[N279] Roermond - Helmond - Den Bosch

Discussies over N-wegen en het overige onderliggend wegennet - ook voor wat betreft planvorming.

Moderator: Moderatoren

Steyn_E
autoweg
Berichten: 1436
Lid geworden op: ma 27 dec 2010, 22:40

Re: [N279] Roermond - Helmond - Den Bosch

Bericht door Steyn_E » za 27 mei 2017, 3:05

^^
Dat is amper mogelijk, juist op het smalste stukje bij de brug over de oude haven zitten de bedrijven er aan beide kanten dicht op: https://www.google.nl/maps/@51.6130759, ... a=!3m1!1e3
Daar snap ik ook niet helemaal wat men van plan is, mogelijk een betonnen keerwand strak langs het kanaal en de tweede brug aan de kanaalzijde ernaast bouwen? Het is blijkbaar wel mogelijk, anders was het vast al afgevallen. Maar goed, je kunt sowieso niet genoeg ruimte pakken om ongelijkvloerse aansluitingen te maken dus het blijft in elk geval een flessenhals.
En mijn grootste bezwaar is dat de rest van het traject weliswaar 2x1 wordt uitgevoerd maar wel wordt voorbereid op 2x2, maar dat er dan alsnog een omleiding moet worden gebouwd (à 110+ miljoen bij huidig prijspeil) en de 50 miljoen die er nu wordt ingestoken dan nutteloos is. Verder wordt er namelijk in Veghel slechts een deel van de inwoners en bedrijven mee ontsloten. Daarvoor is 2x1 vast voldoende.

Egbert
expressweg
Berichten: 2732
Lid geworden op: do 27 okt 2011, 8:10

Re: [N279] Roermond - Helmond - Den Bosch

Bericht door Egbert » za 27 mei 2017, 7:56

Ik vind het een vrij domme oplossing. Als je toch al een extra brug gaat bouwen, waarom leg je die dan niet wat beter neer zodat je een ruimere omlegging om Veghel kunt maken. Dat je dan bijvoorbeeld om Zijtaart heen gaat en aansluit op de rotonde Bovenrooy/Corsica.

Steyn_E
autoweg
Berichten: 1436
Lid geworden op: ma 27 dec 2010, 22:40

Re: [N279] Roermond - Helmond - Den Bosch

Bericht door Steyn_E » za 27 mei 2017, 11:30

Begrijp me niet verkeerd, ik ben zelf ook voorstander van de lange omleiding, maar die is al jn een eerder stadium afgevallen. En de we aansluiten op de Corsica is zinloos aangezien de aansluiting Eerde nu ook al regelmatig verstopt. De provincie zelf is ook altijd uitgegaan van een extra aansluiting onder Veghel.

Boerenkool
autoweg
Berichten: 1207
Lid geworden op: wo 22 okt 2014, 20:21

Re: [N279] Roermond - Helmond - Den Bosch

Bericht door Boerenkool » ma 29 mei 2017, 9:23

Als een flink deel van het verkeer via Veghel zou blijven gaan om kortheid of omdat het daar wat te zoeken heeft lijkt me investerinhem daar nooit weggegooid geld. Doorgaand verkeer van Helmond en verder zal al snel.de snelwegen A2/A50 pakken, op de kanaalweg zit veel regionaal verkeer en er komt nogal wat van en naar Veghel. Ook verkeer van en naar A50.
Al dat verkeer voor Sligro, Jumbo, staalindustrie, veevoer etc.
Als kind was ik al hoogstverbaasd dat de A50 noordlangs ging en niet zuidlangs, ik dacht toen dat de knelpunten vooral daar de Corridor was; en de brug van Son en wat stadspassages.

