[A004][N014][N211] Den Haag: Poorten en Inprikkers

Discussieer hier over actuele grote wegenplannen en in uitvoering zijnde grote projecten

Moderator: Moderatoren

Ehuls
verkeersader
Berichten: 640
Lid geworden op: do 01 jun 2006, 15:44

Re: [A004] Haaglanden: parallelstructuur & inprikkers

Bericht door Ehuls » di 31 jan 2012, 11:35

Wouter N14 schreef:^^ In de tekeningen die ik heb gezien gaat de N14 met 2*2 onder de kruisende wegen door. En komen dan in-/uitvoegers die met rotondes op de kruisende wegen aansluiten. Volgens mij krijgen beide kruispunten (Temeculaplein en Hraniceplein) zo een halve aansluiting, maar dat weet ik niet precies meer.
Dat lijkt me voor Temucalaplein onwaarschijnlijk aangezien daar al een tramtunnel onder de grond loopt..

Peter
2x4 autosnelweg
Berichten: 10225
Lid geworden op: di 01 mar 2005, 8:42
Locatie: Gieten

Re: [A004] Haaglanden: parallelstructuur & inprikkers

Bericht door Peter » di 31 jan 2012, 11:45

Het lijkt mij logischer dat juist de kruisende wegen ondertunneld worden. Via rotondes aan de uitgangen kan je dan een U-turn maken, voor als je vanaf de A4 naar Voorburg wil of vanuit Leidschendam naar de A4. Alternatief is de kruisende wegen met een viaduct optillen. Maar dat zal op meer bezwaren van omwonenden stuiten. De N14 kan immers zelf nauwelijks omhoog of omlaag, doordat de tunnelhoogte vastligt.
130 km/h ? Dan haalt de trein me nog steeds in ...

Gebruikersavatar
Rene
4x5 autosnelweg
Berichten: 36661
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 11:48
Locatie: Noord-Holland
Contacteer:

Re: [A004] Haaglanden: parallelstructuur & inprikkers

Bericht door Rene » di 31 jan 2012, 11:49

^^
Als de onderliggende weg via een dogbone onderdoor gaat, dan kun je bovenop op de N14 in het open gedeelte een weefvakje aanleggen.

Gebruikersavatar
Wouter N14
Moderator
Berichten: 21917
Lid geworden op: vr 08 jul 2005, 12:56
Locatie: Roosendaal

Re: [A004] Haaglanden: parallelstructuur & inprikkers

Bericht door Wouter N14 » di 31 jan 2012, 12:55

Hm, nou ga ik weer twijfelen of de N14 er nu onderdoor ging of de kruisende wegen. Binnenkort nog maar eens die tekening opvragen :)
Het mooiste overkomt je, het minste is bedacht. Freek de Jonge

Gebruikersavatar
harry
Wegnummerfotograaf
Berichten: 22844
Lid geworden op: ma 28 feb 2005, 12:09
Locatie: Leipendam
Contacteer:

Re: [A004] Haaglanden: parallelstructuur & inprikkers

Bericht door harry » di 31 jan 2012, 12:56

Rene schreef:Er is niks natuurlijks aan - enfin, ik zit ook niet te wachten op nóg een extra aansluiting op de A4, dus ik vind het wel best zo.
Helemaal (!) mee eens, maar wellicht niet helemaal om dezelfde redenen. :)
Dat gebied is een recreatiegebied, geen natuurgebied.
Een extra aansluiting zou mij dagelijks 5 minuten reistijd besparen. Toch heb ik liever een gebied vlakbij huis waar ik in mijn vrije tijd rustig doorheen kan fietsen.
wegnummers.nl foto's van genummerde wegen (o.a. NBA) en van plaatsnaamborden
--Harry.

boe!
2x5 autosnelweg
Berichten: 18236
Lid geworden op: di 19 jul 2005, 20:02
Locatie: Leusden

Re: [A004] Haaglanden: parallelstructuur & inprikkers

Bericht door boe! » di 31 jan 2012, 20:48

Rene schreef:een dogbone
Mede mogelijk gemaakt door Pedigree?

