[A007][A008] Corridor Amsterdam-Hoorn

Discussieer hier over actuele grote wegenplannen en in uitvoering zijnde grote projecten

Moderator: Moderatoren

Boerenkool
autoweg
Berichten: 1207
Lid geworden op: wo 22 okt 2014, 20:21

Re: [A007][A008] spitsstrook / verbreding Hoorn - Amsterdam

Bericht door Boerenkool » vr 26 mei 2017, 22:02

Ik weet niet of het egoisme is of bangheid.

Als je stukje permanent 5 strooks maakt pas in tracebesluit ofzo wijk je af van OntwerpTB, startnotitie, Millieueffectrapportage, misschirn spoedwet, misschien NSL etc. Ze zijn als de dood dat zo'n procedure"foutje" voor iemand net dat breekijzer is om het besluit te vernietigen of te vertragen.
Nu is het klaar en onherroepelijk. Dan probeer je t nu alsnog: noem.je t maatregel veiligheid kraait er geen haan meer naar. En zo wel, dan breng je t desnoods terug in oude staat maar ligt de weg er tenminste.

Gebruikersavatar
Rene
4x5 autosnelweg
Berichten: 36660
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 11:48
Locatie: Noord-Holland
Contacteer:

Re: [A007][A008] spitsstrook / verbreding Hoorn - Amsterdam

Bericht door Rene » za 27 mei 2017, 12:19

Alleen waren we nu nodeloos geld kwijt aan een 5-strooks kantelwalspaneel, dat in vaste uitvoering minstens 20.000 belastingeuro's had bespaard, en hebben we het een aantal jaar moeten doen met een zeer onveilig stukje "vluchtstrook".

Waar wat aan moet gebeuren in dit land, is de belachelijke situatie dat op basis van redelijk arbitrair berekende intensiteitsprognoses er vervolgens met rijlijnen emissiecijfers tot 5 cijfers achter de komma worden opgesteld, en dat men om die reden procedureel als de dood is voor logische wijzigingsvoorstellen waarbij buiten de spits een extra rijlijn aanwezig is met een minimaal andere verdeling van het verkeer over de rijlijnen...

Boerenkool
autoweg
Berichten: 1207
Lid geworden op: wo 22 okt 2014, 20:21

Re: [A007][A008] spitsstrook / verbreding Hoorn - Amsterdam

Bericht door Boerenkool » ma 29 mei 2017, 9:07

Mee eens . Wat is het volgende, een spitsstrook toch links leggen, expres de strook smaller maken, camera's ophangen, 100 invoeren, terwijl je al weet dat je hem weer gaat normaliseren als de gemeente Bodegraven een keer in winterslaap is?

Gebruikersavatar
mavas
2x5 autosnelweg
Berichten: 18188
Lid geworden op: do 31 mar 2005, 17:27
Locatie: Zuid-Kennemerland
Contacteer:

Re: [A007][A008] spitsstrook / verbreding Hoorn - Amsterdam

Bericht door mavas » wo 21 feb 2018, 17:21

A7 tot knooppunt kan straat worden
Er is een reële kans dat de A7 tussen het Prins Bernhardplein en knooppunt Zaandam over een tijdje geen snelweg meer is maar een gewone stadsstraat.

https://www.noordhollandsdagblad.nl/zaa ... aat-worden
Ik ben benieuwd, terugslag op de A8 en A7 wil je hier niet door krijgen, dus ik ben benieuwd hoe men de aansluiting vorm wil gaan geven.
Noord-Hollandse wegen, dé site voor ontwikkeling van de provinciale wegen in Noord-Holland
Bezoek ook eens de Wegenwiki, dé wiki voor verkeer

Gebruikersavatar
Jackbauer1350
2x3 autosnelweg
Berichten: 7874
Lid geworden op: ma 21 nov 2011, 22:03
Locatie: Wijdemeren
Contacteer:

Re: [A007][A008] spitsstrook / verbreding Hoorn - Amsterdam

Bericht door Jackbauer1350 » wo 21 feb 2018, 19:21

Het deel tussen de vzp's en de rotonde is al geen snelweg en heeft een maximumsnelheid van 70 km/u. Daar kan men zo een kruising in maken.
Aan de andere zijde van de vzp's liggen al vrij direct de verbindingswegen van het knooppunt. Winst zullen ze er niet mee behalen ten opzichte van nu wat betreft fijnstof en geluidsoverlast.
Of het moet net zoiets zoals de S110 plannen bij :KP: Amstel worden.