Steyn_E
autoweg
Berichten: 1436
Lid geworden op: ma 27 dec 2010, 22:40

Re: [N279] Roermond - Helmond - Den Bosch

Bericht door Steyn_E » ma 29 mei 2017, 12:58

In zekere zin ben ik het met je eens, maar de route naar Helmond via de randweg Eindhoven is echt gigantisch om, en het enige alternatief is via de Kennedylaan en de N270. Eigenlijk is dat ook het grootste probleem, Helmond is voor een stad van die grootte erg slecht ontsloten vanuit het westen en noorden, en het ligt ook nog een aardig eind van de snelweg af. Ook ben ik met je eens dat de N279 in Veghel ook veel lokaal verkeer verwerkt, dat zie je alleen al aan het feit dat 2x1 ten zuiden van Veghel voorlopig voldoende is terwijl er richting Den Bosch 2x2 is aangelegd. Maar ik ben van mening dat het doorgaand verkeer eraf zou moeten zodat door Veghel 2x1 voldoende is. De A50 is ook niet over de Rembrandtlaan heengelegd ondanks dat die route veel korter is. En die is ook blijven liggen, voor lokaal verkeer. Zoiets zie ik het liefste ook voor de N279, ook omdat het plaatselijk wegennet erg afhankelijk is van de doorstroming op de provinciale weg. Als met name op het kruispunt met de Rembrandtlaan verstopt zit staat de Rembrandtlaan vast tot aan de autogarages aan de ene kant en de rotonde bij de Corsica aan de andere kant. En ook de A50 slibt dagelijks dicht bij de afrit N279, vanwege de te beperkte afrijcapaciteit Veghel-in.

Gebruikersavatar
captain007
Forumbeheerder
Berichten: 8711
Lid geworden op: di 21 okt 2008, 16:21
Locatie: Beneden-Leeuwen
Contacteer:

Re: [N279] Roermond - Helmond - Den Bosch

Bericht door captain007 » zo 04 jun 2017, 14:33

Vandaag nog maar eens wezen kijken. Was alweer een jaar geleden en ondertussen is zo goed als alles afgebouwd. Men is nog bezig om her en der wat afrondende werkzaamheden uit te voeren en de aansluiting bij De Brand wordt nog gebouwd. De hele fotoserie is hier te bekijken en de reportage in de spoiler.
SPOILER: TOON

Hier zien we in de verte de aansluiting met de A50 bij Veghel met het opvallende gebouw van Agrifirm links op de achtergrond:
Afbeelding
DSC_0052.jpg by Jeroen van Lieshout, on Flickr

Het vleermuisportaal net voor de aansluiting Heeswijk-Dinther-Zuid:
Afbeelding
DSC_0054.jpg by Jeroen van Lieshout, on Flickr

De aansluiting Heeswijk-Dinther-Zuid. Deze sluit aan op een nieuwe ontsluitingsweg. Ik zag dat deze weg een vmax van 60 heeft gekregen, alleen wel GOW markering zo op het eerste gezicht van een afstandje:
Afbeelding
DSC_0055.jpg by Jeroen van Lieshout, on Flickr

Vanaf de Colonel Harry Kinnardbrug kan je de N279 verderop goed vanaf een hoger standpunt bekijken. We kijken hier richting Veghel en zien in de verte weer de aansluiting Heeswijk-Dinther-Zuid:
Afbeelding
DSC_0058.jpg by Jeroen van Lieshout, on Flickr

De parallelweg is onder de brug verhoogd doorgeleid vanwege het talud. Tussen de rijbaan en de parallelweg zit een damwand waar men schanskorven voor heeft geplaatst:
Afbeelding
DSC_0063.jpg by Jeroen van Lieshout, on Flickr

De aansluiting Heeswijk-Dinther:
Afbeelding
DSC_0062.jpg by Jeroen van Lieshout, on Flickr

Verderop kunnen we vanaf de Milrooijsebrug goed de aansluiting Middelrode bekijken:
Afbeelding
DSC_0074.jpg by Jeroen van Lieshout, on Flickr

De Milrooijsebrug zelf is verlengd zodat de N279 en een parallelweg er onderdoor kan lopen:
Afbeelding
DSC_0067.jpg by Jeroen van Lieshout, on Flickr

Hier zien we dat het allemaal maar net paste langs het kanaal. Een hoge wal van gewapende grond bij de aansluiting Middelrode:
Afbeelding
DSC_0069.jpg by Jeroen van Lieshout, on Flickr

Zicht op de N279 met in de verte de aansluiting Berlicum:
Afbeelding
DSC_0078.jpg by Jeroen van Lieshout, on Flickr

Nieuwe brug over de rivier Aa bij Berlicum met een nieuw fietspad ernaast:
Afbeelding
DSC_0085.jpg by Jeroen van Lieshout, on Flickr

De aansluiting Berlicum heeft drie viaducten. Twee vanwege een ovatonde en een voor het fietspad:
Afbeelding
DSC_0092.jpg by Jeroen van Lieshout, on Flickr

