[A012][A027][N230] Planstudie ring Utrecht • nieuw tracébesluit

Discussieer hier over actuele grote wegenplannen en in uitvoering zijnde grote projecten

Moderator: Moderatoren

RSK
Penningmeester
Berichten: 7088
Lid geworden op: do 19 sep 2013, 11:40
Locatie: Knooppunt Bodegraven
Contacteer:

Re: [A012][A027][N230] Planstudie ring Utrecht

Bericht door RSK » vr 20 jan 2017, 11:08

^^ Dat lijkt me al langer een prima plan. Alles binnen de ring 100% OV en fiets. Scheelt een hoop files, en ik hoef toch nooit in Utrecht te zijn. De bedrijvigheid zal ook snel genoeg aantonen hoeveel enthousiasme er voor zo'n stad is.
Ceterum censeo arcum Bodegravum construendam esse.

waldo79
4x3 autosnelweg
Berichten: 20587
Lid geworden op: do 05 mei 2005, 10:28
Locatie: 's-Hertogenbosch

Re: [A012][A027][N230] Planstudie ring Utrecht

Bericht door waldo79 » vr 20 jan 2017, 11:42

^^Alleen al de horeca zal gaan protesteren.

Basjuh1981
autoweg
Berichten: 1388
Lid geworden op: vr 23 sep 2016, 16:26
Locatie: Den Haag

Re: [A012][A027][N230] Planstudie ring Utrecht

Bericht door Basjuh1981 » vr 20 jan 2017, 17:40

Jackbauer1350 schreef:
RSK schreef: Reactie kwam er op neer "bijna al het OWN is van de gemeente Utrecht, en die willen geen verkeer in de stad faciliteren".
Mooi, dan zetten we betonblokken op alle toegangswegen vanaf de snelweg Utrecht in, dan hebben ze geen last meer van autoverkeer in de stad.
Daar zijn ze toch al mee bezig met dat achterlijke plan om wegen met 2 rijstroken op te doeken.

Gebruikersavatar
duikgek89
2x3 autosnelweg
Berichten: 7679
Lid geworden op: ma 23 jul 2007, 15:31

Re: [A012][A027][N230] Planstudie ring Utrecht

Bericht door duikgek89 » vr 20 jan 2017, 18:24

Waardoor de groen-links stemmers dadelijk in een afritfile de doorgaande snelwegen staan te blokkeren. Nee, het blok beton lijkt me een beter idee.

Boerenkool
autoweg
Berichten: 1207
Lid geworden op: wo 22 okt 2014, 20:21

Re: [A012][A027][N230] Planstudie ring Utrecht

Bericht door Boerenkool » vr 20 jan 2017, 19:34

Nou die groen-linksstemmers zijn vaak niet eens zo heel hypocriet hoor. Die leven echt in een eigen wereld. Ze komen vaak van heel anderw plaatsen en gaan studeren. Ze wennen aan de Ov kaart en de fiets en blijven nog lang in de stad hangen. Hun kleine kinderen gaan in de bakfiets en alles is t fietsen. Soms ga je naar Amsterdam en daar zijn ook zulke mensen. Hun scholen en banen en winkels zitten vol met hetzelfde soort mensen.
Gewone middenklassemensen uit de regio kennen ze vaak echt niet. Hooguit uit hun ouderlijk dorp. Soms slaan ze om en verhuizen ze naar een huis met tuin en auto buiten de stad als kinderen echt uit de fietsen en minihuizen groeien . Maar vaak ook niet.
Auto's zitten echt nauwelijks in hun referentieveld en zitten hun alleen in de weg bij het bakfietsen. Vaak zijn die dingen van buiten of van de minderheden uit de flatwijken.

