[A002] Koning Willem-Alexandertunnel Maastricht

Bespreek hier alles wat specifiek aan een autosnelweg gerelateerd is, maar wat geen actuele plannen of uitvoeringsprojecten betreft

Moderator: Moderatoren

Basjuh1981
autoweg
Berichten: 1388
Lid geworden op: vr 23 sep 2016, 16:26
Locatie: Den Haag

Re: [A002] Koning Willem-Alexandertunnel Maastricht

Bericht door Basjuh1981 » do 22 dec 2016, 18:24

Wilfredjeuh schreef:^^
Is het niet gewoon zo dat de huidige TomTom generatie niet meer weet waar ze werkelijk naar toe moeten en daarmee de borden niet meer begrijpen..
Afgelopen zomer kwam een stel aan op de camping. Zij hadden de TomTom gevolgd. Ze waren over onverharde wegen op de camping gekomen. Uiteraard veel langer over gedaan als ze via de snelweg waren gegaan. Van te voren de reis plannen was er niet bij.

Gebruikersavatar
Chris
Moderator
Berichten: 76287
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 15:19
Locatie: NL

Re: [A002] Koning Willem-Alexandertunnel Maastricht

Bericht door Chris » do 22 dec 2016, 18:28

Mensen worden eerder dommer dan slimmer met alle 'customized' technologie van tegenwoordig. Op de één of andere manier lijken nogal wat mensen te denken dat ze alles aan het apparaat kunnen overlaten en zelf helemaal niet meer hoeven na te denken.

Basjuh1981
autoweg
Berichten: 1388
Lid geworden op: vr 23 sep 2016, 16:26
Locatie: Den Haag

Re: [A002] Koning Willem-Alexandertunnel Maastricht

Bericht door Basjuh1981 » do 22 dec 2016, 18:35

Dat ben ik met je eens. Heel mooi al die technologische vooruitgang, maar wat nu als er iets faalt. Zoiets als de dode-hoek-knipperlicht in je buitenspiegel. Als dat niet werkt ros je je auto tegen een andere auto, omdat je niet meer hoeft te kijken.

Gebruikersavatar
Naturist
expressweg
Berichten: 3508
Lid geworden op: zo 16 jan 2011, 15:48
Locatie: Meijerij, omgeving 's-Hertogenbosch

Re: [A002] Koning Willem-Alexandertunnel Maastricht

Bericht door Naturist » do 22 dec 2016, 20:11

Dan is het toch niet raar als je de bebording op de huidige navigatie aanpast? Nu staat er toch ook vaak: "Navigatie uit"?

En mij zeggen wijken in de stad Maastricht als niet frequent bezoeker helemaal niets, zou juist meer hebben aan Noord Oost Zuid en West, als ze maar allemaal netjes verwezen worden.
Ik verlang naar de tijd dat de Nederlandse regering deed wat het hoort te doen: Vooruit zien.
Wat daarbij hoort is toekomstvast en redundant bouwen. 

N ° de membre 40

Gebruikersavatar
harry
Wegnummerfotograaf
Berichten: 22844
Lid geworden op: ma 28 feb 2005, 12:09
Locatie: Leipendam
Contacteer:

Re: [A002] Koning Willem-Alexandertunnel Maastricht

Bericht door harry » do 22 dec 2016, 20:46

Egbert schreef:Vaak staat op het punt dat je al niet meer legaal mag wisselen (pijlen op de weg) het eerste bord, zoals hier op die A67/A2.
Onzin. Je mag legaal van rijstrook wisselen zolang er nog blokmarkering is.
wegnummers.nl foto's van genummerde wegen (o.a. NBA) en van plaatsnaamborden
--Harry.

