[A008] Westzaan - Beverwijk

Discussieer hier over actuele grote wegenplannen en in uitvoering zijnde grote projecten

Moderator: Moderatoren

verfmeer95
expressweg
Berichten: 3563
Lid geworden op: wo 31 jul 2013, 19:37

Re: [A008] Westzaan - Beverwijk

Bericht door verfmeer95 » di 25 okt 2016, 14:59

^^ Oh, dat ben ik voor 100% met je eens. Jij vroeg je alleen af waarom er nog geen media op zijn gedoken, en ik denk dat de richting waarop gedoelrekent wordt daar wel de grootste factor in is. Maar als jij wil dat hier journalisten op gaan duiken kan je zo een mailtje naar de NOS en RTV NH sturen.

Gebruikersavatar
Coen Tunnel
Voorzitter
Berichten: 32169
Lid geworden op: di 26 apr 2005, 11:39
Locatie: Aan de 🅰2️⃣8️⃣

Re: [A008] Westzaan - Beverwijk

Bericht door Coen Tunnel » di 25 okt 2016, 15:29

Schelpenpaadje schreef:Of het belang puur regionaal is, daar kun je over twisten.
De nieuwe weg is vooral voor relaties binnen Noord-Holland een verbetering. Het aantal interprovinciale relaties dat verbetert door de aanleg van de nieuwe weg is beperkt. Alleen voor verkeer vanaf de A1 vanuit Amersfoort en Almere richting Alkmaar zorgt de nieuwe weg ervoor dat de route A1-A10-A8-A9 duidelijk sneller wordt dan A1-A9. Dat zal dan een minuut of vijf schelen, dus het is niet dat de huidige A9 voor interprovinciaal verkeer niet voldoet. Kortom, de A8/N8 heeft overwegend een regionaal belang.
Daarnaast is een eventuele misinvestering van honderden miljoenen best nieuwswaardig op landelijk niveau.
Dat ben ik wel met je eens.
verfmeer95 schreef:Zelfs na de masale wegverbredingen van de afgelopen jaren is het nog steeds niet cool om voor nieuwe hoogwaardige wegen te zijn.
In de periferie van Nederland was er toch vrij weinig tegenstand bij de bouw van de Centrale As, de Haak om Leeuwarden, de 2x2 N33, het sluitstuk van de A73 of de A50 tussen Oss en Eindhoven. Nee, daar was men blij dat die wegen verbeterd werden.
verfmeer95 schreef:^^ Oh, dat ben ik voor 100% met je eens. Jij vroeg je alleen af waarom er nog geen media op zijn gedoken, en ik denk dat de richting waarop gedoelrekent wordt daar wel de grootste factor in is. Maar als jij wil dat hier journalisten op gaan duiken kan je zo een mailtje naar de NOS en RTV NH sturen.
Het aantal tegenstanders van de Golfbaanvariant is veel groter. De provincie beseft zich dat en probeer alles om de Heemskerkvariant zo positief mogelijk naar voren te schuiven. De tegenstanders van de Golfbaanvariant zullen dat prima vinden, en bij de Heemskerkvariant is er veel minder tegenstand. Dat de Golfbaanvariant in veel opzichten veel beter is (behalve voor degenen die graag gaan golfen) wordt voor het gemak vergeten. De automobilist die dagelijks op de huidige N8 in de file laat zich ook niet horen om een vurig pleidooi voor de Golfbaanvariant te houden. De provincie zoekt dus gewoon de weg van de minste weerstand, terwijl het zeer twijfelachtig is of die oplossing voldoende oplossend vermogen heeft en of de eventueel lagere kosten gerechtvaardigd zijn. Ik vermoed dat er met de Golfbaanvariant voor iets meer kosten een veel betere oplossing ligt.

