[A027] Utrecht - KP Eemnes: verbreding

Bespreek hier alles wat specifiek aan een autosnelweg gerelateerd is, maar wat geen actuele plannen of uitvoeringsprojecten betreft

Moderator: Moderatoren

Gebruikersavatar
Chris
Moderator
Berichten: 76528
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 15:19
Locatie: NL

Re: [A027] Utrecht - KP Eemnes: verbreding

Bericht door Chris » vr 31 mar 2017, 20:08

De A27 wordt gedimensioneerd op 2x4 meen ik.

Boerenkool
autoweg
Berichten: 1207
Lid geworden op: wo 22 okt 2014, 20:21

Re: [A027] Utrecht - KP Eemnes: verbreding

Bericht door Boerenkool » vr 31 mar 2017, 20:42

Ja op verzoek van de regio komt er een reservering voor een OV verbinding in de middenstrook, tevens ruimtereservering voor.mogelijke verbreding.
Voor de gewenste treimaftakking Huizen-Almere is het niet geschikt is al besloten en de HOV lijn die de provinxie aanlegt rijdt over de gewone weg of de vluchtstrook. Feitelijk is het dus vooral een ruimtereservering.
Het werd ook nuttig geacht voor de aanlegfase zodat er goed met 4/0 gewerkt kan worden.

Beetje raar vind ik t wel want de weg nu heeft al een reservering voor een derde strook en gaan ze alsnog alle taluds en viaducten verbreden..
Viaducten toch aan eind technische levensduur zeggen ze . Toch ken ik veel wegen met veel oudere viaducten die er ook fragieler uitzien waarvoor totaal nog geen plannen zijn.

Rogier
2x2 autosnelweg
Berichten: 5090
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 15:54

Re: [A027] Utrecht - KP Eemnes: verbreding

Bericht door Rogier » vr 31 mar 2017, 21:02

^^

Hopelijk laat men de huidige linkerrijstrook gewoon liggen, want deze komt op de plek van de 4de rijstrook te liggen.

Seat
autoweg
Berichten: 1192
Lid geworden op: do 09 apr 2009, 16:26
Locatie: Utrecht

Re: [A027] Utrecht - KP Eemnes: verbreding

Bericht door Seat » vr 31 mar 2017, 21:17

Ik vraag me toch altijd af in hoeverre zo'n ruimtereservering snel benut kan worden. Het heeft jááren geduurd voordat de A12 richting Utrecht eindelijk verlost werd van de oranje reflectorpaaltjes naast de linker rijstrook en ook op de A4 sta je vrolijk in de file naast een ruimtereservering. Alhoewel: de brede viaducten die er sinds de openstelling in 1972 liggen (zeker breed vergeleken met de rest van de A27) worden 45 jaar na dato dan tóch in volle breedte benut! Beter laat dan nooit zullen we maar zeggen :top:

Lekkere Kwal
autoweg
Berichten: 2416
Lid geworden op: ma 04 apr 2005, 1:30

Re: [A027] Utrecht - KP Eemnes: verbreding

Bericht door Lekkere Kwal » vr 31 mar 2017, 22:57

Boerenkool schreef:en de HOV lijn die de provinxie aanlegt rijdt over de gewone weg of de vluchtstrook. Feitelijk is het dus vooral een ruimtereservering.
Kan je dit wat verder toelichten? Er komt toch ook deels een nieuw tracé langs het spoor?
Afbeelding
Laatst gewijzigd door Lekkere Kwal op za 01 apr 2017, 22:23, 1 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
Jackbauer1350
2x3 autosnelweg
Berichten: 7887
Lid geworden op: ma 21 nov 2011, 22:03
Locatie: Wijdemeren
Contacteer:

Re: [A027] Utrecht - KP Eemnes: verbreding

Bericht door Jackbauer1350 » za 01 apr 2017, 19:26

Een deel van de omwonenden in de Hilversumse West-Indische buurt langs de A27 zijn niet tevreden met de gang van zaken rond de verbreding van de A27. Die willen een geluidsscherm omdat mede vanwege de kaalslag de geluidsoverlast is toegenomen en zijn bang dat er meer lawaai komt na de verbreding.
Over de kap van de bomen was ook onvrede omdat er aan de westzijde van de weg ook bomen zijn gekapt. Bewoners aan die zijde van de A27 beweren dat zij daar niets van af wisten. Ook de Hilversumse wethouder Arjo Klamer zei niet op de hoogte te zijn geweest van bomenkap aan die zijde van de weg.