Utrecht heeft 50.000 studenten, en die wonen er voor flinke delen. En nog een paar keer die hoeveelheid aan nahangende mensen die er nog vaak wel 10 15 jaar blijven tot de broertjes niet meer op 1 kamer kunnen bij 8 jaar ofzo. Ik ken dat wereldje wel een beetje en ik ken er die lachend met 38-40 jaar nog niet eens aan hun rijbewijs halen denken.

Gebruikersavatar
Vinny
4x5 autosnelweg
Berichten: 41385
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 12:52
Locatie: Friesland

Re: [A012][A027][N230] Planstudie ring Utrecht

Bericht door Vinny » vr 20 jan 2017, 20:06

waldo79 schreef:^^Alleen al de horeca zal gaan protesteren.
Er zijn nog genoeg dorpskroegen in Friesland over. Gratis parkeren, vrijwel voor de deur en de koffie is hier ook drinkbaar :yes:
Let op: Sarcasmemodus over een lengte van 10 kilometer.

Boerenkool
autoweg
Berichten: 1207
Lid geworden op: wo 22 okt 2014, 20:21

Re: [A012][A027][N230] Planstudie ring Utrecht

Bericht door Boerenkool » vr 20 jan 2017, 21:08

Ik heb hem gewoon gesteld
De stad Utrecht is voornemens autoverkeer oo haar wegen te bemoeilijken met het
downgraden van 2 keer 2 wegen en omvangrijke 30 zones. Te vrezen is dat dit tot omwegen
leidt over de rijksringweg. Het is aan te bevelen afslagen en uitvoegstroken naar gemeentelijke wegen zo aan te leggen dat er minder snel terugslag op de rijkswegen plaatsvind. Dit door verlengingen en buffercapaciteit door opstelstroken
En het is netjes beantwoord
In artikel 2 van het tracébesluit is aangegeven welke aanvullende (infrastructurele) maatregelen op
toe- en afritten genomen zijn om terugslag van het onderliggend wegennet naar het hoofdwegennet
te voorkomen. Deze ontwerpaanpassingen zijn doorgevoerd op basis van gezamenlijk onderzoek
met onder andere de gemeente Utrecht.

koploper
woonerf
Berichten: 59
Lid geworden op: za 06 feb 2010, 20:43

Re: [A012][A027][N230] Planstudie ring Utrecht

Bericht door koploper » vr 20 jan 2017, 21:41

Onze dochter woont in een zijstraat van de "omgebouwde" 't Goylaan. Onze schoonzoon had en heeft sinds de ombouw nog meer last van file vorming op de Waterlinieweg. Vooral bij thuiskomst 's avonds kan hij de stad bijna niet in. Maar zij wonen er wel. Groenlinks is blijkbaar vergeten dat er in de meeste wijken nog mensen wonen met een auto, die voor hun werk afhankelijk zijn van de auto. Dat ze het in het echte centrum de auto willen weren prima, maar de rest van de stad...... Ze willen doorgaand verkeer naar de wegen buiten de stad, maar ik vraag mij af hoeveel doorgaand verkeer er eigenlijk is. Volgens mij is bijna al het autoverkeer bestemmingsverkeer. Onze dochter heeft op diverse plekken in Utrecht gewoond. Elke keer was het weer uitzoeken wat de beste route naar haar was. Bewust verkeerd afstellen van verkeerslichten voor auto's is en was al jarenlang bewust beleid van de gemeente Utrecht. Meer verkeer naar de buitenrand sturen maakt trouwens niet alleen Utrecht maar ook een groot deel van de wijde omgeving onbereikbaar. Zie files A27 / A28 / A2 / A12. Gelukkig hebben wij het voorrecht om onze dochter buiten de spits te kunnen bezoeken. Alleen blijft het nutteloos wachten voor de verkeerslichten.
Laatst gewijzigd door Snelwegfreak op za 21 jan 2017, 12:19, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Tapatalk-onderschrift verwijderd. Gelieve dit uit te zetten in de opties.

