[A027] Utrecht - KP Eemnes: verbreding

Bespreek hier alles wat specifiek aan een autosnelweg gerelateerd is, maar wat geen actuele plannen of uitvoeringsprojecten betreft

Moderator: Moderatoren

Schelpenpaadje
2x2 autosnelweg
Berichten: 5803
Lid geworden op: wo 10 feb 2016, 9:54

Re: [A027] Utrecht - KP Eemnes: verbreding

Bericht door Schelpenpaadje » di 17 apr 2018, 18:57

Via schreef: di 17 apr 2018, 17:28 Moet dat noordelijke bestaande viaduct niet eerst weg om die verbindingen te kunnen maken?

Btw: het blijft 120 km/h volgens de nieuwe hectometerpaaltjes zag ik net...
Dat is met het plakken of verwijderen van een sticker zo te verhelpen gelukkig.

Boerenkool
autoweg
Berichten: 1207
Lid geworden op: wo 22 okt 2014, 20:21

Re: [A027] Utrecht - KP Eemnes: verbreding

Bericht door Boerenkool » di 17 apr 2018, 19:49

Uit de vragenbeantwoording blijkt dat t ook 120 blijft omdat ze dat willen loskoppelen van dit project. Misschien waren ze bang tegenstanders een argument extra te geven.
Maar uit de beantwoording blijkt ook dat ze alle onderzoeken vast doen alsof t 130 is. Geluidsschermen enzo zijn dan daar op gebaseerd.

Aangezien het principe is "130, tenzij" is het dan aannemelijk dat men vlot na oplevering er 130 van maakt.

Misschien is de voorbereiding wat vertraagd omdat men zulks even on hold heeft gezet vanwege die stikstofuitspraak van de rechter. Dat is nu weer van tafel.
Kan ook zijn dat ze nog eerst willen onderzoeken of het stuk door knooppunt Eemnes mee kan, het is na alle kritiek min of meer beleid dat men liefst grote stukken doet en zo weinig mogelijk 120 vakken of tijdsvariabele vakken overlaat. Eerder was dat vanwege natuur niet mogelijk daar 130 in te voeren, misschien ontstaat er nu ruimte.

Lekkere Kwal
autoweg
Berichten: 2416
Lid geworden op: ma 04 apr 2005, 1:30

Re: [A027] Utrecht - KP Eemnes: verbreding

Bericht door Lekkere Kwal » di 17 apr 2018, 19:55

Via schreef: di 17 apr 2018, 17:28 Moet dat noordelijke bestaande viaduct niet eerst weg om die verbindingen te kunnen maken?
Nu met het tracebesluit erbij lijkt het wel in de weg te liggen
Afbeelding

Zag er vandaag nog een kiepwagen overheen rijden met zand, dus wellicht gebruiken ze het als brug voor het werkverkeer totdat het talud gereed is. Dan oude viaduct verwijderen en aansluiten op de rijbaan.

Boerenkool
autoweg
Berichten: 1207
Lid geworden op: wo 22 okt 2014, 20:21

Re: [A027] Utrecht - KP Eemnes: verbreding

Bericht door Boerenkool » di 17 apr 2018, 20:16

Van t weekend zijn er weer rijbaansluitingen naar zuid. Ik zag ook n bordje over opritafsluiting Hilv richting zuid.
Weekend er op richting Noord.
Zou me niks verbazen als ze dan het oude viaduct van de aansluiting slopen.
Zouden ze al het verkeer nog naar het nieuwe rechtse deel gaan zetten om dan de oude linker delen van de weg nog te renoveren of zouden ze gewoon de volle breedte gaan asfalteren waarna quasi het hele A27 deel dan min of meer in de definitieve situatie komt?
Ik denk t laatste, je ziet al witte stippellijnen her en der voor bredere belijning.

Overigens qua snelheid: het stuk nog te bouwen spitsstrook wordt bij geopende spitsstrook 100


Edit: 17 tm 19 april naar zuid. Dat is geen weekend. Naar noord 23tm25 april + 30 april en 1 mei
Alles 21-5 uur.

