[N062] Reconstructie Sloeweg

Discussieer hier over actuele grote wegenplannen en in uitvoering zijnde grote projecten

Moderator: Moderatoren

Gebruikersavatar
Coen Tunnel
Voorzitter
Berichten: 32132
Lid geworden op: di 26 apr 2005, 11:39
Locatie: Aan de 🅰2️⃣8️⃣

Re: [N062] Reconstructie Sloeweg

Bericht door Coen Tunnel » vr 11 dec 2015, 21:10

Willem schreef:Het enige voorbeeld binnen Nederland dat er een beetje op lijkt is dat rijtje huizen tussen de rijbanen van de A2 bij Meerssen.
In de afrit Amersfoort aan de A28 staan aan beide ook een paar huizen binnen de lussen van het halfklaverblad.

Rein
2x4 autosnelweg
Berichten: 10197
Lid geworden op: zo 10 jun 2007, 10:18
Locatie: Haarlemmermeer

Re: [N062] Reconstructie Sloeweg

Bericht door Rein » za 12 dec 2015, 8:30

Het stadion van AZ ligt midden in KP Kooimeerplein, maar daar wonen geen mensen.

Gebruikersavatar
Jackbauer1350
2x3 autosnelweg
Berichten: 7873
Lid geworden op: ma 21 nov 2011, 22:03
Locatie: Wijdemeren
Contacteer:

Re: [N062] Reconstructie Sloeweg

Bericht door Jackbauer1350 » za 12 dec 2015, 13:43

Er staat een villa in de oksel van A1-aansluiting Hilversum-Noord. Is volgens mij niet meer bewoond en moest destijds eigenlijk gesloopt worden vanwege de aanpassingen aan de aansluiting en de A1. Maar daar kwam veel weerstand tegen omdat het een monumentaal pand is.


De N62 wordt een mooie route op deze manier. Ik zou eigenlijk zeggen over naar het Rijk met dat ding.

boe!
2x5 autosnelweg
Berichten: 18233
Lid geworden op: di 19 jul 2005, 20:02
Locatie: Leusden

Re: [N062] Reconstructie Sloeweg

Bericht door boe! » vr 01 jan 2016, 17:42

Ik heb vanmorgen wat rondgereden rondom knooppunt Stelleplas en de nieuwe afslag Heinkenszand.
In deze video rijdt ik verschillende routes rondom Stelleplas en Heinkenszand:

1) Eerst van de A58 vanuit Breda naar de N665 richting Heinkenszand via de nieuwe afslag Heinkenszand.
2) Van de A58 vanuit Vlissingen via knooppunt Stelleplas naar de N665 richting 's-Heer Arendskerke via de nieuwe afslag Heinkenszand.
3. Van de N665 via knooppunt Stelleplas naar de N62 richting Terneuzen.
4. Van de N62 vanuit Terneuzen naar de A58 via knooppunt Stelleplas.
5. Ten slotte van de N664 vanuit 's-Heer Arendskerke naar de A58 richting Goes via de nieuwe afslag Heinkenszand.
Link

Gebruikersavatar
Vinny
4x5 autosnelweg
Berichten: 41327
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 12:52
Locatie: Friesland

Re: [N062] Reconstructie Sloeweg

Bericht door Vinny » za 02 jan 2016, 11:38

Kaaiman schreef:De adressen in het knooppunt Stelleplas zijn volgens de BAG trouwens Stelledijk 40 (noordzijde) en Stelleweg 6 (zuidzijde).

Zou daar misschien een Stella of Estelle wonen? Die dan op haar slaapkamer een verstellebaar bureau heeft en een stellingkast en de hele dag stelfies maakt? Stelle je eens voor zeg... :mrgreen:
Ze zal vast een Stella Artois koud hebben staan. Proost :)
Let op: Sarcasmemodus over een lengte van 10 kilometer.

Gebruikersavatar
Steptimer
autoweg
Berichten: 1003
Lid geworden op: ma 04 okt 2010, 22:25

Re: [N062] Reconstructie Sloeweg

Bericht door Steptimer » za 02 jan 2016, 18:48

Mooi filmpje. Heb het al 3x helemaal bekeken. 8-)

Nog een foto van de nieuwe afslag Heinkenszand genomen vanaf het viaduct in s-Heer Arendskerke.
Afbeelding

Gebruikersavatar
Victor
autoweg
Berichten: 1481
Lid geworden op: di 01 mar 2005, 21:39
Locatie: Oosterhout

Re: [N062] Reconstructie Sloeweg

Bericht door Victor » za 23 jan 2016, 16:33

Iemand "Kanniewaarzijn" nog gezien dinsdag? :p
http://programma.vara.nl/kanniewaarzijn/media/352314

Claus Plein
stadsweg
Berichten: 366
Lid geworden op: di 26 nov 2013, 21:11

Re: [N062] Reconstructie Sloeweg

Bericht door Claus Plein » za 23 jan 2016, 17:28

Mensen bij dat programma zijn wel op zoek naar de fouten hoor. Vorig jaar met de Passerelle in Roosendaal zei men dat hij totaal niet gebruikt wordt, terwijl er dagelijks honderden scholieren gebruik van maken.

