[A008] Westzaan - Beverwijk

Discussieer hier over actuele grote wegenplannen en in uitvoering zijnde grote projecten

Moderator: Moderatoren

Gebruikersavatar
mavas
2x5 autosnelweg
Berichten: 18190
Lid geworden op: do 31 mar 2005, 17:27
Locatie: Zuid-Kennemerland
Contacteer:

Re: [A008] Westzaan - Beverwijk

Bericht door mavas » wo 12 jun 2019, 16:51

^^ Je hoeft je geen zorgen meer te maken dat de A8-A9-verbinding niet doorgaat, zo is vandaag bekend geworden met de presentatie van de nieuwe coalitie de aankomende 4 jaar.
Er komt blijkbaar nog een extra onderzoek en zelfs een tunnel gaat onderzocht worden (dat wordt nog wat) :ongeduldig:
https://www.noord-holland.nl/Actueel/Ar ... pakken.pdf
Verbinding A8-A9
De huidige voorkeursvariant van de verbinding A8-A9 zal verder onderzocht worden. Om het landschap te sparen zal gekeken worden of het mogelijk is de weg verdiept of in een tunnel aan te leggen. In dit onderzoek worden ook
klimaatadaptatie en de aansluiting van Krommenie en Assendelft op openbaar vervoer meegenomen. Leidend bij de definitieve keuze voor een voorkeursvariant is het behoud van de Werelderfgoedstatus van de Stelling van Amsterdam.
Om op korte termijn iets te doen aan de grote overlast voor de omwonenden van de N203 bij Krommenie investeren we in de leefbaarheid, bijvoorbeeld in maatregelen om de luchtkwaliteit te verbeteren.
Noord-Hollandse wegen, dé site voor ontwikkeling van de provinciale wegen in Noord-Holland
Bezoek ook eens de Wegenwiki, dé wiki voor verkeer

Schelpenpaadje
2x2 autosnelweg
Berichten: 5804
Lid geworden op: wo 10 feb 2016, 9:54

Re: [A008] Westzaan - Beverwijk

Bericht door Schelpenpaadje » wo 12 jun 2019, 17:05

Bij het maken van nieuwe ontwerpen die de kosten nog verder opvoeren zou ik daar maar niet zo zeker van zijn :roll:

Wat moet ik me voorstellen bij die investeringen in de leefbaarheid en luchtkwaliteit in Krommenie e.o.?
Verlaging van de maximumsnelheid?
Het plaatsen van extra schermen e.d. langs een weg die (hopelijk) in de nabije toekomst wordt afgewaardeerd?

Gebruikersavatar
mavas
2x5 autosnelweg
Berichten: 18190
Lid geworden op: do 31 mar 2005, 17:27
Locatie: Zuid-Kennemerland
Contacteer:

Re: [A008] Westzaan - Beverwijk

Bericht door mavas » wo 12 jun 2019, 17:17

^^ De maximumsnelheid is nu al 50 in Krommenie, lijkt me niet dat dat 30 wordt.
Asfalt is volgens mij ook al dubbellaags-ZOAB, dus daar kun je ook niks aan verbeteren.

Dan blijven geluidsschermen over denk ik ja. :dontknow:
Noord-Hollandse wegen, dé site voor ontwikkeling van de provinciale wegen in Noord-Holland
Bezoek ook eens de Wegenwiki, dé wiki voor verkeer

Gebruikersavatar
Hajo
2x3 autosnelweg
Berichten: 8634
Lid geworden op: ma 28 feb 2005, 11:17
Locatie: Zeist

Re: [A008] Westzaan - Beverwijk

Bericht door Hajo » wo 12 jun 2019, 19:49

Een tunnel lijkt mij zwaar overdreven en zonde van het geld. Die meerkosten kun je beter aan andere nuttige projecten uitgeven.

Rogier
2x2 autosnelweg
Berichten: 5069
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 15:54

Re: [A008] Westzaan - Beverwijk

Bericht door Rogier » wo 12 jun 2019, 20:18

Tja, de politiek durft geen keuze te maken en om die reden gaat men weer diverse miljoenen aan extra onderzoeken verspillen.