Gebruikersavatar
Coen Tunnel
Voorzitter
Berichten: 32134
Lid geworden op: di 26 apr 2005, 11:39
Locatie: Aan de 🅰2️⃣8️⃣

Re: [A004] Haaglanden: parallelstructuur & inprikkers

Bericht door Coen Tunnel » di 31 jan 2012, 21:40

Rene schreef:^^
Als de onderliggende weg via een dogbone onderdoor gaat, dan kun je bovenop op de N14 in het open gedeelte een weefvakje aanleggen.
Of een kluifrotonde.

Gebruikersavatar
Chris
Moderator
Berichten: 76287
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 15:19
Locatie: NL

Re: [A004] Haaglanden: parallelstructuur & inprikkers

Bericht door Chris » di 15 mei 2012, 16:59

De volgende twee alternatieven zijn in de Plan-MER uitgewerkt:

http://www.rijksoverheid.nl/ministeries ... kkers.html

De voorkeursbeslissing is alternatief 2

alternatief 1:
SPOILER: TOON

Afbeelding

MIRT Verkenning Haaglanden, A4 Passage en Poorten & Inprikkers
Alternatief 1
1 Extra capaciteit A4 in de vorm van een (middellange) hoofdstructuur en een extra rijstrook tot afslag Den Hoorn
2 Ongelijkvloerse kruisingen op de N14
3 N211 tussen A4 en N222 verbreden tot 2x3, met 2 ongelijkvloerse kruisingen
4 Diverse maatregelen op de zuidelijke randweg (Lozerlaan, Ockenburghstraat, Kijkduinsestraat), met 3 ongelijkvloerse kruisingen
5 Capaciteitsverruiming van de volgende aansluitingen:
a Op- en afrit A4-N14 van en naar Leiden
b Afrit A4-A13 vanuit Den Haag Zuid
c Afrit A4-Plaspoelpolder vanuit Den Haag Zuid
d Op- en afrit A4-N211 van en naar Del-Zuid
6 Verbreden weefvlak A13
alternatief 2:
Afbeelding

MIRT Verkenning Haaglanden, A4 Passage en Poorten & Inprikkers
Alternatief 2
1 Extra capaciteit A4 in de vorm van een (korte) hoofdstructuur en een extra rijstrook tot afslag Den Hoorn
2 Ongelijkvloerse kruisingen op de N14
3 N211 tussen A4 en N222 verbreden tot 2x3 rijstroken, met 2 ongelijkvloerse kruisingen
4 Ongelijkvloerse kruising N211/Lozerlaan-Erasmusweg
5 Capaciteitsverruiming van de volgende aansluitingen:
a Op- en afrit A4-N14 van en naar Leiden
b Afrit A4-A13 vanuit Den Haag Zuid
c Afrit A4-Plaspoelpolder vanuit Den Haag Zuid
d Op- en afrit A4-N211 van en naar Del-Zuid
e Op- en afrit A4-Prinses Beatrixlaan
6 Verbreden weefvlak A13
7 Extra capaciteit Prinses Beatrixlaan, met 4 ongelijkvloerse kruisingen

Boeck536
dorpsstraat
Berichten: 245
Lid geworden op: di 08 nov 2011, 19:37
Locatie: Dolmayrac

Re: [A004] Haaglanden: parallelstructuur & inprikkers

Bericht door Boeck536 » di 15 mei 2012, 17:17

De legenda spreekt over inpikkers. Ik ben benieuwd wat er ingepikt wordt.

