[A008] Westzaan - Beverwijk

Discussieer hier over actuele grote wegenplannen en in uitvoering zijnde grote projecten

Moderator: Moderatoren

Gebruikersavatar
Robonus
autoweg
Berichten: 1102
Lid geworden op: di 12 apr 2016, 10:30

Re: [A008] Westzaan - Beverwijk

Bericht door Robonus » ma 27 mar 2017, 6:09

Misschien een afstudeerproject? Daar zijn er genoeg van. Ik vind de halfklaverblad aansluiting bij Saendelft wel een beetje raar van vorm.

Gebruikersavatar
mavas
2x5 autosnelweg
Berichten: 18185
Lid geworden op: do 31 mar 2005, 17:27
Locatie: Zuid-Kennemerland
Contacteer:

Re: [A008] Westzaan - Beverwijk

Bericht door mavas » ma 27 mar 2017, 11:53

Leuk bedachte variant, maar voor de relatie Zuid-Kennemerland - oost geen verbetering. De focus bij veel plannen lijkt nog steeds te liggen bij de relatie met Alkmaar , wat ik ook logisch vind, maar de realtie met Zuid-Kennemerland is ook geen kleine verkeersstroom.
Noord-Hollandse wegen, dé site voor ontwikkeling van de provinciale wegen in Noord-Holland
Bezoek ook eens de Wegenwiki, dé wiki voor verkeer

Rein
2x4 autosnelweg
Berichten: 10197
Lid geworden op: zo 10 jun 2007, 10:18
Locatie: Haarlemmermeer

Re: [A008] Westzaan - Beverwijk

Bericht door Rein » wo 05 apr 2017, 17:11

Rein op 16 maart schreef:Tot grote verrassing heeft de provincie vanmiddag aangegeven dat ze bij het nul-plus alternatief een tweede variant mee zal nemen in de MER. Dat betekent dat er nu vier varianten worden meegenomen (blijkbaar). Erg raar omdat men juist al langer tot doel had het aantal alternatieven/varianten te verminderen om tot snelle besluitvorming over te kunnen gaan. Om deze reden was er ook vanuit de provincie al veel weerstand om het Golfbaanalternatief mee te nemen.

De tweede nul-plus variant die men nu meeneemt is, naast de variant met het lange viaduct, een variant met een tunnel. Deze tunnel zou moeten lopen tussen de huidige tunnel onder spoor en N203 door (de Brassertunnel) en de Nauernasche Vaart.
Vandaag is bekend gemaakt dat Gedeputeerde Staten van Noord-Holland na inspraak van de stuurgroep Verbinding A8-A9 hebben besloten toch geen tweede nul-plus variant mee te nemen. Het blijven dus drie verschillende alternatieven.
Provincie Noord-Holland schreef:Geen extra tunnelvariant Verbinding A8-A9

De tunnelvariant voor het Nul-plusalternatief wordt door Gedeputeerde Staten (GS) niet toegevoegd aan de planstudie Verbinding A8-A9. GS geven hiermee gehoor aan het dringende advies van de regio, verenigd in de stuurgroep Verbinding A8-A9. Deze sprak zich eind vorige maand unaniem uit tegen het toevoegen van de tunnelvariant aan het onderzoek.

GS hechten veel waarde aan de regionale samenwerking in het project Verbinding A8-A9 en hebben het advies van de stuurgroep de doorslag laten geven in hun besluit. De stuurgroep acht het ongewenst dat de besluitvorming over de Verbinding A8-A9 opnieuw vertraging oploopt. Daarnaast staat de stuurgroep achter de afgewogen keuzes voor het gekozen Nul-plusalternatief. Dat ontwerp is vervolgens ook met de omgeving besproken. Dit betekent dat het best scorende Nul-plusalternatief (de viaductvariant) wordt uitgewerkt in de Milieu Effect Rapportage.