Ik heb dit gelezen in de papieren versie van de Gooi en Eemlander. Het staat ook op de site maar helaas afgeschermd.

Boerenkool
autoweg
Berichten: 1207
Lid geworden op: wo 22 okt 2014, 20:21

Re: [A027] Utrecht - KP Eemnes: verbreding

Bericht door Boerenkool » di 04 apr 2017, 10:54

@lekkere kwal

Dat kaartje is idd min of meer t plan van de provincie. De fietstunnel is al wegbezuinigd en over ligging langs spoor flakkert discussie vaak op.

De provincie bouwt dus HOV invoegend bij de spoorlijn en over vluchtstrook naar Huizen.
RWS houd op verzoek regio een ruintereservering vanaf circa De Bilt/Utr N aan tot rand project in Eemnes, en dat doen ze links.
Feitelijk zit daar dus geen overlap in. De bus die vanuit Utrecht naar Almere reed is geloof ik zelfs al wegbezuinigd. Die ruimtereservering is voor HOV dus erg ver gezocht en vooral handig voor een vierde strook of werkzaamheden.
Ik heb nog ingesproken: ze wilden ook bij geloof ik soestdijkerstraatweg het viaduct gaan verbreden zodat er 3 stroken plus vluchtstrook plus reservering over past, terwijl de bus nu over vluchtstrook rijdt en pas noordelijk er van invoegt en straks nog noordelijker. Na inspraak blijft t viaduct toch liggen: als er 4 stroken/3 stroken en busbaan komen vervalt de vluchtstrook ter plaatse.

Ingaand op JackBauer:

De bewoners zeuren al een tijdje maar lijken te vergeten dat als die hoge bogen weg zijn de snelweg veel verder van hun huizen komt te liggen.
Maar ik vind t ook raar dat ze ook rond de te verwijderen bogen zoveel kappen. Ze gaan die taluds ook afgraven. Ik had denk ik alleen t asfalt verwijderd en misschien nog t beton. Dat zand zal wel interessant zijn.
Deels is het ook juist aan de gemeente te wijten. Die waren nogal blij dat het Goois Natuur Reservaat bereid was om infiltratievennen voor t behandeld rioolwater op dat nieuwe terrein te bouwen. Daarvoor gaf de gemeente grond aan t reservaat ter plaatse van Anna's Hoeve.
Als er nu op die plek beboste taluds liggen kan je werk verwachten... Kapvergunningen hoeven niet, zoiets valt onder de bosbouwwet met compensatie en het Rijk is door het tracebesluit de besluitennemer, niet de gemeente.

Lekkere Kwal
autoweg
Berichten: 2416
Lid geworden op: ma 04 apr 2005, 1:30

Re: [A027] Utrecht - KP Eemnes: verbreding

Bericht door Lekkere Kwal » di 04 apr 2017, 13:17

^^ dank voor de toelichting.
Jackbauer1350 schreef:Verkeer vanaf de A27 komt nu met hoge snelheid richting het Oostereind rijden en wanneer het verkeerslicht op groen staat rijdt aardig wat verkeer met nog redelijke snelheid op de Amaliatunnel af.
De flitspaal die daar staat is niet voor niets een kasspekker. Het zou kunnen dat men die richting op het kruispunt minder vloeiend zou willen maken om de snelheid eruit te krijgen. Dus meer een afslaande beweging dan rechtdoor.
Ik heb eindelijk antwoord van het informatiebureau gehad en er wordt zelfs een rijstrook van Oostereind ri. A27 omgezet:
Met het wijzigen van de aansluiting Hilversum wordt tevens de verbindende weg tussen de aansluiting en de Ring Hilversum opnieuw ingericht.