Pino
4x3 autosnelweg
Berichten: 21916
Lid geworden op: ma 28 feb 2005, 9:17
Locatie: Sesamstraat
Contacteer:

Re: [A002] Koning Willem-Alexandertunnel Maastricht

Bericht door Pino » do 22 dec 2016, 20:55

Naturist schreef:En mij zeggen wijken in de stad Maastricht als niet frequent bezoeker helemaal niets, zou juist meer hebben aan Noord Oost Zuid en West, als ze maar allemaal netjes verwezen worden.
In een stad met zoveel afritten koop je relatief weinig voor windrichtingen. Het feit dat Maastricht-Zuid tot nu toe altijd verwezen stond op afrit 56 vanuit Luik en nu afrit 55 Maastricht-Zuid wordt hernoemd in Maastricht, geeft de problematiek al aan. Daarnaast is een windrichting als oost een nogal relatief begrip wanneer je snelweg dwars door het oosten van je stad loopt en daar meerdere afritten heeft. Ook in West zit dan iets loos. Nee, als gezegd moet je niet van bewegwijzering verwachten dat je vanaf de snelweg naar alle windrichtingen in een stad wordt geholpen. Bewegwijzerde windstreken in doelen zeggen vaak maar weinig meer dan 'dit is een noordelijke invalsweg van X'. Op afrit X-Noord of X-Zuid dan moeten toevoegen dat het ook de handige weg is naar X-West is onnodige bordvulling en onderdeel van datgene wat mensen nu juist zelf hadden moeten voorbereiden.
Basjuh1981 schreef:Heel mooi al die technologische vooruitgang, maar wat nu als er iets faalt. Zoiets als de dode-hoek-knipperlicht in je buitenspiegel. Als dat niet werkt ros je je auto tegen een andere auto, omdat je niet meer hoeft te kijken.
Dat is een bekende paradox: iedere vooruitgang op veiligheidsgebied leidt tot een lagere afname van ongevallen dan zou worden verwacht op basis van de ongevalstatistieken ten tijde van de uitvinding. Als er jaarlijks 100 dodehoek-ongevallen plaatsvinden, zou zelfs volledige invoering van dodehoek-knipperlichten de 100 ongevallen niet wegnemen, omdat er gewoon minder goed wordt opgelet.

Seat Ibiza
2x2 autosnelweg
Berichten: 6382
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 22:05
Locatie: Ibiza ;-)

Re: [A002] Koning Willem-Alexandertunnel Maastricht

Bericht door Seat Ibiza » do 22 dec 2016, 22:13

Pino schreef:Het feit dat Maastricht-Zuid tot nu toe altijd verwezen stond op afrit 56 vanuit Luik en nu afrit 55 Maastricht-Zuid wordt hernoemd in Maastricht, geeft de problematiek al aan.
Da's niet juist wat je hier stelt. Afrit 55 heette Randwyck en heet nu Maastricht-Zuid. Afrit 56 heette Gronsveld en dat blijft zo. Maar omdat afrit 55 alleen vanuit noorden te gebruiken is, heeft afrit 56 vanuit het zuiden de toevoeging Maastricht-Zuid er bij gekregen. Voorheen stonden hier ook al MECC en AZM bewegwijzerd. De laatste is nu naar een servicebord verhuisd.

Boerenkool
autoweg
Berichten: 1207
Lid geworden op: wo 22 okt 2014, 20:21

Re: [A002] Koning Willem-Alexandertunnel Maastricht

Bericht door Boerenkool » do 22 dec 2016, 22:17

harry schreef:
Egbert schreef:Vaak staat op het punt dat je al niet meer legaal mag wisselen (pijlen op de weg) het eerste bord, zoals hier op die A67/A2.
Onzin. Je mag legaal van rijstrook wisselen zolang er nog blokmarkering is.
Allebei niet het geval. Artikel 78 (-2) verplicht wel degelijk pijlen te volgen op een moment dat je de hoofdrijbaan verlaat om een uitrijstrook te volgen.
Edoch is die formulering in het besproken geval naar ik aanneem niet geldig: er staat dat je de hoofdrijbaan verlaat. Dat lijkt me toch een zekere actie vereisen, hier kies je niet voor een uitrijstrook maar blijkt die te beginnen.

