[A058][N279] Oostelijke Randweg Eindhoven

Discussieer hier over actuele grote wegenplannen en in uitvoering zijnde grote projecten

Moderator: Moderatoren

Hephaistos
polderweggetje
Berichten: 32
Lid geworden op: za 21 mar 2015, 11:13

Re: [A058][N279] Oostelijke Randweg Eindhoven

Bericht door Hephaistos » wo 25 mar 2015, 14:14

En daarmee is de discussie weer terug bij af, want eerder stelde ik reeds dat het hier om een relatief lage vraag gaat:
Hephaistos schreef:Maar in de omliggende gemeenten is geen sprake van verkeersproblematiek. De N615, N279 en de Lieshoutseweg kunnen het vervoer nog prima dragen. Probleem is dat de A270 (waar veel verkeer op uitkomt, o.a. van de N615) te druk is. In de ochtendspits staat er hier altijd file.

waldo79
4x3 autosnelweg
Berichten: 20523
Lid geworden op: do 05 mei 2005, 10:28
Locatie: 's-Hertogenbosch

Re: [A058][N279] Oostelijke Randweg Eindhoven

Bericht door waldo79 » wo 25 mar 2015, 14:19

Ik zou meer toekomstgericht denken en de A2 - A58 - A67 erbij betrekken. Je focust m.i. heel sterk op de relatie Helmond - Eindhoven. Mijn idee is om de Randweg West te ontlasten. ..

RSK
Penningmeester
Berichten: 7088
Lid geworden op: do 19 sep 2013, 11:40
Locatie: Knooppunt Bodegraven
Contacteer:

Re: [A058][N279] Oostelijke Randweg Eindhoven

Bericht door RSK » wo 25 mar 2015, 15:06

^^ Dat lijkt mij ook het hoofddoel van het project.
Ceterum censeo arcum Bodegravum construendam esse.

Hephaistos
polderweggetje
Berichten: 32
Lid geworden op: za 21 mar 2015, 11:13

Re: [A058][N279] Oostelijke Randweg Eindhoven

Bericht door Hephaistos » wo 25 mar 2015, 15:46

waldo79 schreef:Je focust m.i. heel sterk op de relatie Helmond - Eindhoven.
Omdat dat namelijk ook verreweg de belangrijkste vervoersrelatie uit de regio is.

Gebruikersavatar
Chris
Moderator
Berichten: 76265
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 15:19
Locatie: NL

Re: [A058][N279] Oostelijke Randweg Eindhoven

Bericht door Chris » wo 25 mar 2015, 16:04

De N/A270 is vooral de meest gebundelde verkeersstroom. De gemeenten rond Helmond op de route van het tracé tellen net zoveel inwoners als Helmond zelf, en inwoners uit die plaatsen zullen nog vaker dan Helmondianen buiten hun woonplaats werken. Alleen valt zo'n stroom minder op omdat het meer diffuse verkeersstromen zijn. Eigenlijk hetzelfde verhaal als de Buitenring Parkstad Limburg.

Gebruikersavatar
Kaaiman
Secretaris
Berichten: 17386
Lid geworden op: ma 26 jun 2006, 16:54
Locatie: Hoogeveen
Contacteer:

Re: [A058][N279] Oostelijke Randweg Eindhoven

Bericht door Kaaiman » wo 25 mar 2015, 16:05

Ik denk en hoop dat je straks na aanleg zult zien dat de Ruit goed wordt gebruikt en veel binnendoorwegen rustiger worden.
Deur Drenthe • website over het Drentse provinciaal en rijkswegennet
@DeurDrenthe • volg het Drentse wegennieuws op Mastodon

waldo79
4x3 autosnelweg
Berichten: 20523
Lid geworden op: do 05 mei 2005, 10:28
Locatie: 's-Hertogenbosch

Re: [A058][N279] Oostelijke Randweg Eindhoven

Bericht door waldo79 » wo 25 mar 2015, 16:29

Precies, al dat verkeer wat zich nu nog over smalle wegen moet verplaatsen kan zich bundelen over de wegen, die daarvoor bedoeld zijn. Dat heet: A67 voor het verkeer Venlo - België, Veldhoven, de N270 voor het verkeer Helmond - Eindhoven en de Ruit voor het verkeer wat niet perse in Eindhoven-Centrum wil zijn (A58-A2 noord).