Nieuwe fietsbrug over de Zuid-Willemsvaart:
Afbeelding
DSC_0098.jpg by Jeroen van Lieshout, on Flickr

Vanaf de brug is de N279 richting Middelrode goed te volgen:
Afbeelding
DSC_0102.jpg by Jeroen van Lieshout, on Flickr

De ovatonde in de aansluiting Berlicum:
Afbeelding
DSC_0109.jpg by Jeroen van Lieshout, on Flickr

Links de 150kV lijn Eindhoven / Eerde - 's-Hertogenbosch, in het midden de Zuid-Willemsvaart met in de verte de aftak naar het Máximakanaal. Ook zien we de Nijvelaar, de brug in de N279 en de weg zelf rechts natuurlijk:
Afbeelding
DSC_0105.jpg by Jeroen van Lieshout, on Flickr

Tenslotte deze wat vage drive-by foto van de bouw van de aansluiting bij De Brand. De taluds zijn al klaar en ook de landhoofden leken klaar. Er moeten nog wel liggers geplaatst worden voor het viaduct:
Afbeelding
DSC_0114.jpg by Jeroen van Lieshout, on Flickr

Gebruikersavatar
Chris
Moderator
Berichten: 76295
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 15:19
Locatie: NL

Re: [N279] Roermond - Helmond - Den Bosch

Bericht door Chris » zo 04 jun 2017, 14:57

Mooi! :top: 8-)

hoevenpe
expressweg
Berichten: 3704
Lid geworden op: ma 01 aug 2005, 9:29

Re: [N279] Roermond - Helmond - Den Bosch

Bericht door hoevenpe » zo 04 jun 2017, 15:01

Als ik deze plaatjes zie ben ik werk benieuwd wat de v85 op deze weg is... :twisted:

Gebruikersavatar
captain007
Forumbeheerder
Berichten: 8711
Lid geworden op: di 21 okt 2008, 16:21
Locatie: Beneden-Leeuwen
Contacteer:

Re: [N279] Roermond - Helmond - Den Bosch

Bericht door captain007 » zo 04 jun 2017, 15:16

^^ Ik kan mij op deze weg ook nauwelijks inhouden. Vandaag cruisecontrol op 88 gezet en ik werd nog volop ingehaald... Blijf het nog steeds een bizar besluit vinden dat men er geen autoweg 100 km/h van gemaakt heeft. Zeker als je ziet hoe ruim alles is opgezet.

Gebruikersavatar
Hajo
2x3 autosnelweg
Berichten: 8634
Lid geworden op: ma 28 feb 2005, 11:17
Locatie: Zeist

Re: [N279] Roermond - Helmond - Den Bosch

Bericht door Hajo » zo 04 jun 2017, 19:49

^^ Misschien is die 80 tijdelijk totdat alle werkzaamheden helemaal klaar zijn? Dus ook bij De Brand?

Gebruikersavatar
captain007
Forumbeheerder
Berichten: 8711
Lid geworden op: di 21 okt 2008, 16:21
Locatie: Beneden-Leeuwen
Contacteer:

Re: [N279] Roermond - Helmond - Den Bosch

Bericht door captain007 » zo 04 jun 2017, 19:57

^^ Nope, dit is permanent. De markering is ook niet van een stroomweg, maar van een gebiedsontsluitingsweg, dus vmax 80 km/h. Voor de hele reden erachter moet je maar even al die pagina's in deze draad doorworstelen.

Gebruikersavatar
mavas
2x5 autosnelweg
Berichten: 18191
Lid geworden op: do 31 mar 2005, 17:27
Locatie: Zuid-Kennemerland
Contacteer:

Re: [N279] Roermond - Helmond - Den Bosch

Bericht door mavas » ma 05 jun 2017, 19:31

^^ Maar de redresseerstroken zijn aan de kant van de buitenste rijstrook wel erg breed. Die zijn zeker op de breedte van een stroomweg aangelegd, zeker als je foto 78 zo ziet.