Onderzoeken van effecten
Voor het verbeteren van de route tussen de A8 en de A9 worden, naast het Nul-plusalternatief, nog twee alternatieven onderzocht: het Heemskerk- en het Golfbaanalternatief. Voor deze drie alternatieven wordt momenteel onderzocht wat de effecten zijn op het verkeer, het milieu, de economie en de landbouw. Al deze onderzoeken vormen met elkaar de Milieu Effect Rapportage (MER). In de MER worden onder andere de effecten op de geluidsbelasting, de luchtkwaliteit (fijnstof) en de natuur in beeld gebracht.

Verdere procedure
De MER wordt vervolgd met de in januari vastgestelde voorkeursontwerpen. De uitkomsten van de MER onderzoeken stellen de bestuurders van de samenwerkende partijen in staat om een voorlopig voorkeursalternatief te kiezen. Nu er geen extra variant onderzocht wordt, is de verwachting dat GS nog voor het zomerreces hierover besluiten. Daarna start de inspraakprocedure en is er de mogelijkheid een zienswijze in te dienen.

Gebruikersavatar
Rene
4x5 autosnelweg
Berichten: 36660
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 11:48
Locatie: Noord-Holland
Contacteer:

Re: [A008] Westzaan - Beverwijk

Bericht door Rene » wo 05 apr 2017, 20:24

Nulplus kent in deze vorm grote tegenstand bij de inwoners van Krommenie
Heemskerkvariant heeft in deze vorm diverse tegenstanders waaronder een andere overheid, waardoor deze ook geen realistische oplossing is.
Golfbaanvariant kent in deze vorm grote tegenstand bij de inwoners van de Broekpolder..

Ergo dit wordt helemaal niks meer.

nederland24
2x2 autosnelweg
Berichten: 5540
Lid geworden op: vr 04 sep 2009, 19:22
Locatie: Breda

Re: [A008] Westzaan - Beverwijk

Bericht door nederland24 » wo 05 apr 2017, 20:34

^^Tijd voor een referendum :top:

fonsoy
stadsweg
Berichten: 309
Lid geworden op: ma 17 okt 2016, 22:39

Re: [A008] Westzaan - Beverwijk

Bericht door fonsoy » do 06 apr 2017, 0:46

Tsja, voor zover ik weet gaan ze hoe dan ook één van de drie ontwerpen aanleggen. Nieuwbouw met nieuwe doorsnijdingen is lokaal nog nooit populair geweest.

Waarschijnlijk de Heemskerkvariant. Nul plus is vrij kansloos denk ik. De golfbaanvariant heeft ook enige slagingskans, al helemaal als het rijk die gronden voor een vriendenprijs overdraagt.

Schelpenpaadje
2x2 autosnelweg
Berichten: 5802
Lid geworden op: wo 10 feb 2016, 9:54

Re: [A008] Westzaan - Beverwijk

Bericht door Schelpenpaadje » do 06 apr 2017, 14:09

^^ Een symbolisch bedrag van € 1,- met de optie de grond voor dezelfde prijs terug te kopen lijkt me wel redelijk.

Gebruikersavatar
Robonus
autoweg
Berichten: 1102
Lid geworden op: di 12 apr 2016, 10:30

Re: [A008] Westzaan - Beverwijk

Bericht door Robonus » do 06 apr 2017, 14:17

^^
Kunnen ze met het overgebleven budget een mooie fly-over maken in plaats van zo'n halfbakken aansluiting ;)

Rein
2x4 autosnelweg
Berichten: 10197
Lid geworden op: zo 10 jun 2007, 10:18
Locatie: Haarlemmermeer

Re: [A008] Westzaan - Beverwijk

Bericht door Rein » ma 10 apr 2017, 21:43

De oppositie in Provinciale Staten van Noord-Holland is niet blij dat Gedeputeerde Post de (extra) tunnelvariant (van het 0-plus alternatief) niet meeneemt.
nhd.nl schreef:Post op haar beurt was niet van plan deze variant alsnog te gaan onderzoeken. Ze gaf aan dat ze in dit geval niet zowel de Staten als de regio tevreden kan stellen. ,,De regio zegt: deze variant die u wilt toevoegen, die willen wij niet. En daar hecht ik belang aan.’’
Volgens de regionale krant heeft Post wel toegezegd dat ze de Provinciale Staten, nog voordat de regio een voorkeursvariant heeft gekozen, zal informeren over de uitkomsten van het onderzoek.