Gebruikersavatar
EtienneM
Moderator
Berichten: 1188
Lid geworden op: vr 12 okt 2012, 22:08
Locatie: Oostenrijk

Re: [N062] Reconstructie Sloeweg

Bericht door EtienneM » za 23 jan 2016, 22:11

Het betreffende filmpje over de Sloeweg staat ook op Youtube:
Link
Flickr • EtienneMuis
Lidnummer 0016

Gebruikersavatar
Alfa
2x4 autosnelweg
Berichten: 10306
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 20:54

Re: [N062] Reconstructie Sloeweg

Bericht door Alfa » zo 24 jan 2016, 2:08

Claus Plein schreef:Mensen bij dat programma zijn wel op zoek naar de fouten hoor. Vorig jaar met de Passerelle in Roosendaal zei men dat hij totaal niet gebruikt wordt, terwijl er dagelijks honderden scholieren gebruik van maken.
Het is allemaal nogal eenzijdig. Kaakslagjournalistiek noem ik dat, duidelijk bedoeld om verontwaardiging op te wekken. Die grapjes tussendoor versterken dat nog. Verder is het ook typisch dat enkel oppositieleden aan het woord komen. Die kan je niet objectief noemen.

Gebruikersavatar
Mark
Forumbeheerder
Berichten: 10234
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 21:11
Locatie: Spijkenisse

Re: [N062] Reconstructie Sloeweg

Bericht door Mark » zo 24 jan 2016, 10:25

^^ Klopt. Bij het item over de spoorlijn Lanaken - Maastricht van recent werd het onderwerp ook niet goed belicht en halve feiten gepresenteerd.

Ds79m
2x3 autosnelweg
Berichten: 9079
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 13:17

Re: [N062] Reconstructie Sloeweg

Bericht door Ds79m » zo 24 jan 2016, 10:40

^^ Een doorsnee VARA-programma dus.
Peter - Als je veel tegenwind hebt, kun je beter zelf gaan liggen

Gebruikersavatar
Via
2x5 autosnelweg
Berichten: 15215
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 17:09

Re: [N062] Reconstructie Sloeweg

Bericht door Via » zo 24 jan 2016, 18:53

Alfa schreef:
Claus Plein schreef:Mensen bij dat programma zijn wel op zoek naar de fouten hoor. Vorig jaar met de Passerelle in Roosendaal zei men dat hij totaal niet gebruikt wordt, terwijl er dagelijks honderden scholieren gebruik van maken.
Het is allemaal nogal eenzijdig. Kaakslagjournalistiek noem ik dat, duidelijk bedoeld om verontwaardiging op te wekken. Die grapjes tussendoor versterken dat nog. Verder is het ook typisch dat enkel oppositieleden aan het woord komen. Die kan je niet objectief noemen.
Daar kan ik het alleen maar mee eens zijn. Toevallig is dit een onderwerp waarbij ik zelf ervaring en kennis van zaken heb aangaande wegenprojecten en dan zie je echt wel dat de waarheid een stuk genuanceerder ligt dan ze op dat filmpje brengen.

Boerenkool
autoweg
Berichten: 1207
Lid geworden op: wo 22 okt 2014, 20:21

Re: [N062] Reconstructie Sloeweg

Bericht door Boerenkool » wo 27 jan 2016, 16:37

Ze zetten het wat stevig aan, maar men was hier ook niet bepaald mals. Wij hier met onze interesses zagen vlotjes rare punten als linkse uitvoegers, wel erg royale knooppunten enzo.

Gebruikersavatar
Kaaiman
Secretaris
Berichten: 17386
Lid geworden op: ma 26 jun 2006, 16:54
Locatie: Hoogeveen
Contacteer:

Re: [N062] Reconstructie Sloeweg

Bericht door Kaaiman » za 02 apr 2016, 17:15

De uitkomsten van de variantenstudie voor de aansluiting N62 x N254 (PDF).

