[A001] Apeldoorn - Hengelo: verbreding 2x3 / 2x4

Discussieer hier over actuele grote wegenplannen en in uitvoering zijnde grote projecten

Moderator: Moderatoren

Gebruikersavatar
Wouter N14
Moderator
Berichten: 21917
Lid geworden op: vr 08 jul 2005, 12:56
Locatie: Roosendaal

Re: [A001] Apeldoorn - Hengelo: verbreding - tracébesluit vastgesteld

Bericht door Wouter N14 » di 04 dec 2018, 10:12

^^ Polderblindheid heeft meer betrekking op kaarsrechte wegen waar afstanden tot kruispunten e.d. slecht zijn in te schatten. Een monotoon landschap is volgens mij net iets anders.
Het mooiste overkomt je, het minste is bedacht. Freek de Jonge

Gebruikersavatar
Naturist
expressweg
Berichten: 3508
Lid geworden op: zo 16 jan 2011, 15:48
Locatie: Meijerij, omgeving 's-Hertogenbosch

Re: [A001] Apeldoorn - Hengelo: verbreding - tracébesluit vastgesteld

Bericht door Naturist » di 04 dec 2018, 13:25

^^ Wat had jij dan in gedachten, anders dan polderblindheid, waarvan ik dacht dat dit correct zou zijn?
Ik verlang naar de tijd dat de Nederlandse regering deed wat het hoort te doen: Vooruit zien.
Wat daarbij hoort is toekomstvast en redundant bouwen. 

N ° de membre 40

Lekkere Kwal
autoweg
Berichten: 2416
Lid geworden op: ma 04 apr 2005, 1:30

Re: [A001] Apeldoorn - Hengelo: verbreding - tracébesluit vastgesteld

Bericht door Lekkere Kwal » di 04 dec 2018, 13:37

Volgens mij is wat Naturist bedoelt niet zozeer het in slaap vallen (dat gebeurt meer door slaaptekort, niet door saaiheid) maar het in een trance of afwezigheid terecht te komen dat je wel wakker bent maar niet echt meer aan het opletten bent en/of erg langzaam reageert. Dat heet in het Nederlands inderdaad 'polderblindheid' maar in het Engels (vind ik) wat beter 'highway hypnosis'.
For most drivers, the dull trance state they experience is really falling asleep at the wheel rather than hypnosis. While a person experiencing true highway hypnosis automatically scans the environment for threats and alerts the brain of danger, a tired driver starts to experience tunnel vision and reduced awareness of other drivers and obstacles. According to the National Highway Traffic Safety Administration, fatigued driving accounts for over 100,000 collisions per year and about 1550 deaths. Drowsy driving is extremely dangerous, as it increases reaction time and impairs coordination, judgement, and memory. Numerous studies have shown sleep-deprived driving is more dangerous than driving under the influence of a 0.05% blood alcohol level. The distinction between highway hypnosis and fatigue driving is that it's possible to experience automaticity while being wide awake. Driving when tired, on the other hand, can lead to falling asleep at the wheel.
https://www.thoughtco.com/understanding ... is-4151811

Gebruikersavatar
Naturist
expressweg
Berichten: 3508
Lid geworden op: zo 16 jan 2011, 15:48
Locatie: Meijerij, omgeving 's-Hertogenbosch

Re: [A001] Apeldoorn - Hengelo: verbreding - tracébesluit vastgesteld

Bericht door Naturist » di 04 dec 2018, 13:52

Dit klinkt bijzonder aannemelijk :top: Daarbij genomen ben ik van mening dat je als duurbetaalde automobilist ook nog wat te zien mag hebben van de omgeving waar je doorheen rijdt.
Reizen mag nog steeds genot zijn, zeker door een van de mooiere streken van dit land
Ik verlang naar de tijd dat de Nederlandse regering deed wat het hoort te doen: Vooruit zien.
Wat daarbij hoort is toekomstvast en redundant bouwen. 

