[N279] Roermond - Helmond - Den Bosch

Discussies over N-wegen en het overige onderliggend wegennet - ook voor wat betreft planvorming.

Moderator: Moderatoren

Gebruikersavatar
GrandmasterE
verkeersader
Berichten: 619
Lid geworden op: ma 24 dec 2007, 0:01
Locatie: Zuidoost-Noord-Brabant

Re: [N279] Den Bosch - Veghel (Helmond): verbreding 2x2

Bericht door GrandmasterE » di 28 mar 2017, 15:24

^^ Noord-Brabant doet dat. Op de hele kilometers een snelheidsaanduiding op een zwarte balk er boven.

Gebruikersavatar
Via
2x5 autosnelweg
Berichten: 15218
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 17:09

Re: [N279] Den Bosch - Veghel (Helmond): verbreding 2x2

Bericht door Via » ma 10 apr 2017, 17:43

captain007 schreef:
GrandmasterE schreef:Zal de brede "goot" geasfalteerd worden?
Ik denk het niet, ik vermoed eerder dat er nog wat restpuntjes qua asfalteren worden weggewerkt ter hoogte van de aansluitingen.
Vanmiddag waren ze met een smalle machine aan het asfalteren. Ik reed op de andere rijbaan dus kon niet zien wat precies maar ik vermoed de hele goot.

Gebruikersavatar
mavas
2x5 autosnelweg
Berichten: 18191
Lid geworden op: do 31 mar 2005, 17:27
Locatie: Zuid-Kennemerland
Contacteer:

Re: [N279] Den Bosch - Veghel (Helmond): verbreding 2x2

Bericht door mavas » ma 10 apr 2017, 18:09

Ik reed een week of 2 geleden van Veghel naar Den Bosch. Daar moet volgens mij ook nog de gehele rijbaan in die richting opnieuw geasfalteerd worden? Het asfalt en zeker de markering zag er niet definitief uit.
Noord-Hollandse wegen, dé site voor ontwikkeling van de provinciale wegen in Noord-Holland
Bezoek ook eens de Wegenwiki, dé wiki voor verkeer

boe!
2x5 autosnelweg
Berichten: 18236
Lid geworden op: di 19 jul 2005, 20:02
Locatie: Leusden

Re: [N279] Den Bosch - Veghel (Helmond): verbreding 2x2

Bericht door boe! » ma 10 apr 2017, 19:08

^^ In de week na Pasen en in het weekend van 9 tot 12 juni zijn asfalteringswerkzaamheden gepland.

Steyn_E
autoweg
Berichten: 1436
Lid geworden op: ma 27 dec 2010, 22:40

Re: [N279] Den Bosch - Veghel (Helmond): verbreding 2x2

Bericht door Steyn_E » wo 12 apr 2017, 1:47

^^
Na 2x uitgesteld te zijn vanwege het weer. Gelukkig kunnen ze na de "proefperiode" het nu aan de andere kant wel in 1 keer goed doen :hap:

Steyn_E
autoweg
Berichten: 1436
Lid geworden op: ma 27 dec 2010, 22:40

Re: [N279] Den Bosch - Veghel (Helmond): verbreding 2x2

Bericht door Steyn_E » vr 21 apr 2017, 22:40

Er komt waarschijnlijk geen omleiding bij veghel:
http://www.bd.nl/veghel/geen-omleiding- ... ~aa0b0f9a/
Dat in het bestaande ontwerp er inderdaad niet zoveel mensen gaan omrijden snap ik ook wel, maar in plaats van dat probleem op te lossen (max snelheid naar 100 doet wonderen, vloeiende aanluitingen al helemaal :hap:) gooien ze maar de handdoek in de ring. Wél een omleiding bij Dierdonk overigens (je weet wel, daar waar er al een ongelijkvloerse aansluiting is :facepalm:) want dat ligt vlak langs een woonwijk, dus leggen we de weg maar dwars door de natuur. Gelukkig maar dat er in Veghel geen woningen naast de weg liggen :wall:. En daar staat dan ook nu al elke dag file vanaf Keldonk.
Positief is dat verder echt alle kruisingen ongelijkvloers worden.
En de omleiding is mogelijk nog niet helemaal van de baan, als uit de MER blijkt dat het voorkeursalternatief niet toereikend of überhaupt onmogelijk is (hoe ze dat bij de oude haven willen doen is mij nog niet duidelijk) zullen ze er denk ik nog wel op terugkomen.

