[A015] Doortrekking Ressen - Zevenaar • Tracébesluit ViA15 bijna in orde

Discussieer hier over actuele grote wegenplannen en in uitvoering zijnde grote projecten

Moderator: Moderatoren

Gebruikersavatar
Chris
Moderator
Berichten: 76529
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 15:19
Locatie: NL

Re: [A015] Doortrekking Ressen - Zevenaar

Bericht door Chris » wo 22 apr 2015, 19:47

Geen probleem ;) Het lijkt me handig de discussie op één plek te houden in verband met overzichtelijkheid.

hurricane
verkeersader
Berichten: 942
Lid geworden op: wo 20 apr 2005, 19:57

Re: [A015] Doortrekking Ressen - Zevenaar

Bericht door hurricane » ma 25 mei 2015, 14:07

Als het goed is wordt er 27 mei vergaderd over de Tolheffingswet:

http://www.tweedekamer.nl/vergaderingen ... 2015A01842

Gebruikersavatar
Kaaiman
Secretaris
Berichten: 17416
Lid geworden op: ma 26 jun 2006, 16:54
Locatie: Hoogeveen
Contacteer:

Re: [A015] Doortrekking Ressen - Zevenaar

Bericht door Kaaiman » di 23 jun 2015, 15:50

ViA15.nl schreef:Planning OTB wijzigt

De Minister heeft op 20 mei 2015 de Tweede Kamer geïnformeerd over de voortgang van ViA15. Hierbij heeft zij o.a. gemeld dat de planning voor ViA15 met een half jaar wordt vertraagd. De planning voor het ontwerptracébesluit wijzigt van het tweede kwartaal in het vierde kwartaal in 2015.

Over de A15 schrijft de minister het volgende aan de Tweede Kamer:

"Bij de uitwerking van het Standpunt naar het (O)TB is voorzien in een Passende Beoordeling vanuit de Natuurbeschermingswet. Uit deze passende beoordeling is naar voren gekomen, dat de effecten van extra stikstofdepositie op natuurgebieden mogelijk over een groter gebied optreden dan bij het vaststellen van het Standpunt was verwacht. Het betreft hierbij geen effecten langs de nieuw aan te leggen verbinding, maar effecten op aanpalende wegen waarop een grotere toename van verkeer plaats zal vinden dan eerder verwacht. Dit vraagt om een passende beoordeling voor een groter gebied. Dit onderzoek zal daardoor langer duren waardoor het (O)TB een halfjaar vertraagt, naar Q4 2015.

Als gevolg hiervan vertraagt ook het TB, maar naar verwachting kan dit nog wel in 2016 worden genomen. Ook zal dit consequenties hebben voor de openstelling. Vooralsnog is deze voorzien binnen de bandbreedte zoals eerder is afgegeven (2019-2021). Na overleg met de regio over deze consequenties zal ik u nader informeren via de reguliere voortgangsrapportages."
Deur Drenthe • website over het Drentse provinciaal en rijkswegennet
@DeurDrenthe • volg het Drentse wegennieuws op Mastodon

Gebruikersavatar
Mark
Forumbeheerder
Berichten: 10245
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 21:11
Locatie: Spijkenisse

Re: [A015] Doortrekking Ressen - Zevenaar

Bericht door Mark » wo 23 sep 2015, 13:34

Een vergelijkbare discussie als met de A13/A16 ontstaat nu ook bij dit deel van de A15, dit naar aanleiding van een tv-programma dat onderzoek doet naar inspraak van burgers in de overheid. Oorspronkelijk zou de A15 dichter bij het nabijgelegen Groessen komen en verder van het buurtschap Helhoek. Na protesten uit Groessen is het tracé aangepast en komt dit dichter bij Helhoek te liggen. De mensen uit Helhoek klagen nu over gebrek aan inspraak en eisen een tunnel. Echter zoals het er naar uitziet willen zowel het Rijk als de provincie Gelderland hiervoor geen extra geld reserveren.