A: verkeerslichten (nulplus), M€ 0,1
Afbeelding

B: sterrotonde, M€ 3,7
Afbeelding

C: trompet, M€ 13,3
Afbeelding

D1: halve Haarlemmermeer, M€ 14
Afbeelding

D2: volledige Haarlemmermeer + aansluiting Sloepoort, M€ 12
Afbeelding

E: ster (gewijzigd besteksontwerp), M€ 22,5
Afbeelding

In juli 2016 maakt de provincie een definitieve keuze. Kosten zijn in grote mate bepalend.

Zelf zie ik het liefst variant E, maar die kost ongeveer het dubbele van een aansluiting met één centraal kunstwerk.

Ik verwacht dat het variant D2 zal worden, tenzij het écht niks mag kosten. De varianten A en B geven een te slechte doorstroming en passen niet in een stroomweg. C kost teveel tijd vanwege de bestemmingsplanprocedure, D1 is duurder dan D2 en is bovendien niet conventioneel c.q. toekomstbestendig genoeg als er een aansluiting op het te ontwikkelen bedrijventerrein Sloepoort komt. E is gewoon te duur.

Ik mis trouwens varianten A2 en B2, namelijk een VRI-kruispunt resp. 3-taks turborotonde, maar dan met wijde rechtsafbypasses.
Deur Drenthe • website over het Drentse provinciaal en rijkswegennet
@DeurDrenthe • volg het Drentse wegennieuws op Mastodon

hoevenpe
expressweg
Berichten: 3704
Lid geworden op: ma 01 aug 2005, 9:29

Re: [N062] Reconstructie Sloeweg

Bericht door hoevenpe » za 02 apr 2016, 18:04

Waarom bij D2 geen vrije rechtsaf beweging vanaf de Westerscheldetunnel naar de N61?

Gebruikersavatar
Alfa
2x4 autosnelweg
Berichten: 10306
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 20:54

Re: [N062] Reconstructie Sloeweg

Bericht door Alfa » za 02 apr 2016, 19:00

Zuiver kosten-baten gezien is C de beste keuze en D het slechtst: als je dan toch meer dan tien miljoen euro te vijl hebt kan je net zo goed voor de ongelijkvloerse oplossing C kiezen. Kost zelfs een half miljoen minder dan oplossing D1 (die niet ongelijkvloers is).

Tijd om de planningsprocedure te doorlopen zou hier geen argument mogen zijn vind ik. Zo dringend is dit project ook niet. Dus het maakt niet uit of men nog een half jaartje wacht om een betere oplossing te implementeren.

Gebruikersavatar
Chris
Moderator
Berichten: 76265
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 15:19
Locatie: NL

Re: [N062] Reconstructie Sloeweg

Bericht door Chris » za 02 apr 2016, 19:07

Ik zou ook voor variant C gaan. De belangrijkste afslaande verbindingen zijn met dit ontwerp ook nog eens gestroomlijnd (Terneuzen - Middelburg en vice versa). En het verschil in kosten met varianten D is te klein om dat echt als doorslaggevend te zien.

Piles
autoweg
Berichten: 1307
Lid geworden op: vr 04 sep 2015, 16:02

Re: [N062] Reconstructie Sloeweg

Bericht door Piles » za 02 apr 2016, 19:25

hoevenpe schreef:Waarom bij D2 geen vrije rechtsaf beweging vanaf de Westerscheldetunnel naar de N61?
De N61 ligt aan de andere kant van de tunnel... :s

Gebruikersavatar
Kaaiman
Secretaris
Berichten: 17386
Lid geworden op: ma 26 jun 2006, 16:54
Locatie: Hoogeveen
Contacteer:

Re: [N062] Reconstructie Sloeweg

Bericht door Kaaiman » za 02 apr 2016, 19:43

Je kunt ook kiezen voor D1 als tijdelijke oplossing en in een later stadium (na bestemmingsplanprocedure) alsnog uitbouwen tot C.

C en E voldoen aan het criterium dat stroomwegen ongelijkvloers en vloeiend op elkaar aan moeten sluiten.
Deur Drenthe • website over het Drentse provinciaal en rijkswegennet
@DeurDrenthe • volg het Drentse wegennieuws op Mastodon

hoevenpe
expressweg
Berichten: 3704
Lid geworden op: ma 01 aug 2005, 9:29

Re: [N062] Reconstructie Sloeweg

Bericht door hoevenpe » za 02 apr 2016, 20:32

Piles schreef:De N61 ligt aan de andere kant van de tunnel... :s
Ehh, ja... :facepalm:

Maar je snapt me we, waarom hier bij D2 niet een vloeiende boog van noord naar west?