hoevenpe
expressweg
Berichten: 3704
Lid geworden op: ma 01 aug 2005, 9:29

Re: [A004] Haaglanden: parallelstructuur & inprikkers

Bericht door hoevenpe » di 15 mei 2012, 17:19

Heel apart trouwens dat men op de A4 tot Den Hoorn dan een extra rijstrook wil aanleggen, maar dit niet wil doortrekken tot aan Delft-Zuid.
Nu krijg je straks een wegversmalling van 2km lang tussen Delft-Zuid en Den Hoorn... :?

sirdanilot
2x2 autosnelweg
Berichten: 5457
Lid geworden op: zo 13 sep 2009, 21:42
Locatie: Leiden

Re: [A004] Haaglanden: parallelstructuur & inprikkers

Bericht door sirdanilot » di 15 mei 2012, 17:43

Wordt de aansluiting met de N211 niet ongelijkvloers gemaakt? En wordt het knooppunt N222/N211 een trompet of komen er nog gelijkvloerse kruispunten in vanaf de N222?

Gebruikersavatar
Chris
Moderator
Berichten: 76287
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 15:19
Locatie: NL

Re: [A004] Haaglanden: parallelstructuur & inprikkers

Bericht door Chris » di 15 mei 2012, 19:38

Alternatief 2 in meer detail:

De volgende bevindingen van het ontwerpproces zijn uitgangspunt voor het ontwerp:

A4
• Toevoegen van de hoofdstructuur op de A4 Passage op hetzelfde niveau (gelijkvloers) als de huidige structuur.
• Toevoegen van een extra rijstrook op de A4 tussen aansluiting Prinses Beatrixlaan en de aansluiting Den Hoorn.
• Toevoegen van capaciteit op de toe- en afritten op de A4 Passage bij Leidschendam, Rijswijk Centrum (A4-A13), Plaspoelpolder, Prinses Beatrixlaan en Den Haag-Zuid.
Weefvakken A4-A13 knooppunt Ypenburg Delft-Noord
• Verbreding van de verbindingsweg Laan van Delfvliet in Knooppunt Ypenburg van en naar de A13 naar 2x2 rijstroken.

N14/Noordelijke Randweg
• Ongelijkvloerse kruisingen voor de N14 met de Noordsingel/Prins Bernardlaan en de Heuvelweg/Monseigneur van Steelaan, waarbij voor de eerste kruising de N14 half verdiept wordt aangelegd en de kruisende weg half verhoogd en voor de tweede kruising de N14 op maaiveld blijft en de kruisende weg verdiept wordt gerealiseerd. In beide gevallen blijft uitwisseling van verkeer op deze kruispunten tussen de kruisende wegen mogelijk.

Prinses Beatrixlaan
• Toevoegen van capaciteit (2x3) tussen aansluiting A4 en Admiraal Helfrichsingel.
• Toevoegen van een doorgaande structuur die verdiept wordt aangelegd, zodat de Admiraal Helfrichsingel, de Sir Winston Churchilllaan, de Prinses Irenelaan en de Generaal Spoorlaan ongelijkvloers gekruist worden.

N211/Zuidelijke Randweg
• Toevoegen van capaciteit op de N211 tussen de Laan van Wateringse Veld en N222 (2x3). De Laan van WateringseVeld en de Veilingroute (N222) kruisen de N211 ongelijkvloers.
• Ongelijkvloerse kruising van de Lozerlaan met de Erasmusweg, waarbij de Lozerlaan ter plaatse verdiept wordt.



de intensiteiten uit de Plan-MER:
Afbeelding

Gebruikersavatar
Rene
4x5 autosnelweg
Berichten: 36661
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 11:48
Locatie: Noord-Holland
Contacteer:

Re: [A004] Haaglanden: parallelstructuur & inprikkers

Bericht door Rene » di 15 mei 2012, 21:59

Ik ben niet zo kapot van hoofd/parbaansystemen. Wat mij betreft veel te inflexibel.
Wat mij betreft laten ze dit stuk A4 voorlopig voor wat het is. Ik zie liever dat de A4 een keer afgebouwd wordt (Beneluxster - Klaaswaal, met oostelijke ontsluiting Spijkenisse).

hoevenpe
expressweg
Berichten: 3704
Lid geworden op: ma 01 aug 2005, 9:29

Re: [A004] Haaglanden: parallelstructuur & inprikkers

Bericht door hoevenpe » di 15 mei 2012, 22:08

Ik snap ook niet echt hoe men dat voor zich ziet: tussen de Beatrixlaan en knp. Ypenburg ligt al een parallelbaan systeem en dit kan je toch niet zo makkelijk door het hele weefgebeuren van het Prins Clausplein heen trekken.