Gebruikersavatar
Robonus
autoweg
Berichten: 1102
Lid geworden op: di 12 apr 2016, 10:30

Re: [A008] Westzaan - Beverwijk

Bericht door Robonus » za 19 okt 2019, 9:06

Ik vraag me af hoe Unesco kan blijven mekkeren over het landschap van de Stelling terwijl het fort ernaast wordt omgebouwd naar atteliers met vloerverwarming. Tot zo ver de authenticiteit :facepalm:

https://www.uitgeestonline.nl/uitgeest/ ... iers-2200/

Gebruikersavatar
Kaaiman
Secretaris
Berichten: 17386
Lid geworden op: ma 26 jun 2006, 16:54
Locatie: Hoogeveen
Contacteer:

Re: [A008] Westzaan - Beverwijk

Bericht door Kaaiman » za 19 okt 2019, 11:26

Vloerverwarming is juist uitermate geschikt om oude gebouwen een authentieke uitstraling te geven of die uitstraling te behouden! Je werkt het immers weg in de vloer, die met historisch verantwoorde tegels kan worden bedekt. Niets geeft warmte beter door dan tegels, en aangezien de meeste historische vloeren betegeld zijn is dat een heel logische keuze. Nergens heb je dan nieuwerwetse radiatoren of convectieputten in het zicht. Daarnaast is het zo dat het efficiënt verwarmen van oude gebouwen vaak erg moeilijk is vanwege hoge plafonds, enkelglas en koude muren. Door vloerverwarming aan te leggen wordt de warmte gelijkmatig verdeeld over het loopoppervlak en komt de warmte dus op de juiste plek terecht: midden in de ruimte in plaats van alleen aan de wanden en het plafond.

Daarnaast heb ik vernomen van iemand die ook met ICOMOS/UNESCO te maken heeft, dat als het authentiek lijkt, dat voor ICOMOS zwaarder weegt dan of iets helemaal authentiek is. Men vindt het dan ook geen probleem om een gebouw uit 1700 met aanbouwsels en toevoegingen uit latere perioden daarvan te ontdoen en de situatie uit 1700 zo tekeninggetrouw mogelijk terug te bouwen. Een gemiddelde Nederlandse monumentencommissie zou dat overigens vreselijk vinden, omdat je zo het hele verhaal van de latere ontwikkeling ook uitwist. Verschillende paradigma's...
Deur Drenthe • website over het Drentse provinciaal en rijkswegennet
@DeurDrenthe • volg het Drentse wegennieuws op Mastodon

Rein
2x4 autosnelweg
Berichten: 10197
Lid geworden op: zo 10 jun 2007, 10:18
Locatie: Haarlemmermeer

Re: [A008] Westzaan - Beverwijk

Bericht door Rein » za 19 okt 2019, 11:43

Tja, het is dan wellicht even doorbijten, beter iets dan niets zou ik zeggen, maar de verlengde A8 moet dan maar iets als dit gaan worden (maar dan 2x2)

Afbeelding

Maar wellicht is voor ICOMOS dan trouwens alleen een 'printje' van dit type wegdek op het asfalt ook al voldoende! ;)

Rein
2x4 autosnelweg
Berichten: 10197
Lid geworden op: zo 10 jun 2007, 10:18
Locatie: Haarlemmermeer

Re: [A008] Westzaan - Beverwijk

Bericht door Rein » vr 15 nov 2019, 10:36

Vaag bericht van het provinciale projectbureau A8-A9. Men geeft aan te zullen onderzoeken of op korte termijn de leefbaarheid in Krommenie kan worden verbeterd. Vervolgens geeft men aan onder meer te kijken naar de aansluitingen van Krommenie en Assendelft op het openbaar vervoer :roll: en te kijken of de weg (N203) verdiept of in een tunnel aangelegd zou kunnen worden. Dit laatste lijkt me natuurlijk niet een project dat op 'korte termijn' gerealiseerd zou kunnen worden. :s

Een wat vaag bericht dus, maar het past wel weer een beetje in de lijn die de nieuwe coalitie in de provincie ingezet lijkt te hebben. En met dit soort vaagheden en plannenmakerij stappen we 10 jaar terug in de tijd en lijkt (mij) de verlenging van de A8 veel verder weg dan waar ik tot enkele maanden geleden op hoopte.
Provincie Noord-Holland schreef:Extra onderzoeken in planstudie Verbinding A8-A9

De provincie Noord-Holland gaat onderzoeken of de leefbaarheid in Krommenie op korte termijn kan worden verbeterd. Ook wordt de aansluiting van Krommenie en Assendelft op het openbaar vervoer onderzocht.