Gebruikersavatar
captain007
Forumbeheerder
Berichten: 8709
Lid geworden op: di 21 okt 2008, 16:21
Locatie: Beneden-Leeuwen
Contacteer:

Re: [N062] Reconstructie Sloeweg

Bericht door captain007 » za 02 apr 2016, 20:40

Chris schreef:Ik zou ook voor variant C gaan. De belangrijkste afslaande verbindingen zijn met dit ontwerp ook nog eens gestroomlijnd (Terneuzen - Middelburg en vice versa). En het verschil in kosten met varianten D is te klein om dat echt als doorslaggevend te zien.
Eens en dat het dan later klaar is, is ook niet zo'n ramp. Er is nu toch al gedoe over dat stukje dus dan maakt die paar jaar extra niet uit. Tegen die tijd is ook de Tractaatweg helemaal 2x2, dus heb je helemaal een volledig ongelijkvloerse stroomweg vanaf de A58 tot Zelzate.

RSK
Penningmeester
Berichten: 7088
Lid geworden op: do 19 sep 2013, 11:40
Locatie: Knooppunt Bodegraven
Contacteer:

Re: [N062] Reconstructie Sloeweg

Bericht door RSK » za 02 apr 2016, 21:03

Wat mij betreft is C de beste optie. Een rotonde slaat natuurlijk nergens op, ook vind ik dat de kostenverschillen tussen haarlemmermeer-varianten verwaarloosbaar zijn, terwijl je dan wel gelijkvloerse relaties houdt. C maakt alles ongelijkvloers tegen beperkte kosten.
Ceterum censeo arcum Bodegravum construendam esse.

Piles
autoweg
Berichten: 1307
Lid geworden op: vr 04 sep 2015, 16:02

Re: [N062] Reconstructie Sloeweg

Bericht door Piles » za 02 apr 2016, 22:31

hoevenpe schreef:
Piles schreef:De N61 ligt aan de andere kant van de tunnel... :s
Ehh, ja... :facepalm:

Maar je snapt me we, waarom hier bij D2 niet een vloeiende boog van noord naar west?
Nee ik snapte je echt niet. Want noord is vanaf Goes, de tunnel ligt aan de poot naar het oosten.
Maar goed, waarom zo'n quick win wordt weggelaten is wel opvallend ja.

Waarom is D1 eigenlijk duurder dan D2? Zijn ruimere bogen zoveel duurder?

En ik weet niet hoe concreet de plannen van Sloepoort zijn, met (beste) variant C is een extra aansluiting in de toekomst onmogelijk.

hoevenpe
expressweg
Berichten: 3704
Lid geworden op: ma 01 aug 2005, 9:29

Re: [N062] Reconstructie Sloeweg

Bericht door hoevenpe » za 02 apr 2016, 22:36

^^
Sowieso valt het me op dat bij D2 er geen doorlopende weefstroken naar het westen zijn, bij D1 en C zijn die er wel.

De enige reden waarom ik bij D2 geen vrije verbinding noord-west zie is omdat anders je daar van 3 naar 1 rijstrook moet, dat is echter weer op te vangen door de weefstroken wel te laten doorlopen tot de eerste aansluiting aan de westkant.

Gebruikersavatar
mavas
2x5 autosnelweg
Berichten: 18185
Lid geworden op: do 31 mar 2005, 17:27
Locatie: Zuid-Kennemerland
Contacteer:

Re: [N062] Reconstructie Sloeweg

Bericht door mavas » ma 04 apr 2016, 15:21

Ik vind het wel opvallend dat bij C, de trompetvariant, maar 1 uitwerking is gemaakt. Ben benieuwd wat de uitkomsten qua kosten zouden zijn als je de trompetlus omklapt?

Variant C lijkt mij ook het fijnst en meest logisch voor de weggebruiker. In tegenstelling tot een halve of hele aansluiting met kruispunten of rotondes, is elke volledig ongelijkvloerse variant beter voor de verkeersveiligheid.
Noord-Hollandse wegen, dé site voor ontwikkeling van de provinciale wegen in Noord-Holland
Bezoek ook eens de Wegenwiki, dé wiki voor verkeer

Gebruikersavatar
Steptimer
autoweg
Berichten: 1003
Lid geworden op: ma 04 okt 2010, 22:25

Re: [N062] Reconstructie Sloeweg

Bericht door Steptimer » vr 17 jun 2016, 2:03

Uitstel beslissing knooppunt Sloeweg.