Rein
2x4 autosnelweg
Berichten: 10219
Lid geworden op: zo 10 jun 2007, 10:18
Locatie: Haarlemmermeer

Re: [A012][A027][N230] Planstudie ring Utrecht

Bericht door Rein » vr 20 jan 2017, 21:54

koploper schreef:Ze willen doorgaand verkeer naar de wegen buiten de stad, maar ik vraag mij af hoeveel doorgaand verkeer er eigenlijk is.
Precies dat dus. Geen hond die niet in Utrecht zelf hoeft te zijn gaat voor de lol dwars door de stad rijden om aan de andere kant van de stad weer verder te rijden. De stad is totaal niet ingericht op doorgaand verkeer en zoals je stelt is een beetje doorrijden al lang geleden onmogelijk gemaakt. Ik weet nog dat ik een jaar of 12 geleden een collega aan de oostkant van het centrum moest afzetten: vanaf de A27 deed ik er ruim een half uur over om er te komen en toen moest ik ook nog terug....... En daarna is het alleen maar erger geworden (met als opvallende uitzondering het in 2012/2013 geopende viaduct bij de ML Kinglaan / Laan der Verenigde Naties (wat in de spits al gauw 10 minuten tijdwinst oplevert).

boe!
2x5 autosnelweg
Berichten: 18267
Lid geworden op: di 19 jul 2005, 20:02
Locatie: Leusden

Re: [A012][A027][N230] Planstudie ring Utrecht

Bericht door boe! » za 21 jan 2017, 9:50

Seat schreef:
Kaaiman schreef:Ik snap ook niet waarom men kiest voor intrinsieke verkeersonveiligheid terwijl dat kruispunt ook prima geheel conflictvrij uitgevoerd had kunnen worden, want de ruimte is gewoon beschikbaar daarvoor. Desnoods met haakse bochten om het verschil HWN/OWN aan te duiden, maar dan toch op z'n minst conflictvrij...
Misschien wil men de optie openhouden om er een volledig kruispunt van te maken, met een aftakker over het grasveldje dat vrijkomt op de plek van de huidige varkensbocht, om zo een tweede aansluiting op de Uithof te kunnen realiseren, via de Archimedeslaan?
Dat lijkt mij zeer aannemelijk.

Gebruikersavatar
Coen Tunnel
Voorzitter
Berichten: 32171
Lid geworden op: di 26 apr 2005, 11:39
Locatie: Aan de 🅰2️⃣8️⃣

Re: [A012][A027][N230] Planstudie ring Utrecht

Bericht door Coen Tunnel » za 21 jan 2017, 12:09

Vinny schreef:
waldo79 schreef:^^Alleen al de horeca zal gaan protesteren.
Er zijn nog genoeg dorpskroegen in Friesland over. Gratis parkeren, vrijwel voor de deur en de koffie is hier ook drinkbaar :yes:
Welk punt probeer je nu te maken? Als je denkt dat een Friese dorpskroeg een alternatief is voor de horeca in de binnenstad van Utrecht zit je er toch ver naast. :knetter:

nederland24
2x2 autosnelweg
Berichten: 5542
Lid geworden op: vr 04 sep 2009, 19:22
Locatie: Breda

Re: [A012][A027][N230] Planstudie ring Utrecht

Bericht door nederland24 » za 21 jan 2017, 14:47

Politiek afschaffen voorkomt een hele hoop domme beslissingen. :p

Gebruikersavatar
Vinny
4x5 autosnelweg
Berichten: 41385
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 12:52
Locatie: Friesland

Re: [A012][A027][N230] Planstudie ring Utrecht

Bericht door Vinny » za 21 jan 2017, 14:58

Welk punt probeer je nu te maken?
Dat als je voor de horeca naar Utrecht gaat, je er gewoon niets te zoeken hebt. :hap:
SPOILER: TOON

Moet ik nu altijd erbij vermelden dat ik sarcastisch ben?
Let op: Sarcasmemodus over een lengte van 10 kilometer.