In het lopende onderzoek van het landschapsplan wordt bekeken of de weg in een tunnel of verdiept aangelegd kan worden. Ten slotte komt er meer aandacht voor het opvangen van veranderingen in het klimaat.

Het college van Gedeputeerde Staten heeft hiertoe en aangepaste aanpak van het project vastgesteld. Deze aanpassingen vloeien voort uit het coalitieakkoord.

Samenwerking met omwonenden
Om de leefbaarheid in Krommenie op korte termijn te verbeteren wordt de samenwerking gezocht met omwonenden, bedrijven, maatschappelijke organisaties, bestuurders en experts. Dit gebeurt naar verwachting in het voorjaar van 2020.

Planning
Door het toevoegen van onderzoeken verschuiven de geplande go/no-go besluiten door Provinciale Staten (PS) en de minister van Onderwijs, Cultuur en Wetenschap (OCW) naar begin 2021. PS besluiten dan of het project door kan gaan naar de volgende fase. UNESCO wordt door de minister geïnformeerd over het landschapsplan. UNESCO bepaalt vervolgens zelf wat zij met deze informatie doet. Kijk voor de uitgebreide planning op de planning van de Verbinding A8-A9.

Schelpenpaadje
2x2 autosnelweg
Berichten: 5804
Lid geworden op: wo 10 feb 2016, 9:54

Re: [A008] Westzaan - Beverwijk

Bericht door Schelpenpaadje » vr 15 nov 2019, 10:49

^^ Gaat "of de weg in een tunnel of verdiept aangelegd kan worden" überhaupt wel over de N203?

In het bericht wordt dat wegnummer helemaal niet genoemd. Je kunt de het daarom imho ook lezen als een verklaring waarom er geen zichtbare stappen worden gezet met de A8-A9.

Een andere interpretatie kan zijn dat men nu vast vooruit kijkt naar de situatie in Krommenie als de A8-A9 er ligt. Als de wens bestaat de N203 ter hoogte van de gelijkvloerse kruisingen alsnog te verdiepen, dan zou je dit eventueel naar voren kunnen halen. Dat zal dan wel 2x2 moeten, maar kan misschien wel soberder dan in de eerdere variant waarin de N203 de drager van de N8 zou blijven. Bij het ongelijkvloers maken van de kruising Vlietsend/Korte Industrieweg zou zou ook de spoorkruising alhier betrokken kunnen worden.

Het verhaal over "Samenwerking met omwonenden" komt op mij vooral over als zoethoudertje gedurende de vertraging.

Rein
2x4 autosnelweg
Berichten: 10197
Lid geworden op: zo 10 jun 2007, 10:18
Locatie: Haarlemmermeer

Re: [A008] Westzaan - Beverwijk

Bericht door Rein » vr 15 nov 2019, 11:15

Schelpenpaadje schreef: vr 15 nov 2019, 10:49 ^^ Gaat "of de weg in een tunnel of verdiept aangelegd kan worden" überhaupt wel over de N203?
Goed punt! Dat was mijn vlugge interpretatie, maar wellicht gaat het inderdaad wel om de verlengde A8. Hmmmm, het maakt het bericht niet minder vaag, maar verandert wel mijn eigen conclusie. De weg komt er niet mee dichterbij, maar wellicht ook niet weer veel verder weg.

boe!
2x5 autosnelweg
Berichten: 18236
Lid geworden op: di 19 jul 2005, 20:02
Locatie: Leusden

Re: [A008] Westzaan - Beverwijk

Bericht door boe! » vr 15 nov 2019, 11:16

coalitieakkoord schreef:Verbinding A8-A9
De huidige voorkeursvariant van de verbinding A8-A9 zal verder onderzocht worden. Om het landschap te sparen
zal gekeken worden of het mogelijk is de weg verdiept of in een tunnel aan te leggen. In dit onderzoek worden ook
klimaatadaptatie en de aansluiting van Krommenie en Assendelft op openbaar vervoer meegenomen. Leidend bij de
definitieve keuze voor een voorkeursvariant is het behoud van de Werelderfgoedstatus van de Stelling van Amsterdam.
Om op korte termijn iets te doen aan de grote overlast voor de omwonenden van de N203 bij Krommenie investeren we
in de leefbaarheid, bijvoorbeeld in maatregelen om de luchtkwaliteit te verbeteren.