Gebruikersavatar
Chris
Moderator
Berichten: 76266
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 15:19
Locatie: NL

Re: [A007][A008] spitsstrook / verbreding Hoorn - Amsterdam

Bericht door Chris » wo 21 feb 2018, 19:24

Het is sowieso gepland dat het knooppunt significant gereconstrueerd wordt als de A7 de doorgaande richting gaat worden. Dan vervalt het klaverblad en ook de noodzaak voor een snelwegtak tot in Zaandam.

Gebruikersavatar
Vinny
4x5 autosnelweg
Berichten: 41327
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 12:52
Locatie: Friesland

Re: [A007][A008] spitsstrook / verbreding Hoorn - Amsterdam

Bericht door Vinny » wo 21 feb 2018, 19:33

Dat is ook wel beter denk ik. Veel van die inprikkers hebben als nadeel dat de belangrijkste verkeersstromen niet meer voldoende geaccommodeerd worden. De verbinding richting de stad is eigenlijk te ruim opgezet, terwijl het verkeer wat eigenlijk gefaciliteerd moet worden, namelijk buiten de stad om in gedrang komt.
Let op: Sarcasmemodus over een lengte van 10 kilometer.

Gebruikersavatar
mavas
2x5 autosnelweg
Berichten: 18188
Lid geworden op: do 31 mar 2005, 17:27
Locatie: Zuid-Kennemerland
Contacteer:

Re: [A007][A008] spitsstrook / verbreding Hoorn - Amsterdam

Bericht door mavas » wo 21 feb 2018, 20:47

Maar als er klaverlussen in het knooppunt voor worden opgeheven en vervangen door rechte aansluitingen met VRI's, dan lijkt me dat dit niet beter voor het verkeer is. Het knooppunt zou ik min of meer zo laten zoals het nu is, omdat alle relaties druk genoeg zijn ongelijkvloers te blijven.
Noord-Hollandse wegen, dé site voor ontwikkeling van de provinciale wegen in Noord-Holland
Bezoek ook eens de Wegenwiki, dé wiki voor verkeer

Gebruikersavatar
Vinny
4x5 autosnelweg
Berichten: 41327
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 12:52
Locatie: Friesland

Re: [A007][A008] spitsstrook / verbreding Hoorn - Amsterdam

Bericht door Vinny » wo 21 feb 2018, 22:44

De verbinding A 7-A 8-A 10 zou een flinke upgrade krijgen. Ik denk dat het belangrijk is dat de andere A 8 tak ook free-flow op de A 7 is aangesloten. De S-151 maakt me eerlijk gezegd niet zoveel uit.
Let op: Sarcasmemodus over een lengte van 10 kilometer.

Gebruikersavatar
Rene
4x5 autosnelweg
Berichten: 36660
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 11:48
Locatie: Noord-Holland
Contacteer:

Re: [A007][A008] spitsstrook / verbreding Hoorn - Amsterdam

Bericht door Rene » do 22 feb 2018, 12:37

Vinny schreef: wo 21 feb 2018, 19:33De verbinding richting de stad is eigenlijk te ruim opgezet
Jij komt er zeker niet zo vaak ? Zaandam heeft maar twee grote ontsluitingswegen, en dit is er één van. Deze weg is bovendien de enige mogelijkheid voor wie vanuit het centrum van Zaanstad richting Noord-Kennemerland de kernen van Zaandijk en Wormerveer wil vermijden. Want westelijk van KP Zaandam heeft de A8 alleen halve aansluitingen.
De hoeveelheid kruisend en afslaand verkeer op het klaverblad is in de spitsuren heel fors. Als je dat gelijkvloers wilt gaan afwikkelen, heb je héél veel voorsorteervakken nodig. Nog afgezien van extra oponthoud en emissies.

