[A027] Utrecht - KP Eemnes: verbreding

Bespreek hier alles wat specifiek aan een autosnelweg gerelateerd is, maar wat geen actuele plannen of uitvoeringsprojecten betreft

Moderator: Moderatoren

Gebruikersavatar
Jackbauer1350
2x3 autosnelweg
Berichten: 7874
Lid geworden op: ma 21 nov 2011, 22:03
Locatie: Wijdemeren
Contacteer:

Re: [A027] Utrecht - KP Eemnes: verbreding

Bericht door Jackbauer1350 » do 07 sep 2017, 23:09

Stand van zaken videootje Utrecht - Eemnes. Tussen Hilversum en knooppunt Eemnes de nieuwe portaalborden afgewisseld met old school. Dat ziet er wel grappig uit.
Link

RSK
Penningmeester
Berichten: 7088
Lid geworden op: do 19 sep 2013, 11:40
Locatie: Knooppunt Bodegraven
Contacteer:

Re: [A027] Utrecht - KP Eemnes: verbreding

Bericht door RSK » vr 08 sep 2017, 7:21

Als ik het vanmorgen goed zag, hebben ze vannacht de deklaag erin gegooid tussen de N230 en VZP Voordaan. De geleiderails zijn volledig afgewerkt en de hectometerpaaltjes zitten er op. Kom maar op met die pot verf! :honger:
Ceterum censeo arcum Bodegravum construendam esse.

RSK
Penningmeester
Berichten: 7088
Lid geworden op: do 19 sep 2013, 11:40
Locatie: Knooppunt Bodegraven
Contacteer:

Re: [A027] Utrecht - KP Eemnes: verbreding

Bericht door RSK » ma 11 sep 2017, 7:29

Men schijnt hier mee te lezen. Sedert hedenmorgen drie rijstroken voorzien van witte belijning en een maximumsnelheid van honderdtwintig kilometer per uur tussen de aansluiting Maarssen en de aansluiting Bilthoven. De linker rijstrook moet aldaar nu ritsen.
Ceterum censeo arcum Bodegravum construendam esse.

YORAMRW
dorpsstraat
Berichten: 130
Lid geworden op: do 22 jun 2017, 21:48
Locatie: Nederland

Re: [A027] Utrecht - KP Eemnes: verbreding

Bericht door YORAMRW » ma 11 sep 2017, 10:39

Moeten ze niet van de al bestaande linkerhelft de deklaag, en misschien ook lagen eronder, nog vervangen? Of hebben ze dat wegvak Maarssen-Bilthoven daarvoor even volledig afgesloten?

Lekkere Kwal
autoweg
Berichten: 2416
Lid geworden op: ma 04 apr 2005, 1:30

Re: [A027] Utrecht - KP Eemnes: verbreding

Bericht door Lekkere Kwal » ma 11 sep 2017, 10:47

^^ dat kan altijd nog met halve afsluitingen (vekeer op stroken 1 en 2 eerste afsluiting, daarna 3 en vluchtstrook tweede afsluiting). Er is dan nu in ieder geval een rustiger wegbeeld dan die vlaflip van de afgelopen tijd.

YORAMRW
dorpsstraat
Berichten: 130
Lid geworden op: do 22 jun 2017, 21:48
Locatie: Nederland

Re: [A027] Utrecht - KP Eemnes: verbreding

Bericht door YORAMRW » ma 11 sep 2017, 13:07

^^ Ah, op die manier
Ik dacht trouwens wel dat ze de verbreding zouden dimensioneren op 2x4. Hoe gaan ze dat bewerkstelligen?

RSK
Penningmeester
Berichten: 7088
Lid geworden op: do 19 sep 2013, 11:40
Locatie: Knooppunt Bodegraven
Contacteer:

Re: [A027] Utrecht - KP Eemnes: verbreding

Bericht door RSK » ma 11 sep 2017, 13:26

^^ Ik heb me niet in plankaarten verdiept, maar op basis van de geluidsschermen die men nu nabij afrit 31 en VZP Nijland plaatst, denk ik dat de weg wat naar het westen opschuift om die ruimte te creëren. De deklaag zal inderdaad wel in een latere excersitie vervangen worden, als ook de andere rijbaan gereed is en alle verharding definitief is qua indeling.
Ceterum censeo arcum Bodegravum construendam esse.