Site provincie: http://www.brabant.nl/Actueel/Nieuws/20 ... Asten.aspx

Gebruikersavatar
Naturist
expressweg
Berichten: 3508
Lid geworden op: zo 16 jan 2011, 15:48
Locatie: Meijerij, omgeving 's-Hertogenbosch

Re: [N279] Den Bosch - Veghel (Helmond): verbreding 2x2

Bericht door Naturist » vr 21 apr 2017, 23:01

^^ Och, ook de Provincie Noord-Brabant is voortschrijdend inzicht niet vreemd
Ik verlang naar de tijd dat de Nederlandse regering deed wat het hoort te doen: Vooruit zien.
Wat daarbij hoort is toekomstvast en redundant bouwen. 

N ° de membre 40

Gebruikersavatar
mavas
2x5 autosnelweg
Berichten: 18191
Lid geworden op: do 31 mar 2005, 17:27
Locatie: Zuid-Kennemerland
Contacteer:

Re: [N279] Den Bosch - Veghel (Helmond): verbreding 2x2

Bericht door mavas » za 22 apr 2017, 10:40

Goede ontwikkelingen hoor!
Hier de kaart met alle maatregelen: https://pnb.tik-app.nl/n279-veghel-aste ... ,13.64,0,0

Veghel: Hier zijn 2x2-rijstroken op het huidige trace mogelijk. Verrassend nieuws, ik dacht dat dit altijd onmogelijk was.
Veghel - Helmond: Bijna alle kruisingen ongelijkvloers, met 2x1-rijstroken maar voorbereid op 2x2 :top:
Helmond: Omdat in de toekomst veel verkeer wordt verwacht, leggen ze de weg buiten om Helmond 8-)
Noord-Hollandse wegen, dé site voor ontwikkeling van de provinciale wegen in Noord-Holland
Bezoek ook eens de Wegenwiki, dé wiki voor verkeer

Steyn_E
autoweg
Berichten: 1436
Lid geworden op: ma 27 dec 2010, 22:40

Re: [N279] Roermond - Helmond - Den Bosch

Bericht door Steyn_E » za 22 apr 2017, 17:42

^^
Ik woon in Veghel en ik kan je zo vertellen dat 2x2 niet mogelijk is zonder sloop van een aantal woningen, bouw van een 2e brug over de haven (aan de zijde van het kanaal dus veel langer dan de bestaande ivm de schuine zijden van de havenmond) en problemen langs het hoofdkantoor én het distributiecentrum van de Jumbo. Eigenlijk kan het alleen maar als je het kanaal een meter of 15 opschuift zodat er aan de kanaalzijde een rijbaan bijgebouwd kan worden. Bovendien moet het verkeer vanaf de industrieterreinen aan de andere kant van het kanaal richting Helmond/Roergebied nog steeds via de Rembrandtlaan afgewikkeld worden, terwijl ze die juist wilden gaan verbouwen met het oog op de nieuwe omleiding. Er is ook aangegeven dat de gemeente Meierijstad hierin nog geen standpunt heeft bepaald sinds de gemeenteraadverkiezingen, die komt als het goed is op tijd voor het bepalen van het uiteindelijke voorkeursalternatief. Dus mogelijk dat er dan alsnog een omleiding uit komt rollen. Ik ga van de week eens kijken wie er in de gemeente verantwoordelijk voor is en kijken wat er nog aan te doen valt.