N ° de membre 40

Gebruikersavatar
Chris
Moderator
Berichten: 76274
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 15:19
Locatie: NL

Re: [A001] Apeldoorn - Hengelo: verbreding - tracébesluit vastgesteld

Bericht door Chris » di 18 dec 2018, 9:37

Rijkswaterstaat schreef:Uitbreiding A1 Apeldoorn - Azelo start begin februari 2019

Het verkeer op de snelweg A1 neemt steeds meer toe. Dit zorgt voor veel vertraging op de A1 Oost tussen Apeldoorn en Azelo bij Almelo.

Een goede doorstroming op de snelweg A1 is economisch voor de regio van grote betekenis. Om de doorstroming te verbeteren zijn maatregelen nodig. Daarom verbreedt Rijkswaterstaat, met de provincies Overijssel en Gelderland en de Cleantech Regio, tussen 2018 en 2028 de snelweg A1 tussen Apeldoorn en Azelo in twee fases. Samen investeren we ruim 400 miljoen euro in het verbreden van de A1.

Afbeelding

Werkzaamheden uitbreiding A1 Apeldoorn - Azelo

In 2019 en 2020 vinden de volgende werkzaamheden plaats voor fase 1:

* Verbreden van de weg tussen Twello en Deventer naar 2x4 rijstroken met uitbreiding in de buitenberm;
* Verbreden van de weg tussen Deventer-Oost en Rijssen naar 2x3 rijstroken met uitbreiding in de middenberm;
* Verbreden van twee viaducten (Koerhuis over de autoweg N348 bij Deventer en Wilpsedijk over de autoweg N790);
* Bouwen van twee nieuwe viaducten (Streekoduct Oxersteeg (een overgang voor dier en verkeer) bij Deventer en fietsbrug De Wakels over de A1 in de gemeente Rijssen-Holten);
* Plaatsen van geluidsschermen;
* Verbeteren van de inrichting van verzorgingsplaatsen.

Bij de uitbreiding van de A1 investeren we niet alleen in meer ruimte voor autoverkeer, maar ook in een duurzame inpassing van de weg in het landschap en een goede bescherming van ecologie en milieu.

Start werkzaamheden uitbreiding A1 in februari 2019

De werkzaamheden in fase 1 starten in februari 2019. Heijmans voert in grote lijnen de volgende werkzaamheden uit:

* Vanaf februari 2019: start voorbereidende werkzaamheden zoals kapwerkzaamheden en het verleggen en aanleggen van kabels en leidingen en start grondwerk voor de nieuwe portalen voor signalering.
* Mei 2019: starten met de verbreding van de weg tussen Deventer-Oost en Bathmen en de verbreding tussen Markelo en Rijssen. De uitbreiding van de A1 tussen Deventer en Rijssen vindt plaats in de middenberm. De A1 is op deze delen aan het eind van 2019 verbreed.
* Begin 2020: start werkzaamheden aan de weg tussen Bathmen en Lochem en tussen Twello en Deventer. De uitbreiding van de A1 tussen Twello en Deventer vindt plaats in de buitenberm. In het najaar van 2020 is de A1 op dit weggedeelte verbreed.
* Zomer 2020: start werkzaamheden voor de wegverbreding tussen Lochem en Markelo. Deze uitbreiding vindt ook plaats in de middenberm. Dit duurt tot najaar 2020.
* Najaar 2020: Aanbrengen van beplanting.

Beperken van hinder voor weggebruikers A1 Apeldoorn - Azelo

De werkzaamheden op de weg vinden in delen plaats. We werken op de snelweg op maximaal twee trajecten tegelijk. Daarnaast vinden er gelijktijdig diverse werkzaamheden naast de weg plaats. Het huidige aantal rijstroken op de snelweg blijft tijdens de werkzaamheden beschikbaar voor beide rijrichtingen. Wel worden de rijstroken versmald en verlegd. Weggebruikers kunnen daardoor tijdens de werkzaamheden de volgende hinder ondervinden:

* versmalde rijstroken;
* verlaagde maximale snelheid naar 90 km/h;
* meer oponthoud in de spits.