Gebruikersavatar
Robonus
autoweg
Berichten: 1102
Lid geworden op: di 12 apr 2016, 10:30

Re: [A008] Westzaan - Beverwijk

Bericht door Robonus » wo 12 apr 2017, 10:16

Anti golfbaan variant lobbygroepen spannen nu een historicus voor hun karretje om bij Unesco te gaan klagen dat de Stelling Van Amsterdam wordt aangetast bij die varianten.
NHD schreef:
Kortgeleden schreven de agrariërsorganisatie LTO, de Heemskerkse Golfbaan, de bewonersgroep Busch en Dam, de actiegroep Houdt Broekpolder Leefbaar en nog een paar clubs een brandbrief aan de Unesco. Het is niet zo dat deze groepen opeens zeer historisch deskundig zijn geworden. De tekst was voor hen opgesteld door Kees de Wildt, secretaris van de stichting Militair Erfgoed Groot Amsterdam. Hij verzet zich met hand en tand tegen een verbinding A8-A9 dwars door de polder.

Overal waar een dijk of spoorlijn liep, waarover de vijand toch zou kunnen binnendringen, stond een fort. Als je zo’n extra weg aanlegt, zou je daar in feite ook een groot fort moeten bouwen.

Ook dreigt er geschiedvervalsing, zegt hij. ,,In de Heemskerkvariant willen ze de weg met een tunnel onder De Kil door voeren. Dat is een 1000 jaar oude waterloop, een rest van het Oer-IJ. Maar, om kosten te sparen, willen ze die Kil wél een stukje verleggen. Er een kanaaltje van maken, zeg maar."

Wat moet er volgens hem eigenlijk wel gebeuren? Volgens mij hoeft er geen nieuwe weg te komen. Maar als er iets moet, pleit ik voor een weg rond Saendelft.

https://www.noordhollandsdagblad.nl/zaa ... e-stelling

Gebruikersavatar
Robonus
autoweg
Berichten: 1102
Lid geworden op: di 12 apr 2016, 10:30

Re: [A008] Westzaan - Beverwijk

Bericht door Robonus » di 09 mei 2017, 10:20

De anti-golfbaan actiegroepen schieten als paddenstoelen uit de grond en zoeken massaal de media op.
Vraag me af hoeveel het onderzoekbureau zich van dit soort initiatieven aan trekt. Hopelijk niet al te veel.

http://www.nhnieuws.nl/nieuws/205651/he ... ld-worden-
HEEMSKERK De verbindingsweg tussen de A8 en A9 houdt veel Heemskerkers bezig. Vandaag tekenen ze middels een petitie protest aan tegen het plan van de provincie waarbij de weg over De Heemskerkse Golfclub zal gaan.

Buurtbewoner Cees van der Kolk ziet het zeker niet zitten dat de weg direct in zijn achtertuin uitkomt. Gewapend met 2600 handtekeningen ging Cees daarom samen met andere bewoners van de Broekpolder naar Haarlem. Het plan: de provincie op een ander idee brengen.
Hein Struben van de commissie Mobiliteit nam de handtekeningen in ontvangst en verzekerde de Heemskerkers dat ze meegewogen zullen worden in de plannen.