Gebruikersavatar
Chris
Moderator
Berichten: 76289
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 15:19
Locatie: NL

Re: [N279] Roermond - Helmond - Den Bosch

Bericht door Chris » ma 24 apr 2017, 15:59

Dit weekend is het laatste asfalt gedraaid op de N279 tussen Veghel en 's-Hertogenbosch.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Gebruikersavatar
Vinny
4x5 autosnelweg
Berichten: 41327
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 12:52
Locatie: Friesland

Re: [N279] Roermond - Helmond - Den Bosch

Bericht door Vinny » ma 24 apr 2017, 20:28

Mooie foto, die laatste.
Let op: Sarcasmemodus over een lengte van 10 kilometer.

Gebruikersavatar
mavas
2x5 autosnelweg
Berichten: 18191
Lid geworden op: do 31 mar 2005, 17:27
Locatie: Zuid-Kennemerland
Contacteer:

Re: [N279] Roermond - Helmond - Den Bosch

Bericht door mavas » ma 24 apr 2017, 20:32

Zeer brede redresseerstroken!
Noord-Hollandse wegen, dé site voor ontwikkeling van de provinciale wegen in Noord-Holland
Bezoek ook eens de Wegenwiki, dé wiki voor verkeer

Gebruikersavatar
Snelwegfreak
Hoofdmoderator
Berichten: 18033
Lid geworden op: do 21 sep 2006, 16:02

Re: [N279] Roermond - Helmond - Den Bosch

Bericht door Snelwegfreak » ma 24 apr 2017, 20:52

^^ Fietssugestiestroken :duck:
Enne gojje mins blieft altied leave.

Gebruikersavatar
sven_engelen
expressweg
Berichten: 3353
Lid geworden op: ma 09 dec 2013, 10:42
Locatie: Venlo/Arnhem
Contacteer:

Re: [N279] Roermond - Helmond - Den Bosch

Bericht door sven_engelen » wo 26 apr 2017, 22:35

Aparte manier van markering, schijnbaar op de duitse manier gedaan :)
Svenlo

Gebruikersavatar
duikgek89
2x3 autosnelweg
Berichten: 7670
Lid geworden op: ma 23 jul 2007, 15:31

Re: [N279] Roermond - Helmond - Den Bosch

Bericht door duikgek89 » do 27 apr 2017, 10:02

Je bedoelt die rechterrijstrook, die aangepast is voor Duitsers? Als er niemand rijdt hoeft hij namelijk ook niet breed te zijn.

Boerenkool
autoweg
Berichten: 1207
Lid geworden op: wo 22 okt 2014, 20:21

Re: [N279] Roermond - Helmond - Den Bosch

Bericht door Boerenkool » za 29 apr 2017, 12:58

Ik denk dat het wel past in Veghel. Vanaf de weg oogt het heel smal maar van bovenaf is er marge. Het kanaaltalud gebruikt ook veel ruimte, daar kan je een damwand van maken. Een brug is ook gewoon te doen.
Wel kom je idd snel op onteigenen van 2 of 3 woningen. Je kan er niet strak tegen aan bouwen denk ik.
Alhoewel met 70 KM/u de normen meevallen.
Wel zullen de aansluitingen helemaal bekeken moeten worden. Nu gaat er veel ruimte in uitvoegstroken en opstelruimte zitten. Daar wordt het wel heel krap verbreden. Groot deel opheffen of alleen rechts in/rechts uit van maken met een keerrotonde op een plek met ruimte. Of ergens een N11 style viaduct maken waarbij de opritten ook op palen staan naar een viaduct op palen. Dat geeft minimaal ruimtebeslag.
Dan nog wordt het een puzzel.
Maar je ontkomt niet aan het goed regelen van de ontsluiting ter plekke. De stromen daar naar die terreinen zijn gigantisch, ik denk zelfs dat het bestemming/herkomst van groot deel verkeer is daar.