Door het wijzigen van het aantal rijstroken op deze verbindende weg en het voorsorteren op toekomstige verkeersontwikkelingen, dient ook de aansluiting op de Ring Hilversum aangepakt te worden. Met het herinrichten van de kruising met Diependaalselaan en Oostereind wordt de Ring Hilversum goed ontsloten op de aansluiting A27 Hilversum.

Met de zin: "De aansluiting met de Diependaalselaan/Oostereind wordt heringericht en aangepast op de nieuwe aansluiting Hilversum.",
wordt zodoende de gehele kruising en aansluitende wegen bedoeld.

Bijgaand plaatje toont in een grove schets de wijzigingen op het kruispunt Diependaalselaan/Oostereind (aangeduid met de rode cirkel) en de vormgeving van de nieuwe aansluiting Hilversum op de A27 (aangeduid in groen).

Om de toekomstige verkeerstromen op de kruising Diependaalselaan/Oostereind goed te faciliteren wordt de indeling van de kruising aangepast [kader links in het plaatje].
Dit houdt in:
- Een derde links afslaande rijstrook vanaf het Oostereind richting de A27 [groene pijl]. Deze komt in plaats van de huidige recht afslaande strook [de rode pijl];
- Een derde links afslaande rijstrook vanaf de A27 richting de Diependaalselaan;
- Een derde rijstrook Hilversum uit richting de A27;
- Een derde rijstrook vanaf de kruising naar de Diependaalselaan richting Colosseum.
Het definitieve ontwerp en de werkzaamheden worden door de aannemer [3Angle] en gemeente Hilversum samen afgestemd.
Afbeelding
Laatst gewijzigd door Lekkere Kwal op za 21 apr 2018, 10:31, 1 keer totaal gewijzigd.

Schelpenpaadje
2x2 autosnelweg
Berichten: 5835
Lid geworden op: wo 10 feb 2016, 9:54

Re: [A027] Utrecht - KP Eemnes: verbreding

Bericht door Schelpenpaadje » di 04 apr 2017, 13:35

^^
Het doel lijkt me om de verschillende fasen van de VRI beter te benutten?
Een derde rijstrook voor de Diependaalselaan in westelijke richting lijkt verder niet zoveel toe te voegen aangezien deze weg nog geen 500 meter verderop versmalt naar 1+1.

Ik constateer dat de verbindingswegen naar de A27 in de nieuwe situatie korter worden. Zouden deze maatregelen zijn bedoeld ter voorkoming van terugslag van files op het OWN op de A27? Of moet het meer gezocht worden in een verwachte verhoging van de capaciteit of intensiteit op de aansluiting zelf?

Gebruikersavatar
Jackbauer1350
2x3 autosnelweg
Berichten: 7887
Lid geworden op: ma 21 nov 2011, 22:03
Locatie: Wijdemeren
Contacteer:

Re: [A027] Utrecht - KP Eemnes: verbreding

Bericht door Jackbauer1350 » di 04 apr 2017, 14:01

In feite heeft het eerste deel van de Diependaalselaan al drie rijstroken, de meeste rechtse strook is de rechtsafstrook naar Arenapark 2. Deze zal dan straks direct bij de kruising met het Oostereind beginnen.

