[A058][N279] Oostelijke Randweg Eindhoven

Discussieer hier over actuele grote wegenplannen en in uitvoering zijnde grote projecten

Moderator: Moderatoren

Hephaistos
polderweggetje
Berichten: 32
Lid geworden op: za 21 mar 2015, 11:13

Re: [A058][N279] Oostelijke Randweg Eindhoven

Bericht door Hephaistos » vr 27 mar 2015, 11:57

^^ En in het geval van de Ruit is er noch maatschappelijk noch politiek draagvlak, behalve op provinciaal niveau.
waldo79 schreef:Het zou kunnen dat de provincie aan tunnelvisie lijdt. Ik sta er neutraal in, mocht er op Rijksniveau iets moeten gebeuren rond Eindhoven, dan lijkt de aanpak van de A67 me meer prioriteit hebben. Die ruit is redelijk een gebed zonder eind; bij mijn weten wordt daar al tientallen jaren over gesteggeld
Zowel de A270 als A67 tussen Helmond / Deurne en Eindhoven zouden aangepakt moeten worden. Men zou meer oog moeten hebben voor die zeer grote as in plaats van de Ruit, maar ja, we shall see. Het is uiteindelijk de provincie die zijn fiat moet geven, dus laten we hopen dat het nieuwe bestuur de plannen heroverweegt.

waldo79
4x3 autosnelweg
Berichten: 20523
Lid geworden op: do 05 mei 2005, 10:28
Locatie: 's-Hertogenbosch

Re: [A058][N279] Oostelijke Randweg Eindhoven

Bericht door waldo79 » vr 27 mar 2015, 12:01

Als ik ver terugkijk in de tijd had het wegennet er rond Eindhoven heel anders uit moeten zien en daar drijft die Ruit nog op. Alleen weet ik of het vorige provinciebestuur het meest optimale tracé heeft onderzocht...

Hephaistos
polderweggetje
Berichten: 32
Lid geworden op: za 21 mar 2015, 11:13

Re: [A058][N279] Oostelijke Randweg Eindhoven

Bericht door Hephaistos » vr 27 mar 2015, 12:55

Laat ze maar de tracés opnieuw onderzoeken, dan zijn we zo weer vijf jaar verder voordat er iets gebeurt :D

Gebruikersavatar
Naturist
expressweg
Berichten: 3508
Lid geworden op: zo 16 jan 2011, 15:48
Locatie: Meijerij, omgeving 's-Hertogenbosch

Re: [A058][N279] Oostelijke Randweg Eindhoven

Bericht door Naturist » vr 27 mar 2015, 13:02

Hephaistos schreef:Feit is immers dat alléén de provincie de weg steunt, inwoners, gemeenten en regering zijn tégen.
Dit is iedere keer ook het probleem:
Je moet ook niet ergens tegen zijn, je wordt serieuzer genomen als je ergens vóór bent.
En in dit specifieke geval -metingen en onderzoek hebben nu eenmaal uitgewezen dat er iets moet veranderen- zou je er goed aan doen te wijzen op een serieus alternatief.
Dus niet zoals de NIMBY'S van Rotterdam: "iedereen moet maar gaan fietsen" maar met een serieus alternatief waardoor de gemiddelde Tomtom rijder jouw alternatief gaat kiezen.
Ik verlang naar de tijd dat de Nederlandse regering deed wat het hoort te doen: Vooruit zien.
Wat daarbij hoort is toekomstvast en redundant bouwen. 