Door veghel lijkt me niet duurder dan langs Zijtaart. Voordeel is dat er in Veghel amper geluidsgevoelige dingen zijn langs het trace en verdere grondverwerving mee zal vallen. Zo'n talud is al van de provincie of deels van Rijkswaterstaat.

Steyn_E
autoweg
Berichten: 1436
Lid geworden op: ma 27 dec 2010, 22:40

Re: [N279] Roermond - Helmond - Den Bosch

Bericht door Steyn_E » do 04 mei 2017, 14:26

^^
Het lijkt me duidelijk dat er juist in Veghel méér geluidsgevoelige objecten staan (in alleen de wijk de Leest wonen al meer mensen dan in heel Zijtaart), maar dat is niet het enige. Wat de provincie hiermee doet is de deur sluiten voor een échte oplossing. Er moet namelijk sowieso een extra kanaalkruising komen, ten zuiden van de brug Rembrandtlaan. Hier rijdt nu erg veel vrachtverkeer en er is bij de plannen om de Rembrandtlaan aan te passen (inmiddels 14 jaar onderweg en nog geen schop de grond in) vanuit gegaan dat de omleiding er zou komen. Die kunnen dus zo weer de vuilnisbak in, ik zag de markering van de week al op de betonplaten waar er stukken zijn afgebrokkeld, dus ze gaan de boel toch maar weer oplappen. Mogelijk één van de aller slechtste stukjes wegdek in de regio trouwens, een en al hobbels, spoorvorming en slechte waterafvoer, al is dat een beetje offtopic :mrgreen:.
Gelukkig is er vanuit zowel de wijkraden als de ondernemersvereniging al een afkeurende reactie gekomen dus het is in ieder geval duidelijk dat men hier in Veghel niet zomaar genoegen mee neemt. Elk willekeurig gehucht krijgt een randweg en Veghel moet het doen met een transportas op 25 meter van een woonwijk.
Ik ben nu zelf wat gaan tekenen in Paint. Want de oplossing is natuurlijk niet afgeven op het huidige plan, maar komen met een betere oplossing. Wat mij betreft is de enige juiste, toekomst vaste oplossing het aanleggen van knooppunten met de A50 waar de N279 aan zal sluiten, dus ter hoogte van het Kanaal 1 en de nieuwe op/afrit van de omleiding ten zuiden van afrit Eerde ook. Die laatste lijkt me niet zo'n punt, gewoon een trompet aanleggen, de kosten daarvan zijn volgens mij niet schrikbarend veel hoger. Ter hoogte van de huidige aansluiting is het wat lastiger, mij lijkt de beste oplossing het compleet loskoppelen van de huidige weg zodat je, naast het sneller maken van de omleiding ook het oude alternatief wat vertraagd (maar niet te veel, het is en blijft natuurlijk een belangrijke aansluiting). Dit kost 1 nieuw viaduct in de N279, 2 naast de huidige 2 over de Knokert voor de parallelrijbanen (die zijn helaas niet breed genoeg en wat te dichtbij om wat mee te kunnen voor een aansluiting) en een onderdoorgang waar de nieuwe aansluiting zou komen. Je kunt eventueel ook de bestaande viaducten over de Knokert af kunnen breken en vervangen voor een parallelweg in de nieuwe aansluiting (scheelt 2 viaducten). Dan kun je een (krap, maar niet onmogelijk) trompetachtig knooppunt aanleggen. Hiermee zou een volledig ongelijkvloerse route ontstaan, en een extra verkeerslicht door Veghel heen. Volgens mij is dat in combinatie met het verlagen van de vMax naar 70 al genoeg verschil gemaakt om de nieuwe route aantrekkelijker te maken.
Hieronder de plaatjes:
SPOILER: TOON

Afbeelding
Afbeelding
En als bonus de reactie van de wijkraden en de ondernemersvereniging:
http://www.bd.nl/veghel/veghel-ontwrich ... ~a9a61b6c/
http://www.kliknieuws.nl/regio/stadskra ... keuze-n279

Gebruikersavatar
Naturist
expressweg
Berichten: 3508
Lid geworden op: zo 16 jan 2011, 15:48
Locatie: Meijerij, omgeving 's-Hertogenbosch

Re: [N279] Roermond - Helmond - Den Bosch

Bericht door Naturist » zo 07 mei 2017, 11:28

^^ Zie ik nou goed dat je in de N279 en enorme TOTSO zou willen? :nuts:
Ik verlang naar de tijd dat de Nederlandse regering deed wat het hoort te doen: Vooruit zien.
Wat daarbij hoort is toekomstvast en redundant bouwen. 