Rogier
2x2 autosnelweg
Berichten: 5069
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 15:54

Re: [A027] Utrecht - KP Eemnes: verbreding

Bericht door Rogier » ma 11 sep 2017, 15:53

De gehele verbreding wordt aan de buitenzijde van de A27 gedaan en de linkerrijstrook van de huidige A27 wordt in de toekomst de reservering voor de 4de rijstrook.

Boerenkool
autoweg
Berichten: 1207
Lid geworden op: wo 22 okt 2014, 20:21

Re: [A027] Utrecht - KP Eemnes: verbreding

Bericht door Boerenkool » ma 11 sep 2017, 23:34

Het stukje tussen afrit Maarssen en de afrit Bilthoven krijgt 3 stroken en een spitsstrook op de vluchtstrook.
Bij het plan Ring Utrecht (rijnsweerd e.a.) wordt die vierde strook permanent, maar met goeddeels ingesnoerde vluchtstrook.
Ze leggen er dan alleen her en der wat asfalt bij als het past.
Aan de andere zijde ( west) en de rest van t traject tot knp Eemnes wordt het 2x3. Ergens boven bilthoven begint een reservering voor een vierde strook of OV verbinding in de middenberm.

Seat
autoweg
Berichten: 1192
Lid geworden op: do 09 apr 2009, 16:26
Locatie: Utrecht

Re: [A027] Utrecht - KP Eemnes: verbreding

Bericht door Seat » di 12 sep 2017, 12:43

Prachtig filmpje, RSK! :top:

Wat mij nog opviel:
- Het stukje tussen Veemarkt en Maarssen heeft in de nieuwe situatie als enige in de wijde omtrek nog oude bewegwijzering en oldskool half wit uitgeslagen matrixborden van de tweede generatie (oudste type met inwendige flashers), zouden die ook vervangen gaan worden?

- Vanaf Hilversum zijn er tussen de lichtmasten met relatief nieuwe HPS-lampen, nieuwe lichtmasten geplaatst, van het mooie type dat ook op de A2 tussen Amstel en Holendrecht is geplaatst, als ik het goed zie. Zouden dan ook de klassieke SOX-lampen tussen Maarssen en Hilversum worden vervangen? Dat type, ook toegepast geweest op de A12 tussen Lunetten en Veenendaal, is destijds rond 1996 geplaatst. Best laat nog, voor SOX-lampen.

Rogier
2x2 autosnelweg
Berichten: 5069
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 15:54

Re: [A027] Utrecht - KP Eemnes: verbreding

Bericht door Rogier » di 12 sep 2017, 14:03

^^ Het wegvak tussen Veemarkt en Maarsen valt niet onder dit project.
De projectgrens begint bij afslag Maarsen en hier lopen beide rijbanen geleidelijke naar buiten, zodat er in de middenberm (huidige linkerrijstrook) ruimte ontstaat voor de 4de rijstrook.

Gebruikersavatar
Jackbauer1350
2x3 autosnelweg
Berichten: 7874
Lid geworden op: ma 21 nov 2011, 22:03
Locatie: Wijdemeren
Contacteer:

Re: [A027] Utrecht - KP Eemnes: verbreding

Bericht door Jackbauer1350 » di 12 sep 2017, 20:34

Een paar plaatjes ter hoogte van de aansluiting Hilversum.

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Dit is langs de Oud Eemnesserweg, de rijbaan richting :KP: Eemnes
Hier is inmiddels een flink stuk geluidswand neergezet.

Afbeelding
Afbeelding
Een stuk dichter bij de aansluiting Hilversum waar de Lage Vuurscheweg onder de A27 doorgaat.

Afbeelding
Vanaf dat punt is ook de aansluiting Hilversum zelf te zien. Ingezoom op de verbindingsweg richting Eemnes/Almere.

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Iets dichter bij de aansluiting, het begin van werken voor de nieuwe aansluiting.
Op dit punt buigt de Lage Vuurscheweg die een kort stukje dicht langs de A27 loopt van de snelweg vandaan.

Afbeelding
De andere zijde van de A27, de taldus voor de nieuwe aansluiting langs de huidige uitvoeger vanaf Eemnes.
Laatst gewijzigd door Jackbauer1350 op wo 13 sep 2017, 11:57, 1 keer totaal gewijzigd.