Gebruikersavatar
mavas
2x5 autosnelweg
Berichten: 18190
Lid geworden op: do 31 mar 2005, 17:27
Locatie: Zuid-Kennemerland
Contacteer:

Re: [A008] Westzaan - Beverwijk

Bericht door mavas » vr 15 nov 2019, 11:17

Met deze ontwikkeling wordt de beslissing voor aanleg voor de zoveelste keer vooruit geschoven. En dan moet het hele gebeuren daarna nog definitief worden, aanbesteed worden, en aangelegd worden. Dat wordt zo 226 voordat er iets kan liggen.

Ik lees het nieuwsbericht ook zo zoals Schelpenpaadje, dat men het heeft over de nieuwe verbinding. En niet over de N203.

Voor de N203 lijkt men te sturen op korte termijn. Alleen is de vraag wat je daar eigenlijk kan doen aan de leefbaarheid zonder dat de doorstroming daar achteruit gaat?
Noord-Hollandse wegen, dé site voor ontwikkeling van de provinciale wegen in Noord-Holland
Bezoek ook eens de Wegenwiki, dé wiki voor verkeer

Rein
2x4 autosnelweg
Berichten: 10197
Lid geworden op: zo 10 jun 2007, 10:18
Locatie: Haarlemmermeer

Re: [A008] Westzaan - Beverwijk

Bericht door Rein » vr 15 nov 2019, 11:20

^^ Inderdaad. Het doorgaand verkeer west-oost wordt sowieso al gebufferd bij een VRI buiten de bebouwde kom. Vervolgens is het sukkelen met 50 km/h door Krommenie heen en daar valt denk ik niet veel winst mee te halen. Wellicht de snelheid iets omhoog om het verkeer met een optimalere snelheid (qua verbranding / uitstoot) door het dorp te voeren? :heygrr:

rene154
stadsweg
Berichten: 402
Lid geworden op: vr 22 jun 2007, 13:47

Re: [A008] Westzaan - Beverwijk

Bericht door rene154 » vr 15 nov 2019, 11:20

Er moet nog heel wat water door de rivieren voordat hier een beslissing in valt, zo te zien.

En voor Krommenie, ander asfalt, wallen/schermen zijn ook een optie :).

Gebruikersavatar
mavas
2x5 autosnelweg
Berichten: 18190
Lid geworden op: do 31 mar 2005, 17:27
Locatie: Zuid-Kennemerland
Contacteer:

Re: [A008] Westzaan - Beverwijk

Bericht door mavas » vr 15 nov 2019, 11:28

^^ Inderdaad, daar dacht ik ook ineens aan. Op het deel waar een parallelweg naast loopt zou een groen geluidsscherm wel een optie zijn. Als de bewoners dat willen.
Volgens mij ligt er al ZOAB of iets in die trant.
Noord-Hollandse wegen, dé site voor ontwikkeling van de provinciale wegen in Noord-Holland
Bezoek ook eens de Wegenwiki, dé wiki voor verkeer

Schelpenpaadje
2x2 autosnelweg
Berichten: 5804
Lid geworden op: wo 10 feb 2016, 9:54

Re: [A008] Westzaan - Beverwijk

Bericht door Schelpenpaadje » vr 15 nov 2019, 11:29

Het werkelijke doel van:
Om de leefbaarheid in Krommenie op korte termijn te verbeteren wordt de samenwerking gezocht met omwonenden, bedrijven, maatschappelijke organisaties, bestuurders en experts.
kan ook zijn om de maatschappelijke urgentie van het hele project (inclusief landschappelijke inpassing) te ondersteunen richting politiek en Unesco. Als blijkt dat er geen goede/betaalbare alternatieven zijn om de leefbaarheid in Krommenie te verbeteren, mag er in elk geval niet nog meer onnodige tijd verloren gaan bij de uitwerking en realisatie van het voorkeursalternatief. Het door laten klinken van de belangen van omwonenden, bedrijven en maatschappelijke organisaties is ook ondersteunend in de afweging bereikbaarheid/leefbaarheid vs. behoud en versterking van de Stelling van Amsterdam.