Gebruikersavatar
harry
Wegnummerfotograaf
Berichten: 22844
Lid geworden op: ma 28 feb 2005, 12:09
Locatie: Leipendam
Contacteer:

Re: [A002] Koning Willem-Alexandertunnel Maastricht

Bericht door harry » do 22 dec 2016, 22:30

Boerenkool schreef:Artikel 78 (-2) verplicht wel degelijk pijlen te volgen op een moment dat je de hoofdrijbaan verlaat om een uitrijstrook te volgen.
Vreemd. Hoe kun je een rijbaan verlaten als je naar een andere strook van die rijbaan gaat? Zelfs bij een uitvoegstrook is die toch nog steeds onderdeel van de zelfde rijbaan?
wegnummers.nl foto's van genummerde wegen (o.a. NBA) en van plaatsnaamborden
--Harry.

Gebruikersavatar
Coen Tunnel
Voorzitter
Berichten: 32134
Lid geworden op: di 26 apr 2005, 11:39
Locatie: Aan de 🅰2️⃣8️⃣

Re: [A002] Koning Willem-Alexandertunnel Maastricht

Bericht door Coen Tunnel » do 22 dec 2016, 22:33

Boerenkool schreef:
harry schreef:
Egbert schreef:Vaak staat op het punt dat je al niet meer legaal mag wisselen (pijlen op de weg) het eerste bord, zoals hier op die A67/A2.
Onzin. Je mag legaal van rijstrook wisselen zolang er nog blokmarkering is.
Allebei niet het geval. Artikel 78 (-2) verplicht wel degelijk pijlen te volgen op een moment dat je de hoofdrijbaan verlaat om een uitrijstrook te volgen.
Edoch is die formulering in het besproken geval naar ik aanneem niet geldig: er staat dat je de hoofdrijbaan verlaat. Dat lijkt me toch een zekere actie vereisen, hier kies je niet voor een uitrijstrook maar blijkt die te beginnen.
In RVV artikel 78, lid 2 staat dit:

Bestuurders die de doorgaande rijbaan verlaten en daartoe een uitrijstrook volgen, zijn ter hoogte van de daarin aangebrachte pijlen verplicht om de richting te volgen die de uitrijstrook waarop zij zich bevinden, aangeeft.

Als de doorgaande rijbaan zich opsplitst ligt het misschien inderdaad anders. Of verlaat je dan de doorgaande rijbaan zodra de blokmarkering begint? Ik ben benieuwd hoe artikel 78 lid 2 precies moet worden geïnterpreteerd.

Het wordt anders als je in een weefvak zit, omdat dat mijns inziens geen doorgaande rijbaan is. Op een klaverblad zie je soms al heel gauw de pijlen voor uitvoegend verkeer, en strikt genomen mag je op dat moment niet meer invoegen.

Hoe dan ook gaat de stelling dat je legaal van rijstrook mag wisselen zolang er nog blokmarkering is lang niet altijd op.

Wilfredjeuh
woonerf
Berichten: 65
Lid geworden op: do 22 dec 2016, 12:11
Locatie: Alphen aan den Rijn

Re: [A002] Koning Willem-Alexandertunnel Maastricht

Bericht door Wilfredjeuh » do 22 dec 2016, 23:09

^^
Bij een weefvak is het eerste gedeelte alleen voorzien van blokmarkering. Halverwege de lengte van het weefvak beginnen de pijlen. Vanaf dat punt mag je dus niet meer terug naar de hoofdrijbaan, maar wel van de hoofdrijbaan naar de afrit (tenzij de hoofdingang ook voorzien is van pijlen)

EDIT

Wat houd ik toch van autocorrect... Hoofdingang moet natuurlijk hoofdrijbaan zijn! :wall:
Laatst gewijzigd door Wilfredjeuh op vr 23 dec 2016, 8:20, 2 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
harry
Wegnummerfotograaf
Berichten: 22844
Lid geworden op: ma 28 feb 2005, 12:09
Locatie: Leipendam
Contacteer:

Re: [A002] Koning Willem-Alexandertunnel Maastricht

Bericht door harry » vr 23 dec 2016, 0:30

Wilfredjeuh schreef:(tenzij de hoofdingang ook voorzien is van pijlen)
Een moderator heeft hier een tekst over Tapatalk weggehaald en dat was nou juist de tekst waar ik op reageerde.
Ja, dat is te zien.
Laatst gewijzigd door harry op vr 23 dec 2016, 13:06, 1 keer totaal gewijzigd.
wegnummers.nl foto's van genummerde wegen (o.a. NBA) en van plaatsnaamborden
--Harry.

