[A002] Eindhoven-Weert-Maasbracht

Bespreek hier alles wat specifiek aan een autosnelweg gerelateerd is, maar wat geen actuele plannen of uitvoeringsprojecten betreft

Moderator: Moderatoren

boe!
2x5 autosnelweg
Berichten: 18265
Lid geworden op: di 19 jul 2005, 20:02
Locatie: Leusden

Re: A2: Eindhoven-Weert-Maasbracht

Bericht door boe! » di 18 aug 2009, 20:10

Feder schreef:Het lijkt zo wel dat de op- en afrit er nog alleen vanwege het restaurant zijn.
Dat is dus ook zo.

peejay
autoweg
Berichten: 1176
Lid geworden op: wo 20 apr 2005, 13:24
Locatie: Bergen op Zoom, nabij de A4/A58

Re: A2: Eindhoven-Weert-Maasbracht

Bericht door peejay » wo 19 aug 2009, 12:25

Je kunt er gewoon het OWN op, dus het is niet alleen voor het restaurant.
Rij met je hart

Gebruikersavatar
mavas
2x5 autosnelweg
Berichten: 18215
Lid geworden op: do 31 mar 2005, 17:27
Locatie: Zuid-Kennemerland
Contacteer:

Re: A2: Eindhoven-Weert-Maasbracht

Bericht door mavas » za 22 aug 2009, 21:38

Overigens is dat restaurant wel een aanrader, en ik spreek uit ervaring. 8-)
Noord-Hollandse wegen, dé site voor ontwikkeling van de provinciale wegen in Noord-Holland
Bezoek ook eens de Wegenwiki, dé wiki voor verkeer

Dexy
verkeersader
Berichten: 500
Lid geworden op: wo 16 apr 2008, 18:23
Locatie: Duivendrecht

Re: A2: Eindhoven-Weert-Maasbracht

Bericht door Dexy » do 29 okt 2009, 21:27

Volgens mij functioneert Kelpen-Maasbracht met 2x2 rijstroken nog prima voor de komende 30 jaar en hoeft het niet verbreed te worden.

Gebruikersavatar
Via
2x5 autosnelweg
Berichten: 15231
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 17:09

Re: A2: Eindhoven-Weert-Maasbracht

Bericht door Via » vr 30 okt 2009, 10:39

wimwamreus schreef:Volgens mij functioneert Kelpen-Maasbracht met 2x2 rijstroken nog prima voor de komende 30 jaar en hoeft het niet verbreed te worden.
Nou, dan wordt het dus hoog tijd dat we NU de verbredingsprocedures opstarten!

Gebruikersavatar
harry
Wegnummerfotograaf
Berichten: 22893
Lid geworden op: ma 28 feb 2005, 12:09
Locatie: Leipendam
Contacteer:

Re: A2: Eindhoven-Weert-Maasbracht

Bericht door harry » vr 30 okt 2009, 10:49

Feder schreef:Gelet op het ontbreken van een afritnaam en -nummer zou het me niet verbazen als deze aansluiting genomineerd staat/stond om te verdwijnen.
Daar is geen verband tussen. In het Gooi is ook al jarenlang een afrit zonder naam/nummer (en ook voor een restaurant). Er is geen enkel plan om die afritten de laten verdwijnen.
wegnummers.nl foto's van genummerde wegen (o.a. NBA) en van plaatsnaamborden
--Harry.

Giuseppe
verkeersader
Berichten: 785
Lid geworden op: zo 17 apr 2005, 15:02
Locatie: Eijsden

Re: A2: Eindhoven-Weert-Maasbracht

Bericht door Giuseppe » vr 30 okt 2009, 11:34

Kelpen-Maasbracht mag wel dringend eens vernieuwd worden, het originele asfalt ligt er nog steeds en is zeer slecht aan het worden.