Gebruikersavatar
Hajo
2x3 autosnelweg
Berichten: 8634
Lid geworden op: ma 28 feb 2005, 11:17
Locatie: Zeist

Re: [A001] Apeldoorn - Hengelo: verbreding - tracébesluit vastgesteld

Bericht door Hajo » di 18 dec 2018, 19:47

Dat stukje tussen afritten 23 Deventer-oost en 24 Deventer wordt een bottleneck, vrees ik...

Boerenkool
autoweg
Berichten: 1207
Lid geworden op: wo 22 okt 2014, 20:21

Re: [A001] Apeldoorn - Hengelo: verbreding - tracébesluit vastgesteld

Bericht door Boerenkool » di 18 dec 2018, 20:28

Dat is twee stroken met een plusstrook en een weefstrook, als het aan de ene kant vier wordt en aan de andere kant drie zou t nog moeten kunnen. Op de brug is het ook drukker omdat er naar weinig bruggen zijn. Meteen de eerste afrit gaat er al een hoop verkeer naar Deventer en bestemmingen noord en zuid ervan al af. En anderzijds vanuit t oosten komend neem je voor veel bestemmingen juist Deventer Oost om dan door de stad recht op je doel af te rikden.

ACT-F
verkeersader
Berichten: 739
Lid geworden op: za 04 jun 2005, 20:43
Locatie: Goor
Contacteer:

Re: [A001] Apeldoorn - Hengelo: verbreding - tracébesluit vastgesteld

Bericht door ACT-F » wo 19 dec 2018, 10:37

Hajo schreef: di 18 dec 2018, 19:47 Dat stukje tussen afritten 23 Deventer-oost en 24 Deventer wordt een bottleneck, vrees ik...
Dat valt mee denk ik. Dit gedeelte wordt 2x3 + een doorgetrokken in- en uitvoegstrook tussen beide afritten.
Meer bitumen!

Gebruikersavatar
Hajo
2x3 autosnelweg
Berichten: 8634
Lid geworden op: ma 28 feb 2005, 11:17
Locatie: Zeist

Re: [A001] Apeldoorn - Hengelo: verbreding - tracébesluit vastgesteld

Bericht door Hajo » do 17 jan 2019, 12:08

De NOS meldt:

A1 tien jaar op de schop tussen Apeldoorn en Azelo - https://nos.nl/l/2267830

Basjuh1981
autoweg
Berichten: 1388
Lid geworden op: vr 23 sep 2016, 16:26
Locatie: Den Haag

Re: [A001] Apeldoorn - Hengelo: verbreding - tracébesluit vastgesteld

Bericht door Basjuh1981 » do 17 jan 2019, 12:13

Lekker suggestief de foto bij het artikel :lol:

Gebruikersavatar
Chris
Moderator
Berichten: 76274
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 15:19
Locatie: NL

Re: [A001] Apeldoorn - Hengelo: verbreding - tracébesluit vastgesteld

Bericht door Chris » do 17 jan 2019, 14:22

Ik verbaasde me over de genoemde lengte van het project: 65 kilometer. Van Apeldoorn-Zuid naar Azelo is namelijk 52 kilometer. Wellicht heeft men hectometerwaarden genomen, kennelijk zit er dan een sprong in en heeft niemand de moeite genomen om te bekijken of dat wel klopt.

Schelpenpaadje
2x2 autosnelweg
Berichten: 5804
Lid geworden op: wo 10 feb 2016, 9:54

Re: [A001] Apeldoorn - Hengelo: verbreding - tracébesluit vastgesteld

Bericht door Schelpenpaadje » do 17 jan 2019, 15:12

Het verschil is dan de winst voor de aannemer :lol:

Seat
autoweg
Berichten: 1192
Lid geworden op: do 09 apr 2009, 16:26
Locatie: Utrecht

Re: [A001] Apeldoorn - Hengelo: verbreding - tracébesluit vastgesteld

Bericht door Seat » do 17 jan 2019, 15:18

Is ook al bekend in hoeverre de A1 wordt voorzien van verlichting en signalering?