Gebruikersavatar
sven_engelen
expressweg
Berichten: 3353
Lid geworden op: ma 09 dec 2013, 10:42
Locatie: Venlo/Arnhem
Contacteer:

Re: [A002] Koning Willem-Alexandertunnel Maastricht

Bericht door sven_engelen » vr 23 dec 2016, 7:16

Wilfredjeuh schreef:^^
Bij een weefvak is het eerste gedeelte alleen voorzien van blokmarkering. Halverwege de lengte van het weefvak beginnen de pijlen. Vanaf dat punt mag je dus niet meer terug naar de hoofdrijbaan, maar wel van de hoofdrijbaan naar de afrit (tenzij de hoofdingang ook voorzien is van pijlen)
Dan heb ik het met rijles heel anders geleerd. Stoute rijschool :shutup:
Svenlo

Gebruikersavatar
Coen Tunnel
Voorzitter
Berichten: 32134
Lid geworden op: di 26 apr 2005, 11:39
Locatie: Aan de 🅰2️⃣8️⃣

Re: [A002] Koning Willem-Alexandertunnel Maastricht

Bericht door Coen Tunnel » vr 23 dec 2016, 8:01

Wilfredjeuh schreef:Bij een weefvak is het eerste gedeelte alleen voorzien van blokmarkering. Halverwege de lengte van het weefvak beginnen de pijlen. Vanaf dat punt mag je dus niet meer terug naar de hoofdrijbaan, maar wel van de hoofdrijbaan naar de afrit (tenzij de hoofdingang ook voorzien is van pijlen)
Succes met invoegen bij :KP: Kunderberg dan: https://www.google.nl/maps/@50.8750516, ... 312!8i6656

Gebruikersavatar
Vinny
4x5 autosnelweg
Berichten: 41327
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 12:52
Locatie: Friesland

Re: [A002] Koning Willem-Alexandertunnel Maastricht

Bericht door Vinny » vr 23 dec 2016, 8:45

harry schreef:
Boerenkool schreef:Artikel 78 (-2) verplicht wel degelijk pijlen te volgen op een moment dat je de hoofdrijbaan verlaat om een uitrijstrook te volgen.
Vreemd. Hoe kun je een rijbaan verlaten als je naar een andere strook van die rijbaan gaat? Zelfs bij een uitvoegstrook is die toch nog steeds onderdeel van de zelfde rijbaan?
De politie heeft wel eens boetes voor dit vergrijp uitgedeeld, als ik me niet vergis was dat bij Knooppunt Ewijk. Maar zoals gesteld werd, zeker als het druk is, de pijlen al vroeg beginnen en de situatie niet heel duidelijk gemarkeerd en/of bewegwijzerd is vind ik niet dat je automobilisten hier voor op de bon moet slingeren. Deel dan een waarschuwing uit.
Let op: Sarcasmemodus over een lengte van 10 kilometer.

Gebruikersavatar
Jackbauer1350
2x3 autosnelweg
Berichten: 7874
Lid geworden op: ma 21 nov 2011, 22:03
Locatie: Wijdemeren
Contacteer:

Re: [A002] Koning Willem-Alexandertunnel Maastricht

Bericht door Jackbauer1350 » vr 23 dec 2016, 8:50

Je mag een weefvak over de gehele lengte gebruiken om in te voegen wanneer je van de verbindingsweg vanaf de kruisende (snel)weg afkomt. Wanneer je vanaf de hoofdrijbaan het weefvak (of uitvoeger) op rijdt bij de pijlen mag je niet meer terug.
Eigenlijk zou je vanaf de hoofdrijbaan ook pas moeten uitvoegen op het punt waar de pijlen beginnen en niet op het punt waar het weefvak begint. Het deel zonder pijlen is in feite de invoeger van de ene aansluiting en het gedeelte met pijlen de uitvoeger van de andere aansluiting.