Rogier
2x2 autosnelweg
Berichten: 5069
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 15:54

Re: [A027] Utrecht - KP Eemnes: verbreding

Bericht door Rogier » wo 18 apr 2018, 9:45

De weekendafsluitingen (5 of 6 stuks) zijn vanaf eind mei \ juni ingepland.
Tijdens 2 - 3 weekenden worden de 4 viaducten (2 bij Bilthoven en 2 bij Hilversum) gesloopt.
Tijdens de laatste 2 weekenden worden de laatste delen van de A27 van ZOAB voorzien en is het werk bji de A27 volgens mij afgerond.
Ik verwacht dat het werk aan de A1 rond augustus \ september afgerond zal zijn. Men hoeft eigenlijk alleen het gedeelte tussen afrit Spakenburg en KNP Eemnes nog te verbreden. Echter dit zal volgens mij niet te lang duren, omdat de grondverbetering al in de afgelopen maanden gedaan is. Verder zijn de geluidsschermen en de verbredingen van de viaducten bijna afgerond.

Lekkere Kwal
autoweg
Berichten: 2416
Lid geworden op: ma 04 apr 2005, 1:30

Re: [A027] Utrecht - KP Eemnes: verbreding

Bericht door Lekkere Kwal » ma 23 apr 2018, 19:47

Vanochtend viel het me op dat de belijning op het stuk tussen knp Eemnes en Hilversum is aangepast: er komt nog maar 1 strook vanaf de A1 en die gaat over in een rijstrook. De invoegende linker rijstrook is dus verdwenen. Daarnaast is Hilversum nu een gewone uitvoeger, het blijf 3 stroken in de doorgaande richting. Filmpje:
Link
Verder ook nog eentje gemaakt vanaf Hilversum naar aansl Bilthoven en weer terug:
Link
Het pleintje op aansl Bilthoven is nu nog erg rommelig en de belijning houdt niet over. Je ziet ook nog iemand twijfelen op 5:07.

Seat
autoweg
Berichten: 1192
Lid geworden op: do 09 apr 2009, 16:26
Locatie: Utrecht

Re: [A027] Utrecht - KP Eemnes: verbreding

Bericht door Seat » di 24 apr 2018, 9:10

Ook mooi om de nieuwe geluidsschermen te zien. Wel vreemd dat die mooie groene wal bij Hollandsche Rading is vervangen door een even hoog exemplaar en dat de schermen bij Maartensdijk niet zijn verhoogd.

Edit: gave filmpjes trouwens! :top:

Boerenkool
autoweg
Berichten: 1207
Lid geworden op: wo 22 okt 2014, 20:21

Re: [A027] Utrecht - KP Eemnes: verbreding

Bericht door Boerenkool » vr 27 apr 2018, 20:37

Ah het is dus niet alleen gevoel, je ziet het ook in de film. De bocht in de afrit Hilversum komend uit noord/eemnes heeft een hinderlijke tegenverkanting.

Boerenkool
autoweg
Berichten: 1207
Lid geworden op: wo 22 okt 2014, 20:21

Re: [A027] Utrecht - KP Eemnes: verbreding

Bericht door Boerenkool » di 01 mei 2018, 23:05

Naar zuid is t nu goeddeels 120.

Naar noord hebben ze nu kantelwalssnelheidsborden neergezet op het spitsstrookgedeelte.
Die staan nu in de 120 stand, ook op het deel bij de afrit Bilthoven dat in het 90 werkvak valt.
Er staan daar ook al wat 120 borden.
Juridisch is het opgelost door meteen erna 90 borden te zetten maar je zag dat een flink deel van de mensen oprecht dacht 120 te mogen. Zo n kantelwals vlt door hoogte ook meer op dan een 90 bord in de schaduw ervan.

Een stukje had hele rare belijning, versmald geel maar rechts nog een witte lijn. Maar de verhouding werd heel raar, je had dan links 2 x 2.5 meter ofzo en rechts wel 4.5 a 5 m. Er bleven zowel autos tegen de linkslijn rijden in de rijlijn van het deel er voor. Andere autos, waaronder ik en de vrachtwagen voor me gingen wat naar rechts toen de gele lijn ophield en er een witte waa een meter of 2 meer naar rechts.
Gevolg was dat t wel 4 stroken leken en er op de brede strook werd ingehaald.
Niet superhandig.