Persoonlijk zou ik de A4 gewoon zo laten, alleen helemaal 2x3 van Kethelplein tot de N211 en eventueel naar 2x4 verderop waar mogelijk is.
De Lozerlaan verder optimaliseren zodat die helemaal tot aan Monster ongelijkvloers en 70 is en de aansluitingen van de N211 en Beatrixlaan op de A4 optimaliseren. Volgens mij heb je dan meer gewonnen dan dit?

Gebruikersavatar
Chris
Moderator
Berichten: 76287
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 15:19
Locatie: NL

Re: [A004] Haaglanden: parallelstructuur & inprikkers

Bericht door Chris » di 15 mei 2012, 22:16

De verlenging van de A4 van Benelux naar Klaaswaal is natuurlijk weinig relevant voor de verkeerssituatie rond Den Haag. De nut en noodzaak van dit project is aangetoond, aangezien het na 2020 goed vast gaat lopen rond Den Haag. Daar kan je beter op tijd bij inspelen, dan nog 20 jaar wachten. Overigens denk ik niet dat dit project voor 2018-2020 echt in uitvoering gaat. Het idee van dit project is volgens mij vooral dat er een soort hoogwaardige (ongelijkvloerse) driekwartsring rond Den Haag gerealiseerd wordt, wat gescheiden wordt van het overige verkeer op de A4. Een verdere verbreding van de bestaande A4 is ook niet mogelijk bij het Prins Clausplein.

Ik ben wel benieuwd hoe ze die parallelbanen gaan toepassen, dwars door het Prins Clausplein en naast de bestaande A4? Dat zou een dwarsprofiel van 20 rijstroken opleveren. Het budget voor de verbreding is zo'n € 35 miljoen per kilometer.

sanderl
autoweg
Berichten: 1140
Lid geworden op: ma 17 aug 2009, 12:25
Locatie: Noord-Holland

Re: [A004] Haaglanden: parallelstructuur & inprikkers

Bericht door sanderl » di 15 mei 2012, 22:22

Opvallend dat er in de prognoses amper een stijging zit van het verkeer op de A4 tussen Leiden en Den Haag. Ik heb altijd gedacht dat een vierde strook daar snel al zeer nodig is. Vroeg me ook af waarom ik daar nooit wat over hoorde terwijl die strook in no-time aangelegd kan worden. Maar blijkbaar is het dus minder nodig dan ik dacht gezien de prognoses.

Gebruikersavatar
Chris
Moderator
Berichten: 76287
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 15:19
Locatie: NL

Re: [A004] Haaglanden: parallelstructuur & inprikkers

Bericht door Chris » di 15 mei 2012, 22:26

Het referentiejaar is het planjaar (2025 ofzo) zonder maatregelen, dus niet het huidige jaar (2012). Momenteel rijden daar iets van 120.000 voertuigen op weekdagbasis. Verbreding naar 2x4 lijkt mij bij dergelijke intensiteiten van 150.000+ noodzakelijk.