Die regel om de pijlen te volgen na het uitvoegen is bedacht omdat er bijgoochems zijn die uitvoegstroken misbruik(t)en om een stuk file te skippen door uit de file te gaan via het weefvak er voorbij en verderop per weer tussen te kruipen.

Gebruikersavatar
Vahalis
autoweg
Berichten: 1126
Lid geworden op: ma 11 jun 2012, 10:10
Locatie: 030

Re: [A002] Koning Willem-Alexandertunnel Maastricht

Bericht door Vahalis » vr 23 dec 2016, 8:55

Coen Tunnel schreef:Succes met invoegen bij :KP: Kunderberg dan: https://www.google.nl/maps/@50.8750516, ... 312!8i6656
Ongeveer vier blokken. Meer hebben de meeste Nederlanders toch niet nodig? ;)

Gebruikersavatar
Coen Tunnel
Voorzitter
Berichten: 32134
Lid geworden op: di 26 apr 2005, 11:39
Locatie: Aan de 🅰2️⃣8️⃣

Re: [A002] Koning Willem-Alexandertunnel Maastricht

Bericht door Coen Tunnel » vr 23 dec 2016, 9:00

Jackbauer1350 schreef:Je mag een weefvak over de gehele lengte gebruiken om in te voegen wanneer je van de verbindingsweg vanaf de kruisende (snel)weg afkomt.
Waar baseer jij dat op?

Gebruikersavatar
Jackbauer1350
2x3 autosnelweg
Berichten: 7874
Lid geworden op: ma 21 nov 2011, 22:03
Locatie: Wijdemeren
Contacteer:

Re: [A002] Koning Willem-Alexandertunnel Maastricht

Bericht door Jackbauer1350 » vr 23 dec 2016, 9:07

^^ Op eerdere posts die ik gelezen heb hierover op dit forum en ook flitsservice en hetgeen wat ik dikgedrukt heb de wettekst.
Coen Tunnel schreef: Bestuurders die de doorgaande rijbaan verlaten en daartoe een uitrijstrook volgen, zijn ter hoogte van de daarin aangebrachte pijlen verplicht om de richting te volgen die de uitrijstrook waarop zij zich bevinden, aangeeft.
Iemand die op het weefvak komt vanaf een verbindingsweg vanaf de kruisende weg, stel de A1 naar de A10-Noord bij Watergraafsmeer, heeft niet uitgevoegd vanaf een naastgelegen doorgaande rijbaan.


Btw:
Moeten de rechterstroken zoals hier bij Holendrecht op de A2 dan volgens de wet ook gezien worden als uitvoegstroken? Meestal wissel ik van rijstrook ter hoogte van de blokmarkering want dat is vroeg zat. Maar in dit geval zijn de eerste pijlen bij het begin van de blokmarkering. Voor de pijlen op de rijstroken richting Utrecht komen is bij drukte overigens ook een uitdaging vanaf de toerit vanaf de aansluiting vlak ervoor.

Schelpenpaadje
2x2 autosnelweg
Berichten: 5804
Lid geworden op: wo 10 feb 2016, 9:54

Re: [A002] Koning Willem-Alexandertunnel Maastricht

Bericht door Schelpenpaadje » vr 23 dec 2016, 13:11

Is de regelgeving hieromtrent (als die er al is) niet vooral bedoeld om de excessen te bestrijden?
D.w.z. het veroorzaken van gevaarlijke omstandigheden, bijvoorbeeld door kruisend verkeer te hinderen, en het al genoemde filepasseren?