Rein
2x4 autosnelweg
Berichten: 10197
Lid geworden op: zo 10 jun 2007, 10:18
Locatie: Haarlemmermeer

Re: [A008] Westzaan - Beverwijk

Bericht door Rein » zo 17 nov 2019, 17:45

Het punt in Krommenie waar de 2x2 N203/N8 vrij dicht langs een rij huizen loopt. Aan de andere kant van de weg ligt trouwens ook nog eens een spoorlijn. In 2018 reden hier op werkdagen ongeveer 43.000 motorvoertuigen per dag!

Afbeelding

Durashift
expressweg
Berichten: 2544
Lid geworden op: zo 04 feb 2018, 15:32

Re: [A008] Westzaan - Beverwijk

Bericht door Durashift » zo 17 nov 2019, 20:25

Ik vind dat stukkie 50 km/h prima te doen. Vroeger (dik 20 jaar geleden..) reed ik daar regelmatig, toen het nog 80 km/h was, maar dat maakt m.i. niet veel verschil. Doorstroming is daar nu best redelijk goed. Verderop, richting Zaandam.. is het wel ruk nu. In de zin van.. via die route naar de A8 rijden schiet niet op.. dat kon destijds nog wel, leuk voor de afwisseling.

Gebruikersavatar
mavas
2x5 autosnelweg
Berichten: 18190
Lid geworden op: do 31 mar 2005, 17:27
Locatie: Zuid-Kennemerland
Contacteer:

Re: [A008] Westzaan - Beverwijk

Bericht door mavas » zo 17 nov 2019, 22:06

Ik kan me overigens niet herinneren dat het daar ooit 80 is geweest. 70 wel. Maar misschien is die 80 langer geleden.
Noord-Hollandse wegen, dé site voor ontwikkeling van de provinciale wegen in Noord-Holland
Bezoek ook eens de Wegenwiki, dé wiki voor verkeer

Daniel
zandpaadje
Berichten: 4
Lid geworden op: za 16 nov 2019, 22:09

Re: [A008] Westzaan - Beverwijk

Bericht door Daniel » ma 18 nov 2019, 21:20

mavas schreef: zo 17 nov 2019, 22:06 Ik kan me overigens niet herinneren dat het daar ooit 80 is geweest. 70 wel. Maar misschien is die 80 langer geleden.
https://drive.google.com/file/d/1XIRoR9 ... sp=sharing
Laatst gewijzigd door Daniel op ma 18 nov 2019, 21:28, 2 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
Wouter N14
Moderator
Berichten: 21917
Lid geworden op: vr 08 jul 2005, 12:56
Locatie: Roosendaal

Re: [A008] Westzaan - Beverwijk

Bericht door Wouter N14 » ma 18 nov 2019, 21:26

^^ Dergelijke links werken niet als afbeelding. En het laat de bekende 70 zien, niet de 80 ;)
Het mooiste overkomt je, het minste is bedacht. Freek de Jonge

Durashift
expressweg
Berichten: 2544
Lid geworden op: zo 04 feb 2018, 15:32

Re: [A008] Westzaan - Beverwijk

Bericht door Durashift » ma 18 nov 2019, 22:46

70 zou ook kunnen, is wel logischer ook natuurlijk.
(ik heb het over de jaren 1995/1996 )

fonsoy
stadsweg
Berichten: 309
Lid geworden op: ma 17 okt 2016, 22:39

Re: [A008] Westzaan - Beverwijk

Bericht door fonsoy » di 19 nov 2019, 17:11

Durashift schreef: zo 17 nov 2019, 20:25 Ik vind dat stukkie 50 km/h prima te doen. Vroeger (dik 20 jaar geleden..) reed ik daar regelmatig, toen het nog 80 km/h was, maar dat maakt m.i. niet veel verschil. Doorstroming is daar nu best redelijk goed. Verderop, richting Zaandam.. is het wel ruk nu. In de zin van.. via die route naar de A8 rijden schiet niet op.. dat kon destijds nog wel, leuk voor de afwisseling.
De flessenhals zit hem vooral in de lus van de N203 N246 v.v.
Hiervoor staan op de N246 nogal wel eens files of flinke remacties als het lusje vol staat. De grootste problemen qua doorstroming bevinden zich echter op de A8 ter hoogte van knooppunt Zaandam, de Coenbrug en uiteraard dat er slechts vier stroken langs het benzinestation lopen op de A7/A8.