evos
verkeersader
Berichten: 750
Lid geworden op: za 05 jul 2008, 10:12
Locatie: Hoofddorp

Re: [A007][A008] spitsstrook / verbreding Hoorn - Amsterdam

Bericht door evos » do 22 feb 2018, 13:04

Rene schreef: do 22 feb 2018, 12:37Want westelijk van KP Zaandam heeft de A8 alleen halve aansluitingen.
... tot nu toe. :AS: 3 (Westerkoog) lijkt mij duidelijk voorbereid op een volledige aansluiting, en ik maak me sterk dat die er ook wel gaat komen als de N8 richting Beverwijk eenmaal is aangelegd.
Wet van Hofstadter: Het duurt altijd langer dan je denkt, zelfs al houd je rekening met de Wet van Hofstadter (uit Gödel, Escher, Bach).

Gebruikersavatar
Rene
4x5 autosnelweg
Berichten: 36660
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 11:48
Locatie: Noord-Holland
Contacteer:

Re: [A007][A008] spitsstrook / verbreding Hoorn - Amsterdam

Bericht door Rene » do 22 feb 2018, 13:57

Tussen de provinciale weg en die aansluiting ligt het spoor.
Dat is dus geen alternatief.

Wel eens bij de overweg in de Guisweg geweest ?
(En de grondslag onder die spoorlijn is zo dramatisch slecht dat ik niet verwacht dat Prorail erg happig zal zijn op de bouw van ook maar iets ongelijkvloers aldaar, voor zover daar überhaupt ruimte voor is.)

evos
verkeersader
Berichten: 750
Lid geworden op: za 05 jul 2008, 10:12
Locatie: Hoofddorp

Re: [A007][A008] spitsstrook / verbreding Hoorn - Amsterdam

Bericht door evos » do 22 feb 2018, 14:10

Rene schreef: do 22 feb 2018, 13:57Tussen de provinciale weg en die aansluiting ligt het spoor.
Dat is bij :AS: 2.

Edit: ik snap wat je bedoelt: een volledige :AS: 3 geeft geen soelaas voor Zaandam zelf vanwege die overweg. Akkoord.
De reden om die aansluiting ooit volledig te maken zit 'm meer in het verkeer dat over de nieuwe A/N8 naar de westelijke wijken van Zaandijk en Koog moet. Nu gaat dat via de N203, straks zou dat zonder die volledigheid via :AS: 4 en de s153 door Westzaan moeten gaan gaan rijden - maar dat is een ander topic.
Laatst gewijzigd door evos op do 22 feb 2018, 14:19, 1 keer totaal gewijzigd.
Wet van Hofstadter: Het duurt altijd langer dan je denkt, zelfs al houd je rekening met de Wet van Hofstadter (uit Gödel, Escher, Bach).

Gebruikersavatar
Chris
Moderator
Berichten: 76266
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 15:19
Locatie: NL

Re: [A007][A008] spitsstrook / verbreding Hoorn - Amsterdam

Bericht door Chris » do 22 feb 2018, 14:13

Volgens mij is er aan de A7 effectief niet zo veel te downgraden. 2x2 rijstroken zijn nodig voor de hoeveelheid verkeer, het is één van de belangrijkste ontsluitingen van Zaandam. Of dat stukje dan autosnelwegstatus verliest is niet zo heel relevant.

Die overweg in de Guisweg is de helft van de tijd dicht. Die spoorlijn is nogal een harde barrière voor het verkeer. Je hebt een bijna 6 kilometer lang stuk stad dat in twee delen verdeeld is met slechts 1 overweg en 1 brug die 4 kilometer uit elkaar liggen. Waarvan die overweg dus de helft van de tijd dicht is. En dat zorgt ook weer voor problemen vanaf de Julianabrug.