N ° de membre 40

Gebruikersavatar
Hajo
2x3 autosnelweg
Berichten: 8634
Lid geworden op: ma 28 feb 2005, 11:17
Locatie: Zeist

Re: [N279] Roermond - Helmond - Den Bosch

Bericht door Hajo » zo 07 mei 2017, 12:09

Ik vind het anders een prima oplossing. Een TOTSO? Nou en? Je zou dit plan eens moeten voorleggen, hopelijk gaat de beleidsmakers dan een licht op. ;)

Steyn_E
autoweg
Berichten: 1436
Lid geworden op: ma 27 dec 2010, 22:40

Re: [N279] Roermond - Helmond - Den Bosch

Bericht door Steyn_E » zo 07 mei 2017, 18:13

Naturist schreef:^^ Zie ik nou goed dat je in de N279 en enorme TOTSO zou willen? :nuts:
Denk dat je het verkeerd begrijpt, dit ontwerp is uitgaande van de omleiding tussen Veghel en Zijtaart door. Die had de voorkeur totdat na onderzoek blijkt dat er niemand zou omrijden. De doorgaande N279 loopt dus een stukje over de A50 naar een nieuwe aansluiting tussen Veghel en Sint Oedenrode. In mijn ontwerp is de TOTSO gewoon de nieuwe afrit voor verkeer met de bestemming Veghel, en niet de doorgaande route meer. En dan is de extra afstand en de extra VRI die je tegenkomt alleen maar winst omdat dus de nieuwe route sneller is geworden door een vloeiende aansluiting én de oude route een stukje langzamer. Het doel van mijn ontwerp is dan ook het alsnog overtuigen van de provincie om de omleiding rond Veghel aan te leggen zodat de N279 tussen de A2 en de A67 geheel ongelijkvloers is. Want je kunt op je klompen aanvoelen dat ondanks het aanleggen van slechts 2x1 ongelijkvloers op het deel tot de A67 het toch een stuk drukker gaat worden en het verkeer dus in Veghel gaat opstropen voor de 6(!) VRI's in Veghel. Heb inmiddels het plan ook doorgestuurd naar de provincie. Had al telefonisch gesproken en ze leken best geïnteresseerd te zijn. Vooral omdat het aangelegd kan worden zonder een extra brug of flyover over het kanaal, dus de kosten zullen een stuk lager zijn dan ze oorspronkelijk van waren uitgegaan bij een volledig ongelijkvloers alternatief. Ik ben benieuwd wat ze er mee gaan doen, ik zou het erg mooi vinden als er toch een mooie, vooral toekomstvastere oplossing wordt gekozen. Want zelfs als het mogelijk is om de weg door Veghel naar 2x2 te verbreden, gaat het een behoorlijk probleem worden wanneer dat rond 2030 (volgens de prognose van 2016) niet meer voldoet. Dan moet je alsnog een randweg aanleggen en heb je een vrijwel nutteloze, behoorlijk dure 2x2 weg langs het kanaal die amper 10 jaar oud is. En dat lijkt me vast niet de bedoeling.