Edit: Vanmorgen was er op t slecht belijnde stuk al weer nieuw asfalt en fatsoenlijke belijning.

De 90 borden zijn nu weg tussen Utrecht Noord en Hilversum.

Rogier
2x2 autosnelweg
Berichten: 5069
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 15:54

Re: [A027] Utrecht - KP Eemnes: verbreding

Bericht door Rogier » wo 02 mei 2018, 10:49

Volgens mij is men druk bezig om de huidige ZOAB laag door een versterkingslaag te vervangen, zodat men over enkele weken tijdens de weekendafsluitingen het ZOAB kan aanbrengen en de rijstroken naar buiten kunnen verleggen.

Gebruikersavatar
Jackbauer1350
2x3 autosnelweg
Berichten: 7874
Lid geworden op: ma 21 nov 2011, 22:03
Locatie: Wijdemeren
Contacteer:

Re: [A027] Utrecht - KP Eemnes: verbreding

Bericht door Jackbauer1350 » wo 02 mei 2018, 18:08

De oude lus richting Eemnes is inmiddels helemaal weg en afgegraven.

Berrychello
stadsweg
Berichten: 406
Lid geworden op: vr 27 aug 2010, 0:42
Locatie: Vreeland

Re: [A027] Utrecht - KP Eemnes: verbreding

Bericht door Berrychello » do 03 mei 2018, 21:12

^^
Daar hebben ze dan best haast mee gemaakt! Het zand was zeker nodig voor die zuidelijke op en afritten?

Boerenkool
autoweg
Berichten: 1207
Lid geworden op: wo 22 okt 2014, 20:21

Re: [A027] Utrecht - KP Eemnes: verbreding

Bericht door Boerenkool » do 03 mei 2018, 21:55

Er lag veel meer zand dan in de nieuwe situtie nodig.

Ik denk dat er ook veel zand naar de A1 en stukjes A27 is gegaan om slechte grond vervangen.
Ze zijn al sinds begin heel eager op zand. Ze hadden al meteen zoveel mogelijk flanken afgegraven en tweede stroken en vluchtstroken weggegraven.
Ze hebben ook n dealtje met het Goois natuurreservaat. Je zou denken dat ze zo veel mogelijk struiken lieten staan en die tluds als leuke duinen zouden laten liggen maar nee: hele maaiveld gaat hele stukken meter omlaag. GNR blij want hippe plasdras natuur en de bouwer kan zo dit project redelijk zandneutraal doen wat scheelt.

Lekkere Kwal
autoweg
Berichten: 2416
Lid geworden op: ma 04 apr 2005, 1:30

Re: [A027] Utrecht - KP Eemnes: verbreding

Bericht door Lekkere Kwal » do 03 mei 2018, 22:29

Ik zag vandaag dat de oprit richting Utrecht al aardig vorm heeft gekregen, inclusief bovenste harde zandlaag (donkerder). Kan me zo voorstellen dat daar ook zand uit de oude lus naartoe is gegaan. De afrit ligt er ook deels maar stopt bij het oude viaduct.

Gebruikersavatar
Jackbauer1350
2x3 autosnelweg
Berichten: 7874
Lid geworden op: ma 21 nov 2011, 22:03
Locatie: Wijdemeren
Contacteer:

Re: [A027] Utrecht - KP Eemnes: verbreding

Bericht door Jackbauer1350 » za 05 mei 2018, 14:22

Vanochtend een lange boswandeling gemaakt om weer eens bij het voormalige "knooppunt" Hilversum te kijken.

Afbeelding
Hier lag de lus richting Eemnes. In de achtergrond de viaducten waar materieel van Heijmans op staat.

Enkele plaatjes rond en op het viaduct:
SPOILER: TOON

Afbeelding
Kijkend richting de plek waar de lus vanaf de rijbaan richting Utrecht kwam die in de achtergrond te zien is.

Afbeelding
Afbeelding
Richting het viaduct. De locatie is afgezet met schrikdraad om dassen uit de buurt te houden.

Afbeelding
Het nooit in functie geweest zijnde deel van het viaduct.

Afbeelding
Kijkend in de richting van de A27 naar Utrecht.