YORAMRW
dorpsstraat
Berichten: 130
Lid geworden op: do 22 jun 2017, 21:48
Locatie: Nederland

Re: [A027] Utrecht - KP Eemnes: verbreding

Bericht door YORAMRW » wo 13 sep 2017, 1:33

Seat schreef:Vanaf Hilversum zijn er tussen de lichtmasten met relatief nieuwe HPS-lampen, nieuwe lichtmasten geplaatst, van het mooie type dat ook op de A2 tussen Amstel en Holendrecht is geplaatst, als ik het goed zie. Zouden dan ook de klassieke SOX-lampen tussen Maarssen en Hilversum worden vervangen? Dat type, ook toegepast geweest op de A12 tussen Lunetten en Veenendaal, is destijds rond 1996 geplaatst. Best laat nog, voor SOX-lampen.
Als ik het goed heb zijn die HPS-lampen van A27 Hilversum t/m A1 Amersfoort (Philips TrafficVision) ongeveer gelijktijdig geplaatst met de SOX-lampen (Philips SRS201).
In deze dashcamvideo uit oktober 1996 is me opgevallen dat de lijnverlichting op de A1 nog doorloopt na Witte Bergen (en mogelijk t/m Amersfoort?), wat bijna wel moet betekenen dat de TrafficVision's op de A1 Witte Bergen-Amersfoort en A27 Eemnes-Hilversum wel in 1997 of nog later in de jaren '90 jn geplaatst. Hetzelfde geldt waarschijnlijk voor de SRS201's op de A27 Hilversum-Maarssen.

In tegenstelling tot populair geloof is 1996 niet eens zo laat voor SOX. De A5 bij Schiphol ging bijvoorbeeld in 2003 open een heeft deels SRS201's. Voor de ingang van de Leidsche Rijntunnel staan er ook redelijk wat uit 2004-2007 of 2012. Zo zijn er ongetwijfeld nog meer voorbeelden van SOX-gebruik na 2000 in NL.


Eigenlijk wel spijtig dat al die nostalgie aan verlichting uit eind jaren '90 gaat verdwijnen. Na het afbouwen van de taluds en geluidsschermen langs de zijkanten extra palen met moderne HPS-armaturen (bijv. Philips Iridium2) bijplaatsen had het probleem van te weinig stroken verlicht ook gelijk opgelost (al zou het met de stroomrekening minder fijn uitpakken dan met de LEDs die ze nu plaatsen)

Gebruikersavatar
captain007
Forumbeheerder
Berichten: 8709
Lid geworden op: di 21 okt 2008, 16:21
Locatie: Beneden-Leeuwen
Contacteer:

Re: [A027] Utrecht - KP Eemnes: verbreding

Bericht door captain007 » wo 13 sep 2017, 7:23

Mooie plaatjes weerJackbauer :top: Valt nog meer te zien dan ik had gedacht. Kan je ook nog iets zien van dat ecoduct wat in de A27 wordt gebouwd?

Gebruikersavatar
Jackbauer1350
2x3 autosnelweg
Berichten: 7874
Lid geworden op: ma 21 nov 2011, 22:03
Locatie: Wijdemeren
Contacteer:

Re: [A027] Utrecht - KP Eemnes: verbreding

Bericht door Jackbauer1350 » wo 13 sep 2017, 9:15

Bij het ecoduct ben ik nog niet geweest, dat is wat minder makkelijk te bereiken en daar had ik gisteravond geen tijd meer voor. Misschien dat ik er komend weekend even ga kijken.

Boerenkool
autoweg
Berichten: 1207
Lid geworden op: wo 22 okt 2014, 20:21

Re: [A027] Utrecht - KP Eemnes: verbreding

Bericht door Boerenkool » wo 13 sep 2017, 11:42

Aan de westzijde van de snelweg kan je op d N415 de oprit van de Stad Gods/ bezinningshuis Casella nemen. Bij zijwegen rechts kiezen en dan kun je denk ik end in de buurt komen.

Gebruikersavatar
Coen Tunnel
Voorzitter
Berichten: 32132
Lid geworden op: di 26 apr 2005, 11:39
Locatie: Aan de 🅰2️⃣8️⃣

Re: [A027] Utrecht - KP Eemnes: verbreding

Bericht door Coen Tunnel » wo 13 sep 2017, 11:50

^^ Daar zie ik op Streetview nog een mooi oud RVV 1966-bord met een verbod om naar rechts af te slaan: https://www.google.de/maps/@52.2139993, ... 312!8i6656

Boerenkool
autoweg
Berichten: 1207
Lid geworden op: wo 22 okt 2014, 20:21

Re: [A027] Utrecht - KP Eemnes: verbreding

Bericht door Boerenkool » wo 13 sep 2017, 13:47

Ja leuk is dat, alles ademt er ook decennia stilstand uit.
Ik bedoelde er al een eerder. Maar dat is denk ik ook al verplichte rijrichting.

