[A012][A027][N230] Planstudie ring Utrecht • nieuw tracébesluit

Discussieer hier over actuele grote wegenplannen en in uitvoering zijnde grote projecten

Moderator: Moderatoren

Gebruikersavatar
Chris
Moderator
Berichten: 76282
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 15:19
Locatie: NL

Re: [A012][A027][N230] Planstudie ring Utrecht

Bericht door Chris » wo 20 sep 2017, 11:35

Update:
Rijkswaterstaat schreef:Voortgang en stand van zaken project A27/A12 Ring Utrecht

In reactie op het tracébesluit zijn er bij de afdeling Bestuursrechtspraak van de Raad van State 25 beroepen ingediend. Naar verwachting volgt de uitspraak hierop medio 2018. Ondertussen voert Rijkswaterstaat voorbereidende werkzaamheden uit.

Voortgang procedure
Begin 2017 lag het vastgestelde Tracébesluit A27/A12 Ring Utrecht ter inzage. In reactie daarop zijn 25 beroepen ingediend bij de Raad van State. De beroepen hebben betrekking op meerdere aspecten, waaronder het Programma Aanpak Stikstof (PAS).

De Raad van State heeft in het voorjaar prejudiciële vragen gesteld aan het Hof van Justitie in Luxemburg over het PAS en de relatie met de Europese Habitatrichtlijn. Voor het project A27/A12 Ring Utrecht houdt dit in dat de 25 beroepszaken worden aangehouden totdat het Hof van Justitie antwoord geeft op de prejudiciële vragen.

Het Hof van Justitie in Luxemburg heeft begin augustus aan de Raad van State laten weten dat het de prejudiciële vragen over het PAS met voorrang gaat behandelen. Daarmee erkent het Hof van Justitie het belang van een spoedige behandeling van deze zaken. De exacte termijn waarbinnen de prejudiciële vragen worden beantwoord, is niet bekend. Naar verwachting volgt de uitspraak medio 2018.

Start realisatie: 2020
Op het projectenblad in het MIRT Overzicht 2018, Meerjarenprogramma Infrastructuur, Ruimte en Transport, is de startdatum voor de uitvoering van de werkzaamheden aan de A27/A12 Ring Utrecht aangepast van 2018 naar 2020. Mede door de aanhoudingsbeslissing van de Raad van State en de verwachte uitspraak medio 2018 zullen de daadwerkelijke werkzaamheden aan de weg na 2019 beginnen. In de periode 2017-2019 worden diverse voorbereidende onderzoeken uitgevoerd, zoals archeologisch veldonderzoek en flora- en fauna onderzoeken en worden kabels en leidingen verlegd. Daarnaast werkt Rijkswaterstaat aan het aanbestedingsdossier. De openstelling van het project blijft gepland in de periode 2024-2026.

Piles
autoweg
Berichten: 1307
Lid geworden op: vr 04 sep 2015, 16:02

Re: [A012][A027][N230] Planstudie ring Utrecht

Bericht door Piles » za 23 sep 2017, 12:55

Voor de geinteresseerden in de stroomweg door Leidsche Rijn, ik heb zojuist het topic geupdate: Studie stroomweg door Leidsche Rijn.

Dexy
verkeersader
Berichten: 500
Lid geworden op: wo 16 apr 2008, 18:23
Locatie: Duivendrecht

Re: [A012][A027][N230] Planstudie ring Utrecht

Bericht door Dexy » vr 13 okt 2017, 23:29

Wat mij opvalt in de kaarten van het Tracébesluit, is dat er helemaal niets gebeurt met de hoofdrijbanen van de A12. Dit terwijl de hoofdrijbaan van de A12 in westelijke richting (dus richting Den Haag) elke avondspits behoorlijk vastloopt. Niet zelden slaat de file op het hoogtepunt van de avondspits helemaal terug tot afrit Bunnik.