Afbeelding
Afbeelding
Bovenop het viaduct. Geinig om het eens zo te kunnen zien nog.

Afbeelding
De verbindingsweg vanaf/richting Oostereind/Diependaalselaan gezien vanaf het "A80" viaduct.

Afbeelding
Afbeelding
Links de verbindingsweg vanaf de A27 vanuit Utrecht richting Oostereind/Diependaalselaan.
Rechts de toerit richting Utrecht.
Op de foto er onder een flink portaal met kabelgoot.

Afbeelding
Afbeelding
De fly-over van de toerit richting Eemnes.
Berrychello schreef: do 03 mei 2018, 21:12 ^^
Daar hebben ze dan best haast mee gemaakt! Het zand was zeker nodig voor die zuidelijke op en afritten?
Afbeelding
De kuil gezien vanaf het viaduct. De uitvoerder liep er toevallig ook rond en die vertelde mij dat de fly-overs
hier naar toe worden gebracht om ze tot gruis te vermalen.
Vandaar naast wellicht hergebruik van een deel van het zand, de voortvarende sloop van de oude lus richting Eemnes.


Ik ben ook nog even naar het nieuwe fietsviaduct gelopen.

Afbeelding
Afbeelding
Het nieuwe fietsviaduct Zwaluwenberg gezien vanaf de oostzijde.

Afbeelding
Afbeelding
Mooi te zien hoe breed de A27 is geworden.

Afbeelding
Hier nog een deel met versmalde rijstroken.

Afbeelding
Dankzij de bomenkap was halverwege vanuit het bos nog een foto te schieten richting het oude knooppunt.
Laatst gewijzigd door Jackbauer1350 op za 05 mei 2018, 16:52, 2 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
Chris
Moderator
Berichten: 76266
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 15:19
Locatie: NL

Re: [A027] Utrecht - KP Eemnes: verbreding

Bericht door Chris » za 05 mei 2018, 15:17

Mooie update, dat wordt best breed daar?

Gebruikersavatar
Jackbauer1350
2x3 autosnelweg
Berichten: 7874
Lid geworden op: ma 21 nov 2011, 22:03
Locatie: Wijdemeren
Contacteer:

Re: [A027] Utrecht - KP Eemnes: verbreding

Bericht door Jackbauer1350 » za 05 mei 2018, 15:29

Ik ben benieuwd of de hele rijstrookindeling uiteindelijk iets naar rechts opgeschoven wordt zodat links ook een smalle vluchtstrook komt. Dat lijkt met vier stroken + vluchtstrook aan de rechter zijde te passen.

Gebruikersavatar
mavas
2x5 autosnelweg
Berichten: 18185
Lid geworden op: do 31 mar 2005, 17:27
Locatie: Zuid-Kennemerland
Contacteer:

Re: [A027] Utrecht - KP Eemnes: verbreding

Bericht door mavas » za 05 mei 2018, 22:01

Heel gaaf om zo eens een beeld te krijgen van oude aansluiting. Mooi gedaan!

Dat fietsviaduct is een mooie fotolocatie trouwens :)
Noord-Hollandse wegen, dé site voor ontwikkeling van de provinciale wegen in Noord-Holland
Bezoek ook eens de Wegenwiki, dé wiki voor verkeer

Gebruikersavatar
Jackbauer1350
2x3 autosnelweg
Berichten: 7874
Lid geworden op: ma 21 nov 2011, 22:03
Locatie: Wijdemeren
Contacteer:

Re: [A027] Utrecht - KP Eemnes: verbreding

Bericht door Jackbauer1350 » za 05 mei 2018, 23:16

^^ Klopt. Vorig jaar in juni heb ik vanaf daar ook foto's gemaakt.

Even ter vergelijking:

Juni 2017, ongeveer zelfde standpunt:
Afbeelding

En nu:
Afbeelding

Oude en nieuwe fietsbrug:
Afbeelding
Afbeelding

Boerenkool
autoweg
Berichten: 1207
Lid geworden op: wo 22 okt 2014, 20:21

Re: [A027] Utrecht - KP Eemnes: verbreding

Bericht door Boerenkool » zo 06 mei 2018, 19:53

De weg wordt in t noordelijk deel 2 keer 3 met vluchtstroken en in de middenberm een reservering per kant. Geen idee of daar asfalt op komt of blijft.