Boerenkool
autoweg
Berichten: 1207
Lid geworden op: wo 22 okt 2014, 20:21

Re: [A027] Utrecht - KP Eemnes: verbreding

Bericht door Boerenkool » di 04 apr 2017, 20:48

Aanvankelijk was zelfs.maar 1 +1 of deels 2+2 voorzien

Ik heb zelf nog ingesproken: het verkeer naar de snelwegen staat vaak muurvast op de te beperkte Hilversumse wegen en de drukte daar slaat ook op de snelwegen terug. (Richting A1 is het stevig verzadigd met intensiteiten rond de 40.000 op wegen vol stoplichten uitritten en kruisingen.)
Met het weghalen van de huidige aansluiting en het bouwen van een haarlemmermeeraansluiting creeer je nog een extra stoplicht. Ik heb geadviseerd dat nog eens door de lokale en regionale verkeersmodellen te halen.
Antwoord was toen: we hebben nog eens gekeken en er zijn 7 stroken nodig nu.

Het is niet zo dat de Diependaalselaan alles voor zijn kiezen krijgt. Het verkeer splitst, een deel gaat rechtdoor de ring oost op, en daar een deel naar Baarn en een deel de Soestdijkerstraatweg op. Het meeste ring oost.
Een groot deel gaat de diependaalselaan op maar bij de eerste rotonde gaat de helft er af. Die rijden via Utrechtse weg, achterom en naarderstraat naar centrum en mediapark. Dat is de kortste route naar het mediapark en de meest vastlopende.

.

Boerenkool
autoweg
Berichten: 1207
Lid geworden op: wo 22 okt 2014, 20:21

Re: [A027] Utrecht - KP Eemnes: verbreding

Bericht door Boerenkool » do 06 apr 2017, 17:00

Artikel met visualisatie inrichting plek lussen: http://hilversum.vandaag.nl/afritten-a2 ... en-natuur/
Iets over de bomenkap:

http://hilversum.vandaag.nl/buurtbewone ... langs-a27/

Gebruikersavatar
keokiracer
2x3 autosnelweg
Berichten: 8666
Lid geworden op: do 10 mar 2011, 3:52
Locatie: Halsteren
Contacteer:

Re: [A027] Utrecht - KP Eemnes: verbreding

Bericht door keokiracer » do 06 apr 2017, 18:54

Boerenkool schreef:Met het weghalen van de huidige aansluiting en het bouwen van een haarlemmermeeraansluiting creeer je nog een extra stoplicht. Ik heb geadviseerd dat nog eens door de lokale en regionale verkeersmodellen te halen.
Antwoord was toen: we hebben nog eens gekeken en er zijn 7 stroken nodig nu.
Verbaast me niets. Vorig jaar reden er op een werkdag gemiddeld 45.100 voertuigen van en naar de A27 op dat kruispunt.
Youtube (Best of Dutch Dashcam serie)| Picasa | Flickr
Vinny: Ik stel voor om naast de Uitspraak van de Week ook de "Grootste betweter van de maand" te gaan nomineren. De Geelhoedaward of de Keokiracerring ofzo...

RSK
Penningmeester
Berichten: 7088
Lid geworden op: do 19 sep 2013, 11:40
Locatie: Knooppunt Bodegraven
Contacteer:

Re: [A027] Utrecht - KP Eemnes: verbreding

Bericht door RSK » do 06 apr 2017, 21:41

^^ Ik kom er nu zo een jaartje dagelijks langs, en je merkt aan alles dat die aansluiting een belangrijk deel van het verkeer op de A27 boven Utrecht uitmaakt. Eenmaal boven Hilversum is het een stuk rustiger.
Ceterum censeo arcum Bodegravum construendam esse.

Gebruikersavatar
keokiracer
2x3 autosnelweg
Berichten: 8666
Lid geworden op: do 10 mar 2011, 3:52
Locatie: Halsteren
Contacteer:

Re: [A027] Utrecht - KP Eemnes: verbreding

Bericht door keokiracer » do 06 apr 2017, 21:43

^^ Daar zijn de intensiteiten het niet mee eens ;)
Het wegvak HIlversum-Eemnes is net wat drukker dan het wegvak Bilthoven-HIlversum
https://www.wegenwiki.nl/A27_(Nederland ... ensiteiten
Youtube (Best of Dutch Dashcam serie)| Picasa | Flickr
Vinny: Ik stel voor om naast de Uitspraak van de Week ook de "Grootste betweter van de maand" te gaan nomineren. De Geelhoedaward of de Keokiracerring ofzo...