Hephaistos
polderweggetje
Berichten: 32
Lid geworden op: za 21 mar 2015, 11:13

Re: [A058][N279] Oostelijke Randweg Eindhoven

Bericht door Hephaistos » wo 25 mar 2015, 17:51

Chris schreef:De N/A270 is vooral de meest gebundelde verkeersstroom. De gemeenten rond Helmond op de route van het tracé tellen net zoveel inwoners als Helmond zelf, en inwoners uit die plaatsen zullen nog vaker dan Helmondianen buiten hun woonplaats werken. Alleen valt zo'n stroom minder op omdat het meer diffuse verkeersstromen zijn. Eigenlijk hetzelfde verhaal als de Buitenring Parkstad Limburg.
Laten we dan naar de concrete stromen kijken, van groot naar klein:

Niveau van verbinding: rood = slecht, geel = middelmatig, groen = goed

Link only want ik wil mijn auteursrecht behouden.

Gemert nu

http://imgur.com/UD7QjW6,Yl07NJZ,TXrCIes,FoXVaV9#1

Gemert ooit

http://imgur.com/UD7QjW6,Yl07NJZ,TXrCIes,FoXVaV9#0

Helmond nu

http://imgur.com/UD7QjW6,Yl07NJZ,TXrCIes,FoXVaV9#3

Helmond ooit

http://imgur.com/UD7QjW6,Yl07NJZ,TXrCIes,FoXVaV9#2

Dus: - voor Helmond is de ruit een dubbele verbinding met Eindhoven, Tilburg en Den Bosch.
- Gemert en omstreken heeft baat bij verbinding Beek en Donk - Ekkersrijt, maar verkeer naar Eindhoven (de belangrijkste stroom), zal via de N615 blijven gaan.

waldo79
4x3 autosnelweg
Berichten: 20523
Lid geworden op: do 05 mei 2005, 10:28
Locatie: 's-Hertogenbosch

Re: [A058][N279] Oostelijke Randweg Eindhoven

Bericht door waldo79 » wo 25 mar 2015, 17:54

Gelieve eens wat verder te kijken dan puur de regio Helmond :dyn_hyp:
En door meteen met copyrights te gaan zwaaien stel je je weinig behulpzaam op B(

Gebruikersavatar
Naturist
expressweg
Berichten: 3508
Lid geworden op: zo 16 jan 2011, 15:48
Locatie: Meijerij, omgeving 's-Hertogenbosch

Re: [A058][N279] Oostelijke Randweg Eindhoven

Bericht door Naturist » wo 25 mar 2015, 19:38

Hebhaistos schreef:Desnoods bouw je een dak met park op de weg, zoals je zo vaak ziet tegenwoordig (Madrid, Keulen, Barendrecht, enz.).
Om een volgend tunneldilemma te creëren zoals bij Nijverdal :pukey:
Om nog te zwijgen over de kosten.
Chris schreef: Helmondianen
Die noemt iedereen in Zuidoost Noordbrabant "Hellemonders" :mrgreen:
Laatst gewijzigd door Naturist op wo 25 mar 2015, 19:45, 1 keer totaal gewijzigd.
Ik verlang naar de tijd dat de Nederlandse regering deed wat het hoort te doen: Vooruit zien.
Wat daarbij hoort is toekomstvast en redundant bouwen. 

N ° de membre 40

Hephaistos
polderweggetje
Berichten: 32
Lid geworden op: za 21 mar 2015, 11:13

Re: [A058][N279] Oostelijke Randweg Eindhoven

Bericht door Hephaistos » wo 25 mar 2015, 19:41

waldo79 schreef:Gelieve eens wat verder te kijken dan puur de regio Helmond :dyn_hyp:
En door meteen met copyrights te gaan zwaaien stel je je weinig behulpzaam op B(
Je verwijst graag naar interregionale vervoersstromen. Je stelt terecht dat die de Randweg kunnen ontlasten. Vraag is of dat überhaupt nodig is - er is immers geen structureel capaciteitstekort op de A2/N2 te Eindhoven, zelfs in de spits kun je daar meestal goed doorrijden. De drukste ader is sowieso de N2, en die wordt nou juist níet door interregionaal verkeer gebruikt (die gaan immers via de A2). Maar zelfs als er wel een dringende noodzaak tot verlichting van drukte zou bestaan, dan nog is het onjuist dat de totale vervoersstroom A67 r Venlo > A2 r Amsterdam - A58 r Tilburg en vice versa zo groot is dat die een an sich de Ruit zou rechtvaardigen. Venlo is nou niet bepaald Los Angeles, de gemeente, inclusief alle omliggende dorpen en Blerick, telt slechts 100.000 inwoners. Het verkeer naar Duitsland uit Rotterdam / Antwerpen pakt respectievelijk de A15 BAB 3 / BAB 57 en de E34.

Wat betreft de copyrights: dat doe ik niet om te pesten maar omdat ik het belachelijk vind dat ik ze moet afstaan. Ik wil controle kunnen houden over wie mijn zaken wel of niet kan gebruiken. Stel je eens voor dat er foto's of afbeeldingen van jou op een ...site komen te staan.