Berrychello
stadsweg
Berichten: 406
Lid geworden op: vr 27 aug 2010, 0:42
Locatie: Vreeland

Re: [A027] Utrecht - KP Eemnes: verbreding

Bericht door Berrychello » zo 06 mei 2018, 20:44

Wauw, dat hebben ze snel gedaan. Onherkenbaar nu. Mooie fotoreportage Jack! En je hebt je wandelkilometers wel weer gemaakt denk ik! :D

Seat
autoweg
Berichten: 1192
Lid geworden op: do 09 apr 2009, 16:26
Locatie: Utrecht

Re: [A027] Utrecht - KP Eemnes: verbreding

Bericht door Seat » ma 07 mei 2018, 8:36

Boerenkool schreef: zo 06 mei 2018, 19:53 De weg wordt in t noordelijk deel 2 keer 3 met vluchtstroken en in de middenberm een reservering per kant. Geen idee of daar asfalt op komt of blijft.
Als ik de tekeningen en visualisaties mag geloven, komt er een groene mediaan over de gehele lengte. Dus... dan zou je verwachten dat de toplaag verwijderd gaat worden en de fundering blijft liggen...?

Gebruikersavatar
captain007
Forumbeheerder
Berichten: 8709
Lid geworden op: di 21 okt 2008, 16:21
Locatie: Beneden-Leeuwen
Contacteer:

Re: [A027] Utrecht - KP Eemnes: verbreding

Bericht door captain007 » ma 07 mei 2018, 9:02

Jackbauer1350 schreef: za 05 mei 2018, 14:22 Op de foto er onder een flink portaal met kabelgoot.
Dat is een portaal met een oversteek erin voor boommarters. Aan de zijkant zullen dan later nog touwen/netten komen waarmee die beesten het portaal kunnen bereiken. Op de A12 bij Oosterbeek staat ook zo'n geval.

Gebruikersavatar
Jackbauer1350
2x3 autosnelweg
Berichten: 7874
Lid geworden op: ma 21 nov 2011, 22:03
Locatie: Wijdemeren
Contacteer:

Re: [A027] Utrecht - KP Eemnes: verbreding

Bericht door Jackbauer1350 » ma 07 mei 2018, 9:32

Ben benieuwd hoeveel marters er gebruik van gaan maken.
Berrychello schreef: zo 06 mei 2018, 20:44 Wauw, dat hebben ze snel gedaan. Onherkenbaar nu. Mooie fotoreportage Jack! En je hebt je wandelkilometers wel weer gemaakt denk ik! :D
Het is een best stukje wandelen inderdaad. Met de fiets is het viaduct Zwaluwenberg nog vrij snel te bereiken vanaf de N417.
De oude aansluiting is wat verder. Maar ik was met de auto die ergens geparkeerd moest worden. En die is op het SNUP-viaduct boven de Diependaalselaan makkelijk neer te zetten.
En wandelen vanaf dat punt met het weer van afgelopen zaterdag is geen straf.

Rogier
2x2 autosnelweg
Berichten: 5069
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 15:54

Re: [A027] Utrecht - KP Eemnes: verbreding

Bericht door Rogier » ma 07 mei 2018, 10:01

Seat schreef: ma 07 mei 2018, 8:36
Boerenkool schreef: zo 06 mei 2018, 19:53 De weg wordt in t noordelijk deel 2 keer 3 met vluchtstroken en in de middenberm een reservering per kant. Geen idee of daar asfalt op komt of blijft.
Als ik de tekeningen en visualisaties mag geloven, komt er een groene mediaan over de gehele lengte. Dus... dan zou je verwachten dat de toplaag verwijderd gaat worden en de fundering blijft liggen...?
Dat zou ik wel vreemd vinden. De verharding is nog goed en kan eigenlijk blijven liggen voor de toekomstige 4de rijstrook.
Anders had men ook niet al die viaducten hoeven te verbreden, want de huidge (oude) rijbaan \ traject was namelijk op de komst van de 3de rijstrook al voorbereid.