Gebruikersavatar
Vinny
4x5 autosnelweg
Berichten: 41327
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 12:52
Locatie: Friesland

Re: [A007][A008] spitsstrook / verbreding Hoorn - Amsterdam

Bericht door Vinny » do 22 feb 2018, 19:50

Rene schreef: do 22 feb 2018, 12:37
Vinny schreef: wo 21 feb 2018, 19:33De verbinding richting de stad is eigenlijk te ruim opgezet
Jij komt er zeker niet zo vaak ? Zaandam heeft maar twee grote ontsluitingswegen, en dit is er één van. Deze weg is bovendien de enige mogelijkheid voor wie vanuit het centrum van Zaanstad richting Noord-Kennemerland de kernen van Zaandijk en Wormerveer wil vermijden. Want westelijk van KP Zaandam heeft de A8 alleen halve aansluitingen.
De hoeveelheid kruisend en afslaand verkeer op het klaverblad is in de spitsuren heel fors. Als je dat gelijkvloers wilt gaan afwikkelen, heb je héél veel voorsorteervakken nodig. Nog afgezien van extra oponthoud en emissies.
Het gaat mij over het wegvak tussen Zaandijk en knooppunt Zaandam. Daar stroopt het altijd op omdat er meer verkeer de A 8 op wil terwijl er te weinig rijstroken zijn en er is nauwelijks verkeer dat Zaanstad zelf in wil. Andersom heb je een soort van linker-invoeger en dat rijdt eveneens bijzonder onplezierig.
Let op: Sarcasmemodus over een lengte van 10 kilometer.

Gebruikersavatar
Rene
4x5 autosnelweg
Berichten: 36660
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 11:48
Locatie: Noord-Holland
Contacteer:

Re: [A007][A008] spitsstrook / verbreding Hoorn - Amsterdam

Bericht door Rene » vr 23 feb 2018, 11:32

's Avonds is er een flinke stroom verkeer vanaf de A8 die via knooppunt Zaandam inprikt. De files ontstaan niet voor Zaandijk, maar voor knooppunt Zaandam zelf. De twee stroken in rechtdoorrichting is te weinig wanneer er geen file staat stroomopwaarts bij Oostzaan die de toevoer doseert...

In zuidelijke richting staan er vrijwel geen files tussen Westzaan en KP Zaandam - tenzij er sprake is van een brugopening of van fileterugslag vanaf het Coenplein.

Gebruikersavatar
Vinny
4x5 autosnelweg
Berichten: 41327
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 12:52
Locatie: Friesland

Re: [A007][A008] spitsstrook / verbreding Hoorn - Amsterdam

Bericht door Vinny » vr 23 feb 2018, 19:43

Ik heb hier wel eens schetsjes gezien hoe knooppunt Zaandam er in de toekomst uit zou moeten zien. Ik was er wel enthousiast over. Ik kan ze alleen in de gauwigheid niet terugvinden.
Let op: Sarcasmemodus over een lengte van 10 kilometer.

Gebruikersavatar
Robonus
autoweg
Berichten: 1102
Lid geworden op: di 12 apr 2016, 10:30

Re: [A007][A008] spitsstrook / verbreding Hoorn - Amsterdam

Bericht door Robonus » za 24 feb 2018, 17:54

^^
Als je ze ooit nog kan vinden, ben erg benieuwd :top:

evos
verkeersader
Berichten: 750
Lid geworden op: za 05 jul 2008, 10:12
Locatie: Hoofddorp

Re: [A007][A008] spitsstrook / verbreding Hoorn - Amsterdam

Bericht door evos » za 24 feb 2018, 20:40

Wet van Hofstadter: Het duurt altijd langer dan je denkt, zelfs al houd je rekening met de Wet van Hofstadter (uit Gödel, Escher, Bach).