Dexy
verkeersader
Berichten: 500
Lid geworden op: wo 16 apr 2008, 18:23
Locatie: Duivendrecht

Re: A2: Eindhoven-Weert-Maasbracht

Bericht door Dexy » vr 12 mar 2010, 18:45

Komende uit Eindhoven is het tot Kelpen behoorlijk druk op de A2. Dat deel zou ik 2x3 maken. Bij Kelpen gaat er veel verkeer af. Dan merk je ook meteen dat het rustiger op de A2 is. Mocht het gehele traject van Eindhoven naar Sint Joost verbreed worden naar 2x3, verbreed dan alstublieft eerst Sint Joost-Kerensheide naar 2x4.

Gebruikersavatar
Chris
Moderator
Berichten: 76492
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 15:19
Locatie: NL

Re: A2: Eindhoven-Weert-Maasbracht

Bericht door Chris » vr 12 mar 2010, 19:14

2x4 is echt nog niet nodig. De verkeersintensiteiten kunnen rustig verdubbelen voordat 2x4 nodig is.

Dexy
verkeersader
Berichten: 500
Lid geworden op: wo 16 apr 2008, 18:23
Locatie: Duivendrecht

Re: A2: Eindhoven-Weert-Maasbracht

Bericht door Dexy » vr 12 mar 2010, 20:05

De A2 tussen Kelpen en Sint-Joost kan de hoeveelheid verkeer ook nog gewoon goed aan. Het uitbreiden naar 2x3 op Kelpen - Sint Joost en naar 2x4 op Sint Joost - Kerensheide zijn dan ook duidelijk plannen voor de toekomst (15 tot 20 jaar).

Seat Ibiza
2x2 autosnelweg
Berichten: 6389
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 22:05
Locatie: Ibiza ;-)

Re: A2: Eindhoven-Weert-Maasbracht

Bericht door Seat Ibiza » vr 12 mar 2010, 20:31

^^
Jep, dus op het moment dat de bevolking in Zuid-Limburg met misschien wel 20% gekrompen is... :roll:

Gebruikersavatar
Willem
2x4 autosnelweg
Berichten: 10945
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 15:46
Locatie: Delft

Re: A2: Eindhoven-Weert-Maasbracht

Bericht door Willem » vr 12 mar 2010, 20:40

De daling van de plaatselijke bevolking kan gecompenseerd worden door een toename van het verkeer dat de regio alleen passeert op doorreis. Op de snelweg betekent een bevolkingsdaling daarom niet per definitieve een daling van het verkeer. In de plaatsen zelf en op de kleinere wegen zal dat verband wel aanwezig zijn.

Seat Ibiza
2x2 autosnelweg
Berichten: 6389
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 22:05
Locatie: Ibiza ;-)

Re: A2: Eindhoven-Weert-Maasbracht

Bericht door Seat Ibiza » za 13 mar 2010, 11:31

^^
Ja, dat zou kunnen. Echter: files ontstaan in de spitsuren, door een overaanbod van met name lokaal en regionaal verkeer. Of er op de A2 over 15-20 jaar een dusdanige toename van doorgaand verkeer zal zijn, dat de capaciteit naar 2x4 moet worden vergroot lijkt me onwaarschijnlijk. Zeker weten doe ik dat echter ook niet... Daarvoor is de termijn gewoon te lang.

Gebruikersavatar
Vinny
4x5 autosnelweg
Berichten: 41380
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 12:52
Locatie: Friesland

Re: A2: Eindhoven-Weert-Maasbracht

Bericht door Vinny » za 13 mar 2010, 13:09

Ik dacht dat Zuid-Limbrug vooral op het platteland ontvolkte, maar dat de steden (Geleen, Maastricht, Heerlen) wel (licht) blijven groeien. Dat het regionaal verkeer echt gaat afnemen is dus zeker maar de vraag. Vooral omdat de afstanden die de automobilisten afleggen ook steeds groter worden.
Let op: Sarcasmemodus over een lengte van 10 kilometer.