Het verhaal is hier te lezen.

waldo79
4x3 autosnelweg
Berichten: 20587
Lid geworden op: do 05 mei 2005, 10:28
Locatie: 's-Hertogenbosch

Re: [A015] Doortrekking Ressen - Zevenaar

Bericht door waldo79 » wo 23 sep 2015, 13:39

Ergens zou toch een optimum gevonden moeten worden waardoor bewoners van Groessen tevreden zijn en er voor Helhoek geen tunnel gebouwd zou hoeven worden :dyn_hyp:

Gebruikersavatar
Mark
Forumbeheerder
Berichten: 10245
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 21:11
Locatie: Spijkenisse

Re: [A015] Doortrekking Ressen - Zevenaar

Bericht door Mark » wo 23 sep 2015, 13:45

Tja, maar hoe? Zowel Helhoek als Groessen vullen de "beschikbare" ruimte op tussen Zevenaar en Duiven.

(Of je moet de A15 direct naar de A18 / KP Oud-Dijk sturen maar dat is al een gepasseerd station...)

RSK
Penningmeester
Berichten: 7088
Lid geworden op: do 19 sep 2013, 11:40
Locatie: Knooppunt Bodegraven
Contacteer:

Re: [A015] Doortrekking Ressen - Zevenaar

Bericht door RSK » wo 23 sep 2015, 14:01

Huh, ik las juist gisteren dat gemeenten en provincie het eens waren. :confuuuse:
http://www.gelderlander.nl/regio/liemer ... -1.5265656

Voor wie trouwens niet vies is van een taalspelletje, is dit wel een mooie quote:
‘De Helhoek heeft het meest verschrikkelijke doemscenario zien ontwikkelen.’
De naam past de situatie, zullen we maar zeggen. :rofl2:

Wat ik echter ook niet snap, is dat men stelt dat het lokale wegennet extra belast wordt. Hoe moet ik me dat voorstellen als de weg geen op- en afritten heeft? Dan verandert er voor lokaal verkeer toch juist helemaal niets?
Ceterum censeo arcum Bodegravum construendam esse.

waldo79
4x3 autosnelweg
Berichten: 20587
Lid geworden op: do 05 mei 2005, 10:28
Locatie: 's-Hertogenbosch

Re: [A015] Doortrekking Ressen - Zevenaar

Bericht door waldo79 » wo 23 sep 2015, 14:11

RSK schreef:Huh, ik las juist gisteren dat gemeenten en provincie het eens waren. :confuuuse:
http://www.gelderlander.nl/regio/liemer ... -1.5265656
Dat tv-programma lijkt me niet van invloed op de besluitvorming. Dat moet je als een graadmeter van de emoties onder bewoners beschouwen. Overigens is die website van de KRO-NCRV bijna niet te benaderen met een computer...

hurricane
verkeersader
Berichten: 942
Lid geworden op: wo 20 apr 2005, 19:57

Re: [A015] Doortrekking Ressen - Zevenaar

Bericht door hurricane » wo 23 sep 2015, 14:46

waldo79 schreef:Ergens zou toch een optimum gevonden moeten worden waardoor bewoners van Groessen tevreden zijn en er voor Helhoek geen tunnel gebouwd zou hoeven worden :dyn_hyp:
De minister heeft gezegd dat eventuele meevallers bij de aanbesteding gebruikt kunnen worden voor aanvullende maatregelen.
Een van die maatregelen zou een betonnen plaat zijn over de snelweg (lees korte tunnel) bij Helhoek icm verdiepte ligging i.p.v. halfverdiepte ligging zoals nu het plan is.
Het is afwachten of die financiele ruimte er ook komt.