renevisscher
polderweggetje
Berichten: 22
Lid geworden op: wo 23 okt 2013, 14:29

Re: [A007][A008] spitsstrook / verbreding Hoorn - Amsterdam

Bericht door renevisscher » vr 01 jun 2018, 15:02

Op de site van de corridorstudie is een aantal voor te stellen maatregelen verschenen, allen in te zien via http://cah-kaart.nl/
Belangrijkste snelweg gerelateerde items:
- Ombouw knp Zaandam
- A7: knp Zaandam - Purmerend Noord (2x3 rijstroken)
- A7: Avenhorn - Hoorn Noord (2x2 rijstroken + spitsstroken)
- A7: Zaandam - knp Zaandam downgrade.
- A8: Coentunnel - knp Zaandam (Nog niet zeker, genoemd wordt 2x5 of 2x6, allen gecombineerd met volledig gebruik Coentunnel)
- A8: Opheffen aansluiting Zaandijk, volledig maken aansluiting Zaandijk West

Over het algemeen vind ik het zelf op de A7 vrij magertjes qua maatregelen, na deze maatregelen blijft het traject Avenhorn - Purmerend Noord in beide richtingen een bottleneck, wat het nu ook al is.

Gebruikersavatar
Chris
Moderator
Berichten: 76266
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 15:19
Locatie: NL

Re: [A007][A008] spitsstrook / verbreding Hoorn - Amsterdam

Bericht door Chris » vr 01 jun 2018, 15:06

Avenhorn - Purmerend werd ook genoemd door mensen die een zienswijze indienden op de studie. Het antwoord was dat die file wordt veroorzaakt door de problemen vanaf Purmerend. Als Purmerend - Zaandam verbreed is zou die file ook opgelost moeten zijn, was de argumentatie.

Het traject Purmerend-Noord - Avenhorn verwerkt 64.000 voertuigen per dag. Dat is dus een drukke weg, maar het zijn geen intensiteiten waarbij je mega congestie zou verwachten. Maar de ochtenspits is vermoedelijk nogal geconcentreerd omdat veel lange-afstandsreizigers de drukte bij de Coentunnel voor willen zijn, vroeger was dit één van de eerste files van de ochtendspits, vaak al rond 6 uur. Alhoewel dit effect volgens mij nu minder is dan voor de uitbreiding van de Coentunnel.

S3mv
woonerf
Berichten: 69
Lid geworden op: vr 26 mei 2017, 13:00

Re: [A007][A008] spitsstrook / verbreding Hoorn - Amsterdam

Bericht door S3mv » vr 01 jun 2018, 18:20

renevisscher schreef: vr 01 jun 2018, 15:02 Op de site van de corridorstudie is een aantal voor te stellen maatregelen verschenen, allen in te zien via http://cah-kaart.nl/
Belangrijkste snelweg gerelateerde items:
- Ombouw knp Zaandam
- A7: knp Zaandam - Purmerend Noord (2x3 rijstroken)
- A7: Avenhorn - Hoorn Noord (2x2 rijstroken + spitsstroken)
- A7: Zaandam - knp Zaandam downgrade.
- A8: Coentunnel - knp Zaandam (Nog niet zeker, genoemd wordt 2x5 of 2x6, allen gecombineerd met volledig gebruik Coentunnel)
- A8: Opheffen aansluiting Zaandijk, volledig maken aansluiting Zaandijk West

Over het algemeen vind ik het zelf op de A7 vrij magertjes qua maatregelen, na deze maatregelen blijft het traject Avenhorn - Purmerend Noord in beide richtingen een bottleneck, wat het nu ook al is.
Het opheffen van aansluiting Zaandijk is wel een dingetje. Op dit moment kunnen er bij de overweg bij station Zaandijk Zaanse Schans al flinke wachttijden zijn. NS wil over een paar jaar nog eens 2 intercity's en 2 sprinters extra laten rijden over de Zaanlijn. Als het verkeer dat op dit moment gebruik maakt van aansluiting Zaandijk ook nog eens de overweg daar moet passeren, kan dat wel eens flink wat extra tijd kosten. Wel zal het opheffen van de oprit daar helpen. Ik heb altijd het idee dat er mede door die oprit file ontstaat die soms ook terug kan slaan op de N246 en s154.