Gebruikersavatar
Coen Tunnel
Voorzitter
Berichten: 32171
Lid geworden op: di 26 apr 2005, 11:39
Locatie: Aan de 🅰2️⃣8️⃣

Re: [A012][A027][N230] Planstudie ring Utrecht

Bericht door Coen Tunnel » za 21 jan 2017, 15:10

Vinny schreef:Moet ik nu altijd erbij vermelden dat ik sarcastisch ben?
Aangezien je ook vaak soortgelijke bedenkelijke uitspraken doet die je ook echt meent kun je niet van anderen verwachten dat ze zo kunnen zien wat sarcastisch bedoeld is en wat niet.

Gebruikersavatar
Vinny
4x5 autosnelweg
Berichten: 41385
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 12:52
Locatie: Friesland

Re: [A012][A027][N230] Planstudie ring Utrecht

Bericht door Vinny » za 21 jan 2017, 15:29

Ik word er gewoon een beetje moe van. Allemaal mensen die heel graag in de stad willen wonen of werken, maar zodra de overheid ook maar een klein beetje moeite doet om dat te faciliteren dan wonen er ineens allerlei bedreigde diersoorten en is het omkappen van een boom al heiligschennis. Als je dat een bedenkelijke mening vind, moet je vooral doorgaan door me zo weg te zetten. Ik vind dat ik best prikkelende uitspraken mag doen om mensen aan het denken te zetten. :yes:
Let op: Sarcasmemodus over een lengte van 10 kilometer.

DjIdee
autoweg
Berichten: 2396
Lid geworden op: ma 28 feb 2005, 22:19
Locatie: Marum

Re: [A012][A027][N230] Planstudie ring Utrecht

Bericht door DjIdee » za 21 jan 2017, 22:38

Met een groepje op zondag op maandag nacht met flink wat vrachtwagens betonblokken plaatsen op elke invalsweg van Utrecht. Teksten erbij, dit is wat de gemeente Utrecht wil, dat kan veel eenvoudiger dan alle bestaande maatregelen in de stad zelf....
Wil je dat het minder makkelijk te verwijderen is, dan eens in de archieven van Greenpeace zoeken voor creatieve oplossingen (tip: De Castor transporten)

Eens kijken hoe snel men loopt te piepen, en men verzoekt op te ruimen...

Wellicht kun je het ook uitlokken, doe een aanvraag voor een demonstratie, Utrecht autovrij, om op elke invalsweg gedurende een dagdeel het verkeer te blokkeren, en kijken met welke onderbouwing de gemeente dat afwijst.

Ontopic: Mooi dat de vaart erin blijft, zie weinig steekhoudende argumenten, dus ik vermoed dat men relatief eenvoudig ook dit papieren traject er door heen kan jassen en de schop de grond in kan.

Gebruikersavatar
Jackbauer1350
2x3 autosnelweg
Berichten: 7887
Lid geworden op: ma 21 nov 2011, 22:03
Locatie: Wijdemeren
Contacteer:

Re: [A012][A027][N230] Planstudie ring Utrecht

Bericht door Jackbauer1350 » zo 22 jan 2017, 0:58

^^ Of voor de gein bij alle wegen die ze willen insnoeren met blokken de linkerrijstroken afzetten en zo 2x1 maken. Dan zien ze met eigen ogen wat er gebeurt wanneer een rijstrook opgeofferd wordt. En zonder dat de wegen permanent zijn vernacheld. ;)

AlbertP
zandpaadje
Berichten: 13
Lid geworden op: di 11 okt 2016, 19:04

Re: [A012][A027][N230] Planstudie ring Utrecht

Bericht door AlbertP » zo 22 jan 2017, 21:17

JGB07 schreef: Mensen uit de regio Utrecht weten dat Utrecht één groot verkeersinfarct is en dat verbreding echt noodzakelijk is.
Volgens mij is het hier al eerder genoemd, maar hier in de buurt (Lunetten, midden tussen de snelwegen in) gelooft men vooral dat de A12 een groter probleem is, dus het ontkennen van problemen is lang niet het enige wat er speelt. Het is ingewikkelder dan dat. Mensen die het ontkennen ben ik in mijn straat niet tegengekomen, maar alsnog wordt niemand hier echt blij van de verbreding.