Rein
2x4 autosnelweg
Berichten: 10197
Lid geworden op: zo 10 jun 2007, 10:18
Locatie: Haarlemmermeer

Re: [A008] Westzaan - Beverwijk

Bericht door Rein » di 09 mei 2017, 11:11

Hier is overigens een filmpje te zien inzake het aanbieden van handtekeningen aan de provincie en waarin ook te zien is hoe de heer Van der Kolk woont ten opzichte van de A9.
Buurtbewoner Cees van der Kolk ziet het zeker niet zitten dat de weg direct in zijn achtertuin uitkomt. "Toen ik hier kwam wonen wisten we dat het naast een snelweg was, maar met de verbinding zal de hoeveelheid geluid en fijnstof verdubbeld worden."
Tja, je kan moeilijk zeggen dat je niet wist dat je naast een snelweg bent gaan wonen. De (omgelegde) A9 was er een stukje eerder dan dat de eerste huizen in die wijk überhaupt zijn gebouwd. Je kan je overigens wel afvragen waarom de gemeentes echt tot bijna op de geluidswal huizen zijn gaan bouwen.

Schelpenpaadje
2x2 autosnelweg
Berichten: 5802
Lid geworden op: wo 10 feb 2016, 9:54

Re: [A008] Westzaan - Beverwijk

Bericht door Schelpenpaadje » di 09 mei 2017, 11:27

Dat overheden niet weten wat ze willen en argumenten op schimmige gronden lijken te worden afgewogen helpt ook niet.

Als je er als overheid volledig neutraal in staat kun je mensen beter voorlichten en ongegronde zorgen in een vroeg stadium wegnemen. De reacties die je dan nog overhoudt zijn veel waardevoller om mee te nemen in het besluitvormingsproces. Dat daar decennia geleden al ruimte is gelaten voor een snelweg en dat een knooppunt niet per se meer overlast geeft wordt kennelijk niet actief uitgedragen.
Door achterover te leunen versterk je de voedingsbodem voor dit soort semi-georganiseerd verzet.

fonsoy
stadsweg
Berichten: 309
Lid geworden op: ma 17 okt 2016, 22:39

Re: [A008] Westzaan - Beverwijk

Bericht door fonsoy » ma 22 mei 2017, 14:40

Ik weet niet of het hier al gemeld was, maar 19 juni wordt de voorkeursvariant bekend.
https://www.noordhollandsdagblad.nl/ken ... ting-a8-a9
’Provincie weigert leefbaarheidstudie voor wijk Heemskerk aansluiting A8-A9’
De provincie Noord-Holland weigert de leefbaarheidseffecten van de Golfbaanvariant op de wijk Broekpolder te onderzoeken. Dat zegt de Heemskerkse wethouder Frank Frowijn (CDA).
[...]
De stuurgroep A8-A9 kiest op 19 juni een van de drie aansluitingsvarianten. Die keuze zal worden onderbouwd met de resultaten van een Milieu Effect Rapportage en een Maatschappelijke Kosten Baten Analyse. Deze grote onderzoeken zullen pas kort voor dat moment gereed zijn.
[...]
Een goede beslissing. De geluidsbelasting in de wijk Broekpolder zal met de juiste maatregelen binnen de normen kunnen blijven, denk ik. Anders zou er weer een flinke kans op uitstel van het project ontstaan.

Schelpenpaadje
2x2 autosnelweg
Berichten: 5802
Lid geworden op: wo 10 feb 2016, 9:54

Re: [A008] Westzaan - Beverwijk

Bericht door Schelpenpaadje » ma 22 mei 2017, 15:29

^^ Tenzij men dit niet wil onderzoeken omdat die variant niet kansrijk wordt geacht...

Gebruikersavatar
Rene
4x5 autosnelweg
Berichten: 36660
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 11:48
Locatie: Noord-Holland
Contacteer:

Re: [A008] Westzaan - Beverwijk

Bericht door Rene » ma 22 mei 2017, 15:39

Al vanaf het eerste moment zat de regionale politiek op de Heemskerkvariant.
Het zou me oprecht verbazen als er op 19 juni iets anders zou uitkomen.