Gebruikersavatar
Kaaiman
Secretaris
Berichten: 17416
Lid geworden op: ma 26 jun 2006, 16:54
Locatie: Hoogeveen
Contacteer:

Re: [A015] Doortrekking Ressen - Zevenaar

Bericht door Kaaiman » wo 23 sep 2015, 17:47

Ooit was een halfverdiepte ligging voldoende om de barrièrewerking van de A28 tussen de dorpjes Hooghalen en Laaghalen te verzachten, begin jaren '70... :roll:

Rijkswaterstaat (of IenM) heeft mijns inziens grote steken laten vallen door een superieur tracé te verruilen voor een inferieur tracé vanwege protest vanuit Groessen.

Ga maar na: voor het oorspronkelijke tracé bij Groessen zouden Helhoek en Huis Rijswijk (rijksmonument) er gewoon prima van af komen. Met een (half)verdiepte ligging had dat prima gekund. Na protest uit Groessen is het tracé 100 m verschoven en verdiept, waarmee Helhoek en Huis Rijswijk dus veel onvoordeliger uitkwamen.

Ik vraag me af of het oorspronkelijke tracé met (helf)verdiepte ligging niet gewoon beter was geweest; waar is die tracéverschuiving nu uiteindelijk goed voor...
Deur Drenthe • website over het Drentse provinciaal en rijkswegennet
@DeurDrenthe • volg het Drentse wegennieuws op Mastodon

hurricane
verkeersader
Berichten: 942
Lid geworden op: wo 20 apr 2005, 19:57

Re: [A015] Doortrekking Ressen - Zevenaar

Bericht door hurricane » wo 23 sep 2015, 17:54

Kaaiman schreef: Ik vraag me af of het oorspronkelijke tracé met (helf)verdiepte ligging niet gewoon beter was geweest; waar is die tracéverschuiving nu uiteindelijk goed voor...
Je zegt het eigenlijk zelf al:
vanwege protest vanuit Groessen.
Voor Groessen was het trace eigenlijk onbespreekbaar zoals het eerst op tafel lag. Ze hebben nu min of meer hun zin gekregen maar nu zit de ander weer met de penerie.
In Helhoek wonen maar anderhalve man en een paardekop dus het verzet vanuit die "gemeenschap" is minder talrijk.
Vergeet niet dat men een hele geschiedenis met zich mee draagt van de Betuweroute en dat het aanzien van "Het Rijk" er niet groter op is geworden.
Begin november komt de minster zelf nog polshoogte nemen en praten met betrokkenen. Hopelijk wordt dan eind dit jaar eindelijk het OTB ter visie gelegd.

Temlin
dorpsstraat
Berichten: 131
Lid geworden op: ma 07 okt 2013, 23:09

Re: [A015] Doortrekking Ressen - Zevenaar

Bericht door Temlin » wo 23 sep 2015, 18:01

RSK schreef: Wat ik echter ook niet snap, is dat men stelt dat het lokale wegennet extra belast wordt. Hoe moet ik me dat voorstellen als de weg geen op- en afritten heeft? Dan verandert er voor lokaal verkeer toch juist helemaal niets?
Jawel, een op/afrit op de A15 bij de N810 en de op/afrit op de A12 bij Griethse poort sluit en in plaats daarvan komt er eentje waar de A12 over het spoor gaat. Dus voor Zevenaar verandert er wel een hoop.

Gebruikersavatar
Naturist
expressweg
Berichten: 3508
Lid geworden op: zo 16 jan 2011, 15:48
Locatie: Meijerij, omgeving 's-Hertogenbosch