Ik hoop dat de politiek snel inziet dat die 80 km/h onzin is en dat een lid van provinciale staten vragen hierover gaat stellen.
Noord-Hollandse wegen, dé site voor ontwikkeling van de provinciale wegen in Noord-Holland
Bezoek ook eens de Wegenwiki, dé wiki voor verkeer

Steyn_E
autoweg
Berichten: 1436
Lid geworden op: ma 27 dec 2010, 22:40

Re: [N279] Roermond - Helmond - Den Bosch

Bericht door Steyn_E » di 20 jun 2017, 18:41

^^
Die redresseerstroken zijn inderdaad een ruimtereservering voor SW-100. Is ook zo gecommuniceerd door de provincie. Ben nog eens wat gaan tekenen, als ik naar de wensen vanuit de omgeving kijk (doorsnijding Zijtaart-Doornhoek) en de toekomstbestendigheid, dan lijkt dit me wel aardig:
SPOILER: TOON

Afbeelding Afbeelding
Met dus een overkapping tussen Zijtaart en Doornhoek en een aquaduct onder het kanaal. Daartussen een verdiepte ligging. Eventueel zou ook de aansluiting Corsica verdiept kunnen liggen, dan is er visueel amper meer sprake van een barrière. De kosten zullen allicht hoger liggen dan de "hoge brug" variant, echter zijn de gevolgen in het landschap hiervan kleiner, loopt de weg logischer met minder scherpe bochten en er is hier wél de mogelijkheid om voor te bereiden op 2x2 ongelijkvloers. Heb geen idee wat dit extra zou kosten tov het oorspronkelijke alternatief (dat was ongeveer 108 miljoen) en het tunnelalternatief (165 miljoen, vooral te hoge beheerskosten). Mijn gok zou ca. 130/135 miljoen zijn. Lijken mij redelijke kosten gezien de voordelen ten opzichte van de oorspronkelijke omleiding en de aanfluiting van het opwaardeeralternatief. Bovendien is het zo makkelijker te verkopen aan de omwonenden.

Gebruikersavatar
sven_engelen
expressweg
Berichten: 3353
Lid geworden op: ma 09 dec 2013, 10:42
Locatie: Venlo/Arnhem
Contacteer:

Re: [N279] Roermond - Helmond - Den Bosch

Bericht door sven_engelen » wo 21 jun 2017, 8:54

Oef, stop maar weer. Veel te duur om zo'n oplossing uit te voeren. Dan zou het aquaduct een brug moeten worden en de verdiepte ligging geschrapt. Dan kan het misschien gerealiseerd worden.
Svenlo

Steyn_E
autoweg
Berichten: 1436
Lid geworden op: ma 27 dec 2010, 22:40

Re: [N279] Roermond - Helmond - Den Bosch

Bericht door Steyn_E » wo 21 jun 2017, 15:25

^^

Ho ho, een tunnel is zelfs doorgerekend (paste ook binnen budget) maar die had veel te hoge onderhoudskosten. Dit alternatief valt qua prijsklasse er tussenin, er is best een behoorlijk potje geld beschikbaar (ruim 400 mln voor het geheel). Ja, het aquaduct is duurder en de overkapping ook, maar het is geen échte tunnel dus zijn de beheerskosten lager. De verdiepte ligging was ook bij een brug al meegerekend, alleen de overkapping dus niet. Ik schat ca. 135mln voor het geheel, tov de 108 mln bij het aanleggen van een brug en verdiepte ligging (oorspronkelijk alternatief) en de tunnel van 165mln.
Bovendien zijn aquaducten niet zo duur meer als vroeger, bijvoorbeeld Steenbergen aan Zee kostte ca 30mln (op zichzelf). En die was autosnelwegbreedte.

Gebruikersavatar
Vinny
4x5 autosnelweg
Berichten: 41327
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 12:52
Locatie: Friesland

Re: [N279] Roermond - Helmond - Den Bosch

Bericht door Vinny » wo 21 jun 2017, 21:47

Aquaducten zijn in aanleg nog altijd een stuk duurder dan bruggen, maar in exploitatie veel goedkoper. Als ze kort genoeg zijn hoeven ze niet bewaakt te worden, en ze hoeven voor scheepvaart niet bediend te worden. Bovendien zijn ze beter voor het milieu (auto's hoeven er niet voor te wachten) en hebben landschappelijk minder impact.
Let op: Sarcasmemodus over een lengte van 10 kilometer.