Gebruikersavatar
Naturist
expressweg
Berichten: 3508
Lid geworden op: zo 16 jan 2011, 15:48
Locatie: Meijerij, omgeving 's-Hertogenbosch

Re: [N279] Roermond - Helmond - Den Bosch

Bericht door Naturist » zo 07 mei 2017, 19:56

^^ Had je inderdaad niet goed begrepen, met name omdat het plaatje van de loop van de doorgaande route er niet bijstond.
Jouw plan lijkt me inderdaad een goed idee om de bulk van de oude route af te krijgen.
Ik verlang naar de tijd dat de Nederlandse regering deed wat het hoort te doen: Vooruit zien.
Wat daarbij hoort is toekomstvast en redundant bouwen. 

N ° de membre 40

Steyn_E
autoweg
Berichten: 1436
Lid geworden op: ma 27 dec 2010, 22:40

Re: [N279] Roermond - Helmond - Den Bosch

Bericht door Steyn_E » zo 07 mei 2017, 20:06

Weet iemand of een "visueel" doorgaande route ook vaker wordt gekozen? Dus of het uitmaakt of de nieuwe route links "rechtdoor" gaat of rechts "afslaat"?
En nog 1 puntje waar ik mee zit is de trompetlus, die is natuurlijk niet erg ruim maar het zou wel kunnen, maar dat is wel de hoofdrichting, mogelijk zou die zelfs 2 strooks moeten worden. Kan dat nog steeds met een dergelijke radius? En misschien is er iets vloeienders mogelijk waarvoor je niet gelijk een flyover over de Zuid-Willemsvaart nodig hebt?

Edit:
Ik zou trouwens dit topic splitsen in de N279 's-Hertogenbosch-Asten en N279 Asten-Roermond. Deze wegen hebben qua inrichting, uitstraling en belang in het netwerk niets met elkaar te maken. Bovendien zijn er voor het meest zuidelijke deel helemaal geen plannen, die kan rustig in het OWN-forum.

Steyn_E
autoweg
Berichten: 1436
Lid geworden op: ma 27 dec 2010, 22:40

Re: [N279] Roermond - Helmond - Den Bosch

Bericht door Steyn_E » vr 12 mei 2017, 20:01

Ach wel ja, nog een variant: Opwaarderen bestaande weg, halve omleiding (?) voor ontsluiting van de industrieterreinen (alleen nuttig voor verkeer van en naar Helmond dus...) en als bonus een VRI bij Keldonk. Dus wel de kosten (kanaalkruising, doorsnijding landschap etc.) maar niet de baten (3/4 ringweg om Veghel, zou de Rembrandtlaan zeer ontlasten). Welk probleem men hiermee wil oplossen is mij niet geheel duidelijk, maar volgens mij gaat dit qua doorstroming weinig doen.
Hier de link met plaatje: http://www.kliknieuws.nl/regio/stadskra ... te-opties-

Boerenkool
autoweg
Berichten: 1207
Lid geworden op: wo 22 okt 2014, 20:21

Re: [N279] Roermond - Helmond - Den Bosch

Bericht door Boerenkool » vr 12 mei 2017, 20:36

Visueel doorgaande afbuigende wegen worden na een tijdje d ehoofdroute als ze ook lekker doorrijden in het begin is mijn ervaring. Bij Hedel ging de oude route vroeger rechtdoor en de nieuwe oostlangs 's-Hertogenbosch. Ondertussen hebben ze het trace haaks laten aansluiten ipv rechtdoor afslaand.
Maar daarvoor ging ik vaak bij files rechtdoor over Hedel gewoon vol door de stad bij de stationstunnel en bespaarde ik behoorlijk tijd en was ik vaak een van de zeer weinigen. De route is veel rechtdoorder alleen rijdt je 50 dus allleen voordelig als het echt traag rijdt.
Dan ging ik vaak ook bij Best nog de weg af om via de oude Boschdijk Eindhoven in te rijden. Ik kwam dan soms 40 minuten eerder aan dan andere familie ook uit Utrevht rijdend. Dit was ooit de hoofdroute en zeker oudere mensen weten dat nog wel, toch neemt vrijwel iedereen lekker de snelwegen.