Re: [A015] Doortrekking Ressen - Zevenaar

Bericht door Naturist » wo 23 sep 2015, 18:04

Heb zojuist dit kaartje uit de stukken van RWS bekeken en er valt mij -net als bij de planning bij de N69 direct iets op.
Net als daar zal de eigenaar van de gasleiding niet toestaan dat deze onder een flauwere hoek dan ongeveer 90 graden gepasseerd wordt.
1 aanpassing daarin zie ik nog wel gebeuren, maar om dan 2 keer achter elkaar te kruisen dicht bij de A12. :knetter:
Mijn visie hierop: de weg komt uiteindelijk rechts van die leiding, dus dichter naar Zevenaar te liggen. Bovendien geeft de verdiepte ligging hier ook al aanleiding toe.
Rijkswaterstaat schreef:Afbeelding
Zat er indertijd toen ik in dat gebied ben gaan rondneuzen en rondvragen ook al niet ver naast. (ergens rond pagina 23)
Ik verlang naar de tijd dat de Nederlandse regering deed wat het hoort te doen: Vooruit zien.
Wat daarbij hoort is toekomstvast en redundant bouwen. 

N ° de membre 40

Gebruikersavatar
Kaaiman
Secretaris
Berichten: 17416
Lid geworden op: ma 26 jun 2006, 16:54
Locatie: Hoogeveen
Contacteer:

Re: [A015] Doortrekking Ressen - Zevenaar

Bericht door Kaaiman » wo 23 sep 2015, 18:08

Zoals ik recentelijk al had betoogd: nou en als niet iedereen het eens wordt. Het Rijk heeft een wettige taak om maatregelen te nemen ter voorkoming van hinder in welke vorm dan ook, maar niet onbegrensd. Het wordt eens tijd dat alle bovenwettelijke shit (buiten wettelijk te verankeren marges van redelijkheid) van tafel verdwijnt.

Slechts als andere partijen (wie dan ook) genegen zijn substantieel bij te dragen aan bovenwettelijke maatregelen in financiën en/of diensten, heeft het Rijk wat mij betreft een taak daar zo veel mogelijk gehoor aan te geven. Goede initiatieven mogen, nee moeten zeker gefaciliteerd en gestimuleerd worden, maar schreeuwende handophouders... :nothanks:

De provincie heeft trouwens € 55 mln beschikbaar gesteld voor bovenwettelijke inpassing. De vraag is echter of de provincie eigenlijk wel de aangewezen partij is om hiervoor geld op tafel te leggen. De provinciale kas is volgens mij geen solidariteitspot 'Helpt Elkander' voor lokale, gemeentelijke belangen...
Deur Drenthe • website over het Drentse provinciaal en rijkswegennet
@DeurDrenthe • volg het Drentse wegennieuws op Mastodon

Temlin
dorpsstraat
Berichten: 131
Lid geworden op: ma 07 okt 2013, 23:09

Re: [A015] Doortrekking Ressen - Zevenaar

Bericht door Temlin » wo 23 sep 2015, 19:00

^^
Nou ja de provincie betaalt al 360 miljoen mee. Aan geen andere rijksweg wordt zoveel mee betaald volgens mij.
Laatst gewijzigd door waldo79 op wo 23 sep 2015, 19:45, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: ^^ volstaat als je wilt reageren op de post direct boven je

Gebruikersavatar
Chris
Moderator
Berichten: 76529
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 15:19
Locatie: NL

Re: [A015] Doortrekking Ressen - Zevenaar

Bericht door Chris » wo 23 sep 2015, 19:02

Tja, maar daarmee voorkomt de provincie dat ze ook zo'n bedrag hadden moeten investeren in de N325 denk ik...

hurricane
verkeersader
Berichten: 942
Lid geworden op: wo 20 apr 2005, 19:57

Re: [A015] Doortrekking Ressen - Zevenaar

Bericht door hurricane » wo 23 sep 2015, 19:38

Die weg komt er linksom of rechtsom toch wel. En volgens mij kan iedereen t beste nu zn knopen tellen en concluderen dat er niet meer in zit.
Hopen dat de aanbesteding meevalt en dat er links en rechts nog wat wensen ingewilligd kunnen worden.