Gebruikersavatar
Naturist
expressweg
Berichten: 3508
Lid geworden op: zo 16 jan 2011, 15:48
Locatie: Meijerij, omgeving 's-Hertogenbosch

Re: [A058][N279] Oostelijke Randweg Eindhoven

Bericht door Naturist » wo 25 mar 2015, 19:47

^^ Oh wat erg, dat er een paar schetsjes van jouw hand op een site komen staan.
Wees trots dat er iemand is die interesse heeft.
Ik verlang naar de tijd dat de Nederlandse regering deed wat het hoort te doen: Vooruit zien.
Wat daarbij hoort is toekomstvast en redundant bouwen. 

N ° de membre 40

Gebruikersavatar
Mark
Forumbeheerder
Berichten: 10234
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 21:11
Locatie: Spijkenisse

Re: [A058][N279] Oostelijke Randweg Eindhoven

Bericht door Mark » wo 25 mar 2015, 21:14

Hephaistos schreef:Wat betreft de copyrights: dat doe ik niet om te pesten maar omdat ik het belachelijk vind dat ik ze moet afstaan. Ik wil controle kunnen houden over wie mijn zaken wel of niet kan gebruiken. Stel je eens voor dat er foto's of afbeeldingen van jou op een ...site komen te staan.
Een directe link of plaatsen in [img] tag maakt daar niet veel verschil hoor, als iemand het wilt pakken dan pakken ze het ;).

waldo79
4x3 autosnelweg
Berichten: 20523
Lid geworden op: do 05 mei 2005, 10:28
Locatie: 's-Hertogenbosch

Re: [A058][N279] Oostelijke Randweg Eindhoven

Bericht door waldo79 » wo 25 mar 2015, 21:18

Ik ga even puntsgewijs reageren:
Vraag is of dat überhaupt nodig is - er is immers geen structureel capaciteitstekort op de A2/N2 te Eindhoven, zelfs in de spits kun je daar meestal goed doorrijden.
Dat zou goed kunnen, de problemen zitten bij Eindhoven in de belabberde afvoer in de A50, de A58 en de A67, niet zozeer in de Randweg. In die zin zou een Ruit al goed kunnen helpen.
De drukste ader is sowieso de N2, en die wordt nou juist níet door interregionaal verkeer gebruikt (die gaan immers via de A2).

Als ik zo vrij ben van de Wegenwiki de Samenstelling verkeer parallelstructuur (c) te citeren:

Bij Eindhoven-Centrum:
*Parallelbaan rechts 43.400 voertuigen (richting Leenderheide)
*Parallelbaan links 43.600 voertuigen (richting Batadorp)
*Hoofdrijbaan rechts 42.200 voertuigen (richting Maastricht)
*Hoofdrijbaan links: 41.500 voertuigen (richting Amsterdam)
Op dit punt ontloopt het elkaar weinig.

Tussen Veldhoven en Veldhoven-Zuid:
*Parallelbaan rechts 31.700 voertuigen (richting Leenderheide)
*Parallelbaan links 32.100 voertuigen (richting Batadorp)
*Hoofdrijbaan rechts 42.300 voertuigen (richting Maastricht)
*Hoofdrijbaan links: 41.500 voertuigen (richting Amsterdam)
De hoofdrijbaan is circa 25% drukker en met 2 rijstroken elk al behoorlijk vol. Elders hebben wegvakken met 2x2 rijstroken met deze intensiteiten bepaald geen free-flow gedurende de dag.

Tussen Hightech Campus en Waalre
*Parallelbaan rechts 22.700 voertuigen (richting Leenderheide)
*Parallelbaan links 23.800 voertuigen (richting Batadorp)
*Hoofdrijbaan rechts 46.000 voertuigen (richting Maastricht)
*Hoofdrijbaan links: 44.500 voertuigen (richting Amsterdam)
De hoofdrijbaan is aan de zuidkant zelfs 2 keer zo druk als de parallelrijbaan, maar hier zit ook de A67 bij.