Rein
2x4 autosnelweg
Berichten: 10219
Lid geworden op: zo 10 jun 2007, 10:18
Locatie: Haarlemmermeer

Re: [A027] Utrecht - KP Eemnes: verbreding

Bericht door Rein » do 06 apr 2017, 21:49

Wellicht is het spitsbeeld (wat RSK heeft) anders dan de buitenspitswerkelijkheid. Ik kan me voorstellen dat er (buiten de spits) erg veel regionaal Goois verkeer rijdt vanwege het dramatische stedelijke en OWN in het Gooi.

Gebruikersavatar
keokiracer
2x3 autosnelweg
Berichten: 8666
Lid geworden op: do 10 mar 2011, 3:52
Locatie: Halsteren
Contacteer:

Re: [A027] Utrecht - KP Eemnes: verbreding

Bericht door keokiracer » do 06 apr 2017, 21:55

Volgens de dagintensiteitgrafiek (leuke voor Scrabble :heygrr: :lol:) is er op beide wegvakken ook meer dan genoeg verkeer buiten de spits te vinden. Mogelijk dat de 3 rijstroken in zuidelijke richting tussen Eemnes en Hilversum het er rustig(er) uit laten zien dan het wegvak erna :)
Ook wel opmerkelijk is dat de avondspits richting zuiden op het wegvak Eemnes-Hilversum amper piekt ten opzichte van de rest van de middag, dat is bij Hilversum-Bilthoven wel duidelijk te zien.
Youtube (Best of Dutch Dashcam serie)| Picasa | Flickr
Vinny: Ik stel voor om naast de Uitspraak van de Week ook de "Grootste betweter van de maand" te gaan nomineren. De Geelhoedaward of de Keokiracerring ofzo...

RSK
Penningmeester
Berichten: 7088
Lid geworden op: do 19 sep 2013, 11:40
Locatie: Knooppunt Bodegraven
Contacteer:

Re: [A027] Utrecht - KP Eemnes: verbreding

Bericht door RSK » do 06 apr 2017, 22:24

Het kan in de ochtend perceptie zijn omdat er tussen afrit en oprit een behoorlijke afstand zit waar het rustiger is, maar in mijn beleving is het stuk Bilthoven-Hilversum drukker. Terug in de middag geven de drie stroken wel ruimte, maar tenzij je rond 16:00 of na 18:15 bent, staat er áltijd file rond het punt waar alles invoegt, en dat nog een keer bij Bilthoven. Wellicht dat die standaard file de intensiteiten ook wat uitsmeert. ;)
Ceterum censeo arcum Bodegravum construendam esse.

Boerenkool
autoweg
Berichten: 1207
Lid geworden op: wo 22 okt 2014, 20:21

Re: [A027] Utrecht - KP Eemnes: verbreding

Bericht door Boerenkool » vr 07 apr 2017, 15:13

Maar er is nog iets. Het verkeer naar Hilversum gaat ee af en het verkeer van Hilversum komt er bij, maar daar zit dus nu een km2 of 2 tussen. En daarna heb je vrij vlot al Eemnes waar velen rechtshouden en uitvoegen.
Het zou me helemaal niks verbazen als er tussen op- en afritten van Hilversum dus een stukje die 45.000 minder auto's rijden. En dat merk je. Kan je makkelijker naar links en daar ook doorrijden.
Ook de afstand tussen op.en afritten vermindert de dynamiek mogelijk wat.

Gebruikersavatar
keokiracer
2x3 autosnelweg
Berichten: 8666
Lid geworden op: do 10 mar 2011, 3:52
Locatie: Halsteren
Contacteer:

Re: [A027] Utrecht - KP Eemnes: verbreding

Bericht door keokiracer » vr 07 apr 2017, 15:26

Tussen de af-en toeritten rijden er op een gemiddelde werkdag 66.900 voertuigen per etmaal. Ter vergelijking; Bilthoven-Hilversum telt 88.100 en HIlversum-Eemnes telt 90.900.
Youtube (Best of Dutch Dashcam serie)| Picasa | Flickr
Vinny: Ik stel voor om naast de Uitspraak van de Week ook de "Grootste betweter van de maand" te gaan nomineren. De Geelhoedaward of de Keokiracerring ofzo...