En als het de Heemskerkvariant wordt, dan kan het hele project naar mijn mening maar beter snel sterven.
Die variant vind ik vlees noch vis, en zal op de A9 veel extra congestie op het weefvak Uitgeest-Heemskerk opleveren.

Nog liever geen verbinding, dan een slechte maar peperdure verbinding.

Gebruikersavatar
mavas
2x5 autosnelweg
Berichten: 18185
Lid geworden op: do 31 mar 2005, 17:27
Locatie: Zuid-Kennemerland
Contacteer:

Re: [A008] Westzaan - Beverwijk

Bericht door mavas » ma 22 mei 2017, 15:48

^^ Ook mijn mening. Maar het rijk heeft toch als eis gesteld dat er op de A9 geen congestie mag optreden door de nieuwe verbinding? Dan is het toch niet mogelijk om de Heemskerkvariant aan te leggen?
Noord-Hollandse wegen, dé site voor ontwikkeling van de provinciale wegen in Noord-Holland
Bezoek ook eens de Wegenwiki, dé wiki voor verkeer

Gebruikersavatar
Kaaiman
Secretaris
Berichten: 17386
Lid geworden op: ma 26 jun 2006, 16:54
Locatie: Hoogeveen
Contacteer:

Re: [A008] Westzaan - Beverwijk

Bericht door Kaaiman » ma 22 mei 2017, 16:34

*Mompelt iets over een VRI als TDI inzetten...* :feestjenee:
Deur Drenthe • website over het Drentse provinciaal en rijkswegennet
@DeurDrenthe • volg het Drentse wegennieuws op Mastodon

Gebruikersavatar
Hajo
2x3 autosnelweg
Berichten: 8633
Lid geworden op: ma 28 feb 2005, 11:17
Locatie: Zeist

Re: [A008] Westzaan - Beverwijk

Bericht door Hajo » ma 22 mei 2017, 19:07

Ik heb dit topic met interesse doorgelezen. Mij lijkt de golfbaan variant ook de beste oplossing. De voor- en nadelen tussen de verschillende varianten zijn al uitgebreid aan bod gekomen.

Ik zie het probleem echter niet met die golfbaan: die is daar juist aangelegd om een toekomstige aansluiting van de A8 op de A9 mogelijk te maken. Die golfclub kan toch uitgekocht worden? Met het geld dat ze daarvoor ontvangen, kan de golfclub dan naar elders verhuizen. In het uiterste geval kan er ook onteigend worden.

Steyn_E
autoweg
Berichten: 1431
Lid geworden op: ma 27 dec 2010, 22:40

Re: [A008] Westzaan - Beverwijk

Bericht door Steyn_E » ma 22 mei 2017, 19:37

^^
De ruimte voor de A8 is al gereserveerd en volgens mij volledig in handen van RWS dus de golfbaan zal de grond wel pachten. Met daarin een clausule dat de A8 mogelijk nog aangelegd wordt en dat ze dan moeten verkassen. Hooguit moeten ze voor de "verbeteringen" die zijn aangelegd gecompenseerd worden. Dus de golfbaan zelf zal het probleem niet zijn lijkt me, daar is vast al rekening mee gehouden. Wat ik me nog bedacht was dat ze de A8 ook verdiept onder de A9 zouden kunnen aanleggen in plaats van een viaduct erover. Dat zou een hoop geluidshinder kunnen schelen.

Gebruikersavatar
Hajo
2x3 autosnelweg
Berichten: 8633
Lid geworden op: ma 28 feb 2005, 11:17
Locatie: Zeist

Re: [A008] Westzaan - Beverwijk

Bericht door Hajo » di 23 mei 2017, 12:13

^^ Zo heb ik dat ook begrepen. Of de A8 onder de A9 doorgeleid kan worden, kan ik niet beoordelen. Ik kan mij echter wel voorstellen dat deze oplossing duurder is dan erover heen.