Gebruikersavatar
mavas
2x5 autosnelweg
Berichten: 18188
Lid geworden op: do 31 mar 2005, 17:27
Locatie: Zuid-Kennemerland
Contacteer:

Re: [A007][A008] spitsstrook / verbreding Hoorn - Amsterdam

Bericht door mavas » vr 01 jun 2018, 19:50

Ik kan van deze maatregelen niet echt enthousiast worden.
- Waarom nou weer opheffen van de aansluiting? Dan stuur je toch veel meer verkeer over de route via de rotonde en het knooppunt, waardoor afwaardering van die route weer onhandig is. Overigens heb ik niet het idee dat de file naar purmerend door deze invoeger ontstaat, de file ontstaat doordat het doorgaande verkeer van 3 naar 2 rijstroken moet invoegen bij purmerend-zuid.
- spitsstroken bij hoorn, jammer. Ik dacht dat we daar vanaf waren gestapt.

Edit: ik ben in de war met aansluiting zaandijk op de a7. In dat geval kan ik me afsluiten van die aansluiting wel voorstellen. Die veroorzaakt door de korte invoeglengte inderdaad files op de A8.


Noord-Hollandse wegen, dé site voor ontwikkeling van de provinciale wegen in Noord-Holland
Bezoek ook eens de Wegenwiki, dé wiki voor verkeer

fonsoy
stadsweg
Berichten: 309
Lid geworden op: ma 17 okt 2016, 22:39

Re: [A007][A008] spitsstrook / verbreding Hoorn - Amsterdam

Bericht door fonsoy » vr 01 jun 2018, 23:07

^^
Volgens mij komt dit met name door een simpelweg capaciteitsgebrek op het stuk Zaandijk -> knp Zaandam.
Meestal gaat het invoegen daar heel soepel, maar het is er vaak druk. En al helemaal als er iets op de A9 gebeurd is.

Heden ten dage is zo'n korte aansluiting toch eigenlijk ook niet van deze tijd? Vluchtstroken zijn nergens te bekennen daar. Uitwijkruimte is afwezig, en dat heeft gevolgen voor de veiligheid van het stuk weg.

Spitsstroken van Zaandijk -> knp Zaandam zou een perfecte oplossing zijn als het had gepast op die vermaledijde brug.

Wat de A7 betreft, waarom geld besteden om een spitsstrook om te bouwen naar een permanente rijstrook? Ik hoop dat er dan een ruimtereservering gemaakt wordt voor 2x4.

Koesj
verkeersader
Berichten: 904
Lid geworden op: vr 24 mar 2006, 21:35

Re: [A007][A008] spitsstrook / verbreding Hoorn - Amsterdam

Bericht door Koesj » zo 10 jun 2018, 23:14

Ik ben (nog) absoluut geen held met Autodesk Infraworks, maar voor een basisontwerp waarbij de hoofdverbindingen in Knp Zaandam 100km/h zijn, en A8w - A7n 80km/h, lijkt zat ruimte. De aansluiting Zaanstad in kost mij alleen heel wat hoofdbrekens :lol:

Afbeelding

Gebruikersavatar
Rene
4x5 autosnelweg
Berichten: 36660
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 11:48
Locatie: Noord-Holland
Contacteer:

Re: [A007][A008] spitsstrook / verbreding Hoorn - Amsterdam

Bericht door Rene » zo 10 jun 2018, 23:42

Probleem: je mag nog geen millimeter het natuurgebied noordoostelijk van het knooppunt in.
Verder: kijk eens naar de hoogspanningsleidingen.
Plus het is geen optie om het Bernhardplein helemaal niet te ontsluiten.
Tenslotte: voor 2x3 stroken is de bestaande verbindingsboog Asd --> Lw te krap.