Oftewel; je stelling dat de N2 drukker zou zijn dan de A2 is hiermee ontkracht. Er is zeker sprake van een flinke component doorgaand verkeer :yes: Bovendien is het geheel kwetsbaar voor ongelukken. Als er iets misgaat op de Randweg heeft dit enorme effecten. In die zin spreidt een Ruit de verkeersdruk over de hele regio.
Venlo is nou niet bepaald Los Angeles, de gemeente, inclusief alle omliggende dorpen en Blerick, telt slechts 100.000 inwoners. Het verkeer naar Duitsland uit Rotterdam / Antwerpen pakt respectievelijk de A15 BAB 3 / BAB 57 en de E34.
Dat eerste ontken ik niet. Maar zoals Chris al eerder betoogde zijn de verkeersstromen best diffuus te noemen.
Vanuit Rotterdam - meeste verkeer zit aan de zuidkant van de Nieuwe Waterweg - zijn de routes over de A15 en A58/A2/A67 goed vergelijkbaar. Omdat de route tot Breda adequaat is uitgebouwd kan ik me voorstellen dat een substantieel deel van de chauffeurs de route boven Eindhoven kiest boven de A15, waar je een stuk binnendoor moet rijden om het minste aantal kilometers te komen. De weg langs Breda - Eindhoven is geheel autosnelweg. Routes via Arnhem kies ik niet in een zuidelijke richting.
Wat betreft de copyrights: dat doe ik niet om te pesten maar omdat ik het belachelijk vind dat ik ze moet afstaan. Ik wil controle kunnen houden over wie mijn zaken wel of niet kan gebruiken. Stel je eens voor dat er foto's of afbeeldingen van jou op een ...site komen te staan.
Er is hier helemaal geen sprake van afstaan van copyrights. Wat je uit in een post, komt qua intellectueel recht, aan jouzelf toe. Dat hoef je niet nog eens te benadrukken. We zitten hier niet in de rechtszaal en we gaan vriendschappelijk met elkaar om :handshake:

Pak ik even terug over het toekomstige gebruik van de N615. Die weg ligt niet lekker ten opzichte van de doorgaande assen in Eindhoven en Helmond en dwingt verkeer onnodig door bebouwde kommen te gaan. Pure winst voor de omgeving in geluid, luchtkwaliteit als zelfs verkeer naar Eindhoven en verder zijn weg kan vervolgen zonder hindernissen. Als de provincie de gelegenheid krijgt zal ze de weg afstoten naar de gemeenten. Ik zie de snelheidsremmers en rotondes al bij bosjes verschijnen.

Kortom: prima als je geen voorstander bent van die Ruit, maar ik zie geen reden om als nieuwkomer zo tekeer te gaan...Er bestaat zoiets als krediet opbouwen ;)

Hephaistos
polderweggetje
Berichten: 32
Lid geworden op: za 21 mar 2015, 11:13

Re: [A058][N279] Oostelijke Randweg Eindhoven

Bericht door Hephaistos » wo 25 mar 2015, 22:18

Om te beginnen met het copyrightverhaal. In de forumregels staat zeer duidelijk dat het forum annex stichting licentierechten opeist.

Ik citeer:
Forumgebruikers die zelf eigen (foto-)materiaal via het forum publiceren alsmede forumgebruikers die via de email een foto insturen naar het domein Wegenforum.nl (bijvoorbeeld voor de fotowedstrijd), geven daarmee licentierecht aan de domeinhouder van Wegenforum.nl. Deze licentie behelst het verder mogen exploiteren en publiceren van dit materiaal, alsmede toestemming voor het door de domeinnaamhouder van Wegenforum.nl verlenen van eenzelfde licentie op dit materiaal aan derden.

Dat betekent dat mijn plaatje verkocht mag worden aan jan en alleman, zonder mijn goedkeuring vooraf. Dat vind ik een weinig prettige gedachte en dus werk ik daar niet aan mee.

Dit lijkt me ook geen verder punt van discussie voor dit topic.

Nu maar de inhoud. Ik ben hier de enige tegenstander van de ruit. Dat verbaast mij eigenlijk, want in de regio is er eigenlijk niemand voor te porren. Ja, de provincie, maar die zitten hoog en droog in Den Bosch.

@waldo79. Het kan best zijn dat ik ongelijk heb wat betreft de drukte, maar uit jouw cijfers maak ik niet op dat er veel interregionaal verkeer op de randweg zit. Bovendien laat je achterwege dat de A2 een hogere snelheid heeft (dus meer doorstroming) en dat er 2x3 tussen De Hogt en Leenderheide ligt.

Wat betreft de verschillende goederenroutes: Met de afbouw van de A15 zal het gros van het vrachtverkeer uit R'dam via de BAB3 gaan. De vrachtas Breda - Venlo zal aan drukte verliezen. De as A'pen - Venlo zal daarentegen alleen maar groeien.

De N615 gaat overigens met bocht om Lieshout en Gerwen heen en ligt in Nuenen achter een wal. De weg is zeer rustig, de problematiek bevindt zich op de A270.