Gebruikersavatar
GuteFahrt
2x2 autosnelweg
Berichten: 7136
Lid geworden op: di 07 jun 2011, 22:39
Locatie: Waddenstad Harlingen
Contacteer:

Re: [A001] Apeldoorn - Hengelo: verbreding - tracébesluit vastgesteld

Bericht door GuteFahrt » do 17 jan 2019, 15:24

Hebben we 2x3(4/5) zonder signalering?
krusefahrer's photostream

"Geloof niet te veel. Verbaas u niet te weinig."

Gebruikersavatar
Kaaiman
Secretaris
Berichten: 17386
Lid geworden op: ma 26 jun 2006, 16:54
Locatie: Hoogeveen
Contacteer:

Re: [A001] Apeldoorn - Hengelo: verbreding - tracébesluit vastgesteld

Bericht door Kaaiman » do 17 jan 2019, 15:46

Seat schreef: do 17 jan 2019, 15:18 Is ook al bekend in hoeverre de A1 wordt voorzien van verlichting en signalering?
Ik heb van de week hier gelezen dat er signalering komt:
Ook start vanaf februari 2019 het grondwerk voor de nieuwe portalen voor signalering boven de weg tussen Deventer-Oost en Rijssen.
Deur Drenthe • website over het Drentse provinciaal en rijkswegennet
@DeurDrenthe • volg het Drentse wegennieuws op Mastodon

Gebruikersavatar
Chris
Moderator
Berichten: 76274
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 15:19
Locatie: NL

Re: [A001] Apeldoorn - Hengelo: verbreding - tracébesluit vastgesteld

Bericht door Chris » do 17 jan 2019, 16:02

Ik vraag me af of het niet noodzakelijk is om op het 2x3 deel ten oosten van Deventer in enige mate een inhaalverbod voor vrachtauto's in stand te houden. Met het volume aan vrachtverkeer daar zal zonder een inhaalverbod de middelste rijstrook bijna continu bezet zijn door inhalende vrachtwagens. Eens kijken of het tracébesluit daar iets over zegt.

edit: ja het inhaalverbod komt te vervallen..
  • Tussen km 104.7 (Deventer) en km 141.04 (knooppunt Azelo) vervalt het inhaaldagverbod (tussen 06.00 – 19.00) voor vrachtwagens.
  • In afwijking van het vierde lid geldt op de hoofdrijbaan Links tussen km 97.86 en km 105.00 (de IJsselbrug) een algeheel (24/7) inhaalverbod voor vrachtwagens.

Schelpenpaadje
2x2 autosnelweg
Berichten: 5804
Lid geworden op: wo 10 feb 2016, 9:54

Re: [A001] Apeldoorn - Hengelo: verbreding - tracébesluit vastgesteld

Bericht door Schelpenpaadje » do 17 jan 2019, 17:43

Op zich niet verkeerd om het effect van de verbreding af te wachten toch?
Je kunt het inhaalverbod wel in stand laten maar dan kom je er niet achter of het nog nodig is.
Mocht het opheffen teveel ten koste gaan van capaciteit voor het overige verkeer dan valt het zo weer in te stellen.

Boerenkool
autoweg
Berichten: 1207
Lid geworden op: wo 22 okt 2014, 20:21

Re: [A001] Apeldoorn - Hengelo: verbreding - tracébesluit vastgesteld

Bericht door Boerenkool » do 17 jan 2019, 22:31

Bij heel hoge vrachtwagenntensiteiten maakt t ook nauwelijks uit. Met n inhaalverbod krijg je dat de rechterbaan terugzakt naar 75 omdat alles een stoet wordt achter een brave caravan ofzo. Autos die een afslag willen laten hem dan vaak tot 70 terugzakken om rechts in een klein gaatje te passen. En allerlei oude of weinig rijdende mensen schuiven op en gaan 95 rijden midden.