Seat Ibiza
2x2 autosnelweg
Berichten: 6389
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 22:05
Locatie: Ibiza ;-)

Re: A2: Eindhoven-Weert-Maasbracht

Bericht door Seat Ibiza » za 13 mar 2010, 13:12

Vinny schreef:Ik dacht dat Zuid-Limbrug vooral op het platteland ontvolkte, maar dat de steden (Geleen, Maastricht, Heerlen) wel (licht) blijven groeien.
Uit mijn hoofd gezegd dacht ik dat heel Zuid-Limburg met een afnemende bevolking te maken krijgt, m.u.v. Maastricht dat een heel lichte groei zou kennen. Het probleem is het grootst in regio Parkstad (Heerlen dus).

Gebruikersavatar
Vinny
4x5 autosnelweg
Berichten: 41380
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 12:52
Locatie: Friesland

Re: A2: Eindhoven-Weert-Maasbracht

Bericht door Vinny » za 13 mar 2010, 13:15

En heb je enig idee of dit een structureel probleem is?
Trekken mensen weg vanwege te weinig werk, krijgen mensen te weinig kinderen of is de immigratie gewoon veel minder hoog dan in andere gebieden in Nederland?
Let op: Sarcasmemodus over een lengte van 10 kilometer.

Seat Ibiza
2x2 autosnelweg
Berichten: 6389
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 22:05
Locatie: Ibiza ;-)

Re: A2: Eindhoven-Weert-Maasbracht

Bericht door Seat Ibiza » za 13 mar 2010, 13:23

^^
Ik denk dat alle genoemde factoren meespelen: gebrek aan werk, hoger sterftecijfer door vergrijzing, laag geboortencijfer. Structureel? Voor de regio bedoel je? Volgens deskundigen wel ja. Wat ik zo even snel vond met wat googlen op bevolkingskrimp Zuid-Limburg: " Sinds het topjaar 1997 is de bevolking in Zuid Limburg met 30.000 gedaald van 636.000 naar 606.000. De grootste daling moet echter nog komen. Voor 2040 wordt een bevolkingsomvang van 460.000 voorzien, een daling van maar liefst 28% ten opzichte van 1997."

Gebruikersavatar
Vinny
4x5 autosnelweg
Berichten: 41380
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 12:52
Locatie: Friesland

Re: A2: Eindhoven-Weert-Maasbracht

Bericht door Vinny » za 13 mar 2010, 13:27

Wow, dat is wel heel heftig. :shock:
Ik kan dat zelf niet zo plaatsen. Het heuvellandschap van Zuid-Limburg dat staat bij mij toch erg hoog op mijn lijstje om te gaan wonen. Ik denk dat het na Amsterdam of een historisch stadje in Noord-Holland (Edam, Enkhuizen, Naarden) mijn meest favoriete woonlocatie is. :D
Let op: Sarcasmemodus over een lengte van 10 kilometer.

Gebruikersavatar
Kaaiman
Secretaris
Berichten: 17415
Lid geworden op: ma 26 jun 2006, 16:54
Locatie: Hoogeveen
Contacteer:

Re: A2: Eindhoven-Weert-Maasbracht

Bericht door Kaaiman » zo 14 mar 2010, 12:38

Zuid-LImburg (en ook Oost-Groningen) zijn behoorlijk perifeer gelegen in relatie tot het economische kerngebied van nederland. Toch zou je denken dat Parkstad door de nabijheid van steden als Maastricht en Aachen toch wel enige aantrekkingskracht moet uitoefenen op nieuwe bevolking...
Deur Drenthe • website over het Drentse provinciaal en rijkswegennet
@DeurDrenthe • volg het Drentse wegennieuws op Mastodon

Giuseppe
verkeersader
Berichten: 785
Lid geworden op: zo 17 apr 2005, 15:02
Locatie: Eijsden