Ik rij zelf geen auto dus ik kan het niet bevestigen, maar het idee dat hier leeft is dat A27 en Waterlinieweg fungeren als opstelvakken voor een verstopte A12 (en bij Rijnsweerd slaat dat over op andere wegen) en dat de verbreding een wel erg ingrijpend middel is om alleen iets meer plek te maken om voor dezelfde A12 in de rij te staan. In Hoograven wil men trouwens ook al jaren dat de geluidsoverlast van de A12 minder wordt, dat kan ook een reden zijn om naar de A12 te wijzen. Er speelt dus veel meer dan alleen maar GroenLinks-achtige lobby, op een autoforum is het wel makkelijk die kant op wijzen.

Edit: sorry, ik zie net dat ik op een vrij oud bericht reageer.

Boerenkool
autoweg
Berichten: 1207
Lid geworden op: wo 22 okt 2014, 20:21

Re: [A012][A027][N230] Planstudie ring Utrecht

Bericht door Boerenkool » zo 22 jan 2017, 21:28

Geen heel gekke analyse. Het staat vooral in de Varkensbocht vast omdat het verderop de A12 niet op kan. A12 staat vaak vast, volgens velen omdat sommige verbindingen op Oudenrijn knellen.
Op de A27 is het grootste probleem bij Utrecht Noord waar het van 3 naar 2 gaat op de plek waar de Ring Noord invoegt.

Persoonlijk vind ik dat men de 2 keer 6 variant met 80km verbindingswegen serieuzer had moeten nemen. Dan was die enorme complexe risicovolle en maatsvhappelijk omstreden verbreding bij Amelisweerd niet nodig geweest. Ik denk dat dat makkelijk 250 miljoen zou schelen en met zo'n bedrag kan je op een normale snelweg soms wel 40km verbreden.
De ontweving was dan minder maar die vind ik niet enorm problematisch eigenlijk, in de bak nauwelijks en op de andere plekken is er met wat meer ruinte of een vlechtwerkje veel te tweaken.

Gebruikersavatar
Chris
Moderator
Berichten: 76529
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 15:19
Locatie: NL

Re: [A012][A027][N230] Planstudie ring Utrecht

Bericht door Chris » zo 22 jan 2017, 21:37

Het doel is juist de ontweving van verkeersstromen. Daardoor is het aantal rijstroken ook wat groter, vooral omdat men geen afvallende rijstroken wil. Vanaf alle verbindingen vanaf A27 of A28 valt er geen één rijstrook af tussen Rijnsweerd en Lunetten.

De A12 wordt overigens ook aangepakt onder dit tracébesluit, er komt in beide richtingen een derde rijstrook op de parallelbaan tussen Lunetten en Oudenrijn. Al ben ik het er wel mee eens dat de A12 door het knooppunt Oudenrijn te kort schiet, en misschien zelfs verder tot Woerden, waar 5 rijstroken beter zouden zijn.

Temlin
dorpsstraat
Berichten: 131
Lid geworden op: ma 07 okt 2013, 23:09

Re: [A012][A027][N230] Planstudie ring Utrecht

Bericht door Temlin » zo 22 jan 2017, 21:38

Boerenkool schreef:Geen heel gekke analyse. Het staat vooral in de Varkensbocht vast omdat het verderop de A12 niet op kan. A12 staat vaak vast, volgens velen omdat sommige verbindingen op Oudenrijn knellen.
Op de A27 is het grootste probleem bij Utrecht Noord waar het van 3 naar 2 gaat op de plek waar de Ring Noord invoegt.