Zonder inhaalverbod komt er rechts ademruimte en gaat de snelheid daar omhoog naar tegen 90 omdat ze kunnen passeren. De inhalende vrachtwagens midden zijn vaak ook de net harder rijdende vrachtwagens die 88 tot 95 rijden.

marcel
2x2 autosnelweg
Berichten: 5460
Lid geworden op: ma 07 mar 2005, 14:15
Locatie: Adliswil CH
Contacteer:

Re: [A001] Apeldoorn - Hengelo: verbreding - tracébesluit vastgesteld

Bericht door marcel » za 19 jan 2019, 10:45

Chris schreef: do 17 jan 2019, 14:22 Ik verbaasde me over de genoemde lengte van het project: 65 kilometer. Van Apeldoorn-Zuid naar Azelo is namelijk 52 kilometer. Wellicht heeft men hectometerwaarden genomen, kennelijk zit er dan een sprong in en heeft niemand de moeite genomen om te bekijken of dat wel klopt.
De sprong bij Deventer is maar 5 km (99 - 104).

Boerenkool
autoweg
Berichten: 1207
Lid geworden op: wo 22 okt 2014, 20:21

Re: [A001] Apeldoorn - Hengelo: verbreding - tracébesluit vastgesteld

Bericht door Boerenkool » zo 20 jan 2019, 22:45

Er is een gedeelte dat eerst naar 3 stroken gaat en in een tweede fase 10 jaar later ofzo naar 4 stroken.
Mogelijk tellen ze die kilometers dubbel?

Durashift
expressweg
Berichten: 2544
Lid geworden op: zo 04 feb 2018, 15:32

Re: [A001] Apeldoorn - Hengelo: verbreding - tracébesluit vastgesteld

Bericht door Durashift » zo 20 jan 2019, 23:58

Chris schreef: do 17 jan 2019, 16:02 Ik vraag me af of het niet noodzakelijk is om op het 2x3 deel ten oosten van Deventer in enige mate een inhaalverbod voor vrachtauto's in stand te houden. (..)
Lijkt mij niet. Volgens mij (ff uit de losse pols) bestaat er geen inhaalverbod voor vrachtwagens meer op rijbanen die uit meer dan 2 rijstroken bestaan.
Kortom, uniforme toepassing.. dat er op de brug een uitzondering gemaakt wordt kan men zien als gelijkschakeling aan inhaalverboden in tunnels (Benelux, de tunnel bij Dordrecht in de A 16).

Pindaklaas
dorpsstraat
Berichten: 144
Lid geworden op: do 09 jan 2014, 19:59

Re: [A001] Apeldoorn - Hengelo: verbreding - tracébesluit vastgesteld

Bericht door Pindaklaas » do 31 jan 2019, 19:50

Vandaag werd bij knooppunt Azelo een projectbord geplaatst voor deze werkzaamheden, zag ik in mijn spiegels.

Rein
2x4 autosnelweg
Berichten: 10197
Lid geworden op: zo 10 jun 2007, 10:18
Locatie: Haarlemmermeer

Re: [A001] Apeldoorn - Hengelo: verbreding 2x3 / 2x4

Bericht door Rein » wo 13 mar 2019, 9:59

De Telegraaf meldt dat de verbreding van de A1 op de stukken tussen Deventer en Deventer-Oost en tussen Rijssen en knooppunt Azelo volgend jaar al begint. Eerder stond de verbreding van deze tracédelen in de planning voor 2024-2028. De verbreding van deze tracé delen duurt ongeveer twee jaar.