Dit oude bord staat voor het begin van de zandweg. Daarligt normaliter ook een slagboom over. Als je daar voor parkeert, of netjes bij de P's van het klooster ( nu antikraak) en je loopt die zandweg in, of wat er nog van over is, dan moet je zo' n beetje bij het bouwterrein komen. Geen idee wat je er ziet en hoe afgesloten t is.

RSK
Penningmeester
Berichten: 7088
Lid geworden op: do 19 sep 2013, 11:40
Locatie: Knooppunt Bodegraven
Contacteer:

Re: [A027] Utrecht - KP Eemnes: verbreding

Bericht door RSK » di 19 sep 2017, 22:07

Vorige week was ik door omstandigheden met de auto naar het werk, dus ik heb even een video-update van het stuk tussen Utrecht-Noord en Hilversum. Niet versneld, dus als je benieuwd bent naar de vorderingen op een specifiek deel, kun je op je gemak kijken.
Link
Link
Ceterum censeo arcum Bodegravum construendam esse.

Rogier
2x2 autosnelweg
Berichten: 5069
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 15:54

Re: [A027] Utrecht - KP Eemnes: verbreding

Bericht door Rogier » wo 20 sep 2017, 6:31

^^

Leuk fimpje, maar het werk is nog niet klaar. De rijstroken moeten richting Bilthoven nog naar buiten verlegd worden.
Men rijdt nu gewoon over de oude rijstroken (asfalt is zelfs nog niet vervangen) en heeft op de verbreding een 3de rijstrook ingericht.

RSK
Penningmeester
Berichten: 7088
Lid geworden op: do 19 sep 2013, 11:40
Locatie: Knooppunt Bodegraven
Contacteer:

Re: [A027] Utrecht - KP Eemnes: verbreding

Bericht door RSK » wo 20 sep 2017, 7:53

^^ Dat zeg ik toch ook niet? ;)

Toch heb ik niet direct de indruk dat de rijstroken op korte termijn nog naar buiten gaan. De inrichting van geleiderail en berm ziet er redelijk definitief uit. Ook moeten de geluidsschermen dan een stuk om, terwijl ze die juist weer teruggeplaatst hebben. Enfin, ik zit nog zeker een half jaar in Hilversum, dus ik hou het in de gaten. :)
Ceterum censeo arcum Bodegravum construendam esse.

YORAMRW
dorpsstraat
Berichten: 130
Lid geworden op: do 22 jun 2017, 21:48
Locatie: Nederland

Re: [A027] Utrecht - KP Eemnes: verbreding

Bericht door YORAMRW » wo 20 sep 2017, 8:21

^^ Kijkend naar het stuk bij Bilthoven ziet het er naar uit dat rechts tussen de 3 stroken+uitvoeger&vluchtstrook en het geluidsscherm nog net een strook past. Zodra ze die buitenste strook af hebben maken ze waarschijnlijk helemaal naar rechts zo'n tijdelijk 90-stuk met gele stroken om het oude asfalt links te vervangen.

Rogier
2x2 autosnelweg
Berichten: 5069
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 15:54

Re: [A027] Utrecht - KP Eemnes: verbreding

Bericht door Rogier » wo 20 sep 2017, 8:28

^^

Dat denk ik niet, omdat hier de rijstroken blijven liggen en het vervangen van het asfalt tijdens de nachtelijke uren gedaan kan worden.

Gebruikersavatar
Jackbauer1350
2x3 autosnelweg
Berichten: 7874
Lid geworden op: ma 21 nov 2011, 22:03
Locatie: Wijdemeren
Contacteer:

Re: [A027] Utrecht - KP Eemnes: verbreding

Bericht door Jackbauer1350 » do 21 sep 2017, 20:34

Paar plaatjes bij de aansluiting Bilthoven en VZP Voordaan.

Afbeelding
Noordzijde viaduct N234.
Afbeelding
Viaduct in aanbouw zuidzijde N234.

Afbeelding
Rijbaan richting Hilversum noordzijde van het viaduct.

Afbeelding
A27 kijkend richting Utrecht vanaf het viaduct van de N234

Afbeelding
Afbeelding
Vanaf vzp Voordaan richting Bilthoven.
Afbeelding
en richting Utrecht.