Gebruikersavatar
Naturist
expressweg
Berichten: 3508
Lid geworden op: zo 16 jan 2011, 15:48
Locatie: Meijerij, omgeving 's-Hertogenbosch

Re: [A058][N279] Oostelijke Randweg Eindhoven

Bericht door Naturist » wo 25 mar 2015, 22:44

Die N615 is echter voor de regio het enig alternatief om van Woensel naar bijvoorbeeld Geldrop te komen. Voor je lol ga je geen 13 Km. extra omrijden.
Al dergelijk binnendoorgaand verkeer wil je eigenlijk uit de stad en dorpen weren. (Lees JF Kennedylaan en N615 of N270)
Zelf erger ik mij suf iedere keer als wij van Vught naar onze camping in Someren rijden, 13 Km om. :pukey:
Ik verlang naar de tijd dat de Nederlandse regering deed wat het hoort te doen: Vooruit zien.
Wat daarbij hoort is toekomstvast en redundant bouwen. 

N ° de membre 40

Gebruikersavatar
Wouter N14
Moderator
Berichten: 21917
Lid geworden op: vr 08 jul 2005, 12:56
Locatie: Roosendaal

Re: [A058][N279] Oostelijke Randweg Eindhoven

Bericht door Wouter N14 » wo 25 mar 2015, 23:03

Hephaistos schreef: want in de regio is er eigenlijk niemand voor te porren.
Waar blijkt dat uit?
Het mooiste overkomt je, het minste is bedacht. Freek de Jonge

waldo79
4x3 autosnelweg
Berichten: 20523
Lid geworden op: do 05 mei 2005, 10:28
Locatie: 's-Hertogenbosch

Re: [A058][N279] Oostelijke Randweg Eindhoven

Bericht door waldo79 » wo 25 mar 2015, 23:09

Daar ben ik eerlijk gezegd ook benieuwd naar. Ik kan me wel een tv-reportage van enkele weken geleden herinneren. Daar werd gedeputeerde van Heugten als een complete clown afgeschilderd, maar ik vond die Nieuwsuur-uitzending weinig gebalanceerd.

Daarnaast bereik je weinig, Hephaistos, door hier zo venijnig te reageren. Denk aan je bloeddruk :yes:

waldo79
4x3 autosnelweg
Berichten: 20523
Lid geworden op: do 05 mei 2005, 10:28
Locatie: 's-Hertogenbosch

Re: [A058][N279] Oostelijke Randweg Eindhoven

Bericht door waldo79 » wo 25 mar 2015, 23:22

Overigens telt de A2 enkel op het deel met de A67 2x3 rijstroken, de rest is 2x2 rijstroken die al redelijk verzadigd zijn. Ik splits hoofd- en parallelbaan. Kan daar geen exacte herkomst aan koppelen, maar het geeft een goede indicatie.

De A3 in Duitsland is vanuit het overgrote deel van de haven geen optie als je je richt op het Roergebied. En dan ga ik uit van de grensovergang bij Zevenaar. Bovendien betaalt men zich scheel aan tol in Duitsland.

Ik daag je uit om ons met feiten te confronteren. Dat discussieert zakelijker dan op basis van geschreeuw :)

Hephaistos
polderweggetje
Berichten: 32
Lid geworden op: za 21 mar 2015, 11:13

Re: [A058][N279] Oostelijke Randweg Eindhoven

Bericht door Hephaistos » do 26 mar 2015, 8:55

Het is erg makkelijk om mijn argumentatie af te doen als geschreeuw, in debatten doet men dit om juist inhoudelijk op de argumentatie in te hoeven gaan, het is immers geschreeuw... ;) Maar laten we inderdaad maar eens naar de feiten kijken.
Wouter N14 schreef:
Hephaistos schreef: want in de regio is er eigenlijk niemand voor te porren.
Waar blijkt dat uit?
Ik woon er... Natuurlijk, dat is geen onderbouwing met cijfers, maar ik kan toch wel redelijk goed de stemming hier peilen. Bovendien zijn de (recent gekozen) gemeentebesturen tégen de Ruit (het was al bij de gemeenteraadsverkiezingen van 2014 een hot topic), het is de provincie die de plannen doordrukt.
waldo79 schreef:De A3 in Duitsland is vanuit het overgrote deel van de haven geen optie als je je richt op het Roergebied. En dan ga ik uit van de grensovergang bij Zevenaar. Bovendien betaalt men zich scheel aan tol in Duitsland.
Ten eerste is het Duitse achterland véél groter dan het Roergebied alleen, zie de Bosatlas 93C (als ik mij niet vergis).