Gebruikersavatar
Kaaiman
Secretaris
Berichten: 17416
Lid geworden op: ma 26 jun 2006, 16:54
Locatie: Hoogeveen
Contacteer:

Re: [A008] Westzaan - Beverwijk

Bericht door Kaaiman » di 25 okt 2016, 19:28

Coen Tunnel schreef:
Schelpenpaadje schreef:Of het belang puur regionaal is, daar kun je over twisten.
De nieuwe weg is vooral voor relaties binnen Noord-Holland een verbetering. Het aantal interprovinciale relaties dat verbetert door de aanleg van de nieuwe weg is beperkt. Alleen voor verkeer vanaf de A1 vanuit Amersfoort en Almere richting Alkmaar zorgt de nieuwe weg ervoor dat de route A1-A10-A8-A9 duidelijk sneller wordt dan A1-A9. Dat zal dan een minuut of vijf schelen, dus het is niet dat de huidige A9 voor interprovinciaal verkeer niet voldoet. Kortom, de A8/N8 heeft overwegend een regionaal belang.
Als de A8 gewoon als rijksautosnelweg was aangelegd conform het Uitvoeringsprogramma was de hele weg nu nog HWN geweest, ongeveer in dezelfde categorie als de A5. Lager in rang dan de A9 of A7, maar hoger dan bijvoorbeeld de A22.

Er is niet voor niets lang over gesteggeld of de A8 een regionaal of nationaal belang vertegenwoordigt en de discussie eens in de zoveel jaar weer terugkeert. Dat betekent dat de weg ergens in het grijze gebied ligt en het niet klip-en-klaar een regionale verbinding betreft.
Deur Drenthe • website over het Drentse provinciaal en rijkswegennet
@DeurDrenthe • volg het Drentse wegennieuws op Mastodon

Gebruikersavatar
Snelwegfreak
Hoofdmoderator
Berichten: 18067
Lid geworden op: do 21 sep 2006, 16:02

Re: [A008] Westzaan - Beverwijk

Bericht door Snelwegfreak » di 25 okt 2016, 19:42

De Provincie zet zichzelf behoorlijk voor schut als het doorgaat met de Heemskerkvariant. Maar goed: ik ben ondertussen al zo ver dat ik hoop dat ze voor die variant gaan en zichzelf met een paar jaar gigantisch in de vingers snijden en met de gevolgen zitten. Helaas zal dat op het beleid weinig veranderen omdat de verantwoordelijken van nu dan al lang weg zijn.
Enne gojje mins blieft altied leave.

Rein
2x4 autosnelweg
Berichten: 10218
Lid geworden op: zo 10 jun 2007, 10:18
Locatie: Haarlemmermeer

Re: [A008] Westzaan - Beverwijk

Bericht door Rein » di 25 okt 2016, 19:53

Ik heb en hou de goede hoop dat er straks van elk van de verschillende varianten een redelijk goed voorstel/uitwerking de MER in gaat. En wat er dan vervolgens uit de MER komt zien we dan wel weer.

Behalve wanneer het voorstel /de uitwerking van het Golfbaanvariant willens en wetens slecht naar voren komt (bijvoorbeeld doordat er allerlei zwaar kostenverhogende elementen in naar voren komen waardoor deze het nooit kan winnen van welke Heemskerkvariant dan ook), moet de Golfbaanvariant het met twee vingers in de neus kunnen winnen.

Het nul-plus alternatief geef ik sowieso weinig kans, dat is een halfbakken oplossing (waarbij aan de problematiek van de boog vanaf de N246 naar de N203 helemaal niks wordt gedaan) die ook nog eens aardig aan de prijs zal zijn en onverkoopbaar zal zijn aan de lokale bevolking.

Gebruikersavatar
Vinny
4x5 autosnelweg
Berichten: 41383
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 12:52
Locatie: Friesland

Re: [A008] Westzaan - Beverwijk

Bericht door Vinny » wo 26 okt 2016, 8:38

Schelpenpaadje schreef:Vreemd dat er nog geen grote landelijke media op dat doelredeneren zijn gedoken.
Voor veel media is een discussie over knooppuntconfiguratie ook gewoon te moeilijk. Dat heb ik ook gemerkt op informatieavonden. Daar was ik ongeveer de enige die inhoudelijke vragen stelde over het wegontwerp, en vervolgens kijken de communicatie typemiepen je glazig aan...
Let op: Sarcasmemodus over een lengte van 10 kilometer.