Bron

Gebruikersavatar
Chris
Moderator
Berichten: 76274
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 15:19
Locatie: NL

Re: [A001] Apeldoorn - Hengelo: verbreding 2x3 / 2x4

Bericht door Chris » wo 13 mar 2019, 10:29

Een persbericht van Heijmans, die ook de werkzaamheden van fase 2 gegund heeft gekregen:
Heijmans schreef:Werkzaamheden verbreding A1 Apeldoorn – Azelo uitgebreid

Heijmans gaat op de A1 Apeldoorn – Azelo de weggedeelten tussen Deventer – Deventer-Oost en tussen Rijssen – Azelo uitbreiden. Dit is een aanvulling op de werkzaamheden voor fase 1, die Heijmans eerder gegund kreeg. Heijmans voert deze aanvulling op het project (design & construct) met een waarde van circa € 45 miljoen uit in opdracht van Rijkswaterstaat. Hiermee hebben de opdrachten rondom de uitbreiding A1 Apeldoorn - Azelo voor Heijmans een totale waarde van circa € 175 miljoen.

De aanvullende opdracht omvat het ontwerpen en realiseren van de uitbreiding van de A1 tussen Deventer en Deventer-Oost naar 2x3 volledige rijstrokken en een vluchtstrook in beide richtingen. Daarnaast wordt het weggedeelte tussen Rijssen en knooppunt Azelo verbreed naar 2x3 rijstroken. Deze weggedeelten hebben een gezamenlijke lengte van circa 12 kilometer. De verbreding van deze weggedeelten was oorspronkelijk gepland in 2024-2028, maar worden in de planning naar voren gehaald en al in 2020 en 2021 uitgevoerd.

Startsein fase 1
In juni 2018 gunde Rijkswaterstaat Heijmans fase 1 voor de verbreding A1 Apeldoorn – Azelo. Vandaag geeft minister Cora van Nieuwenhuizen (Infrastructuur en Waterstaat) officieel het startsein voor de werkzaamheden op de A1 tussen Twello en Deventer en tussen Deventer-Oost en Rijssen.
Het deel van fase 2 tussen Apeldoorn en Twello wordt overigens niet genoemd.

Aanvulling: een persbericht van de provincie Overijssel:
Provincie Overijssel schreef:Verbreding A1 Apeldoorn-Azelo versneld van start

Minister Cora van Nieuwenhuizen (Infrastructuur en Waterstaat) geeft op 13 maart 2019, samen met de gedeputeerden Conny Bieze van Gelderland, Bert Boerman van Overijssel en bestuurder Jos Penninx van de Cleantechregio, het startsein voor de verbreding van de A1 Apeldoorn-Azelo. Heijmans start met de werkzaamheden tussen Twello en Deventer en tussen Deventer-Oost en Rijssen.

Uitvoering 2de fase vier jaar eerder
De verbreding van A1 Apeldoorn-Azelo wordt in fasen uitgevoerd. De minister heeft mooi nieuws voor de regio: 'De A1 Oost is economisch gezien een belangrijke weg, voor zowel de regio als voor de rest van het land. Ik ben dan ook blij dat ik kan melden dat we de tweede fase van de uitbreiding van de A1 met vier jaar gaan versnellen. We gaan al in 2020 aan de slag met deze weg tussen Deventer en Deventer-Oost en tussen Rijssen en Azelo in plaats van in 2024, zoals was gepland. Dat betekent minder lang overlast voor omwonenden en automobilisten en veel sneller, veel betere doorstroming op de A1’.

De weggedeelten ter hoogte van Deventer en Deventer-Oost en tussen Rijssen en knooppunt Azelo worden in de planning naar voren gehaald en al in 2020 en 2021 uitgevoerd. Bouwbedrijf Heijmans gaat de werkzaamheden voor al deze trajecten uitvoeren. Daarnaast wordt het gedeelte tussen Apeldoorn en Twello ook eerder uitgevoerd, namelijk tussen 2021 en 2025. Hiervoor wordt in de begroting van het ministerie van IenW 60 miljoen euro naar voren geschoven.