De primaire oorzaak dat het hier vastloopt, ligt bij de versmalling t.h.v. Oudenrijn van de rechtdoorgaande verkeer richting Rotterdam/Den Haag van 3 naar 2 rijstroken. Dit zijn de twee linker stroken, de twee rechter stroken gaan immers richting de A2. Het probleem is echter dat het overgrote deel van het verkeer op de hoofdrijbaan "richting west" rechtdoorgaand is richting Rotterdam/Den Haag, waardoor het effectief bijna een versmalling is. Hier ontstaat dan ook altijd de file, dit is de kop van de file.

Natuurlijk werkt de taper A12/A27 t.h.v. Lunetten ook niet bevorderlijk voor de doorstroming, maar toch heb ik het idee dat dit niet de bron van de file is. Dat is toch echt de versmalling bij Oudenrijn. Het is veelzeggend dat - van de A12 richting het westen - elke avondspits weer de parallelbaan beter doorstroomt dan de hoofdrijbaan. En juist met die hoofdrijbaan wordt in het huidige Tracébesluit niets gedaan. Verwonderlijk.

fonsoy
stadsweg
Berichten: 309
Lid geworden op: ma 17 okt 2016, 22:39

Re: [A012][A027][N230] Planstudie ring Utrecht

Bericht door fonsoy » vr 13 okt 2017, 23:38

^^ Het is natuurlijk duidelijk dat alle genoemde zaken niet ideaal zijn. In de andere richting (richting Arnhem) van de A12 is er gekozen voor een invoeger. Ook niet ideaal, maar beter dan een bijkomende of afvallende strook.

Echter denk ik dat de daadwerkelijke oorzaak van deze files de beperkte capaciteit bij De Meern is. Die 2x2 rijstroken thv Oudenrijn zijn inderdaad prut met peren, maar het is niet de 'flessenhals'. Bij een aanpak verwacht ik overigens natuurlijk wel gewoon 2x4 doorgaande stroken van de A12 te Oudenrijn. Als je iets oplost moet je het ook voor langer dan een paar jaar oplossen. Iets wat ik bij de huidige situatie niet zie gebeuren.

Een extra strookje op de parallelbaan is niet meer dan een doekje voor het bloeden. Of, laten we zeggen, een half toiletpapiertje, terwijl je slagader aan het leegbloeden is ..... :shutup:

RSK
Penningmeester
Berichten: 7088
Lid geworden op: do 19 sep 2013, 11:40
Locatie: Knooppunt Bodegraven
Contacteer:

Re: [A012][A027][N230] Planstudie ring Utrecht

Bericht door RSK » vr 13 okt 2017, 23:58

Op zich wordt met de afvoer richting westen in de avondspits wel een relevant punt aangesneden. Ik sta daar elke avond gezellig tussen, dus ik heb enige op waarneming gebaseerde ideeën daarover. Volgens mij is de afvoer inderdaad het grootste probleem. Over de Galecopperbrug komen nu in principe 3+2 rijstroken. Van die 3 valt er 1 af naar de A2, die 2 moeten ritsen tot 1. Vervolgens komen er nog 2 stroken bij vanaf de A2, en valt al vrij snel de afrit naar De Meern af, zodat je er 4 over houdt. De opeenvolgende convergentie is hier behoorlijk fors, en een contrast met de andere kant, waar je van 4 naar 6 rijstroken gaat.

Je kunt bij het oplossen van problemen en het beter laten afvloeien van verkeer bij incidenten zeker nog slagen maken, met name op het beter benutten van de parallelbaan bij incidenten op de hoofdbaan. Maar als je de afvoer niet aanpakt, zal het beperkte winst opleveren. Eigenlijk zou je toe moeten naar 5 rijstroken, minstens tot Woerden. Een en ander kan ondervangen worden door een oostelijke randweg Woerden, maar of dat genoeg is?
Ceterum censeo arcum Bodegravum construendam esse.