Gebruikersavatar
Naturist
expressweg
Berichten: 3508
Lid geworden op: zo 16 jan 2011, 15:48
Locatie: Meijerij, omgeving 's-Hertogenbosch

Re: [A015] Doortrekking Ressen - Zevenaar

Bericht door Naturist » wo 23 sep 2015, 20:34

^^ De meeste aanwonenden weten al jaren dat dit eraan zit te komen en alleen de mensen die ik aan de zuidkant van het Pannerdens kanaal sprak wisten daar toen nog van niets.
En zelfs dat voormalig Unilever pand op Helhoek schreeuwt al jaren om afbraak.
Durf er mijn hand voor in het vuur te steken dat dat pand voor de weg tegen de vlakte gaat, die weg gaat NIET over de hogedruk gasleiding.
En voor de geinponems onder ons: er ook niet onderdoor.
Ik verlang naar de tijd dat de Nederlandse regering deed wat het hoort te doen: Vooruit zien.
Wat daarbij hoort is toekomstvast en redundant bouwen. 

N ° de membre 40

RSK
Penningmeester
Berichten: 7088
Lid geworden op: do 19 sep 2013, 11:40
Locatie: Knooppunt Bodegraven
Contacteer:

Re: [A015] Doortrekking Ressen - Zevenaar

Bericht door RSK » wo 23 sep 2015, 22:17

Naturist schreef:Net als daar zal de eigenaar van de gasleiding niet toestaan dat deze onder een flauwere hoek dan ongeveer 90 graden gepasseerd wordt.
Is het op zulke momenten geen optie om zo'n gasleiding een ander tracé te geven? Op het punt waar hij het eerste kruist naar de middenberm leiden en vervolgens een nieuwe leiding onder de middenberm door. Kun je er makkelijker bij en zit je met veel minder gedoe. In Bodegraven heeft men de hoofdgasleiding langs het spoor ook helemaal om het dorp heen gelegd toen men flats aan de zuidzijde van het spoor ging bouwen. Volgens berekeningen zou daar namelijk niets meer van over blijven als er iets mis ging met de gaspijp.
Ceterum censeo arcum Bodegravum construendam esse.

Gebruikersavatar
Naturist
expressweg
Berichten: 3508
Lid geworden op: zo 16 jan 2011, 15:48
Locatie: Meijerij, omgeving 's-Hertogenbosch

Re: [A015] Doortrekking Ressen - Zevenaar

Bericht door Naturist » do 24 sep 2015, 0:02

^^ Deze leiding ligt er nog maar net en ik ga er na nog zo'n gevalletje er voortaan van uit dat er ook nog zoiets bestaat als planning en overleg, buiten de bekende "wegen".
Kijk even naar het tracé van de nog aan te leggen N69 zoals die er volgens de laatste stand van zaken gaat komen en het tracé zoals dat een jaar geleden er zou komen.
Kijk dan specifiek naar de oranje lijn.... ;)

Nb. Op Google zie je van bovenaf de gaslijn ook liggen, nog zonder grasafdekking.
Daar is echt wel met andere lange termijnplanning rekenschap gehouden.
Hoe lang lag die gaslijn bij jullie onder de grond in de oude situatie?
Ik verlang naar de tijd dat de Nederlandse regering deed wat het hoort te doen: Vooruit zien.
Wat daarbij hoort is toekomstvast en redundant bouwen. 

N ° de membre 40

RSK
Penningmeester
Berichten: 7088
Lid geworden op: do 19 sep 2013, 11:40
Locatie: Knooppunt Bodegraven
Contacteer:

Re: [A015] Doortrekking Ressen - Zevenaar

Bericht door RSK » do 24 sep 2015, 0:23

^^ Dat laatste durf ik niet te zeggen, de flats zijn in de jaren '60 opgetrokken. De nieuwe gasleiding loopt globaal aan de oostrand van Bodegraven van het spoor af, hij gaat hier naar de aansluiting A12-N11 en vervolgt dan zijn weg door Oud Bodegraven. Vanuit daar gaat hij weer terug richting de oude pijp langs het spoor. Het is de bestaansreden van dit viaduct over niets: https://goo.gl/maps/3nAtcTU1nUo
Ceterum censeo arcum Bodegravum construendam esse.