Gebruikersavatar
Robonus
autoweg
Berichten: 1111
Lid geworden op: di 12 apr 2016, 10:30

Re: [A008] Westzaan - Beverwijk

Bericht door Robonus » wo 26 okt 2016, 9:39

Ik ben gisteren nog even langs het projectbureau geweest. 2 bouwkeetjes met tekeningen aan de wand. Van de 3 hoofdvarianten (0-plus, Heemskerk, Golfbaan) werden weer 3 sub-varianten getoond. Bij de 0-Plus was dat een tunnel, een half verdiepte tunnel, en een verhoogde variant.

Bij de Heemskerk variant gingen de variaties vooral over het tracé tussen aansluiting Heemskerk en aansluiting Saendelft. Alle tekeningen toonden een aansluiting op de huidige half klaverblad die dan VRI geregeld zou worden zonder bypasses o.i.d.

Van de Golfbaanvariant waren alle varianten met het bekende trompetknooppunt. Hier hadden ze een hoge (fly-over) versie, en een lage. Daarbij zou de A8 onder de A9 doorgaan wat geluidstechnisch fijn is voor Broekpolder maar prijstechnisch wel een hele dure wordt.

Zo was er ook een bewoner uit Broekpolder die toch wel een beetje emotioneel werd toen de Golfbaanvariant werd uitgelegd. Hij was doodsbang dat zijn woning minder waard wordt als er een fly-over over de A9 komt. Ook over geluid maakte hij zich zorgen. Hij was ook heel verbaasd dat “opeens” de Golfbaanvariant weer in het leven was geroepen, want dat zou “een onlogische keuze zijn omdat de aansluiting A9 er al klaar voor ligt”. Toen ik vroeg of hij nooit had geweten dat de A8 oorspronkelijk bij golfbaan aangesloten zou worden wist hij dat niet… Verder zat het vol met (terechte) klagers over de 0-plus, en leek de Heemskerkvariant onder de bezoekers het meeste goedkeurende gemompel te krijgen.

Ik heb naderhand nog even 1 op 1 met de woordvoerder van de provincie gesproken, hoe het zit met de intensiteiten in 2030. Hij heeft mij uitgelegd dat ze met vekeerscijfers van 2016 werken. Dan ga ik er gelijk vanuit dat door de afsluiting van de Velsertunnel de verkeerscijfers op de A9 lager liggen omdat meer verkeer nu de A8-route kiest. Maar hij wist helaas niet uit welke maand de verkeerscijfers waren. Verder leek hij geen zorgen te hebben dat de Heemskerkvariant met de 2030 niet meer zou voldoen qua doorstroming (“daar moet nog onderzoek naar worden gedaan”). Ook over de prognose dat route Heemskerk uit naar de snelweg (Communicatieweg/Tolweg) vast zou lopen als de Heemskerkvariant VRI geregeld wordt was hij heel politiek: “daar moet nog naar gekeken worden” Wel leek hij zelf niet zo happig op de 0-plus te zijn. Ik heb ook nog nagevraagd hoe het zit met het kostenplaatje wat betreft de grondaankoop van de RWS percelen die in het verleden gereserveerd zijn voor het oorspronkelijke golfbaantracé. Hij vertelde dat die gronden helaas niet goedkoper te krijgen zijn i.v.m. bepaalde procedures. Ook heb ik nog gevraagd naar de gronden die vrijkomen bij het afwaarderen van de N203. Of die verkocht kan worden naar de boeren en of die opbrengsten meegerekend zijn in de kostenbalans. Daar hadden ze nog nooit bij stil gestaan terwijl het toch zo’n 35.000m2 is.

Er hingen nog wel een paar plaatjes van een geoptimaliseerde Heemskerkaansluiting, maar die leken er meer voor opvulling te hangen. Op alle uitgewerkte varianten was de huidige aansluiting meegenomen.

Afbeelding
Afbeelding



Edit: ik kwam nog een foto van het projectbureau op twitter tegen voor een impressie. Ik sta vakkundig opgesteld achter de man met de blauwe jas :lol: De man die uitleg geeft was de woordvoerder van de provincie. Hij had gelukkig wel vakinhoudelijke kennis.