Daniel
zandpaadje
Berichten: 4
Lid geworden op: za 16 nov 2019, 22:09

Re: [A008] Westzaan - Beverwijk

Bericht door Daniel » vr 22 nov 2019, 21:23

mavas schreef: vr 15 nov 2019, 11:28 ^^ Inderdaad, daar dacht ik ook ineens aan. Op het deel waar een parallelweg naast loopt zou een groen geluidsscherm wel een optie zijn. Als de bewoners dat willen.
Volgens mij ligt er al ZOAB of iets in die trant.
Er ligt al dubbel zoab, dit veroorzaakt bij regen helaas meer geluid (ruis) dan normaal asfalt lijkt het wel.
Een geluidscherm haalt het geluid naar beneden voor de directe bewoners aan de parallel weg.
Zijn er (praktijk)voorbeelden op te noemen van opties waarmee je de luchtkwaliteit lokaal kan verbeteren?

Gebruikersavatar
Chris
Moderator
Berichten: 76287
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 15:19
Locatie: NL

Re: [A008] Westzaan - Beverwijk

Bericht door Chris » vr 22 nov 2019, 21:46

Daniel schreef: vr 22 nov 2019, 21:23Zijn er (praktijk)voorbeelden op te noemen van opties waarmee je de luchtkwaliteit lokaal kan verbeteren?
Een geluidsscherm kan ervoor zorgen dat de luchtvervuiling wordt vastgehouden bij de weg, dit vermindert de concentraties een beetje. Dit worden ook wel 'luchtschermen' genoemd, optisch zijn ze hetzelfde als een geluidsscherm.

Echter dat is in dit geval niet nodig, de concentraties PM10 en NO2 liggen ver onder de grenswaarde.

Afbeelding

Gebruikersavatar
mavas
2x5 autosnelweg
Berichten: 18190
Lid geworden op: do 31 mar 2005, 17:27
Locatie: Zuid-Kennemerland
Contacteer:

Re: [A008] Westzaan - Beverwijk

Bericht door mavas » za 23 nov 2019, 9:08

Lokaal kun je ook groen planten? Dat neemt ook vervuilende stoffen op?

Instellen van een groene golf kan het ook verbeteren. Maar die is er in de spits al.

Scooters en snorfietsen zou je kunnen verbieden op de parallelweg.
Noord-Hollandse wegen, dé site voor ontwikkeling van de provinciale wegen in Noord-Holland
Bezoek ook eens de Wegenwiki, dé wiki voor verkeer

Gebruikersavatar
Robonus
autoweg
Berichten: 1102
Lid geworden op: di 12 apr 2016, 10:30

Re: [A008] Westzaan - Beverwijk

Bericht door Robonus » wo 05 feb 2020, 12:39

Nieuwsbericht van de Provincie NH:

https://www.noord-holland.nl/Actueel/Ar ... 9_in_beeld

In de bijgevoegde documenten staat ook:
De aanpassingen aan de infrastructuur moeten per saldo een verbetering opleveren voor de kwaliteit van de Stelling van Amsterdam. In het coalitieakkoord wordt dat nog extra benadrukt met de uitspraak dat het behoud van de werelderfgoed-status van de Stelling van Amsterdam leidend is bij de definitieve keuze van de voorkeursvariant. Zowel uit de analyse als in de planvorming moet dat steeds helder naar voren komen.
Ik hoop dat dat niet negatief uitpakt voor de Golfbaanvariant..

Gebruikersavatar
mavas
2x5 autosnelweg
Berichten: 18190
Lid geworden op: do 31 mar 2005, 17:27
Locatie: Zuid-Kennemerland
Contacteer:

Re: [A008] Westzaan - Beverwijk

Bericht door mavas » wo 05 feb 2020, 12:44

Ik meen dat OOK de Heemskerkvariant een negatief effect heeft op de Stelling. Dus ook daar zouden compenserende maatregelen genomen moeten worden. Misschien nog wel meer dan de Golfbaanvariant.
Noord-Hollandse wegen, dé site voor ontwikkeling van de provinciale wegen in Noord-Holland
Bezoek ook eens de Wegenwiki, dé wiki voor verkeer

Gebruikersavatar
Robonus
autoweg
Berichten: 1102
Lid geworden op: di 12 apr 2016, 10:30

Re: [A008] Westzaan - Beverwijk

Bericht door Robonus » wo 05 feb 2020, 12:48

Maar als ze dit soort opties gaan overwegen voor de Golfbaanvariant, een volledig verdiepte ligging, dan schiet die in kosten al flink omhoog:

Afbeelding

Plaats reactie