Rogier
2x2 autosnelweg
Berichten: 5069
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 15:54

Re: [A027] Utrecht - KP Eemnes: verbreding

Bericht door Rogier » vr 22 sep 2017, 8:40

Mooie foto's en ik denk dat men eerst het bestaande viaduct bij Bilthoven naar het 'nieuwe' gedeelte gaat verschuiven. De nieuwe landhoofden zitten namelijk op dezelfde hoogte als de huidige landhoofden en de buispalen \ tubexpalen in de middenberm zijn net zo hoog als de bestaande pijlers.
Verder komt het nieuwe viaduct volgens mij op dezelfde te zitten als het huidige viaduct. Waarschijnlijk dat ergens in oktober het viaductdeel naar deze (tijdelijk) locatie verschoven gaat worden.

Smacks
woonerf
Berichten: 71
Lid geworden op: za 25 jun 2016, 22:03

Re: [A027] Utrecht - KP Eemnes: verbreding

Bericht door Smacks » vr 22 sep 2017, 17:44

^^ Het ziet er idd na uit dat de oude viaductdelen verschoven gaan worden. Maar dit is om het oude landhoofd te slopen. Er was net genoeg ruimte voor een derde rijstrook op de A27 maar de reservering voor de vierde rijstrook wordt meteen mee genomen.

En weer een mooi overzicht van Jack :top:

YORAMRW
dorpsstraat
Berichten: 130
Lid geworden op: do 22 jun 2017, 21:48
Locatie: Nederland

Re: [A027] Utrecht - KP Eemnes: verbreding

Bericht door YORAMRW » wo 27 sep 2017, 22:22

De Philips TrafficVision-armaturen uit 1997 worden vervangen door de Philips Luma (LED) op nieuwe palen. Dit was vlakbij Hilversum.

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

De Imgur-URL
Laatst gewijzigd door YORAMRW op do 05 okt 2017, 11:55, 1 keer totaal gewijzigd.

Smacks
woonerf
Berichten: 71
Lid geworden op: za 25 jun 2016, 22:03

Re: [A027] Utrecht - KP Eemnes: verbreding

Bericht door Smacks » wo 04 okt 2017, 22:55

Komend weekend wordt de fietsbrug Zwaluwenberg gesloopt. :orde: :shoot:
Deze week is het nieuwe gedeelte van de ecotunnel/brug Monnikenberg geasfalteerd.
Mogelijk dat dit weekend de voorbereidingen uitgevoerd worden om het verkeer over deze nieuwe verbinding te leiden.
Dan kan er opvolgend aan het midden gedeelte van de tunnel/brug begonnen worden. Gaat rap.

Verder viel me op dat er voorbereidingen zijn om een stuk voor de afrit Hilversum (richting noord) om dat gedeelte ook met drie rijstroken en versmald uit te gaan voeren.

Verder lijkt het erop dat het gedeelte naar de oprit van de A1 snel wordt opgeleverd. Geluidsschermen en vangrails staan er en de geluidschermen van de barriers zijn al verwijderd.

Ben benieuwd hoe ze de fietsbrug Zwaluwenberg gaan slopen. Het is een overspanning zonder middenpijler. Misschien eerst steunen eronder of gewoon laten ploffen.?

Rogier
2x2 autosnelweg
Berichten: 5069
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 15:54

Re: [A027] Utrecht - KP Eemnes: verbreding

Bericht door Rogier » do 05 okt 2017, 6:43

^^ Die fietsbrug wordt gewoon ter plekke gesloopt. Het is geen groot viaduct en ik verwacht dat er maar weinig wapening in zit.
De sloopkranen zullen maar weinig moeite hebben om deze brug aan stukken te knippen.

YORAMRW
dorpsstraat
Berichten: 130
Lid geworden op: do 22 jun 2017, 21:48
Locatie: Nederland

Re: [A027] Utrecht - KP Eemnes: verbreding

Bericht door YORAMRW » do 05 okt 2017, 12:02

Wat ik niet snap is hoe ze tussen de afrit van de N230 en het tankstation bij Utrecht, in de richting naar Eemnes, een vierde rijstrook ertussen gaan krijgen. Er staat een oud geluidsscherm, maar de helling waar dat scherm op staat is afgegraven, er is al verbreed naar 3 stroken, en het zit er niet naar uit dat de situatie met het vangrails en de helling daar tijdelijk is.

Plaats reactie