Gebruikersavatar
Rene
4x5 autosnelweg
Berichten: 36661
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 11:48
Locatie: Noord-Holland
Contacteer:

Re: [A004] Haaglanden: parallelstructuur & inprikkers

Bericht door Rene » di 15 mei 2012, 22:27

Chris schreef:De verlenging van de A4 van Benelux naar Klaaswaal is natuurlijk weinig relevant voor de verkeerssituatie rond Den Haag.
Wat ze met elkaar gemeen hebben is dat voor de completering van de A4 geen geld wordt uitgetrokken, en dat voor het oplossen van het Haags verkeersprobleem dus wel kapitalen worden uitgetrokken. Ik vraag me daarbij af of het handig is om nog meer lokaal en regionaal verkeer te concentreren op de bestaande hoofdassen. Wat Den Haag nodig heeft, is toch echt wat meer stedelijke expreswegen in noord-zuid-richting, met hier en daar een tunnel onder een druk kruispunt door.

hoevenpe
expressweg
Berichten: 3704
Lid geworden op: ma 01 aug 2005, 9:29

Re: [A004] Haaglanden: parallelstructuur & inprikkers

Bericht door hoevenpe » di 15 mei 2012, 22:29

Zeker met een gerealiseerde N11-West zou je straks toch wel 2x4 nodig hebben van de N211 tot aan de N11-Oost lijkt me zo?

sanderl
autoweg
Berichten: 1140
Lid geworden op: ma 17 aug 2009, 12:25
Locatie: Noord-Holland

Re: [A004] Haaglanden: parallelstructuur & inprikkers

Bericht door sanderl » di 15 mei 2012, 22:34

@Chris: Dank je, helder! Des te vreemder dat er nog niets is waar te nemen van enige actie op dat traject. Al moet wel gezegd worden dat de procedures veel sneller gaan tegenwoordig en de verbreding daarna makkelijk in de zomermaanden moet kunnen lijkt me. Kan alsnog snel gaan dan.
Laatst gewijzigd door sanderl op di 15 mei 2012, 22:36, 2 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
Wouter N14
Moderator
Berichten: 21917
Lid geworden op: vr 08 jul 2005, 12:56
Locatie: Roosendaal

Re: [A004] Haaglanden: parallelstructuur & inprikkers

Bericht door Wouter N14 » di 15 mei 2012, 22:35

Rene schreef:
Chris schreef:De verlenging van de A4 van Benelux naar Klaaswaal is natuurlijk weinig relevant voor de verkeerssituatie rond Den Haag.
Wat ze met elkaar gemeen hebben is dat voor de completering van de A4 geen geld wordt uitgetrokken, en dat voor het oplossen van het Haags verkeersprobleem dus wel kapitalen worden uitgetrokken. Ik vraag me daarbij af of het handig is om nog meer lokaal en regionaal verkeer te concentreren op de bestaande hoofdassen. Wat Den Haag nodig heeft, is toch echt wat meer stedelijke expreswegen in noord-zuid-richting, met hier en daar een tunnel onder een druk kruispunt door.
De grote hoeveelheid regionale/lokale verkeer hindert nu het doorgaande (inter)nationale verkeer, vandaar het hoofd-/parsysteem. Wat betreft stedelijke expresswegen, wat hier niet bij zit is de Rotterdamsebaan, de inprikker van de A13. Dat project heeft nog geen definitief groen licht maar wel bijna.
Het mooiste overkomt je, het minste is bedacht. Freek de Jonge

Gebruikersavatar
harry
Wegnummerfotograaf
Berichten: 22844
Lid geworden op: ma 28 feb 2005, 12:09
Locatie: Leipendam
Contacteer:

Re: [A004] Haaglanden: parallelstructuur & inprikkers

Bericht door harry » di 15 mei 2012, 23:10

Rene schreef:Wat Den Haag nodig heeft, is toch echt wat meer stedelijke expreswegen in noord-zuid-richting, met hier en daar een tunnel onder een druk kruispunt door.
In Den Haag is het altijd lastig als je het over noord-zuid hebt. Bedoel je dan echt noord-zuid (= schuin op de structuur), parallel aan de kust (komt het dichtst bij noord-zuid binnen de stadsstructuur), of haaks op de kust (komt overeen met traditionele namen als "Benoordenhout/Bezuidenhout")?