Persoonlijk vind ik dat men de 2 keer 6 variant met 80km verbindingswegen serieuzer had moeten nemen. Dan was die enorme complexe risicovolle en maatsvhappelijk omstreden verbreding bij Amelisweerd niet nodig geweest. Ik denk dat dat makkelijk 250 miljoen zou schelen en met zo'n bedrag kan je op een normale snelweg soms wel 40km verbreden.
De ontweving was dan minder maar die vind ik niet enorm problematisch eigenlijk, in de bak nauwelijks en op de andere plekken is er met wat meer ruinte of een vlechtwerkje veel te tweaken.
Je gebruikt wel erg grote woorden zeg "maatschappelijk omstreden" "risicovol". Geen enkele feiten die deze woorden ook maar laten kloppen.

Daarnaast, als je geld wilt besparen hadden ze ook al die volgens de wet overbodige natuurcompensatie en de bijdrage aan de tram naar de uithof kunnen schrappen en dat steken in het verbreden van andere snelwegen. Dat zou een verstandigere keuze zijn geweest dan de bak niet uit te bereiden wat gelukkig wel door gaat.

Boerenkool
autoweg
Berichten: 1207
Lid geworden op: wo 22 okt 2014, 20:21

Re: [A012][A027][N230] Planstudie ring Utrecht

Bericht door Boerenkool » zo 22 jan 2017, 21:59

Risicovol is een woord wat niet vreemd is: uit veel studies van RWS en Verder blijkt dat het opengraven van de weg met de folieconstructie technisch een behoorlijke uitdaging is. Door hetplastic gaan is dan moeilijk oplosbaar.
Maatschappelijk omstreden vind ik ook geen raar statement want er is duidelijke tegenstad van de gemeente en veel.mensen en partijen daar, vanuit de media en ook in de tweede kamer is er geregeld over gesteggeld. Dat men verkeerde argumenten gebruikt doet daar niks aan af: feit is dat dit veeel meer reuring geeft als bijvoorbeeld de verbreding van de A28. Dat besloot men bij wijze van spreke op een achternamiddag en gaf maar weinig gedoe.
Ik wil ook zeker de meerwaarde van de 7 strooksvariant met ontvlechting niet ontkennen, die is er duidelijk. Maar ik vind persoonlijk het verschil met de 6 strooksvariant het geld en gedoe niet waard.
Ik vind ook dat de minister gelegenheidsargumenten heeft gebruikt. Over lange afstanden geen vluchtstroken maar alleen haventjes en gebruik van iets smallere rijstroken vond ze om veiligheidsredenen onaanvaardbaar. Typisch want zo hebben ze het wel al "tijdelijk" naar noord kunnen bouwen. Zo enorm veel ongelukken gebeuren daar nou ook weer niet. Bovendien zijn er ook enorme stukken weg nu vluchtstrookloos en versmald door spitsstroken. Bijvoorbeeld de A1 Gooi of de A27 bij Houten naar noord. Daar wil de minster de komende decennia niks aan doen.


Ik zou idd die overkapping niet meer doen: dat is wel wat duur en stank voor dank.
Maar die tram zeker wel. Die had er al 20 jaar moeten liggen. Eind jaren 90 was de vervoersvraag al zo dat in de spits om de 2,5 minuut een lijn 12s ging en om de 3 a 4 minuten een lijn 11. Beide gelede bussen, later zelfs dubbelgelede 25m bussen. En meestal prop en propvol staande mensen. Die tram is echt wel nodig.
Laatst gewijzigd door Boerenkool op zo 22 jan 2017, 22:04, 1 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
duikgek89
2x3 autosnelweg
Berichten: 7679
Lid geworden op: ma 23 jul 2007, 15:31

