[A027] Utrecht - KP Eemnes: verbreding

Bespreek hier alles wat specifiek aan een autosnelweg gerelateerd is, maar wat geen actuele plannen of uitvoeringsprojecten betreft

Moderator: Moderatoren

Ds79m
2x3 autosnelweg
Berichten: 9075
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 13:17

[A027] Utrecht - KP Eemnes: verbreding

Bericht door Ds79m » wo 13 apr 2005, 16:26

Raad van State blokkeert opnieuw wegverbreding

DEN HAAG - De Raad van State heeft omwille van het milieu opnieuw een streep door een voorgenomen wegverbreding gehaald. De aanleg van een zogenoemde plusstrook langs de snelweg A27 Utrecht-Noord-Eemnes kan voorlopig niet doorgaan, omdat anders de luchtkwaliteitsnormen worden overschreden, heeft de hoogste bestuursrechter woensdag bepaald.

Minister Peijs van Verkeer, die de aanleg vorig jaar juni aankondigde, wil met de plusstrook van 2,75 meter breed langs de linkerrijstrook de files tegengaan. De extra strook wordt opengesteld bij meer dan 3000 voertuigen per uur op het wegvak. Bewoners- en milieuorganisaties tekenden hiertegen protest aan.

(c) Telegraaf
-----------------------------------------------------------------------

Zou de luchtkwaliteit nou echt zoveel slechter zijn, wanneer tijdens drukte de doorstroming bevordert wordt, zodat er geen/minder files ontstaan?
Peter - Als je veel tegenwind hebt, kun je beter zelf gaan liggen

Ds79m
2x3 autosnelweg
Berichten: 9075
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 13:17

Bericht door Ds79m » wo 13 apr 2005, 16:27

En van Teletekst:

Voorlopig geen wegverbreding A27

DEN HAAG De verbreding van de snelweg
A27 tussen Utrecht-Noord en knooppunt
Eemnes gaat voorlopig niet door.Het
gebruik van de geplande 'plusstrook'
kan tot te veel luchtvervuiling leiden,
vindt de Raad van State.

Het ministerie van Verkeer had in juni
vorig jaar besloten tot de extra strook
om files tegen te gaan.De plusstrook
zou als linkerrijbaan worden aangelegd
en geopend worden als er meer dan 3000
auto's per uur op de snelweg rijden.

Milieuorganisaties en comités van
bewoners waren naar de rechter gestapt
om de baan te verbieden.Het ministerie
moet nu met een nieuw plan komen.
Peter - Als je veel tegenwind hebt, kun je beter zelf gaan liggen

Matthijs
expressweg
Berichten: 2702
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 15:01
Locatie: Hilversum
Contacteer:

Bericht door Matthijs » wo 13 apr 2005, 16:27

Waarschijnlijk niet. Maar ja, zo zit de wet in elkaar. :roll:

Gebruikersavatar
Via
2x5 autosnelweg
Berichten: 15210
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 17:09

Bericht door Via » wo 13 apr 2005, 18:43

Ik vind het allemaal nogal krom. Is stilstaand, uitstotend verkeer dan wel goed voor het milieu? :roll:

Gebruikersavatar
Chris
Moderator
Berichten: 76153
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 15:19
Locatie: NL

Bericht door Chris » wo 13 apr 2005, 18:49

Ik snap dit soort berichten dus echt nooit hé. Een beetje logisch nadenken geeft toch dat 2x3 rijdend verkeer dan 2x2 stilstaand verkeer? Ofniet dan?
Volgens mij is de raad van state gevuld met milieumaniakken.
Bovendien: Ik zou wel eens cijfers willen zien met de toename van luchtvervuiling door 3 meter asfalt erbij... Volgens mij is dat nihil, of zelfs minder. Puur statistisch gezien zou 2x2 minder vervuilend zijn dan 2x3, maar 2x2 staat altijd stil, dus meer vervuiling dan 2x3 wat kan rijden. De verhoudingen zijn een beetje zoek in Nederland. Ik zie het somber in voor Nederlandse automobilist. Beetje filerijden.... :roll:

Frits
2x2 autosnelweg
Berichten: 6048
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 15:32

Bericht door Frits » wo 13 apr 2005, 18:53

Echt heel slecht dat de Raad van State dit getorpedeerd heeft. Van dat stilstaan wordt het milieu niet beter.