RSK
Penningmeester
Berichten: 7088
Lid geworden op: do 19 sep 2013, 11:40
Locatie: Knooppunt Bodegraven
Contacteer:

Re: [A027] Utrecht - KP Eemnes: verbreding

Bericht door RSK » vr 07 apr 2017, 18:11

^^ Daarnaast kunnen jouw gelijk (etmaalintensiteit) en mijn gelijk (praktijkervaring) prima onafhankelijk van elkaar correct zijn. Sterker nog: dat is zo. Heb even de uurintensiteit erbij gepakt voor Bilthoven-Hilversum, Hilversum1-Hilversum2 en Hilversum-Eemnes, en dan zie ik om 8:00 een uurintensiteit van respectievelijk 3.498, 2.294 en 3.080 mvt/uur. Voor de andere richting geldt hetzelfde, met tussen 15:00 en 19:00 (AL_uur_15 t/m AL_uur_18) een hogere intensiteit ten zuiden van Hilversum dan ten noorden, ondanks het feit dat het op op het etmaal bezien andersom is. Anders gezegd: ik rij langs Hilversum in beide richtingen tegen de spitsrichting in, en dat kleurt mijn waarneming. In de ochtend nog het sterkst: als ik er rij, rijdt er 12% minder benoorden Hilversum dan bezuiden Hilversum. De avondspits is wat minder afgetekend, maar met toch nog een verschil van 5,5%.
Ceterum censeo arcum Bodegravum construendam esse.

Boerenkool
autoweg
Berichten: 1207
Lid geworden op: wo 22 okt 2014, 20:21

Re: [A027] Utrecht - KP Eemnes: verbreding

Bericht door Boerenkool » vr 07 apr 2017, 21:11

De Westindische buurt was weer in het nieuws, nu de Gooi en Eembode.
De bewoners zijn boos want ze wisten niet dat de aansluiting noordelijker kwam en dichter bij hun huizen.
Gevalletje travebesluit niet bekeken denk ik, het is helder genoemd.en getekend.
Nou het dichterbij komt willen ze een geluidsscherm, maar dat hoeft daar niet en elders wel want de geluidsnorm is anders.
Nu zijn ze boos dat geluidsnormen voor oude villas slechter zijn dan voor geisoleerde nieuwbouwwoningen.

Ik denk eerder dat die normen anders zijn dan voor de snelweg zelf omdat het vast in het 80 regime gaat en dan een gewone bubekoweg is en geen snelweg.

Gebruikersavatar
Chris
Moderator
Berichten: 76528
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 15:19
Locatie: NL

Re: [A027] Utrecht - KP Eemnes: verbreding

Bericht door Chris » vr 07 apr 2017, 21:15

Het is een bekend bezwaar dat omwonenden menen niet voldoende geïnformeerd te zijn. De Raad van State maakt daar gehakt van, de wettelijk voorgeschreven kanalen worden gebruikt, en vaak is er de nodige 'omgevingsmanagement'. Vaak komt het er op neer dat de omwonenden zelf niet goed opgelet hebben.

Rein
2x4 autosnelweg
Berichten: 10219
Lid geworden op: zo 10 jun 2007, 10:18
Locatie: Haarlemmermeer

Re: [A027] Utrecht - KP Eemnes: verbreding

Bericht door Rein » vr 07 apr 2017, 21:45

Mensen ervaren dit soort projecten als een enorme inbreuk op hun directe leefomgeving. Zij verwachten dan ook feitelijk persoonlijk geïnformeerd te worden over de plannen en ook daarna invloed te kunnen uitoefenen op de precieze uitvoering.

