kijkt dan zie je dat het ruimtebeslag vergelijkbaar is.

hoevenpe
expressweg
Berichten: 3704
Lid geworden op: ma 01 aug 2005, 9:29

Re: [N062] Reconstructie Sloeweg

Bericht door hoevenpe » vr 11 nov 2016, 13:39

^^
Maar in het bovenstaande ontwerp kan je gewoon een extra tak op de rotonde aansluiten en daar wat industrie neerzetten.

Een extra aansluiting bij het sterknooppunt is onmogelijk...
(edit: besef me net dat je dan 2 relaties mist, maar wellicht maken ze er dan alsnog een hele haarlemmermeer van)

Widejo
verkeersader
Berichten: 727
Lid geworden op: di 22 sep 2015, 17:18
Locatie: Freie und Hansestadt Hamburg

Re: [N062] Reconstructie Sloeweg

Bericht door Widejo » vr 11 nov 2016, 13:54

^^
Als dat zo zou zijn, dan werd er toch nu al gekozen voor een hele haarlemmermeer? De gehele herinrichting van de Sloeweg en dus ook dit kruispunt is ingezet om doorstroming te verbeteren, niet om eventuele toekomstige uitbreidingen van bedrijventerreinen te faciliteren. Tevens is uitbreiding niet nodig, er zijn nog voldoende kavels vrij in Vlissingen-Oost.
Hamburg, meine Perle

Gebruikersavatar
Rene
4x5 autosnelweg
Berichten: 36660
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 11:48
Locatie: Noord-Holland
Contacteer:

Re: [N062] Reconstructie Sloeweg

Bericht door Rene » vr 11 nov 2016, 16:23

De ster heeft het nadeel dat op de N62 in noordelijke richting links uit- en ingevoegd moet worden naar en van het havengebied. Dus ook met vrachtwagens. Dat alleen al maakt dat ik de ster een domme keuze vind. Ook qua toekomstig beheer en onderhoud is de ster lastig, want waar leg je de beheergrenzen zonder dat één van beide overdrachtspartners er financieel het schip mee in gaat ? (N62 gaat rond 2032 over naar het Rijk).
Geef mij dus maar de Haarlemmermeer.

waldo79
4x3 autosnelweg
Berichten: 20524
Lid geworden op: do 05 mei 2005, 10:28
Locatie: 's-Hertogenbosch

Re: [N062] Reconstructie Sloeweg

Bericht door waldo79 » vr 11 nov 2016, 16:41

Plausibel, maar ik hoor je niet vaak pleiten in het voordeel van een deels gelijkvloerse oplossing :yes:

hoevenpe
expressweg
Berichten: 3704
Lid geworden op: ma 01 aug 2005, 9:29

Re: [N062] Reconstructie Sloeweg

Bericht door hoevenpe » vr 11 nov 2016, 16:47

Een paar pagina's terug stonden de prijzen van de oplossingen, ik zag toen dat de trompet goedkoper was dan deze halve haarlemmermeer...

Waarom is deze niet verder onderzocht aangezien deze beter en ook nog eens tonnen goedkoper is?

Gebruikersavatar
Kaaiman
Secretaris
Berichten: 17386
Lid geworden op: ma 26 jun 2006, 16:54
Locatie: Hoogeveen
Contacteer:

Re: [N062] Reconstructie Sloeweg

Bericht door Kaaiman » vr 11 nov 2016, 17:21

Omdat men het bestemmingsplan (met bijbehorende uitgebreide onderzoeken!) niet opnieuw wil doen.
Deur Drenthe • website over het Drentse provinciaal en rijkswegennet
@DeurDrenthe • volg het Drentse wegennieuws op Mastodon

Gebruikersavatar
Coen Tunnel
Voorzitter
Berichten: 32132
Lid geworden op: di 26 apr 2005, 11:39
Locatie: Aan de 🅰2️⃣8️⃣

Re: [N062] Reconstructie Sloeweg

Bericht door Coen Tunnel » vr 11 nov 2016, 17:34

Een aansluiting tussen 2x2 ongelijkvloerse stroomwegen zou mijns inziens gewoon als knooppunt uitgevoerd moeten worden. Deze halve haarlemmermeer vind ik helemaal niks, het zou toch wel erg zonde zijn.

Gebruikersavatar
harry
Wegnummerfotograaf
Berichten: 22840
Lid geworden op: ma 28 feb 2005, 12:09
Locatie: Leipendam
Contacteer:

Re: [N062] Reconstructie Sloeweg

Bericht door harry » vr 11 nov 2016, 20:48

Rene schreef:qua toekomstig beheer en onderhoud is de ster lastig, want waar leg je de beheergrenzen zonder dat één van beide overdrachtspartners er financieel het schip mee in gaat ? (N62 gaat rond 2032 over naar het Rijk).
Ik kan deze redenatie niet volgen. Waarom gaat er een partij het schip in bij overdracht?

En dan nog: bij knooppunt Euvelgunne is het ook prima gelukt om het hele knooppunt bij het Rijk te houden en de Provincie pas op ruime afstand de N46 te laten hebben.
wegnummers.nl foto's van genummerde wegen (o.a. NBA) en van plaatsnaamborden
--Harry.

Gebruikersavatar
Chrysa
autoweg
Berichten: 1836
Lid geworden op: za 17 sep 2011, 21:23
Locatie: Breda NL / Lausanne CH

Re: [N062] Reconstructie Sloeweg

Bericht door Chrysa » za 12 nov 2016, 1:12

Coen Tunnel schreef:Een aansluiting tussen 2x2 ongelijkvloerse stroomwegen zou mijns inziens gewoon als knooppunt uitgevoerd moeten worden. Deze halve haarlemmermeer vind ik helemaal niks, het zou toch wel erg zonde zijn.
Kan zijn dat ik iets gemist heb, maar gaat de N254 ook naar 2x2 dan?

Gebruikersavatar
Kaaiman
Secretaris
Berichten: 17386
Lid geworden op: ma 26 jun 2006, 16:54
Locatie: Hoogeveen
Contacteer:

Re: [N062] Reconstructie Sloeweg

Bericht door Kaaiman » za 12 nov 2016, 7:21

Het was onderdeel van het oorspronkelijke plan voor de verdubbeling van de Sloeweg om ook de N254 vanaf de N62 te verdubbelen tot de aansluiting Frankrijkweg. Dit is vanwege de kostenoverschrijdingen wegbezuinigd en het is zeer de vraag of het er nu nog wel van gaat komen.
Deur Drenthe • website over het Drentse provinciaal en rijkswegennet
@DeurDrenthe • volg het Drentse wegennieuws op Mastodon

Gebruikersavatar
Coen Tunnel
Voorzitter
Berichten: 32132
Lid geworden op: di 26 apr 2005, 11:39
Locatie: Aan de 🅰2️⃣8️⃣

Re: [N062] Reconstructie Sloeweg

Bericht door Coen Tunnel » za 12 nov 2016, 10:06

Chrysa schreef:
Coen Tunnel schreef:Een aansluiting tussen 2x2 ongelijkvloerse stroomwegen zou mijns inziens gewoon als knooppunt uitgevoerd moeten worden. Deze halve haarlemmermeer vind ik helemaal niks, het zou toch wel erg zonde zijn.
Kan zijn dat ik iets gemist heb, maar gaat de N254 ook naar 2x2 dan?
Mijn fout, ik dacht dat de hele N254 2x2 was, maar dat deel dus niet...

Plaats reactie