Re: [A012][A027][N230] Planstudie ring Utrecht

Bericht door duikgek89 » zo 22 jan 2017, 22:04

Jackbauer1350 schreef:^^ Of voor de gein bij alle wegen die ze willen insnoeren met blokken de linkerrijstroken afzetten en zo 2x1 maken. Dan zien ze met eigen ogen wat er gebeurt wanneer een rijstrook opgeofferd wordt. En zonder dat de wegen permanent zijn vernacheld. ;)
Of je doet het zoals in Bremen, je laat een duur onderzoek uitvoeren om een antwoord te vinden dat je eigenlijk al wist:
https://www.youtube.com/watch?v=pMrYQ1g1pc8

JGB07
dorpsstraat
Berichten: 162
Lid geworden op: do 11 feb 2016, 15:27

Re: [A012][A027][N230] Planstudie ring Utrecht

Bericht door JGB07 » ma 23 jan 2017, 9:04

AlbertP schreef:
JGB07 schreef: Mensen uit de regio Utrecht weten dat Utrecht één groot verkeersinfarct is en dat verbreding echt noodzakelijk is.
Volgens mij is het hier al eerder genoemd, maar hier in de buurt (Lunetten, midden tussen de snelwegen in) gelooft men vooral dat de A12 een groter probleem is, dus het ontkennen van problemen is lang niet het enige wat er speelt. Het is ingewikkelder dan dat. Mensen die het ontkennen ben ik in mijn straat niet tegengekomen, maar alsnog wordt niemand hier echt blij van de verbreding.

Ik rij zelf geen auto dus ik kan het niet bevestigen, maar het idee dat hier leeft is dat A27 en Waterlinieweg fungeren als opstelvakken voor een verstopte A12 (en bij Rijnsweerd slaat dat over op andere wegen) en dat de verbreding een wel erg ingrijpend middel is om alleen iets meer plek te maken om voor dezelfde A12 in de rij te staan. In Hoograven wil men trouwens ook al jaren dat de geluidsoverlast van de A12 minder wordt, dat kan ook een reden zijn om naar de A12 te wijzen. Er speelt dus veel meer dan alleen maar GroenLinks-achtige lobby, op een autoforum is het wel makkelijk die kant op wijzen.

Edit: sorry, ik zie net dat ik op een vrij oud bericht reageer.
Er van uitgaande dat die mensen gelijk hebben dat de A12 het grootste probleem is, waarom wordt dat probleem dan niet beter aangepakt.
één rijstrook op de A12 erbij, zet natuurlijk bijna geen zoden aan de dijk.
Daarnaast zou het mijn voorkeur hebben om Utrecht te voorzien van een echte ring: maak van de N230 ook maar een brede snelweg.
Dit maakt het wegennet rond Utrecht simpelweg een stuk robuuster en zal ongetwijfeld leiden tot minder verkeer op de A2, A12 en A27.
Al besef ik mij dat de verkeersstroom die een volledige "U" maakt niet heel groot zal zijn.

RSK
Penningmeester
Berichten: 7088
Lid geworden op: do 19 sep 2013, 11:40
Locatie: Knooppunt Bodegraven
Contacteer:

Re: [A012][A027][N230] Planstudie ring Utrecht

Bericht door RSK » ma 23 jan 2017, 10:00

De N230 wordt wel uitgebouwd tot ongelijkvloerse 80-weg. Alleen bedien je er verdraaid weinig verkeersstromen mee zolang je hem niet doortrekt tot de A12 bij Leidsche Rijn. Tenzij er zware file op de A12 staat, is het de omweg niet waard. Of iemand moet mij een andere relatie kunnen duiden dan pakweg Woerden-Hilversum. Breukelen-Zeist wellicht, maar voor de meeste stromen is de N230 geen logisch alternatief.
Ceterum censeo arcum Bodegravum construendam esse.