Steyn_E
autoweg
Berichten: 1436
Lid geworden op: ma 27 dec 2010, 22:40

Re: [N279] Roermond - Helmond - Den Bosch

Bericht door Steyn_E » do 18 mei 2017, 15:15

Heb m'n ontwerpje wat completer gemaakt, nu met de randweg zuid. Dan is ook gelijk duidelijk wat de bedoeling was van de TOTSO, die is namelijk de andere kant op, zoals het oorspronkelijke plan aangaf. Zo is ie vloeiend aangesloten zonder ook maar 1 huis te onteigenen (onder de knooppunten dus, voor de randweg zijn er wel 3 of 4 huizen op de route, echter die waren er in het oorspronkelijke plan natuurlijk ook) en het kost slechts 2 viaducten extra ten opzichte van het intact laten van aansluiting Veghel (dat kan natuurlijk altijd, maar zal het omrijden minder aantrekkelijk maken).
Let wel, dit is zoals ik het eerste ontwerp ook in gedachten had, dit is puur ter illustratie wat betreft de doorgaande route.
Afbeelding

Gebruikersavatar
Naturist
expressweg
Berichten: 3508
Lid geworden op: zo 16 jan 2011, 15:48
Locatie: Meijerij, omgeving 's-Hertogenbosch

Re: [N279] Roermond - Helmond - Den Bosch

Bericht door Naturist » do 18 mei 2017, 19:13

^^ 2 opmerkingen: 1e Waarom niet Zijtaart bij Veghel voegen en er dus onderlangs waarmee een vloeiender ring ontstaat
2e Meer een advies, het op- en afrittencomplex aan de Noordzijde iets Noordelijker leggen en daar een 1e en 2e afrit op laten volgen zodat er ruimte ontstaat voor een vloeiender doorlopende N279 en een vloeiender afrit A50 - - > Den Bosch
Vind het net even wat krap ingetekend en bevat boogstralen waar ze in 1960 jaloers op zouden zijn en met mijn aanpassing zou de kans op een lagere Vmax vanwege het vertikaal alignement ook lager zijn.
Verder kan ik mijn in jouw plan heel erg goed vinden, ondanks een onderbreking van de oude route.
TOEVOEGING
Zoiets ongeveerAfbeelding
Afbeelding
upload imageSorry voor de beroerde tekenkwaliteit, dit heb ik met mijn vinger op mijn Huawei getekend. ;)
Ik verlang naar de tijd dat de Nederlandse regering deed wat het hoort te doen: Vooruit zien.
Wat daarbij hoort is toekomstvast en redundant bouwen. 

N ° de membre 40

Steyn_E
autoweg
Berichten: 1436
Lid geworden op: ma 27 dec 2010, 22:40

Re: [N279] Roermond - Helmond - Den Bosch

Bericht door Steyn_E » vr 19 mei 2017, 15:28

^^
Ik ben het helemaal met je eens, maar de lange omleiding (om Zijtaart heen) is al eerder afgevallen omdat het door waardevoller gebied loopt qua natuur, dus daar ben ik maar niet vanuit gegaan. Ook die ruimere boogstralen zijn voordelig voor de doorstroming, maar ik vraag me af of ze ook daadwerkelijk iets oplossen. De maximumsnelheid zal denk ik nooit hoger dan 100 worden, en bovendien verloopt de hoofdrichting in alle gevallen via de krappe lus. Daar kan ik echter niks op bedenken zonder gelijk een complete flyover te moeten bouwen, en aangezien ik van plan ben om dit bij de provincie, de gemeente en de ondernemersvereniging neer te leggen wil ik een zo kansrijk mogelijk alternatief ontwerpen. Ik denk dat veel meer dan dit niet echt haalbaar is, met name vanwege de kosten.