Boerenkool
autoweg
Berichten: 1207
Lid geworden op: wo 22 okt 2014, 20:21

Re: [N279] Roermond - Helmond - Den Bosch

Bericht door Boerenkool » wo 21 jun 2017, 22:07

Ik vind een tunnel ook nogal een inpassingsmaatregel voor die paar huizen en boerderijen. Groot deel kan gewoon blijven achter een geluidsscherm en dan heb je alleen wat planschadekosten, laten we zeggen 2 ton voor de buurhuizen, een ton er naast en dan nog missvhien enkele tienduizenden euros. Zelfs onteigenen is maar enkele tonnen per huis. Daarkan een tunnel.van zeg 30 miljoen nooit van winnen qua maatsvhappelijke kosten.en
baten. Bovendien, een 1 keer 1 80 wwg valt onder een veel lichter inpassingsregime en het verschil op zo'n stukje is secondenwerk, voor vrachtwagens zelfs 0

De 80 van de provincie is ook ahlf bewust. Met 100 wordt de route te aantrekkelijk ten opzichte van de A2 en ontstaat er meteen daarom weer een capaciteitsprobleem. Je verlegt misschien wel de hele hoofroute van Den Bosch naar Venlo en Z-Limburg als je niet oplet

Steyn_E
autoweg
Berichten: 1436
Lid geworden op: ma 27 dec 2010, 22:40

Re: [N279] Roermond - Helmond - Den Bosch

Bericht door Steyn_E » wo 21 jun 2017, 22:15

Vinny schreef:Aquaducten zijn in aanleg nog altijd een stuk duurder dan bruggen, maar in exploitatie veel goedkoper. Als ze kort genoeg zijn hoeven ze niet bewaakt te worden, en ze hoeven voor scheepvaart niet bediend te worden. Bovendien zijn ze beter voor het milieu (auto's hoeven er niet voor te wachten) en hebben landschappelijk minder impact.
Ze zijn duurder, zeker weten. Maar als er een brug komt moet het een vaste worden, beweegbare bruggen worden juist gesaneerd over de Zuid-Willemsvaart. Dat wil dus zeggen dat je bijna 10 meter doorvaarthoogte moet hebben, en dan wordt het verschil tussen een brug en een aquaduct al wel kleiner. Van mij hoeft het niet per se, maar het is voor de omwonenden waarschijnlijk makkelijker te verteren. Bovendien scoort een verdiepte ligging altijd beter dan hoge geluidsschermen qua visuele impact. De verdiepte ligging is dan ook meer een smeermiddel dan een verkeersmaatregel (immers doet ie voor de doorstroming niets).

Steyn_E
autoweg
Berichten: 1436
Lid geworden op: ma 27 dec 2010, 22:40

Re: [N279] Roermond - Helmond - Den Bosch

Bericht door Steyn_E » vr 23 jun 2017, 22:49

Was gisteren weer bij Den Bosch en de liggers voor het laatste viaduct zijn ook geplaatst. Verder zijn er ook al hele stukken voor de nieuwe VRI kruisingen geasfalteerd en is de ruwbouw van het verlengde fietstunneltje ook al af. Nog eventjes!

Gebruikersavatar
Chris
Moderator
Berichten: 76295
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 15:19
Locatie: NL

Re: [N279] Roermond - Helmond - Den Bosch

Bericht door Chris » di 11 jul 2017, 21:21

Provincie Noord-Brabant schreef:Besluit aanpak N279 Veghel-Asten

Gedeputeerde Staten van Noord-Brabant hebben vandaag een definitieve keuze gemaakt voor het voorkeursalternatief voor de N279 tussen Veghel en Asten. Ze hebben ingestemd met het tracé dat door de regiopartners was geadviseerd.

Het besluit betekent een toekomstbestendige aanpak voor de N279 waarbij de aansluitingen en kruisingen ongelijkvloers worden gemaakt en de N279 voor nu grotendeels 2x1-baans blijft. Bij Helmond wordt de N279 om de wijk Dierdonk gelegd en bij Veghel wordt het huidige tracé uitgebreid naar 2x2 rijstroken met gelijkvloerse aansluitingen. Daarnaast investeert de provincie, bovenop de uitbreiding van de weg zelf, bijna €20 miljoen extra in de toepassing van smart mobility, een goede inpassing van de weg in de omgeving en bovenwettelijke innovatieve geluidsmaatregelen.

(...)