Afbeelding
Laatst gewijzigd door Robonus op wo 26 okt 2016, 10:54, 3 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
Chris
Moderator
Berichten: 76519
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 15:19
Locatie: NL

Re: [A008] Westzaan - Beverwijk

Bericht door Chris » wo 26 okt 2016, 10:15

Vinny schreef:Voor veel media is een discussie over knooppuntconfiguratie ook gewoon te moeilijk. Dat heb ik ook gemerkt op informatieavonden. Daar was ik ongeveer de enige die inhoudelijke vragen stelde over het wegontwerp, en vervolgens kijken de communicatie typemiepen je glazig aan...
Sowieso snappen journalisten weinig van wegen en wegwerkzaamheden. Gisteren hoorde ik een interview op BNR tussen de journalist en VVD-kamerlid Barbara Visser. De journalist was nogal slecht geïnformeerd maar liet vervolgens Visser weer niet uitspreken, omdat het antwoord schijnbaar al te technisch is. De media is er vooral van het niveau 'niet meer dan 1 zin antwoord' en dat graag ook op jip-en-janneke-niveau. Of ze zoeken overal een controverse achter omdat dat interessante radio is schijnbaar. En van BNR mag je toch wel verwachten dat ze iets meer achtergrond geven dan het Skyradio journaal.

Gebruikersavatar
Kaaiman
Secretaris
Berichten: 17416
Lid geworden op: ma 26 jun 2006, 16:54
Locatie: Hoogeveen
Contacteer:

Re: [A008] Westzaan - Beverwijk

Bericht door Kaaiman » wo 26 okt 2016, 10:17

Je had deze er wel naast kunnen ophangen:
Kaaiman schreef:De kadastrale kaart van de omgeving. Ik heb de percelen die horen bij de geplande A8 (Golfbaantracé) geel omlijnd.

Afbeelding
Klik voor een vergroting.
Deur Drenthe • website over het Drentse provinciaal en rijkswegennet
@DeurDrenthe • volg het Drentse wegennieuws op Mastodon

Gebruikersavatar
Vinny
4x5 autosnelweg
Berichten: 41383
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 12:52
Locatie: Friesland

Re: [A008] Westzaan - Beverwijk

Bericht door Vinny » wo 26 okt 2016, 20:01

Als ze die aansluiting Heemskerk gaan vebouwen tot (semi-)knooppunt zou je tussen dat knooppunt en de huidge aansluiting op de N203/N8 een breiwerkje kunnen aanleggen. Het zal krap worden, maar als afrit Castricum wat noordwaarts wordt verschoven is er denk ik wel ruimte voor.
Let op: Sarcasmemodus over een lengte van 10 kilometer.

hoevenpe
expressweg
Berichten: 3704
Lid geworden op: ma 01 aug 2005, 9:29

Re: [A008] Westzaan - Beverwijk

Bericht door hoevenpe » do 27 okt 2016, 10:26

Robonus schreef:Afbeelding
Interessant ontwerp, met wat kleine aanpassingen kan dit best een nette oplossing zijn:

Voeg rechtsonder bij de nieuwe rotonde ook een oprit naar de A9n toe via de oprit van de verzorgingsplaats, de hele lijn aan de rechterkant in noordelijke richting kan dan komen te vervallen aangezien zowel de A/N8 als de A9n zo bereikbaar zijn. Ook kan daardoor rotonde in het knooppunt komen te vervallen (lijkt me een gedrocht) en voorkom je problemen bij het invoegen van de A/N8 op de A9n en het daar liggende weefvak.

Vanaf de A/N8 hou je dan een vloeiende verbinding over richting de oostelijke nieuwe rotonde, dit zou je ook kunnen laten vervallen en verkeer vanaf Zaanstad richting Heemskerk via de afrit Uitgeest laten lopen, dit lijkt me niet zo'n grote stroom. Dan heb je toch een nette trompet als knooppunt en vrijwel alle relaties goed bediend...