N ° de membre 40

Gebruikersavatar
Rene
4x5 autosnelweg
Berichten: 36660
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 11:48
Locatie: Noord-Holland
Contacteer:

Re: [A058][N279] Oostelijke Randweg Eindhoven

Bericht door Rene » vr 27 mar 2015, 13:07

Hephaistos schreef:Laat ze maar de tracés opnieuw onderzoeken, dan zijn we zo weer vijf jaar verder voordat er iets gebeurt :D
Dan hoop ik voor jou dat het nieuwe plan een 2x4-strooks oostring zal zijn, als autosnelweg uitgevoerd met maximumsnelheid 130 km/h. En zonder geluidschermen. :twisted:

Hephaistos
polderweggetje
Berichten: 32
Lid geworden op: za 21 mar 2015, 11:13

Re: [A058][N279] Oostelijke Randweg Eindhoven

Bericht door Hephaistos » vr 27 mar 2015, 13:15

Er ligt een heel mooi open gebied ten oosten van Eindhoven waar je zó een vierbaans snelweg doorheen kunt leggen. Wacht, dat is het Dommeldal..........

Naturist schreef:e moet ook niet ergens tegen zijn, je wordt serieuzer genomen als je ergens vóór bent.
En in dit specifieke geval -metingen en onderzoek hebben nu eenmaal uitgewezen dat er iets moet veranderen- zou je er goed aan doen te wijzen op een serieus alternatief.
Hét alternatief (waar ik een groot voorstander van ben) is het aanpakken van de A270, samen met een verbetering van de doorstroming op de Ring en de JFK-laan. Investeer vervolgens ook in het openbaar vervoer dat hier nu compleet ruk is en je hebt een een goede oplossing te pakken.

Rogier
2x2 autosnelweg
Berichten: 5067
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 15:54

Re: [A058][N279] Oostelijke Randweg Eindhoven

Bericht door Rogier » vr 27 mar 2015, 13:26

^^ Beter OV gaat niet helpen. Dit zijn gescheide verkeersstromen met ieder zijn eigen groep. De meeste OV reizigers zijn leerlingen, studenten en mensen die geen auto kunnen of mogen rijden. Daar moet je dus geen wonderen van verwachten.
Verder komt uit het onderzoek van de provincie duidelijk naar voren dat de huidige oplossing het meest optimaal is.
Nieuwe onderzoeken veranderen deze inzichten doorgaans niet, maar kosten wel enorm veel belastinggeld.
Geld dat ik liever aan andere dingen besteed, dan het spekken van de dure adviesbureau's.

Gebruikersavatar
Naturist
expressweg
Berichten: 3508
Lid geworden op: zo 16 jan 2011, 15:48
Locatie: Meijerij, omgeving 's-Hertogenbosch

Re: [A058][N279] Oostelijke Randweg Eindhoven

Bericht door Naturist » vr 27 mar 2015, 13:31

Dat je de N270 wil upgraden is te prijzen maar dat je de JFK wil verbreden zonder naar de fijnstofproblematiek in jouw geliefde Eindhoven te kijken kan ik niet echt serieus te nemen.
En het openbaar vervoer is ook in Eindhoven een speerpunt van gemeente en provincie: het HOV kreeg en krijgt er zelfs eigen viaducten over de JFK :yes:
Ik verlang naar de tijd dat de Nederlandse regering deed wat het hoort te doen: Vooruit zien.
Wat daarbij hoort is toekomstvast en redundant bouwen. 

N ° de membre 40

Hephaistos
polderweggetje
Berichten: 32
Lid geworden op: za 21 mar 2015, 11:13

Re: [A058][N279] Oostelijke Randweg Eindhoven

Bericht door Hephaistos » vr 27 mar 2015, 14:18

Hoe ik het zou doen:

- Maak van de A270 een volwaardige snelweg tussen de Hortsedijk in Helmond en de aansluiting op de Ring in Eindhoven. Verbreed de snelweg tussen Nuenen en Eindhoven van 2x2 naar 2x3.
- Bouw de Berenkuil (zo heet de kruising Ring x A270) om tot een ongelijkvloerse kruising voor ten minste de A270. Doe hetzelfde met de kruising Ring x JFK-laan.
-Maak van de JFK-laan een volwaardige snelweg met 2x3 rijstroken. Bouw desnoods een dak / overkapping tegen de uitlaatgassen en fijnstof.
-Verbeter de doorstroming op het traject Ring - Leenderweg - A2 zodat er een vloeiende as ontstaat.
-Verbeter ook het OV. Dat is traag, duur en de bussen rijden infrequent. De HOV assen houden op in Eindhoven, de regio wordt spaarzaam bediend.