De goedkoopste en slechtste varianten zijn definitief van tafel. De stervariant heeft nog steeds de voorkeur, maar ondanks dat de stervariant 3.5 miljoen goedkoper kan uitvallen blijft de financiering een probleem. Pas na de zomervakantie zal de beslissing genomen worden.

http://www.omroepzeeland.nl/nieuws/2016 ... 2M73iiLTIU

Gebruikersavatar
mavas
2x5 autosnelweg
Berichten: 18185
Lid geworden op: do 31 mar 2005, 17:27
Locatie: Zuid-Kennemerland
Contacteer:

Re: [N062] Reconstructie Sloeweg

Bericht door mavas » vr 17 jun 2016, 6:53

Officieel nieuwsbericht:
Nader onderzoek naar knooppunt Sloeweg-Bernhardweg.
16 juni 2016

Recente ontwikkelingen leiden er toe dat nader onderzoek nodig is naar de meest optimale variant voor het knooppunt Sloeweg-Bernhardweg. Dat schrijft het College van GS in een brief aan Provinciale Staten. Eerder deze maand werd duidelijk dat bij de aanleg van het knooppunt mogelijk bodemas toegepast kan worden. Het College wil in beeld brengen welke consequenties dit heeft voor de eerder gemaakte ramingen.

In april 2016 presenteerde gedeputeerde Van der Maas de zes varianten die zijn uitgewerkt voor het knooppunt Sloeweg-Bernhardweg. Het handhaven van verkeerslichten en de aanleg van een sterrotonde kan echter geen definitieve oplossing zijn, aldus het College. Daarmee resteren vier varianten: de trompetaansluiting, een volledige of onvolledige Haarlemmermeeraansluiting en de Steraansluiting.

Vanuit financiële optiek ligt de volledige Haarlemmermeer het meest voor de hand; de onvolledige Haarlemmermeer is duurder. De Trompetoplossing biedt de beste verhouding van prijs en kwaliteit, maar deze variant kent nadelen op het gebied van procedures en grondverwerving. Stakeholders geven unaniem de voorkeur aan de Stervariant, maar deze variant houdt een grote financiële uitdaging in.

Vervolgstappen
Om een goede afweging te kunnen maken tussen deze varianten, is nader onderzoek nodig. Zo moet onder meer bekeken worden welke invloed de eventuele toepassing van bodemassen heeft op de ramingen van de varianten. Daarnaast is aanvullend overleg nodig met Zeeland Seaports om duidelijkheid te krijgen over de grondprijs en de haalbaarheid van grondverwerving ten behoeve van de Trompetvariant. Tot slot vindt verder overleg plaats met stakeholders, om te bezien of het mogelijk is om kosten te reduceren of aanvullende dekking te vinden. Tot nu toe is maximaal 10,6 miljoen € beschikbaar voor het knooppunt; op grond van de huidige ramingen resteert bij alle varianten een aanvullende financiële vraag. Deze varieert van € 1,4 miljoen voor de goedkoopste tot € 8,5 miljoen voor de duurste variant.
https://www.zeeland.nl/actueel/nader-on ... ernhardweg
Noord-Hollandse wegen, dé site voor ontwikkeling van de provinciale wegen in Noord-Holland
Bezoek ook eens de Wegenwiki, dé wiki voor verkeer

Gebruikersavatar
Chris
Moderator
Berichten: 76265
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 15:19
Locatie: NL

Re: [N062] Reconstructie Sloeweg

Bericht door Chris » vr 17 jun 2016, 19:00

Je gaat toch niet voor een schamele € 8 miljoen een slechtere oplossing kiezen die 50-100 jaar mee moet gaan?

Boerenkool
autoweg
Berichten: 1207
Lid geworden op: wo 22 okt 2014, 20:21

Re: [N062] Reconstructie Sloeweg

Bericht door Boerenkool » vr 17 jun 2016, 20:15

Intensiteiten zijn niet mega-enorm, het meeste gaat ook Terneuzen-Goes vice versa. Nu geeft het volgend kruispumt 's-Heerenhoek? vertraging en het feit dat er treintjes ontstaan en 1/1 te smal is. Het stoplichtenkruispunt nu met de rechtsaffer geeft niet enorm vertraging, soms staat de file van het kruispunt verderop er nog overheen.
Een sterknooppunt is dan rijkelijk overdreven en de niveaus vervelend voor vrachtverkeer, zeker bij gladheid.
De weg Sloe Middelburg is om economisch politieke redenen zo uitgevoerd, er gaan alleen wat sloewerknemers over. Het meeste verkeer van het Sloegebied en Terneuzen wil richting A58 naar Brabant/Randstad/Duitsland.
Een goede rotonde a la Westerlee of een Haarlemmermeer of trompet is echt goed. De laatste geven in de hoofstraalrichting ook ononderbroken doorstroming.

Plaats reactie