Dexy
verkeersader
Berichten: 500
Lid geworden op: wo 16 apr 2008, 18:23
Locatie: Duivendrecht

Re: [A012][A027][N230] Planstudie ring Utrecht

Bericht door Dexy » za 14 okt 2017, 0:32

^^ Ik loop sinds een maand stage in De Bilt en pak twee dagen in de week de auto: woensdag en donderdag. Wat mij direct opviel was de ernst van de file op de hoofdrijbaan van de A12 in de avondspits. Op de terugweg pak ik dan ook altijd de parallelbaan, die rijdt veel beter door ondanks dat het er daar ook vaak filerijden is.

Gebruikersavatar
Chris
Moderator
Berichten: 76282
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 15:19
Locatie: NL

Re: [A012][A027][N230] Planstudie ring Utrecht

Bericht door Chris » za 14 okt 2017, 9:45

De situatie bij knooppunt Oudenrijn (en westelijker) valt buiten de scope van het project Ring Utrecht.

Dat zal dus met een apart project aangepakt moeten worden. 2x5 tot Woerden (of zelfs knooppunt Bodegraven) zou wel helpen. De verkeersintensiteiten zijn van hetzelfde kaliber als de A2 tussen Amsterdam en Utrecht.

Schelpenpaadje
2x2 autosnelweg
Berichten: 5804
Lid geworden op: wo 10 feb 2016, 9:54

Re: [A012][A027][N230] Planstudie ring Utrecht

Bericht door Schelpenpaadje » za 14 okt 2017, 9:59

Ook ik hoop dat Oudenrijn en de A12 westelijk ervan binnen een paar jaar ook worden aangepakt. Ik begrijp dat het niet onder de verbetering van de Ring Utrecht wordt meegenomen, je moet ergens een grens trekken. Met de verbeteringen elders zal de doorstroming hier niet beter worden. Ook in de ochtendspits staat het regelmatig stil van de Galecopperbrug richting Woerden.

Dexy
verkeersader
Berichten: 500
Lid geworden op: wo 16 apr 2008, 18:23
Locatie: Duivendrecht

Re: [A012][A027][N230] Planstudie ring Utrecht

Bericht door Dexy » za 14 okt 2017, 11:42

^^ Probleem is sowieso dat wanneer je iets wilt doen aan de situatie bij Oudenrijn, je er tegelijkertijd niet aan ontkomt om ook het traject Oudenrijn-Bodegraven aan te pakken. Anders gaat het stroomafwaarts knellen, wat nu in feite al gebeurt met de 2x4 tussen De Meern en Gouda.

RSK
Penningmeester
Berichten: 7088
Lid geworden op: do 19 sep 2013, 11:40
Locatie: Knooppunt Bodegraven
Contacteer:

Re: [A012][A027][N230] Planstudie ring Utrecht

Bericht door RSK » za 14 okt 2017, 13:14

Projectmatig gezien klopt het dat je ergens moet zorgen dat een project een kop en een staart krijgt. Anders is het niet behapbaar, en zou een besluit over 50 kilometer snelweg stil kunnen vallen als er over 400 meter discussie is. Met die beperking moet je wel realiseren dat je het probleem verschuift. Zeker bij drukke ringwegen los je maar weinig op als de afvoer niet op orde is. Dat zie je ook aan de oostkant: sinds de verbreding van de A27 tot (voorlopig) de N234 is de file die bij de aansluiting met de N230 stond daarheen verschoven.
Chris schreef:2x5 tot Woerden (of zelfs knooppunt Bodegraven) zou wel helpen. De verkeersintensiteiten zijn van hetzelfde kaliber als de A2 tussen Amsterdam en Utrecht.
Ik vraag me wel eens af wat de overweging is geweest om 2x5 tussen de knooppunten Bodegraven en Oudenrijn niet in één keer door te pakken vanaf de 2x3. Uiteindelijk is de verbreding naar 2x4 nog maar een jaar of 8 oud, en het is een weg met verrekte weinig alternatieven. Waar in het oosten van oudsher N-wegen zijn aangelegd, was de A12 hier het eerste karrenspoor-overstijgende stukje infrastructuur. Ieder incident leidt er nu dus toe dat de C-wegen vol staan met verkeer dat geen kant op kan. Men noemt dat vaak met een negatieve term 'sluipverkeer', maar ik zie het vooral als een gebrek aan alternatieven. Die komen nu wel van de grond met de N419 en de N420, maar dat is ook maar in beperkte mate een oplossing. Zeker aangezien die wegen ook maar beperkt worden aangelegd ten opzichte van de ideeën. Wat dat betreft viert de mentaliteit 'klagen over het probleem, maar ook de oplossingen afwijzen' hoogtij.
Ceterum censeo arcum Bodegravum construendam esse.