Lekkere Kwal
autoweg
Berichten: 2416
Lid geworden op: ma 04 apr 2005, 1:30

Re: [A027] Utrecht - KP Eemnes: verbreding

Bericht door Lekkere Kwal » ma 07 mei 2018, 10:40

@Jackbauer1350: het is ook een erg mooi gebied, ik ga er zelf ook vaak wandelen en fietsen. Wat dichterbij de fietsbrug kan ik ook de parkeerplaats vlakbij restaurant De Rading aanraden. Aan de N415 heb je nog de parkeerplaats bij Groot Kievitsdal.

Berrychello
stadsweg
Berichten: 406
Lid geworden op: vr 27 aug 2010, 0:42
Locatie: Vreeland

Re: [A027] Utrecht - KP Eemnes: verbreding

Bericht door Berrychello » do 10 mei 2018, 21:09

captain007 schreef: ma 07 mei 2018, 9:02
Jackbauer1350 schreef: za 05 mei 2018, 14:22 Op de foto er onder een flink portaal met kabelgoot.
Dat is een portaal met een oversteek erin voor boommarters. Aan de zijkant zullen dan later nog touwen/netten komen waarmee die beesten het portaal kunnen bereiken. Op de A12 bij Oosterbeek staat ook zo'n geval.
De eerste keer dat ik die bij de A12 zag keek ik wel even raar op! Ik zag voor het eerst zoiets in Mexico, daar is het voor apen!

Berrychello
stadsweg
Berichten: 406
Lid geworden op: vr 27 aug 2010, 0:42
Locatie: Vreeland

Re: [A027] Utrecht - KP Eemnes: verbreding

Bericht door Berrychello » ma 14 mei 2018, 23:08

De nieuwe aansluiting Hilversum begint nu echt vorm te krijgen. Er is inmiddels weer wat asfalt bijgelegd.

Boerenkool
autoweg
Berichten: 1207
Lid geworden op: wo 22 okt 2014, 20:21

Re: [A027] Utrecht - KP Eemnes: verbreding

Bericht door Boerenkool » di 15 mei 2018, 21:29

Lekkere Kwal schreef: ma 07 mei 2018, 10:40 @Jackbauer1350: het is ook een erg mooi gebied, ik ga er zelf ook vaak wandelen en fietsen. Wat dichterbij de fietsbrug kan ik ook de parkeerplaats vlakbij restaurant De Rading aanraden. Aan de N415 heb je nog de parkeerplaats bij Groot Kievitsdal.
In dat licht is ook de dagrecreatie aan de Zwarteweg t vermelden waard. Een bosweg die van de hoofdweg naar Lage Vuursche een flinke V door het bos heen maakt met heel veel parkeerplaatsen. Topplek om je fiets uit te laden en dat bos in te trekken. Je kan bijvoorbeeld naar dat nieuwe fietsviaduct.
Alleen tijdens licht, er is wat overlast van buitenbezige homo's
Dat is echter vooral op t allerlaatste stukje.

Let wel op dat, als je geen prima richtingsgevoel hebt, je enige voorbereiding treft. Eerst even kaartkijken, offlinemaps downloaden enzo. Powerbank mee. In die bossen hebben alle providers best wel dekkingsgaten en de GPS werkt ook minder door de bomen en het ontbreken van bijlocalisatiemogelijkheden via wifi of zendmastinformatie. Telefoons doen het dus geregeld amper en batterijen vliegen dan leeg.

Gebruikersavatar
Jackbauer1350
2x3 autosnelweg
Berichten: 7874
Lid geworden op: ma 21 nov 2011, 22:03
Locatie: Wijdemeren
Contacteer:

Re: [A027] Utrecht - KP Eemnes: verbreding

Bericht door Jackbauer1350 » wo 16 mei 2018, 0:30

Ik had prima ontvangst in het gedeelte waar ik die dag liep. Ik had googlemaps erbij tijdens de wandeling. Zowat op de meter nauwkeurig de hele tijd. Maar er staat dan ook een mast voor mobiele netwerken vlakbij die eerste onbewaakte overweg. De fietsbrug heb ik vanaf Laapersveld bereikt. Dat pad komt dan dus uit op de locatie die Lekkere Kwal postte. Zover ben ik niet doorgewandeld die dag.

Plaats reactie