Re: A2: Eindhoven-Weert-Maasbracht

Bericht door Giuseppe » zo 14 mar 2010, 14:01

Vinny schreef:Wow, dat is wel heel heftig. :shock:
Ik kan dat zelf niet zo plaatsen. Het heuvellandschap van Zuid-Limburg dat staat bij mij toch erg hoog op mijn lijstje om te gaan wonen. Ik denk dat het na Amsterdam of een historisch stadje in Noord-Holland (Edam, Enkhuizen, Naarden) mijn meest favoriete woonlocatie is. :D
Dat is ook zo voor veel mensen, maar er is gewoon een gebrek aan werk voor hoger opgeleiden. Ofja dat is er eigenlijk wel in de regio Aken, maar dat blijft toch lastig met taal en regelgeving.
Daar komt ook nog bij dat veel regiokantoren de laatste jaren naar Eindhoven zijn verhuisd, waardoor je vaak al bijna verplicht bent om naar Eindhoven te pendelen voor een goede baan.

Gebruikersavatar
Vinny
4x5 autosnelweg
Berichten: 41380
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 12:52
Locatie: Friesland

Re: A2: Eindhoven-Weert-Maasbracht

Bericht door Vinny » zo 14 mar 2010, 14:34

Tja, het Vodafone hoofdkantoor is ook verhuisd van Maastricht naar Amsterdam. Ik vind dat dom, in Maastricht zijn genoeg hoog opgeleide mensen te vinden, en met een vliegveld is ook de bereikbaarheid voor zakenreizigers goed...
Let op: Sarcasmemodus over een lengte van 10 kilometer.

Giuseppe
verkeersader
Berichten: 785
Lid geworden op: zo 17 apr 2005, 15:02
Locatie: Eijsden

Re: A2: Eindhoven-Weert-Maasbracht

Bericht door Giuseppe » zo 14 mar 2010, 14:57

Ik vind dat eigenlijk een belediging van het personeel. Voor het prestige van de managers moeten de werknemers maar massaal in de file richting zuidas staan.

Remco
stadsweg
Berichten: 495
Lid geworden op: di 06 mar 2007, 18:00

Re: A2: Eindhoven-Weert-Maasbracht

Bericht door Remco » zo 14 mar 2010, 17:26

Ik heb een tijdje bij Vodafone Maastricht rondgelopen en gezien de mentaliteit van het personeel daar kan ik me wel voorstellen dat ze richting Amsterdam zijn gegaan... Wat een lamme zakken daar zeg.

Pino
4x3 autosnelweg
Berichten: 21979
Lid geworden op: ma 28 feb 2005, 9:17
Locatie: Sesamstraat
Contacteer:

Re: A2: Eindhoven-Weert-Maasbracht

Bericht door Pino » zo 14 mar 2010, 17:38

Giuseppe schreef:Ik vind dat eigenlijk een belediging van het personeel. Voor het prestige van de managers moeten de werknemers maar massaal in de file richting zuidas staan.
En dan te denken dat Vodafone nu bij Sloterdijk zit en zich in de komende tijd zal vestigen in de omgeving van het Centraal Station. Het geluid dat je uit HR-kringen hoort, is dat je in plaatsen als Maastricht, Eindhoven en Rotterdam toch onvoldoende aanbod hebt van de mensen die je als bedrijf wilt hebben. Het aantal hoger opgeleiden in en om Maastricht mag zich op een bepaald niveau bevinden, het is schijnbaar met name onvoldoende om de juiste starters op de arbeidsmarkt aan te trekken. En dan blijken bedrijven toch liever in hun toekomst te investeren (de starters op de arbeidsmarkt opzoeken) dan te kiezen voor hun bestaande kader elders.

jeroent
autoweg
Berichten: 2301
Lid geworden op: zo 17 apr 2005, 14:15
Locatie: 500 meter voorbij Midden-Limburg

Re: A2: Eindhoven-Weert-Maasbracht

Bericht door jeroent » di 16 mar 2010, 0:23

Philips heeft exact hetzelfde gedaan met de verplaatsing van veel activiteiten van Eindhoven naar Amsterdam. Prestige en uitstraling is één punt, maar het juiste personeel is wat anders. Vooral voor internationaal personeel zijn Eindhoven of Maastricht niet echt aantrekkelijk. Die lok je echt veel makkelijker naar Amsterdam.