Ten tweede loopt de kortste route Haven Rotterdam - Grens A67 / A76 Venlo niet via Breda maar via de A15 en A73. Dit is tevens de route met de minste tolkosten. Voor Düsseldorf kun je ook via de BAB 57 rijden. (zie Google Maps)

Tot slot zal met de komst van de A15 Bemmel - Zevenaar de grens tussen de verkeersstroom BAB 3 / BAB 57 meer naar het westen komen te liggen. Niet alleen is de nieuwe route korter, ook vermijd je een traag stuk door Arnhem. Hierdoor zal een groter deel van het vrachtverkeer voor de route via Zevenaar kiezen.
Naturist schreef:Die N615 is echter voor de regio het enig alternatief om van Woensel naar bijvoorbeeld Geldrop te komen.
Ik begrijp je punt niet. Wie van Woensel naar Geldrop rijdt komt de N615 niet tegen, ook niet als die via Nuenen rijdt (de N615 begint ten noorden van Nuenen). Bovendien zal bijna iedereen de Ring + Geldropseweg nemen.
waldo79 schreef:Overigens telt de A2 enkel op het deel met de A67 2x3 rijstroken, de rest is 2x2 rijstroken die al redelijk verzadigd zijn. Ik splits hoofd- en parallelbaan. Kan daar geen exacte herkomst aan koppelen, maar het geeft een goede indicatie.
Het is goed dat je aangeeft dat de cijfers slechts een indicatie zijn, omdat ze namelijk voor meerdere analyses vatbaar zijn.

Voorbeeldje:
waldo79 schreef:Tussen Hightech Campus en Waalre
*Parallelbaan rechts 22.700 voertuigen (richting Leenderheide)
*Parallelbaan links 23.800 voertuigen (richting Batadorp)
*Hoofdrijbaan rechts 46.000 voertuigen (richting Maastricht)
*Hoofdrijbaan links: 44.500 voertuigen (richting Amsterdam)
Om een goed beeld te krijgen, moeten we de cijfers delen door het aantal rijstroken. De A2+A67 telt er immers één meer dan de N2.
*Parallelbaan rechts 11.350 voertuigen (richting Leenderheide)
*Parallelbaan links 11.900 voertuigen (richting Batadorp)
*Hoofdrijbaan rechts 15.333 voertuigen (richting Maastricht)
*Hoofdrijbaan links: 14.833 voertuigen (richting Amsterdam)
Resultaat: +25%

En zo kan ik nog wel even doorgaan...


Tot slot: je stelt dat ik misschien een beetje te venijnig de Ruit aanval, maar het is een onderwerp dat mij als inwoner van de regio Eindhoven naar het hart gaat.

RSK
Penningmeester
Berichten: 7088
Lid geworden op: do 19 sep 2013, 11:40
Locatie: Knooppunt Bodegraven
Contacteer:

Re: [A058][N279] Oostelijke Randweg Eindhoven

Bericht door RSK » do 26 mar 2015, 9:17

Hephaistos schreef:Bovendien zijn de (recent gekozen) gemeentebesturen tégen de Ruit (het was al bij de gemeenteraadsverkiezingen van 2014 een hot topic), het is de provincie die de plannen doordrukt.
Hier zie je een mooi verschil tussen de gemeente en de provincie. De gemeentes individueel staan op het standpunt "van ons hoeft het niet, wij ervaren hier geen problemen. Het idee van de provincie is echter dat ze in breder regionaal verband kijken naar de effecten, en dan kan het kwartje voor zo'n verbinding ineens de andere kant op vallen. In Bodegraven zijn alle partijen, tot GroenLinks aan toe fervent voorstander van de Bodegravenboog. Daar weigert men op hoger niveau geld voor vrij te maken, omdat men daar binnen het beperkte budget de prioriteiten anders legt.
Hephaistos schreef:Niet alleen is de nieuwe route korter, ook vermijd je een traag stuk door Arnhem. Hierdoor zal een groter deel van het vrachtverkeer voor de route via Zevenaar kiezen.
Interessant dat je de lagere maximumsnelheid bij Arnhem aanhaalt. Die is namelijk 100km/h, terwijl het vrachtverkeer waar je over spreekt sowieso maar 80 mag.

En als we het dan toch over een opmerkelijke combinatie van argumenten hebben, dan verwonder ik me altijd over de tegenstand tegen dit soort wegen. Men roept altijd dat de weg overbodig is en veel overlast gaat veroorzaken. Maar zou een overbodige weg niet juist weinig verkeer trekken en daarmee dus ook geen overlast veroorzaken? Andersom erken je met het verwachten van overlast door een weg ook de (latente) vraag naar zo'n stuk weg.
Ceterum censeo arcum Bodegravum construendam esse.