Het lijkt me heel erg stug dat op zo'n 'vergrijp' gehandhaafd zal worden als er geen ander verkeer is dat hier last van kan hebben. Misschien dat je hier een waarschuwing voor krijgt op het moment dat je aan de kant wordt gezet vanwege een andere overtreding (nadat je nog wat langer gevolgd bent).

Gebruikersavatar
sven_engelen
expressweg
Berichten: 3353
Lid geworden op: ma 09 dec 2013, 10:42
Locatie: Venlo/Arnhem
Contacteer:

Re: [A002] Koning Willem-Alexandertunnel Maastricht

Bericht door sven_engelen » vr 23 dec 2016, 13:19

Kans dat er gehandhaafd wordt is inderdaad nihil maar ja, dat is :offtopic:
Svenlo

Gebruikersavatar
duikgek89
2x3 autosnelweg
Berichten: 7670
Lid geworden op: ma 23 jul 2007, 15:31

Re: [A002] Koning Willem-Alexandertunnel Maastricht

Bericht door duikgek89 » vr 23 dec 2016, 14:30

Vinny schreef:
harry schreef:
Boerenkool schreef:Artikel 78 (-2) verplicht wel degelijk pijlen te volgen op een moment dat je de hoofdrijbaan verlaat om een uitrijstrook te volgen.
Vreemd. Hoe kun je een rijbaan verlaten als je naar een andere strook van die rijbaan gaat? Zelfs bij een uitvoegstrook is die toch nog steeds onderdeel van de zelfde rijbaan?
De politie heeft wel eens boetes voor dit vergrijp uitgedeeld, als ik me niet vergis was dat bij Knooppunt Ewijk. Maar zoals gesteld werd, zeker als het druk is, de pijlen al vroeg beginnen en de situatie niet heel duidelijk gemarkeerd en/of bewegwijzerd is vind ik niet dat je automobilisten hier voor op de bon moet slingeren. Deel dan een waarschuwing uit.
Wat mij betreft moet je die regel gewoon gebruiken om datgene aan te pakken wat men ermee wilde oplossen: Mensen die over het weefvak de hele file voorbij stuiven om zich er dan aan het einde weer tussen te proppen.
In alle andere situaties, gewoon niet handhaven, dat was ook al geen probleem voordat die regel ingevoerd werd.

Boerenkool
autoweg
Berichten: 1207
Lid geworden op: wo 22 okt 2014, 20:21

Re: [A002] Koning Willem-Alexandertunnel Maastricht

Bericht door Boerenkool » zo 25 dec 2016, 6:42

Er is erg slecht over de formulering nagedacht. Uitvoegstrook stond niet in de wet dus hebben ze dat willen omschrijven. Echt duidelijker wordt het er niet van allemaal.
Ook is het nu al weer een aantal jaren een regel maar is de situatie op de wegen niet afdoende bekeken. Her en der zou je nu de pijlen later willen beginnen.
Vroeger zouden ze zulke dingen ook met een Postbus51 campagne introduceren. Zou ook voor veel zondagsrijders helpen om de tijdvak130 borden te duiden of de werking van een spitsstrook.

Dexy
verkeersader
Berichten: 500
Lid geworden op: wo 16 apr 2008, 18:23
Locatie: Duivendrecht

Re: [A002] Koning Willem-Alexandertunnel Maastricht

Bericht door Dexy » di 27 dec 2016, 20:44

Gelden de snelheidsbeperkingen op de matrixborden (tot 50 km/h) nog steeds? Of zijn deze inmiddels opgeheven?