Steyn_E
autoweg
Berichten: 1436
Lid geworden op: ma 27 dec 2010, 22:40

Re: [N279] Roermond - Helmond - Den Bosch

Bericht door Steyn_E » wo 24 mei 2017, 16:58

Gisteravond heeft de gemeente besloten een nieuw alternatief voor te dragen, namelijk als aanvulling op de 2x2 door Veghel een brug op ongeveer de plek waar ie zou komen bij de omleiding met een weg zo dicht mogelijk langs het kanaal richting industrieterrein Doornhoek.
Afbeelding
Wat dit moet oplossen is mij niet geheel duidelijk, het enige verkeer wat hier wat aan heeft is (vracht)verkeer vanaf Doornhoek/De Dubbelen naar Helmond en vice versa. En het belangrijkste probleem wordt niet opgelost, de verkeersdruk door Veghel blijft vrijwel onverminderd hoog, met als gevolg opstoppingen op de Rembrandtlaan en NCB-laan (al in 2030 volgens MKBA). En er is geen enkele mogelijkheid om daar nog wat aan te doen anders dan alsnog de randweg aanleggen. Heb trouwens ook gevonden wat de geraamde kosten voor het opwaarderen van de N279 door Veghel zijn (dus vanaf de kruising met de Rembrandtlaan tot de A50), bijna 50 (!) miljoen euro voor 4 kilometer weg met VRI's :neenee:
Ter vergelijking, de complete omleiding inclusief viaducten voorbereid op 2x2 zou 100 miljoen kosten.
Dit alternatief zal er qua kosten midden tussen zitten vermoed ik, maar het biedt geen enkele meerwaarde. Verkeer van/naar Den Bosch gaat vanaf de industrieterreinen nog altijd via de Rembrandtlaan. Oh ja, en de wijkraden zijn niet blij, hier https://goo.gl/maps/1Xhh6baTyYJ2 komt een 6 meter hoog geluidsscherm, zoals ook bij de Bloemenwijk.

Edit, ik heb nog eens nagedacht over de situatie bij de aansluiting met de A50 en ik had het idee dat er mogelijk met gebruik van het viaduct over de Knokert een soort half-windmolenknooppunt zou passen, met ook maar 1 extra viaduct in de N279 en hetzelfde parallelsysteem als in mijn eerdere ontwerp. Rood is hoe ik het alternatief voor de Knokert zie, als langzaamverkeerroute (ter vervanging van de route onder dit viaduct: https://goo.gl/maps/hEHLfstie9C2). Het zou wel kunnen dat de ruimte daaronder te klein is om de weg een beetje in een boog aan te leggen (2strooks verbindingsweg?) en ik zou niet precies weten welke boogstraal je kwijt kan in die windmolenlus.
Afbeelding

nederland24
2x2 autosnelweg
Berichten: 5540
Lid geworden op: vr 04 sep 2009, 19:22
Locatie: Breda

Re: [N279] Roermond - Helmond - Den Bosch

Bericht door nederland24 » vr 26 mei 2017, 22:46

Is het geen oplossing om heel Veghel te slopen? Dan kan die rare bocht in de A50 ook gelijk uit en dan heb je geen rare oplossing nodig voor de verbreding voor de N279. 8-)

Gebruikersavatar
Naturist
expressweg
Berichten: 3508
Lid geworden op: zo 16 jan 2011, 15:48
Locatie: Meijerij, omgeving 's-Hertogenbosch

Re: [N279] Roermond - Helmond - Den Bosch

Bericht door Naturist » vr 26 mei 2017, 23:51

^^ Daar hebben een paar jongeren uit Maaskantje enkele jaren geleden al een voorzetje toe gedaan, maar het is helaas bij Schijndel gebleven.
Tot zover de humor.

Ik vind het plan een mooi alternatief, maar (simplistisch gezegd) wel heel ingewikkeld om een groot kunstwerk te vermijden.
Zou het misschien een mogelijkheid zijn om een deel van de vaarweg op te schuiven en de N279 gewoon daar te laten waar hij nu ligt?
Ik verlang naar de tijd dat de Nederlandse regering deed wat het hoort te doen: Vooruit zien.
Wat daarbij hoort is toekomstvast en redundant bouwen. 

N ° de membre 40

Plaats reactie