Gebruikersavatar
keokiracer
2x3 autosnelweg
Berichten: 8646
Lid geworden op: do 10 mar 2011, 3:52
Locatie: Halsteren
Contacteer:

Re: [A058][N279] Oostelijke Randweg Eindhoven

Bericht door keokiracer » vr 27 mar 2015, 14:46

Hephaistos schreef:- Maak van de A270 een volwaardige snelweg tussen de Hortsedijk in Helmond en de aansluiting op de Ring in Eindhoven. Verbreed de snelweg tussen Nuenen en Eindhoven van 2x2 naar 2x3.
Daar rijden krap 40.000 voertuigen per dag. Dat is minder dan de A58 langs Goes in Zeeland...
Hephaistos schreef:Bouw desnoods een dak / overkapping tegen de uitlaatgassen en fijnstof.
't mag wat kosten... Tenminste, hier wel dan. :roll:
De verbreding... Soort van ja, intensiteiten zijn er redelijk hoog (55.000 mvt, staat aantal pagina's terug) maar extreem op 2x2? Nee.

Verder durf ik wat betreft je aanpassingen weinig te zeggen omdat ik allesbehalve bekend ben in de regio.
Verder wil ik je er op wijzen dat de N279 met al die aanpassingen nog steeds tegen de capaciteit aanzit. En daar wil je niets aan doen?
Youtube (Best of Dutch Dashcam serie)| Picasa | Flickr
Vinny: Ik stel voor om naast de Uitspraak van de Week ook de "Grootste betweter van de maand" te gaan nomineren. De Geelhoedaward of de Keokiracerring ofzo...

waldo79
4x3 autosnelweg
Berichten: 20523
Lid geworden op: do 05 mei 2005, 10:28
Locatie: 's-Hertogenbosch

Re: [A058][N279] Oostelijke Randweg Eindhoven

Bericht door waldo79 » vr 27 mar 2015, 14:58

Wat betreft het opwaarderen van de A270? Die is met zijn 3,3 km lengte een lachertje en ik voorzie dat die weg op enige termijn de snelwegstatus verliest.

Gebruikersavatar
Jackbauer1350
2x3 autosnelweg
Berichten: 7874
Lid geworden op: ma 21 nov 2011, 22:03
Locatie: Wijdemeren
Contacteer:

Re: [A058][N279] Oostelijke Randweg Eindhoven

Bericht door Jackbauer1350 » vr 27 mar 2015, 16:07

De A270 was ooit bedoeld als stedelijke inprikker vanaf de oorspronkelijke A75. Aangezien de kans zeer klein is dat daar ooit nog een noord-zuid snelweg komt te lopen ten oosten van Nuenen is die A270 eigenlijk vrij zinloos geworden als snelweg, zeker met de lengte die er nu nog van over is gebleven.

Boerenkool
autoweg
Berichten: 1207
Lid geworden op: wo 22 okt 2014, 20:21

Re: [A058][N279] Oostelijke Randweg Eindhoven

Bericht door Boerenkool » zo 29 mar 2015, 20:17

natuurlijk heeft het dan nog zin, een snelweg kan je harder berijden en heeft een veiligere layout dan andere wegtypes. Dat vind ik belangrijkere argumenten voor een snelweg dan aan andere snelwegen verbonden moeten zijn.