Gebruikersavatar
overdrive
verkeersader
Berichten: 781
Lid geworden op: wo 13 apr 2005, 8:33
Locatie: Almelo

Bericht door overdrive » wo 13 apr 2005, 21:27

Het ministerie
moet nu met een nieuw plan komen.
Gevolg van de uitspraak rond de A2: voor elke spitsstrook een MER, dus ook voor deze. Nou, doe dan maar meteen een definitieve verbreding naar 2x3 (/4). Wat krom allemaal, zo'n verbreding zorgt dan -vanuit hun optiek- voor nog meer vervuiling (terwijl dit, zoals Chrizzzzz al zegt, niet zo is ivm de vervuiling als het verkeer stilstaat)? Wat bereiken ze hier nu mee, behalve het aloude autootje pesten?

In een ander topic schreef ik al dat de nieuwe regels voor fijnstof juist nog meer snelwegen nodig maakt, omdat de drukte zo gespreid wordt. Dan ontwerpen we in dit geval toch een paralelsnelweg, een paar kilometer ten westen van de A27 - bijv. vanaf de N230 (A23?) bij Maarssen naar de westkant van Hilversum en de A1. Onnodig natuurlijk (om niet te zeggen: onwaarschijnlijk), maar de boel maar laten stilstaan is helemaal onzinnig en schadelijk voor de economie. Er moet toch IETS gebeuren?!
Eerst verdwijnt de waarheid, dan de wil om die te kennen.

Gebruikersavatar
Hajo
2x3 autosnelweg
Berichten: 8625
Lid geworden op: ma 28 feb 2005, 11:17
Locatie: Zeist

Bericht door Hajo » wo 13 apr 2005, 22:13

Ik had het al voorspelt: er kan in dit land geen meter asfalt meer worden aangelegd wegens milieu-eisen. :nuts: Zie ook: "Raad van State keurt versoepeling milieu-eisen af". Ik heb daarin al aangegeven dat ik door deze uitspraak van de RvS bang ben dat er veel plannen zullen sneuvelen. Het is triest te zien dat dit dus klopt. :( We kunnen alleen nog maar hopen dat men heel snel inziet dat men hiermee Nederland "op slot" gooit en dus met maatregelen komt. Het beste is, volgens mij, gewoon de EU-regels (waaraan de RvS zich houdt) laten voor wat ze zijn: onrealistisch en onuitvoerbaar, zeker op zo'n korte termijn als de EU heeft vastgesteld.

kees
expressweg
Berichten: 3406
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 23:21
Locatie: Het Bosch van de Hertog

Bericht door kees » do 14 apr 2005, 0:00

Jongens, jongens, ik heb al een keer iets hierover gezegd in de discussie over de N65 (ja, vorig jaar, en vorig forum en in een kader, verhoging van de maximumsnelheid in combinatie met geluidsoverlast), maar hierbij nu nog een keer, omdat ik denk dat het hierop ook wel een beetje van toepassing is.
Er wordt hier gezegd: 2 x 3 doorrijden is beter dan 2 x 2 stilstaan.
Dat is natuurlijk een boude uitspraak, want:
1. dat stilstaan gebeurt slechts tijdens de spitsuren, niet op de andere momenten van de dag. Enne, wie garandeert dat de files dan niet gewoon op een andere plek ontstaan, waardoor het probleem niet opgelost wordt, maar verschoven. Gebruik dan het geld om te investeren in milieuvriendelijke oplossingen.
2. ik denk dat de Raad van State uitgaat van het feit dat een derde rijbaan weer extra verkeer en extra uitstoot genereert. Dat is bijvoorbeeld ook de reden waarom woonwijken en bedrijfsterreinen niet mogen worden aangelegd.