Met dit besluit van Gedeputeerde Staten is het voorkeursalternatief definitief. Dit voorkeursalternatief wordt nu verder in detail uitgewerkt in een Provinciaal Inpassingsplan. Dit provinciale inpassingsplan leggen Gedeputeerde Staten naar verwachting in 2018 ter vaststelling voor aan Provinciale Staten waarna het open staat voor de gebruikelijke beroepsmogelijkheden. De uitvoering van de plannen voor de N279 staat gepland vanaf 2020.
volledig bericht: http://brabant.nl/actueel/nieuws/2017/j ... asten.aspx

Een screendump van de PDF met de overzichtskaart:
Afbeelding
N279 by European Roads, on Flickr

Gebruikersavatar
mavas
2x5 autosnelweg
Berichten: 18191
Lid geworden op: do 31 mar 2005, 17:27
Locatie: Zuid-Kennemerland
Contacteer:

Re: [N279] Roermond - Helmond - Den Bosch

Bericht door mavas » wo 12 jul 2017, 16:06

Kijk eens aan. In 2020 al beginnen, dat zou mooi zijn. Mooi dat ze het hele traject in 1 keer aanpakken, ik dacht altijd dat dit gefaseerd zou gaan.
Enige minpunt is toch dat er blijkbaar een gelijkvloerse aansluiting komt voor Deurne.
Noord-Hollandse wegen, dé site voor ontwikkeling van de provinciale wegen in Noord-Holland
Bezoek ook eens de Wegenwiki, dé wiki voor verkeer

Gebruikersavatar
Kaaiman
Secretaris
Berichten: 17386
Lid geworden op: ma 26 jun 2006, 16:54
Locatie: Hoogeveen
Contacteer:

Re: [N279] Roermond - Helmond - Den Bosch

Bericht door Kaaiman » wo 12 jul 2017, 16:47

In een aantal zinnen klinkt door dat de weg in de verdere toekomst alsnog 2x2 moet worden. Ik ben benieuwd in hoeverre men hiermee in het ontwerp rekening houdt.
Deur Drenthe • website over het Drentse provinciaal en rijkswegennet
@DeurDrenthe • volg het Drentse wegennieuws op Mastodon

Steyn_E
autoweg
Berichten: 1436
Lid geworden op: ma 27 dec 2010, 22:40

Re: [N279] Roermond - Helmond - Den Bosch

Bericht door Steyn_E » wo 12 jul 2017, 19:15

^^
Alle nieuwe kunstwerken worden voorbereid op 2x2, een deel van de oudere (rond Beek en Donk en het stuk tussen Helmond en de A67) zijn dat al. Echter geheel toekomstvast is het niet, bij Veghel is er straks geen uitbreidingsruimte. Daar zal dan alsnog iets van een omleiding gebouwd moeten worden. Wat ik niet heb kunnen vinden is of de weg, buiten de nieuwe op- en afritten ook heraangelegd wordt. Bijvoorbeeld als 2x1 met een talud voor 2x2 stroken, of dat ze de rest zo laten. Er zijn namelijk wel een paar stukken die behoorlijk golven, met name tussen Veghel en Beek en Donk.
Wat ik er van vind is wel duidelijk, de gekozen oplossing bij veghel is wat mij betreft een dure kortetermijnoplossing.

Gebruikersavatar
Naturist
expressweg
Berichten: 3508
Lid geworden op: zo 16 jan 2011, 15:48
Locatie: Meijerij, omgeving 's-Hertogenbosch

Re: [N279] Roermond - Helmond - Den Bosch

Bericht door Naturist » wo 12 jul 2017, 20:57

^^ Er kan onder Veghel toch altijd nog gekozen worden voor een tweelaags autoweg, onder van West naar Oost en boven van Oost naar West? Een langgerekt viaduct parralel aan het kanaal biedt mi. voldoende capaciteit. Na de bebouwing kun je dan weer ontvlechten.
En over dat korte stukje zijn dat nou ook weer geen onoverkomelijke kosten.
Ik verlang naar de tijd dat de Nederlandse regering deed wat het hoort te doen: Vooruit zien.
Wat daarbij hoort is toekomstvast en redundant bouwen. 

N ° de membre 40

Gebruikersavatar
Jackbauer1350
2x3 autosnelweg
Berichten: 7874
Lid geworden op: ma 21 nov 2011, 22:03
Locatie: Wijdemeren
Contacteer:

Re: [N279] Roermond - Helmond - Den Bosch

Bericht door Jackbauer1350 » za 29 jul 2017, 20:33

Die hele route tussen de A2 en A67 2x2 ongelijkvloers zou een mooi stukje robuustheid in het netwerk geven.
Bij ellende rond Eindhoven is het dan een mooie uitwijkmogelijkheid voor de richtingen Utrecht <-> Venlo

Egbert
expressweg
Berichten: 2732
Lid geworden op: do 27 okt 2011, 8:10

Re: [N279] Roermond - Helmond - Den Bosch

Bericht door Egbert » di 01 aug 2017, 7:57

Niet alleen dat, het is dan gewoon de snelste route. Via de A2, 61 km is een half uur als je 120 rijdt, via de N279 45 km is een half uur als je 90 rijdt.