Of korter gezegd: wil je een Leidsebaan of een Rotterdamsebaan?
wegnummers.nl foto's van genummerde wegen (o.a. NBA) en van plaatsnaamborden
--Harry.

sirdanilot
2x2 autosnelweg
Berichten: 5457
Lid geworden op: zo 13 sep 2009, 21:42
Locatie: Leiden

Re: [A004] Haaglanden: parallelstructuur & inprikkers

Bericht door sirdanilot » di 15 mei 2012, 23:21

Rene schreef:
Chris schreef:De verlenging van de A4 van Benelux naar Klaaswaal is natuurlijk weinig relevant voor de verkeerssituatie rond Den Haag.
Wat ze met elkaar gemeen hebben is dat voor de completering van de A4 geen geld wordt uitgetrokken, en dat voor het oplossen van het Haags verkeersprobleem dus wel kapitalen worden uitgetrokken. Ik vraag me daarbij af of het handig is om nog meer lokaal en regionaal verkeer te concentreren op de bestaande hoofdassen. Wat Den Haag nodig heeft, is toch echt wat meer stedelijke expreswegen in noord-zuid-richting, met hier en daar een tunnel onder een druk kruispunt door.
De verbreding van de A15 vervangt de A4 Hoogvliet-Klaaswaal toch? Voor zover ik weet ligt dat laatste project volledig stil. Die discussie lijkt me hier dan ook niet relevant; dan zou je bij elk project wel kunnen zeggen dat het onnodig is en dat men geld moet steken in de A4 Hoogvliet-Klaaswaal...

Ik ben het ermee eens dat men in dit land af moet van alle verkeer maar op de snelweg willen concentreren. Dit is namelijk precies wat er in dit plan gebeurt. Zelfs de stedelijke expresswegen die gebouwd worden hebben vooral de functie van toevoersweg richting de A4. De N211, de Beatrixlaan, de Rotterdamseweg, Utrechtsebaan, N14... al dat verkeer komt uiteindelijk op de A4 uit. Ik geloof graag dat dit plan de verkeersproblemen tijdelijk oplost, maar op den duur moet de A4 zo breed worden dat je tegen fysieke grenzen (zoals het Prins Clausplein) gaat aanlopen.

Een hoofd-parallelstructuur lijkt me dan juist weer wél wenselijk, als je dan al alle verkeer op de snelweg wil gaan dumpen. Het is echter belangrijk om niet té veel verkeer op de parallelbaan te gaan krijgen. Met al die inprikkers vrees ik dat de parallelbaan haast meer verkeer gaat krijgen dan de doorgaande richting... Voor 'robuustheid' van het netwerk zou je 'slip roads' kunnen aanleggen tussen hoofd en parallelbaan, die met een slagboom open kunnen in het geval van een calamiteit. Anders staat de parallelbaan dan volledig vast en rijdt men op de hoofdrijbaan vrolijk door.

Gebruikersavatar
Wouter N14
Moderator
Berichten: 21917
Lid geworden op: vr 08 jul 2005, 12:56
Locatie: Roosendaal

Re: [A004] Haaglanden: parallelstructuur & inprikkers

Bericht door Wouter N14 » wo 16 mei 2012, 9:14

sirdanilot schreef:Ik ben het ermee eens dat men in dit land af moet van alle verkeer maar op de snelweg willen concentreren. Dit is namelijk precies wat er in dit plan gebeurt. Zelfs de stedelijke expresswegen die gebouwd worden hebben vooral de functie van toevoersweg richting de A4. De N211, de Beatrixlaan, de Rotterdamseweg, Utrechtsebaan, N14... al dat verkeer komt uiteindelijk op de A4 uit. Ik geloof graag dat dit plan de verkeersproblemen tijdelijk oplost, maar op den duur moet de A4 zo breed worden dat je tegen fysieke grenzen (zoals het Prins Clausplein) gaat aanlopen.
En wat zou jij dan willen doen? ...
Het mooiste overkomt je, het minste is bedacht. Freek de Jonge

sirdanilot
2x2 autosnelweg
Berichten: 5457
Lid geworden op: zo 13 sep 2009, 21:42
Locatie: Leiden