Gebruikersavatar
Hajo
2x3 autosnelweg
Berichten: 8634
Lid geworden op: ma 28 feb 2005, 11:17
Locatie: Zeist

Re: [A012][A027][N230] Planstudie ring Utrecht

Bericht door Hajo » za 14 okt 2017, 15:31

^^ Zelfs oostwaarts begint het vast te lopen: thv Driebergen versmalt de A12 met open spitsstrook van 4 naar 3 rijstroken. Tijdens de afsluiting van de Koelaan verliet ik de A12 bij Driebergen. Regelmatig gezien dat de matrixborden voor doorgaand verkeer daar op 70 of 50 sprongen...

Schelpenpaadje
2x2 autosnelweg
Berichten: 5804
Lid geworden op: wo 10 feb 2016, 9:54

Re: [A012][A027][N230] Planstudie ring Utrecht

Bericht door Schelpenpaadje » za 14 okt 2017, 17:44

RSK schreef:Projectmatig gezien klopt het dat je ergens moet zorgen dat een project een kop en een staart krijgt. Anders is het niet behapbaar, en zou een besluit over 50 kilometer snelweg stil kunnen vallen als er over 400 meter discussie is.
Het is maar goed dat projecten niet zo groot worden gemaakt.

Dit leidt er wel toe dat langere corridors doorgaans serieel worden aangepakt. Waar dat ook meer gelijktijdig zou moeten kunnen.
Dat betekent dat je ze ook gelijktijdig moet financieren en er meer overlast is voor de weggebruiker, maar die is dan wel van kortere duur.

Sendis
dorpsstraat
Berichten: 192
Lid geworden op: do 27 apr 2006, 16:41

Re: [A012][A027][N230] Planstudie ring Utrecht

Bericht door Sendis » zo 15 okt 2017, 13:11

Dit is toch de crux van het gehele snelwegennet in Nederland: 3, 4 en zelfs vijf rijstroken voor stukjes snelweg, die altijd in een flessenhals van 2 rijbanen uitmonden bij een knooppunt. Het enige voorbeeld wat ik kan opnoemen van een doorlopend zesbaans traject is de A2 bij Everdingen en Deil.

Rein
2x4 autosnelweg
Berichten: 10197
Lid geworden op: zo 10 jun 2007, 10:18
Locatie: Haarlemmermeer

Re: [A012][A027][N230] Planstudie ring Utrecht

Bericht door Rein » zo 15 okt 2017, 13:17

Ik weet niet of ik je wel goed begrijp, maar er zijn toch wel meer voorbeelden van meer dan drie rijstroken per richting die doorlopen. Bijvoorbeeld KP Muiderberg, KP Badhoevedorp, KP Watergraafsmeer, etc etc

Steyn_E
autoweg
Berichten: 1436
Lid geworden op: ma 27 dec 2010, 22:40

Re: [A012][A027][N230] Planstudie ring Utrecht

Bericht door Steyn_E » zo 15 okt 2017, 14:59

Sendis schreef:Dit is toch de crux van het gehele snelwegennet in Nederland: 3, 4 en zelfs vijf rijstroken voor stukjes snelweg, die altijd in een flessenhals van 2 rijbanen uitmonden bij een knooppunt. Het enige voorbeeld wat ik kan opnoemen van een doorlopend zesbaans traject is de A2 bij Everdingen en Deil.
Juist bij Deil zijn er niet genoeg doorgaande rijstroken. Echter was dat nutteloos om naar 2x4 te verbreden tot er extra bruggen over de Maas en Waal worden gebouwd. Wanneer dat gebeurt zal Deil ook wel weer aangepast gaan worden.