En Hajo, de Raad van State toetst de wetten aan regels en niet aan de publieke opinie. Jij speelt de zwarte piet naar de Raad van State, maar dat is uitermate kortzichtig.
Die Balkenende had in 2002 nooit het milieu mogen degraderen van minister naar staatssecretaris, want nu krijgt hij voor die afwaardering van het belang van milieu-eisen de rekening gepresenteerd. Blame the government, not the inspector. DE regering heeft zelf zitten slapen en alle kaarten op de economie gezet, zonder zich voldoende om het milieu en de Europese regels te bekommeren. (en hij die de Europese regels negeert, wil nu campagne gaan voeren VOOR de Europese grondwet ( :shock: ), maar dat uiteraard geheel terzijde.

Gebruikersavatar
Rene
4x5 autosnelweg
Berichten: 36648
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 11:48
Locatie: Noord-Holland
Contacteer:

Bericht door Rene » do 14 apr 2005, 10:00

kees schreef:1. dat stilstaan gebeurt slechts tijdens de spitsuren, niet op de andere momenten van de dag. Enne, wie garandeert dat de files dan niet gewoon op een andere plek ontstaan, waardoor het probleem niet opgelost wordt, maar verschoven. Gebruik dan het geld om te investeren in milieuvriendelijke oplossingen.
Als de nieuwe files korter zijn qua lengte en korter zijn in tijd dan is dat winst voor bereikbaarheid en milieu. En al zal er wat file ontstaan, de winst is gemiddeld per spitsstrookproject 100x groter dan bij dezelfde financiële injectie in het OV.
kees schreef:2. ik denk dat de Raad van State uitgaat van het feit dat een derde rijbaan weer extra verkeer en extra uitstoot genereert. Dat is bijvoorbeeld ook de reden waarom woonwijken en bedrijfsterreinen niet mogen worden aangelegd.
Een derde rijstrook creëert geen extra verkeer. De latente vraag op dagbasis bij dergelijke projecten is nihil. Het leidt vooral tot tidal-shift. Gevolg daarvan is dat tijdens het drukste spitsuur alle rijstroken inderdaad bezet zijn, en ter plekke van de spitsstrook er meer verkeer rijdt, en er kortstondig een heel klein beetje meer uitstoot is.
Maar waar vroeger de file stond, voor het begin van het spitsstrookwegvak, daar is de milieubalans zéér positief. Het overall-effect van spitsstroken is dan ook positief, ondanks het feit dat er lokaal een kleine verslechtering op kan treden. De Raad van State kijkt echter niet naar het toaal-effect, maar naar de individuele belasting op één punt. Dat is het kromme van de huidige (Europese) regelgeving.

Gebruikersavatar
Vinny
4x5 autosnelweg
Berichten: 41301
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 12:52
Locatie: Friesland

Bericht door Vinny » do 14 apr 2005, 11:55

Als de nieuwe files korter zijn qua lengte en korter zijn in tijd dan is dat winst voor bereikbaarheid en milieu
Maar als er net zoveel auto's in staan, die er net zo lang over doen (netto) dan is er dus geen sprake van winst. De file wordt 'dikker' en geconcentreerder rondom de 'kernspits' terwijl de rijtijdwinst per individuele automobilist weinig afneemt en het milieuvoordeel non-existent is.
Let op: Sarcasmemodus over een lengte van 10 kilometer.