Rein
2x4 autosnelweg
Berichten: 10219
Lid geworden op: zo 10 jun 2007, 10:18
Locatie: Haarlemmermeer

Re: [A012][A027][N230] Planstudie ring Utrecht

Bericht door Rein » ma 23 jan 2017, 10:06

^^ Alkmaar / Haarlem / Amsterdam / Schiphol < --- > Zeist / De Uithof / Rijnsweerd

Dat zijn volgens mij best nog wel redelijke verkeersstromen. Zelf rij ik meestal het U-tje helemaal 'rond', net als de meeste mensen denk ik.

sanderl
autoweg
Berichten: 1146
Lid geworden op: ma 17 aug 2009, 12:25
Locatie: Noord-Holland

Re: [A012][A027][N230] Planstudie ring Utrecht

Bericht door sanderl » ma 23 jan 2017, 10:34

Ik vind het ook raar dat op de A12 juist de parallelbaan er een strook bij krijgt. Ik moet zeggen dat ik alleen ervaring heb in de avondspits richting het westen, maar dan neem ik bewust altijd de parallelbaan omdat die nu al beter doorrijdt terwijl de hoofdrijbaan vast staat. Je zou denken dat een strookje daar nodiger is. Is de vluchtstrook op de Galecopperbrug misschien niet breed genoeg voor die vierde strook?

Rogier
2x2 autosnelweg
Berichten: 5090
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 15:54

Re: [A012][A027][N230] Planstudie ring Utrecht

Bericht door Rogier » ma 23 jan 2017, 10:46

^^

Waarschijnlijk wel breed genoeg, maar waarschijnlijk is de brug zelf niet sterk genoeg om zowel de vluchtstroken van de paralelbanen, als van de hoofdrijbanen als een extra rijstrook in te richten. De ontwerprichtlijnen (1964) voor stalenbruggen gaven de mogelijkheid om voor de vluchtstroken lagere belastingsnormen (geen verkeer) in de constructieve berekening voor de hoofddraagconstructie op te nemen. De vluchtstroken mogen wel belast worden, maar dan moet bijvoorbeeld de linkerrijstrook afgesloten worden, omdat belasting van de hoofddraagconstructie niet te hoog te laten worden.

JGB07
dorpsstraat
Berichten: 162
Lid geworden op: do 11 feb 2016, 15:27

Re: [A012][A027][N230] Planstudie ring Utrecht

Bericht door JGB07 » ma 23 jan 2017, 11:05

^^
De verkeersstromen zijn inderdaad niet heel groot, maar alle beetjes helpen.

Grof gezegd zou alles van boven Maarssen naar het oosten van Utrecht (zeker tot Veenendaal) en vice versa bij een snelweg op de plek van de N230 de keuze krijgen tussen A12 en (A/N)230. Qua kilometers scheelt dat niet veel.
Juist omdat de brug op de A12 de grote Bottleneck is, is er mijns inziens veel voor te zeggen om een extra route / mogelijkheid te creëren.

Al schrijvende besef ik gelijk dat het extreem verbreden van de A27 er ook toe leidt dat deze keuze sneller gemaakt wordt. Nu is die route immers geen optie omdat je dan op de A27 muurvast staat.

Gebruikersavatar
captain007
Forumbeheerder
Berichten: 8713
Lid geworden op: di 21 okt 2008, 16:21
Locatie: Beneden-Leeuwen
Contacteer:

Re: [A012][A027][N230] Planstudie ring Utrecht

Bericht door captain007 » ma 23 jan 2017, 12:02

Rogier schreef: Waarschijnlijk wel breed genoeg, maar waarschijnlijk is de brug zelf niet sterk genoeg om zowel de vluchtstroken van de paralelbanen, als van de hoofdrijbanen als een extra rijstrook in te richten.
Voor de bouw van de tweede brug lagen er 8 rijstroken op de eerste brug. Op de wiki staat er nog een foto van.

Plaats reactie