Gebruikersavatar
Rene
4x5 autosnelweg
Berichten: 36661
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 11:48
Locatie: Noord-Holland
Contacteer:

Re: [A012][A027][N230] Planstudie ring Utrecht

Bericht door Rene » zo 15 okt 2017, 15:31

Rein schreef:Ik weet niet of ik je wel goed begrijp, maar er zijn toch wel meer voorbeelden van meer dan drie rijstroken per richting die doorlopen. Bijvoorbeeld KP Muiderberg, KP Badhoevedorp, KP Watergraafsmeer, etc etc
En nog wel meer ook. KP Amstel, KP Raasdorp, KP Burgerveen, KP Bodegraven, KP Everdingen, KP Vught, KP Princeville, KP Zonzeel, KP Klaverpolder, KP Ridderkerk-Zuid, KP Vaanplein.

Sendis
dorpsstraat
Berichten: 192
Lid geworden op: do 27 apr 2006, 16:41

Re: [A012][A027][N230] Planstudie ring Utrecht

Bericht door Sendis » zo 15 okt 2017, 15:36

Steyn_E schreef:
Sendis schreef:Dit is toch de crux van het gehele snelwegennet in Nederland: 3, 4 en zelfs vijf rijstroken voor stukjes snelweg, die altijd in een flessenhals van 2 rijbanen uitmonden bij een knooppunt. Het enige voorbeeld wat ik kan opnoemen van een doorlopend zesbaans traject is de A2 bij Everdingen en Deil.
Juist bij Deil zijn er niet genoeg doorgaande rijstroken. Echter was dat nutteloos om naar 2x4 te verbreden tot er extra bruggen over de Maas en Waal worden gebouwd. Wanneer dat gebeurt zal Deil ook wel weer aangepast gaan worden.
Bij Deil en Everdingen hoeft het doorgaande verkeer (ri, Den Bosch en Utrecht v.v.) niet in-uit te voegen en/of "te "weven" om zijn weg te vervolgen. Iets dat in-en om Utrecht, en vrijwel overal bij alle knooppunten in Nederland (bij het nieuwe Knooppunt Muiderberg is het helemaal een rare "stoelendans" geworden, waar auto's nu als opgejaagde kippen heen en weer fladderen) wel moet; i.e. filevorming voorgeprogrammeerd.

Gebruikersavatar
Vahalis
autoweg
Berichten: 1126
Lid geworden op: ma 11 jun 2012, 10:10
Locatie: 030

Re: [A012][A027][N230] Planstudie ring Utrecht

Bericht door Vahalis » wo 25 okt 2017, 19:52

De plannen van de gemeente voor de Noordelijke Randweg zijn weer een stuk verder. De plannen staan online en er kan gereageerd worden.

https://www.utrecht.nl/wonen-en-leven/v ... g-utrecht/

Gebruikersavatar
mavas
2x5 autosnelweg
Berichten: 18189
Lid geworden op: do 31 mar 2005, 17:27
Locatie: Zuid-Kennemerland
Contacteer:

Re: [A012][A027][N230] Planstudie ring Utrecht

Bericht door mavas » wo 25 okt 2017, 22:10

^^ Van die interessante website:
Hoe ziet het plan eruit?
- Het verkeer gaat voortaan vanaf de Franciscus-, Einstein- en Darwindreef via een rotonde de NRU op en af. Het doorgaande verkeer op de NRU rijdt onder die rotondes door (via een onderdoorgang) of er overheen (via een viaduct). De verkeerslichten verdwijnen.
- Het blijft een weg met twee rijstroken in beide richtingen. De maximumsnelheid gaat naar 80 km/uur (is nu 70).
- De aansluiting op de Moldaudreef verandert. Auto’s kunnen voortaan alleen nog vanaf de NRU rechtsaf naar de Moldaudreef, en vanaf de Moldaudreef rechtsaf richting A27.
- Er komt stil asfalt.