Gebruikersavatar
Rene
4x5 autosnelweg
Berichten: 36648
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 11:48
Locatie: Noord-Holland
Contacteer:

Bericht door Rene » do 14 apr 2005, 14:19

Vinny schreef:Maar als er net zoveel auto's in staan, die er net zo lang over doen (netto) dan is er dus geen sprake van winst. De file wordt 'dikker' en geconcentreerder rondom de 'kernspits' terwijl de rijtijdwinst per individuele automobilist weinig afneemt en het milieuvoordeel non-existent is.
Gelukkig komt die "maar" niet voor bij de huidige geplande spitsstrooktrajecten.
In principe is de kans op wat jij stelt heel erg klein, omdat het allemaal individuele voertuigen met individuele herkomst en bestemming zijn. Een hoop verkeer dat op plaats X in de file komt hoeft bij oplossing van de file bij X vaak helemaal niet bij de volgende potentiële "bottleneck" bij Y te zijn. Laat er maar eens een kansberekening op los...

IQ[]
expressweg
Berichten: 4330
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 20:35
Locatie: Maaseik (België)
Contacteer:

Bericht door IQ[] » do 14 apr 2005, 22:11

Dit is misschien een beetje off-topic; maar het hangt wel erg samen met dit onderwerp... :
nu.nl schreef:Zuid-Holland luidt noodklok over vuile lucht

Uitgegeven: 14 april 2005 16:19
DEN HAAG - De provincie Zuid-Holland wil dat het kabinet versneld de uitstoot van het wegverkeer aanpakt. Een pakket maatregelen van een roetfilterplicht voor vrachtwagens tot verhoging van de dieselaccijns moet ervoor zorgen dat de provincie zich kan blijven ontwikkelen.

In een brief aan premier Balkenende en staatssecretaris Van Geel van Milieu luidden Gedeputeerde Staten (GS) van Zuid-Holland de noodklok. "Wij willen de term 'Zuid-Holland is op slot' niet gebruiken, wij maken ons echter ernstige zorgen."

Ijskast

De Europese normen voor schone lucht dreigen de aanleg van nieuwe wegen, bedrijventerreinen en woonwijken in de weg te staan. Op dit moment staan enkele projecten in Zuid-Holland al noodgedwongen in de ijskast.

Zuid-Holland verwacht dat dat zonder maatregelen alleen maar erger zal worden. Bij "ruim zestig projecten" rekenen GS op problemen met de luchtkwaliteit.

Snelheidslimiet

GS pleiten voor tien extra maatregelen om de vervuiling door het verkeer terug te dringen en zodoende ontwikkelingen mogelijk te houden. Op de Rotterdamse ring moet 80 kilometer per uur de snelheidslimiet worden. Voor diesel kan de aanschafbelasting (BPM) en motorrijtuigenbelasting omhoog.

Om schonere auto's te stimuleren, adviseert Zuid-Holland hybride auto's en diesels met roetfilters via voordeeltjes nog nadrukkelijker in de etalage te zetten.

De staatssecretaris werkt momenteel aan een nieuw plan om de luchtkwaliteit in Nederland te verbeteren, zonder dat daarbij het land op slot gaat. De Raad van State blokkeerde omwille van het milieu deze week nog de aanleg van een spitsstrook op de rijksweg A27. De eerste vervangende regeling van Van Geel sneuvelde ook al voor de hoogste bestuursrechter.
Dit brengt verschillende draden die ik de afgelopen maanden gelezen een beetje bijeen. Het lijkt wel alsof er ineens een beetje "onrust" ontstaat. Helaas wil men dit probleem op een niet populaire manier aanpakken :cry: Maar ik zie niet hoe dit anders zou kunnen worden aangepakt, gezien hoe de Raad van State dwarsligt. Of zie ik over een oplossing heen (behalve auto's die op waterstofgas rijden ;)) ?