@keokiracer. De A58 bij Goes zou wat mij betreft ook zeker twee keer drie kunnen gebruiken

Gebruikersavatar
keokiracer
2x3 autosnelweg
Berichten: 8646
Lid geworden op: do 10 mar 2011, 3:52
Locatie: Halsteren
Contacteer:

Re: [A058][N279] Oostelijke Randweg Eindhoven

Bericht door keokiracer » zo 29 mar 2015, 20:35

Boerenkool schreef:@keokiracer. De A58 bij Goes zou wat mij betreft ook zeker twee keer drie kunnen gebruiken
:nahzeg:
Waarom dat nou?
Youtube (Best of Dutch Dashcam serie)| Picasa | Flickr
Vinny: Ik stel voor om naast de Uitspraak van de Week ook de "Grootste betweter van de maand" te gaan nomineren. De Geelhoedaward of de Keokiracerring ofzo...

Boerenkool
autoweg
Berichten: 1207
Lid geworden op: wo 22 okt 2014, 20:21

Re: [A058][N279] Oostelijke Randweg Eindhoven

Bericht door Boerenkool » zo 29 mar 2015, 21:17

er zit veel verkeer dat daar de paar afritten wil hebben of daar vandan komt, die gebruiken het als een soort lokale weg en schakelen amper door. Willen wel nog even langs de vrachtwagens natuurlijk. Een gedeelte vindt het wel best en gaat dan in zijn drie rechts blijven hangen. Daar willen de vrachtwagens dan weer langs en die gooien hem vrij bot er tussen als er wat 100 km/ u autos links zitten.
En verder rijden er nog veel oangeafstandsrijders die een heel stuk lekker net iets boven de maximumsnelheid zaten van 130 km/u.
Die gaan lekker zitten kleven. Resultaat is dat je daar van een heel rustig wegbeeld ineens op een paar km komt waar de snelheid fors op en neer gaat tussen 80 en 130. Ik zie daar heel vaak " ging maár net" gevallen en daar was ook die kettingbotsing toen.
Een derde strook of een weefstrook zou daar volgens mij de verkeersveiligheid en de gemiddelde snelheid duidelijk verhogen.

Gebruikersavatar
Chris
Moderator
Berichten: 76265
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 15:19
Locatie: NL

Re: [A058][N279] Oostelijke Randweg Eindhoven

Bericht door Chris » di 12 mei 2015, 16:43

De oost-westverbinding van de ruit is met het nieuwe coalitieakkoord van tafel. Wel wordt de N279 opgewaardeerd, maar overal enkelbaans.

De Ruit van Eindhoven: van ambitie tot foetsie.

Afbeelding

waldo79
4x3 autosnelweg
Berichten: 20523
Lid geworden op: do 05 mei 2005, 10:28
Locatie: 's-Hertogenbosch

Re: [A058][N279] Oostelijke Randweg Eindhoven

Bericht door waldo79 » di 12 mei 2015, 17:00

Eigenlijk gebeurt er niet zoveel :facepalm:

RSK
Penningmeester
Berichten: 7088
Lid geworden op: do 19 sep 2013, 11:40
Locatie: Knooppunt Bodegraven
Contacteer:

Re: [A058][N279] Oostelijke Randweg Eindhoven

Bericht door RSK » di 12 mei 2015, 17:53

Chris schreef:Wel wordt de N279 opgewaardeerd, maar overal enkelbaans.
Ik lees overal 2x1. Dat is toch dubbelbaans (alleen dan wel enkelstrooks)?

Overigens zie ik er nog wel heil in: men heeft het over toekomstbestendig aanleggen om de mogelijkheid voor 2x2 open te houden. Kwestie van verkeer aanmoedigen om de N279 te nemen en vervolgens zeggen dat het hard nodig is :twisted:.
Ceterum censeo arcum Bodegravum construendam esse.

Gebruikersavatar
Naturist
expressweg
Berichten: 3508
Lid geworden op: zo 16 jan 2011, 15:48
Locatie: Meijerij, omgeving 's-Hertogenbosch

Re: [A058][N279] Oostelijke Randweg Eindhoven

Bericht door Naturist » di 12 mei 2015, 18:26

^^Laat dat duiveltje maar achterwege, door de ongelijkvloerse kruisingen groeit dat aanbod vanzelf.
Ik verlang naar de tijd dat de Nederlandse regering deed wat het hoort te doen: Vooruit zien.
Wat daarbij hoort is toekomstvast en redundant bouwen. 