Gebruikersavatar
keokiracer
2x3 autosnelweg
Berichten: 8646
Lid geworden op: do 10 mar 2011, 3:52
Locatie: Halsteren
Contacteer:

Re: [A058][N279] Oostelijke Randweg Eindhoven

Bericht door keokiracer » do 26 mar 2015, 9:23

Hephaistos schreef:Tot slot zal met de komst van de A15 Bemmel - Zevenaar de grens tussen de verkeersstroom BAB 3 / BAB 57 meer naar het westen komen te liggen.
Ja, want aangezien vrachtverkeer de tol in Duitsland mijdt geeft men in Nederland natuurlijk gewoon geld uit voor een tolverbinding waar een goed alternatief voor is?
Youtube (Best of Dutch Dashcam serie)| Picasa | Flickr
Vinny: Ik stel voor om naast de Uitspraak van de Week ook de "Grootste betweter van de maand" te gaan nomineren. De Geelhoedaward of de Keokiracerring ofzo...

Hephaistos
polderweggetje
Berichten: 32
Lid geworden op: za 21 mar 2015, 11:13

Re: [A058][N279] Oostelijke Randweg Eindhoven

Bericht door Hephaistos » do 26 mar 2015, 10:51

RSK schreef:
Hephaistos schreef: Niet alleen is de nieuwe route korter, ook vermijd je een traag stuk door Arnhem. Hierdoor zal een groter deel van het vrachtverkeer voor de route via Zevenaar kiezen.
Interessant dat je de lagere maximumsnelheid bij Arnhem aanhaalt. Die is namelijk 100km/h, terwijl het vrachtverkeer waar je over spreekt sowieso maar 80 mag.
Eén woord: stoplichten.
RSK schreef:Hier zie je een mooi verschil tussen de gemeente en de provincie. De gemeentes individueel staan op het standpunt "van ons hoeft het niet, wij ervaren hier geen problemen. Het idee van de provincie is echter dat ze in breder regionaal verband kijken naar de effecten, en dan kan het kwartje voor zo'n verbinding ineens de andere kant op vallen.
Inderdaad, en het speelt ook mee dat de gemeentes in de streek ten oosten van Eindhoven vrij rood kleuren, en bij de SPvdA heeft men niet zo veel op met wegenbouw.
RSK schreef:Maar zou een overbodige weg niet juist weinig verkeer trekken en daarmee dus ook geen overlast veroorzaken?
Klopt, maar er is wel sprake van barrièrevorming. Kun je nog wel genieten in het Dommeldal als je de natuur moet delen met beton en een paar langsrazende auto's?

Gebruikersavatar
keokiracer
2x3 autosnelweg
Berichten: 8646
Lid geworden op: do 10 mar 2011, 3:52
Locatie: Halsteren
Contacteer:

Re: [A058][N279] Oostelijke Randweg Eindhoven

Bericht door keokiracer » do 26 mar 2015, 11:10

Hephaistos schreef:
RSK schreef:
Hephaistos schreef: Niet alleen is de nieuwe route korter, ook vermijd je een traag stuk door Arnhem. Hierdoor zal een groter deel van het vrachtverkeer voor de route via Zevenaar kiezen.
Interessant dat je de lagere maximumsnelheid bij Arnhem aanhaalt. Die is namelijk 100km/h, terwijl het vrachtverkeer waar je over spreekt sowieso maar 80 mag.
Eén woord: stoplichten.
Ik geloof dat de rest het hier had over de route A50-A12.
Youtube (Best of Dutch Dashcam serie)| Picasa | Flickr
Vinny: Ik stel voor om naast de Uitspraak van de Week ook de "Grootste betweter van de maand" te gaan nomineren. De Geelhoedaward of de Keokiracerring ofzo...

Hephaistos
polderweggetje
Berichten: 32
Lid geworden op: za 21 mar 2015, 11:13

Re: [A058][N279] Oostelijke Randweg Eindhoven

Bericht door Hephaistos » do 26 mar 2015, 13:32

Het vrachtverkeer A15 - BAB3 gaat toch via de N325, of vergis ik mij nu?

Gebruikersavatar
Mark
Forumbeheerder
Berichten: 10234
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 21:11
Locatie: Spijkenisse

Re: [A058][N279] Oostelijke Randweg Eindhoven

Bericht door Mark » do 26 mar 2015, 13:51

Ik vermoed dat de chauffeurs voorkeur geven aan de route A50-A12 aangezien de N325 niet altijd even goed doorstroomt (verkeerslichten etc.).

waldo79
4x3 autosnelweg
Berichten: 20523
Lid geworden op: do 05 mei 2005, 10:28
Locatie: 's-Hertogenbosch

