[A004] Leiden - Den Haag: verbreding naar 2x4

Discussieer hier over actuele grote wegenplannen en in uitvoering zijnde grote projecten

Moderator: Moderatoren

exroosje
verkeersader
Berichten: 801
Lid geworden op: di 16 aug 2011, 11:49

Re: [A004] Leiden - Den Haag: verbreding naar 2x4

Bericht door exroosje » wo 28 nov 2018, 10:10

Het is me in elk geval niet tegengevallen. Ik had verwacht dat in de ochtendspits den Haag-Leiden het afvallen van 4 naar 2 stroken richting Amsterdam tot veel vertraging daar zou lijden. Dusdanig dat in de spits het hele stuk vast zou staan vanaf Leidschendam.

Echter bij leidschendam rijdt het nu goed door en pas ca 3-4 km voor de afritten / splitsing Leiden begint de onrust doordat veel verkeer op de linker 2 stroken wil inclusief de vrachtwagens. Maar daar is vaak goed omheen te komen door rechts te houden. Er is vlak voor de daadwerkelijke splitsing veel invoegruimte omdat het verkeer daar al weer goed doorstroomt. Maar ook de parallelstructuur doen is dan een goede optie. Ik heb nl. nog niet weer gezien dat de parallelstructuur helemaal volstaat, en dat had ik eigenlijk juist wel verwacht, dat deze meer verkeer zou krijgen.

Hoe dit in de avondspits is weet ik niet, dan rij ik de andere kant op (Leiden- den Haag). Dat was voor mij al vrijwel nooit een probleem, al zijn de paar incidentele hickups daar nu natuurlijk verdwenen. Ik kan me voorstellen dat in de ochtend er meer druk is op den Haag in, en dat het dus bij leidschendam voller loopt.

exroosje
verkeersader
Berichten: 801
Lid geworden op: di 16 aug 2011, 11:49

Re: [A004] Leiden - Den Haag: verbreding naar 2x4

Bericht door exroosje » di 04 dec 2018, 12:54

HEt viel me op dat er nog asfalteringswerkzaamheden zijn in zuidelijke richting in de middenberm waar de parallelstructuur weer invoegt. Dat is een stuk van 1 km waar nog 3 rijstroken liggen. Wordt dat ook nog verbreed of is dit een voorbereiding van het nieuwe knoopppunt. Er was al een stukje asfalt links aan de hoofdrijbaan toegevoegd viel me op. En de asfalteringsafzetting schuift op naar het zuiden, richting de plek waar de weg abrupt naar 4 stroken gaat

Gebruikersavatar
Snelwegfreak
Hoofdmoderator
Berichten: 18033
Lid geworden op: do 21 sep 2006, 16:02

Re: [A004] Leiden - Den Haag: verbreding naar 2x4

Bericht door Snelwegfreak » di 04 dec 2018, 13:14

exroosje schreef: di 04 dec 2018, 12:54is dit een voorbereiding van het nieuwe knoopppunt.
Dit. Voor de bouw van de twee fly-overs wordt de westbaan dicht tegen de oostbaan aangedrukt zodat er een soort 7-0 systeem ontstaat.
Enne gojje mins blieft altied leave.

Plaats reactie