Gebruikersavatar
Chris
Moderator
Berichten: 76153
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 15:19
Locatie: NL

Bericht door Chris » do 14 apr 2005, 22:20

Het enige wat denk ik helpt dat die auto's met nieuwe roetfilters subsidie geven. Als ze dan zo per se aan de (veel te strenge) regels willen houden. En de belasting op LPG omlaag doen. LPG lijkt goedkoop, maar vergeet niet dat je al gauw 1:9 rijdt, en de wegenbelasting is ook niet mis. LPG is veel schoner dan diesel en al helemaal schoner dan benzine. Nadeel is dat je niet alle parkeergarages in mag en bijvoorbeeld ook niet de Eurotunnel door. Al die flauwekul om vervuilende auto's duurder te maken is puur geldklopperij. Wil je er echt wat aan doen moet je het tegenovergestelde doen: schone auto's goedkoper maken, maarja, dat kost geld... :roll:

Lekkere Kwal
autoweg
Berichten: 2416
Lid geworden op: ma 04 apr 2005, 1:30

Bericht door Lekkere Kwal » za 16 apr 2005, 12:23

@Chrizz:
Vanaf 1 juni 2005 stimuleert de overheid de aankoop van nieuwe dieselauto's met een ultra lage roetuitstoot, door een korting van 600 euro te geven op de Belasting Personenauto's Motorrijwielen (BPM).
Daar dacht men dus ook al aan. Het extra afkraken van de overheid lijkt me dan ook een beetje kinderachtig als je zelf niet eens de moeite hebt gedaan eens goed naar de huidige en komende overheidsmaatregelen te kijken.

Gebruikersavatar
Vinny
4x5 autosnelweg
Berichten: 41301
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 12:52
Locatie: Friesland

Bericht door Vinny » zo 17 apr 2005, 21:33

Het extra afkraken van de overheid lijkt me dan ook een beetje kinderachtig als je zelf niet eens de moeite hebt gedaan eens goed naar de huidige en komende overheidsmaatregelen te kijken.
Tja het gaat om milieunormen. De overheid 'snapt' kennelijk niet hoe het werkt. En zo vreemd is dat niet. Ik wil een hoofdstukje gaan schrijven in mijn scriptie over mileumaatregelen. En ik citeer uit een rapportje van het ECN: "Er is weinig over bekend en (de overheid) weet niet wat voor maatregelen ze moet nemen". Tja en ik weet nog niet eens waar de afkorting PM10 voor staat... :o
Let op: Sarcasmemodus over een lengte van 10 kilometer.

Gebruikersavatar
Rene
4x5 autosnelweg
Berichten: 36648
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 11:48
Locatie: Noord-Holland
Contacteer:

Bericht door Rene » zo 17 apr 2005, 21:41

Vinny schreef:Tja en ik weet nog niet eens waar de afkorting PM10 voor staat... :o
Ligt eraan welk woordenboek je openslaat ;)
Definition (english only)
An air pollutant consisting of small particles with an aerodynamic diameter less than or equal to a nominal 10 microns (about 1/7 the diameter of a single human hair). Their small size allows them to make their way to the air sacs deep within the lungs where they may be deposited and result in adverse health effects . PM10 also causes visibility reduction.
particulate matter < 10µm

Een fout woordenboek en je komt hierop terecht...
particles measuring 10mm or less

Gebruikersavatar
Vinny
4x5 autosnelweg
Berichten: 41301
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 12:52
Locatie: Friesland

Bericht door Vinny » zo 17 apr 2005, 21:57

Tja dat is nogal een verschil :shock:

Maar dank je voor de informatie :blauweduim:
Let op: Sarcasmemodus over een lengte van 10 kilometer.