De wetgeving vereist dit allemaal niet en legt de informatieplicht op een veel lager en afstandelijke niveau. Dat kan dus formeel wel juist zijn (en dus bij de rechter stand houden), maar wordt door de betreffende omwonden dus absoluut niet zo ervaren. Ik vraag me trouwens af hoeveel mensen nu echt zich via overhei.nl geabonneerd hebben op 'E-mailservice Berichten over uw buurt'. Zeker als er weinig media aandacht voor een project is (of een lokale actiegroep is ontstaan), is dit vaak de enige manier waarop mensen van dit soort plannen op de hoogte kunnen zijn.

Rogier
2x2 autosnelweg
Berichten: 5090
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 15:54

Re: [A027] Utrecht - KP Eemnes: verbreding

Bericht door Rogier » vr 07 apr 2017, 21:51

Dit project stond al 10! jaar geleden al op de planning. Dan had bij deze bewoners ook een lichtje moeten gaan branden dat er iets stond te gebeuren.
Nu moet men niet moeilijk gaan doen en krokodillentranen gaan huilen.

Gebruikersavatar
Wesso
2x3 autosnelweg
Berichten: 7943
Lid geworden op: za 16 jul 2005, 1:27
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: [A027] Utrecht - KP Eemnes: verbreding

Bericht door Wesso » zo 09 apr 2017, 21:18

Beelden van de "oldschool" knooppuntachtige afrit Hilversum komende vanuit Utrecht, gemaakt op een zonnige zondag. Over een jaar zal dit wel worden afgebroken.
Link

Vegi
verkeersader
Berichten: 561
Lid geworden op: zo 12 jul 2009, 20:03

Re: [A027] Utrecht - KP Eemnes: verbreding

Bericht door Vegi » ma 10 apr 2017, 22:01

RSK schreef:Het kan in de ochtend perceptie zijn omdat er tussen afrit en oprit een behoorlijke afstand zit waar het rustiger is, maar in mijn beleving is het stuk Bilthoven-Hilversum drukker. Terug in de middag geven de drie stroken wel ruimte, maar tenzij je rond 16:00 of na 18:15 bent, staat er áltijd file rond het punt waar alles invoegt, en dat nog een keer bij Bilthoven. Wellicht dat die standaard file de intensiteiten ook wat uitsmeert. ;)
Ik wilde dezelfde suggestie wekken.
Volgens mij is de avondspits veel meer uitgesmeert omdat iedereen bij Utrecht vast staat... Pas vanaf de oprit Utrecht noordring begint het allemaal door te rijden en staat het alleen soms bij Hilversum nog vast.

Gebruikersavatar
captain007
Forumbeheerder
Berichten: 8713
Lid geworden op: di 21 okt 2008, 16:21
Locatie: Beneden-Leeuwen
Contacteer:

Re: [A027] Utrecht - KP Eemnes: verbreding

Bericht door captain007 » wo 12 apr 2017, 13:13

De berichten over de A80 plannen heb ik verplaatst naar dit topic. Graag hier weer verder over het verbredingsproject.

Willy84
polderweggetje
Berichten: 40
Lid geworden op: ma 08 jun 2015, 20:16

Re: [A027] Utrecht - KP Eemnes: verbreding

Bericht door Willy84 » vr 05 mei 2017, 15:00

Ik zag op de A1 op de parkeerplaats de Haar grote voorraden met grind en barriers. Tevens bij de Haar en Neerduist de mededeling dat de parkeerplaats is afgesloten per 1 juni as.

Gebruikersavatar
Wesso
2x3 autosnelweg
Berichten: 7943
Lid geworden op: za 16 jul 2005, 1:27
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: [A027] Utrecht - KP Eemnes: verbreding

Bericht door Wesso » vr 05 mei 2017, 16:14

^^ Dat zal te maken hebben met de verbreding van de A1 tussen KP Eemnes en Bunschoten naar 2x4 rijstroken.

Plaats reactie