Gebruikersavatar
Robonus
autoweg
Berichten: 1111
Lid geworden op: di 12 apr 2016, 10:30

Re: [A008] Westzaan - Beverwijk

Bericht door Robonus » do 27 okt 2016, 10:35

Wat hier wel een enorm nadeel is, is dat de Communicatieweg dan de ontsluiting wordt voor een enorm deel van Heemskerk. Daar loopt nou net een gelijkvloerse spoorkruising waar ook veel goederenvervoer van TATA langsloopt. Als ze die ook ongelijkvloers maken is het misschien al wat haalbaarder. Maar dan lopen de kosten weer flink op.

hoevenpe
expressweg
Berichten: 3704
Lid geworden op: ma 01 aug 2005, 9:29

Re: [A008] Westzaan - Beverwijk

Bericht door hoevenpe » do 27 okt 2016, 10:49

Die spoorwegovergang is wel een dingetje, maar dit hieronder is denk ik best een acceptabele oplossing, juist ook voor het weefvak A/N8 > Uitgeest (deze kan nog iets langer worden als je de rotonde elimineert). Wellicht dat de besparing op dit ontwerp genoeg is om deze spoorwegovergang van een onderdoorgang te voorzien:

Afbeelding

evos
verkeersader
Berichten: 750
Lid geworden op: za 05 jul 2008, 10:12
Locatie: Hoofddorp

Re: [A008] Westzaan - Beverwijk

Bericht door evos » do 27 okt 2016, 10:58

^^ Alleen kan je zo niet vanaf de N8 in Heemskerk komen.
Wet van Hofstadter: Het duurt altijd langer dan je denkt, zelfs al houd je rekening met de Wet van Hofstadter (uit Gödel, Escher, Bach).

hoevenpe
expressweg
Berichten: 3704
Lid geworden op: ma 01 aug 2005, 9:29

Re: [A008] Westzaan - Beverwijk

Bericht door hoevenpe » do 27 okt 2016, 11:00

^^ Dat had ik hierboven al geconstateerd, maar ik denk dat dit een beperkte stroom is die je via de afrit Uitgeest kan leiden en dan binnendoor.

Gebruikersavatar
Robonus
autoweg
Berichten: 1111
Lid geworden op: di 12 apr 2016, 10:30

Re: [A008] Westzaan - Beverwijk

Bericht door Robonus » do 27 okt 2016, 11:09

hoevenpe schreef:^^ Dat had ik hierboven al geconstateerd, maar ik denk dat dit een beperkte stroom is die je via de afrit Uitgeest kan leiden en dan binnendoor.
Nou woon ik toevallig in die wijk van Heemskerk en is dat "mijn aansluiting" Ik kan je zeggen dat die route nu al barstensvol is. De N203 Uitgeest in zit in de huidige situatie ook al op z'n max. Uitgeest zuid pakt bijna ook alleen maar aansluiting Heemskerk omdat de inkomende VRI van Uitgeest bij het station op z'n max is door doorgaand verkeer uit Castricum.

Hierbij hou je trouwens het probleem wat René aankaart, dat de weefvakken tussen Uitgeest en Heemskerk niet genoeg capaciteit hebben voor de 2030 intensiteiten. (heeft dus niet te maken met de lengte van de weefvakken)

hoevenpe
expressweg
Berichten: 3704
Lid geworden op: ma 01 aug 2005, 9:29

Re: [A008] Westzaan - Beverwijk

Bericht door hoevenpe » do 27 okt 2016, 11:32

Ik snap het probleem, wellicht dat dit kan werken:

Afbeelding

- Extra verbindingsweg van de linkerzijde van de aansluiting Uitgeest naar Heemskerk (1x2), geeft extra verlichting op de N203 omdat het verkeer naar Heemskerk niet meer door het centrum hoeft (wordt dus ook gebruikt voor het verkeer van de A/N8 naar Heemskerk).
- Tunnel onder het spoor op de communicatieweg
- Bypasses bij rotondes op de drukste relaties
- Verlenging van het weefvak in noordelijke richting
- Verdubbeling van de weefvakken tussen de A/N8 en de aansluiting Uitgeest (3 doorgaande rijstroken en 2 afslaande rijstroken)

Gebruikersavatar
Rene
4x5 autosnelweg
Berichten: 36667
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 11:48
Locatie: Noord-Holland
Contacteer:

Re: [A008] Westzaan - Beverwijk

Bericht door Rene » do 27 okt 2016, 18:07

^^
Allemaal gemodder in de marge en het echte probleem los je er niet mee op.