EZW
zandpaadje
Berichten: 14
Lid geworden op: vr 27 feb 2009, 13:52
Locatie: Amersfoort

[A001][A027] Verbreding Utrecht-Eemnes-Amersfoort

Bericht door EZW » do 11 nov 2010, 8:02

Op http://www.ikgaverder.nl staat sinds gisteren dat het Ontwerp-tracébesluit ter inzage ligt. Het OTB is vanaf morgen te downloaden op diezelfde site.
Hierbij de link naar de advertentie http://www.ikgaverder.nl/media/userfile ... tentie.pdf

Heeft iemand een idee waarom dit OTB maar tot afslag Bunschoten loopt? Wordt de rest van de A1 tot Hoevelaken misschien meegenomen in de planstudie Knooppunt Hoevelaken?

boe!
2x5 autosnelweg
Berichten: 18221
Lid geworden op: di 19 jul 2005, 20:02
Locatie: Leusden

Re: A27/A1 Verbreding Utrecht-Eemnes-Amersfoort

Bericht door boe! » do 11 nov 2010, 19:44

Verder heeft betrekking op de volledige driehoek A1-A27-A28 maar is om praktische redenen opgesplitst. De verbreding van de A28, de ombouw van Hoevelaken en de Ring Utrecht worden ieder afzonderlijk behandeld.

De highlights van dit deel:
Het OTB/MER A27/A1 Utrecht-Noord – Knooppunt Eemnes – Bunschoten-Spakenburg bestaat uit de volgende onderdelen:
- Verbreding van de A27 met een extra rijstrook in beide richtingen.
- Een spitsstrook op de oostbaan van de A27 tussen Utrecht Noord en aansluiting Bilthoven.
- Een ruimtelijke reservering voor een OV-verbinding of een mogelijke vierde rijstrook op de A27.
- Verbreding van de A1 met twee extra rijstroken in beide richtingen.
- Aanpassing van de aansluiting Hilversum op de A27.

hoevenpe
expressweg
Berichten: 3704
Lid geworden op: ma 01 aug 2005, 9:29

Re: A27/A1 Verbreding Utrecht-Eemnes-Amersfoort

Bericht door hoevenpe » do 11 nov 2010, 19:51

Waarom een spitsstrook tussen Utrecht en Bilthoven en niet een gewone strook?
Dacht dat we nu van die halfbakken ellende af waren...

boe!
2x5 autosnelweg
Berichten: 18221
Lid geworden op: di 19 jul 2005, 20:02
Locatie: Leusden

Re: A27/A1 Verbreding Utrecht-Eemnes-Amersfoort

Bericht door boe! » do 11 nov 2010, 20:01

Onder de huidige procedure is een vierde rijstrook niet toegestaan. Om daar onderuit te komen komt er een spitsstrook.

hoevenpe
expressweg
Berichten: 3704
Lid geworden op: ma 01 aug 2005, 9:29

Re: A27/A1 Verbreding Utrecht-Eemnes-Amersfoort

Bericht door hoevenpe » do 11 nov 2010, 20:04

boe! schreef:Onder de huidige procedure is een vierde rijstrook niet toegestaan. Om daar onderuit te komen komt er een spitsstrook.
Ik dacht dat dit de afgelopen jaren gelijk getrokken was? Dit verbredings voorstel loopt toch nog niet zo lang?

boe!
2x5 autosnelweg
Berichten: 18221
Lid geworden op: di 19 jul 2005, 20:02
Locatie: Leusden

Re: A27/A1 Verbreding Utrecht-Eemnes-Amersfoort

Bericht door boe! » do 11 nov 2010, 20:06

Vraag me niet naar de details, want die weet ik niet. Ze mogen de vierde rijstrook wel aanleggen, maar om die te gebruiken moet er een nieuwe procedure gevolgd worden.

Gebruikersavatar
Chris
Moderator
Berichten: 76153
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 15:19
Locatie: NL

Re: A27/A1 Verbreding Utrecht-Eemnes-Amersfoort

Bericht door Chris » do 11 nov 2010, 20:06

2x3 op de A27 zal al flink schelen, maar met het oog op de groei van Almere is 2x4 geen gek idee. Ook het deel tussen Eemnes en Almere is best druk, met 80.000 voertuigen ten noorden van KP Eemnes. Alleen het laatste stukje A27 (na de brug) heeft beduidend lagere intensiteiten.