N ° de membre 40

Steyn_E
autoweg
Berichten: 1431
Lid geworden op: ma 27 dec 2010, 22:40

Re: [A058][N279] Oostelijke Randweg Eindhoven

Bericht door Steyn_E » di 12 mei 2015, 18:56

RSK schreef:
Chris schreef:Wel wordt de N279 opgewaardeerd, maar overal enkelbaans.
Ik lees overal 2x1. Dat is toch dubbelbaans (alleen dan wel enkelstrooks)?

Overigens zie ik er nog wel heil in: men heeft het over toekomstbestendig aanleggen om de mogelijkheid voor 2x2 open te houden. Kwestie van verkeer aanmoedigen om de N279 te nemen en vervolgens zeggen dat het hard nodig is :twisted:.
Juist. De omleiding bij Veghel is een relatief kostbaar stuk, dus dat zal een struikelblok wegnemen om later er alsnog 2x2 van te maken. Gelukkig nemen ze de ruimtereservering mee. Hopelijk wordt de nieuwe brug over het kanaal bij Zijtaart ook meteen 2x2 uitgevoerd.

Gebruikersavatar
mavas
2x5 autosnelweg
Berichten: 18185
Lid geworden op: do 31 mar 2005, 17:27
Locatie: Zuid-Kennemerland
Contacteer:

Re: [A058][N279] Oostelijke Randweg Eindhoven

Bericht door mavas » di 12 mei 2015, 19:11

Zie ook http://www.deruitbrabant.nl/nieuws/2015 ... rsakkoord/
Onderhandelaars presenteren bestuursakkoord
Op dinsdag 12 mei hebben de onderhandelaars van VVD, SP, D66 en PvdA het bestuursakkoord gepresenteerd. De kandidaat-gedeputeerden zijn ook bekend, net als de portefeuilleverdeling. Christophe van der Maat (VVD) is voorgedragen als kandidaat-gedeputeerde voor Mobiliteit. Het bestuursakkoord heeft ook aandacht voor de bereikbaarheid van Zuidoost-Brabant.

Op vrijdag 22 mei vergaderen Provinciale Staten over het bestuursakkoord en de benoeming van de kandidaat-gedeputeerden. Klik hier om het volledige bestuursakkoord te lezen. Hieronder vindt u de alinea’s terug die relevant zijn voor de bereikbaarheid van Zuidoost-Brabant.

Fragment uit het bestuursakkoord
“We verbeteren de bereikbaarheid in Zuidoost-Brabant, met een focus op de A58/A67 en N279. We realiseren, met behoud van de bestaande aansluiting bij Eerde en passend in de aanpak van de gehele N279, een nieuwe aansluiting op de A50 bij Veghel, een 2x1-baans randweg bij De Dubbelen/Foodpark en een half verdiepte ligging bij Doornhoek (Veghel).
Daar waar het voor de doorstroming op de N279 tussen ’s-Hertogenbosch-Asten noodzakelijk is, leggen we ongelijkvloerse kruisingen aan, toekomstbestendig gedimensioneerd op 2x2-baans. Bij de wijk Dierdonk (Helmond) realiseren we een goed ingepaste omleiding, uitgevoerd in 2x1-baans.