Alleen verknoping op de plek van de verzorgingsplaatsen zorgt voor een acceptabele oplossing zonder congestie op de A9. Er zijn twee alternatieven waarin dat mogelijk is. Namelijk de Golfbaanvariant, en een variant op de Heemskerkvariant die afbuigt richting hetzelfde knooppunt als de Golfbaanvariant (alt.4).

Voorts is er natuurlijk nog een variant die pal langs Assendelft scheert om op de bestaande N203 uit te komen, die het verkeer op de A9 niet hindert. Echter de verknoping tussen N203 en A9 is door de ligging van het spoor zeer beperkt in uitbreidingsmogelijkheden en de kruisingsvlakken zijn nu al regelmatig zwaar belast.

Gebruikersavatar
mavas
2x5 autosnelweg
Berichten: 18216
Lid geworden op: do 31 mar 2005, 17:27
Locatie: Zuid-Kennemerland
Contacteer:

Re: [A008] Westzaan - Beverwijk

Bericht door mavas » do 27 okt 2016, 18:27

^^ Volgens de Notitie had ook de Golfbaanvariant congestie tot gevolg op de A9. Hoe kan dat dat men dat zegt?
De aansluiting op de A9 zorgt voor verslechterde doorstroming van het verkeer op de A9. Daarom moeten aanvullende maatregelen ingepast worden in het ontwerp.
Noord-Hollandse wegen, dé site voor ontwikkeling van de provinciale wegen in Noord-Holland
Bezoek ook eens de Wegenwiki, dé wiki voor verkeer

Gebruikersavatar
Rene
4x5 autosnelweg
Berichten: 36667
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 11:48
Locatie: Noord-Holland
Contacteer:

Re: [A008] Westzaan - Beverwijk

Bericht door Rene » do 27 okt 2016, 18:39

Dat ligt er maar net aan hoe je hem vorm geeft.
Als je geen extra verbindingslus aanlegt om de verbindingsboog vanaf de Velsertunnel heen, dan heb je last van congestie.
Maar dat valt dus te voorkomen.

Rein
2x4 autosnelweg
Berichten: 10218
Lid geworden op: zo 10 jun 2007, 10:18
Locatie: Haarlemmermeer

Re: [A008] Westzaan - Beverwijk

Bericht door Rein » do 27 okt 2016, 19:01

^^ Een soort afrit Nieuw Vennep oplossing bedoel je?

Dat heb ik ze vorige week ook gezegd bij het projectbureau. Zij gaven aan dat het desondanks allemaal wat krap is, zeker ook door de fietsersbrug die even verderop over de A9 ligt.

hoevenpe
expressweg
Berichten: 3704
Lid geworden op: ma 01 aug 2005, 9:29

Re: [A008] Westzaan - Beverwijk

Bericht door hoevenpe » do 27 okt 2016, 20:32

Rene schreef:^^
Allemaal gemodder in de marge en het echte probleem los je er niet mee op.
Het mag duidelijk zijn dat de golfbaan-variant als 2x2 ASW (130) de mooiste oplossing is, maar dat is politiek gewoon niet haalbaar. Het wordt de Heemskerk-variant als 2x2 AW (100?) waarbij de aansluiting met de A9 nog onduidelijk is. Het bovenstaande plaatje is in mijn ogen de minst-slechte variant, waarbij in ieder geval er een conflictvrije aansluiting van de nieuwe weg gerealiseerd kan worden.

Wat is het alternatief met voldoende draagvlak in de politiek en maatschappij?

Gebruikersavatar
Rene
4x5 autosnelweg
Berichten: 36667
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 11:48
Locatie: Noord-Holland
Contacteer:

Re: [A008] Westzaan - Beverwijk

Bericht door Rene » do 27 okt 2016, 20:33

Rein schreef:^^ Een soort afrit Nieuw Vennep oplossing bedoel je?

Dat heb ik ze vorige week ook gezegd bij het projectbureau. Zij gaven aan dat het desondanks allemaal wat krap is, zeker ook door de fietsersbrug die even verderop over de A9 ligt.
Die fietsersbrug kun je ook een pijler bouwen op de plek van het huidige oostelijke landhoofd, en dan een nieuw veld ernaast. Hoeft niet zo gek duur te zijn hoor.