De 2x4 op de A1 staat me ook zeer aan.

jan
autoweg
Berichten: 1843
Lid geworden op: ma 16 mei 2005, 16:11
Locatie: 's-Hertogenbosch

Re: A27/A1 Verbreding Utrecht-Eemnes-Amersfoort

Bericht door jan » do 11 nov 2010, 21:45

Wat zonde dat er bij Hilversum een Haarlemmermeer-aansluiting komt ten koste van de huidige aansluiting. :neenee:
EZW schreef:Wordt de rest van de A1 tot Hoevelaken misschien meegenomen in de planstudie Knooppunt Hoevelaken?
Dat mag ik aannemen, in dit plan gaat de A1 bij Spakenburg van 4 naar 2 rijstroken..

Gebruikersavatar
mavas
2x5 autosnelweg
Berichten: 18178
Lid geworden op: do 31 mar 2005, 17:27
Locatie: Zuid-Kennemerland
Contacteer:

Re: A27/A1 Verbreding Utrecht-Eemnes-Amersfoort

Bericht door mavas » do 11 nov 2010, 21:53

Een Haarlemmermeeraansluiting? Waar staat dat dan? Ik hoop toch wel dat ze met 'aanpassen' bedoelen: Het grote ruimtebeslag verminderen door een normaal trompetje aan te leggen?
Noord-Hollandse wegen, dé site voor ontwikkeling van de provinciale wegen in Noord-Holland
Bezoek ook eens de Wegenwiki, dé wiki voor verkeer

jan
autoweg
Berichten: 1843
Lid geworden op: ma 16 mei 2005, 16:11
Locatie: 's-Hertogenbosch

Re: A27/A1 Verbreding Utrecht-Eemnes-Amersfoort

Bericht door jan » do 11 nov 2010, 21:57


Gebruikersavatar
captain007
Forumbeheerder
Berichten: 8700
Lid geworden op: di 21 okt 2008, 16:21
Locatie: Beneden-Leeuwen
Contacteer:

Re: A27/A1 Verbreding Utrecht-Eemnes-Amersfoort

Bericht door captain007 » do 11 nov 2010, 22:09

Chris schreef:Alleen het laatste stukje A27 (na de brug) heeft beduidend lagere intensiteiten.
Daar kan het anders ook goed druk zijn. Vanuit Almere richting Utrecht heb ik vaak genoeg al file gezien voor de afrit naar de N305. Daar is verbreding niet noodzakelijk, maar echt rustig is die weg ook al niet meer dus misschien is daar signalering ivm filedetectie wel gewenst.

Edit: Verschrikkelijke aansluiting bij Hilversum. Hilversum wordt dus nog meer onbereikbaar. Dat de huidige situatie overkill is wil natuurlijk niet zeggen dat we dan maar ook helemaal terug naar een te kleine aansluiting moeten..... Maar ik vrees dat het te laat is...
Laatst gewijzigd door captain007 op do 11 nov 2010, 22:57, 1 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
mavas
2x5 autosnelweg
Berichten: 18178
Lid geworden op: do 31 mar 2005, 17:27
Locatie: Zuid-Kennemerland
Contacteer:

Re: A27/A1 Verbreding Utrecht-Eemnes-Amersfoort

Bericht door mavas » do 11 nov 2010, 22:20

Bedankt! Verschrikkelijk zeg! Hoe kan men nou met droge ogen beweren dat een Haarlemmermaansluiting veiliger is dan een volledig ongelijkvloerse aansluiting. :nuts: Deze aansluiting gaat zeker problemen geven in doorstroming als alle verbindingen worden aangelegd met enkele rijstroken...
Noord-Hollandse wegen, dé site voor ontwikkeling van de provinciale wegen in Noord-Holland
Bezoek ook eens de Wegenwiki, dé wiki voor verkeer

Plaats reactie