Vanwege de urgente en bijzondere situatie pakken we de knelpunten in de regio Zuidoost-Brabant met voorrang aan. Het betreft onder meer het sluipverkeer in en om Nuenen en de geluidwering rond de A270. Hierbij kijken we integraal wat nodig is om de doorstroming, veiligheid en geluidsproblematiek aldaar te verbeteren.
Aanvullend zetten we stevig in op flankerend mobiliteitsbeleid. Denk aan het stimuleren van Hoogwaardig Openbaar Vervoer (HOV), fietsverkeer en modal shift in goederenvervoer. In een integraal gebiedsproces en in samenwerking met de in Zuidoost-Brabant aanwezige bedrijven, kennisinstellingen en gemeenten worden tevens smart mobility toepassingen van de toekomst ontwikkeld, getest en zo veel mogelijk uitgerold.”
Met name de laatste alinea laat zien waar het vrijgekomen geld dan wel heengaat... Vooral dus hippe openbaarvervoeroplossingen en veel gepraat komt er dus als alternatief voor de oost-westverbinding...
Noord-Hollandse wegen, dé site voor ontwikkeling van de provinciale wegen in Noord-Holland
Bezoek ook eens de Wegenwiki, dé wiki voor verkeer

Gebruikersavatar
Kaaiman
Secretaris
Berichten: 17386
Lid geworden op: ma 26 jun 2006, 16:54
Locatie: Hoogeveen
Contacteer:

Re: [A058][N279] Oostelijke Randweg Eindhoven

Bericht door Kaaiman » di 12 mei 2015, 19:15

Erg jammer dit. Onderzoek had namelijk aangetoond dat de aanleg van de Ruit als 2x2 de beste investering zou zijn, beter dan een volledige 2x2 N279 of een 2x2 complete T-structuur. Nu wordt het helemaal vlees noch vis.

Ik voorspel: binnen 5 jaar wordt de Ruit als 2x2 autoweg weer uit de mottenballen gehaald en start het hele traject weer opnieuw...
Laatst gewijzigd door Kaaiman op di 12 mei 2015, 21:19, 1 keer totaal gewijzigd.
Deur Drenthe • website over het Drentse provinciaal en rijkswegennet
@DeurDrenthe • volg het Drentse wegennieuws op Mastodon

Gebruikersavatar
Via
2x5 autosnelweg
Berichten: 15215
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 17:09

Re: [A058][N279] Oostelijke Randweg Eindhoven

Bericht door Via » di 12 mei 2015, 19:41

Beetje jammer inderdaad. Zeker bedrijvig Eindhoven heeft vrij weinig aan OV-oplossingen.

Gebruikersavatar
Mark
Forumbeheerder
Berichten: 10234
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 21:11
Locatie: Spijkenisse

Re: [A058][N279] Oostelijke Randweg Eindhoven

Bericht door Mark » di 12 mei 2015, 23:30

Denk aan het stimuleren van Hoogwaardig Openbaar Vervoer (HOV), fietsverkeer en modal shift in goederenvervoer.
Ruik ik hier een reactivatie van Boxtel - Veghel... ? Zoveel modal shift lijkt mij niet echt mogelijk in het goederenvervoer.

frame
stadsweg
Berichten: 389
Lid geworden op: vr 14 sep 2007, 21:14
Locatie: Gennep

Re: [A058][N279] Oostelijke Randweg Eindhoven

Bericht door frame » wo 13 mei 2015, 10:14

^^^ Dat zou nog eens wat zijn! Boxtel - Veghel - Gennep - Kleef? Alternatief voor de IJzeren Rijn wellicht?
Dan lijkt mij de completeren van ruit realistischer maar kennelijk niet op korte termijn.
oost west thuis best

Alain
expressweg
Berichten: 3481
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 18:09
Contacteer:

Re: [A058][N279] Oostelijke Randweg Eindhoven

Bericht door Alain » wo 13 mei 2015, 14:16

mavas schreef:...toekomstbestendig gedimensioneerd...

...Hierbij kijken we integraal...

...flankerend mobiliteitsbeleid...

...stimuleren van Hoogwaardig Openbaar Vervoer (HOV)...

...modal shift in goederenvervoer...

...een integraal gebiedsproces...

...smart mobility toepassingen...
Potje bullshitbingo van heb ik jou daar. Ik heb al drie bingokaarten vol. Wie biedt meer?