hurricane
verkeersader
Berichten: 942
Lid geworden op: wo 20 apr 2005, 19:57

Re: [A015] Doortrekking Ressen - Zevenaar

Bericht door hurricane » do 24 sep 2015, 1:17

Hierbij een link naar het Regiovoorstel A15 / A12 inclusief tracekaart en voorgestelde maatregelen vanuit de regio.
De regio heeft zelf op een aatal punten het trace iets gewijzigd, zo loopt de A15 in dit plan niet meer dwars over het monument Huis Rijswijk nabij Groessen maar scheert er vlak langs.
http://cdn.gld.nl/data/uploads/2015/09/ ... 15_A12.pdf (let op 200 MB)

Op pagina 155 het gedeelte Helhoek met "betonnen plaat".

Temlin
dorpsstraat
Berichten: 131
Lid geworden op: ma 07 okt 2013, 23:09

Re: [A015] Doortrekking Ressen - Zevenaar

Bericht door Temlin » do 24 sep 2015, 1:53

^^

BLZ 171+172, In tegenstelling tot het RWS landschapsvisie plan willen ze in de plan de half verdiepte ligging 442 M later beginnen. Maar de verdiepte ligging iets langer maken + dak bij Helhoek.

Benieuwd wat het verschil in kosten is tussen beide varianten.

Maar goed dan blijft dit nog altijd staan:
Aan de verdiepte ligging bij Groessen wordt een bijdrage geleverd van 20-25% van de kosten van verdere verdieping conform het Standpunt, met een maximum van € 12 mln. De minister van I & M heeft aangegeven dat zij het vertrouwen heeft dat de markt een geheel verdiepte ligging binnen het totaal beschikbaar budget zal kunnen aanbieden.
En je ziet op BLZ 117/119 ook dat ze een half verdiepte ligging (dus zonder dak bij helhoek) gewoon openhouden als optie.
Laatst gewijzigd door waldo79 op do 24 sep 2015, 12:25, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: ^^ volstaat als je wilt reageren op de post direct boven je

hurricane
verkeersader
Berichten: 942
Lid geworden op: wo 20 apr 2005, 19:57

Re: [A015] Doortrekking Ressen - Zevenaar

Bericht door hurricane » do 24 sep 2015, 14:58

Temlin schreef: BLZ 171+172, In tegenstelling tot het RWS landschapsvisie plan willen ze in de plan de half verdiepte ligging 442 M later beginnen. Maar de verdiepte ligging iets langer maken + dak bij Helhoek.

Benieuwd wat het verschil in kosten is tussen beide varianten.
Op zich slim gedaan, je spaart deels kosten uit door niet 442 meter lang een half verdiepte bak aan te leggen. Met die besparing kun je een geheel verdiepte bak (deels) financieren. Wat het verschil is daar ben ik ook benieuwd naar.
Temlin schreef: Maar goed dan blijft dit nog altijd staan:
Aan de verdiepte ligging bij Groessen wordt een bijdrage geleverd van 20-25% van de kosten van verdere verdieping conform het Standpunt, met een maximum van € 12 mln. De minister van I & M heeft aangegeven dat zij het vertrouwen heeft dat de markt een geheel verdiepte ligging binnen het totaal beschikbaar budget zal kunnen aanbieden.
Dat moet dus allemaal nog maar blijken of alles binnen het budget valt te proppen door een aannemer, hopelijk overschat de minister de aannemerswereld hier niet.
Temlin schreef: En je ziet op BLZ 117/119 ook dat ze een half verdiepte ligging (dus zonder dak bij helhoek) gewoon openhouden als optie.
Op zich goed dat ze dat doen want er staat nog niets voor 100% vast, het wachten is op wat er de komende maanden nog besloten gaat worden door de minister en wat er in het OTB zal komen te staan.