Wat zijn ze bij de aansluiting met de A2 nog aan het knutselen? Daar staat opeens ook een brug.

kees
expressweg
Berichten: 3408
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 23:21
Locatie: Het Bosch van de Hertog

Re: [N279] Roermond - Helmond - Den Bosch

Bericht door kees » di 01 aug 2017, 10:12

Egbert, die 'brug'heeft te maken met een ongelijkvloers maken van de aansluiting met industrieterrein De Brand. Die is later toegevoegd aan de plannen van het verbouwen van de N279 en was een wens van de gemeente 's-Hertogenbosch om de doorstroming te bevorderen.
Momenteel zijn ze nog aan het werk aan de aansluiting van de N279 met de A2. Nu is de westkant dicht en binnenkort wordt de oostkant in een paar weken aangepakt. Eind augustus moeten de aansluitingen beide klaar zijn. Ik weet niet of de ongelijkvloerse aansluiting vann De Brand dan ook klaar is.

Steyn_E
autoweg
Berichten: 1436
Lid geworden op: ma 27 dec 2010, 22:40

Re: [N279] Roermond - Helmond - Den Bosch

Bericht door Steyn_E » di 01 aug 2017, 14:58

^^
Ik verwacht van wel, die is verweven met de aansluiting A2. Het ziet er uit alsof er al asfalt op kan, de puinlaag ligt er al.

kees
expressweg
Berichten: 3408
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 23:21
Locatie: Het Bosch van de Hertog

Re: [N279] Roermond - Helmond - Den Bosch

Bericht door kees » di 01 aug 2017, 15:51

Het lijkt me ook niet meer dan logisch. maar ik wilde het zonder informatie niet zo stellig neerzetten.

Steyn_E
autoweg
Berichten: 1436
Lid geworden op: ma 27 dec 2010, 22:40

Re: [N279] Roermond - Helmond - Den Bosch

Bericht door Steyn_E » di 26 sep 2017, 20:41

Het is allemaal af aan de kant van Den Bosch, ziet er prima uit! Doorgaande richting is nu N279/A2 en vice versa, de Maastrichtseweg is in de bocht aangesloten als afslaande richting. Er hangt trouwens aan het portaal over het nieuwe viaduct ook een matrixbord, heb het nog niet in werking gezien maar het zal wel een filewaarschuwing zijn ivm het slechte zicht over het viaduct heen. Wat me ook opviel was de plaatsing van het viaduct en de ruimte onder, het is breed genoeg om 2x2 rijstroken onderdoor te leggen. Mogelijk is het idee om er als het nodig is een tweede viaduct naast te zetten om er een normale Haarlemmermeer van te maken, er ligt nu geen oprit vanaf de Brand richting het zuiden. Gezien de ruimte tussen het viaduct en het kanaal zou dat prima moeten passen.

Was ook nog even aan het nadenken geweest over de situatie bij Veghel, en ik was met nog een andere oplossing gekomen om de omleiding korter te maken:
Afbeelding
Door aanleggen van een korte omleiding tussen de Eerdsebaan en het viaduct over de Macarthurweg kan de aansluiting Eerde omgebouwd worden tot trompet, waardoor de omleiding een stukkie korter wordt, sneller wordt en waarschijnlijk ook goedkoper. Er is namelijk geen extra aansluiting nodig op de A50. Wel is het weefvak tussen de oprit vanaf de Corridor naar de A50 vrij kort, misschien dat je aan die kant ook voor een klaverlus (om BAS trucks heen) zou moeten kiezen. Vond 'm wel mooi liggen die trompet, lijkt er haast voor gemaakt.
Het bestaande viaduct over de Macarthurweg is trouwens breed genoeg voor 2 rijstroken en een ruim fietspad zonder aanpassingen, en als je het talud zou vervangen voor betonnen wanden passen er makkelijk 2x2 en een fietspad onderdoor, maar dat lijkt me wat overdreven.

Plaats reactie