Gebruikersavatar
Rene
4x5 autosnelweg
Berichten: 36667
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 11:48
Locatie: Noord-Holland
Contacteer:

Re: [A008] Westzaan - Beverwijk

Bericht door Rene » do 27 okt 2016, 20:35

hoevenpe schreef:Het mag duidelijk zijn dat de golfbaan-variant als 2x2 ASW (130) de mooiste oplossing is, maar dat is politiek gewoon niet haalbaar.
De rest is zo bedroevend dat je je gevoeglijk moet afvragen of het maatschappelijk wel wenselijk is om er ook maar één belastingcent aan te spenderen.

Gebruikersavatar
Vinny
4x5 autosnelweg
Berichten: 41383
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 12:52
Locatie: Friesland

Re: [A008] Westzaan - Beverwijk

Bericht door Vinny » do 27 okt 2016, 20:42

Je zou nog een driekwartklaverblad kunnen maken met voldoende opstelstroken, de afrit Uitgeest geheel opheffen en de communicatieweg voorzien van een extra verbinding tussen Assem en Breedweer, met een tunneltje onder het spoor en daar aansluiting bieden op de huidige N 203.
Let op: Sarcasmemodus over een lengte van 10 kilometer.

Rein
2x4 autosnelweg
Berichten: 10218
Lid geworden op: zo 10 jun 2007, 10:18
Locatie: Haarlemmermeer

Re: [A008] Westzaan - Beverwijk

Bericht door Rein » do 27 okt 2016, 21:55

Ik kan je vertellen dat dit soort creatieve brouwsels totaal niet in scope zijn en ook niet zullen komen.

hoevenpe
expressweg
Berichten: 3704
Lid geworden op: ma 01 aug 2005, 9:29

Re: [A008] Westzaan - Beverwijk

Bericht door hoevenpe » do 27 okt 2016, 21:57

Rein schreef:Ik kan je vertellen dat dit soort creatieve brouwsels totaal niet in scope zijn en ook niet zullen komen.
Wat voor 'brouwsels' vallen daaronder in jouw ogen?
En wat voor reële mogelijkheden zijn er wel voor dit probleem...

Rein
2x4 autosnelweg
Berichten: 10218
Lid geworden op: zo 10 jun 2007, 10:18
Locatie: Haarlemmermeer

Re: [A008] Westzaan - Beverwijk

Bericht door Rein » do 27 okt 2016, 22:04

Zoals Robonus gisteren aangaf en ikzelf vorige week worden er momenteel per variant (nul-plus, golfbaan, Heemskerk) verschillende inpassingsmogelijkheden bekeken. Maar die zijn vrij basaal en daar zitten niet allerlei 'extra' verbindingswegen, tunneltjes in het OWN etc bij. Dat is nu gewoonweg niet in scope en aangezien de eindvarianten die aan de stuurgroep worden voorgelegd steeds meer vorm gaan krijgen gaan die ook niet meer in scope komen. Theoretisch zou de stuurgroep het projectteam straks weer terug naar de tekentafel kunnen sturen, maar ik denk dat iedereen nu wel toe is aan een definitieve oplossing. Het is gewoonweg niet realistisch dat er nu opeens weer allerlei creatieve subvarianten zullen worden bekeken.

Gebruikersavatar
Vinny
4x5 autosnelweg
Berichten: 41383
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 12:52
Locatie: Friesland

Re: [A008] Westzaan - Beverwijk

Bericht door Vinny » do 27 okt 2016, 23:25

Nou ja, ook goed. Een bijzonder supoptimale oplossing geeft waarschijnlijk ook wel een signaal dat er nog iets anders moet gebeuren ;)
Let op: Sarcasmemodus over een lengte van 10 kilometer.

WoutdeWegenbouwer
woonerf
Berichten: 53
Lid geworden op: wo 03 dec 2014, 11:09

Re: [A008] Westzaan - Beverwijk

Bericht door WoutdeWegenbouwer » di 15 nov 2016, 9:36

Gelukkig geen haakse bochten zoals ik nu zie net zoals aansluiting N205/A9 en A4/N201!!

Plaats reactie