Gebruikersavatar
Kaaiman
Secretaris
Berichten: 17386
Lid geworden op: ma 26 jun 2006, 16:54
Locatie: Hoogeveen
Contacteer:

Re: [A058][N279] Oostelijke Randweg Eindhoven

Bericht door Kaaiman » wo 13 mei 2015, 18:12

Als ik mijn eigen manifest lees, krijg ik iets heel anders... :twisted:
...investeren in meer asfalt...

...aanleg van ongelijkvloerse aansluitingen...

...realisatie van wegverbredingen...

...capaciteitsuitbreiding...

...verbeteren van de doorstroming...

...verkeersveilige en tegelijkertijd milieuvriendelijke oplossingen...

...investeren in rijcomfort om agressie in het verkeer te voorkomen...

...realiseren van veilige inhaalmogelijkheden op het onderliggend wegennet...

...stimuleren van elektrisch rijden...

...geen aaneenschakeling van rondwegen, maar autonome vrijliggende wegtracés...
Deur Drenthe • website over het Drentse provinciaal en rijkswegennet
@DeurDrenthe • volg het Drentse wegennieuws op Mastodon

Gapscene
zandpaadje
Berichten: 18
Lid geworden op: vr 10 okt 2014, 11:04

Re: [A058][N279] Oostelijke Randweg Eindhoven

Bericht door Gapscene » wo 13 mei 2015, 18:51

In tegenstelling tot een aantal andere forumbezoekers kan ik me eigenlijk prima in het Coalitieakkoord vinden. Er zijn tal van belangrijkere infraknelpunten in Brabant dan de Ruit en deze worden eigenlijk allemaal in het nieuwe coalitieakkoord genoemd: de verbreding van de A58 en A67, de aanpak van Knooppunt Hooipolder, de weg Oosterhout-Dongen-Tilburg en de verkeersproblemen bij Nuenen. Ook in het voornemen om een aantal knelpunten met betrekking tot spoorinfrastructuur aan te pakken vind ik goed (verdubbeling spoor Breda-Tilburg van 2 naar 4 sporen, ombouwen gelijkvloerse overgangen naar tunnels of bruggen). Goed is ook dat het infrafonds dat enkele jaren geleden door de Provincie is opgericht blijft bestaan en nu breder inzetbaar is. Hopelijk wordt hiervan o.a de N65 verder opgewaardeerd en de TALK-Route bij Boxtel (de N624 Boxtel-Oisterwijk) voorzien van een spoortunnel. Nu wordt bij de geplande omleiding bij industrieterrein Ladonk nog uitgegaan van een gelijkvloerse spooroversteek. Tenslotte denk ik dat het OV in Brabant inderdaad een financiële impuls kan gebruiken. De afgelopen jaren is het OV in Brabant echt als een stiefkindje behandeld en dat ondervind ik inmiddels ook aan den lijve.

Gebruikersavatar
Chris
Moderator
Berichten: 76265
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 15:19
Locatie: NL

Re: [A058][N279] Oostelijke Randweg Eindhoven

Bericht door Chris » wo 13 mei 2015, 19:06

^^ Je noemt nogal wat projecten waar de provincie eigenlijk niet over gaat.

Gapscene
zandpaadje
Berichten: 18
Lid geworden op: vr 10 okt 2014, 11:04

Re: [A058][N279] Oostelijke Randweg Eindhoven

Bericht door Gapscene » wo 13 mei 2015, 19:57

Bij de verbreding van de A58/A67, de aanpak van Kn. Hooipolder en de verdubbeling van het spoor tussen Tilburg en Breda gaat het inderdaad om rijksinfrastructuur. Toch is het tegenwoordig gebruikelijk dat provincies (en soms zelfs gemeentes) flink meebetalen aan investeringen in rijksinfrastructuur. In Brabant zijn daar de verbreding van het Wilhelminakanaal, de aanleg van het verdiepte spoor bij Vught en de opwaardering van de N65 (eveneens bij Vught) voorbeelden van.

Plaats reactie