Gebruikersavatar
Kaaiman
Secretaris
Berichten: 17386
Lid geworden op: ma 26 jun 2006, 16:54
Locatie: Hoogeveen
Contacteer:

Re: [A008] Westzaan - Beverwijk

Bericht door Kaaiman » di 23 mei 2017, 12:27

Het probleem bij een verdiepte ligging is de waterloop tussen de A9 en de golfbaan. Daar zul je dan ook onderdoor moeten en dat wordt weer lastig met het polderpeil en de slappe bodem. Of je moet de A9 fors omhoog brengen. Kostentechnisch zijn dat dus totaal geen opties. :idea:
Deur Drenthe • website over het Drentse provinciaal en rijkswegennet
@DeurDrenthe • volg het Drentse wegennieuws op Mastodon

Gebruikersavatar
mavas
2x5 autosnelweg
Berichten: 18185
Lid geworden op: do 31 mar 2005, 17:27
Locatie: Zuid-Kennemerland
Contacteer:

Re: [A008] Westzaan - Beverwijk

Bericht door mavas » ma 29 mei 2017, 21:12

Er is weer een klein nieuwtje te melden. De Unesco is tegen de Heemskerk- en Golfbaanalternatief.
Unesco reageert op visualisaties Verbinding A8-A9

Begin dit jaar stuurde de provincie Noord-Holland visualisaties van de drie alternatieven voor het verbeteren van de route van de A8 naar de A9 aan Unesco. De reactie van Unesco op deze visualisaties is onlangs ontvangen.
Het project Verbinding A8-A9 speelt in het gebied van de Stelling van Amsterdam. Daarom is er (in 2015) onderzoek gedaan naar de effecten die de alternatieven hebben op dit werelderfgoed. Naar aanleiding van dat onderzoek had Unesco de provincie om visualisaties van de alternatieven gevraagd.

Voorkeur Unesco
In de huidige reactie geeft Unesco aan een voorkeur te hebben voor het Nul-plusalternatief, aangezien dit alternatief de minste impact op de Stelling van Amsterdam heeft. Het Heemskerk- en Golfbaanalternatief hebben volgens Unesco negatieve effecten en zorgen voor aantasting van het erfgoed. De daarvoor voorgestelde compensatie wordt door Unesco niet als acceptabele oplossing gezien. De reactie wijkt hiermee duidelijk af van de reactie op het onderzoek uit 2015. Toen leek er begrip te zijn voor het oplossen van de verkeersproblematiek rondom Amsterdam en werden er geen alternatieven uitgesloten.

De reactie van Unesco wordt door Gedeputeerde Staten (GS) meegenomen in de afwegingen voor het voorkeursalternatief.
https://www.noord-holland.nl/Actueel/Ar ... ding_A8_A9
Noord-Hollandse wegen, dé site voor ontwikkeling van de provinciale wegen in Noord-Holland
Bezoek ook eens de Wegenwiki, dé wiki voor verkeer

Widejo
verkeersader
Berichten: 727
Lid geworden op: di 22 sep 2015, 17:18
Locatie: Freie und Hansestadt Hamburg

Re: [A008] Westzaan - Beverwijk

Bericht door Widejo » di 30 mei 2017, 10:43

Oei, dat is waar mogelijk een stevige tegenvaller. UNESCO heeft namelijk bij opzettelijke aantasting van het erfgoed het recht om de Stelling niet meer als werelderfgoed te zien. Dat zou een flinke financiele tegenvaller opleveren voor het financieren van onderhoud en behoud van de Stelling. Ik weet niet of Provincie Noord-Holland en het Rijk daar op zitten te wachten.
Hamburg, meine Perle

Rein
2x4 autosnelweg
Berichten: 10197
Lid geworden op: zo 10 jun 2007, 10:18
Locatie: Haarlemmermeer

Re: [A008] Westzaan - Beverwijk

Bericht door Rein » di 30 mei 2017, 11:00

Ik geloof het allemaal wel.