Koesj
verkeersader
Berichten: 904
Lid geworden op: vr 24 mar 2006, 21:35

Re: [A007][A008] spitsstrook / verbreding Hoorn - Amsterdam

Bericht door Koesj » ma 11 jun 2018, 0:04

Pff als ik r=600 neem dan heb je een asverschuiving op de A8 nodig om Amsterdam - Leeuwarden doorgaand te krijgen binnen die parameters :|

Die hoogspanningsleidingen had ik nog niet eens gezien...

Gebruikersavatar
mavas
2x5 autosnelweg
Berichten: 18188
Lid geworden op: do 31 mar 2005, 17:27
Locatie: Zuid-Kennemerland
Contacteer:

Re: [A007][A008] spitsstrook / verbreding Hoorn - Amsterdam

Bericht door mavas » ma 11 jun 2018, 8:02

Wat ik zelf totaal niet begrijp in het hele traject naar verbreding is waarom er voor zo'n flutoplossing is gekozen bij purmerend. Dat stuk is totaal niet toekomstvast ontworpen. Het ontwerp dat eerder voorbij is gekomen dat Chris liet zien, met afsnijding van de route met nieuwe brug, is de beste oplossing.
Misschien dat er daarom spitsstroken komen op dat korte gedeelte, omdat men in de verdere toekomst hier toch wel rekening houdt met een afsnijding?
Noord-Hollandse wegen, dé site voor ontwikkeling van de provinciale wegen in Noord-Holland
Bezoek ook eens de Wegenwiki, dé wiki voor verkeer

Gebruikersavatar
mavas
2x5 autosnelweg
Berichten: 18188
Lid geworden op: do 31 mar 2005, 17:27
Locatie: Zuid-Kennemerland
Contacteer:

Re: [A007][A008] spitsstrook / verbreding Hoorn - Amsterdam

Bericht door mavas » ma 26 nov 2018, 10:56

Verleden week is het volgende bekend gemaakt:
Het multimodaal mobiliteitspakket omvat de volgende maatregelen:
** De pakketten Quick Wins en mobiliteitsmanagement (pakket 1 en 2).
** Infrastructurele maatregelen aan het traject A8-A7 ten behoeve van de doorstroming (pakket HWN-midden).
** Een ongelijkvloerse kruising van weg en spoor bij de Guisweg in de gemeente Zaanstad en het optimaliseren van de aansluitingen van dit gebied op de A8 door het volledig maken van aansluiting 3.
** Verbetering van de doorstroming N516 en de aansluiting op de A8 (AVANT Alternatief B).
** Het verbeteren van de doorstroming op het onderliggend wegennet bij de aansluiting Hoorn van de A7 richting Hoorn.
* De financiële omvang van het gewenste multimodale mobiliteitspakket bedraagt circa € 535 - € 565 miljoen.
565 miljoen euro voor alle aanpassingen. En dan nog bij Purmerend geen toekomstvaste oplossing. Zonde.
Noord-Hollandse wegen, dé site voor ontwikkeling van de provinciale wegen in Noord-Holland
Bezoek ook eens de Wegenwiki, dé wiki voor verkeer

Gebruikersavatar
mavas
2x5 autosnelweg
Berichten: 18188
Lid geworden op: do 31 mar 2005, 17:27
Locatie: Zuid-Kennemerland
Contacteer:

Re: [A007][A008] spitsstrook / verbreding Hoorn - Amsterdam

Bericht door mavas » wo 28 nov 2018, 8:39

Het blijkt dat men er bij Purmerend nog niet uit is! Gelukkig!
Bocht A7 bij Purmerend en Neck

De variantenkeuze bocht A7 bij Purmerend en Neck is nog onderdeel van nadere besluitvorming. De gemeenten Purmerend, Beemster en Wormerland komen in het eerste kwartaal van 2019 met een voorkeursvariant.
http://noord-holland.nl/Actueel/Archief ... rdam_Hoorn
Noord-Hollandse wegen, dé site voor ontwikkeling van de provinciale wegen in Noord-Holland
Bezoek ook eens de Wegenwiki, dé wiki voor verkeer

Plaats reactie