Re: [A004] Haaglanden: parallelstructuur & inprikkers

Bericht door sirdanilot » wo 16 mei 2012, 9:34

Uiteraard moet er voldoende toevoercapaciteit zijn naar de snelweg voor het doorgaande verkeer, maar verkeer binnen de stad zou op goede wegen door de stad heen moeten kunnen. Wegen zoals de Hubertustunnel, bijvoorbeeld.

hoevenpe
expressweg
Berichten: 3704
Lid geworden op: ma 01 aug 2005, 9:29

Re: [A004] Haaglanden: parallelstructuur & inprikkers

Bericht door hoevenpe » wo 16 mei 2012, 9:40

Persoonlijk zou ik veel meer zien in volledig ongelijkvloerse randwegen: de N14 tot de Scheveningseweg en de N211tot aan Monster
Nu loop je toch aan de rand van de stad weer vast in een berg VRI's, gaat dat niet de effectiviteit van de nieuwe ongelijkvloerse kruisingen teniet doen?

Pino
4x3 autosnelweg
Berichten: 21916
Lid geworden op: ma 28 feb 2005, 9:17
Locatie: Sesamstraat
Contacteer:

Re: [A004] Haaglanden: parallelstructuur & inprikkers

Bericht door Pino » wo 16 mei 2012, 9:44

Vroeg of laat zijn er in Den Haag betere wegen nodig parallel aan de kust. En dat zijn dan toch eerder wegen die ergens tussen de A4 moeten gaan lopen, waar de nieuwe inprikkers dan op kunnen aansluiten. Daarom zijn deze inprikkers ook nooit onnuttig.

Peter
2x4 autosnelweg
Berichten: 10225
Lid geworden op: di 01 mar 2005, 8:42
Locatie: Gieten

Re: [A004] Haaglanden: parallelstructuur & inprikkers

Bericht door Peter » wo 16 mei 2012, 10:55

Met name Kennedylaan / Segbroekweg (veel VRIs) en de Laan v Poot (1+1) verdienen een upgrade om doorgaand verkeer aan de kustkant te faciliteren. De Duitsers hebben zo'n mooie brede strook vrijgemaakt van woningbouw in 1942 of zo.
De Erasmusweg zou ook verbeterd kunnen worden met dit doel voor de zuidkant van Den Haag. De plek is er als groenstroken niet heilig zijn.
130 km/h ? Dan haalt de trein me nog steeds in ...

Gebruikersavatar
Vinny
4x5 autosnelweg
Berichten: 41327
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 12:52
Locatie: Friesland

Re: [A004] Haaglanden: parallelstructuur & inprikkers

Bericht door Vinny » wo 16 mei 2012, 20:27

Is "inprikker" tegenwoordig een gangbare term voor MER-stukken?
Let op: Sarcasmemodus over een lengte van 10 kilometer.

Gebruikersavatar
keokiracer
2x3 autosnelweg
Berichten: 8646
Lid geworden op: do 10 mar 2011, 3:52
Locatie: Halsteren
Contacteer:

Re: [A004] Haaglanden: parallelstructuur & inprikkers

Bericht door keokiracer » wo 16 mei 2012, 20:31

^^ Nee, de MER-term is inpikker :mrgreen:

Kijk maar bij de plaatjes van Chris in de legenda
Youtube (Best of Dutch Dashcam serie)| Picasa | Flickr
Vinny: Ik stel voor om naast de Uitspraak van de Week ook de "Grootste betweter van de maand" te gaan nomineren. De Geelhoedaward of de Keokiracerring ofzo...

Plaats reactie