Voorkeur voor onderdoorgang
De gemeente wil, net als veel bewoners, bij elke rotonde een onderdoorgang (en geen viaduct). Dit leidt tot minder geluid voor omwonenden. Bij drie onderdoorgangen blijft er vanuit Overvecht goed zicht op het Noorderpark. Ook kunnen er dan aantrekkelijke oversteken komen voor fietsers en voetgangers. De gemeente Utrecht, de provincie en het rijk betalen samen de vernieuwing van de NRU. Op dit moment is er geld voor één onderdoorgang bij het Kochplein en een viaduct bij de twee andere pleinen. De gemeente is in gesprek met de provincie en het rijk over extra geld.
Noord-Hollandse wegen, dé site voor ontwikkeling van de provinciale wegen in Noord-Holland
Bezoek ook eens de Wegenwiki, dé wiki voor verkeer

Gebruikersavatar
Mark
Forumbeheerder
Berichten: 10234
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 21:11
Locatie: Spijkenisse

Re: [A012][A027][N230] Planstudie ring Utrecht

Bericht door Mark » wo 25 okt 2017, 23:24

Website met visualisaties

Van west naar oost. Voor het Ghandiplein en Dunantplein is er keus uit een verdiepte en verhoogde oplossing.

Ghandiplein
Afbeelding

Afbeelding

Dunantplein
Afbeelding

Afbeelding

Kochplein, hiervan is alleen een verdiepte variant.
Afbeelding

nederland24
2x2 autosnelweg
Berichten: 5540
Lid geworden op: vr 04 sep 2009, 19:22
Locatie: Breda

Re: [A012][A027][N230] Planstudie ring Utrecht

Bericht door nederland24 » wo 25 okt 2017, 23:42

Een verdiepte ligging kan er voor zorgen dat de barrièrewerking minder wordt tussen de stad en het omliggende platteland.

Gebruikersavatar
mavas
2x5 autosnelweg
Berichten: 18189
Lid geworden op: do 31 mar 2005, 17:27
Locatie: Zuid-Kennemerland
Contacteer:

Re: [A012][A027][N230] Planstudie ring Utrecht

Bericht door mavas » do 26 okt 2017, 9:05

Een verdiepte ligging bij de 2 kruisingen waarvoor nu geld tekort is, leidt tot veel hogere kosten en er is moeilijk een uitbreiding naar 2x3 rijstroken mogelijk.
Noord-Hollandse wegen, dé site voor ontwikkeling van de provinciale wegen in Noord-Holland
Bezoek ook eens de Wegenwiki, dé wiki voor verkeer

Gebruikersavatar
paolie
expressweg
Berichten: 4100
Lid geworden op: vr 14 nov 2008, 15:58

Re: [A012][A027][N230] Planstudie ring Utrecht

Bericht door paolie » do 26 okt 2017, 9:21

Een verhoogde ligging geeft problemen met zicht op de rotonde op maaiveld (met name zicht op en van fietsers) en is daarmee potentieel verkeersonveilig.