Gebruikersavatar
Kaaiman
Secretaris
Berichten: 17416
Lid geworden op: ma 26 jun 2006, 16:54
Locatie: Hoogeveen
Contacteer:

Re: [A015] Doortrekking Ressen - Zevenaar

Bericht door Kaaiman » do 05 nov 2015, 16:03

Weinig nieuws, toch?
Deur Drenthe • website over het Drentse provinciaal en rijkswegennet
@DeurDrenthe • volg het Drentse wegennieuws op Mastodon

Gebruikersavatar
Naturist
expressweg
Berichten: 3508
Lid geworden op: zo 16 jan 2011, 15:48
Locatie: Meijerij, omgeving 's-Hertogenbosch

Re: [A015] Doortrekking Ressen - Zevenaar

Bericht door Naturist » do 05 nov 2015, 16:29

^^ Het eerste wat mij opvalt is dat in deze tekening de betuwelijn reeds voor het Pannerdensch Kanaal gekruist wordt, voor zover mijn herinnering was het exact erboven.
Ik verlang naar de tijd dat de Nederlandse regering deed wat het hoort te doen: Vooruit zien.
Wat daarbij hoort is toekomstvast en redundant bouwen. 

N ° de membre 40

Temlin
dorpsstraat
Berichten: 131
Lid geworden op: ma 07 okt 2013, 23:09

Re: [A015] Doortrekking Ressen - Zevenaar

Bericht door Temlin » do 05 nov 2015, 18:22

Opvallend dat de Oversteek nog niet aangelegd is volgens dat plaatje :D

Dit is wel interresant:
Inpassing verdiepte ligging.
De verdiepte ligging van de A15 start vanaf maaiveld op ongeveer 500 meter na de Schraleweidsestraat in oostelijke richting. De Rijswijksestraat, de Achtergaardsestraat en de Beerenclauwstraat, die de A15 kruisen blijven nagenoeg op de bestaande hoogte gehandhaafd. Tussen de Achtergaardse straat en tot ongeveer halverwege de deksel bij Helhoek is de weg volledig verdiept. De markt wordt niet uitgedaagd om de weg op -6 meter onder maaiveld aan te leggen bij Groessen.

Deksel Helhoek.
De A15 heeft bij de kern Helhoek een volledig verdiepte ligging met een deksel van ca. 140m lang. De deksel heeft inclusief afwerking een zo klein mogelijk maar maximaal hoogteverschil met het bestaande maaiveld van 60cm. De ‘deksel’ wordt ingericht als ontmoetingsplek en verbinding van de Kamerstraat en Helhoek. Het omliggend gebied wordt ingericht met fruitbomen.
https://www.youtube.com/watch?v=SV6Z1dr0ve4

Gebruikersavatar
Chris
Moderator
Berichten: 76529
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 15:19
Locatie: NL

Re: [A015] Doortrekking Ressen - Zevenaar

Bericht door Chris » do 05 nov 2015, 19:02

Kaaiman schreef:Weinig nieuws, toch?
Het ontwerp-tracébesluit is vandaag ondertekend :top:

Opvallend is dat het exacte brugontwerp nog niet vastgesteld is. De aannemer mag de brug zelf ontwerpen.

hurricane
verkeersader
Berichten: 942
Lid geworden op: wo 20 apr 2005, 19:57

Re: [A015] Doortrekking Ressen - Zevenaar

Bericht door hurricane » do 05 nov 2015, 19:32

Goed nieuws dat het OTB is getekend, eindelijk :top:

Ik ga in ieder geval een zienswijze indienen met het verzoek z.s.m. te beginnen met de verbreding van de A12 om daar de files te verminderen.

Plaats reactie