Giuseppe
verkeersader
Berichten: 785
Lid geworden op: zo 17 apr 2005, 15:02
Locatie: Eijsden

Re: A2: Eindhoven-Weert-Maasbracht

Bericht door Giuseppe » di 16 mar 2010, 10:05

^^ Sorry hoor, maar dat vind ik een onzin argument. In tegenstelling tot Nederlanders zijn buitenlanders totaal niet gefocust op Amsterdam. Het is niet voor niks dat er bijvoorbeeld in Maastricht veel meer buitenlandse studenten zijn dan in Amsterdam ;)

Pino
4x3 autosnelweg
Berichten: 21979
Lid geworden op: ma 28 feb 2005, 9:17
Locatie: Sesamstraat
Contacteer:

Re: A2: Eindhoven-Weert-Maasbracht

Bericht door Pino » di 16 mar 2010, 10:32

In Leiden ongetwijfeld ook, maar dat maakt Leiden nog niet interessant als vestigingsplaats. Mijn ervaring met buitenlanders is dat ze vaak maar heel weinig Nederland kennen buiten Amsterdam. Andere plaatsen hebben ze wellicht wel eens op een kaart zien staan, maar daar hebben ze evenveel beeld van als de gemiddelde Nederlander bij onbekendere Italiaanse steden als Bologna en Reggio Calabria. Wat Amsterdam in de internationale context alleen al interessant maakt is Schiphol. Een zakenreis naar Maastricht of Eindhoven is vele malen bewerkelijker.

Seat Ibiza
2x2 autosnelweg
Berichten: 6389
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 22:05
Locatie: Ibiza ;-)

Re: A2: Eindhoven-Weert-Maasbracht

Bericht door Seat Ibiza » di 16 mar 2010, 10:37

Dit is een "kip-en-ei-discussie"... Waarom zijn er geen hoogopgeleide mensen te vinden in X? Die trekken weg, omdat er onvoldoende werk is in X. Waarom is er onvoldoende werk in X? Omdat werkgevers zich niet vestigen in X, vanwege een gebrek aan hoogopgeleide mensen...

Pino
4x3 autosnelweg
Berichten: 21979
Lid geworden op: ma 28 feb 2005, 9:17
Locatie: Sesamstraat
Contacteer:

Re: A2: Eindhoven-Weert-Maasbracht

Bericht door Pino » di 16 mar 2010, 11:34

Ik geloof niet dat de aanwezigheid van hoogopgeleide mensen beslissend is voor het vestigingsklimaat. Anders zouden universiteitssteden al sinds jaar en dag een enorme voorsprong hebben, maar die hebben ze niet. Bedrijven vestigen zich eerder op een plek dichtbij de markt. Markten hebben zich historisch ontwikkeld door een veelheid aan factoren: aanwezigheid van grondstoffen, aanwezigheid van een haven, centrale lokatie, vul het maar in.

frame
stadsweg
Berichten: 389
Lid geworden op: vr 14 sep 2007, 21:14
Locatie: Gennep

Re: A2: Eindhoven-Weert-Maasbracht

Bericht door frame » di 16 mar 2010, 11:39

Laten we maar simpelweg vaststellen dat Nederland een klein landje is en dat je binnen enkele uren van de ene kant naar de andere kant bent gereisd/gereden. Alhoewel - en daar gaat het in dit forum toch over - met al die files en uitbreiding van wegennet waarmee we in de meeste gevallen alleen maar achter de feiten aanlopen..... :roll:
oost west thuis best

Plaats reactie