Gebruikersavatar
captain007
Forumbeheerder
Berichten: 8709
Lid geworden op: di 21 okt 2008, 16:21
Locatie: Beneden-Leeuwen
Contacteer:

Re: [A012][A027][N230] Planstudie ring Utrecht

Bericht door captain007 » do 26 okt 2017, 9:26

^^ Je ziet wel dat men het viaduct wat langer laat doorlopen, zodat je niet helemaal blind op de rotonde komt aanrijden. Mij lijken overigens potentieel gevaarlijker die fietsoversteken. Zeker als die ongeregeld zijn of fietsers worden in de voorrang gegooid levert dat hachelijke taferelen op bij dit soort drukke aansluitingen. In de huidige situatie worden die nog allemaal middels een VRI geregeld.

Gebruikersavatar
paolie
expressweg
Berichten: 4100
Lid geworden op: vr 14 nov 2008, 15:58

Re: [A012][A027][N230] Planstudie ring Utrecht

Bericht door paolie » do 26 okt 2017, 9:30

Zelfs met VRI kan het nog gevaarlijk zijn. Fietsers kun je trouwens beter wel in de voorrang laten, autoverkeer moet namelijk toch al afremmen en voorrang verlenen.

Gebruikersavatar
captain007
Forumbeheerder
Berichten: 8709
Lid geworden op: di 21 okt 2008, 16:21
Locatie: Beneden-Leeuwen
Contacteer:

Re: [A012][A027][N230] Planstudie ring Utrecht

Bericht door captain007 » do 26 okt 2017, 9:37

^^ Die situatie is dan niet anders dan bijvoorbeeld bij het 24 Oktoberplein in Utrecht. En daar heb ik niet het idee dat het extra gevaarlijk is.

Schelpenpaadje
2x2 autosnelweg
Berichten: 5804
Lid geworden op: wo 10 feb 2016, 9:54

Re: [A012][A027][N230] Planstudie ring Utrecht

Bericht door Schelpenpaadje » do 26 okt 2017, 9:54

Als de gemeente nu wat minder zou uitgeven aan onzinnige downgrades en verkrachtingen van wegen binnen de ring dan zou men deze wensen grotendeels zelf kunnen betalen.

Het argument van de fietsoversteken is simpel op te lossen: schrap ze. Bij beide aansluitingen waar deze gepland zijn ligt een alternatieve ongelijkvloerse kruising van de N230 op een acceptabele afstand. De routes er naar toe zou je nog wat kunnen stroomlijnen als tegemoetkoming voor de langere afstand.

Gebruikersavatar
paolie
expressweg
Berichten: 4100
Lid geworden op: vr 14 nov 2008, 15:58

Re: [A012][A027][N230] Planstudie ring Utrecht

Bericht door paolie » do 26 okt 2017, 11:04

captain007 schreef:^^ Die situatie is dan niet anders dan bijvoorbeeld bij het 24 Oktoberplein in Utrecht. En daar heb ik niet het idee dat het extra gevaarlijk is.
Bij het 24 Oktoberplein is het inderdaad heel goed opgelost, met een lang viaduct en damwanden die ruim voor de kruising ophouden. Dat kun je hier ook doen, maar zo staat het vooralsnog niet op de visuals.

DjIdee
autoweg
Berichten: 2396
Lid geworden op: ma 28 feb 2005, 22:19
Locatie: Marum

Re: [A012][A027][N230] Planstudie ring Utrecht

Bericht door DjIdee » do 26 okt 2017, 14:01

Verdiepingen met brede middenberm uitvoeren en geen pilaren... Dan kun je met opheffen daarvan nog een 2x3 maken zonder teveel impact. Met verhoging zie ik 2x3 ook niet snel gebeuren als ik kijk naar het ruimtegebruik.

Gebruikersavatar
Hajo
2x3 autosnelweg
Berichten: 8634
Lid geworden op: ma 28 feb 2005, 11:17
Locatie: Zeist

Re: [A012][A027][N230] Planstudie ring Utrecht

Bericht door Hajo » vr 27 okt 2017, 19:45

Ik zou voor een verdiepte ligging gaan. Minder barrière werking en veiliger voor fietsers. Het extra geld dat daarvoor nodig is kan de provincie met gemak zelf bijleggen.

Plaats reactie