[A008] Westzaan - Beverwijk

Discussieer hier over actuele grote wegenplannen en in uitvoering zijnde grote projecten

Moderator: Moderatoren

mavas
2x5 autosnelweg
Contacteer:

Re: [A008] Westzaan - Beverwijk

Bericht door mavas » wo 12 jun 2019, 16:51

^^ Je hoeft je geen zorgen meer te maken dat de A8-A9-verbinding niet doorgaat, zo is vandaag bekend geworden met de presentatie van de nieuwe coalitie de aankomende 4 jaar.
Er komt blijkbaar nog een extra onderzoek en zelfs een tunnel gaat onderzocht worden (dat wordt nog wat) :ongeduldig:
https://www.noord-holland.nl/Actueel/Ar ... pakken.pdf
Verbinding A8-A9
De huidige voorkeursvariant van de verbinding A8-A9 zal verder onderzocht worden. Om het landschap te sparen zal gekeken worden of het mogelijk is de weg verdiept of in een tunnel aan te leggen. In dit onderzoek worden ook
klimaatadaptatie en de aansluiting van Krommenie en Assendelft op openbaar vervoer meegenomen. Leidend bij de definitieve keuze voor een voorkeursvariant is het behoud van de Werelderfgoedstatus van de Stelling van Amsterdam.
Om op korte termijn iets te doen aan de grote overlast voor de omwonenden van de N203 bij Krommenie investeren we in de leefbaarheid, bijvoorbeeld in maatregelen om de luchtkwaliteit te verbeteren.
Noord-Hollandse wegen, dé site voor ontwikkeling van de provinciale wegen in Noord-Holland
Bezoek ook eens de Wegenwiki, dé wiki voor verkeer

Schelpenpaadje
autoweg

Bericht door Schelpenpaadje » wo 12 jun 2019, 17:05

Bij het maken van nieuwe ontwerpen die de kosten nog verder opvoeren zou ik daar maar niet zo zeker van zijn :roll:

Wat moet ik me voorstellen bij die investeringen in de leefbaarheid en luchtkwaliteit in Krommenie e.o.?
Verlaging van de maximumsnelheid?
Het plaatsen van extra schermen e.d. langs een weg die (hopelijk) in de nabije toekomst wordt afgewaardeerd?

mavas
2x5 autosnelweg
Contacteer:

Bericht door mavas » wo 12 jun 2019, 17:17

^^ De maximumsnelheid is nu al 50 in Krommenie, lijkt me niet dat dat 30 wordt.
Asfalt is volgens mij ook al dubbellaags-ZOAB, dus daar kun je ook niks aan verbeteren.

Dan blijven geluidsschermen over denk ik ja. :dontknow:
Noord-Hollandse wegen, dé site voor ontwikkeling van de provinciale wegen in Noord-Holland
Bezoek ook eens de Wegenwiki, dé wiki voor verkeer

Hajo
2x2 autosnelweg

Bericht door Hajo » wo 12 jun 2019, 19:49

Een tunnel lijkt mij zwaar overdreven en zonde van het geld. Die meerkosten kun je beter aan andere nuttige projecten uitgeven.

Rogier
expressweg

Bericht door Rogier » wo 12 jun 2019, 20:18

Tja, de politiek durft geen keuze te maken en om die reden gaat men weer diverse miljoenen aan extra onderzoeken verspillen.

Robonus
stadsweg

Bericht door Robonus » za 19 okt 2019, 9:06

Ik vraag me af hoe Unesco kan blijven mekkeren over het landschap van de Stelling terwijl het fort ernaast wordt omgebouwd naar atteliers met vloerverwarming. Tot zo ver de authenticiteit :facepalm:

https://www.uitgeestonline.nl/uitgeest/ ... iers-2200/

Kaaiman
2x4 autosnelweg
Contacteer:

Bericht door Kaaiman » za 19 okt 2019, 11:26

Vloerverwarming is juist uitermate geschikt om oude gebouwen een authentieke uitstraling te geven of die uitstraling te behouden! Je werkt het immers weg in de vloer, die met historisch verantwoorde tegels kan worden bedekt. Niets geeft warmte beter door dan tegels, en aangezien de meeste historische vloeren betegeld zijn is dat een heel logische keuze. Nergens heb je dan nieuwerwetse radiatoren of convectieputten in het zicht. Daarnaast is het zo dat het efficiënt verwarmen van oude gebouwen vaak erg moeilijk is vanwege hoge plafonds, enkelglas en koude muren. Door vloerverwarming aan te leggen wordt de warmte gelijkmatig verdeeld over het loopoppervlak en komt de warmte dus op de juiste plek terecht: midden in de ruimte in plaats van alleen aan de wanden en het plafond.

Daarnaast heb ik vernomen van iemand die ook met ICOMOS/UNESCO te maken heeft, dat als het authentiek lijkt, dat voor ICOMOS zwaarder weegt dan of iets helemaal authentiek is. Men vindt het dan ook geen probleem om een gebouw uit 1700 met aanbouwsels en toevoegingen uit latere perioden daarvan te ontdoen en de situatie uit 1700 zo tekeninggetrouw mogelijk terug te bouwen. Een gemiddelde Nederlandse monumentencommissie zou dat overigens vreselijk vinden, omdat je zo het hele verhaal van de latere ontwikkeling ook uitwist. Verschillende paradigma's...
Deur Drenthe • website over het Drentse provinciaal en rijkswegennet
Atlantis • forum voor geofictie

Rein
2x2 autosnelweg

Bericht door Rein » za 19 okt 2019, 11:43

Tja, het is dan wellicht even doorbijten, beter iets dan niets zou ik zeggen, maar de verlengde A8 moet dan maar iets als dit gaan worden (maar dan 2x2)

Afbeelding

Maar wellicht is voor ICOMOS dan trouwens alleen een 'printje' van dit type wegdek op het asfalt ook al voldoende! ;)

Plaats reactie