Op dit moment kruizen onder meer de A1 (bij Muiden), de A2 (bij Abcoude), de A4 (bij Hoofddorp), de A7 (bij de Beemster), de A9 (bij Spaarndam en bij Beverwijk) en de A200 (bij Haarlemmerliede) de stelling reeds (plus daarnaast nog provinciale wegen als de N196, N197, N201, N202, N203, N205, N231, N232, N236, N244, N246, N247 en N523 en vele lokale wegen), gaat de stelling dwars door de bebouwde kom van onder meer Muiden, Hoofddorp en Beverwijk en dan zou die ene extra weg een probleem zijn? :rofl2:

Widejo
verkeersader
Berichten: 727
Lid geworden op: di 22 sep 2015, 17:18
Locatie: Freie und Hansestadt Hamburg

Re: [A008] Westzaan - Beverwijk

Bericht door Widejo » di 30 mei 2017, 11:51

^^
In theorie is dat zeker waar. Ik hoop alleen dat het besef daarvan ook bij de personen aanwezig die uiteindelijk gaan beslissen.
Een partij als UNESCO kan natuurlijk van enige impact hebben op de uiteindelijke besluitvorming.
Hamburg, meine Perle

Seat Ibiza
2x2 autosnelweg
Berichten: 6380
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 22:05
Locatie: Ibiza ;-)

Re: [A008] Westzaan - Beverwijk

Bericht door Seat Ibiza » di 30 mei 2017, 12:18

Rein schreef:... en dan zou die ene extra weg een probleem zijn? :rofl2:
Ja, dat heeft Unesco dus aangegeven. Ik ben het overigens met je eens dat in vergelijking met het aantal wegen dat er al doorheen loopt, dit niet veel voorstelt. Maar als Unesco zegt van wel en de Nederlandse overheden dit vervolgens naast zich neerleggen, dan is een scenario zoals in Dresden niet onmogelijk.

Widejo
verkeersader
Berichten: 727
Lid geworden op: di 22 sep 2015, 17:18
Locatie: Freie und Hansestadt Hamburg

Re: [A008] Westzaan - Beverwijk

Bericht door Widejo » di 30 mei 2017, 12:27

Tevens is de Stelling sinds 1996 officieel UNESCO Werelderfgoed. Zijn er na 1996 'doorbraken' in de Stelling geweest van deze proportie? Ook kun je stellen dat de westzijde van de Stelling redelijk van bebouwing bespaart is, in vergelijking tot de Haarlemmermeer en de oostzijde bij Muiden. Belangrijk verschil met Dresden is dat de betrokken partijen van de A8 verlenging wel UNESCO actief betrekken bij de besluitvorming.
Laatst gewijzigd door Widejo op di 30 mei 2017, 12:58, 1 keer totaal gewijzigd.
Hamburg, meine Perle

Rein
2x4 autosnelweg
Berichten: 10197
Lid geworden op: zo 10 jun 2007, 10:18
Locatie: Haarlemmermeer

Re: [A008] Westzaan - Beverwijk

Bericht door Rein » di 30 mei 2017, 12:53

Widejo schreef: Zijn er na 1996 'doorbraken' in de Stelling geweest van deze proportie?
Wat dacht je van de omlegging en de verbreding van de A1 bij Muiden, de omlegging van de A9 bij Heemskerk/Beverwijk (Wijkertunnel), de N205 bij Vijfhuizen, de verbreding/parallebanenvan de A4 bij Hoofddorp, de verbreding van de A2 bij Abcoude?

Widejo
verkeersader
Berichten: 727
Lid geworden op: di 22 sep 2015, 17:18
Locatie: Freie und Hansestadt Hamburg

Re: [A008] Westzaan - Beverwijk

Bericht door Widejo » di 30 mei 2017, 13:01

^^
Toch aardig wat moet ik zeggen. Ook waar het duidelijk zichtbaar is.
Hamburg, meine Perle

Plaats reactie