Re: [A058][N279] Oostelijke Randweg Eindhoven

Bericht door waldo79 » do 26 mar 2015, 17:13

Hephaistos schreef:
waldo79 schreef:Overigens telt de A2 enkel op het deel met de A67 2x3 rijstroken, de rest is 2x2 rijstroken die al redelijk verzadigd zijn. Ik splits hoofd- en parallelbaan. Kan daar geen exacte herkomst aan koppelen, maar het geeft een goede indicatie.
Het is goed dat je aangeeft dat de cijfers slechts een indicatie zijn, omdat ze namelijk voor meerdere analyses vatbaar zijn.
Voorbeeldje:
waldo79 schreef:Tussen Hightech Campus en Waalre
*Parallelbaan rechts 22.700 voertuigen (richting Leenderheide)
*Parallelbaan links 23.800 voertuigen (richting Batadorp)
*Hoofdrijbaan rechts 46.000 voertuigen (richting Maastricht)
*Hoofdrijbaan links: 44.500 voertuigen (richting Amsterdam)
Om een goed beeld te krijgen, moeten we de cijfers delen door het aantal rijstroken. De A2+A67 telt er immers één meer dan de N2.
*Parallelbaan rechts 11.350 voertuigen (richting Leenderheide)
*Parallelbaan links 11.900 voertuigen (richting Batadorp)
*Hoofdrijbaan rechts 15.333 voertuigen (richting Maastricht)
*Hoofdrijbaan links: 14.833 voertuigen (richting Amsterdam)

En zo kan ik nog wel even doorgaan...

Tot slot: je stelt dat ik misschien een beetje te venijnig de Ruit aanval, maar het is een onderwerp dat mij als inwoner van de regio Eindhoven naar het hart gaat.
De aantallen voertuigen, die ik noem, zijn de gemiddelde aantallen voertuigen die in 2013 per dag over de A2 en N2 bij Eindhoven hebben gereden.
Ik heb er niet mee gegoocheld, alleen kan ik niet aangeven waar de voertuigen precies de ring op- en af zijn gereden.
Van de hoofdrijbanen kan ik wel zeggen dat dit doorgaande verkeer betreft.

Wat ik er uit kan afleiden is dat er een flinke portie doorgaand verkeer is en dat de samenstelling van de parallelbaan bij elke aansluiting wisselt. Maar in totaliteit passeren er 90.500 (voor beide richtingen) voertuigen op de hoofdrijbaan. Op de parallelbaan rijden er tussen deze 2 aansluitingen opgeteld 46.500 voertuigen. Dit scheelt een factor 2, waar ik niet mee zeg dat het rustig is op de parallelrijbaan.

Wat ik probeer aan te tonen is dat het aantal voertuigen over de hele randweg gemeten op de hoofdrijbaan gelijk of flink hoger ligt.

En ik blij dat je een betrokken bewoner bent. Maar nieuwe wegen worden niet pardoes niet neergelegd in Nederland. Gelukkig ;)
Er wordt terdege rekening gehouden met redelijke belangen (bewoners, milieueffecten (geluid- en uitstoot) en natuureffecten) en daarnaast wordt een tracé zo goed mogelijk ingepast in zijn omgeving en zorgt het ervoor dat doorgaand verkeer uit dorpen en steden verdwijnt.

Hephaistos
polderweggetje
Berichten: 32
Lid geworden op: za 21 mar 2015, 11:13

Re: [A058][N279] Oostelijke Randweg Eindhoven

Bericht door Hephaistos » vr 27 mar 2015, 10:39

^^ Inderdaad worden wegen niet "zomaar" aangelegd. Maar in mijn ogen zou de provincie wel eens over het begrip draagvlak na mogen denken. Feit is immers dat alléén de provincie de weg steunt, inwoners, gemeenten en regering zijn tégen. Het lijkt erop dat de Gedeputeerde Staten aan tunnelvisie lijden; de weg moet en zal er komen, ondanks het protest.

waldo79
4x3 autosnelweg
Berichten: 20523
Lid geworden op: do 05 mei 2005, 10:28
Locatie: 's-Hertogenbosch

Re: [A058][N279] Oostelijke Randweg Eindhoven

Bericht door waldo79 » vr 27 mar 2015, 11:39

Het zou kunnen dat de provincie aan tunnelvisie lijdt. Ik sta er neutraal in, mocht er op Rijksniveau iets moeten gebeuren rond Eindhoven, dan lijkt de aanpak van de A67 me meer prioriteit hebben. Die ruit is redelijk een gebed zonder eind; bij mijn weten wordt daar al tientallen jaren over gesteggeld B(

Als ik jou was zou ik de inspraakmogelijkheden afwachten en aan de provincie laten weten wat er mis mee is.

kees
expressweg
Berichten: 3408
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 23:21
Locatie: Het Bosch van de Hertog

Re: [A058][N279] Oostelijke Randweg Eindhoven

Bericht door kees » vr 27 mar 2015, 11:53

Heb je het dan over maatschappelijk draagvlak of politiek draagvlak.
Ik merk hier in 's-Hertogenbosch dat dat twee hele verschillende dingen zijn, ook al zou een gemeenteraad democratisch gekozen moeten zijn.

Plaats reactie