DjIdee
autoweg
Berichten: 2396
Lid geworden op: ma 28 feb 2005, 22:19
Locatie: Marum

Re: [A001] Apeldoorn - Hengelo: verbreding 2x3 / 2x4

Bericht door DjIdee » wo 13 mar 2019, 12:13

Lekker, een dikke 4 jaar naar voren... Zullen de dagelijke forenzen blij mee zijn (ja, ook eerder overlast van de werkzaamheden, keerzijde natuurlijk, al kan ik me ook hier zomaar voorstellen dat ze het net als bij de A27 eerst naar 2x3 versmald brengen.)

Gebruikersavatar
Chris
Moderator
Berichten: 76274
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 15:19
Locatie: NL

Re: [A001] Apeldoorn - Hengelo: verbreding 2x3 / 2x4

Bericht door Chris » wo 13 mar 2019, 12:16

Ik denk trouwens dat het nog wel eerder is afgerond dan 2025. Als men zegt 'tussen 2021 en 2025' dan kan het best zijn dat het in 2022 al klaar is. De procedures zijn rond dus het hoeft alleen nog maar gegund te worden (Apeldoorn - Twello).

In het verleden werd ook gesproken over 4 jaar bouwtijd voor de delen die nu starten, terwijl dat in de praktijk niet meer dan 1,5 jaar is.

Bobbje
polderweggetje
Berichten: 34
Lid geworden op: vr 22 aug 2014, 20:01

Re: [A001] Apeldoorn - Hengelo: verbreding 2x3 / 2x4

Bericht door Bobbje » wo 13 mar 2019, 12:28

Oww chill, goed nieuws! :woop: :woop: :woop:
Als tukker rij ik bijna weekelijks vanaf Twente naar Utrecht voor mijn werk. Gelukkig komt de verbreding nu eerder als gepland. Nooit meer last van inhalende vrachtwagens waar je niet langskunt :woop: .

Gebruikersavatar
Kaaiman
Secretaris
Berichten: 17386
Lid geworden op: ma 26 jun 2006, 16:54
Locatie: Hoogeveen
Contacteer:

Re: [A001] Apeldoorn - Hengelo: verbreding 2x3 / 2x4

Bericht door Kaaiman » wo 13 mar 2019, 12:39

Begrijp ik het nu goed dat Deventer - Azelo nu in feite in één keer wordt verbreed door één aannemer, in plaats van in delen?
Deur Drenthe • website over het Drentse provinciaal en rijkswegennet
@DeurDrenthe • volg het Drentse wegennieuws op Mastodon

Gebruikersavatar
Chris
Moderator
Berichten: 76274
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 15:19
Locatie: NL

Re: [A001] Apeldoorn - Hengelo: verbreding 2x3 / 2x4

Bericht door Chris » wo 13 mar 2019, 12:43

Ja, Heijmans heeft die delen voor € 45 miljoen gekregen. In 2021 is er dan ongeveer 40 kilometer verbreed vanaf Twello tot Azelo, en kort daarna moet dan het deel tussen Apeldoorn en Twello volgen, als ik de persberichten goed begrijp.

Gebruikersavatar
mavas
2x5 autosnelweg
Berichten: 18188
Lid geworden op: do 31 mar 2005, 17:27
Locatie: Zuid-Kennemerland
Contacteer:

Re: [A001] Apeldoorn - Hengelo: verbreding 2x3 / 2x4

Bericht door mavas » wo 13 mar 2019, 12:48

Ik denk dat er met een slimme aanpak vrijwel geen overlast zal zijn, ik vermoed niet meer dan versmalde rijstroken en snelheidsbeperkingen.
Ik ben ook heel benieuwd wat de gemiddelde Duitse toerist die 1 keer per jaar in Nederland komt, hier nou van vindt: Het ene jaar rijdt die hier zonder werkzaamheden (2018), in 2019 en 2020 ziet deze de werkzaamheden met nauwelijks hinder, in 2021 rijdt deze al langs het verbrede traject zonder werkzaamheden.
Noord-Hollandse wegen, dé site voor ontwikkeling van de provinciale wegen in Noord-Holland
Bezoek ook eens de Wegenwiki, dé wiki voor verkeer

Plaats reactie