Gebruikersavatar
EtienneM
Moderator
Berichten: 1188
Lid geworden op: vr 12 okt 2012, 22:08
Locatie: Oostenrijk

Re: [A002] Koning Willem-Alexandertunnel Maastricht

Bericht door EtienneM » di 27 dec 2016, 21:32

^^ Er geldt in alle tunnelbuizen nu een vMax van 70 km/h, dit stond eerst nog op de matrixborden, maar deze zijn helaas uitgeschakeld nu, dus er heerst wel wat onduidelijkheid in de tunnel zelf.
Flickr • EtienneMuis
Lidnummer 0016

Gebruikersavatar
Naturist
expressweg
Berichten: 3508
Lid geworden op: zo 16 jan 2011, 15:48
Locatie: Meijerij, omgeving 's-Hertogenbosch

Re: [A002] Koning Willem-Alexandertunnel Maastricht

Bericht door Naturist » wo 28 dec 2016, 0:17

^^ Ka-ching! :2cents: :2cents: :2cents: :duck:
Ik verlang naar de tijd dat de Nederlandse regering deed wat het hoort te doen: Vooruit zien.
Wat daarbij hoort is toekomstvast en redundant bouwen. 

N ° de membre 40

Gebruikersavatar
Jackbauer1350
2x3 autosnelweg
Berichten: 7874
Lid geworden op: ma 21 nov 2011, 22:03
Locatie: Wijdemeren
Contacteer:

Re: [A002] Koning Willem-Alexandertunnel Maastricht

Bericht door Jackbauer1350 » wo 28 dec 2016, 10:59

^^ Als de vaste bebording die er staat nog zo'n rommeltje is als ik toen ik er paar weken geleden langs reed is het niet handhaafbaar.

De definitieve bebording is deels afgeplakt. Er staat ook tijdelijke bebording met 70 km/u geplaatst door de aannemer maar bij een aantal borden is niet duidelijk of deze voor de hoofdrijbaan of parbaan geldt. Ofwel de zooi is niet handhaafbaar. :mrgreen:

Gebruikersavatar
EtienneM
Moderator
Berichten: 1188
Lid geworden op: vr 12 okt 2012, 22:08
Locatie: Oostenrijk

Re: [A002] Koning Willem-Alexandertunnel Maastricht

Bericht door EtienneM » wo 28 dec 2016, 12:15

Kleine timelapse die ik gisteren heb gemaakt van het Europaplein. Je ziet enkele puntstukrijders, in de tien minuten dat ik er heb gestaan waren het er niet zo heel veel, maar op de webcams zie je om de minuut dat iemand over het puntstuk rijdt, met alle gevolgen van dien. Het is misschien slecht te zien, maar in deze video trok er op het laatste moment iemand aan het stuur aan de rechterzijde, waardoor deze op de vluchtstrook richting de N2-buizen kwam naast een andere auto. Deze moest vol in de ankers om de bestuurder op de vluchtstrook voor zich te laten... Je vraagt je af wanneer het écht fout gaat...
Link
Flickr • EtienneMuis
Lidnummer 0016

Gebruikersavatar
Jackbauer1350
2x3 autosnelweg
Berichten: 7874
Lid geworden op: ma 21 nov 2011, 22:03
Locatie: Wijdemeren
Contacteer:

Re: [A002] Koning Willem-Alexandertunnel Maastricht

Bericht door Jackbauer1350 » wo 28 dec 2016, 13:22

^^ Dat soort taferelen waren/zijn af en toe ook te zien bij knooppunt Muiderberg in oostelijke richting. Mensen die zich vergissen in de rijstroken voor A1 en A6 en dan op het laatste moment dit soort kamikaze akties uithalen. Hoofdoorzaak, missende portaalbewegwijzering. Inmiddels is dat verholpen door wegnummerschilden op de signaalgevers vlak voor VZP Honswijck die aangeven welke rijstroken er gekozen moeten worden voor de A1 of A6.

Bij de A2-tunnel is het vast nog wennen aan de nieuwe wegsituatie in en/of niet goed op de borden letten.

frame
stadsweg
Berichten: 389
Lid geworden op: vr 14 sep 2007, 21:14
Locatie: Gennep

Re: [A002] Koning Willem-Alexandertunnel Maastricht

Bericht door frame » do 29 dec 2016, 9:33

^^ Daarom is dan ook tijdelijk de Vmax verlaagd.
oost west thuis best

Plaats reactie